Evangelisatie dus.....quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:59 schreef man1986 het volgende:
[Andersdenken, wees daar open voor. Ik probeer dat ook constant, met vallen en opstaan.
Nou David Flusser afschuiven vind ik jammer. Laten we wel stellen dat joden jarenlang de teksten bestudeerd en bestudeerd hebben. Ik denk dat zij de Bijbel en ook het NT beter kunnen begrijpen.quote:Verkeerde conclusies gebaseerd op foutieve aannames. Bij genoeg interesse wil ik je daarop wijzen, maar jij vindt dat vervelend.
Hier kom ik wel later op terug.quote:
De NT bestaat ook al 2000 jaar en christenen net zo lang. Denk jij ook niet dat deze mensen de Bijbel net zoveel, zo niet beter bestudeerd hebben dan David Flusser? Prima als je Flusser als een kundige aanhaalt, zou ik ook doen als ik in jouw plaats was. Maar voor elke expert is er een tegenexpert en zo kunnen we net zo lang doorgaan tot onze vingers vermoeid raken.quote:[..]
Nou David Flusser afschuiven vind ik jammer. Laten we wel stellen dat joden jarenlang de teksten bestudeerd en bestudeerd hebben. Ik denk dat zij de Bijbel en ook het NT beter kunnen begrijpen.
Beetje hoogachtig van je om jezelf beter te stellen dan David Flusser. En af te schuiven op foutieve aannames, wat de kerken altijd doen.
Bedankt voor je antwoordquote:Laten we het daar mee op houden. Jij geloofd in je (jjoodse?) Jezus en je eigen interpertatie van de Bijbel.
En ik heb mijn eigen weg hierin. Ik dien G-d, elke minuut van de dag staat in teken om G-d te dienen. Hoe moeilijk dat soms is. Daar heb ik geen jezus bij nodig.
Mijn vraag:quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:59 schreef Skillsy het volgende:
Stel je vraag , maar ik beantwoord dat morgen. Ik moet nu gaan , wat dingen regelenen en dan ga ik naar bed.
Vreemde vraag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Mijn vraag:
Kan jij door goede daden te verrichten (aan Joodse richtlijnen te houden) goed genoeg worden om Gods Genade te ontvangen?
Of is een geloof in Gods Belofte een essentieel onderdeel om Zijn Genade te ontvangen, buiten je persoonlijke daden om?
Die eerste drie geboden zijn een uiting van een verbond van trouw en standvastigheid in God.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vreemde vraag.
Is gewoon braaf zijn genoeg of moet je ook nog echt in god geloven?
Als agnost ga ik natuurlijk van het eerste deel uit.
Wat is dat nou voor kinderachtigheid van die eerste drie geboden?
Wat voor totale onzin kan jij toch uit je nek kletsen. Geloof je nu écht zelf jouw eigen gebazel ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef man1986 het volgende:
Want het was niet 'toevalligerwijze' dat de Joden en Romeinen van Jezus af wilden komen. Er gaat een hele geschiedenis aan vooraf. Dat afschilderen als 'toevallig' doet afbreuk aan de gebeurtenissen genoemd in de Bijbel.
wat een leugenaar ben je toch ook. De slang zei dat men niet zou sterven, maar worden als goden kennende goed en kwaad. En wat zegt god toen ze daarvan gegeten hadden? De mens is onzer gelijk geworden, kennende goed en kwaad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:36 schreef Robmeister het volgende:
[..]
wat een gezwets. Dus nu is God de leugenaar en de satan sprak de waarheid blijkbaar. Dus nu draai je het om. God had gezegd dat ze niet mochten eten van de vrucht van de boom anders zouden ze sterven.
maar van de vrucht van de boom die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: U mag daarvan niet eten en hem niet aanraken, anders sterft u. Gen 3:3.
De slang (duivel). zei toen, Je zult helemaal niet sterven, Maar op de dag dat je daarvan eet als God zult zijn goed en kwaad kennend. De duivel was gewoon een leugenaar. Heeft God gezegd dat je zult sterven? Helemaal niet, je zult helemaal niet sterven. Wat een leugenaar is God. Man je zult niet sterven maar als God worden.
Nu vraag ik jouw, sterven mensen of zijn wij goden?
Dat zeg ik....quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Die 2e wederkomst moet nog gebeuren
zo gauw de antichrist komt etc.
1000 jarig vrederijk, de opname van de gemeente. maar een heleboel teken van de tijd zijn nu al zichtbaar die beschreven staan in de bijbel.
het herstelde romeinse rijk bijvoorbeeld begint ook al aardig vorm te krijgen hier in europa.
En op zich heel veel dingen in de wereld draaien eigenlijk allemaal om Jeruzalem
En waarom is is Israel nog steeds niet verdreven door al die omringende moslim landen?
En wat dacht je van de terug keer van de Joden naar hun vaderland?
Hoepel toch op Skillsy met je dom geouwehoer. Ik heb geen Hebreeuws gestudeerd nee, maar dit is toch niet de koran die men in de officiële taal moet lezen? Deze teksten zijn vertaald in het Nederlands en dus lees ik ze in het Nederlands.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:17 schreef Skillsy het volgende:
[..]
(Ff ingekort je tekst)
Ho ho ho, dit is heel erg kort door de bocht , sorry dat te moeten zeggen. Je doet net alsof je al jaren de Heilige teksten hebt bestudeerd. Ik weet niet of jij de oude geschriften bestudeert in 1 of ander instituut of universiteit in Israel maar dit is ook weer grote kwats wat jij vertelt.
Hoe groot is jouw Bijbel Hebreews?En het Aramees?
En euhm, de gevonden Qumran rollen gezien? Ze bestudeerd????! Daar staan namelijk interessante dingetjes opgeschreven.
Poch niet zo over de Hebreeuwse taal gast.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zegt iemand die met een Nederlandse quote komt uit zijn bijbeltje
Als je het goed las dan weet je ook WAAROM het voor mij leugens zijn. Namelijk dat men doet alsof de slang loog, terwijl de eigen god hetgeen de slang zei onderstreepte. De mens WAS ALS GODEN. En als g-d de mensen niet verwijdert had uit het paradijs leefden ze nu nog in eeuwigheid (mits ze van de levensboom gegeten hadden). Zou het eten van die andere boom dodelijk zijn had g-d die maatregel niet hoeven te nemen.quote:Weet je wat het is? Het zijn voor jou leugens, omdat het je niet aan staat. Je irriteerd je duidelijk aan mensen die erin geloven. Prima maar ga geen wetenschapper in de Tora uithangen en anders gelovigen beschuldigen mafkees door je eigen interperatie van de bijbel te gebruiken. Want de onzin die jij daarna schreef was ook om te janken.
Wat ik geloof kan je gewoon nalezen in jouw boekje. Mits je dit onbevooroordeeld kan doen.quote:Jij gelooft dit en Christenen geloven dat, joden dat en moslims weer dat
Dus je mag wel de slang uitmaken voor leugenaar, maar zodra je mensen hiervoor uitmaakt dan mag het weer niet? Iemand die spreekt en het is niet de waarheid is een leugenaar.quote:Ik ben joods, heb joodse vader en joodse moeder. Mijn moeder heeft een katholieke vader, hij geloofde in Myriam -maria-
Is dat nou zo erg? Laat die man nou in zijn waarde.
Klaar
Is dat nou zo moeilijk om het te ACCEPTEREN zonder mensen voor leugenaars uit te maken??? Nou dan..
Of israel nou een land is of een volk maakt geen moer uit. Aangezien ik het had over Israel, en de daarom heen liggende landen. Ik heb dus nergens beweert dat israel zelf een land is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:45 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Geen kaas gegeten he? Tjonge tjonge
Vrede tussen Israel en de omringende landen? HUH??????? Israel een land???
De profetieen gaan over Israel ,niet dat landje (van grond e d) maar over het volk Israel
Je bent net zoals die andere fokker die beweerd dat joden niet meer geloven in messias
Ga samen een brei clubje oprichten zou ik zeggen , want jullie hebben niks gesnopen tot nu toe.
Nou snap je weinig van oorzaak en gevolg. Is de dood het gevolg van het eten van de boom? Of is de dood het gevolg op de straf van het eten van de boom? met andere woorden: Als g-d de mensen niet gestraft had, ging men dan dood?quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:58 schreef man1986 het volgende:
[..]
We sterven, dus de duivel heeft gelogen.
Geen zonde in paradijs. Enkel de keuze daartoe.
Gen 2:17quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar waar staat in genesis dat adam en eva gelijk zouden sterven als ze van die vrucht zouden eten?er staat dat ze zullen sterven als ze er van zouden eten, er staat alleen geen moment van sterven beschreven.
Dus het kan ook betekenen dat als ze dat niet hadden gedaan dat ze eeuwig hadden geleefd, maar omdat ze dat wel deden zou er dus een moment komen dat ze komen te overlijden zoals dus na ongeveer 900 jaar is gebeurd
Quran? Daar heb ik het niet overquote:Hoepel toch op Skillsy met je dom geouwehoer. Ik heb geen Hebreeuws gestudeerd nee, maar dit is toch niet de koran die men in de officiële taal moet lezen? Deze teksten zijn vertaald in het Nederlands en dus lees ik ze in het Nederlands.
Er is binnen het jodendom grote verschillen over de kijk van de messias. Niet alleen was een messias geweest voor joden maar ook andere mensen in spe.quote:In het hele oude testament is geen woord te lezen over een wederkomst van de messias. De beste man kwam gewoon 1 keer en daarmee was het klaar. Geholpen door god, geen god, niet stervend voor de zonde van de hele Wereld maar enkel voor het eigen volk (niet de zonde van dat volk overigens), Dan zou er vrede bestaan.
Ik kan je zeggen dat het messiaschap niet zo'n probleem vormt tussen het jodendom en Christendom , al denken de Christenen dat.quote:Tevens heb ik vroeger, toen ik nog christen was, vaak gesproken met een joodse rabbi (aangezien ik erover dacht om joods te worden). En die heeft mij verteld waarom het christendom niet juist is. Een van de dingen die ik daar leerde was dat de messias niet twee keer hoefde te komen.
Omdat het je niet bevalt. Ik kan ook zoals jij gaan doenquote:Typisch overigens dat je wel kritiek levert maar niet bijdraagt aan de inhoud hier
'Men , men' wie is men? Ik?quote:Als je het goed las dan weet je ook WAAROM het voor mij leugens zijn. Namelijk dat men doet alsof de slang loog, terwijl de eigen god hetgeen de slang zei onderstreepte.
Even jou manier van discussie voeren:quote:De mens WAS ALS GODEN. En als g-d de mensen niet verwijdert had uit het paradijs leefden ze nu nog in eeuwigheid (mits ze van de levensboom gegeten hadden). Zou het eten van die andere boom dodelijk zijn had g-d die maatregel niet hoeven te nemen.
Daarom is iedereen die de slang de schuld geeft een grote leugenaar.
Euh?quote:Wat ik geloof kan je gewoon nalezen in jouw boekje. Mits je dit onbevooroordeeld kan doen.
Ik heb heel die slang niet genoemd kerel!!quote:Dus je mag wel de slang uitmaken voor leugenaar, maar zodra je mensen hiervoor uitmaakt dan mag het weer niet? Iemand die spreekt en het is niet de waarheid is een leugenaar.
Bijna in alle vertalingen staat: op de dag dat je daarvan eet zul je zeker sterven.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar waar staat in genesis dat adam en eva gelijk zouden sterven als ze van die vrucht zouden eten?er staat dat ze zullen sterven als ze er van zouden eten, er staat alleen geen moment van sterven beschreven.
Dus het kan ook betekenen dat als ze dat niet hadden gedaan dat ze eeuwig hadden geleefd, maar omdat ze dat wel deden zou er dus een moment komen dat ze komen te overlijden zoals dus na ongeveer 900 jaar is gebeurd
En jij wilde de gioer doen??quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:39 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Of israel nou een land is of een volk maakt geen moer uit.
Israel is het joodse volk! Dat IS Israel!! Zij zijn hier! In Nederland, Europa, Amerika , azie en het MO. Ze zijn er! Nog steeds. We praktiseren onze religie al meer dan duizenden jaren en onze cultuur.quote:Aangezien ik het had over Israel, en de daarom heen liggende landen. Ik heb dus nergens beweert dat israel zelf een land is.
In de Tora/Bijbel wel.quote:Of israel nou een land is of een volk maakt geen moer uit
De eerste , want je houdt aan zijn mitwotquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Mijn vraag:
Kan jij door goede daden te verrichten (aan Joodse richtlijnen te houden) goed genoeg worden om Gods Genade te ontvangen?
Of is een geloof in Gods Belofte een essentieel onderdeel om Zijn Genade te ontvangen, buiten je persoonlijke daden om?
maar ja nu begin je dus allerlei dingen er bij te verzinnen die niet in de bijbel staan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Bijna in alle vertalingen staat: op de dag dat je daarvan eet zul je zeker sterven.
Ook apart inderdaad: als ze na het eten van de verboden vrucht meteen naar de boom des levens waren gerend (die er vlakbij stond) dan hadden ze niet hoeven sterven... Dan had God met lege handen gestaan?
Hoe langer je deze verzen bestudeerd, hoe vreemder ze worden.
Mee eens. Had ik hiervoor reeds duidelijk gemaakt dat er zelfs fouten zitten in het script.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:02 schreef BerjanII het volgende:
wat een leugenaar ben je toch ook. De slang zei dat men niet zou sterven, maar worden als goden kennende goed en kwaad. En wat zegt god toen ze daarvan gegeten hadden? De mens is onzer gelijk geworden, kennende goed en kwaad.
Precies wat de slang dus gezegd had.
Ook had god gezegd "op de dag dat je hiervan eet zul je sterven". Gen 2:17.
Zeker over het hoofd gezien robmeister?
Adam werd volgens de bijbel nog enorm oud, dus hij stierf niet ten dage dat hij ervan at. Ten dage betekent op de dag namelijk.
Adam en eva moesten uit die tuin omdat ze gezondigt hadden tegen God, daarom mochten ze niet langer meer in het paradijs wonen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Mee eens. Had ik hiervoor reeds duidelijk gemaakt dat er zelfs fouten zitten in het script.
1- Er stonden 2 bomen.
2- Dat Adam volmaakt was of reeds het eeuwig leven had staat nergens. Ze zouden pas het eeuwig leven krijgen indien ze van de Levensboom zouden gegeten hebben en dat is niet gebeurd EN OM DIT ALSNOG TE VOORKOMEN heeft god hen uit zijn tuin gezet.
3- De auteurs van Genesis maken zelfs de fout om beide bomen en hun eigenschappen door elkaar te halen.
Wat verzin ik dan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar ja nu begin je dus allerlei dingen er bij te verzinnen die niet in de bijbel staan.
Lees je eigenlijk wel wat ik post?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb het meer over dat gedeelte van dat ze van de vrucht van die boom hadden kunnen eten en dat ze dan vrolijk hadden kunnen verder leven. dat staat er niet in dus je kunt ook niet weten of dat zo zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |