abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128978159
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.

Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.

Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.

Wat is jullie mening hierover?
pi_128978437
Ik deel je mening. Zelf wacht ik nog een maandje omdat ik nog een kleine daling verwacht, daarna 8000 stuks kopen eind augustus. Bij 4,50 (ik schat mei 2014) doe ik ze weer van de hand. En dat is dan kicken want rendement jonguuh!!
pindazakje
pi_128981037
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.

Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.

Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.

Als ze de zwaarste periode hebben gehad en het dieptepunt (bijna) hebben bereikt, dan zou ik ze zeker kopen. Jammer genoeg heb ik geen glazen bol en heb ik ook niet het idee dat ik de toekomst beter in kan schatten dan de markt.
  maandag 15 juli 2013 @ 23:22:05 #4
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_128989324
Mijn intuitie zegt als eerste: Alle lijken zijn uit de kast, de prijs is flink gezakt, emissie verloopt goed, dus kopen. Aan de andere kant, omdat waarschijnlijk heel veel mensen diezelfde intuitie hebben, zal dit al wel in de prijs verdisconteerd zijn. Dus ik geef ze een "hold" rating.
pi_128989930
De emissie verloopt goed, dat zou in mijn ogen alleen maar moeten leiden tot een verdere verwatering van de winst over de aandelen. Zelfs al heb je het dieptepunt bereikt, verwachten we dan echt geen groot herstel?

Gelukkig beleg ik niet. Gok toch verkeerd.
pi_129035869
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:36 schreef snabbi het volgende:
De emissie verloopt goed, dat zou in mijn ogen alleen maar moeten leiden tot een verdere verwatering van de winst over de aandelen. Zelfs al heb je het dieptepunt bereikt, verwachten we dan echt geen groot herstel?

Gelukkig beleg ik niet. Gok toch verkeerd.
De verwatering staat vast dit komt doordat 3 banken de emissie garanderen dus indien er claimrechthouders zijn die ze niet uitvoeren dan nemen de banken de aandelen over.

In mijn kennisenkring doet iedereen die claim rechten heeft voor de volle 100% mee.
Ik denk dus dat de banken zeer weinig aandelen zullen moeten kopen.
pi_129036004
quote:
Hallo,

Dat je conlusie juist is en je ook tussen nu en een paar weke al de helft kunt opkopen i.p.v. te wachten tot eind augustus. Indien je nu koopt heb je al een fiks rendement bij verkoop want het grootste verlies per aandeel is al geschied. (van ¤ 20 naar ¤ 2,00)
pi_129073506
quote:
Imtech voorziet verliezen in tweede kwartaal

GOUDA (AFN) - Imtech heeft in het tweede kwartaal opnieuw aanzienlijke verliezen geleden bij een groot aantal onderdelen. Dat meldde de technisch dienstverlener donderdag in een handelsupdate.

Volgens Imtech blijven vooral de prestaties in de Benelux, Duitsland en Oost-Europa en van het onderdeel Imtech Marine zwak. Al deze onderdelen hebben afgelopen kwartaal een ,,significant'' verlies geleden, meldde het bedrijf zonder concrete cijfers te geven. Imtech zal de waarde van de activiteiten in de Benelux en van Marine opnieuw onder de loep nemen.

Imtech voert een reorganisatie uit om het bedrijf weer op de rails te krijgen. Daarbij verdwijnen vanaf de tweede helft van dit jaar 550 banen in Duitsland. In de Benelux worden evenveel banen geschrapt. Die operatie is al in gang gezet. Bij Marine gaan vanaf de tweede helft van het jaar 140 banen verloren. De reorganisatie kost Imtech in het eerste halfjaar 42 miljoen euro. In de tweede helft van 2013 wordt nog eens 38 miljoen euro aan kosten geboekt.

Afschrijvingen

In de Benelux staan de prijzen onder druk, terwijl de vraag in de bouw- en infrastructuurmarkt zwak blijft. Imtech verwacht dat dit in het tweede kwartaal heeft geleid tot afschrijvingen van 15 miljoen euro. Bij Marine worden afboekingen van 25 miljoen euro voorzien.

De omzetontwikkeling in Duitsland en Oost-Europa stemt Imtech wel tot tevredenheid. De kosten blijven er echter te hoog, waardoor er opnieuw een aanzienlijk verlies is ontstaan.

Preferente aandelen

Imtech gaf verder aan voor 30 miljoen euro preferente aandelen uit te zullen geven, die kunnen worden omgezet in normale aandelen. De aanmeldingstermijn voor de claimemissie werd met 5 dagen verlengd, tot donderdag 25 juli (15.00 uur).

Imtech verwacht de halfjaarcijfers op 27 augustus te publiceren.
Ik had zelf ook verwacht dat Imtech weer omhoog zou kruipen, de realiteit is helaas iets anders. Geen idee waar dit jaar heengaat met Imtech.
pi_129074108
Weet iemand wat de boekwaarde is van Imtech als je naar de verschillende assets van het bedrijf kijkt? Hoe zit het met de schulden?
pi_129074518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Weet iemand wat de boekwaarde is van Imtech als je naar de verschillende assets van het bedrijf kijkt? Hoe zit het met de schulden?
http://www.iex.nl/Aandeel(...)mentele-analyse.aspx

Plus het jaarverslag lezen en nieuwsberichten
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_129078009
M.a.w. gewoon kopen als je wat wilt verdienen . O-)
pi_129103511
Vandaag weer 12% onderuit. Ik ben blij dat ik ze nog niet gekocht had.
pi_129104003
quote:
Hallo,

Ik denk dat je teveel naar het verleden kijkt en denkt dat het weer zo kan zijn, het bedrijf is echt flink beschadigd. Het negatieve imago heeft ook in de toekomst zijn weerslag op de omzet.
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 23:05:01 #14
236264 crew  capricia
pi_129104713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef beer-nut het volgende:
Vandaag weer 12% onderuit. Ik ben blij dat ik ze nog niet gekocht had.
Ik heb wel gekocht. Voor 9,50.
Ben benieuwd hoe lang m'n adem moet zijn. Of dat ze over de kop gaan...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129110239
Dat word wel heel lang. Waarom heb je niet op 8,50 ofzo verkocht
pi_129111039
Wat is dat nou weer voor opmerking. :')

Denk je nou echt dat mensen opzettelijk een koers aanhouden als ze weten dat deze weer snel onderuit zal gaan? Je wordt toch geen dief van je eigen portemonee?

Beleggen is inschatten en risico's nemen..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 07:02:31 ]
pi_129114001
Ik vind het nu echt een gok als je ze koopt. Zo had ik ook fortis gekocht ook op zo'n 2 euro. Het is gewoon gokken wat je dan doet. Ik had toen echt niet gedacht dat fortis failliet ging.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 12:44:09 #18
393360 DagoDuckert
Met dubbel D.
pi_129118088
Dit fonds gaat nog lager eindigen, wacht zeker met instappen als je dit van plan bent. Er komen nog rake klappen.
pi_129123192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:44 schreef DagoDuckert het volgende:
Dit fonds gaat nog lager eindigen, wacht zeker met instappen als je dit van plan bent. Er komen nog rake klappen.
Waar baseer je dat op?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_129150812
Ja, daar ben ik erg benieuwd naar want zomaar een stok in het hok gooien en dan vervolgens weglopen houd ik niet van.

Dus Duckie: Leg eens haarfijn uit op welke gronden jij denkt dat de koers nog verder zal dalen. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2013 12:50:58 ]
pi_129152851
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Ja, daar ben ik erg benieuwd naar want zomaar een stok in het hok gooien en dan vervolgens weglopen houd ik niet van.

Dus Duckie: Leg eens haarfijn uit op welke gronden jij denkt dat de koers nog verder zal dalen. :{
Winstwaarschuwing gemist?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:15:09 #22
393360 DagoDuckert
Met dubbel D.
pi_129154895
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Waarom nu instappen terwijl de emissie nog bezig is. Hij is al verlengd, lijkt erop dat er weinig interesse is in aandelen van Imtech. M.a.w. weinig vertrouwen. Daarbij zouden de begeleidende banken dan het restant moeten kopen (die overigens ook al preferente aandelen hebben met een div. rendement van ik meen 4,66% (belachelijk natuurlijk)). Wellicht dumpen ze die na de emissie.
Daarnaast is er nog steeds de torenhoge schuldenlast,en niet te vergeten de goodwill. Ik weet niet waarop die goodwill betrekking heeft, echter, het is een aanzienlijk bedrag. Hier zullen ze vast nog op af gaan boeken. Wie weet moeten ze ook wel verplicht onderdelen gaan verkopen of weet ik veel wat.
Het % shorters is ook nog steeds aanzienlijk, het kan dat die na de emissie weer eruit stappen, maar wie weet blijven ze zitten.
Omzet en winst waarschuwing. Dit tezamen met de verwatering van de aandelen zal (haast) geen wpa opleveren. Geen div rendement (ok logisch, maar alsnog waardeloos).

Zomaar wat punten. Veel te veel gerommel vind ik, waarom zou je in zo'n bedrijf stappen, met zo veel onzekerheid.
Ok, 'het dieptepunt zal wel bereikt zijn'... maar dat werd ook geroepen toen ze op 8 euro stonden bijvoorbeeld.
pi_129154911
Vind het risico veel te groot op dit moment.
pi_129198161
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
pi_129200669
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
Je kan het interpreteren alsof ze vertrouwen in Imtech hebben, en dus hun belang vergroten.
Je kan het ook interpreteren alsof ze wel moeten als begeleidende bank. Ze zullen vast erg veel stukken inkopen om de koers om en nabij de 2 te houden (de kans is misschien reëel dat de koers anders richting 0 gaat), een soort van verplicht vergroot belang dus.
pi_129201366
quote:
Ik heb 1 tip voor je, doe nooit wat de banken zeggen wat zij doen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:49:00 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129280768
quote:
ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!

Verder wat betreft Imtech: ik heb er ook wat gekocht toen de emissie begonnen was. Het biedt inderdaad winstkansen, maar ook een behoorlijk risico. Koop dus niet teveel. Een klein deel van je totale portefeuille (<10%) ofzo lijkt me wel aanvaardbaar.

Zelf ga ik er vanuit dat ik mijn aandelen binnen 2 jaar weer voor 3 euro kan verkopen. Heb ik een aardig rendement behaald.
The End Times are wild
pi_129280842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!

Verder wat betreft Imtech: ik heb er ook wat gekocht toen de emissie begonnen was. Het biedt inderdaad winstkansen, maar ook een behoorlijk risico. Koop dus niet teveel. Een klein deel van je totale portefeuille (<10%) ofzo lijkt me wel aanvaardbaar.

Zelf ga ik er vanuit dat ik mijn aandelen binnen 2 jaar weer voor 3 euro kan verkopen. Heb ik een aardig rendement behaald.
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
pi_129280872
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
Dan gaan je aandelen naar 0. Word het bedrijf door de curator aan de concurentie verkocht, en krijgen de obligatiehouders misschien een deel terug
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:56:50 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129280875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dan sta jij als aandeelhouder achteraan, en worden de opbrengsten van die verkoop (firesale) gebruikt om de schulden af te lossen.

Stop dus zeker niet je hele hebben en houden in dit bedrijf.

Los van alle perikelen, die ondertussen wel in de koers ingecalculeerd zijn, denk ik niet dat Imtech zo snel failliet gaat hoor!
The End Times are wild
pi_129281439
Ik ga dit ook eens in de gaten houden. Wil ook wel wat gaan kopen, maar vind het nu nog te vroeg en moet mij nog eens goed in het bedrijf gaan verdiepen. Ga pas kopen als ik zie dat de stijging is ingezet, weet niet hoe lang dat nog gaat duren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_129283143
Tot 12:00 kan je nog claimrechten kopen.
pi_129402418
Ik blijf het apart vinden dat ik zoveel lieden zie die alleen maar zeggen: "Ik ga het in de gaten houden."

Je gaat toch niet naar de Beurs om te wachten? |:(
pi_129403214
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:14 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat ik zoveel lieden zie die alleen maar zeggen: "Ik ga het in de gaten houden."

Je gaat toch niet naar de Beurs om te wachten? |:(
Tuurlijk wel. Good things come to those who wait.
pi_129476958
Het probleem is dat je met dit soort bedrijven insiders info mist, er zijn zoveel mensen die vaak weten wat er gaande is, zelf ook wel eens zeer beursgevoelige informatie over een AEX bedrijf gehad, ging de dag direct met 8 procent hoger open, maar ik ben te ethisch om van dat soort zaken misbruik te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 29 juli 2013 @ 21:47:13 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129485403
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:30 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is dat je met dit soort bedrijven insiders info mist, er zijn zoveel mensen die vaak weten wat er gaande is, zelf ook wel eens zeer beursgevoelige informatie over een AEX bedrijf gehad, ging de dag direct met 8 procent hoger open, maar ik ben te ethisch om van dat soort zaken misbruik te maken.
Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.
The End Times are wild
pi_129487072
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.
Mee eens, hoewel als je over erg veel vak of branche kennis geniet dit wel in voordeel kunt werken, zo voorspel ik je dat Amazon de komende 10 jaar wel eens 1 van de belangrijkste Tech aandelen kan worden, niet zozeer vanwege hun shop, maar wel vanwege hun technologische platform.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129489772
Ik ben ook benieuwd wat de koers gaat doen ze over een week of 3.

Nu is een tricky tijd om te kopen en/of verkopen het is te bewegelijk.

Als de rumpdump klaar is en de claimright aandelen een tijdje veehandelbaar zijn geweest pas dan kan je er weer iets over zeggen.

Wat je waarschijnlijk zal zien is dat Imtech niet meer onder vuur genomen wordt door de pers en het sentiment beter kan worden zeker als blijkt dat er mooie opdrachten binnengehaald worden zoals deze;

July 25, 2013
Westfield plans UK’s biggest indoor ski slope next to Olympic Park
.the size – at 45,000 sq m – to improve the acoustic for performances and to provide cover for every seat in the ground. Imtech G&H, technical services providers, won a £25m contract for electrical and plumbing work in the stadium.

Geen mega opdracht maar alle beetjes helpen :)

Ik zie voor de LT nog wel herstel in 2014/15.
pi_129543675
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
pi_129544834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
Zal wat wezen ze zijn pas van de AMX naar de AEX gepromoveerd :D
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:37:47 #41
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129546028
quote:
Hallo,

1,71 euro zie ik
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129546453
Voorlopig voorzie ik enkel een daling.. Blij als ze ooit nog de 2 euro weer halen. Voorlopig mij nog te riskant om te kopen.
"Don't ever give up."
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:54:15 #43
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129546602
op naar de 0,98 cent
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:54:36 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129546620
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:49 schreef lucatoni het volgende:
Voorlopig voorzie ik enkel een daling.. Blij als ze ooit nog de 2 euro weer halen. Voorlopig mij nog te riskant om te kopen.
Als je zo zeker bent moet je shorten
The End Times are wild
pi_129547282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je zo zeker bent moet je shorten
Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.
"Don't ever give up."
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:10:29 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129547305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:09 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.
Volgens mij is het gewoon 50-50.
The End Times are wild
pi_129547434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
hoeveelheid handel in het aandeel
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:18:42 #48
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129547580
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon 50-50.
of 60-40
pi_129547878
pi_129548309
Dit is nu een short Squeeze

pi_129548634
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dit is nu een short Squeeze

[ afbeelding ]
Dit is een echternach processie. Eerst 20 centen omlaag, dan 10 centen omhoog. En er zijn wel meer gelijkenissen van beleggen met religie ;)
so long and thanks for all the fish
pi_129548746
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dit is een echternach processie. Eerst 20 centen omlaag, dan 10 centen omhoog. En er zijn wel meer gelijkenissen van beleggen met religie ;)
:D

Klopt de koers stond eerst op ruim 20 euro.

Maar nu gaat het snel omhoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 31-07-2013 17:02:53 ]
pi_129549173
Oké, dit had ik niet zien aankomen op zo'n korte termijn. Toch wel leuk, eindelijk weer eens wat opwaartse beweging in Imtech aandeel.
"Don't ever give up."
pi_129549386

zie je dat haakje op het eind? :D
pi_129549703
Morgen wordt spannend :s)

Er zijn nog steeds mensen die door hun klungelige en/of omkoopbare brooker pas morgen bij hun claimrechtaandelen kunnen komen.

Het kan zomaar zijn dat morgenochtend en nog wat gedumped gaat worden.

Al zal men nu misschien overwegen om ze aan te houden.

Wie het weet mag het zeggen!
pi_129550025
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:13 schreef crashbangboom het volgende:
[ afbeelding ]

zie je dat haakje op het eind? :D
Ik zie een vleermuis :+
pi_129550425
Klote broker... net nabeurs krijg ik opeens mijn claimrechtaandelen erbij..

Aan de andere kant misschien is het wel mazzel omdat ik ze niet kon verkopen en herstel mis gelopen had kunnen zijn.

Maar het blijft fout dat sommigen eerder kunnen handelen dan anderen.

All traders are equal but some traders are more equal than others..
pi_129550465
Herstel :) Perspectief is alles ;)
pi_129570928
Gaat goed !

nu op 1.899
pi_129571760
Een goede kans om met minder verlies uit dit rampaandeel te stappen.
pi_129573184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:04 schreef pikinhand het volgende:
Een goede kans om met minder verlies uit dit rampaandeel te stappen.
Veels te vroeg.

Wachten gaat poen opleveren :7
pi_129586632
pi_129605936
Je had gewoon op 2 rond moeten uitstappen.
Nu is de aandeelhoudersvergadering en staat de koers weer onder druk. Ook is het heel vaak zo dat als zo´n nieuwevent geweest is de koers daalt (ongeacht of het goed of slecht nieuws was) omdat er dan de eerste tijd geen nieuw nieuws te verwachten is, dus stappen de korte termijn gokkers uit.
pi_129606887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:51 schreef pikinhand het volgende:
Je had gewoon op 2 rond moeten uitstappen.
Nu is de aandeelhoudersvergadering en staat de koers weer onder druk. Ook is het heel vaak zo dat als zo´n nieuwevent geweest is de koers daalt (ongeacht of het goed of slecht nieuws was) omdat er dan de eerste tijd geen nieuw nieuws te verwachten is, dus stappen de korte termijn gokkers uit.
Juist een kans voor bodemvissen ;)

Geduld heb je wel nodig niet iedereen is een day trader sommigen beleggen LT.
pi_129611467
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Juist een kans voor bodemvissen ;)

Geduld heb je wel nodig niet iedereen is een day trader sommigen beleggen LT.
Wat een lachtertje, bodemvissen en gokaandelen zoals Imtech kopen heeft niks te maken met beleggen. En zeker niet voor de langere termijn.
pi_129611753
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:30 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Wat een lachtertje, bodemvissen en gokaandelen zoals Imtech kopen heeft niks te maken met beleggen. En zeker niet voor de langere termijn.
Imtech is in de basis gewoon een goed bedrijf als het management echt schoon schip maakt. Als je dan uitrekent wat de boekwaarde van het bedrijf is en gelooft in het management dan kan het wel een mooie lange termijn belegging zijn.
pi_129612290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Imtech is in de basis gewoon een goed bedrijf als het management echt schoon schip maakt. Als je dan uitrekent wat de boekwaarde van het bedrijf is en gelooft in het management dan kan het wel een mooie lange termijn belegging zijn.
Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.

Helaas werkt het idee van een aandeel dat van 12 naar 2 zakt als een rode lap op gokkers die naief aannemen dat het zodra zij kopen de draai gaat inzetten en binnen een jaar terug op de 12 staat.

Zodra een belegger iets koopt is dat in zijn ogen meteen een goed bedrijf met een prima toekomst. Nieuws wordt uiterst selectief gelezen op alleen de positieve punten. Imtech heeft bijv. 1105 miljoen op de begroting staan als ´goodwill´ om daarmee de slechte situatie te camoufleren, met maar 468 miljoen aan eigen vermogen is dat zorgelijk. Na de emissie zijn er iets van 450 miljoen aandelen, met een koers van 2 is hun inschatting van hun goodwill hoger dan de waarde van alle aandelen zelf !

Maar kijk maar rond op forums zoals IEX, debeurs, iedereen die positie heeft vind het meteen een fantastisch wereldbedrijf met een schitterende toekomst en een uitstekend bestuur. Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee beetnemen, want een slimme belegger trapt daar niet in.
pi_129613453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:50 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.

Helaas werkt het idee van een aandeel dat van 12 naar 2 zakt als een rode lap op gokkers die naief aannemen dat het zodra zij kopen de draai gaat inzetten en binnen een jaar terug op de 12 staat.

Zodra een belegger iets koopt is dat in zijn ogen meteen een goed bedrijf met een prima toekomst. Nieuws wordt uiterst selectief gelezen op alleen de positieve punten. Imtech heeft bijv. 1105 miljoen op de begroting staan als ´goodwill´ om daarmee de slechte situatie te camoufleren, met maar 468 miljoen aan eigen vermogen is dat zorgelijk. Na de emissie zijn er iets van 450 miljoen aandelen, met een koers van 2 is hun inschatting van hun goodwill hoger dan de waarde van alle aandelen zelf !

Maar kijk maar rond op forums zoals IEX, debeurs, iedereen die positie heeft vind het meteen een fantastisch wereldbedrijf met een schitterende toekomst en een uitstekend bestuur. Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee beetnemen, want een slimme belegger trapt daar niet in.
Daarom moet je goed naar de boeken kijken en aanvoelen of er goed management aan de knoppen zit.

Zoals bij de olieramp van BP in de golf van Mexico. BP was in de basis een goed bedrijf. Dat zijn dan goede beleggingen na zo'n paniek selloff. De vraag is inderdaad of Imtech ook zo'n bedrijf is of dat het gedoemd is te falen.
pi_129615189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:50 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Dat is een mening.
pi_129618774
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Daarom moet je goed naar de boeken kijken en aanvoelen of er goed management aan de knoppen zit.
Ahum, is dat nou niet precies het probleem met Imtech? Incluis een miljard aan claims die Imtech nog aan haar broek krijgt? Van het huidige management vraag ik me ook telkens af of ze niet simpelweg uit een aflevering van debiteuren/crediteuren zijn weggelopen. Elke keer weer dat gestuntel, moeten die het bedrijf uit het moeras trekken?

Mij lijkt dat alleen de banken goed zijn met Imtech. Lekker provisie trekken en elke keer de rente omhoogschroeven. En als het doek valt de tent leeghalen.
pi_129619150
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Dat is een mening.
Wat hij post heeft meer onderbouwing dan wat jij post. Sowieso reageer je niet eens inhoudelijk terug.
pi_129619452
quote:
Zijn dat de echte cijfers, of de verzonnen cijfers? Je weet het vaak niet bij Imtech.
pi_129619481
.

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1212 op 02-08-2013 17:08:17 ]
pi_129619531
Ik zie daar heel veel cijfers in de min staan, betekent dat nog wat, of kan ik die beter gewoon negeren en achter PaulieWalnuts aanlopen?
pi_129619557
Ja ze hebben verlies gedraaid in 2012
pi_129619581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:08 schreef arjan1212 het volgende:
Ja ze hebben verlies gedraaid in 2012
en ze zijn niet voor niks van 20 naar 2 gekelderd, of mag dat niet gezegd worden op fok, gezien je edit? krijg ik nou een ban?
pi_129619609
dat lijkt me sterk
pi_129620194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:10 schreef arjan1212 het volgende:
dat lijkt me sterk
oh, dat dacht ik even omdat je het snel weghaalde. Misschien dat je bepaalde mensen hier niet boos mag maken, weetikookniet.
pi_129992232
En up! met dit topic en de koers.

http://imtech.com/EN/Mari(...)ards.html?highlight=
pi_130162737
Aandeel heeft de stijgende lijn weer te pakken. Iemand enig vermoeden over de komende weken?
"Don't ever give up."
pi_130164712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef lucatoni het volgende:
Aandeel heeft de stijgende lijn weer te pakken. Iemand enig vermoeden over de komende weken?
27 augustus worden de halfjaarcijfers gepresenteerd.

Die dag zal belangrijk worden en tot die dag zal het nog wel eens kunnen gaan schommelen met de koers en het handelsvolume.

Ik verwacht net voor en na de presentatie een dipje maar daarna een omkeer naar boven.
pi_130189899
Nou waar wachten jullie op? Du moment de cijfers goed/slecht zijn ben je een van de velen die of verkoopt of koopt. En dat is nooit goed voor jou op dat moment..
pi_130191711
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:34 schreef Iwanius het volgende:
Nou waar wachten jullie op? Du moment de cijfers goed/slecht zijn ben je een van de velen die of verkoopt of koopt. En dat is nooit goed voor jou op dat moment..
Kan wel goed zijn voor jou als je ze al in je bezit hebt ;)
"Don't ever give up."
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:31:49 #85
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130228446
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef lucatoni het volgende:
of omhoog of omlaag
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:33:39 #86
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130228497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en ze zijn niet voor niks van 20 naar 2 gekelderd, of mag dat niet gezegd worden op fok, gezien je edit? krijg ik nou een ban?
nee niet dingen zeggen die sommigen pijn doen, dan krijg je een ban
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:07:34 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130229426
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:31 schreef HD9 het volgende:

[..]

of omhoog of omlaag
Kan ook een beetje op het zelfde niveau blijven.
The End Times are wild
pi_130229706
vandaag gekocht. hopelijk staan ze over een paar jaar weer 6 of hoger.
pi_130438704
Dinsdagochtend zullen er opnieuw P/L cijfers worden gepubliceerd. Je kan nu een gok wagen, of wachten tot ze zijn gepubliceerd en met de trend meegaan.

Mochten ze tegenvallen dan verwacht ik op zn minst een daling tot 1.19.
Nominale waarde van het bedrijf, boekhoudwaarde, is 2.40 dus op lange termijn zal dat wel haalbaar moeten zijn tenzij Imtech assets gaat verkopen mocht het in problemen komen.

Ik blijf voorlopig neutral wat betreft AMS.IM , laten we eerst wachten tot dinsdag.
pi_130442318
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan ook een beetje op het zelfde niveau blijven.
Kan maar die kans acht ik klein, Fors omhoog of fors omlaag ligt meer in lijn met de verwachtingen.
Ik zit long dus omhoog komt mij goed uit.
pi_130442430
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:26 schreef RY5PRM4x het volgende:
Dinsdagochtend zullen er opnieuw P/L cijfers worden gepubliceerd. Je kan nu een gok wagen, of wachten tot ze zijn gepubliceerd en met de trend meegaan.

Mochten ze tegenvallen dan verwacht ik op zn minst een daling tot 1.19.
Nominale waarde van het bedrijf, boekhoudwaarde, is 2.40 dus op lange termijn zal dat wel haalbaar moeten zijn tenzij Imtech assets gaat verkopen mocht het in problemen komen.

Ik blijf voorlopig neutral wat betreft AMS.IM , laten we eerst wachten tot dinsdag.
De boekhoudwaarde kan je beter beoordelen nadat de cijfers bekend zijn gemaakt ;)
pi_130443891
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
je beter beoordelen nadat de cijfe
Daarom zeg ik, wacht maar geduldig tot na dinsdag.
pi_130494814
Morgen om 08:00 de cijfers.

Spannend!

Maar ook de uitleg en prognose.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:27:59 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130495330
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Morgen om 08:00 de cijfers.

Spannend!

Maar ook de uitleg en prognose.
Iedereen rekent op het slechtste en dat zal het ook wel worden. Dit kan nog op conto van het oude bestuur. Dan kunnen ze vanaf nu schoon schip maken en de credits zelf nemen!
The End Times are wild
pi_130503683
pi_130520020
Morgen zakt ie naar 1.5
pi_130521224
is het nu verstandig te verkopen? wat denken jullie?
"Don't ever give up."
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:14:18 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130525130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:26 schreef lucatoni het volgende:
is het nu verstandig te verkopen? wat denken jullie?
Daar valt geen peil op te trekken natuurlijk. Maar je kunt best wel wat kopen, als je dat wil. Voor 5% van je portowaarde of zo. Blijft het risico beperkt.
The End Times are wild
pi_130552175
Heb een klein beetje bijgekocht voor ¤ 1,924

Op de plank ermee en ergens in 2014/15 eens kijken wat ik ervoor kan vangen ;)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:59:11 #100
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130552214
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heb een klein beetje bijgekocht voor ¤ 1,924

Op de plank ermee en ergens in 2014/15 eens kijken wat ik ervoor kan vangen ;)
van t liquidatiefonds
pi_130552240
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:59 schreef HD9 het volgende:

[..]

van t liquidatiefonds
:D _O-

dinsdag 10 september 2013 @ 21:42:15 #102
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_131041332
Dit snap ik ff niet.
Waarom staat in de link hieronder de hoogste koers van het afgelopen jaar op 8 euro nog wat? Andere overzichten hebben het over ruim 20 euro eind vorig jaar.
http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11890/Royal-Imtech.aspx
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:46:24 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131041559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:42 schreef BasEnAad het volgende:
Dit snap ik ff niet.
Waarom staat in de link hieronder de hoogste koers van het afgelopen jaar op 8 euro nog wat? Andere overzichten hebben het over ruim 20 euro eind vorig jaar.
http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11890/Royal-Imtech.aspx
Na de claim-emissie is de koers aangepast.
The End Times are wild
pi_131041951
http://finance.yahoo.com/echarts?s=IM.AS+Interactive#symbol=im.as;range=my;compare=;indicator=sma+ema+macd+volume;charttype=area;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined;

hier is het wel goed..

het aantal aandelen is verdubbeld, maar dan zou er toch juist 40 moeten staan ?

of mis ik wat...

bij heymans zag je toch ook na de emissies 600 als oude koers staan
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:57:12 #105
136343 BasEnAad
pi_131042240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Na de claim-emissie is de koers aangepast.
Maar iex past de koers dus met terugwerkende kracht aan?
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:58:16 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131042304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:57 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar iex past de koers dus met terugwerkende kracht aan?
Ja, dan rekenen ze terug met welke factor ze de koers moeten delen. Dat is logischer en eerlijker, want door de verwatering is een koers van 20 euro in werkelijkheid veel lager.
The End Times are wild
pi_131042307
bij binck is het precies hetzelfde als bij iex
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:59:02 #108
136343 BasEnAad
pi_131042360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dan rekenen ze terug met welke factor ze de koers moeten delen. Dat is logischer en eerlijker, want door de verwatering is een koers van 20 euro in werkelijkheid veel lager.
Oke, bedankt! c_/
pi_131043727
Mooie stijging vandaag trouwens :)
pi_131170419
En up zowel met de koers als het topic ;)

https://twitter.com/ErikLenten/status/378609609067757568

just heard we won another #cisco UC deal potentially going up to 20.000 seats! We got a really great sales team at #imtech #proud

Reply
Retweet
Favorite

1:02 PM - 13 Sep 13 from Barneveld, Gelderland
Jan Heijdra ‏@janheijdra 19h
Congratulations @ErikLenten and @ImtechNederland for this 20.000 seats Unified Communications deal. Thanks to People and good products!
Details
pi_131172260
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
En up zowel met de koers als het topic ;)

https://twitter.com/ErikLenten/status/378609609067757568

just heard we won another #cisco UC deal potentially going up to 20.000 seats! We got a really great sales team at #imtech #proud

Reply
Retweet
Favorite

1:02 PM - 13 Sep 13 from Barneveld, Gelderland
Jan Heijdra ‏@janheijdra 19h
Congratulations @ErikLenten and @ImtechNederland for this 20.000 seats Unified Communications deal. Thanks to People and good products!
Details
Volgens mij scoorden ze ook veel projecten in Duitsland en Polen.

Helaas maakten ze er negatieve marge op ;)

Orders hebben alleen nut als je er marge op maakt. Hoeveel marge maakt Imtech in het eggie? (hint check de laatste conference call presentatie eens, en huiver)

[ Bericht 2% gewijzigd door crashbangboom op 14-09-2013 19:49:40 ]
pi_131174741
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Volgens mij scoorden ze ook veel projecten in Duitsland en Polen.

Helaas maakten ze er negatieve marge op ;)

Orders hebben alleen nut als je er marge op maakt. Hoeveel marge maakt Imtech in het eggie? (hint check de laatste conference call presentatie eens, en huiver)
Die heb ik live beluisterd.

:)
pi_131177583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Die heb ik live beluisterd.

Misschien heb je tussen het gestuntel en gehaspel en gelispel van de directie dan niet meegekregen dat hun marges in elkaar ploffen. Opdrachten binnenhalen kan iedereen tegen een te lage prijs. Wat je ermee verdient, daar gaat het om.

Doe eens gek, wat is een genormaliseerd resultaat per aandeel voor Imtech na de emissie, en zonder de bijdrage aan de marge door fraude?
pi_131178641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Misschien heb je tussen het gestuntel en gehaspel en gelispel van de directie dan niet meegekregen dat hun marges in elkaar ploffen. Opdrachten binnenhalen kan iedereen tegen een te lage prijs. Wat je ermee verdient, daar gaat het om.

Doe eens gek, wat is een genormaliseerd resultaat per aandeel voor Imtech na de emissie, en zonder de bijdrage aan de marge door fraude?
De marges staan onder druk maar dat is ook normaal als je in een crisis zit.
De bouw heeft enorme klappen gekregen en Imtech is daardoor geraakt.

Maar kijk eens naar Duitsland daar is er al herstel van de dreun uit 2008 en is er weer groei.
Imtech heeft een groot deel van zijn omzet uit Duitsland dus ik zie in de nabije toekomst een stevig herstel van het rendement op nieuwe orders.

pi_131178815
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

De marges staan onder druk maar dat is ook normaal als je in een crisis zit.
De bouw heeft enorme klappen gekregen en Imtech is daardoor geraakt.

Maar kijk eens naar Duitsland daar is er al herstel van de dreun uit 2008 en is er weer groei.
Imtech heeft een groot deel van zijn omzet uit Duitsland dus ik zie in de nabije toekomst een stevig herstel van het rendement op nieuwe orders.

Ik zou toch maar eens de analisten presentatie proberen te lezen. :)

De feiten zeg maar, niet de hoop.
pi_131179196
Nimby post vnl alleen als het goed gaat met imtech. Ik heb mijn twijfels.
pi_131179305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:12 schreef muhahaha het volgende:
Nimby post vnl alleen als het goed gaat met imtech. Ik heb mijn twijfels.
Sinds wanneer gaat het goed met Imtech dan? :D De herfinanciering/emissie is voornamelijk opgegaan aan fees aan de banken, ze erkennen officieel dat ze geen marges meer maken (ook niet in de Nordics en ook niet in maritime), en ze hebben een slordige miljard aan schuld, volgende stop is dat ze hun goodwill gaan afboeken, aangezien ze die met hun marges niet meer goed gaan maken.

En de nieuwbakken directie weet geeneens een conference call te leiden, laat staan de rest van de toko :D Debiteuren/crediteuren is er niks bij.

Maar morgen gaat het beter hoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:

komaan NIMBY :)

[ Bericht 13% gewijzigd door crashbangboom op 14-09-2013 22:19:43 ]
pi_131179582
Als imtech op de beurs groen gaat :o
pi_131179654
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:20 schreef muhahaha het volgende:
Als imtech op de beurs groen gaat :o
Dat is de Echternach processie, in zijn acheruit dan :) Met als hoogtepunt de volgende herfinanciering :)

Nee joh, geweldig bedrijf dat Imtech :) Pareltje :)
pi_131181491

Lach me maar uit met mijn Imtech positie sta ik in de plus :7
pi_131181650
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Lach me maar uit met mijn Imtech positie sta ik in de plus :7
Zitten we hier op het IEX forum? ;)

De vraag staat nog open hoor, ook al sta je sinds drie dagen oncontroleerbaar in de plus.

Up up up schreeuwen is leuk, maar wat is het fundament eronder. Wat verdient Imtech nieuwe stijl per aandeel in de toekomst? Waarom is dat een weergaloos bedrijf (wat van een sloridge 20 naar minder dan 2 is gevallen, maar waarin jij zogenaamd in de plus staat ;) )
pi_131182366
Ik zou zeggen lees je eens in ;)

De oorzaak van de problemen is weg ze zijn ontslagen en er zijn nieuwe ervaren mensen aangenomen.
Controle is verbeterd en de orderportefeuille is goed gevuld.

Momenteel is Imtech fors ondergewaardeerd herstel komt eraan maar pas nadat in 2014 weer dividend uitgekeerd gaat worden omdat dan de "grote" beleggers in gaan stappen.

Ook zullen de rente's gaan dalen omdat de cijfers beter worden wat dan voor een nog beter resultaat gaat zorgen.

Maar laten we het vooral de tijd gunnnen over een jaar of twee overweeg ik misschien om mijnpositie te sluiten ;)
pi_131182488
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik zou zeggen lees je eens in ;)

De oorzaak van de problemen is weg ze zijn ontslagen en er zijn nieuwe ervaren mensen aangenomen.
Controle is verbeterd en de orderportefeuille is goed gevuld.

Momenteel is Imtech fors ondergewaardeerd herstel komt eraan maar pas nadat in 2014 weer dividend uitgekeerd gaat worden omdat dan de "grote" beleggers in gaan stappen.

Ook zullen de rente's gaan dalen omdat de cijfers beter worden wat dan voor een nog beter resultaat gaat zorgen.

Maar laten we het vooral de tijd gunnnen over een jaar of twee overweeg ik misschien om mijnpositie te sluiten ;)
*gaap*

het gebruikelijke gelal dus.

ik zou zeggen, ja, lees je eens in :) welterusten :)

misschien kun je eens inloggen in een conference call en de hoop in bange dagen zien schutteren :) die kelk is nog lang niet leeggedronken, en mij valt op dat je mijn concrete en volstrekt duidelijke vraag angstvallig blijft ontwijken.

Dividend :D Heb je uberhaupt enig benul hoeveel schuld Imtech (en elke dag meer) aan de banken heeft? :D Ze hebben tot nu toen in 2013 enkel diep en diep rood geschreven, en dat blijft nog wel een tijdje zo.

En, wat je ook blijft ontwijken, een orderportefeuille is alleen fijn als je er postieve marge op maakt. Die orderporteuille was nimmer beter gevuld als met pretparken en assorti. Dat heeft effe goed uitgepakt voor je zeg :)

[ Bericht 5% gewijzigd door crashbangboom op 14-09-2013 23:33:29 ]
pi_131183085
Maandag gaan we het zien.

Truste :W
pi_131234678
Ha, ik ben met imtech behoorlijk de soep in gegaan.

Toen ik voor 10 euro kocht, was enkel nog bekend dat er een eenmalige fraude was in Polen. Later kwam de structurele fraude in Duitsland aan het licht!

Op dit moment lijkt het mij het verstandigst om de aandelen gewoon een of een paar jaar aan te houden en te kijken wat het doet. Ik verwacht niet dat dit het complete koersverlies goed zal maken (bij verre niet) maar ik hoop dat het in ieder geval een beetje bijtrekt.
pi_131235261
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:09 schreef stephano1990 het volgende:
Ha, ik ben met imtech behoorlijk de soep in gegaan.

Toen ik voor 10 euro kocht, was enkel nog bekend dat er een eenmalige fraude was in Polen. Later kwam de structurele fraude in Duitsland aan het licht!

Op dit moment lijkt het mij het verstandigst om de aandelen gewoon een of een paar jaar aan te houden en te kijken wat het doet. Ik verwacht niet dat dit het complete koersverlies goed zal maken (bij verre niet) maar ik hoop dat het in ieder geval een beetje bijtrekt.
Heb je nog bijgekocht met de emissie?

maw is je gemiddelde aankoopsprijs gezakt?

Ik hoop het voor je want de ¤ 10,- zal denk ik er niet meer in zitten...
pi_131235309
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Heb je nog bijgekocht met de emissie?

maw is je gemiddelde aankoopsprijs gezakt?

Ik hoop het voor je want de ¤ 10,- zal denk ik er niet meer in zitten...
yes, ik heb wel bijgekocht. 1.40 per stuk en 3 emissie rechten per aandeel was het toch?

Nee, ik ga daar ook niet vanuit, ik hoop een deel van de schade terug te krijgen, en verder is het een wijze les geweest ;)
pi_131235616
Het was 1,40*4=5,60

Dus 10 euro plus 5,60 = 15,60 / 5 = ¤ 3,12 per aandeel (mits je al je claimrechten hebt ingeschreven).

Dat zit er nog wel in alleen denk ik pas in 2014 of 15 dus op de plank leggen en afwachten.
pi_131318631
Auw :(

Van ¤ 2,269 naar ¤ 2.222 in 1 kwartier..
  woensdag 18 september 2013 @ 17:18:26 #130
136343 BasEnAad
pi_131318854
Laatst 700 stuks gekocht, voor 2,15.

Ik laat me niet gek maken door die dagelijkse schommelingen.
pi_131319992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:18 schreef BasEnAad het volgende:

Ik heb er wat meer..

Nu maar hopen dat tapering onder de 10 miljard minder blijft.
pi_131323178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:18 schreef BasEnAad het volgende:

ik heb er 500. ik kijk ook niet naar die dagelijkse bewegingen. Ik hoop dat ze over een paar jaar zo'n 3 of liever 4 euro doen.
  woensdag 18 september 2013 @ 20:08:00 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131324331
quote:
18s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Auw :(

Van ¤ 2,269 naar ¤ 2.222 in 1 kwartier..
Het aandeel is een speelbal geworden van speculanten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131339594
Ass is saved by the FED :D
pi_131339688
Waarom het aandeel houden? Verlies nemen en een kandidaat zoeken om je verlies goed te maken lijkt me beter.
pi_131339841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:11 schreef Sparqq het volgende:
Waarom het aandeel houden? Verlies nemen en een kandidaat zoeken om je verlies goed te maken lijkt me beter.
Heb mijn positie om 09:02 met winst gesloten.
pi_131340585
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Waarom, gezien:
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

pi_131341414
quote:
5s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waarom, gezien:

[..]

Omdat ik probeer om goedkoper in te stappen.

Maar dit keer met een minder grote positie ;)
  donderdag 19 september 2013 @ 10:58:16 #139
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131341906
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Omdat ik probeer om goedkoper in te stappen.

Maar dit keer met een minder grote positie ;)
als de gokkers uitstappen, dan kan ik wel wat kopen
  donderdag 19 september 2013 @ 11:04:14 #140
136343 BasEnAad
pi_131342036
quote:

[..]

Ik blijf nog ff lekker, ik wil de boot niet missen. Imtech heeft veel te hard op z'n donder gehad.
pi_131342939
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik blijf nog ff lekker, ik wil de boot niet missen. Imtech heeft veel te hard op z'n donder gehad.
Costa Concordia?
  donderdag 19 september 2013 @ 13:35:42 #142
136343 BasEnAad
pi_131346232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:42 schreef antfukker het volgende:

[..]

Costa Concordia?
Misschien wel, maar ik gok op een ritje naar boven.
pi_131346318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:35 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Misschien wel, maar ik gok op een ritje naar boven.
De Costa Concordia dus ;) :P Deze is ook weer boven water
pi_131378937
vandaag eruit gestapt. klein verlies. eigenlijk alleen de transactiekosten. Als ze niet aan het bankconvenant kunnen voldoen, onderdelen moeten verkopen en straks naar de amx gezet worden zie ik niet veel goeds.
pi_131380419
Imtech zal zijn bankconvenanten in het eerste en tweede kwartaal van 2014 waarschijnlijk breken, wanneer ze getest worden. Dat stellen analisten van ABN Amro vrijdag.

Volgens de bank komt Imtech bij de test in het eerste kwartaal zo'n 342 miljoen euro, en voor de test in het tweede kwartaal zo'n 189 miljoen euro tekort.

De beste manier om het niet halen van de convenanten te voorkomen, is volgens de bank het verslaan van de verwachtingen met grote marges, het verkopen van onderdelen in combinatie met een waiver van de banken. Het onderdeel Marine is volgens ABN Amro de belangrijkste kandidaat om gedesinvesteerd te worden en zou zo'n 175 miljoen euro op kunnen leveren.

joepi.. uitverkoop

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oor-convenanten.aspx

de banken slopen bedrijven altijd
pi_131380520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:55 schreef arjan1112 het volgende:
Imtech zal zijn bankconvenanten in het eerste en tweede kwartaal van 2014 waarschijnlijk breken, wanneer ze getest worden. Dat stellen analisten van ABN Amro vrijdag.

Volgens de bank komt Imtech bij de test in het eerste kwartaal zo'n 342 miljoen euro, en voor de test in het tweede kwartaal zo'n 189 miljoen euro tekort.

De beste manier om het niet halen van de convenanten te voorkomen, is volgens de bank het verslaan van de verwachtingen met grote marges, het verkopen van onderdelen in combinatie met een waiver van de banken. Het onderdeel Marine is volgens ABN Amro de belangrijkste kandidaat om gedesinvesteerd te worden en zou zo'n 175 miljoen euro op kunnen leveren.

joepi.. uitverkoop

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oor-convenanten.aspx

de banken slopen bedrijven altijd
Ja, Imtech zelf heeft er niks mee te maken :D
pi_131389761
Zo goed werk van de ABN-AMRO die "misschien" short zat in Imtech. ^O^

Een 1-2-tje opzetten op de expiratiedag van opties.

Eerst tegen betaling de telegrof oud negatief nieuws laten herhalen met grote kop in hun krant.
En dan wat later hun vernietigende analyse die imho niet op cijfers dus feiten is gebaseerd plaatsen.

Dat bij een geplaagd aandeel geeft garantie op een koersduik dus grof verdienen omdat ABN-AMRO* short zat.

* Of een hedge fonds in opdracht van de ABN.

En de AFM slaapt lekker door in hun kantoor :z :Z :z :Z

Maar goed ik wacht wel een maandje dan sta ik misschien weer in de plus met mijn positie :7

Of niet :(
pi_131390146
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zo goed werk van de ABN-AMRO die "misschien" short zat in Imtech. ^O^

Een 1-2-tje opzetten op de expiratiedag van opties.

Eerst tegen betaling de telegrof oud negatief nieuws laten herhalen met grote kop in hun krant.
En dan wat later hun vernietigende analyse die imho niet op cijfers dus feiten is gebaseerd plaatsen.

Dat bij een geplaagd aandeel geeft garantie op een koersduik dus grof verdienen omdat ABN-AMRO* short zat.

* Of een hedge fonds in opdracht van de ABN.

En de AFM slaapt lekker door in hun kantoor :z :Z :z :Z

Maar goed ik wacht wel een maandje dan sta ik misschien weer in de plus met mijn positie :7

Of niet :(
ik dacht je geen positie meer had
quote:

[..]

Je maakt er een potje van :)
pi_131390419
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:40 schreef crashbangboom het volgende:

ik dacht je geen positie meer had
Had ja klopt ik wissel vrij vaak van positie
quote:
Je maakt er een potje van :)
Ja vandaag wel :{

Maandag weer verder ;)
pi_131435524
toch lekker, bij 1,84 al ingestapt ;)
"Don't ever give up."
pi_131436234
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:20 schreef lucatoni het volgende:
toch lekker, bij 1,84 al ingestapt ;)
Nice! :7
pi_131459696
iemand enig idee hoe Imtech morgen zal gaan openen?
  zondag 22 september 2013 @ 21:53:30 #153
323876 michaelmoore
pi_131459945
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:49 schreef sanderw16 het volgende:
iemand enig idee hoe Imtech morgen zal gaan openen?
ik denk op 1,84
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131461101
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk op 1,84
waarom ?
  zondag 22 september 2013 @ 22:25:39 #155
323876 michaelmoore
pi_131461665
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:15 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

waarom ?
lijkt me een mooi startpunt
pi_131461762
vrijdag gesloten op 2,04 denk eerder dat het wat omhoog gaat gezien de klap vrijdag... en dan dinsdag weer wat eraf.. minder dan vrijdag.. hm
pi_131464498
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:27 schreef arjan1112 het volgende:
vrijdag gesloten op 2,04 denk eerder dat het wat omhoog gaat gezien de klap vrijdag... en dan dinsdag weer wat eraf.. minder dan vrijdag.. hm
Denk ik ook kan wel eens op 2,08 openen zeker nu Merkel goed heeft gescoord.
* Helaas geen 5 % voor die ander lutsers anders was het nog beter geweest.

En een PB met bevestiging van de grote order zou ik niet erg vinden.
pi_131468353
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt me een mooi startpunt
Dat is leuk, maar zoals Arjan al zei, waarom? Je voegt weer niks toe aan de opbouw van discussies hier michaelmoore en de klachten stromen weer binnen... Mooi startpunt waarom? Waarom zou hij op dat punt openen? Waarom mooi startpunt?

Ga eens dieper de discussie in...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 23 september 2013 @ 04:59:43 #159
323876 michaelmoore
pi_131468524
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 03:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar zoals Arjan al zei, waarom? Je voegt weer niks toe aan de opbouw van discussies hier michaelmoore en de klachten stromen weer binnen... Mooi startpunt waarom? Waarom zou hij op dat punt openen? Waarom mooi startpunt?

Ga eens dieper de discussie in...
niemand weet hoe Imtech verder zal gaan, kan speelbal van speculanten worden. maar gezien de claims ??

Ik blijf er ver van
Ik zie P NL of Bam als favoriet
pi_131499148
Op het Imtech forum bij IEX is de stemming in elk geval slecht, iedereen valt elkaar aan nu. De recente daling is slecht gevallen bij sommigen zo te merken, en zelfs de diehards twijfelen nu of ze nog moeten vasthouden.
pi_131503226
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 23:12 schreef pikinhand het volgende:
Op het Imtech forum bij IEX is de stemming in elk geval slecht, iedereen valt elkaar aan nu. De recente daling is slecht gevallen bij sommigen zo te merken, en zelfs de diehards twijfelen nu of ze nog moeten vasthouden.
Als het bloed door de straten gutst moet je kopen ;)
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:15:58 #162
136343 BasEnAad
pi_131505334
Ik heb ze er ook maar uitgegooid met licht verlies. Ik ben te bang voor nog meer lijken uit de kast :'(
Eerst moet de goede stemming maar eens terugkomen, of een mooi persbericht over een opdracht.
pi_131506183
Ter informatie,

ABN-AMRO zit voor > ¤ 100.000.000,- in hedge fonds Marshall Wace.

Marshall Wace heeft een short positie in Imtech.

ABN-AMRO gaf afgelopen vrijdag op de optie-expiratiedag een herhaling van een negatief advies.

De telegraaf gaf even daarvoor ook een herhaling van een negatief nieuwsbericht

Goed getimed oud nieuws herhaald op de optie-expiratiedag.

En de AFM slaapt rustig verder.... (of wordt misschien betaald om een oogje dicht te doen)..
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:00:14 #164
136343 BasEnAad
pi_131506630
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ter informatie,

ABN-AMRO zit voor > ¤ 100.000.000,- in hedge fonds Marshall Wace.

Marshall Wace heeft een short positie in Imtech.

ABN-AMRO gaf afgelopen vrijdag op de optie-expiratiedag een herhaling van een negatief advies.

De telegraaf gaf even daarvoor ook een herhaling van een negatief nieuwsbericht

Goed getimed oud nieuws herhaald op de optie-expiratiedag.

En de AFM slaapt rustig verder.... (of wordt misschien betaald om een oogje dicht te doen)..
En dit inderdaad. ABN manipuleert de koers en de kleine belegger is de lul.
pi_131508022
Ben eruit gestapt.
"Don't ever give up."
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:40:16 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131534107
Als het IEX-forum zuur is op het aandeel en ook hier particulieren er uit stappen is het koopmoment wellicht wel aangebroken.
The End Times are wild
pi_131542849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef LXIV het volgende:
Als het IEX-forum zuur is op het aandeel en ook hier particulieren er uit stappen is het koopmoment wellicht wel aangebroken.
Dat zeg ik ;)

En kijk de koers eens gaan!
pi_131543310
Ik wilde gisteren kopen maar ik ben bang dat ie na vandaag een (kleine) terugval krijgt, omdat het gisteren en waarschijnlijk vandaag zo goed gaat.
Dus nu twijfel ik om of toch te kopen of het nog even aan te zien,

Even nog een offtopic vraag: Ik probeer van mijn Rabobank rekening nog wat extra geld over te boeken naar Binck, zit hier nou een flinke vertraging in of hoort dit direct afgehandeld te worden?
pi_131545104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wilde gisteren kopen maar ik ben bang dat ie na vandaag een (kleine) terugval krijgt, omdat het gisteren en waarschijnlijk vandaag zo goed gaat.
Dus nu twijfel ik om of toch te kopen of het nog even aan te zien,

Even nog een offtopic vraag: Ik probeer van mijn Rabobank rekening nog wat extra geld over te boeken naar Binck, zit hier nou een flinke vertraging in of hoort dit direct afgehandeld te worden?
Volgens mij had gaat dat redelijk snel. Lang niet meer gedaan maar dacht dat het bij mij ongeveer 5 min duurde. Dit is de rekening die je gekoppeld hebt aan de beleggersrekening neem ik aan?
pi_131545255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:00 schreef ssebass het volgende:

[..]

Volgens mij had gaat dat redelijk snel. Lang niet meer gedaan maar dacht dat het bij mij ongeveer 5 min duurde. Dit is de rekening die je gekoppeld hebt aan de beleggersrekening neem ik aan?
Ja klopt, die heb ik gekoppeld, en normaal gesproken gaat het volgens mij ook vrij snel. Ik kijk het vandaag nog even tot vanmiddag aan en anders maak ik even een belletje.
pi_131552374
Zo gauw als dat de koers in de buurt van 2,15 - 2,20 komt daalt ie weer. Is nu al de 4e keer in korte tijd dat me dit opvalt. Het is wel opmerkelijk dat ie elke keer weer zakt naar rond de 1,90 en daarna weer stijgt naar de 2,15.. Je zou zeggen inkopen op 1,90 en dan een weekje wachten en ze weer verkopen :)
"Don't ever give up."
pi_131554098
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:53 schreef lucatoni het volgende:
Zo gauw als dat de koers in de buurt van 2,15 - 2,20 komt daalt ie weer. Is nu al de 4e keer in korte tijd dat me dit opvalt. Het is wel opmerkelijk dat ie elke keer weer zakt naar rond de 1,90 en daarna weer stijgt naar de 2,15.. Je zou zeggen inkopen op 1,90 en dan een weekje wachten en ze weer verkopen :)
Yup ritjes maken :7
pi_131554908
Ritjes maken doe je in de draaimolen, niet op de beurs ;)
  woensdag 25 september 2013 @ 19:01:02 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131560718
Grappig! Een Imtech topic.
Hoe denken jullie over dit bedrijf? Ze hebben aardige klappen gehad en staan op een erg laag niveau vergeleken met een half jaar geleden. Ik weet niet goed wat ik over dit aandeel moet denken. Het heeft veel potentie omhoog maar tot op heden wil het er nog niet echt uitkomen.
pi_131561357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:01 schreef Sunri5e het volgende:
Grappig! Een Imtech topic.
Hoe denken jullie over dit bedrijf? Ze hebben aardige klappen gehad en staan op een erg laag niveau vergeleken met een half jaar geleden. Ik weet niet goed wat ik over dit aandeel moet denken. Het heeft veel potentie omhoog maar tot op heden wil het er nog niet echt uitkomen.
Waarom heeft het potentie omhoog?

Krimpende marges, management dat met elke rapportage expliciet niet wil uitsluiten dat er nog meer fraude in het verschiet ligt, overgefinancieerd en ondergekapitaliseerd (zelfs na een claimemissie die het aantal aandelen ver4,5 voudigde), en als je de gerealiseerde resultaten uit het recente verleden (geschoond voor incidentele resultaten) eens overslaat over het huidige aantal aandelen heeft het een meer dan adequate koerswinstverhouding (>10, en dan ga ik nog even voorbij aan de krimpende marges over de hele linie)

Er zijn verdomde veel goede redenen waarom ze op een erg laag niveau staan ten opzichte van het verleden.

Leuk voor daggokkers, maar waar zit dan exact de potentie, en waarom?
  woensdag 25 september 2013 @ 19:33:05 #176
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131562078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waarom heeft het potentie omhoog?

Krimpende marges, management dat met elke rapportage expliciet niet wil uitsluiten dat er nog meer fraude in het verschiet ligt, overgefinancieerd en ondergekapitaliseerd (zelfs na een claimemissie die het aantal aandelen ver4,5 voudigde), en als je de gerealiseerde resultaten uit het recente verleden (geschoond voor incidentele resultaten) eens overslaat over het huidige aantal aandelen heeft het een meer dan adequate koerswinstverhouding (>10, en dan ga ik nog even voorbij aan de krimpende marges over de hele linie)

Er zijn verdomde veel goede redenen waarom ze op een erg laag niveau staan ten opzichte van het verleden.

Leuk voor daggokkers, maar waar zit dan exact de potentie, en waarom?
De meeste "shit" lijkt nu wel uit de kast te zijn gekomen. Ze zijn bezig met een reorganisatie etc.
pi_131562203
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

De meeste "shit" lijkt nu wel uit de kast te zijn gekomen. Ze zijn bezig met een reorganisatie etc.
en dus?
  woensdag 25 september 2013 @ 19:44:21 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131562602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:35 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en dus?
De koers loopt altijd vooruit op de huidige stand van zaken.
pi_131562681
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

De koers loopt altijd vooruit op de huidige stand van zaken.
nou, dat voorspelt niet veel goeds dan....
pi_131579360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:46 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

nou, dat voorspelt niet veel goeds dan....
Juist wel momenteel de grootste stijger in de AEX :7
pi_131579505
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Juist wel momenteel de grootste stijger in de AEX :7
Jouw mening en focus verandert naar gelang de positie je hebt :)
pi_131579539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kun je het um kwalijk nemen? In wezen is het menselijk gedrag wat hij aan het vertonen is :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131579573
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kun je het um kwalijk nemen? In wezen is het menselijk gedrag wat hij aan het vertonen is :)
Heb jij zo weinig vertrouwen in de mensheid dan? :D
pi_131579931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat was geen mening maar een feit dus meer een mededeling ;)
pi_131579961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat was geen mening maar een feit dus meer een mededeling ;)
dan moet je nu je feiten herzien :D
pi_131580117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

dan moet je nu je feiten herzien :D
Ja :(
  donderdag 26 september 2013 @ 10:50:52 #187
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_131580208
Iemand hier in het bezit van Imtech voor de langere termijn? (>5 jaar)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_131580454
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:50 schreef monkyyy het volgende:
Dat is voor mij wel erg lang.
Misschien dat ik een klein gedeelte aanhou maar de bulk gaat eerder weg.
pi_131580569
Ik wil juist nu instappen voor een langere termijn, maar dat is lichtelijk speculeren voor mij.
Mensen die de afgelopen 5 jaar aandelen Imtech hebben/hadden zullen nu wel in een hoekje zitten huilen.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:24:51 #190
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131581079
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:50 schreef monkyyy het volgende:
misschien dat ik wat ga aanschaffen aankomend jaar, maar dan moet er wel eerst meer duidelijkheid zijn en een balans 2013
pi_131582048
Ik baal dat ik niet kan bijkopen dirt cheap momenteel. :(
pi_131582532
Een paar dagen geleden liep je nog te puffen dat je er gelukkig nog net zonder kleerscheuren uit kon, en nu staan ze lichtelijk lager en zijn ze alweer dirt cheap. Het is een bipolair aandeel zeg. ;)
pi_131582997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:23 schreef crashbangboom het volgende:
Een paar dagen geleden liep je nog te puffen dat je er gelukkig nog net zonder kleerscheuren uit kon, en nu staan ze lichtelijk lager en zijn ze alweer dirt cheap. Het is een bipolair aandeel zeg. ;)
Het is een golfbeweging het doel is surfen naar winst ;)
  donderdag 26 september 2013 @ 12:45:30 #194
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131583070
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Het is een golfbeweging het doel is surfen naar winst nul ;)
pi_131583482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

Bodem is al gezet voor vandaag we gaan weer up *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 26-09-2013 13:05:44 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 13:05:59 #196
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131583625
quote:
17s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Boden is al gezet voor vandaag we gaan weer een paar centen up *O*
pi_131583645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

Iedere dag een paar centen up daar teken ik voor :7
pi_131584703
Wat een niveau van de discussie trouwens welles nietes :')
pi_131585295
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
:X
  donderdag 26 september 2013 @ 19:26:11 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131594523
Vandaag weinig omzetten en niet echt lekker afgesloten. Belooft niet veel goeds voor morgen.
pi_131607665
Beleg liever normaal, met dit soort aandelen gaat het voor amateurs vaak fout. Men wordt verliefd op het aandeel en het bedrijf, kan alleen maar goede dingen zien, denkt dat hij een expert is, de dagdromen over flinke winst als het teruggaat naar de oude niveau's wordt dan al snel een zekerheid en na een beetje daling wil iedereen het jarenlang vasthouden tot het goed komt, terwijl je veel beter wat gezonde beleggingsfondsen of indexturbo's kunt kopen.
pi_131609040
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Waarbij jij diegene bent zonder inhoudelijke argumenten :').

Feit is dat dit aandeel sinds de herwaardering rond de 2 blijft schommelen.
pi_131609686
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:57 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Waarbij jij diegene bent zonder inhoudelijke argumenten :').

Feit is dat dit aandeel sinds de herwaardering rond de 2 blijft schommelen.
>:)
pi_131615215
Een weer over Imtech.

Wat zijn de hedge funds weer aan het feesten....

¤ 1,984 nu.

Al is het wel met de hele AEX treurig gesteld ivm de USA.
pi_131621871
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie het kleine niet.....

pi_131622290
de broker is blij met je :)
pi_131622337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:05 schreef crashbangboom het volgende:
de broker is blij met je :)
Die lacht zich krom :D
pi_131647083
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Die lacht zich krom :D
Niet alleen hij. :P
pi_131647147
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:13 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Niet alleen hij. :P
MUUUUUhahahahahah :P
pi_131647150
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:30 schreef pikinhand het volgende:
Beleg liever normaal, met dit soort aandelen gaat het voor amateurs vaak fout. Men wordt verliefd op het aandeel en het bedrijf, kan alleen maar goede dingen zien, denkt dat hij een expert is, de dagdromen over flinke winst als het teruggaat naar de oude niveau's wordt dan al snel een zekerheid en na een beetje daling wil iedereen het jarenlang vasthouden tot het goed komt, terwijl je veel beter wat gezonde beleggingsfondsen of indexturbo's kunt kopen.
alsof bedrijven als ASML DSM en AKZO goedkoop zijn.

het enige wat ik kan verzinnen momenteel is RDSA kopen op 23,** en verkopen op 25,**
  zaterdag 28 september 2013 @ 18:07:29 #211
323876 michaelmoore
pi_131649599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:18 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

alsof bedrijven als ASML DSM en AKZO goedkoop zijn.

het enige wat ik kan verzinnen momenteel is RDSA kopen op 23,** en verkopen op 25,**
Ik heb aandelen en calls DSM , al jaren, geen spijt nooit gehad

momenteel P.nl en BAM

Met Imtech wacht ik de balans 2013 af
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:02:12 #212
413012 DemTrinker
Alles ist seinen Preis wert
pi_131737434
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:07 schreef michaelmoore het volgende:

Met Imtech wacht ik de balans 2013 af

En wat verwacht je daar van :D :D ? _O-
Allein ist besser als mit Schlechten in Verein: mit Guten in Verein, ist besser als allein
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:26:17 #213
323876 michaelmoore
pi_131746887
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:02 schreef DemTrinker het volgende:

[..]

En wat verwacht je daar van :D :D ? _O-
een overzicht van claims en schulden
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:11:36 #214
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131942877
Morgen de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen en wat dat met de koers gaat doen.
pi_131967988
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:11 schreef Sunri5e het volgende:
Morgen de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen en wat dat met de koers gaat doen.
Bonussen verhoogd van de rvc.

En Imtech kan aan de bankconvenanten voldoen dit in tegenstelling tot wat de ABN-AMRO en de Telegraaf vermelden op de optie expiratiedag.

Of ze zaten short of ze hebben fors ingeslagen voor een lage prijs.

AFM snurkt lekker verder :O :z :Z

Maar als gevolg van het kunnen voldoen aan de bank bankconvenanten is de koers aan het stijgen!

:7
pi_131970030
Kijk de koers eens gaan!

dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:33:25 #217
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131971430
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Kijk de koers eens gaan!

Het zakt nu toch wel een beetje weg.
pi_131972134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het zakt nu toch wel een beetje weg.
Nog steeds de grootste stijger van de AEX ^O^
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:10:15 #219
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131972499
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nog steeds de grootste stijger van de AEX ^O^
Dat wel. Ben benieuwd of we de aankomende dagen niet weer terugzakken naar de 2 euro. Ik denk dat het sentiment (wat gaat Amerika doen) bepalend zal zijn voor het verdere koersverloop.
pi_131972628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:10 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat wel. Ben benieuwd of we de aankomende dagen niet weer terugzakken naar de 2 euro. Ik denk dat het sentiment (wat gaat Amerika doen) bepalend zal zijn voor het verdere koersverloop.
Nee in dit geval niet nu blijkt dat de daling veroorzaakt door de berichten van ABN en Telegraaf leugens waren, dus kan de koers weer omhoog naar de < 2,37 sluiting op de dag voor de berichten.

Tevens gaat het zeer slecht met een concurent wat kansen biedt om hun klanten/opdrachten binnen te halen.

Binnenkort de cijfers en dan gaat het pas echt los :)

* Ja ik heb een positie.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:37:24 #221
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131975312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nee in dit geval niet nu blijkt dat de daling veroorzaakt door de berichten van ABN en Telegraaf leugens waren, dus kan de koers weer omhoog naar de < 2,37 sluiting op de dag voor de berichten.

Tevens gaat het zeer slecht met een concurent wat kansen biedt om hun klanten/opdrachten binnen te halen.

Binnenkort de cijfers en dan gaat het pas echt los :)

* Ja ik heb een positie.
We zitten sneller aan de 2 euro dan gedacht
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:58:45 #222
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132044398
Waarom kwam die spike omlaag vanmiddag nou vandaan?
pi_132045230
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

We zitten sneller aan de 2 euro dan gedacht
En weer er onder.
pi_132045331
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:58 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom kwam die spike omlaag vanmiddag nou vandaan?
Geen idee, maar wat kan het zijn?

- Actie van shorters
- Overstappers naar b.v. BAM en/of Heijmans die het goed deden vandaag.
- Voorkennis --> van wat geen idee?
- Winst nemers
- ?????

Kan van alles zijn of een combinatie van zulks ;)

Ik blijf ze houden tot na de cijfers.
pi_132045452
Realisten?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:48:12 #226
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132045892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:32 schreef crashbangboom het volgende:
Realisten?
En dan zo'n enorme spike omlaag? Dat moet 1 grote partij zijn geweest.
pi_132045914
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En dan zo'n enorme spike omlaag? Dat moet 1 grote partij zijn geweest.
En als het een spike omhoog was geweest? ;)
pi_132045985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En als het een spike omhoog was geweest? ;)
Bestens order van flink formaat.
pi_132046014
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:32 schreef crashbangboom het volgende:
Realisten?
Zwaait naar een shorter :W
pi_132046109
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:51 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Zwaait naar een shorter :W
Komt er echt niets zinnigers uit? :D
pi_132046318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik heb de hoop al opgegeven. :')

* geen positie
pi_132046378
*schopje naar IEX graag ;)
pi_132046432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jawel als ik zin heb.

Wat snap je niet aan;

- Imtech kan aan de bankconvenanten voldoen.
- Imtech heeft een goed gevulde orderportefeuille
- De oorzaak van de problemen is goed aangepakt (lees ontslagen en vervangen).
- Imtech doet zijn best om het weggeroofde geld terug te vorderen.
- Imtech is bezich met het terugvragen van belasting in Duitsland en Polen ivm gecorrigeerde boekhouding.
- De koers is overdreven veel gezakt door een combinatie van shorters en goedkoop instappende banken ABN-AMRO bezit --> ABM pers en ---> Marshall Wace
- En dan hebben we het nog niet over de TMG die op zijn minst verdacht is met het herhalen van berichten op het moment dat dit voor shorters en of goedkoop instappende partijen goed uit komt.
- De AFM _O- _O- tja de AFM ik wil daar graag werken je krijgt fors betaald en hoeft nooit wat te doen :D

Zo goed ;)
pi_132046446
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:58 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik heb de hoop al opgegeven. :')

* geen positie
o|O
pi_132046774
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:02 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Jawel als ik zin heb.

Wat snap je niet aan;

- Imtech kan aan de bankconvenanten voldoen.
- Imtech heeft een goed gevulde orderportefeuille
- De oorzaak van de problemen is goed aangepakt (lees ontslagen en vervangen).
- Imtech doet zijn best om het weggeroofde geld terug te vorderen.
- Imtech is bezich met het terugvragen van belasting in Duitsland en Polen ivm gecorrigeerde boekhouding.
- De koers is overdreven veel gezakt door een combinatie van shorters en goedkoop instappende banken ABN-AMRO bezit --> ABM pers en ---> Marshall Wace
- En dan hebben we het nog niet over de TMG die op zijn minst verdacht is met het herhalen van berichten op het moment dat dit voor shorters en of goedkoop instappende partijen goed uit komt.
- De AFM _O- _O- tja de AFM ik wil daar graag werken je krijgt fors betaald en hoeft nooit wat te doen :D

Zo goed ;)
- ze flikkeren nu al weer bijna door de convenanten heen, en zullen moeten desinvesteren om daaraan te kunnen voldoen
- Imtech's marges zijn in elkaar gekrompen, en met name ook in de regio's waar ze geen fraude hadden, de marge @ Marine is zelfs negatief. Een goed gevulde orderportefeuille is alleen nuttig als je er marge op maakt
- Elke presentatie van Imtech eindigt met de mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat ze alle fraude ontdekt hebben - en dat natuurlijk ze er bijna 9 maanden aan gewerkt hebben en vele tientallen miljoenen aan forensisch onderzoek besteed hebben: hoezo onder controle?
- Elke persconferentie van de nieuwe CEO en CFO doet denken aan een aflevering van Debiteuren Crediteuren
- Imtech gaat geen belasting terugkrijgen, maar loonbelasting over niet verantwoord inkomen betalen in Duitsland, even nog los van de onjuist aangiftes - komen ze over een paar maanden achter
- de koers van Imtech is niet gezakt door shorters, maar doordat het een frauderende ballentent is die (nog steeds) veel te scherp gefinancieerd is.
- dat de koers nog een beetje blijft liggen heeft te maken met speculanten die graag over shorters lullen - wat me altijd verbaasd is dat als je denkt dat de markt gemanipuleerd is, waarom je daar dan een positie op inneemt? Fan van zelfkastijding? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door crashbangboom op 10-10-2013 20:20:06 ]
pi_132046944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

- ze flikkeren nu al weer bijna door de convenanten heen, en zullen moeten desinvesteren om daaraan te kunnen voldoen
- Imtech's marges zijn in elkaar gekrompen, en met name ook in de regio's waar ze geen fraude hadden, de marge @ Marine is zelfs negatief. Een goed gevulde orderportefeuille is alleen nuttig als je er marge op maakt
- Elke presentatie van Imtech eindigt met de mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat ze alle fraude ontdekt hebben - en dat natuurlijk ze er bijna 9 maanden aan gewerkt hebben en vele tientallen miljoenen aan forensisch onderzoek besteed hebben: hoezo onder controle?
- Elke persconferentie van de nieuwe CEO en CFO doet denken aan een aflevering van Debiteuren Crediteuren
- Imtech gaat geen belasting terugkrijgen, maar loonbelasting over niet verantwoord inkomen betalen in Duitsland, even nog los van de onjuist aangiftes - komen ze over een paar maanden achter
- de koers van Imtech is gezakt door shorters, maar doordat het een frauderende ballentent is die (nog steeds) veel te scherp gefinancieerd is.
- dat de koers nog een beetje blijft liggen heeft te maken met speculanten die graag over shorters lullen - wat me altijd verbaasd is dat als je denkt dat de markt gemanipuleerd is, waarom je daar dan een positie op inneemt? Fan van zelfkastijding? :D
Ik ben het niet met je argumenten eens en zie geen fundering in je beweringen.

We gaan het zien!

Op naar de cijfers.
pi_132047030
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je argumenten eens en zie geen fundering in je beweringen.

We gaan het zien!

Op naar de cijfers.
Zijn geen beweringen, maar feiten, en daarin verschillen we.

Ik had echter ook niet het idee dat je geinteresserd bent in fundamenteel maar alleen in UP UP! (indien long) of DOWN DOWN! (indien geen positie). Geweldige argumenten! :P

En als het niet UP UP gaat, ligt het aan de shorters, en niet aan een disfunctioneel bedrijf :D
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:37:32 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132047657
Ik ben ook wel benieuwd wat de 3e kwartaalcijfers zijn. Ik zit ook in Imtech maar om eerlijk te zijn had ik er liever niet ingezeten. Ik ben zelf van de korte ritjes maar om geen verlies te draaien ben ik bang dat dit een lange zit wordt.
pi_132048226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de 3e kwartaalcijfers zijn. Ik zit ook in Imtech maar om eerlijk te zijn had ik er liever niet ingezeten. Ik ben zelf van de korte ritjes maar om geen verlies te draaien ben ik bang dat dit een lange zit wordt.
Ontwikkeling van marges zijn de sleutel, imho. Zowel voor winstgevendheid en voor de vraag of ze aan hun convenanten kunnen blijven voldoen. Die mogen niet slechter als dat ze bij het halfjaar waren, want dat kan niet veel meer lijden.

Of ze belasting terugkrijgen in Duitsland en hoeveel geld ze willen uitgeven om van een kale kip proberen te plukken, is enkel ruis.
pi_132048368
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zijn geen beweringen, maar feiten, en daarin verschillen we.

Ik had echter ook niet het idee dat je geinteresserd bent in fundamenteel maar alleen in UP UP! (indien long) of DOWN DOWN! (indien geen positie). Geweldige argumenten! :P

En als het niet UP UP gaat, ligt het aan de shorters, en niet aan een disfunctioneel bedrijf :D
De lijst van pro's is nog lang niet af hoor het was maar een stukje ervan.

Nog wat,

- Imtech heeft het werkcapitaal verminderd
- Een gedeelte van de zeer grote order is al bevestigd
- De rest van de zeer grote order wordt nog aan gewerkt
- Het is een fundamenteel goed bedrijf
- Na de cjfers weten we of er in 2014 weer dividend uitgekeerd kan gaan worden
- Indien er weer dividend uitgekeerd gaat worden komen de grote investerders weer terug
- Er is zorgvuldig* gesneden in personeelskosten
- * Dus met behoud van kennis personeel reduceren

En het zijn geen feiten die je aandraagd of je moet bij KPMG werken als accountant voor Imtech of de CFO zijn.

Is dat niet het geval dan wachten we nogmaals op de cijfers ;)
pi_132048448
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

De lijst van pro's is nog lang niet af hoor het was maar een stukje ervan.

Nog wat,

- Imtech heeft het werkcapitaal verminderd
- Een gedeelte van de zeer grote order is al bevestigd
- De rest van de zeer grote order wordt nog aan gewerkt
- Het is een fundamenteel goed bedrijf
- Na de cjfers weten we of er in 2014 weer dividend uitgekeerd kan gaan worden
- Indien er weer dividend uitgekeerd gaat worden komen de grote investerders weer terug
- Er is zorgvuldig* gesneden in personeelskosten
- * Dus met behoud van kennis personeel reduceren

En het zijn geen feiten die je aandraagd of je moet bij KPMG werken als acountant voor Imtech od de CFO zijn.

Is dat niet het geval dan wachten we nogmaals of de cijfers ;)
Ik tegenstelling tot losse flodders luister ik nog wel eens naar een conf. call, en lees nog eens een presentatie van Imtech zelf.

Feiten dus.

Ik zou overigens ook nog bij 1 van de financiers kunnen werken :P
pi_132048591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik tegenstelling tot losse flodders
quote:
luister ik nog wel eens naar een conf. call, en lees nog eens een presentatie van Imtech zelf.

Feiten dus.

Ik zou overigens ook nog bij 1 van de financiers kunnen werken :P
Ik ook heb jij een andere perceptie van wat er besproken is ? :D
pi_132048668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

[..]

Ik ook heb jij een andere perceptie van wat er besproken is ? :D
Ik luister en lees waarschijnlijk een stuk objectiever :)

Anders zou dat margeverhaal je allesbehalve vreemd in de oren klinken, alsook dat convenantenverhaal.

En dat Imtech een fundamenteel goed bedrijf is: ja, daarom zijn ze effectief bijna over de kop gegaan, en hangen ze nu aan het elastiek bij de banken :)

Een fundamenteel goed bedrijf jojo'ed ook niet wekelijks met 10-20% op en neer. Het is een gokfonds :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:00:01 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132048754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ontwikkeling van marges zijn de sleutel, imho. Zowel voor winstgevendheid en voor de vraag of ze aan hun convenanten kunnen blijven voldoen. Die mogen niet slechter als dat ze bij het halfjaar waren, want dat kan niet veel meer lijden.

Of ze belasting terugkrijgen in Duitsland en hoeveel geld ze willen uitgeven om van een kale kip proberen te plukken, is enkel ruis.
Ze hebben tijdens de BAVA uitgesproken dat ze aan de convenanten kunnen voldoen en dat er geen tweede emissie of verkoop van een onderdeel nodig is om uit deze malaise te komen. Al hadden ze daar van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken en het wat krachtiger naar buiten mogen brengen.
pi_132048872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:00 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ze hebben tijdens de BAVA uitgesproken dat ze aan de convenanten kunnen voldoen en dat er geen tweede emissie of verkoop van een onderdeel nodig is om uit deze malaise te komen. Al hadden ze daar van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken en het wat krachtiger naar buiten mogen brengen.
En in de Q&A kwamen ze daar weer op terug, door te stellen dat dat afhing van de ebitda ontwikkeling, maar dat ze natuurlijk verwachten dat die naar plan zou herstellen.

Die kan ik ook: als alles gaat zoals ik wil, is er geen probleem :)
pi_132048967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En dat Imtech een fundamenteel goed bedrijf is: ja, daarom zijn ze effectief bijna over de kop gegaan, en hangen ze nu aan het elastiek bij de banken :)

Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.
Om maar wat te noemen.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:04:48 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132049047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En in de Q&A kwamen ze daar weer op terug, door te stellen dat dat afhing van de ebitda ontwikkeling, maar dat ze natuurlijk verwachten dat die naar plan zou herstellen.

Die kan ik ook: als alles gaat zoals ik wil, is er geen probleem :)
Dat hangt dus af van hoe de reorganisatie verloopt. Ik denk dat we moeten wachten tot het 7 november is.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:05:46 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132049094
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.
Om maar wat te noemen.
Het management vervangen wil niet zeggen dat je bedrijf daarna meteen weer gezond is.
pi_132049100
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen.
Waar concludeer je dan uit dat het een fundamenteel goed bedrijf is als geen van die 70% al wat bewezen hebben?

Is dat niet gewoon portolullen?
pi_132049269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar concludeer je dan uit dat het een fundamenteel goed bedrijf is als geen van die 70% al wat bewezen hebben?

Is dat niet gewoon portolullen?
Ze hebben niet de minste in huis gehaald.

Maar bewijs zien we in de cijfers nog een paar dagen wachten.
pi_132049313
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het management vervangen wil niet zeggen dat je bedrijf daarna meteen weer gezond is.
Nee eerst puinruimen en dat kost tijd moeite en geld dat weet ik ook wel.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:10:48 #252
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132049352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nee eerst puinruimen en dat kost tijd moeite en geld dat weet ik ook wel.
Of ze dat gaan lukken zien we over 4 weken als de 3e kwartaarcijfers gepubliceerd worden.
pi_132049385
Maar eh ik ga verder naar mijn film kijken

A king in new york (1957) ;)

Nog steeds actueel!
pi_132049478
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ze hebben niet de minste in huis gehaald.

Maar bewijs zien we in de cijfers nog een paar dagen wachten.
Niet de minste :D

Wie dan? :D
pi_132092698
Een adviseur van mij was ooit werkzaam bij Imtech. :P
If not now, then when.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:19:26 #256
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132268837
Het aandeel is een beetje dood.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:47:14 #257
136343 BasEnAad
pi_132269581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Het aandeel is een beetje dood.
Er is weinig nieuws te melden.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:54:32 #258
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132269821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Er is weinig nieuws te melden.
Klopt ook. Het is wachten op de Q3 cijfers.
pi_132386018
Voorinformatie?

Nu al 3,48 % gestegen :7

Teken aan de wand dat de cijfers goed gaan zijn ;)
pi_132386048
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Voorinformatie?

Nu al 3,48 % gestegen :7

Teken aan de wand dat de cijfers goed gaan zijn ;)
buy the rumour sell the fact.
pi_132386080
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

buy the rumour sell the fact.
Uw glas is half leeg, zal ik bijschenken? c_/
pi_132386529
Dit topic wordt al net zo 'erg' als een topic op het IEX forum. :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:42:38 #263
136343 BasEnAad
pi_132386550
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:41 schreef muhahaha het volgende:
Dit topic wordt al net zo 'erg' als een topic op het IEX forum. :')
MORGEN NAAR DE 3 EURO!!
pi_132386589
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

MORGEN NAAR DE 3 EURO!!
VOEL HET AAN MIJN WATER /volledig vermogen in imtech gepropt.
pi_132386648
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

MORGEN NAAR DE 3 EURO!!
:D Je lijkt bloemanjer wel _O-
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:49:10 #266
136343 BasEnAad
pi_132386681
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

:D Je lijkt bloemanjer wel _O-
NABEURS GROOT NIEUWS, OVERNAME?!!!
Morgen openen op op 2,75!!
Let op mijn woorden!
pi_132386739
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:49 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

NABEURS GROOT NIEUWS, OVERNAME?!!!
Morgen openen op op 2,75!!
Let op mijn woorden!
bloemanjer is ontmaskerd :P
pi_132386935
quote:
11s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:51 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

bloemanjer is ontmaskerd :P
Uw glas is half leeg, zal ik bijschenken? c_/
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:03:44 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132387015
Zou mooi zijn als het blok dat bij de 2.08 vandaag beslecht kan worden. Ik ben niet in staat om op dit moment het nieuws door te nemen maar is er iets gemeld waardoor deze stijging plaats heeft gevonden?
pi_132387019
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:44 schreef muhahaha het volgende:

VOEL HET AAN MIJN WATER /volledig vermogen in imtech gepropt.
Dan zie ik jou binnenkort bij het UWV langsgaan. ;)
pi_132387140
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:03 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als het blok dat bij de 2.08 vandaag beslecht kan worden. Ik ben niet in staat om op dit moment het nieuws door te nemen maar is er iets gemeld waardoor deze stijging plaats heeft gevonden?
Ze zijn nu Cisco master cloud builder als enige in Nederland.

Er zijn er 3 in europa!

http://imtech.com/NL/ICT-(...)uilder-specialisatie
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:14:56 #272
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132387255
Het blok op 2,08 is weg.
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:21:17 #273
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132387381
2,09 is weg
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:21:45 #274
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132387396
De horde op 2,1 is niet hoog.
pi_132387446
Boven de ¤ 2,10 sluiten als het zo door gaat.
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:24:53 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132387472
2.10 is een feit!

"Show me the money"
pi_132387489
2,80 komt eraan
pi_132387537
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:24 schreef Sunri5e het volgende:
2.10 is een feit!

"Show me the money"
:7
pi_132387559
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:25 schreef muhahaha het volgende:
2,80 komt eraan
Vanwaar dat getal?
pi_132387605
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Vanwaar dat getal?
Geen idee, ik dacht dat men hier puur speculeerden en wilde graag aanhaken.
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:51:48 #281
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132388217
De biedblokken zijn erg groot vergeleken met de laat blokken.
pi_132392449
Nu ¤ 2,13

misschien toch nog hoger sluiten? ¤ 2,15 ? :o
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:26:08 #283
136343 BasEnAad
pi_132393353
http://shortsell.nl/short/imtech
Binnenkort eens kijken of er al wat meer shorters zijn uitgestapt.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:39:53 #284
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132393930
Waar stopt dit vandaag?
pi_132394422
¤ 2,15 *O*

Lijkt idd op dekken van short posities de aantallen zijn te groot voor particuliere beleggers.
pi_132394435
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:39 schreef Sunri5e het volgende:
Waar stopt dit vandaag?
¤ 30,- :P
pi_132394747
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

¤ 30,- :P
Winst op je porto? ;(
pi_132395050
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:57 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Winst op je porto? ;(
Nee koers Imtech om 17:30 :P

:+ mag van mij maar niet erg waarschijnlijk.
pi_132395552
Ok, waarom stijgt dit aandeel zo zonder enige aanleiding? Of mis ik iets?
pi_132395846
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:19 schreef DrSnuggle het volgende:
Ok, waarom stijgt dit aandeel zo zonder enige aanleiding? Of mis ik iets?
Sentiment ;)

Misschien eens 100 stuks kopen. Hopelijk over een aantal jaar gestegen naar 15e, is toch een leuke winst en anders slechts 200e lichter :P Hopelijk ook nog eens wat dividend.
pi_132400549
Gesloten op ¤ 2,15 *O* *O* *O*
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:48:13 #292
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132400976
Een deel vandaag verkocht.
pi_132401431
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:48 schreef Sunri5e het volgende:
Een deel vandaag verkocht.
Knopen doorhakken altijd goed ^O^
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:03:41 #294
136343 BasEnAad
pi_132401470
Ik heb ook verkocht, morgen gaat het weer naar benee vermoed ik.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:08:55 #295
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132401612
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb ook verkocht, morgen gaat het weer naar benee vermoed ik.
Prachtig dat het aandeel zo omhoog gaat vandaag maar mijn vraag is dan altijd: "waarom"? Ik denk dat we morgen ook weer een correctie gaan krijgen.
pi_132401692
Nabeurshandel ¤ 2,189 :7

Ik heb ze nog.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:29:07 #297
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132402201
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Ik heb ze nog.
Bij mij staat er gewoon 2,15????
pi_132402204
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Ik heb ze nog.
Waar heb jij het over, in Imtech is geen nabeurshandel anders dan OTC, en die zie jij niet op je computertje _O-
pi_132402753
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:29 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar heb jij het over, in Imtech is geen nabeurshandel anders dan OTC, en die zie jij niet op je computertje _O-
Kan je zien op je account window Lynx/IB op je computertje dus of je telefoon :)
pi_132402794
quote:
16s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Kan je zien op je account window Lynx/IB op je computertje dus of je telefoon :)
Dan heb jij een rare account, want hier is geen handel te zien :)
pi_132402835
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan heb jij een rare account :)
Zal het zijn ;)

En dicht denk ik :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')