Dat is dus de reden dat ik niet in de regen meer wil rijden.. Vakantie Schotland, van de 9 dagen, 6 dagen regen. Heenweg rondje europa, droog vertrokken, en voorbij Luxemburg, door Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en noord-Italie, continu regen gehad. Gelukkig na die 3 dagen geen druppel meer gezien.quote:
doe de umbrailpass ook is een zijweg van stelvioquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:36 schreef Vinniiee het volgende:
Evesn een korte update vanuit Italië.
Gisteren van de Bodensee naar Truden gereden via de Timmelsjoch. Hele dah goed weer gehad op zich, alleen het was wel wat frisjes totdat ik eenmaal in het dal was. Lange dag, kleine 400km. Zo'n 9 uur over gedaan incl. pauzes. Ook voor het eerst in 4 dagen een Nederlandse motorrijder gezien en gesproken.
Vandaag een aantal passen gereden, zo uit mijn hoofd: Kahrerpass, Passo di continogwat, Passo di Pardoi, passo di Sella en ik vergeet er zo nog wat.
Ook 1 klein smal kut weggetje opgedraaid en ik dacht "waar begin ik aan", maar eenmaal boven
Morgen staat Stelvio op het programma.
Stelvio, erg leuk als je niet op een drukke dag gaat. Dan kun je weleens treffen om in een peloton wielrenners te belanden, en bijna geen mogelijkheid tot inhalen ivm tegemoetkomend verkeerquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:36 schreef Vinniiee het volgende:
Evesn een korte update vanuit Italië.
Gisteren van de Bodensee naar Truden gereden via de Timmelsjoch. Hele dah goed weer gehad op zich, alleen het was wel wat frisjes totdat ik eenmaal in het dal was. Lange dag, kleine 400km. Zo'n 9 uur over gedaan incl. pauzes. Ook voor het eerst in 4 dagen een Nederlandse motorrijder gezien en gesproken.
Vandaag een aantal passen gereden, zo uit mijn hoofd: Kahrerpass, Passo di continogwat, Passo di Pardoi, passo di Sella en ik vergeet er zo nog wat.
Ook 1 klein smal kut weggetje opgedraaid en ik dacht "waar begin ik aan", maar eenmaal boven
Morgen staat Stelvio op het programma.
Ik kom aan via het oosten, dan naar het zuiden en weer naar het oosten. Grote kans dat ik die mee pakquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
doe de umbrailpass ook is een zijweg van stelvio
Ben vandaag ook wel wat fietsers tegen gekomen, stelletje gekken . Geen idee of het morgen (=donderdag?) een drukke dag isquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:53 schreef theKiD het volgende:
[..]
Stelvio, erg leuk als je niet op een drukke dag gaat. Dan kun je weleens treffen om in een peloton wielrenners te belanden, en bijna geen mogelijkheid tot inhalen ivm tegemoetkomend verkeer
Vrijdag vertrok ik net na de buien, zaterdag 4 uur in een onweersbui.gereden, maandag rechtstreeks naar het volgende hotel gereden want er was 20-35mm regen voorspeld. Die ochtend nog een regenbroek en reflectievest gekocht en dat was hard nodig ook.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:51 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik niet in de regen meer wil rijden.. Vakantie Schotland, van de 9 dagen, 6 dagen regen. Heenweg rondje europa, droog vertrokken, en voorbij Luxemburg, door Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en noord-Italie, continu regen gehad. Gelukkig na die 3 dagen geen druppel meer gezien.
Regen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:15 schreef Vinniiee het volgende:
Sta je dan een half uur te wachten ergens op de Stelvio in de volle zon omdat er 2 auto's vol op elkaar geklapt zijn .
Pas is leuk om gedaan te hebben, niet meer dan dat. Gaviapas is een lote pas als je geen allroad hebt, wat een slecht asfalt
Je moet 'm gewoon een keer gereden hebbenquote:De Gaviapas (Italiaans Passo di Gavia) is een bergpas in de Italiaanse Alpen, in de regio Lombardije. Het is een van de hoogste paswegen van Europa. De weg voert dwars door het ongerepte Nationaal Park Stelvio. De weg is aangelegd in de Eerste Wereldoorlog voor de bevoorrading van Italiaanse soldaten die vochten in het Italiaans-Oostenrijks grensgebied. Gedurende de winter is de pas afgesloten vanwege de enorme sneeuwval. De pas is in mei en juni nog vaak afgesloten vanwege de grote hoeveelheid sneeuw.
Het weggedeelte tussen Ponte di Legno en de pashoogte is erg smal, vaak niet breder dan drie meter, inhalen is op het traject haast onmogelijk, hiervoor zijn uitwijkplaatsen aangelegd. Diep onder in het dal stroomt de rivier de Frigidolfo. Langs de diepe afgronden is op de meeste plaatsen een vangrail aanwezig. Maar op sommige plaatsen staat geen vangrail. Daar begint naast de weg direct de afgrond van ruim 500 meter diep. Dit maakt deze weg tot één van de gevaarlijkste bergpassen.
Dat had ik toen ik verdwaald was op de weg globaal tussen Venetie en Bolzano. Een motorrijder vol achterin een ford Fiesta geklapt. Eerst al een hele file auto's ingehaald die kwaad keken naar me, dat ik ze inhaalde. En toen een rij met huilende motorrijders, en uiteindelijk zag ik het ongeluk. Niet zo tof om te zien.. Met de motorrijders waar we tegelijk mee wegreden zodra de weg weer open was, was de snelheid er op een of andere gekke manier ook uit toen...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:15 schreef Vinniiee het volgende:
Sta je dan een half uur te wachten ergens op de Stelvio in de volle zon omdat er 2 auto's vol op elkaar geklapt zijn .
Pas is leuk om gedaan te hebben, niet meer dan dat. Gaviapas is een lote pas als je geen allroad hebt, wat een slecht asfalt
Ja, zoals ik dus al zei.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
Je moet 'm gewoon een keer gereden hebben
Hehe. Ja, er stond een fucking lange rij file vanaf Trento richting Bolzano (andere kant nog langer). Ik ga echt niet in de zon stil staan als ik er langs kan (hetzij links of rechts )quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:37 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik verdwaald was op de weg globaal tussen Venetie en Bolzano. Een motorrijder vol achterin een ford Fiesta geklapt. Eerst al een hele file auto's ingehaald die kwaad keken naar me, dat ik ze inhaalde. En toen een rij met huilende motorrijders, en uiteindelijk zag ik het ongeluk. Niet zo tof om te zien.. Met de motorrijders waar we tegelijk mee wegreden zodra de weg weer open was, was de snelheid er op een of andere gekke manier ook uit toen...
Gelukkig na een ruim uur zoeken weer bordjes Bolzano gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |