abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129033263
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 02:42 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De woorden van de rabbijnen worden niet gezien als het woord van G-d
We zijn allen wel verplicht naar rabijnen te luisteren (wiens theologische uitspraken overigens niet toevoegen aan de tora, maar deze interpreteren), maar geen enkele rabijn zijn woord is sterker dan dat van G-d.
Kun je ook zonder de Talmoed de Torah lezen en begrijpen?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_129033953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:55 schreef man1986 het volgende:
Jullie zijn enkel bezig om puntjes te scoren en staan helemaal niet open voor antwoorden vanuit andere denkbeelden.
Zo liet Uitstekelbaars in de vorige topic weten dat hij zijn antwoorden al heeft. Het heeft dan geen zin voor mij om daar nog op te gaan reageren. Ben ik dan afwijkend bezig als ik daar verder niet op in ga?
Dit zijn gewoon domme smoesjes. Nergens heb ik gezegd dat ik mijn antwoorden al heb dus waarom dan niet op mij reageren maar Uitstekelbaars misbruiken om mij te kunnen negeren? Slaat toch weer nergens op?

Je weet gewoon dat je schaakmat staat en daarom negeer je mij, en nog meer mensen.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129034298
quote:
Kun je ook zonder de Talmoed de Torah lezen en begrijpen?
De mondelinge leer is nodig om het schriftelijke te begrijpen
pi_129034355
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:30 schreef Skillsy het volgende:
Zo'n ' handleiding ' zou de bijbel ook wel best kunnen gebruiken gezien man1986 er nog steeds niets van begrijpt.
pi_129036463
quote:
Zo'n ' handleiding ' zou de bijbel ook wel best kunnen gebruiken gezien man1986 er nog steeds niets van begrijpt.
Beste begin je om de taal te leren (Hebreeuws en Aramees) voor je de Tora gaat studeren
pi_129039062
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:30 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Maar de Talmoed is ook een schriftelijke leer! Het stond niet op cassette, maar ook gewoon in een boek.
Schriftelijk dus. En wat is er trouwens nodig om de Talmoed te begrijpen? Nog een andere mondelinge leer? Etcetera?

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Beste begin je om de taal te leren (Hebreeuws en Aramees) voor je de Tora gaat studeren
Dat is opzich geen slechte advies! Maar niet noodzakelijk om Gods Genade te vinden.
Zowel joden als niet-joden hoeven geen Hebreeuws en Aramees te kennen om Gods Woord na te leven en Zijn Koninkrijk te betreden.

edit:
Er zijn genoeg mensen in de Bijbel die geen Hebreeuws kenden, maar toch tot God zijn gekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door man1986 op 17-07-2013 12:18:53 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_129039122
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 07:34 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon domme smoesjes. Nergens heb ik gezegd dat ik mijn antwoorden al heb dus waarom dan niet op mij reageren maar Uitstekelbaars misbruiken om mij te kunnen negeren? Slaat toch weer nergens op?

Je weet gewoon dat je schaakmat staat en daarom negeer je mij, en nog meer mensen.
Je wordt steeds beter in debatteren!
Maar vat even je punten samen, zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
pi_129040038
quote:
Maar de Talmoed is ook een schriftelijke leer! Het stond niet op cassette, maar ook gewoon in een boek.
Schriftelijk dus.
Nee
pi_129040118
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:35 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nee
Waar vind ik de Talmoed?
pi_129040837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je wordt steeds beter in debatteren!
Maar vat even je punten samen, zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Nogmaals, doe eens normaal man1986 en niet zo over het paard getild als ware jij de alwetende man1986 die net zoveel weet als god (god hebbe zijn ziel).

Maar vooruit:

Pagina 12 bovenaan van het vorige topic:

quote:
De keuze voor die boom heeft als gevolg dat er zonde in de wereld is. Zonde leidt tot verval, dat is inclusief verval van een capaciteit tot de beschikking van kennis.

Zegt de ziekte van Alzheimer jou iets? In een wereld van vķķr de zonde was daar geen sprake van. Zonde (de keuze voor de boom van goed en kwaad) leidde ons tot vergankelijkheid zoals ziekten en alle andere beperkingen die ons momenteel limiteren om tot een betere kennis te komen over de wereld om ons heen. De slimste persoon raakt ooit in verval en dood en als dat geen beperking is van kennis, dan weet ik het ook niet meer.
ik antwoordde:

quote:
Weer raakt jouw hele verslag kant noch wal. Want nadat de mens van de boom van de kennis van goed en kwaad gegeten had werd hij als god/gode gelijk. Dit is in kennis. Daarvoor was men als een kind en wist men niks. Dat is een bijbels feit man1986. Dat jij dit ontkent is jouw goed recht, maar daarmee nog niet waar.

Dat het zonde is komt omdat jouw god niet wilde dat de mens kennis verkreeg. Daarom heeft god de mensheid gestraft en is de dood in de wereld gekomen en zaken als alzheimer.

Dood gaan en ziekte krijgen is overigens geen beperking van kennis. Het een heeft helemaal geen donder met het andere te maken.
Nou, wat is hierop uw antwoord?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129040955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Heeft hij niet gezegD.

[..]

Hij zegt hier enkel dat hij op zijn vader gelijkt. Lijkt jij niet op je vader of moet ik dan ook gelijk aan god denken ?

[..]

Zo liepen er toen wel meer rond, vooral onder de Grieken en de Romeinen. Voor de joden was dit simpelweg blasfemie.
omdat de joden niet wilden geloven dat Jezus gekomen is, omdat ze dachten dat hij echt als heerser van het volk zou komen dus net zoiets als koning willem-alexander maar zo had God dat niet bedoelt. dus daarom denken ze dat hij nog geboren moet worden, maar gelukkig zijn er ondertussen al vele joden die wel geloven dat Jezus al geboren en gestorven en weer op gestaan is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129041755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef BerjanII het volgende:
Weer raakt jouw hele verslag kant noch wal. Want nadat de mens van de boom van de kennis van goed en kwaad gegeten had werd hij als god/gode gelijk. Dit is in kennis. Daarvoor was men als een kind en wist men niks. Dat is een bijbels feit man1986. Dat jij dit ontkent is jouw goed recht, maar daarmee nog niet waar.
Niet zomaar kennis, maar een specifieke vorm van kennis.

quote:
Dat het zonde is komt omdat jouw god niet wilde dat de mens kennis verkreeg. Daarom heeft god de mensheid gestraft en is de dood in de wereld gekomen en zaken als alzheimer.
NIet zomaar 'kennis', maar een zeer specifieke kennis die God ons niet wilde dat we zouden gaan bezitten, omdat er niets goeds voort kan komen uit die kennis. Behalve zonde.

quote:
Dood gaan en ziekte krijgen is overigens geen beperking van kennis. Het een heeft helemaal geen donder met het andere te maken.
Een ziekte (gevolg van zonde) maakt informatieverwerking minder optimaal. Net zoals een virus de verwerking van de informatiestroom op de computer tegenwerkt en zelfs fragmenteert en verdeelt totdat het oorspronkelijke overzicht uit zicht verloren gaat. Backuppen dus, maar dan moet je wel eerst de backup terug zien te vinden. God heeft de oorspronkelijke backup, en wij kunnen dat weer op onszelf toepassen om van de virus af te komen.
pi_129042245
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef man1986 het volgende:

[..]

Niet zomaar kennis, maar een specifieke vorm van kennis.

[..]

NIet zomaar 'kennis', maar een zeer specifieke kennis die God ons niet wilde dat we zouden gaan bezitten, omdat er niets goeds voort kan komen uit die kennis. Behalve zonde.

Nee helemaal niet. Je moet eens lezen wat er staat.

quote:
22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Genesis 3

Lees dit eens goed, waar staat hier dat er zonde kwam door het eten van die vrucht? Nergens toch? Waar staat dat de mens aan de goden gelijk geworden was, kennende nu goed en kwaad? In de bijbel toch?

Welke conclusie kun je hieruit trekken? Dat god niet wilde dat de mens als hem/hen zou worden en dat hij/zij de mens daarom onwetende wilde houden. De slang daarentegen wist dat het eten van de boom ervoor zou zorgen dat men als goden worden zou in kennis.

Echt waar, christenen, joden en moslims moeten eens ophouden met leugens te verkondigen en ook nog doen alsof de slang de mens voorgelogen zou hebben, terwijl in dit vers de waarheid van de slang naar boven komt. Steeds maar weer vage interpretaties erop loslaten, enkel omdat ze in de goedheid van god willen geloven. Terwijl de rol van jullie god dezelfde rol is als de rol die Zeus kreeg toebedeelt in de mythe van Prometheus. Ook daar speelt een held een rol die de mens van onwetend wetend maakt, en die held wordt vervolgens gestraft door de godheid in de mythe. De slang wordt vervloekt in genesis, Prometheus wordt vastgebonden aan een rots en krijgt iedere avond een gier op bezoek die komt eten van zijn darmen.

quote:
Een ziekte (gevolg van zonde) maakt informatieverwerking minder optimaal. Net zoals een virus de verwerking van de informatiestroom op de computer tegenwerkt en zelfs fragmenteert en verdeelt totdat het oorspronkelijke overzicht uit zicht verloren gaat. Backuppen dus, maar dan moet je wel eerst de backup terug zien te vinden. God heeft de oorspronkelijke backup, en wij kunnen dat weer op onszelf toepassen om van de virus af te komen.
wat een vergelijking. Adam en Eva waren onwetend en kleine kinderen, dat wilde God zo houden. De kennis die men zogenaamd had had men niet, die kreeg men pas na het eten van de boom. Dus hoe weinig kennis we nu ook zouden hebben, we hebben meer kennis dan wanneer adam en eva niet van die boom gegeten zouden hebben. Waren ze slim geweest dan hadden ze eerst van de levensboom gegeten, en dan pas van de boom van kennis van goed en kwaad. Maar ja, ze waren niet slim totdat hun ogen geopend werden.
Friedrich Nietzsche
pi_129042596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef BerjanII het volgende:

[..]

[..]

Genesis 3

Lees dit eens goed, waar staat hier dat er zonde kwam door het eten van die vrucht? Nergens toch? Waar staat dat de mens aan de goden gelijk geworden was, kennende nu goed en kwaad? In de bijbel toch?

Welke conclusie kun je hieruit trekken? Dat god niet wilde dat de mens als hem/hen zou worden en dat hij/zij de mens daarom onwetende wilde houden. De slang daarentegen wist dat het eten van de boom ervoor zou zorgen dat men als goden worden zou in kennis.

Echt waar, christenen, joden en moslims moeten eens ophouden met leugens te verkondigen en ook nog doen alsof de slang de mens voorgelogen zou hebben, terwijl in dit vers de waarheid van de slang naar boven komt. Steeds maar weer vage interpretaties erop loslaten, enkel omdat ze in de goedheid van god willen geloven. Terwijl de rol van jullie god dezelfde rol is als de rol die Zeus kreeg toebedeelt in de mythe van Prometheus. Ook daar speelt een held een rol die de mens van onwetend wetend maakt, en die held wordt vervolgens gestraft door de godheid in de mythe. De slang wordt vervloekt in genesis, Prometheus wordt vastgebonden aan een rots en krijgt iedere avond een gier op bezoek die komt eten van zijn darmen.

[..]

wat een vergelijking. Adam en Eva waren onwetend en kleine kinderen, dat wilde God zo houden. De kennis die men zogenaamd had had men niet, die kreeg men pas na het eten van de boom. Dus hoe weinig kennis we nu ook zouden hebben, we hebben meer kennis dan wanneer adam en eva niet van die boom gegeten zouden hebben. Waren ze slim geweest dan hadden ze eerst van de levensboom gegeten, en dan pas van de boom van kennis van goed en kwaad. Maar ja, ze waren niet slim totdat hun ogen geopend werden.
De schepping kan niet omgaan met de kennis van goed en kwaad. Wij hoeven niet te weten wat we niet hoeven te weten. We hoeven niet te zijn wat we niet hoeven te zijn. Dat is Liefde.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:03:59 #165
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129043125
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

De schepping kan niet omgaan met de kennis van goed en kwaad. Wij hoeven niet te weten wat we niet hoeven te weten. We hoeven niet te zijn wat we niet hoeven te zijn. Dat is Liefde.
Sinterklaas is geen liefde als je niet de Waarheid in zijn Zak hebt gezien doordat je niet kan weten of zwarte piet de Ultieme Liefde is. Daarom kon hij op de boot de cadeautjes uitdelen. Hij zou teveel liefde ( sorry correctie: ) Liefde, zijn als hij de cadeautjes aan zijn schepping bekend zou maken omdat zijn Zwarte Zonen juist het licht ( Licht, natuurlijk. Ik kan er maar niet aan wennen ) in zichzelf droegen.

Zo komt je verhaal over op mij. Typ in normale zinnen of hou gewoon op met dat ge-orakel alsof je bezeten bent.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_129043196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
omdat de joden niet wilden geloven dat Jezus gekomen is, omdat ze dachten dat hij echt als heerser van het volk zou komen dus net zoiets als koning willem-alexander maar zo had God dat niet bedoelt.
En jij hebt een apart lijntje met god ? De joden verwachtte wel degelijk een messias (= gezalfde koning) die hen zou bevrijden van de bezetter. De rest is later door Paulus verzonnen.
quote:
dus daarom denken ze dat hij nog geboren moet worden, maar gelukkig zijn er ondertussen al vele joden die wel geloven dat Jezus al geboren en gestorven en weer op gestaan is.
Sommige strekkingen binnen het jodendom hopen nog steeds op zult een messias zoals verspeld door de profeten, maar niet allemaal gezien dit niet meer zo relevant is.
pi_129043937
Ze zagen gewoon in Jezus niet de zoon van God die hij wel degelijk was/ is.
en hoezo: de rest is later door paulus verzonnen.

en met die heerschappij van Jezus wordt ook bedoelt dat als hij over onbepaalde tijd weer terug komt komt hij om te regeren over de aarde. dat is allemaal met name in openbaringen maar ook al in het oude testament te lezen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129044867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze zagen gewoon in Jezus niet de zoon van God die hij wel degelijk was/ is.
en hoezo: de rest is later door paulus verzonnen.

en met die heerschappij van Jezus wordt ook bedoelt dat als hij over onbepaalde tijd weer terug komt komt hij om te regeren over de aarde. dat is allemaal met name in openbaringen maar ook al in het oude testament te lezen.
In het hele oude testament is geen woord te lezen over een wederkomst van de messias. De beste man kwam gewoon 1 keer en daarmee was het klaar. Geholpen door god, geen god, niet stervend voor de zonde van de hele Wereld maar enkel voor het eigen volk (niet de zonde van dat volk overigens), Dan zou er vrede bestaan.
Het grappige is dat Jezus alle voorspellingen heeft vervuld die nietszeggend waren "op een ezel jeruzalem binnentogen", "kleren die verdeeld worden" (wat overigens niet eens een profetie was, maar een interpretatie van de christenen), "welke profetieen waren er ook nog meer".
Maar dat de wezenlijke profetieen, de profetieen waaraan mensen inderdaad DE messias konden herkennen niet vervuld zijn. Daarvoor moest men bijvoorbeeld een twee wederkomst verzinnen!

Zoals vrede tussen israel en de omringende landen. Heersen op de troon van David. Een nieuwe tijd die aanbrak. Geen zwaarden en dergelijke meer.
Allemaal niet vervuld door de messias Jezus. Wat wil je nog meer als bewijs?
Friedrich Nietzsche
pi_129045434
Die 2e wederkomst moet nog gebeuren :)
zo gauw de antichrist komt etc.
1000 jarig vrederijk, de opname van de gemeente. maar een heleboel teken van de tijd zijn nu al zichtbaar die beschreven staan in de bijbel.
het herstelde romeinse rijk bijvoorbeeld begint ook al aardig vorm te krijgen hier in europa.
En op zich heel veel dingen in de wereld draaien eigenlijk allemaal om Jeruzalem :)

En waarom is is Israel nog steeds niet verdreven door al die omringende moslim landen?
En wat dacht je van de terug keer van de Joden naar hun vaderland?
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:15:51 #170
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129045724
quote:
En waarom is is Israel nog steeds niet verdreven door al die omringende moslim landen?
Niet omdat God loopt te toveren in ieder geval.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_129045778
quote:
In het hele oude testament is geen woord te lezen over een [wederkomst] van de messias.
Maar dat de wezenlijke profetieen, de profetieen waaraan mensen inderdaad DE messias konden herkennen niet vervuld zijn. Daarvoor moest men bijvoorbeeld een twee wederkomst verzinnen!

Zoals vrede tussen israel en de omringende landen. Heersen op de troon van David. Een nieuwe tijd die aanbrak. Geen zwaarden en dergelijke meer.
(Ff ingekort je tekst)
Ho ho ho, dit is heel erg kort door de bocht , sorry dat te moeten zeggen. Je doet net alsof je al jaren de Heilige teksten hebt bestudeerd. Ik weet niet of jij de oude geschriften bestudeert in 1 of ander instituut of universiteit in Israel maar dit is ook weer grote kwats wat jij vertelt.

Hoe groot is jouw Bijbel Hebreews?En het Aramees?
En euhm, de gevonden Qumran rollen gezien? Ze bestudeerd????! Daar staan namelijk interessante dingetjes opgeschreven.
pi_129046111
quote:

[..]

Genesis 3

Echt waar, christenen, joden en moslims moeten eens ophouden met leugens te verkondigen
Zegt iemand die met een Nederlandse quote komt uit zijn bijbeltje

Weet je wat het is? Het zijn voor jou leugens, omdat het je niet aan staat. Je irriteerd je duidelijk aan mensen die erin geloven. Prima maar ga geen wetenschapper in de Tora uithangen en anders gelovigen beschuldigen mafkees door je eigen interperatie van de bijbel te gebruiken. Want de onzin die jij daarna schreef was ook om te janken.

Jij gelooft dit en Christenen geloven dat, joden dat en moslims weer dat

Ik ben joods, heb joodse vader en joodse moeder. Mijn moeder heeft een katholieke vader, hij geloofde in Myriam -maria-
Is dat nou zo erg? Laat die man nou in zijn waarde.

Klaar

Is dat nou zo moeilijk om het te ACCEPTEREN zonder mensen voor leugenaars uit te maken??? Nou dan..
pi_129046606
quote:
wat een gezwets. Dus nu is God de leugenaar en de satan sprak de waarheid blijkbaar. Dus nu draai je het om. God had gezegd dat ze niet mochten eten van de vrucht van de boom anders zouden ze sterven.

maar van de vrucht van de boom die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: U mag daarvan niet eten en hem niet aanraken, anders sterft u. Gen 3:3.

De slang (duivel). zei toen, Je zult helemaal niet sterven, Maar op de dag dat je daarvan eet als God zult zijn goed en kwaad kennend. De duivel was gewoon een leugenaar. Heeft God gezegd dat je zult sterven? Helemaal niet, je zult helemaal niet sterven. Wat een leugenaar is God. Man je zult niet sterven maar als God worden.

Nu vraag ik jouw, sterven mensen of zijn wij goden?
pi_129046933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:53 schreef BerjanII het volgende:

Zoals vrede tussen israel en de omringende landen. Heersen op de troon van David.
Geen kaas gegeten he? Tjonge tjonge

Vrede tussen Israel en de omringende landen? HUH??????? Israel een land???

De profetieen gaan over Israel ,niet dat landje (van grond e d) maar over het volk Israel

Je bent net zoals die andere fokker die beweerd dat joden niet meer geloven in messias

Ga samen een brei clubje oprichten zou ik zeggen , want jullie hebben niks gesnopen tot nu toe.
pi_129047447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:36 schreef Robmeister het volgende:
Nu vraag ik jouw, sterven mensen of zijn wij goden?
We sterven, dus de duivel heeft gelogen.
Geen zonde in paradijs. Enkel de keuze daartoe.
pi_129048777
maar waar staat in genesis dat adam en eva gelijk zouden sterven als ze van die vrucht zouden eten?er staat dat ze zullen sterven als ze er van zouden eten, er staat alleen geen moment van sterven beschreven.
Dus het kan ook betekenen dat als ze dat niet hadden gedaan dat ze eeuwig hadden geleefd, maar omdat ze dat wel deden zou er dus een moment komen dat ze komen te overlijden zoals dus na ongeveer 900 jaar is gebeurd :)
I am a child of God
God is not dead.
pi_129049026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar waar staat in genesis dat adam en eva gelijk zouden sterven als ze van die vrucht zouden eten?er staat dat ze zullen sterven als ze er van zouden eten, er staat alleen geen moment van sterven beschreven.
Dus het kan ook betekenen dat als ze dat niet hadden gedaan dat ze eeuwig hadden geleefd, maar omdat ze dat wel deden zou er dus een moment komen dat ze komen te overlijden zoals dus na ongeveer 900 jaar is gebeurd :)
Wie de waarheid niet erkent, erkent de Bijbel ook niet.
pi_129049058
wat bedoel je daar mee?
I am a child of God
God is not dead.
pi_129049101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat bedoel je daar mee?
Zij die niet in de waarheid geloven, zullen ook niet in de Bijbel geloven.
pi_129049143
dat is zo.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129049441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:36 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat is zo.
De eerste stap is om te erkennen dat waarheid bestaat.

Jezus: 'U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’
Johannes 8:32.
pi_129049492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef man1986 het volgende:

[..]

De eerste stap is om te erkennen dat waarheid bestaat.

Jezus: 'U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’
Johannes 8:32.
Geloven in god heeft alleen weinig tot niets met de waarheid te maken.
pi_129049513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geloven in god heeft alleen weinig tot niets met de waarheid te maken.
Is dat de waarheid?
pi_129049543
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef man1986 het volgende:

[..]

Is dat de waarheid?
Nope... de waarheid bestaat niet.
pi_129049575
quote:

[..]

En God bestaat ook niet?
Weet je dat zeker?
pi_129049626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef man1986 het volgende:

[..]

En God bestaat ook niet?
Weet je dat zeker?
Natuurlijk weet ik dat niet "zeker".

Lees eens iets van Karl Popper.
pi_129049663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat niet "zeker".

Lees eens iets van Karl Popper.
Weten dat je het niet zeker weet is het begin der wijsheid.
pi_129049767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:47 schreef man1986 het volgende:

[..]

Weten dat je het niet zeker weet is het begin der wijsheid.
;)

Al zijn weten en ZEKER weten twee verschillende dingen.
pi_129049805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

;)
En derhalve kun je de waarheid ook niet onderuit halen.
pi_129049912
quote:

[..]

Jouw argument is met zichzelf in tegenspraak, En daarom zelfvernietigend. Men beweerd. Jij en andere fokkers dat de waarheid niet bestaat. Maar als de waarheid inderdaad niet bestaat, spreek je toch over een waarheid. Namelijk de waarheid dat de waarheid niet zou bestaan. Dat niet bestaan van de waarheid is dan een waarheid, En dus zou de waarheid bestaan. Dus als je zegt dat de waarheid niet bestaat ben je in tegenspraak met jezelf. Dat argument is zelfvernietigend.
pi_129049920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

En derhalve kun je de waarheid ook niet onderuit halen.
En derhalve kun je de waarheid ook niet beamen.

En zo is er weer aangetoond dat dit soort discussies er zijn om te mislukken en nergens te komen. *O*
pi_129049967
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:51 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Jouw argument is met zichzelf in tegenspraak, En daarom zelfvernietigend. Men beweerd. Jij en andere fokkers dat de waarheid niet bestaat. Maar als de waarheid inderdaad niet bestaat, spreek je toch over een waarheid. Namelijk de waarheid dat de waarheid niet zou bestaan. Dat niet bestaan van de waarheid is dan een waarheid, En dus zou de waarheid bestaan. Dus als je zegt dat de waarheid niet bestaat ben je in tegenspraak met jezelf. Dat argument is zelfvernietigend.
Als ik zeg dat paarse konijntjes niet bestaan, dan bestaan paarse konijntjes wel omdat ik erover spreek?

Logica ftw !!!
pi_129049982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En derhalve kun je de waarheid ook niet beamen.

En zo is er weer aangetoond dat dit soort discussies er zijn om te mislukken en nergens te komen. *O*
Is dat de waarheid?
pi_129050029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:52 schreef man1986 het volgende:

[..]

Is dat de waarheid?
Is het onwaar?
pi_129050050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als ik zeg dat paarse konijntjes niet bestaan, dan bestaan paarse konijntjes wel omdat ik erover spreek?

Logica ftw !!!
Jij zegt dat de waarheid niet bestaat. Als dat inderdaad waar is, Dan bestaat de waarheid, Namelijk de waarheid dat de waarheid niet bestaat. En dat dat voor jouw te moeilijk is om te begrijpen ook dat is een waarheid, Daarom begin je over paarse konijntjes.
pi_129050081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is het onwaar?
'Onwaarheid' impliceert 'waarheid'.
What is truth?
pi_129050115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef man1986 het volgende:

[..]

'Onwaarheid' impliceert 'waarheid'.
What is truth?
Waarheid impliceert onwaarheid.

What is truth?
pi_129050161
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarheid impliceert onwaarheid.

What is truth?
Onwaarheid kan niet bestaan zonder waarheid. Andersom wel.
pi_129050170
een retorische vraag stellen toont al aan dat je het niet weet.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129050181
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Jij zegt dat de waarheid niet bestaat. Als dat inderdaad waar is, Dan bestaat de waarheid, Namelijk de waarheid dat de waarheid niet bestaat. En dat dat voor jouw te moeilijk is om te begrijpen ook dat is een waarheid, Daarom begin je over paarse konijntjes.
Mijn vergelijking met paarse konijntjes is volkomen terecht. Dat jij dat niet inziet is waarheid zodra het tegendeel bewezen is.

Wetenschappelijke-waarheid bestaat dus. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')