abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129002462
de mens heeft toen kennis gekregen waar men tot op de dag van vandaag niet mee overweg kan :) en dat is de kennis van goed en kwaad.

Maar ja de mens heeft ook overal schuld aan, de mens veroorzaakt oorlogen dat doet God echt niet.
De mens houd er gewoon meer van in het "kwaad"te leven dan altijd alles eerlijk enzo op tafel te leggen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129002494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:45 schreef BerjanII het volgende:
christenen en moslims, een pot nat. de godheid een hand boven het hoofd houden en de mens overal van beschuldigen.
Net zoals de moslims en de christenen hebben dit Genesisverhaal van het Judaïsme overgenomen. Alle drie deze ' Abrahamistische ' religies negeren gewoon de herkomst van dit verhaal wat overgenomen en geredigeerd is van een Sumerische tekst waarbij deze bomen ( een van kennis en een van eeuwig leven ) louter een symbolische betekenis hadden. En dan maar alternatieve verklaringen verzinnen tot ze er zelf in vastrijden. Grappig.
pi_129002585
De mens is toch zelf echt zo eigenwijs geweest om naar de verleiding van de slang te luisteren.
En dat had dus gevolgen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129002590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar ja de mens heeft ook overal schuld aan, de mens veroorzaakt oorlogen dat doet God echt niet.
Het O.T. al eens gelezen ? Moet je vooral zeker eens doen, dan sta je hier niet voor aap.
pi_129002643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
De mens is toch zelf echt zo eigenwijs geweest om naar de verleiding van de slang te luisteren.
En dat had dus gevolgen.
Vooral dat we nu niet meer in de bomen hangen en een geweten hebben gekregen. Scheelt een slok op een borrel. :)
pi_129002653
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Met als enige motivatie om hopelijk uiteindelijk in het paradijs te worden toegelaten. Het egoïsme is oneindig :)
I will take them all, one day at a time
Cartman :)
pi_129002711
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:54 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Meer of minder kennis, als je het mij zou vragen zou ik zeggen; Na de vernieuwde voorwaarden, evenveel als voorheen met andere avonturen als openstaande vraagtekens van het leven. ;)
Consequent zelfs.
Juist, en dit vindt je niet zweverig geklets? Als er staat in de bijbel dat de mens als goden geworden is, betekent dit toch dat men meer kennis heeft gehad? Waarom zeg je dan "evenveel"?

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Met als enige motivatie om hopelijk uiteindelijk in het paradijs te worden toegelaten. Het egoïsme is oneindig :)
En de angst is nog groter. Ze zijn waarschijnlijk bang dat tijdens het laatste oordeel god hen erop gaat wijzen als ze toegeven dat de boom van kennis van goed en kwaad hen meer kennis gegeven heeft en dat god hen eigenlijk onder de duim wilde houden (vandaar de straf).

quote:
de mens heeft toen kennis gekregen waar men tot op de dag van vandaag niet mee overweg kan :) en dat is de kennis van goed en kwaad.

De mens houd er gewoon meer van in het "kwaad"te leven dan altijd alles eerlijk enzo op tafel te leggen.
Ach, klets maar een eind weg. Er staan teksten in de bijbel die letterlijk aangeven dat god de schuldige is van doden en ziekte. Maar dat wordt weer weggezet als zijnde "moet je niet letterlijk nemen, is een interpretatie van de joodse schrijvers". Man, laat mij niet lachen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Net zoals de moslims en de christenen hebben dit Genesisverhaal van het Judaïsme overgenomen. Alle drie deze ' Abrahamistische ' religies negeren gewoon de herkomst van dit verhaal wat overgenomen en geredigeerd is van een Sumerische tekst waarbij deze bomen ( een van kennis en een van eeuwig leven ) louter een symbolische betekenis hadden. En dan maar alternatieve verklaringen verzinnen tot ze er zelf in vastrijden. Grappig.
Ook dat ja, maar om christenen, joden en moslims hun ongelijk in te laten zien moet men zich tot hun niveau verlagen (of verhogen). Zij menen dat genesis letterlijk genomen dient te worden en dat het door mozes geschreven is dus doen wij dat ook maar :D
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129002712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Vooral dat we nu niet meer in de bomen hangen en een geweten hebben gekregen. Scheelt een slok op een borrel. :)
als jij gelooft dat we van de apen afstammen, wie zou dan uberhaupt ooit religie hebben uit gevonden? zou toch iemand moeten zijn geweest die dit heeft bedacht of niet?
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:05:37 #59
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129002831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:39 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Is de invalshoek, vanuit een andere levensbeschouwing, te beladen ?
nee te warrig. Ik snap er ook weinig van.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:06:31 #60
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_129002865
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
En dat had dus gevolgen.
Zo eigenwijs was het niet, want als we dat niet gedaan hadden waren we nog steeds simpele naakte wezentjes die goed noch kwaad kenden en van niks wisten. Zoals God ons in eerste instantie bedacht had.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

als jij gelooft dat we van de apen afstammen, wie zou dan uberhaupt ooit religie hebben uit gevonden? zou toch iemand moeten zijn geweest die dit heeft bedacht of niet?
De mens heeft religie natuurlijk bedacht, om dingen te verklaren die voor hen toen onverklaarbaar waren. En hoe beter iets (kennis) overbrengen dan in de vorm van een verhaal.

Toevallig kijk ik nu de serie Rome van HBO. Daar slachten ze voor wat voor reden dan ook een uil of een konijn als offer aan Mars of Jupiter of Pluto of welke andere van de vele Romeinse goden. Was dit ook allemaal echt en waarheid dan? Want de mensen in die tijd geloofden er heilig in.
pi_129002880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:02 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Juist, en dit vindt je niet zweverig geklets? Als er staat in de bijbel dat de mens als goden geworden is, betekent dit toch dat men meer kennis heeft gehad? Waarom zeg je dan "evenveel"?

[..]

En de angst is nog groter. Ze zijn waarschijnlijk bang dat tijdens het laatste oordeel god hen erop gaat wijzen als ze toegeven dat de boom van kennis van goed en kwaad hen meer kennis gegeven heeft en dat god hen eigenlijk onder de duim wilde houden (vandaar de straf).

[..]

Ach, klets maar een eind weg. Er staan teksten in de bijbel die letterlijk aangeven dat god de schuldige is van doden en ziekte. Maar dat wordt weer weggezet als zijnde "moet je niet letterlijk nemen, is een interpretatie van de joodse schrijvers". Man, laat mij niet lachen.

[..]

Ook dat ja, maar om christenen, joden en moslims hun ongelijk in te laten zien moet men zich tot hun niveau verlagen (of verhogen). Zij menen dat genesis letterlijk genomen dient te worden en dat het door mozes geschreven is dus doen wij dat ook maar :D
God leidde zijn volk in het oude testament en om zijn volk in het beloofde land te laten komen had dat gewoon consequenties voor sommige mensen/ volken die zijn plan in de weg zaten.

Hij heeft zelfs een deel van het eigen volk doen omkomen volgens mij, ik meende dat dat in het gedeelte staat dat over het gouden kalf gaat.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:08:02 #62
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129002926
quote:
nogmaals: Jesaja 45 vers 7. God zelf schept het onheil of kwaad (hangt van de vertaling af).

En dat dit niet de enige tekst is die dit bewijst:

Klaagliederen 3.38:
Gaat niet uit den mond des Allerhoogsten het kwade en het goede?

Amos 3.6:
Zal de bazuin in de stad geblazen worden, dat het volk niet siddere? zal er een kwaad in de stad zijn, dat de HEERE niet doet?

Nou wie zorgt er voor het kwaad?

God zelf.
pi_129003053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God leidde zijn volk in het oude testament en om zijn volk in het beloofde land te laten komen had dat gewoon consequenties voor sommige mensen/ volken die zijn plan in de weg zaten.

Hij heeft zelfs een deel van het eigen volk doen omkomen volgens mij, ik meende dat dat in het gedeelte staat dat over het gouden kalf gaat.
Die mensen zaten zijn plan helemaal niet in de weg. Maar het was het plan dat nergens op sloeg. "ik heb u een land beloofd, dat al is bewoond. Maar ik ben almachtig dus ik dood die mensen wel even. Aardig plan van mij he? Ik had ook een stukje woestijn kunnen omtoveren in een oase, maar heey mijn wil is wet".

En ja, hij doodt "zelfs" zijn eigen volk. Ergens in de wet staat dat men geen mensen mag doden, en Mozes liet meteen al die mensen doden. Erg netjes van hem :D
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129003288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

nee te warrig. Ik snap er ook weinig van.
Verdiep je is erin dan begrijp je misschien ook onze frustratie over de kleine aantallen idioten en hun achterlijke stellingen. ;)
pi_129003298
Wat is ondertussen het standpunt geworden tussen creatie vs. evolutie? :)
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_129003302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:18 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Verdiep je is erin dan begrijp je misschien ook onze frustratie over de kleine aantallen idioten en hun achterlijke stellingen. ;)
Oppetwattes enzo ?
Opperhypermoslim: 'Vermoord leraren!'
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:21:48 #67
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129003400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:18 schreef man1986 het volgende:
Evolutie is bewijs voor. Creatie vereist geloof in een omnipotente schepper.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:22:18 #68
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_129003420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:18 schreef man1986 het volgende:
Zeg jij het maar

"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:22:48 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129003446
Yahh Tha Pr4NksTah G0d! _O_
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129003463
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:11 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Die mensen zaten zijn plan helemaal niet in de weg. Maar het was het plan dat nergens op sloeg. "ik heb u een land beloofd, dat al is bewoond. Maar ik ben almachtig dus ik dood die mensen wel even. Aardig plan van mij he? Ik had ook een stukje woestijn kunnen omtoveren in een oase, maar heey mijn wil is wet".

En ja, hij doodt "zelfs" zijn eigen volk. Ergens in de wet staat dat men geen mensen mag doden, en Mozes liet meteen al die mensen doden. Erg netjes van hem :D
God was gewoon toen zo kwaad op het volk dat hij dat wou doen omdat ze totaal niet naar hem luisterden en hun eigen weg gingen.
Maar over het algemeen krijgt God ook wel weer berouw en ziet hij toch af van zijn plannen bedoelingen.
God is best tot rede vatbaar, net als met Lot in sodom en gomorra.
als er maar 10 mensen zouden zijn die niet zondig waren zou hij die stad bewaren, maar helaas waren die er niet.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129003529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Evolutie is bewijs voor. Creatie vereist geloof in een omnipotente schepper.
Weet je dat absoluut zeker?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:26:21 #72
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129003578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:24 schreef man1986 het volgende:

[..]

Oh nu reageer je ineens wel?

Ja dat weet ik zeker.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:27:05 #73
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_129003612
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:24 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wie is er anders "de schepper"?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:27:31 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129003630
En nu komt de Sye ten Bruggencate defence.

Heel fijn. Doet het ook altijd goed op feestjes. (Als je de sfeer wilt verpesten)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129003641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oh nu reageer je ineens wel?

Ja dat weet ik zeker.
Waar komt je zekerheid dan vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')