Kun je ook zonder de Talmoed de Torah lezen en begrijpen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 02:42 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De woorden van de rabbijnen worden niet gezien als het woord van G-d
We zijn allen wel verplicht naar rabijnen te luisteren (wiens theologische uitspraken overigens niet toevoegen aan de tora, maar deze interpreteren), maar geen enkele rabijn zijn woord is sterker dan dat van G-d.
Dit zijn gewoon domme smoesjes. Nergens heb ik gezegd dat ik mijn antwoorden al heb dus waarom dan niet op mij reageren maar Uitstekelbaars misbruiken om mij te kunnen negeren? Slaat toch weer nergens op?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:55 schreef man1986 het volgende:
Jullie zijn enkel bezig om puntjes te scoren en staan helemaal niet open voor antwoorden vanuit andere denkbeelden.
Zo liet Uitstekelbaars in de vorige topic weten dat hij zijn antwoorden al heeft. Het heeft dan geen zin voor mij om daar nog op te gaan reageren. Ben ik dan afwijkend bezig als ik daar verder niet op in ga?
De mondelinge leer is nodig om het schriftelijke te begrijpenquote:Kun je ook zonder de Talmoed de Torah lezen en begrijpen?
Zo'n ' handleiding ' zou de bijbel ook wel best kunnen gebruiken gezien man1986 er nog steeds niets van begrijpt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:30 schreef Skillsy het volgende:
De mondelinge leer is nodig om het schriftelijke te begrijpen
Beste begin je om de taal te leren (Hebreeuws en Aramees) voor je de Tora gaat studerenquote:Zo'n ' handleiding ' zou de bijbel ook wel best kunnen gebruiken gezien man1986 er nog steeds niets van begrijpt.
Maar de Talmoed is ook een schriftelijke leer! Het stond niet op cassette, maar ook gewoon in een boek.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De mondelinge leer is nodig om het schriftelijke te begrijpen
Dat is opzich geen slechte advies! Maar niet noodzakelijk om Gods Genade te vinden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:38 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Beste begin je om de taal te leren (Hebreeuws en Aramees) voor je de Tora gaat studeren
Je wordt steeds beter in debatteren!quote:Op woensdag 17 juli 2013 07:34 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon domme smoesjes. Nergens heb ik gezegd dat ik mijn antwoorden al heb dus waarom dan niet op mij reageren maar Uitstekelbaars misbruiken om mij te kunnen negeren? Slaat toch weer nergens op?
Je weet gewoon dat je schaakmat staat en daarom negeer je mij, en nog meer mensen.
Neequote:Maar de Talmoed is ook een schriftelijke leer! Het stond niet op cassette, maar ook gewoon in een boek.
Schriftelijk dus.
Waar vind ik de Talmoed?quote:
Nogmaals, doe eens normaal man1986 en niet zo over het paard getild als ware jij de alwetende man1986 die net zoveel weet als god (god hebbe zijn ziel).quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je wordt steeds beter in debatteren!
Maar vat even je punten samen, zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
ik antwoordde:quote:De keuze voor die boom heeft als gevolg dat er zonde in de wereld is. Zonde leidt tot verval, dat is inclusief verval van een capaciteit tot de beschikking van kennis.
Zegt de ziekte van Alzheimer jou iets? In een wereld van vķķr de zonde was daar geen sprake van. Zonde (de keuze voor de boom van goed en kwaad) leidde ons tot vergankelijkheid zoals ziekten en alle andere beperkingen die ons momenteel limiteren om tot een betere kennis te komen over de wereld om ons heen. De slimste persoon raakt ooit in verval en dood en als dat geen beperking is van kennis, dan weet ik het ook niet meer.
Nou, wat is hierop uw antwoord?quote:Weer raakt jouw hele verslag kant noch wal. Want nadat de mens van de boom van de kennis van goed en kwaad gegeten had werd hij als god/gode gelijk. Dit is in kennis. Daarvoor was men als een kind en wist men niks. Dat is een bijbels feit man1986. Dat jij dit ontkent is jouw goed recht, maar daarmee nog niet waar.
Dat het zonde is komt omdat jouw god niet wilde dat de mens kennis verkreeg. Daarom heeft god de mensheid gestraft en is de dood in de wereld gekomen en zaken als alzheimer.
Dood gaan en ziekte krijgen is overigens geen beperking van kennis. Het een heeft helemaal geen donder met het andere te maken.
omdat de joden niet wilden geloven dat Jezus gekomen is, omdat ze dachten dat hij echt als heerser van het volk zou komen dus net zoiets als koning willem-alexander maar zo had God dat niet bedoelt. dus daarom denken ze dat hij nog geboren moet worden, maar gelukkig zijn er ondertussen al vele joden die wel geloven dat Jezus al geboren en gestorven en weer op gestaan is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Heeft hij niet gezegD.
[..]
Hij zegt hier enkel dat hij op zijn vader gelijkt. Lijkt jij niet op je vader of moet ik dan ook gelijk aan god denken ?
[..]
Zo liepen er toen wel meer rond, vooral onder de Grieken en de Romeinen. Voor de joden was dit simpelweg blasfemie.
Niet zomaar kennis, maar een specifieke vorm van kennis.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef BerjanII het volgende:
Weer raakt jouw hele verslag kant noch wal. Want nadat de mens van de boom van de kennis van goed en kwaad gegeten had werd hij als god/gode gelijk. Dit is in kennis. Daarvoor was men als een kind en wist men niks. Dat is een bijbels feit man1986. Dat jij dit ontkent is jouw goed recht, maar daarmee nog niet waar.
NIet zomaar 'kennis', maar een zeer specifieke kennis die God ons niet wilde dat we zouden gaan bezitten, omdat er niets goeds voort kan komen uit die kennis. Behalve zonde.quote:Dat het zonde is komt omdat jouw god niet wilde dat de mens kennis verkreeg. Daarom heeft god de mensheid gestraft en is de dood in de wereld gekomen en zaken als alzheimer.
Een ziekte (gevolg van zonde) maakt informatieverwerking minder optimaal. Net zoals een virus de verwerking van de informatiestroom op de computer tegenwerkt en zelfs fragmenteert en verdeelt totdat het oorspronkelijke overzicht uit zicht verloren gaat. Backuppen dus, maar dan moet je wel eerst de backup terug zien te vinden. God heeft de oorspronkelijke backup, en wij kunnen dat weer op onszelf toepassen om van de virus af te komen.quote:Dood gaan en ziekte krijgen is overigens geen beperking van kennis. Het een heeft helemaal geen donder met het andere te maken.
Nee helemaal niet. Je moet eens lezen wat er staat.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef man1986 het volgende:
[..]
Niet zomaar kennis, maar een specifieke vorm van kennis.
[..]
NIet zomaar 'kennis', maar een zeer specifieke kennis die God ons niet wilde dat we zouden gaan bezitten, omdat er niets goeds voort kan komen uit die kennis. Behalve zonde.
Genesis 3quote:22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
wat een vergelijking. Adam en Eva waren onwetend en kleine kinderen, dat wilde God zo houden. De kennis die men zogenaamd had had men niet, die kreeg men pas na het eten van de boom. Dus hoe weinig kennis we nu ook zouden hebben, we hebben meer kennis dan wanneer adam en eva niet van die boom gegeten zouden hebben. Waren ze slim geweest dan hadden ze eerst van de levensboom gegeten, en dan pas van de boom van kennis van goed en kwaad. Maar ja, ze waren niet slim totdat hun ogen geopend werden.quote:Een ziekte (gevolg van zonde) maakt informatieverwerking minder optimaal. Net zoals een virus de verwerking van de informatiestroom op de computer tegenwerkt en zelfs fragmenteert en verdeelt totdat het oorspronkelijke overzicht uit zicht verloren gaat. Backuppen dus, maar dan moet je wel eerst de backup terug zien te vinden. God heeft de oorspronkelijke backup, en wij kunnen dat weer op onszelf toepassen om van de virus af te komen.
De schepping kan niet omgaan met de kennis van goed en kwaad. Wij hoeven niet te weten wat we niet hoeven te weten. We hoeven niet te zijn wat we niet hoeven te zijn. Dat is Liefde.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Je moet eens lezen wat er staat.
[..]
Genesis 3
Lees dit eens goed, waar staat hier dat er zonde kwam door het eten van die vrucht? Nergens toch? Waar staat dat de mens aan de goden gelijk geworden was, kennende nu goed en kwaad? In de bijbel toch?
Welke conclusie kun je hieruit trekken? Dat god niet wilde dat de mens als hem/hen zou worden en dat hij/zij de mens daarom onwetende wilde houden. De slang daarentegen wist dat het eten van de boom ervoor zou zorgen dat men als goden worden zou in kennis.
Echt waar, christenen, joden en moslims moeten eens ophouden met leugens te verkondigen en ook nog doen alsof de slang de mens voorgelogen zou hebben, terwijl in dit vers de waarheid van de slang naar boven komt. Steeds maar weer vage interpretaties erop loslaten, enkel omdat ze in de goedheid van god willen geloven. Terwijl de rol van jullie god dezelfde rol is als de rol die Zeus kreeg toebedeelt in de mythe van Prometheus. Ook daar speelt een held een rol die de mens van onwetend wetend maakt, en die held wordt vervolgens gestraft door de godheid in de mythe. De slang wordt vervloekt in genesis, Prometheus wordt vastgebonden aan een rots en krijgt iedere avond een gier op bezoek die komt eten van zijn darmen.
[..]
wat een vergelijking. Adam en Eva waren onwetend en kleine kinderen, dat wilde God zo houden. De kennis die men zogenaamd had had men niet, die kreeg men pas na het eten van de boom. Dus hoe weinig kennis we nu ook zouden hebben, we hebben meer kennis dan wanneer adam en eva niet van die boom gegeten zouden hebben. Waren ze slim geweest dan hadden ze eerst van de levensboom gegeten, en dan pas van de boom van kennis van goed en kwaad. Maar ja, ze waren niet slim totdat hun ogen geopend werden.
Sinterklaas is geen liefde als je niet de Waarheid in zijn Zak hebt gezien doordat je niet kan weten of zwarte piet de Ultieme Liefde is. Daarom kon hij op de boot de cadeautjes uitdelen. Hij zou teveel liefde ( sorry correctie: ) Liefde, zijn als hij de cadeautjes aan zijn schepping bekend zou maken omdat zijn Zwarte Zonen juist het licht ( Licht, natuurlijk. Ik kan er maar niet aan wennen ) in zichzelf droegen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
De schepping kan niet omgaan met de kennis van goed en kwaad. Wij hoeven niet te weten wat we niet hoeven te weten. We hoeven niet te zijn wat we niet hoeven te zijn. Dat is Liefde.
En jij hebt een apart lijntje met god ? De joden verwachtte wel degelijk een messias (= gezalfde koning) die hen zou bevrijden van de bezetter. De rest is later door Paulus verzonnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
omdat de joden niet wilden geloven dat Jezus gekomen is, omdat ze dachten dat hij echt als heerser van het volk zou komen dus net zoiets als koning willem-alexander maar zo had God dat niet bedoelt.
Sommige strekkingen binnen het jodendom hopen nog steeds op zult een messias zoals verspeld door de profeten, maar niet allemaal gezien dit niet meer zo relevant is.quote:dus daarom denken ze dat hij nog geboren moet worden, maar gelukkig zijn er ondertussen al vele joden die wel geloven dat Jezus al geboren en gestorven en weer op gestaan is.
In het hele oude testament is geen woord te lezen over een wederkomst van de messias. De beste man kwam gewoon 1 keer en daarmee was het klaar. Geholpen door god, geen god, niet stervend voor de zonde van de hele Wereld maar enkel voor het eigen volk (niet de zonde van dat volk overigens), Dan zou er vrede bestaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze zagen gewoon in Jezus niet de zoon van God die hij wel degelijk was/ is.
en hoezo: de rest is later door paulus verzonnen.
en met die heerschappij van Jezus wordt ook bedoelt dat als hij over onbepaalde tijd weer terug komt komt hij om te regeren over de aarde. dat is allemaal met name in openbaringen maar ook al in het oude testament te lezen.
Niet omdat God loopt te toveren in ieder geval.quote:En waarom is is Israel nog steeds niet verdreven door al die omringende moslim landen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
(Ff ingekort je tekst)quote:In het hele oude testament is geen woord te lezen over een [wederkomst] van de messias.
Maar dat de wezenlijke profetieen, de profetieen waaraan mensen inderdaad DE messias konden herkennen niet vervuld zijn. Daarvoor moest men bijvoorbeeld een twee wederkomst verzinnen!
Zoals vrede tussen israel en de omringende landen. Heersen op de troon van David. Een nieuwe tijd die aanbrak. Geen zwaarden en dergelijke meer.
Zegt iemand die met een Nederlandse quote komt uit zijn bijbeltjequote:Nee helemaal niet. Je moet eens lezen wat er staat.
[..]
Genesis 3
Echt waar, christenen, joden en moslims moeten eens ophouden met leugens te verkondigen
wat een gezwets. Dus nu is God de leugenaar en de satan sprak de waarheid blijkbaar. Dus nu draai je het om. God had gezegd dat ze niet mochten eten van de vrucht van de boom anders zouden ze sterven.quote:Welke conclusie kun je hieruit trekken? Dat god niet wilde dat de mens als hem/hen zou worden en dat hij/zij de mens daarom onwetende wilde houden. De slang daarentegen wist dat het eten van de boom ervoor zou zorgen dat men als goden worden zou in kennis.
Geen kaas gegeten he? Tjonge tjongequote:Op woensdag 17 juli 2013 14:53 schreef BerjanII het volgende:
Zoals vrede tussen israel en de omringende landen. Heersen op de troon van David.
We sterven, dus de duivel heeft gelogen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:36 schreef Robmeister het volgende:
Nu vraag ik jouw, sterven mensen of zijn wij goden?
Wie de waarheid niet erkent, erkent de Bijbel ook niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar waar staat in genesis dat adam en eva gelijk zouden sterven als ze van die vrucht zouden eten?er staat dat ze zullen sterven als ze er van zouden eten, er staat alleen geen moment van sterven beschreven.
Dus het kan ook betekenen dat als ze dat niet hadden gedaan dat ze eeuwig hadden geleefd, maar omdat ze dat wel deden zou er dus een moment komen dat ze komen te overlijden zoals dus na ongeveer 900 jaar is gebeurd
Zij die niet in de waarheid geloven, zullen ook niet in de Bijbel geloven.quote:
De eerste stap is om te erkennen dat waarheid bestaat.quote:
Geloven in god heeft alleen weinig tot niets met de waarheid te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef man1986 het volgende:
[..]
De eerste stap is om te erkennen dat waarheid bestaat.
Jezus: 'U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’
Johannes 8:32.
Is dat de waarheid?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloven in god heeft alleen weinig tot niets met de waarheid te maken.
En God bestaat ook niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope... de waarheid bestaat niet.
Natuurlijk weet ik dat niet "zeker".quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
En God bestaat ook niet?
Weet je dat zeker?
Weten dat je het niet zeker weet is het begin der wijsheid.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat niet "zeker".
Lees eens iets van Karl Popper.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Weten dat je het niet zeker weet is het begin der wijsheid.
En derhalve kun je de waarheid ook niet onderuit halen.quote:
Jouw argument is met zichzelf in tegenspraak, En daarom zelfvernietigend. Men beweerd. Jij en andere fokkers dat de waarheid niet bestaat. Maar als de waarheid inderdaad niet bestaat, spreek je toch over een waarheid. Namelijk de waarheid dat de waarheid niet zou bestaan. Dat niet bestaan van de waarheid is dan een waarheid, En dus zou de waarheid bestaan. Dus als je zegt dat de waarheid niet bestaat ben je in tegenspraak met jezelf. Dat argument is zelfvernietigend.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope... de waarheid bestaat niet.
En derhalve kun je de waarheid ook niet beamen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
En derhalve kun je de waarheid ook niet onderuit halen.
Als ik zeg dat paarse konijntjes niet bestaan, dan bestaan paarse konijntjes wel omdat ik erover spreek?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:51 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Jouw argument is met zichzelf in tegenspraak, En daarom zelfvernietigend. Men beweerd. Jij en andere fokkers dat de waarheid niet bestaat. Maar als de waarheid inderdaad niet bestaat, spreek je toch over een waarheid. Namelijk de waarheid dat de waarheid niet zou bestaan. Dat niet bestaan van de waarheid is dan een waarheid, En dus zou de waarheid bestaan. Dus als je zegt dat de waarheid niet bestaat ben je in tegenspraak met jezelf. Dat argument is zelfvernietigend.
Is dat de waarheid?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En derhalve kun je de waarheid ook niet beamen.
En zo is er weer aangetoond dat dit soort discussies er zijn om te mislukken en nergens te komen.
Jij zegt dat de waarheid niet bestaat. Als dat inderdaad waar is, Dan bestaat de waarheid, Namelijk de waarheid dat de waarheid niet bestaat. En dat dat voor jouw te moeilijk is om te begrijpen ook dat is een waarheid, Daarom begin je over paarse konijntjes.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik zeg dat paarse konijntjes niet bestaan, dan bestaan paarse konijntjes wel omdat ik erover spreek?
Logica ftw !!!
'Onwaarheid' impliceert 'waarheid'.quote:
Waarheid impliceert onwaarheid.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
'Onwaarheid' impliceert 'waarheid'.
What is truth?
Onwaarheid kan niet bestaan zonder waarheid. Andersom wel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarheid impliceert onwaarheid.
What is truth?
Mijn vergelijking met paarse konijntjes is volkomen terecht. Dat jij dat niet inziet is waarheid zodra het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Jij zegt dat de waarheid niet bestaat. Als dat inderdaad waar is, Dan bestaat de waarheid, Namelijk de waarheid dat de waarheid niet bestaat. En dat dat voor jouw te moeilijk is om te begrijpen ook dat is een waarheid, Daarom begin je over paarse konijntjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |