abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128978159
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.

Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.

Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.

Wat is jullie mening hierover?
pi_128978437
Ik deel je mening. Zelf wacht ik nog een maandje omdat ik nog een kleine daling verwacht, daarna 8000 stuks kopen eind augustus. Bij 4,50 (ik schat mei 2014) doe ik ze weer van de hand. En dat is dan kicken want rendement jonguuh!!
pindazakje
pi_128981037
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.

Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.

Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.

Als ze de zwaarste periode hebben gehad en het dieptepunt (bijna) hebben bereikt, dan zou ik ze zeker kopen. Jammer genoeg heb ik geen glazen bol en heb ik ook niet het idee dat ik de toekomst beter in kan schatten dan de markt.
  maandag 15 juli 2013 @ 23:22:05 #4
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_128989324
Mijn intuitie zegt als eerste: Alle lijken zijn uit de kast, de prijs is flink gezakt, emissie verloopt goed, dus kopen. Aan de andere kant, omdat waarschijnlijk heel veel mensen diezelfde intuitie hebben, zal dit al wel in de prijs verdisconteerd zijn. Dus ik geef ze een "hold" rating.
pi_128989930
De emissie verloopt goed, dat zou in mijn ogen alleen maar moeten leiden tot een verdere verwatering van de winst over de aandelen. Zelfs al heb je het dieptepunt bereikt, verwachten we dan echt geen groot herstel?

Gelukkig beleg ik niet. Gok toch verkeerd.
pi_129035869
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:36 schreef snabbi het volgende:
De emissie verloopt goed, dat zou in mijn ogen alleen maar moeten leiden tot een verdere verwatering van de winst over de aandelen. Zelfs al heb je het dieptepunt bereikt, verwachten we dan echt geen groot herstel?

Gelukkig beleg ik niet. Gok toch verkeerd.
De verwatering staat vast dit komt doordat 3 banken de emissie garanderen dus indien er claimrechthouders zijn die ze niet uitvoeren dan nemen de banken de aandelen over.

In mijn kennisenkring doet iedereen die claim rechten heeft voor de volle 100% mee.
Ik denk dus dat de banken zeer weinig aandelen zullen moeten kopen.
pi_129036004
quote:
Hallo,

Dat je conlusie juist is en je ook tussen nu en een paar weke al de helft kunt opkopen i.p.v. te wachten tot eind augustus. Indien je nu koopt heb je al een fiks rendement bij verkoop want het grootste verlies per aandeel is al geschied. (van ¤ 20 naar ¤ 2,00)
pi_129073506
quote:
Imtech voorziet verliezen in tweede kwartaal

GOUDA (AFN) - Imtech heeft in het tweede kwartaal opnieuw aanzienlijke verliezen geleden bij een groot aantal onderdelen. Dat meldde de technisch dienstverlener donderdag in een handelsupdate.

Volgens Imtech blijven vooral de prestaties in de Benelux, Duitsland en Oost-Europa en van het onderdeel Imtech Marine zwak. Al deze onderdelen hebben afgelopen kwartaal een ,,significant'' verlies geleden, meldde het bedrijf zonder concrete cijfers te geven. Imtech zal de waarde van de activiteiten in de Benelux en van Marine opnieuw onder de loep nemen.

Imtech voert een reorganisatie uit om het bedrijf weer op de rails te krijgen. Daarbij verdwijnen vanaf de tweede helft van dit jaar 550 banen in Duitsland. In de Benelux worden evenveel banen geschrapt. Die operatie is al in gang gezet. Bij Marine gaan vanaf de tweede helft van het jaar 140 banen verloren. De reorganisatie kost Imtech in het eerste halfjaar 42 miljoen euro. In de tweede helft van 2013 wordt nog eens 38 miljoen euro aan kosten geboekt.

Afschrijvingen

In de Benelux staan de prijzen onder druk, terwijl de vraag in de bouw- en infrastructuurmarkt zwak blijft. Imtech verwacht dat dit in het tweede kwartaal heeft geleid tot afschrijvingen van 15 miljoen euro. Bij Marine worden afboekingen van 25 miljoen euro voorzien.

De omzetontwikkeling in Duitsland en Oost-Europa stemt Imtech wel tot tevredenheid. De kosten blijven er echter te hoog, waardoor er opnieuw een aanzienlijk verlies is ontstaan.

Preferente aandelen

Imtech gaf verder aan voor 30 miljoen euro preferente aandelen uit te zullen geven, die kunnen worden omgezet in normale aandelen. De aanmeldingstermijn voor de claimemissie werd met 5 dagen verlengd, tot donderdag 25 juli (15.00 uur).

Imtech verwacht de halfjaarcijfers op 27 augustus te publiceren.
Ik had zelf ook verwacht dat Imtech weer omhoog zou kruipen, de realiteit is helaas iets anders. Geen idee waar dit jaar heengaat met Imtech.
pi_129074108
Weet iemand wat de boekwaarde is van Imtech als je naar de verschillende assets van het bedrijf kijkt? Hoe zit het met de schulden?
pi_129074518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Weet iemand wat de boekwaarde is van Imtech als je naar de verschillende assets van het bedrijf kijkt? Hoe zit het met de schulden?
http://www.iex.nl/Aandeel(...)mentele-analyse.aspx

Plus het jaarverslag lezen en nieuwsberichten
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_129078009
M.a.w. gewoon kopen als je wat wilt verdienen . O-)
pi_129103511
Vandaag weer 12% onderuit. Ik ben blij dat ik ze nog niet gekocht had.
pi_129104003
quote:
Hallo,

Ik denk dat je teveel naar het verleden kijkt en denkt dat het weer zo kan zijn, het bedrijf is echt flink beschadigd. Het negatieve imago heeft ook in de toekomst zijn weerslag op de omzet.
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 23:05:01 #14
236264 crew  capricia
pi_129104713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef beer-nut het volgende:
Vandaag weer 12% onderuit. Ik ben blij dat ik ze nog niet gekocht had.
Ik heb wel gekocht. Voor 9,50.
Ben benieuwd hoe lang m'n adem moet zijn. Of dat ze over de kop gaan...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129110239
Dat word wel heel lang. Waarom heb je niet op 8,50 ofzo verkocht
pi_129111039
Wat is dat nou weer voor opmerking. :')

Denk je nou echt dat mensen opzettelijk een koers aanhouden als ze weten dat deze weer snel onderuit zal gaan? Je wordt toch geen dief van je eigen portemonee?

Beleggen is inschatten en risico's nemen..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 07:02:31 ]
pi_129114001
Ik vind het nu echt een gok als je ze koopt. Zo had ik ook fortis gekocht ook op zo'n 2 euro. Het is gewoon gokken wat je dan doet. Ik had toen echt niet gedacht dat fortis failliet ging.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 12:44:09 #18
393360 DagoDuckert
Met dubbel D.
pi_129118088
Dit fonds gaat nog lager eindigen, wacht zeker met instappen als je dit van plan bent. Er komen nog rake klappen.
pi_129123192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:44 schreef DagoDuckert het volgende:
Dit fonds gaat nog lager eindigen, wacht zeker met instappen als je dit van plan bent. Er komen nog rake klappen.
Waar baseer je dat op?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_129150812
Ja, daar ben ik erg benieuwd naar want zomaar een stok in het hok gooien en dan vervolgens weglopen houd ik niet van.

Dus Duckie: Leg eens haarfijn uit op welke gronden jij denkt dat de koers nog verder zal dalen. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2013 12:50:58 ]
pi_129152851
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Ja, daar ben ik erg benieuwd naar want zomaar een stok in het hok gooien en dan vervolgens weglopen houd ik niet van.

Dus Duckie: Leg eens haarfijn uit op welke gronden jij denkt dat de koers nog verder zal dalen. :{
Winstwaarschuwing gemist?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:15:09 #22
393360 DagoDuckert
Met dubbel D.
pi_129154895
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Waarom nu instappen terwijl de emissie nog bezig is. Hij is al verlengd, lijkt erop dat er weinig interesse is in aandelen van Imtech. M.a.w. weinig vertrouwen. Daarbij zouden de begeleidende banken dan het restant moeten kopen (die overigens ook al preferente aandelen hebben met een div. rendement van ik meen 4,66% (belachelijk natuurlijk)). Wellicht dumpen ze die na de emissie.
Daarnaast is er nog steeds de torenhoge schuldenlast,en niet te vergeten de goodwill. Ik weet niet waarop die goodwill betrekking heeft, echter, het is een aanzienlijk bedrag. Hier zullen ze vast nog op af gaan boeken. Wie weet moeten ze ook wel verplicht onderdelen gaan verkopen of weet ik veel wat.
Het % shorters is ook nog steeds aanzienlijk, het kan dat die na de emissie weer eruit stappen, maar wie weet blijven ze zitten.
Omzet en winst waarschuwing. Dit tezamen met de verwatering van de aandelen zal (haast) geen wpa opleveren. Geen div rendement (ok logisch, maar alsnog waardeloos).

Zomaar wat punten. Veel te veel gerommel vind ik, waarom zou je in zo'n bedrijf stappen, met zo veel onzekerheid.
Ok, 'het dieptepunt zal wel bereikt zijn'... maar dat werd ook geroepen toen ze op 8 euro stonden bijvoorbeeld.
pi_129154911
Vind het risico veel te groot op dit moment.
pi_129198161
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
pi_129200669
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
Je kan het interpreteren alsof ze vertrouwen in Imtech hebben, en dus hun belang vergroten.
Je kan het ook interpreteren alsof ze wel moeten als begeleidende bank. Ze zullen vast erg veel stukken inkopen om de koers om en nabij de 2 te houden (de kans is misschien reëel dat de koers anders richting 0 gaat), een soort van verplicht vergroot belang dus.
pi_129201366
quote:
Ik heb 1 tip voor je, doe nooit wat de banken zeggen wat zij doen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:49:00 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129280768
quote:
ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!

Verder wat betreft Imtech: ik heb er ook wat gekocht toen de emissie begonnen was. Het biedt inderdaad winstkansen, maar ook een behoorlijk risico. Koop dus niet teveel. Een klein deel van je totale portefeuille (<10%) ofzo lijkt me wel aanvaardbaar.

Zelf ga ik er vanuit dat ik mijn aandelen binnen 2 jaar weer voor 3 euro kan verkopen. Heb ik een aardig rendement behaald.
The End Times are wild
pi_129280842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!

Verder wat betreft Imtech: ik heb er ook wat gekocht toen de emissie begonnen was. Het biedt inderdaad winstkansen, maar ook een behoorlijk risico. Koop dus niet teveel. Een klein deel van je totale portefeuille (<10%) ofzo lijkt me wel aanvaardbaar.

Zelf ga ik er vanuit dat ik mijn aandelen binnen 2 jaar weer voor 3 euro kan verkopen. Heb ik een aardig rendement behaald.
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
pi_129280872
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
Dan gaan je aandelen naar 0. Word het bedrijf door de curator aan de concurentie verkocht, en krijgen de obligatiehouders misschien een deel terug
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:56:50 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129280875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dan sta jij als aandeelhouder achteraan, en worden de opbrengsten van die verkoop (firesale) gebruikt om de schulden af te lossen.

Stop dus zeker niet je hele hebben en houden in dit bedrijf.

Los van alle perikelen, die ondertussen wel in de koers ingecalculeerd zijn, denk ik niet dat Imtech zo snel failliet gaat hoor!
The End Times are wild
pi_129281439
Ik ga dit ook eens in de gaten houden. Wil ook wel wat gaan kopen, maar vind het nu nog te vroeg en moet mij nog eens goed in het bedrijf gaan verdiepen. Ga pas kopen als ik zie dat de stijging is ingezet, weet niet hoe lang dat nog gaat duren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_129283143
Tot 12:00 kan je nog claimrechten kopen.
pi_129402418
Ik blijf het apart vinden dat ik zoveel lieden zie die alleen maar zeggen: "Ik ga het in de gaten houden."

Je gaat toch niet naar de Beurs om te wachten? |:(
pi_129403214
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:14 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat ik zoveel lieden zie die alleen maar zeggen: "Ik ga het in de gaten houden."

Je gaat toch niet naar de Beurs om te wachten? |:(
Tuurlijk wel. Good things come to those who wait.
pi_129476958
Het probleem is dat je met dit soort bedrijven insiders info mist, er zijn zoveel mensen die vaak weten wat er gaande is, zelf ook wel eens zeer beursgevoelige informatie over een AEX bedrijf gehad, ging de dag direct met 8 procent hoger open, maar ik ben te ethisch om van dat soort zaken misbruik te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 29 juli 2013 @ 21:47:13 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129485403
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:30 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is dat je met dit soort bedrijven insiders info mist, er zijn zoveel mensen die vaak weten wat er gaande is, zelf ook wel eens zeer beursgevoelige informatie over een AEX bedrijf gehad, ging de dag direct met 8 procent hoger open, maar ik ben te ethisch om van dat soort zaken misbruik te maken.
Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.
The End Times are wild
pi_129487072
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.
Mee eens, hoewel als je over erg veel vak of branche kennis geniet dit wel in voordeel kunt werken, zo voorspel ik je dat Amazon de komende 10 jaar wel eens 1 van de belangrijkste Tech aandelen kan worden, niet zozeer vanwege hun shop, maar wel vanwege hun technologische platform.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129489772
Ik ben ook benieuwd wat de koers gaat doen ze over een week of 3.

Nu is een tricky tijd om te kopen en/of verkopen het is te bewegelijk.

Als de rumpdump klaar is en de claimright aandelen een tijdje veehandelbaar zijn geweest pas dan kan je er weer iets over zeggen.

Wat je waarschijnlijk zal zien is dat Imtech niet meer onder vuur genomen wordt door de pers en het sentiment beter kan worden zeker als blijkt dat er mooie opdrachten binnengehaald worden zoals deze;

July 25, 2013
Westfield plans UK’s biggest indoor ski slope next to Olympic Park
.the size – at 45,000 sq m – to improve the acoustic for performances and to provide cover for every seat in the ground. Imtech G&H, technical services providers, won a £25m contract for electrical and plumbing work in the stadium.

Geen mega opdracht maar alle beetjes helpen :)

Ik zie voor de LT nog wel herstel in 2014/15.
pi_129543675
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
pi_129544834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
Zal wat wezen ze zijn pas van de AMX naar de AEX gepromoveerd :D
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:37:47 #41
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129546028
quote:
Hallo,

1,71 euro zie ik
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129546453
Voorlopig voorzie ik enkel een daling.. Blij als ze ooit nog de 2 euro weer halen. Voorlopig mij nog te riskant om te kopen.
"Don't ever give up."
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:54:15 #43
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129546602
op naar de 0,98 cent
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:54:36 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129546620
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:49 schreef lucatoni het volgende:
Voorlopig voorzie ik enkel een daling.. Blij als ze ooit nog de 2 euro weer halen. Voorlopig mij nog te riskant om te kopen.
Als je zo zeker bent moet je shorten
The End Times are wild
pi_129547282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je zo zeker bent moet je shorten
Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.
"Don't ever give up."
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:10:29 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129547305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:09 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.
Volgens mij is het gewoon 50-50.
The End Times are wild
pi_129547434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
hoeveelheid handel in het aandeel
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:18:42 #48
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129547580
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon 50-50.
of 60-40
pi_129547878
pi_129548309
Dit is nu een short Squeeze

pi_129548634
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dit is nu een short Squeeze

[ afbeelding ]
Dit is een echternach processie. Eerst 20 centen omlaag, dan 10 centen omhoog. En er zijn wel meer gelijkenissen van beleggen met religie ;)
so long and thanks for all the fish
pi_129548746
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dit is een echternach processie. Eerst 20 centen omlaag, dan 10 centen omhoog. En er zijn wel meer gelijkenissen van beleggen met religie ;)
:D

Klopt de koers stond eerst op ruim 20 euro.

Maar nu gaat het snel omhoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 31-07-2013 17:02:53 ]
pi_129549173
Oké, dit had ik niet zien aankomen op zo'n korte termijn. Toch wel leuk, eindelijk weer eens wat opwaartse beweging in Imtech aandeel.
"Don't ever give up."
pi_129549386

zie je dat haakje op het eind? :D
pi_129549703
Morgen wordt spannend :s)

Er zijn nog steeds mensen die door hun klungelige en/of omkoopbare brooker pas morgen bij hun claimrechtaandelen kunnen komen.

Het kan zomaar zijn dat morgenochtend en nog wat gedumped gaat worden.

Al zal men nu misschien overwegen om ze aan te houden.

Wie het weet mag het zeggen!
pi_129550025
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:13 schreef crashbangboom het volgende:
[ afbeelding ]

zie je dat haakje op het eind? :D
Ik zie een vleermuis :+
pi_129550425
Klote broker... net nabeurs krijg ik opeens mijn claimrechtaandelen erbij..

Aan de andere kant misschien is het wel mazzel omdat ik ze niet kon verkopen en herstel mis gelopen had kunnen zijn.

Maar het blijft fout dat sommigen eerder kunnen handelen dan anderen.

All traders are equal but some traders are more equal than others..
pi_129550465
Herstel :) Perspectief is alles ;)
pi_129570928
Gaat goed !

nu op 1.899
pi_129571760
Een goede kans om met minder verlies uit dit rampaandeel te stappen.
pi_129573184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:04 schreef pikinhand het volgende:
Een goede kans om met minder verlies uit dit rampaandeel te stappen.
Veels te vroeg.

Wachten gaat poen opleveren :7
pi_129586632
pi_129605936
Je had gewoon op 2 rond moeten uitstappen.
Nu is de aandeelhoudersvergadering en staat de koers weer onder druk. Ook is het heel vaak zo dat als zo´n nieuwevent geweest is de koers daalt (ongeacht of het goed of slecht nieuws was) omdat er dan de eerste tijd geen nieuw nieuws te verwachten is, dus stappen de korte termijn gokkers uit.
pi_129606887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:51 schreef pikinhand het volgende:
Je had gewoon op 2 rond moeten uitstappen.
Nu is de aandeelhoudersvergadering en staat de koers weer onder druk. Ook is het heel vaak zo dat als zo´n nieuwevent geweest is de koers daalt (ongeacht of het goed of slecht nieuws was) omdat er dan de eerste tijd geen nieuw nieuws te verwachten is, dus stappen de korte termijn gokkers uit.
Juist een kans voor bodemvissen ;)

Geduld heb je wel nodig niet iedereen is een day trader sommigen beleggen LT.
pi_129611467
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Juist een kans voor bodemvissen ;)

Geduld heb je wel nodig niet iedereen is een day trader sommigen beleggen LT.
Wat een lachtertje, bodemvissen en gokaandelen zoals Imtech kopen heeft niks te maken met beleggen. En zeker niet voor de langere termijn.
pi_129611753
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:30 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Wat een lachtertje, bodemvissen en gokaandelen zoals Imtech kopen heeft niks te maken met beleggen. En zeker niet voor de langere termijn.
Imtech is in de basis gewoon een goed bedrijf als het management echt schoon schip maakt. Als je dan uitrekent wat de boekwaarde van het bedrijf is en gelooft in het management dan kan het wel een mooie lange termijn belegging zijn.
pi_129612290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Imtech is in de basis gewoon een goed bedrijf als het management echt schoon schip maakt. Als je dan uitrekent wat de boekwaarde van het bedrijf is en gelooft in het management dan kan het wel een mooie lange termijn belegging zijn.
Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.

Helaas werkt het idee van een aandeel dat van 12 naar 2 zakt als een rode lap op gokkers die naief aannemen dat het zodra zij kopen de draai gaat inzetten en binnen een jaar terug op de 12 staat.

Zodra een belegger iets koopt is dat in zijn ogen meteen een goed bedrijf met een prima toekomst. Nieuws wordt uiterst selectief gelezen op alleen de positieve punten. Imtech heeft bijv. 1105 miljoen op de begroting staan als ´goodwill´ om daarmee de slechte situatie te camoufleren, met maar 468 miljoen aan eigen vermogen is dat zorgelijk. Na de emissie zijn er iets van 450 miljoen aandelen, met een koers van 2 is hun inschatting van hun goodwill hoger dan de waarde van alle aandelen zelf !

Maar kijk maar rond op forums zoals IEX, debeurs, iedereen die positie heeft vind het meteen een fantastisch wereldbedrijf met een schitterende toekomst en een uitstekend bestuur. Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee beetnemen, want een slimme belegger trapt daar niet in.
pi_129613453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:50 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Ja hieruit zie je waarom amateur beleggers hun resultaat flink kunnen verbeteren door gewoon weg te blijven van aandelen als Imtech.

Helaas werkt het idee van een aandeel dat van 12 naar 2 zakt als een rode lap op gokkers die naief aannemen dat het zodra zij kopen de draai gaat inzetten en binnen een jaar terug op de 12 staat.

Zodra een belegger iets koopt is dat in zijn ogen meteen een goed bedrijf met een prima toekomst. Nieuws wordt uiterst selectief gelezen op alleen de positieve punten. Imtech heeft bijv. 1105 miljoen op de begroting staan als ´goodwill´ om daarmee de slechte situatie te camoufleren, met maar 468 miljoen aan eigen vermogen is dat zorgelijk. Na de emissie zijn er iets van 450 miljoen aandelen, met een koers van 2 is hun inschatting van hun goodwill hoger dan de waarde van alle aandelen zelf !

Maar kijk maar rond op forums zoals IEX, debeurs, iedereen die positie heeft vind het meteen een fantastisch wereldbedrijf met een schitterende toekomst en een uitstekend bestuur. Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee beetnemen, want een slimme belegger trapt daar niet in.
Daarom moet je goed naar de boeken kijken en aanvoelen of er goed management aan de knoppen zit.

Zoals bij de olieramp van BP in de golf van Mexico. BP was in de basis een goed bedrijf. Dat zijn dan goede beleggingen na zo'n paniek selloff. De vraag is inderdaad of Imtech ook zo'n bedrijf is of dat het gedoemd is te falen.
pi_129615189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:50 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Dat is een mening.
pi_129618774
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Daarom moet je goed naar de boeken kijken en aanvoelen of er goed management aan de knoppen zit.
Ahum, is dat nou niet precies het probleem met Imtech? Incluis een miljard aan claims die Imtech nog aan haar broek krijgt? Van het huidige management vraag ik me ook telkens af of ze niet simpelweg uit een aflevering van debiteuren/crediteuren zijn weggelopen. Elke keer weer dat gestuntel, moeten die het bedrijf uit het moeras trekken?

Mij lijkt dat alleen de banken goed zijn met Imtech. Lekker provisie trekken en elke keer de rente omhoogschroeven. En als het doek valt de tent leeghalen.
pi_129619150
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Dat is een mening.
Wat hij post heeft meer onderbouwing dan wat jij post. Sowieso reageer je niet eens inhoudelijk terug.
pi_129619452
quote:
Zijn dat de echte cijfers, of de verzonnen cijfers? Je weet het vaak niet bij Imtech.
pi_129619481
.

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1212 op 02-08-2013 17:08:17 ]
pi_129619531
Ik zie daar heel veel cijfers in de min staan, betekent dat nog wat, of kan ik die beter gewoon negeren en achter PaulieWalnuts aanlopen?
pi_129619557
Ja ze hebben verlies gedraaid in 2012
pi_129619581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:08 schreef arjan1212 het volgende:
Ja ze hebben verlies gedraaid in 2012
en ze zijn niet voor niks van 20 naar 2 gekelderd, of mag dat niet gezegd worden op fok, gezien je edit? krijg ik nou een ban?
pi_129619609
dat lijkt me sterk
pi_129620194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:10 schreef arjan1212 het volgende:
dat lijkt me sterk
oh, dat dacht ik even omdat je het snel weghaalde. Misschien dat je bepaalde mensen hier niet boos mag maken, weetikookniet.
pi_129992232
En up! met dit topic en de koers.

http://imtech.com/EN/Mari(...)ards.html?highlight=
pi_130162737
Aandeel heeft de stijgende lijn weer te pakken. Iemand enig vermoeden over de komende weken?
"Don't ever give up."
pi_130164712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef lucatoni het volgende:
Aandeel heeft de stijgende lijn weer te pakken. Iemand enig vermoeden over de komende weken?
27 augustus worden de halfjaarcijfers gepresenteerd.

Die dag zal belangrijk worden en tot die dag zal het nog wel eens kunnen gaan schommelen met de koers en het handelsvolume.

Ik verwacht net voor en na de presentatie een dipje maar daarna een omkeer naar boven.
pi_130189899
Nou waar wachten jullie op? Du moment de cijfers goed/slecht zijn ben je een van de velen die of verkoopt of koopt. En dat is nooit goed voor jou op dat moment..
pi_130191711
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:34 schreef Iwanius het volgende:
Nou waar wachten jullie op? Du moment de cijfers goed/slecht zijn ben je een van de velen die of verkoopt of koopt. En dat is nooit goed voor jou op dat moment..
Kan wel goed zijn voor jou als je ze al in je bezit hebt ;)
"Don't ever give up."
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:31:49 #85
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130228446
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef lucatoni het volgende:
of omhoog of omlaag
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:33:39 #86
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130228497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en ze zijn niet voor niks van 20 naar 2 gekelderd, of mag dat niet gezegd worden op fok, gezien je edit? krijg ik nou een ban?
nee niet dingen zeggen die sommigen pijn doen, dan krijg je een ban
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:07:34 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130229426
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:31 schreef HD9 het volgende:

[..]

of omhoog of omlaag
Kan ook een beetje op het zelfde niveau blijven.
The End Times are wild
pi_130229706
vandaag gekocht. hopelijk staan ze over een paar jaar weer 6 of hoger.
pi_130438704
Dinsdagochtend zullen er opnieuw P/L cijfers worden gepubliceerd. Je kan nu een gok wagen, of wachten tot ze zijn gepubliceerd en met de trend meegaan.

Mochten ze tegenvallen dan verwacht ik op zn minst een daling tot 1.19.
Nominale waarde van het bedrijf, boekhoudwaarde, is 2.40 dus op lange termijn zal dat wel haalbaar moeten zijn tenzij Imtech assets gaat verkopen mocht het in problemen komen.

Ik blijf voorlopig neutral wat betreft AMS.IM , laten we eerst wachten tot dinsdag.
pi_130442318
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan ook een beetje op het zelfde niveau blijven.
Kan maar die kans acht ik klein, Fors omhoog of fors omlaag ligt meer in lijn met de verwachtingen.
Ik zit long dus omhoog komt mij goed uit.
pi_130442430
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:26 schreef RY5PRM4x het volgende:
Dinsdagochtend zullen er opnieuw P/L cijfers worden gepubliceerd. Je kan nu een gok wagen, of wachten tot ze zijn gepubliceerd en met de trend meegaan.

Mochten ze tegenvallen dan verwacht ik op zn minst een daling tot 1.19.
Nominale waarde van het bedrijf, boekhoudwaarde, is 2.40 dus op lange termijn zal dat wel haalbaar moeten zijn tenzij Imtech assets gaat verkopen mocht het in problemen komen.

Ik blijf voorlopig neutral wat betreft AMS.IM , laten we eerst wachten tot dinsdag.
De boekhoudwaarde kan je beter beoordelen nadat de cijfers bekend zijn gemaakt ;)
pi_130443891
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
je beter beoordelen nadat de cijfe
Daarom zeg ik, wacht maar geduldig tot na dinsdag.
pi_130494814
Morgen om 08:00 de cijfers.

Spannend!

Maar ook de uitleg en prognose.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:27:59 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130495330
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Morgen om 08:00 de cijfers.

Spannend!

Maar ook de uitleg en prognose.
Iedereen rekent op het slechtste en dat zal het ook wel worden. Dit kan nog op conto van het oude bestuur. Dan kunnen ze vanaf nu schoon schip maken en de credits zelf nemen!
The End Times are wild
pi_130503683
pi_130520020
Morgen zakt ie naar 1.5
pi_130521224
is het nu verstandig te verkopen? wat denken jullie?
"Don't ever give up."
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:14:18 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130525130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:26 schreef lucatoni het volgende:
is het nu verstandig te verkopen? wat denken jullie?
Daar valt geen peil op te trekken natuurlijk. Maar je kunt best wel wat kopen, als je dat wil. Voor 5% van je portowaarde of zo. Blijft het risico beperkt.
The End Times are wild
pi_130552175
Heb een klein beetje bijgekocht voor ¤ 1,924

Op de plank ermee en ergens in 2014/15 eens kijken wat ik ervoor kan vangen ;)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:59:11 #100
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130552214
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heb een klein beetje bijgekocht voor ¤ 1,924

Op de plank ermee en ergens in 2014/15 eens kijken wat ik ervoor kan vangen ;)
van t liquidatiefonds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')