Als ze de zwaarste periode hebben gehad en het dieptepunt (bijna) hebben bereikt, dan zou ik ze zeker kopen. Jammer genoeg heb ik geen glazen bol en heb ik ook niet het idee dat ik de toekomst beter in kan schatten dan de markt.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.
Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.
Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.
Wat is jullie mening hierover?
De verwatering staat vast dit komt doordat 3 banken de emissie garanderen dus indien er claimrechthouders zijn die ze niet uitvoeren dan nemen de banken de aandelen over.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:36 schreef snabbi het volgende:
De emissie verloopt goed, dat zou in mijn ogen alleen maar moeten leiden tot een verdere verwatering van de winst over de aandelen. Zelfs al heb je het dieptepunt bereikt, verwachten we dan echt geen groot herstel?
Gelukkig beleg ik niet. Gok toch verkeerd.
Dat je conlusie juist is en je ook tussen nu en een paar weke al de helft kunt opkopen i.p.v. te wachten tot eind augustus. Indien je nu koopt heb je al een fiks rendement bij verkoop want het grootste verlies per aandeel is al geschied. (van ¤ 20 naar ¤ 2,00)quote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.
Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.
Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.
Ik had zelf ook verwacht dat Imtech weer omhoog zou kruipen, de realiteit is helaas iets anders. Geen idee waar dit jaar heengaat met Imtech.quote:Imtech voorziet verliezen in tweede kwartaal
GOUDA (AFN) - Imtech heeft in het tweede kwartaal opnieuw aanzienlijke verliezen geleden bij een groot aantal onderdelen. Dat meldde de technisch dienstverlener donderdag in een handelsupdate.
Volgens Imtech blijven vooral de prestaties in de Benelux, Duitsland en Oost-Europa en van het onderdeel Imtech Marine zwak. Al deze onderdelen hebben afgelopen kwartaal een ,,significant'' verlies geleden, meldde het bedrijf zonder concrete cijfers te geven. Imtech zal de waarde van de activiteiten in de Benelux en van Marine opnieuw onder de loep nemen.
Imtech voert een reorganisatie uit om het bedrijf weer op de rails te krijgen. Daarbij verdwijnen vanaf de tweede helft van dit jaar 550 banen in Duitsland. In de Benelux worden evenveel banen geschrapt. Die operatie is al in gang gezet. Bij Marine gaan vanaf de tweede helft van het jaar 140 banen verloren. De reorganisatie kost Imtech in het eerste halfjaar 42 miljoen euro. In de tweede helft van 2013 wordt nog eens 38 miljoen euro aan kosten geboekt.
Afschrijvingen
In de Benelux staan de prijzen onder druk, terwijl de vraag in de bouw- en infrastructuurmarkt zwak blijft. Imtech verwacht dat dit in het tweede kwartaal heeft geleid tot afschrijvingen van 15 miljoen euro. Bij Marine worden afboekingen van 25 miljoen euro voorzien.
De omzetontwikkeling in Duitsland en Oost-Europa stemt Imtech wel tot tevredenheid. De kosten blijven er echter te hoog, waardoor er opnieuw een aanzienlijk verlies is ontstaan.
Preferente aandelen
Imtech gaf verder aan voor 30 miljoen euro preferente aandelen uit te zullen geven, die kunnen worden omgezet in normale aandelen. De aanmeldingstermijn voor de claimemissie werd met 5 dagen verlengd, tot donderdag 25 juli (15.00 uur).
Imtech verwacht de halfjaarcijfers op 27 augustus te publiceren.
http://www.iex.nl/Aandeel(...)mentele-analyse.aspxquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Weet iemand wat de boekwaarde is van Imtech als je naar de verschillende assets van het bedrijf kijkt? Hoe zit het met de schulden?
Ik denk dat je teveel naar het verleden kijkt en denkt dat het weer zo kan zijn, het bedrijf is echt flink beschadigd. Het negatieve imago heeft ook in de toekomst zijn weerslag op de omzet.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik heb wel gekocht. Voor 9,50.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef beer-nut het volgende:
Vandaag weer 12% onderuit. Ik ben blij dat ik ze nog niet gekocht had.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:44 schreef DagoDuckert het volgende:
Dit fonds gaat nog lager eindigen, wacht zeker met instappen als je dit van plan bent. Er komen nog rake klappen.
Winstwaarschuwing gemist?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Ja, daar ben ik erg benieuwd naar want zomaar een stok in het hok gooien en dan vervolgens weglopen houd ik niet van.
Dus Duckie: Leg eens haarfijn uit op welke gronden jij denkt dat de koers nog verder zal dalen.![]()
Waarom nu instappen terwijl de emissie nog bezig is. Hij is al verlengd, lijkt erop dat er weinig interesse is in aandelen van Imtech. M.a.w. weinig vertrouwen. Daarbij zouden de begeleidende banken dan het restant moeten kopen (die overigens ook al preferente aandelen hebben met een div. rendement van ik meen 4,66% (belachelijk natuurlijk)). Wellicht dumpen ze die na de emissie.quote:
Je kan het interpreteren alsof ze vertrouwen in Imtech hebben, en dus hun belang vergroten.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
Ik heb 1 tip voor je, doe nooit wat de banken zeggen wat zij doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!quote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!
Verder wat betreft Imtech: ik heb er ook wat gekocht toen de emissie begonnen was. Het biedt inderdaad winstkansen, maar ook een behoorlijk risico. Koop dus niet teveel. Een klein deel van je totale portefeuille (<10%) ofzo lijkt me wel aanvaardbaar.
Zelf ga ik er vanuit dat ik mijn aandelen binnen 2 jaar weer voor 3 euro kan verkopen. Heb ik een aardig rendement behaald.
Dan gaan je aandelen naar 0. Word het bedrijf door de curator aan de concurentie verkocht, en krijgen de obligatiehouders misschien een deel terugquote:Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
Dan sta jij als aandeelhouder achteraan, en worden de opbrengsten van die verkoop (firesale) gebruikt om de schulden af te lossen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
Tuurlijk wel. Good things come to those who wait.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:14 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat ik zoveel lieden zie die alleen maar zeggen: "Ik ga het in de gaten houden."
Je gaat toch niet naar de Beurs om te wachten?
Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:30 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is dat je met dit soort bedrijven insiders info mist, er zijn zoveel mensen die vaak weten wat er gaande is, zelf ook wel eens zeer beursgevoelige informatie over een AEX bedrijf gehad, ging de dag direct met 8 procent hoger open, maar ik ben te ethisch om van dat soort zaken misbruik te maken.
Mee eens, hoewel als je over erg veel vak of branche kennis geniet dit wel in voordeel kunt werken, zo voorspel ik je dat Amazon de komende 10 jaar wel eens 1 van de belangrijkste Tech aandelen kan worden, niet zozeer vanwege hun shop, maar wel vanwege hun technologische platform.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.
Zal wat wezen ze zijn pas van de AMX naar de AEX gepromoveerdquote:Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
1,71 euro zie ikquote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Als je zo zeker bent moet je shortenquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:49 schreef lucatoni het volgende:
Voorlopig voorzie ik enkel een daling.. Blij als ze ooit nog de 2 euro weer halen. Voorlopig mij nog te riskant om te kopen.
Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.quote:
Volgens mij is het gewoon 50-50.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:09 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.
hoeveelheid handel in het aandeelquote:Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
Dit is een echternach processie. Eerst 20 centen omlaag, dan 10 centen omhoog. En er zijn wel meer gelijkenissen van beleggen met religiequote:Op woensdag 31 juli 2013 16:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dit is nu een short Squeeze
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dit is een echternach processie. Eerst 20 centen omlaag, dan 10 centen omhoog. En er zijn wel meer gelijkenissen van beleggen met religie
Ik zie een vleermuisquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:13 schreef crashbangboom het volgende:
[ afbeelding ]
zie je dat haakje op het eind?
Veels te vroeg.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:04 schreef pikinhand het volgende:
Een goede kans om met minder verlies uit dit rampaandeel te stappen.
Juist een kans voor bodemvissenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:51 schreef pikinhand het volgende:
Je had gewoon op 2 rond moeten uitstappen.
Nu is de aandeelhoudersvergadering en staat de koers weer onder druk. Ook is het heel vaak zo dat als zo´n nieuwevent geweest is de koers daalt (ongeacht of het goed of slecht nieuws was) omdat er dan de eerste tijd geen nieuw nieuws te verwachten is, dus stappen de korte termijn gokkers uit.
Wat een lachtertje, bodemvissen en gokaandelen zoals Imtech kopen heeft niks te maken met beleggen. En zeker niet voor de langere termijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Juist een kans voor bodemvissen![]()
Geduld heb je wel nodig niet iedereen is een day trader sommigen beleggen LT.
Imtech is in de basis gewoon een goed bedrijf als het management echt schoon schip maakt. Als je dan uitrekent wat de boekwaarde van het bedrijf is en gelooft in het management dan kan het wel een mooie lange termijn belegging zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:30 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Wat een lachtertje, bodemvissen en gokaandelen zoals Imtech kopen heeft niks te maken met beleggen. En zeker niet voor de langere termijn.
Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Imtech is in de basis gewoon een goed bedrijf als het management echt schoon schip maakt. Als je dan uitrekent wat de boekwaarde van het bedrijf is en gelooft in het management dan kan het wel een mooie lange termijn belegging zijn.
Daarom moet je goed naar de boeken kijken en aanvoelen of er goed management aan de knoppen zit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:50 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.
Helaas werkt het idee van een aandeel dat van 12 naar 2 zakt als een rode lap op gokkers die naief aannemen dat het zodra zij kopen de draai gaat inzetten en binnen een jaar terug op de 12 staat.
Zodra een belegger iets koopt is dat in zijn ogen meteen een goed bedrijf met een prima toekomst. Nieuws wordt uiterst selectief gelezen op alleen de positieve punten. Imtech heeft bijv. 1105 miljoen op de begroting staan als ´goodwill´ om daarmee de slechte situatie te camoufleren, met maar 468 miljoen aan eigen vermogen is dat zorgelijk. Na de emissie zijn er iets van 450 miljoen aandelen, met een koers van 2 is hun inschatting van hun goodwill hoger dan de waarde van alle aandelen zelf !
Maar kijk maar rond op forums zoals IEX, debeurs, iedereen die positie heeft vind het meteen een fantastisch wereldbedrijf met een schitterende toekomst en een uitstekend bestuur. Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee beetnemen, want een slimme belegger trapt daar niet in.
Dat is een mening.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:50 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.
Helaas werkt het idee van een aandeel dat van 12 naar 2 zakt als een rode lap op gokkers die naief aannemen dat het zodra zij kopen de draai gaat inzetten en binnen een jaar terug op de 12 staat.
Zodra een belegger iets koopt is dat in zijn ogen meteen een goed bedrijf met een prima toekomst. Nieuws wordt uiterst selectief gelezen op alleen de positieve punten. Imtech heeft bijv. 1105 miljoen op de begroting staan als ´goodwill´ om daarmee de slechte situatie te camoufleren, met maar 468 miljoen aan eigen vermogen is dat zorgelijk. Na de emissie zijn er iets van 450 miljoen aandelen, met een koers van 2 is hun inschatting van hun goodwill hoger dan de waarde van alle aandelen zelf !
Maar kijk maar rond op forums zoals IEX, debeurs, iedereen die positie heeft vind het meteen een fantastisch wereldbedrijf met een schitterende toekomst en een uitstekend bestuur. Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee beetnemen, want een slimme belegger trapt daar niet in.
Ahum, is dat nou niet precies het probleem met Imtech? Incluis een miljard aan claims die Imtech nog aan haar broek krijgt? Van het huidige management vraag ik me ook telkens af of ze niet simpelweg uit een aflevering van debiteuren/crediteuren zijn weggelopen. Elke keer weer dat gestuntel, moeten die het bedrijf uit het moeras trekken?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Daarom moet je goed naar de boeken kijken en aanvoelen of er goed management aan de knoppen zit.
Wat hij post heeft meer onderbouwing dan wat jij post. Sowieso reageer je niet eens inhoudelijk terug.quote:
Zijn dat de echte cijfers, of de verzonnen cijfers? Je weet het vaak niet bij Imtech.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:01 schreef arjan1212 het volgende:
http://annualreport.imtech.com/board-messages/key-figures/
en ze zijn niet voor niks van 20 naar 2 gekelderd, of mag dat niet gezegd worden op fok, gezien je edit? krijg ik nou een ban?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:08 schreef arjan1212 het volgende:
Ja ze hebben verlies gedraaid in 2012
oh, dat dacht ik even omdat je het snel weghaalde. Misschien dat je bepaalde mensen hier niet boos mag maken, weetikookniet.quote:
27 augustus worden de halfjaarcijfers gepresenteerd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef lucatoni het volgende:
Aandeel heeft de stijgende lijn weer te pakken. Iemand enig vermoeden over de komende weken?
Kan wel goed zijn voor jou als je ze al in je bezit hebtquote:Op zondag 18 augustus 2013 10:34 schreef Iwanius het volgende:
Nou waar wachten jullie op? Du moment de cijfers goed/slecht zijn ben je een van de velen die of verkoopt of koopt. En dat is nooit goed voor jou op dat moment..
of omhoog of omlaagquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef lucatoni het volgende:
Aandeel heeft de stijgende lijn weer te pakken. Iemand enig vermoeden over de komende weken?
nee niet dingen zeggen die sommigen pijn doen, dan krijg je een banquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
en ze zijn niet voor niks van 20 naar 2 gekelderd, of mag dat niet gezegd worden op fok, gezien je edit? krijg ik nou een ban?
Kan maar die kans acht ik klein, Fors omhoog of fors omlaag ligt meer in lijn met de verwachtingen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan ook een beetje op het zelfde niveau blijven.
De boekhoudwaarde kan je beter beoordelen nadat de cijfers bekend zijn gemaaktquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:26 schreef RY5PRM4x het volgende:
Dinsdagochtend zullen er opnieuw P/L cijfers worden gepubliceerd. Je kan nu een gok wagen, of wachten tot ze zijn gepubliceerd en met de trend meegaan.
Mochten ze tegenvallen dan verwacht ik op zn minst een daling tot 1.19.
Nominale waarde van het bedrijf, boekhoudwaarde, is 2.40 dus op lange termijn zal dat wel haalbaar moeten zijn tenzij Imtech assets gaat verkopen mocht het in problemen komen.
Ik blijf voorlopig neutral wat betreft AMS.IM , laten we eerst wachten tot dinsdag.
Daarom zeg ik, wacht maar geduldig tot na dinsdag.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
je beter beoordelen nadat de cijfe
Iedereen rekent op het slechtste en dat zal het ook wel worden. Dit kan nog op conto van het oude bestuur. Dan kunnen ze vanaf nu schoon schip maken en de credits zelf nemen!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Morgen om 08:00 de cijfers.
Spannend!
Maar ook de uitleg en prognose.
Daar valt geen peil op te trekken natuurlijk. Maar je kunt best wel wat kopen, als je dat wil. Voor 5% van je portowaarde of zo. Blijft het risico beperkt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:26 schreef lucatoni het volgende:
is het nu verstandig te verkopen? wat denken jullie?
van t liquidatiefondsquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heb een klein beetje bijgekocht voor ¤ 1,924
Op de plank ermee en ergens in 2014/15 eens kijken wat ik ervoor kan vangen
Na de claim-emissie is de koers aangepast.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:42 schreef BasEnAad het volgende:
Dit snap ik ff niet.
Waarom staat in de link hieronder de hoogste koers van het afgelopen jaar op 8 euro nog wat? Andere overzichten hebben het over ruim 20 euro eind vorig jaar.
http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11890/Royal-Imtech.aspx
Maar iex past de koers dus met terugwerkende kracht aan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Na de claim-emissie is de koers aangepast.
Ja, dan rekenen ze terug met welke factor ze de koers moeten delen. Dat is logischer en eerlijker, want door de verwatering is een koers van 20 euro in werkelijkheid veel lager.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar iex past de koers dus met terugwerkende kracht aan?
Oke, bedankt!quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dan rekenen ze terug met welke factor ze de koers moeten delen. Dat is logischer en eerlijker, want door de verwatering is een koers van 20 euro in werkelijkheid veel lager.
Volgens mij scoorden ze ook veel projecten in Duitsland en Polen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
En up zowel met de koers als het topic![]()
https://twitter.com/ErikLenten/status/378609609067757568
just heard we won another #cisco UC deal potentially going up to 20.000 seats! We got a really great sales team at #imtech #proud
Reply
Retweet
Favorite
1:02 PM - 13 Sep 13 from Barneveld, Gelderland
Jan Heijdra @janheijdra 19h
Congratulations @ErikLenten and @ImtechNederland for this 20.000 seats Unified Communications deal. Thanks to People and good products!
Details
Die heb ik live beluisterd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Volgens mij scoorden ze ook veel projecten in Duitsland en Polen.
Helaas maakten ze er negatieve marge op
Orders hebben alleen nut als je er marge op maakt. Hoeveel marge maakt Imtech in het eggie? (hint check de laatste conference call presentatie eens, en huiver)
Misschien heb je tussen het gestuntel en gehaspel en gelispel van de directie dan niet meegekregen dat hun marges in elkaar ploffen. Opdrachten binnenhalen kan iedereen tegen een te lage prijs. Wat je ermee verdient, daar gaat het om.quote:
De marges staan onder druk maar dat is ook normaal als je in een crisis zit.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Misschien heb je tussen het gestuntel en gehaspel en gelispel van de directie dan niet meegekregen dat hun marges in elkaar ploffen. Opdrachten binnenhalen kan iedereen tegen een te lage prijs. Wat je ermee verdient, daar gaat het om.
Doe eens gek, wat is een genormaliseerd resultaat per aandeel voor Imtech na de emissie, en zonder de bijdrage aan de marge door fraude?
Ik zou toch maar eens de analisten presentatie proberen te lezen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
De marges staan onder druk maar dat is ook normaal als je in een crisis zit.
De bouw heeft enorme klappen gekregen en Imtech is daardoor geraakt.
Maar kijk eens naar Duitsland daar is er al herstel van de dreun uit 2008 en is er weer groei.
Imtech heeft een groot deel van zijn omzet uit Duitsland dus ik zie in de nabije toekomst een stevig herstel van het rendement op nieuwe orders.
Sinds wanneer gaat het goed met Imtech dan?quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:12 schreef muhahaha het volgende:
Nimby post vnl alleen als het goed gaat met imtech. Ik heb mijn twijfels.
komaan NIMBYquote:Op zaterdag 14 september 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:
Doe eens gek, wat is een genormaliseerd resultaat per aandeel voor Imtech na de emissie, en zonder de bijdrage aan de marge door fraude?
Dat is de Echternach processie, in zijn acheruit danquote:
Zitten we hier op het IEX forum?quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Lach me maar uit met mijn Imtech positie sta ik in de plus
*gaap*quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik zou zeggen lees je eens in![]()
De oorzaak van de problemen is weg ze zijn ontslagen en er zijn nieuwe ervaren mensen aangenomen.
Controle is verbeterd en de orderportefeuille is goed gevuld.
Momenteel is Imtech fors ondergewaardeerd herstel komt eraan maar pas nadat in 2014 weer dividend uitgekeerd gaat worden omdat dan de "grote" beleggers in gaan stappen.
Ook zullen de rente's gaan dalen omdat de cijfers beter worden wat dan voor een nog beter resultaat gaat zorgen.
Maar laten we het vooral de tijd gunnnen over een jaar of twee overweeg ik misschien om mijnpositie te sluiten
Heb je nog bijgekocht met de emissie?quote:Op maandag 16 september 2013 13:09 schreef stephano1990 het volgende:
Ha, ik ben met imtech behoorlijk de soep in gegaan.
Toen ik voor 10 euro kocht, was enkel nog bekend dat er een eenmalige fraude was in Polen. Later kwam de structurele fraude in Duitsland aan het licht!
Op dit moment lijkt het mij het verstandigst om de aandelen gewoon een of een paar jaar aan te houden en te kijken wat het doet. Ik verwacht niet dat dit het complete koersverlies goed zal maken (bij verre niet) maar ik hoop dat het in ieder geval een beetje bijtrekt.
yes, ik heb wel bijgekocht. 1.40 per stuk en 3 emissie rechten per aandeel was het toch?quote:Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb je nog bijgekocht met de emissie?
maw is je gemiddelde aankoopsprijs gezakt?
Ik hoop het voor je want de ¤ 10,- zal denk ik er niet meer in zitten...
Ik heb er wat meer..quote:Op woensdag 18 september 2013 17:18 schreef BasEnAad het volgende:
Laatst 700 stuks gekocht, voor 2,15.
Ik laat me niet gek maken door die dagelijkse schommelingen.
ik heb er 500. ik kijk ook niet naar die dagelijkse bewegingen. Ik hoop dat ze over een paar jaar zo'n 3 of liever 4 euro doen.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:18 schreef BasEnAad het volgende:
Laatst 700 stuks gekocht, voor 2,15.
Ik laat me niet gek maken door die dagelijkse schommelingen.
Het aandeel is een speelbal geworden van speculantenquote:Op woensdag 18 september 2013 17:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Auw![]()
Van ¤ 2,269 naar ¤ 2.222 in 1 kwartier..
Heb mijn positie om 09:02 met winst gesloten.quote:Op donderdag 19 september 2013 09:11 schreef Sparqq het volgende:
Waarom het aandeel houden? Verlies nemen en een kandidaat zoeken om je verlies goed te maken lijkt me beter.
Waarom, gezien:quote:Op donderdag 19 september 2013 09:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb mijn positie om 09:02 met winst gesloten.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar laten we het vooral de tijd gunnnen over een jaar of twee overweeg ik misschien om mijnpositie te sluiten
Omdat ik probeer om goedkoper in te stappen.quote:
als de gokkers uitstappen, dan kan ik wel wat kopenquote:Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Omdat ik probeer om goedkoper in te stappen.
Maar dit keer met een minder grote positie
Ik blijf nog ff lekker, ik wil de boot niet missen. Imtech heeft veel te hard op z'n donder gehad.quote:Op donderdag 19 september 2013 09:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Costa Concordia?quote:Op donderdag 19 september 2013 11:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik blijf nog ff lekker, ik wil de boot niet missen. Imtech heeft veel te hard op z'n donder gehad.
De Costa Concordia dusquote:Op donderdag 19 september 2013 13:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]![]()
Misschien wel, maar ik gok op een ritje naar boven.
Ja, Imtech zelf heeft er niks mee te makenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:55 schreef arjan1112 het volgende:
Imtech zal zijn bankconvenanten in het eerste en tweede kwartaal van 2014 waarschijnlijk breken, wanneer ze getest worden. Dat stellen analisten van ABN Amro vrijdag.
Volgens de bank komt Imtech bij de test in het eerste kwartaal zo'n 342 miljoen euro, en voor de test in het tweede kwartaal zo'n 189 miljoen euro tekort.
De beste manier om het niet halen van de convenanten te voorkomen, is volgens de bank het verslaan van de verwachtingen met grote marges, het verkopen van onderdelen in combinatie met een waiver van de banken. Het onderdeel Marine is volgens ABN Amro de belangrijkste kandidaat om gedesinvesteerd te worden en zou zo'n 175 miljoen euro op kunnen leveren.
joepi.. uitverkoop
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oor-convenanten.aspx
de banken slopen bedrijven altijd
ik dacht je geen positie meer hadquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zo goed werk van de ABN-AMRO die "misschien" short zat in Imtech.![]()
Een 1-2-tje opzetten op de expiratiedag van opties.
Eerst tegen betaling de telegrof oud negatief nieuws laten herhalen met grote kop in hun krant.
En dan wat later hun vernietigende analyse die imho niet op cijfers dus feiten is gebaseerd plaatsen.
Dat bij een geplaagd aandeel geeft garantie op een koersduik dus grof verdienen omdat ABN-AMRO* short zat.
* Of een hedge fonds in opdracht van de ABN.
En de AFM slaapt lekker door in hun kantoor![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed ik wacht wel een maandje dan sta ik misschien weer in de plus met mijn positie![]()
Of niet
Je maakt er een potje vanquote:Op donderdag 19 september 2013 09:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Had ja klopt ik wissel vrij vaak van positiequote:Op vrijdag 20 september 2013 19:40 schreef crashbangboom het volgende:
ik dacht je geen positie meer had
Ja vandaag welquote:Je maakt er een potje van
Nice!quote:
ik denk op 1,84quote:Op zondag 22 september 2013 21:49 schreef sanderw16 het volgende:
iemand enig idee hoe Imtech morgen zal gaan openen?
lijkt me een mooi startpuntquote:
Denk ik ook kan wel eens op 2,08 openen zeker nu Merkel goed heeft gescoord.quote:Op zondag 22 september 2013 22:27 schreef arjan1112 het volgende:
vrijdag gesloten op 2,04 denk eerder dat het wat omhoog gaat gezien de klap vrijdag... en dan dinsdag weer wat eraf.. minder dan vrijdag.. hm
Dat is leuk, maar zoals Arjan al zei, waarom? Je voegt weer niks toe aan de opbouw van discussies hier michaelmoore en de klachten stromen weer binnen... Mooi startpunt waarom? Waarom zou hij op dat punt openen? Waarom mooi startpunt?quote:
niemand weet hoe Imtech verder zal gaan, kan speelbal van speculanten worden. maar gezien de claims ??quote:Op maandag 23 september 2013 03:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar zoals Arjan al zei, waarom? Je voegt weer niks toe aan de opbouw van discussies hier michaelmoore en de klachten stromen weer binnen... Mooi startpunt waarom? Waarom zou hij op dat punt openen? Waarom mooi startpunt?
Ga eens dieper de discussie in...
Als het bloed door de straten gutst moet je kopenquote:Op maandag 23 september 2013 23:12 schreef pikinhand het volgende:
Op het Imtech forum bij IEX is de stemming in elk geval slecht, iedereen valt elkaar aan nu. De recente daling is slecht gevallen bij sommigen zo te merken, en zelfs de diehards twijfelen nu of ze nog moeten vasthouden.
En dit inderdaad. ABN manipuleert de koers en de kleine belegger is de lul.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ter informatie,
ABN-AMRO zit voor > ¤ 100.000.000,- in hedge fonds Marshall Wace.
Marshall Wace heeft een short positie in Imtech.
ABN-AMRO gaf afgelopen vrijdag op de optie-expiratiedag een herhaling van een negatief advies.
De telegraaf gaf even daarvoor ook een herhaling van een negatief nieuwsbericht
Goed getimed oud nieuws herhaald op de optie-expiratiedag.
En de AFM slaapt rustig verder.... (of wordt misschien betaald om een oogje dicht te doen)..
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef LXIV het volgende:
Als het IEX-forum zuur is op het aandeel en ook hier particulieren er uit stappen is het koopmoment wellicht wel aangebroken.
Volgens mij had gaat dat redelijk snel. Lang niet meer gedaan maar dacht dat het bij mij ongeveer 5 min duurde. Dit is de rekening die je gekoppeld hebt aan de beleggersrekening neem ik aan?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wilde gisteren kopen maar ik ben bang dat ie na vandaag een (kleine) terugval krijgt, omdat het gisteren en waarschijnlijk vandaag zo goed gaat.
Dus nu twijfel ik om of toch te kopen of het nog even aan te zien,
Even nog een offtopic vraag: Ik probeer van mijn Rabobank rekening nog wat extra geld over te boeken naar Binck, zit hier nou een flinke vertraging in of hoort dit direct afgehandeld te worden?
Ja klopt, die heb ik gekoppeld, en normaal gesproken gaat het volgens mij ook vrij snel. Ik kijk het vandaag nog even tot vanmiddag aan en anders maak ik even een belletje.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:00 schreef ssebass het volgende:
[..]
Volgens mij had gaat dat redelijk snel. Lang niet meer gedaan maar dacht dat het bij mij ongeveer 5 min duurde. Dit is de rekening die je gekoppeld hebt aan de beleggersrekening neem ik aan?
Yup ritjes makenquote:Op woensdag 25 september 2013 14:53 schreef lucatoni het volgende:
Zo gauw als dat de koers in de buurt van 2,15 - 2,20 komt daalt ie weer. Is nu al de 4e keer in korte tijd dat me dit opvalt. Het is wel opmerkelijk dat ie elke keer weer zakt naar rond de 1,90 en daarna weer stijgt naar de 2,15.. Je zou zeggen inkopen op 1,90 en dan een weekje wachten en ze weer verkopen
Waarom heeft het potentie omhoog?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:01 schreef Sunri5e het volgende:
Grappig! Een Imtech topic.
Hoe denken jullie over dit bedrijf? Ze hebben aardige klappen gehad en staan op een erg laag niveau vergeleken met een half jaar geleden. Ik weet niet goed wat ik over dit aandeel moet denken. Het heeft veel potentie omhoog maar tot op heden wil het er nog niet echt uitkomen.
De meeste "shit" lijkt nu wel uit de kast te zijn gekomen. Ze zijn bezig met een reorganisatie etc.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waarom heeft het potentie omhoog?
Krimpende marges, management dat met elke rapportage expliciet niet wil uitsluiten dat er nog meer fraude in het verschiet ligt, overgefinancieerd en ondergekapitaliseerd (zelfs na een claimemissie die het aantal aandelen ver4,5 voudigde), en als je de gerealiseerde resultaten uit het recente verleden (geschoond voor incidentele resultaten) eens overslaat over het huidige aantal aandelen heeft het een meer dan adequate koerswinstverhouding (>10, en dan ga ik nog even voorbij aan de krimpende marges over de hele linie)
Er zijn verdomde veel goede redenen waarom ze op een erg laag niveau staan ten opzichte van het verleden.
Leuk voor daggokkers, maar waar zit dan exact de potentie, en waarom?
en dus?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De meeste "shit" lijkt nu wel uit de kast te zijn gekomen. Ze zijn bezig met een reorganisatie etc.
nou, dat voorspelt niet veel goeds dan....quote:Op woensdag 25 september 2013 19:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De koers loopt altijd vooruit op de huidige stand van zaken.
Juist wel momenteel de grootste stijger in de AEXquote:Op woensdag 25 september 2013 19:46 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
nou, dat voorspelt niet veel goeds dan....
Jouw mening en focus verandert naar gelang de positie je hebtquote:Op donderdag 26 september 2013 10:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Juist wel momenteel de grootste stijger in de AEX
Kun je het um kwalijk nemen? In wezen is het menselijk gedrag wat hij aan het vertonen isquote:Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jouw mening en focus verandert naar gelang de positie je hebt
Heb jij zo weinig vertrouwen in de mensheid dan?quote:Op donderdag 26 september 2013 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je het um kwalijk nemen? In wezen is het menselijk gedrag wat hij aan het vertonen is
Dat was geen mening maar een feit dus meer een mededelingquote:Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jouw mening en focus verandert naar gelang de positie je hebt
dan moet je nu je feiten herzienquote:Op donderdag 26 september 2013 10:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat was geen mening maar een feit dus meer een mededeling
Jaquote:Op donderdag 26 september 2013 10:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
dan moet je nu je feiten herzien
Dat is voor mij wel erg lang.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:50 schreef monkyyy het volgende:
Iemand hier in het bezit van Imtech voor de langere termijn? (>5 jaar)
misschien dat ik wat ga aanschaffen aankomend jaar, maar dan moet er wel eerst meer duidelijkheid zijn en een balans 2013quote:Op donderdag 26 september 2013 10:50 schreef monkyyy het volgende:
Iemand hier in het bezit van Imtech voor de langere termijn? (>5 jaar)
Het is een golfbeweging het doel is surfen naar winstquote:Op donderdag 26 september 2013 12:23 schreef crashbangboom het volgende:
Een paar dagen geleden liep je nog te puffen dat je er gelukkig nog net zonder kleerscheuren uit kon, en nu staan ze lichtelijk lager en zijn ze alweer dirt cheap. Het is een bipolair aandeel zeg.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het is een golfbeweging het doel is surfen naar winst nul
Bodem is al gezet voor vandaag we gaan weer upquote:
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Boden is al gezet voor vandaag we gaan weer een paar centen up
Iedere dag een paar centen up daar teken ik voorquote:
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat een niveau van de discussie trouwens welles nietes
Waarbij jij diegene bent zonder inhoudelijke argumentenquote:Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat een niveau van de discussie trouwens welles nietes
quote:Op vrijdag 27 september 2013 02:57 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Waarbij jij diegene bent zonder inhoudelijke argumenten.
Feit is dat dit aandeel sinds de herwaardering rond de 2 blijft schommelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie het kleine niet.....
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
Die lacht zich kromquote:
MUUUUUhahahahahahquote:
alsof bedrijven als ASML DSM en AKZO goedkoop zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:30 schreef pikinhand het volgende:
Beleg liever normaal, met dit soort aandelen gaat het voor amateurs vaak fout. Men wordt verliefd op het aandeel en het bedrijf, kan alleen maar goede dingen zien, denkt dat hij een expert is, de dagdromen over flinke winst als het teruggaat naar de oude niveau's wordt dan al snel een zekerheid en na een beetje daling wil iedereen het jarenlang vasthouden tot het goed komt, terwijl je veel beter wat gezonde beleggingsfondsen of indexturbo's kunt kopen.
Ik heb aandelen en calls DSM , al jaren, geen spijt nooit gehadquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:18 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
alsof bedrijven als ASML DSM en AKZO goedkoop zijn.
het enige wat ik kan verzinnen momenteel is RDSA kopen op 23,** en verkopen op 25,**
En wat verwacht je daar vanquote:Op zaterdag 28 september 2013 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
Met Imtech wacht ik de balans 2013 af
een overzicht van claims en schuldenquote:
Bonussen verhoogd van de rvc.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:11 schreef Sunri5e het volgende:
Morgen de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen en wat dat met de koers gaat doen.
Nog steeds de grootste stijger van de AEXquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het zakt nu toch wel een beetje weg.
Dat wel. Ben benieuwd of we de aankomende dagen niet weer terugzakken naar de 2 euro. Ik denk dat het sentiment (wat gaat Amerika doen) bepalend zal zijn voor het verdere koersverloop.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nog steeds de grootste stijger van de AEX
Nee in dit geval niet nu blijkt dat de daling veroorzaakt door de berichten van ABN en Telegraaf leugens waren, dus kan de koers weer omhoog naar de < 2,37 sluiting op de dag voor de berichten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat wel. Ben benieuwd of we de aankomende dagen niet weer terugzakken naar de 2 euro. Ik denk dat het sentiment (wat gaat Amerika doen) bepalend zal zijn voor het verdere koersverloop.
We zitten sneller aan de 2 euro dan gedachtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nee in dit geval niet nu blijkt dat de daling veroorzaakt door de berichten van ABN en Telegraaf leugens waren, dus kan de koers weer omhoog naar de < 2,37 sluiting op de dag voor de berichten.
Tevens gaat het zeer slecht met een concurent wat kansen biedt om hun klanten/opdrachten binnen te halen.
Binnenkort de cijfers en dan gaat het pas echt los![]()
* Ja ik heb een positie.
En weer er onder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
We zitten sneller aan de 2 euro dan gedacht
Geen idee, maar wat kan het zijn?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:58 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom kwam die spike omlaag vanmiddag nou vandaan?
En als het een spike omhoog was geweest?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan zo'n enorme spike omlaag? Dat moet 1 grote partij zijn geweest.
Bestens order van flink formaat.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En als het een spike omhoog was geweest?
Zwaait naar een shorterquote:
Ik heb de hoop al opgegeven.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Komt er echt niets zinnigers uit?
Jawel als ik zin heb.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Komt er echt niets zinnigers uit?
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik heb de hoop al opgegeven.
* geen positie
- ze flikkeren nu al weer bijna door de convenanten heen, en zullen moeten desinvesteren om daaraan te kunnen voldoenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:02 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Jawel als ik zin heb.
Wat snap je niet aan;
- Imtech kan aan de bankconvenanten voldoen.
- Imtech heeft een goed gevulde orderportefeuille
- De oorzaak van de problemen is goed aangepakt (lees ontslagen en vervangen).
- Imtech doet zijn best om het weggeroofde geld terug te vorderen.
- Imtech is bezich met het terugvragen van belasting in Duitsland en Polen ivm gecorrigeerde boekhouding.
- De koers is overdreven veel gezakt door een combinatie van shorters en goedkoop instappende banken ABN-AMRO bezit --> ABM pers en ---> Marshall Wace
- En dan hebben we het nog niet over de TMG die op zijn minst verdacht is met het herhalen van berichten op het moment dat dit voor shorters en of goedkoop instappende partijen goed uit komt.
- De AFM![]()
tja de AFM ik wil daar graag werken je krijgt fors betaald en hoeft nooit wat te doen
![]()
Zo goed
Ik ben het niet met je argumenten eens en zie geen fundering in je beweringen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:12 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
- ze flikkeren nu al weer bijna door de convenanten heen, en zullen moeten desinvesteren om daaraan te kunnen voldoen
- Imtech's marges zijn in elkaar gekrompen, en met name ook in de regio's waar ze geen fraude hadden, de marge @ Marine is zelfs negatief. Een goed gevulde orderportefeuille is alleen nuttig als je er marge op maakt
- Elke presentatie van Imtech eindigt met de mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat ze alle fraude ontdekt hebben - en dat natuurlijk ze er bijna 9 maanden aan gewerkt hebben en vele tientallen miljoenen aan forensisch onderzoek besteed hebben: hoezo onder controle?
- Elke persconferentie van de nieuwe CEO en CFO doet denken aan een aflevering van Debiteuren Crediteuren
- Imtech gaat geen belasting terugkrijgen, maar loonbelasting over niet verantwoord inkomen betalen in Duitsland, even nog los van de onjuist aangiftes - komen ze over een paar maanden achter
- de koers van Imtech is gezakt door shorters, maar doordat het een frauderende ballentent is die (nog steeds) veel te scherp gefinancieerd is.
- dat de koers nog een beetje blijft liggen heeft te maken met speculanten die graag over shorters lullen - wat me altijd verbaasd is dat als je denkt dat de markt gemanipuleerd is, waarom je daar dan een positie op inneemt? Fan van zelfkastijding?
Zijn geen beweringen, maar feiten, en daarin verschillen we.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je argumenten eens en zie geen fundering in je beweringen.
We gaan het zien!
Op naar de cijfers.
Ontwikkeling van marges zijn de sleutel, imho. Zowel voor winstgevendheid en voor de vraag of ze aan hun convenanten kunnen blijven voldoen. Die mogen niet slechter als dat ze bij het halfjaar waren, want dat kan niet veel meer lijden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de 3e kwartaalcijfers zijn. Ik zit ook in Imtech maar om eerlijk te zijn had ik er liever niet ingezeten. Ik ben zelf van de korte ritjes maar om geen verlies te draaien ben ik bang dat dit een lange zit wordt.
De lijst van pro's is nog lang niet af hoor het was maar een stukje ervan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zijn geen beweringen, maar feiten, en daarin verschillen we.
Ik had echter ook niet het idee dat je geinteresserd bent in fundamenteel maar alleen in UP UP! (indien long) of DOWN DOWN! (indien geen positie). Geweldige argumenten!
En als het niet UP UP gaat, ligt het aan de shorters, en niet aan een disfunctioneel bedrijf
Ik tegenstelling tot losse flodders luister ik nog wel eens naar een conf. call, en lees nog eens een presentatie van Imtech zelf.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
De lijst van pro's is nog lang niet af hoor het was maar een stukje ervan.
Nog wat,
- Imtech heeft het werkcapitaal verminderd
- Een gedeelte van de zeer grote order is al bevestigd
- De rest van de zeer grote order wordt nog aan gewerkt
- Het is een fundamenteel goed bedrijf
- Na de cjfers weten we of er in 2014 weer dividend uitgekeerd kan gaan worden
- Indien er weer dividend uitgekeerd gaat worden komen de grote investerders weer terug
- Er is zorgvuldig* gesneden in personeelskosten
- * Dus met behoud van kennis personeel reduceren
En het zijn geen feiten die je aandraagd of je moet bij KPMG werken als acountant voor Imtech od de CFO zijn.
Is dat niet het geval dan wachten we nogmaals of de cijfers
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik tegenstelling tot losse flodders
Ik ook heb jij een andere perceptie van wat er besproken is ?quote:luister ik nog wel eens naar een conf. call, en lees nog eens een presentatie van Imtech zelf.
Feiten dus.
Ik zou overigens ook nog bij 1 van de financiers kunnen werken
Ik luister en lees waarschijnlijk een stuk objectieverquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
[..]
Ik ook heb jij een andere perceptie van wat er besproken is ?
Ze hebben tijdens de BAVA uitgesproken dat ze aan de convenanten kunnen voldoen en dat er geen tweede emissie of verkoop van een onderdeel nodig is om uit deze malaise te komen. Al hadden ze daar van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken en het wat krachtiger naar buiten mogen brengen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:49 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ontwikkeling van marges zijn de sleutel, imho. Zowel voor winstgevendheid en voor de vraag of ze aan hun convenanten kunnen blijven voldoen. Die mogen niet slechter als dat ze bij het halfjaar waren, want dat kan niet veel meer lijden.
Of ze belasting terugkrijgen in Duitsland en hoeveel geld ze willen uitgeven om van een kale kip proberen te plukken, is enkel ruis.
En in de Q&A kwamen ze daar weer op terug, door te stellen dat dat afhing van de ebitda ontwikkeling, maar dat ze natuurlijk verwachten dat die naar plan zou herstellen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ze hebben tijdens de BAVA uitgesproken dat ze aan de convenanten kunnen voldoen en dat er geen tweede emissie of verkoop van een onderdeel nodig is om uit deze malaise te komen. Al hadden ze daar van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken en het wat krachtiger naar buiten mogen brengen.
Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En dat Imtech een fundamenteel goed bedrijf is: ja, daarom zijn ze effectief bijna over de kop gegaan, en hangen ze nu aan het elastiek bij de banken
Dat hangt dus af van hoe de reorganisatie verloopt. Ik denk dat we moeten wachten tot het 7 november is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:01 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En in de Q&A kwamen ze daar weer op terug, door te stellen dat dat afhing van de ebitda ontwikkeling, maar dat ze natuurlijk verwachten dat die naar plan zou herstellen.
Die kan ik ook: als alles gaat zoals ik wil, is er geen probleem
Het management vervangen wil niet zeggen dat je bedrijf daarna meteen weer gezond is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.
Om maar wat te noemen.
Waar concludeer je dan uit dat het een fundamenteel goed bedrijf is als geen van die 70% al wat bewezen hebben?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.
Om maar wat te noemen.
Ze hebben niet de minste in huis gehaald.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar concludeer je dan uit dat het een fundamenteel goed bedrijf is als geen van die 70% al wat bewezen hebben?
Is dat niet gewoon portolullen?
Nee eerst puinruimen en dat kost tijd moeite en geld dat weet ik ook wel.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het management vervangen wil niet zeggen dat je bedrijf daarna meteen weer gezond is.
Of ze dat gaan lukken zien we over 4 weken als de 3e kwartaarcijfers gepubliceerd worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nee eerst puinruimen en dat kost tijd moeite en geld dat weet ik ook wel.
Niet de minstequote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ze hebben niet de minste in huis gehaald.
Maar bewijs zien we in de cijfers nog een paar dagen wachten.
buy the rumour sell the fact.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Voorinformatie?
Nu al 3,48 % gestegen![]()
Teken aan de wand dat de cijfers goed gaan zijn
Uw glas is half leeg, zal ik bijschenken?quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
buy the rumour sell the fact.
MORGEN NAAR DE 3 EURO!!quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:41 schreef muhahaha het volgende:
Dit topic wordt al net zo 'erg' als een topic op het IEX forum.
quote:
bloemanjer is ontmaskerdquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
NABEURS GROOT NIEUWS, OVERNAME?!!!
Morgen openen op op 2,75!!
Let op mijn woorden!
Dan zie ik jou binnenkort bij het UWV langsgaan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:44 schreef muhahaha het volgende:
VOEL HET AAN MIJN WATER /volledig vermogen in imtech gepropt.
Ze zijn nu Cisco master cloud builder als enige in Nederland.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:03 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als het blok dat bij de 2.08 vandaag beslecht kan worden. Ik ben niet in staat om op dit moment het nieuws door te nemen maar is er iets gemeld waardoor deze stijging plaats heeft gevonden?
quote:
Vanwaar dat getal?quote:
¤ 30,-quote:
Nee koers Imtech om 17:30quote:
Sentimentquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:19 schreef DrSnuggle het volgende:
Ok, waarom stijgt dit aandeel zo zonder enige aanleiding? Of mis ik iets?
Knopen doorhakken altijd goedquote:
Prachtig dat het aandeel zo omhoog gaat vandaag maar mijn vraag is dan altijd: "waarom"? Ik denk dat we morgen ook weer een correctie gaan krijgen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb ook verkocht, morgen gaat het weer naar benee vermoed ik.
Bij mij staat er gewoon 2,15????quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nabeurshandel ¤ 2,189![]()
Ik heb ze nog.
Waar heb jij het over, in Imtech is geen nabeurshandel anders dan OTC, en die zie jij niet op je computertjequote:Op maandag 21 oktober 2013 18:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nabeurshandel ¤ 2,189![]()
Ik heb ze nog.
Kan je zien op je account window Lynx/IB op je computertje dus of je telefoonquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:29 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar heb jij het over, in Imtech is geen nabeurshandel anders dan OTC, en die zie jij niet op je computertje
Dan heb jij een rare account, want hier is geen handel te zienquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Kan je zien op je account window Lynx/IB op je computertje dus of je telefoon
Zal het zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan heb jij een rare account
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |