Wie de waarheid niet erkent, erkent de Bijbel ook niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar waar staat in genesis dat adam en eva gelijk zouden sterven als ze van die vrucht zouden eten?er staat dat ze zullen sterven als ze er van zouden eten, er staat alleen geen moment van sterven beschreven.
Dus het kan ook betekenen dat als ze dat niet hadden gedaan dat ze eeuwig hadden geleefd, maar omdat ze dat wel deden zou er dus een moment komen dat ze komen te overlijden zoals dus na ongeveer 900 jaar is gebeurd
Zij die niet in de waarheid geloven, zullen ook niet in de Bijbel geloven.quote:
De eerste stap is om te erkennen dat waarheid bestaat.quote:
Geloven in god heeft alleen weinig tot niets met de waarheid te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef man1986 het volgende:
[..]
De eerste stap is om te erkennen dat waarheid bestaat.
Jezus: 'U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’
Johannes 8:32.
Is dat de waarheid?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloven in god heeft alleen weinig tot niets met de waarheid te maken.
En God bestaat ook niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope... de waarheid bestaat niet.
Natuurlijk weet ik dat niet "zeker".quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
En God bestaat ook niet?
Weet je dat zeker?
Weten dat je het niet zeker weet is het begin der wijsheid.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat niet "zeker".
Lees eens iets van Karl Popper.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Weten dat je het niet zeker weet is het begin der wijsheid.
En derhalve kun je de waarheid ook niet onderuit halen.quote:
Jouw argument is met zichzelf in tegenspraak, En daarom zelfvernietigend. Men beweerd. Jij en andere fokkers dat de waarheid niet bestaat. Maar als de waarheid inderdaad niet bestaat, spreek je toch over een waarheid. Namelijk de waarheid dat de waarheid niet zou bestaan. Dat niet bestaan van de waarheid is dan een waarheid, En dus zou de waarheid bestaan. Dus als je zegt dat de waarheid niet bestaat ben je in tegenspraak met jezelf. Dat argument is zelfvernietigend.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope... de waarheid bestaat niet.
En derhalve kun je de waarheid ook niet beamen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
En derhalve kun je de waarheid ook niet onderuit halen.
Als ik zeg dat paarse konijntjes niet bestaan, dan bestaan paarse konijntjes wel omdat ik erover spreek?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:51 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Jouw argument is met zichzelf in tegenspraak, En daarom zelfvernietigend. Men beweerd. Jij en andere fokkers dat de waarheid niet bestaat. Maar als de waarheid inderdaad niet bestaat, spreek je toch over een waarheid. Namelijk de waarheid dat de waarheid niet zou bestaan. Dat niet bestaan van de waarheid is dan een waarheid, En dus zou de waarheid bestaan. Dus als je zegt dat de waarheid niet bestaat ben je in tegenspraak met jezelf. Dat argument is zelfvernietigend.
Is dat de waarheid?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En derhalve kun je de waarheid ook niet beamen.
En zo is er weer aangetoond dat dit soort discussies er zijn om te mislukken en nergens te komen.
Jij zegt dat de waarheid niet bestaat. Als dat inderdaad waar is, Dan bestaat de waarheid, Namelijk de waarheid dat de waarheid niet bestaat. En dat dat voor jouw te moeilijk is om te begrijpen ook dat is een waarheid, Daarom begin je over paarse konijntjes.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik zeg dat paarse konijntjes niet bestaan, dan bestaan paarse konijntjes wel omdat ik erover spreek?
Logica ftw !!!
'Onwaarheid' impliceert 'waarheid'.quote:
Waarheid impliceert onwaarheid.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
'Onwaarheid' impliceert 'waarheid'.
What is truth?
Onwaarheid kan niet bestaan zonder waarheid. Andersom wel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarheid impliceert onwaarheid.
What is truth?
Mijn vergelijking met paarse konijntjes is volkomen terecht. Dat jij dat niet inziet is waarheid zodra het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Jij zegt dat de waarheid niet bestaat. Als dat inderdaad waar is, Dan bestaat de waarheid, Namelijk de waarheid dat de waarheid niet bestaat. En dat dat voor jouw te moeilijk is om te begrijpen ook dat is een waarheid, Daarom begin je over paarse konijntjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |