abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:48:12 #226
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132045892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:32 schreef crashbangboom het volgende:
Realisten?
En dan zo'n enorme spike omlaag? Dat moet 1 grote partij zijn geweest.
pi_132045914
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En dan zo'n enorme spike omlaag? Dat moet 1 grote partij zijn geweest.
En als het een spike omhoog was geweest? ;)
so long and thanks for all the fish
pi_132045985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En als het een spike omhoog was geweest? ;)
Bestens order van flink formaat.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_132046014
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:32 schreef crashbangboom het volgende:
Realisten?
Zwaait naar een shorter :W
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_132046109
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:51 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Zwaait naar een shorter :W
Komt er echt niets zinnigers uit? :D
pi_132046318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik heb de hoop al opgegeven. :')

* geen positie
pi_132046378
*schopje naar IEX graag ;)
pi_132046432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jawel als ik zin heb.

Wat snap je niet aan;

- Imtech kan aan de bankconvenanten voldoen.
- Imtech heeft een goed gevulde orderportefeuille
- De oorzaak van de problemen is goed aangepakt (lees ontslagen en vervangen).
- Imtech doet zijn best om het weggeroofde geld terug te vorderen.
- Imtech is bezich met het terugvragen van belasting in Duitsland en Polen ivm gecorrigeerde boekhouding.
- De koers is overdreven veel gezakt door een combinatie van shorters en goedkoop instappende banken ABN-AMRO bezit --> ABM pers en ---> Marshall Wace
- En dan hebben we het nog niet over de TMG die op zijn minst verdacht is met het herhalen van berichten op het moment dat dit voor shorters en of goedkoop instappende partijen goed uit komt.
- De AFM _O- _O- tja de AFM ik wil daar graag werken je krijgt fors betaald en hoeft nooit wat te doen :D

Zo goed ;)
pi_132046446
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:58 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik heb de hoop al opgegeven. :')

* geen positie
o|O
pi_132046774
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:02 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Jawel als ik zin heb.

Wat snap je niet aan;

- Imtech kan aan de bankconvenanten voldoen.
- Imtech heeft een goed gevulde orderportefeuille
- De oorzaak van de problemen is goed aangepakt (lees ontslagen en vervangen).
- Imtech doet zijn best om het weggeroofde geld terug te vorderen.
- Imtech is bezich met het terugvragen van belasting in Duitsland en Polen ivm gecorrigeerde boekhouding.
- De koers is overdreven veel gezakt door een combinatie van shorters en goedkoop instappende banken ABN-AMRO bezit --> ABM pers en ---> Marshall Wace
- En dan hebben we het nog niet over de TMG die op zijn minst verdacht is met het herhalen van berichten op het moment dat dit voor shorters en of goedkoop instappende partijen goed uit komt.
- De AFM _O- _O- tja de AFM ik wil daar graag werken je krijgt fors betaald en hoeft nooit wat te doen :D

Zo goed ;)
- ze flikkeren nu al weer bijna door de convenanten heen, en zullen moeten desinvesteren om daaraan te kunnen voldoen
- Imtech's marges zijn in elkaar gekrompen, en met name ook in de regio's waar ze geen fraude hadden, de marge @ Marine is zelfs negatief. Een goed gevulde orderportefeuille is alleen nuttig als je er marge op maakt
- Elke presentatie van Imtech eindigt met de mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat ze alle fraude ontdekt hebben - en dat natuurlijk ze er bijna 9 maanden aan gewerkt hebben en vele tientallen miljoenen aan forensisch onderzoek besteed hebben: hoezo onder controle?
- Elke persconferentie van de nieuwe CEO en CFO doet denken aan een aflevering van Debiteuren Crediteuren
- Imtech gaat geen belasting terugkrijgen, maar loonbelasting over niet verantwoord inkomen betalen in Duitsland, even nog los van de onjuist aangiftes - komen ze over een paar maanden achter
- de koers van Imtech is niet gezakt door shorters, maar doordat het een frauderende ballentent is die (nog steeds) veel te scherp gefinancieerd is.
- dat de koers nog een beetje blijft liggen heeft te maken met speculanten die graag over shorters lullen - wat me altijd verbaasd is dat als je denkt dat de markt gemanipuleerd is, waarom je daar dan een positie op inneemt? Fan van zelfkastijding? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door crashbangboom op 10-10-2013 20:20:06 ]
pi_132046944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

- ze flikkeren nu al weer bijna door de convenanten heen, en zullen moeten desinvesteren om daaraan te kunnen voldoen
- Imtech's marges zijn in elkaar gekrompen, en met name ook in de regio's waar ze geen fraude hadden, de marge @ Marine is zelfs negatief. Een goed gevulde orderportefeuille is alleen nuttig als je er marge op maakt
- Elke presentatie van Imtech eindigt met de mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat ze alle fraude ontdekt hebben - en dat natuurlijk ze er bijna 9 maanden aan gewerkt hebben en vele tientallen miljoenen aan forensisch onderzoek besteed hebben: hoezo onder controle?
- Elke persconferentie van de nieuwe CEO en CFO doet denken aan een aflevering van Debiteuren Crediteuren
- Imtech gaat geen belasting terugkrijgen, maar loonbelasting over niet verantwoord inkomen betalen in Duitsland, even nog los van de onjuist aangiftes - komen ze over een paar maanden achter
- de koers van Imtech is gezakt door shorters, maar doordat het een frauderende ballentent is die (nog steeds) veel te scherp gefinancieerd is.
- dat de koers nog een beetje blijft liggen heeft te maken met speculanten die graag over shorters lullen - wat me altijd verbaasd is dat als je denkt dat de markt gemanipuleerd is, waarom je daar dan een positie op inneemt? Fan van zelfkastijding? :D
Ik ben het niet met je argumenten eens en zie geen fundering in je beweringen.

We gaan het zien!

Op naar de cijfers.
pi_132047030
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je argumenten eens en zie geen fundering in je beweringen.

We gaan het zien!

Op naar de cijfers.
Zijn geen beweringen, maar feiten, en daarin verschillen we.

Ik had echter ook niet het idee dat je geinteresserd bent in fundamenteel maar alleen in UP UP! (indien long) of DOWN DOWN! (indien geen positie). Geweldige argumenten! :P

En als het niet UP UP gaat, ligt het aan de shorters, en niet aan een disfunctioneel bedrijf :D
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:37:32 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132047657
Ik ben ook wel benieuwd wat de 3e kwartaalcijfers zijn. Ik zit ook in Imtech maar om eerlijk te zijn had ik er liever niet ingezeten. Ik ben zelf van de korte ritjes maar om geen verlies te draaien ben ik bang dat dit een lange zit wordt.
pi_132048226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de 3e kwartaalcijfers zijn. Ik zit ook in Imtech maar om eerlijk te zijn had ik er liever niet ingezeten. Ik ben zelf van de korte ritjes maar om geen verlies te draaien ben ik bang dat dit een lange zit wordt.
Ontwikkeling van marges zijn de sleutel, imho. Zowel voor winstgevendheid en voor de vraag of ze aan hun convenanten kunnen blijven voldoen. Die mogen niet slechter als dat ze bij het halfjaar waren, want dat kan niet veel meer lijden.

Of ze belasting terugkrijgen in Duitsland en hoeveel geld ze willen uitgeven om van een kale kip proberen te plukken, is enkel ruis.
pi_132048368
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zijn geen beweringen, maar feiten, en daarin verschillen we.

Ik had echter ook niet het idee dat je geinteresserd bent in fundamenteel maar alleen in UP UP! (indien long) of DOWN DOWN! (indien geen positie). Geweldige argumenten! :P

En als het niet UP UP gaat, ligt het aan de shorters, en niet aan een disfunctioneel bedrijf :D
De lijst van pro's is nog lang niet af hoor het was maar een stukje ervan.

Nog wat,

- Imtech heeft het werkcapitaal verminderd
- Een gedeelte van de zeer grote order is al bevestigd
- De rest van de zeer grote order wordt nog aan gewerkt
- Het is een fundamenteel goed bedrijf
- Na de cjfers weten we of er in 2014 weer dividend uitgekeerd kan gaan worden
- Indien er weer dividend uitgekeerd gaat worden komen de grote investerders weer terug
- Er is zorgvuldig* gesneden in personeelskosten
- * Dus met behoud van kennis personeel reduceren

En het zijn geen feiten die je aandraagd of je moet bij KPMG werken als accountant voor Imtech of de CFO zijn.

Is dat niet het geval dan wachten we nogmaals op de cijfers ;)
pi_132048448
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

De lijst van pro's is nog lang niet af hoor het was maar een stukje ervan.

Nog wat,

- Imtech heeft het werkcapitaal verminderd
- Een gedeelte van de zeer grote order is al bevestigd
- De rest van de zeer grote order wordt nog aan gewerkt
- Het is een fundamenteel goed bedrijf
- Na de cjfers weten we of er in 2014 weer dividend uitgekeerd kan gaan worden
- Indien er weer dividend uitgekeerd gaat worden komen de grote investerders weer terug
- Er is zorgvuldig* gesneden in personeelskosten
- * Dus met behoud van kennis personeel reduceren

En het zijn geen feiten die je aandraagd of je moet bij KPMG werken als acountant voor Imtech od de CFO zijn.

Is dat niet het geval dan wachten we nogmaals of de cijfers ;)
Ik tegenstelling tot losse flodders luister ik nog wel eens naar een conf. call, en lees nog eens een presentatie van Imtech zelf.

Feiten dus.

Ik zou overigens ook nog bij 1 van de financiers kunnen werken :P
pi_132048591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik tegenstelling tot losse flodders
:')
quote:
luister ik nog wel eens naar een conf. call, en lees nog eens een presentatie van Imtech zelf.

Feiten dus.

Ik zou overigens ook nog bij 1 van de financiers kunnen werken :P
Ik ook heb jij een andere perceptie van wat er besproken is ? :D
pi_132048668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

:')

[..]

Ik ook heb jij een andere perceptie van wat er besproken is ? :D
Ik luister en lees waarschijnlijk een stuk objectiever :)

Anders zou dat margeverhaal je allesbehalve vreemd in de oren klinken, alsook dat convenantenverhaal.

En dat Imtech een fundamenteel goed bedrijf is: ja, daarom zijn ze effectief bijna over de kop gegaan, en hangen ze nu aan het elastiek bij de banken :)

Een fundamenteel goed bedrijf jojo'ed ook niet wekelijks met 10-20% op en neer. Het is een gokfonds :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:00:01 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132048754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ontwikkeling van marges zijn de sleutel, imho. Zowel voor winstgevendheid en voor de vraag of ze aan hun convenanten kunnen blijven voldoen. Die mogen niet slechter als dat ze bij het halfjaar waren, want dat kan niet veel meer lijden.

Of ze belasting terugkrijgen in Duitsland en hoeveel geld ze willen uitgeven om van een kale kip proberen te plukken, is enkel ruis.
Ze hebben tijdens de BAVA uitgesproken dat ze aan de convenanten kunnen voldoen en dat er geen tweede emissie of verkoop van een onderdeel nodig is om uit deze malaise te komen. Al hadden ze daar van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken en het wat krachtiger naar buiten mogen brengen.
pi_132048872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:00 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ze hebben tijdens de BAVA uitgesproken dat ze aan de convenanten kunnen voldoen en dat er geen tweede emissie of verkoop van een onderdeel nodig is om uit deze malaise te komen. Al hadden ze daar van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken en het wat krachtiger naar buiten mogen brengen.
En in de Q&A kwamen ze daar weer op terug, door te stellen dat dat afhing van de ebitda ontwikkeling, maar dat ze natuurlijk verwachten dat die naar plan zou herstellen.

Die kan ik ook: als alles gaat zoals ik wil, is er geen probleem :)
pi_132048967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En dat Imtech een fundamenteel goed bedrijf is: ja, daarom zijn ze effectief bijna over de kop gegaan, en hangen ze nu aan het elastiek bij de banken :)

Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.
Om maar wat te noemen.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:04:48 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132049047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En in de Q&A kwamen ze daar weer op terug, door te stellen dat dat afhing van de ebitda ontwikkeling, maar dat ze natuurlijk verwachten dat die naar plan zou herstellen.

Die kan ik ook: als alles gaat zoals ik wil, is er geen probleem :)
Dat hangt dus af van hoe de reorganisatie verloopt. Ik denk dat we moeten wachten tot het 7 november is.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:05:46 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132049094
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat was zo ja en er is enorm veel veranderd 70 % van het management is vervangen.
Om maar wat te noemen.
Het management vervangen wil niet zeggen dat je bedrijf daarna meteen weer gezond is.
pi_132049100
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen.
Waar concludeer je dan uit dat het een fundamenteel goed bedrijf is als geen van die 70% al wat bewezen hebben?

Is dat niet gewoon portolullen?
pi_132049269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar concludeer je dan uit dat het een fundamenteel goed bedrijf is als geen van die 70% al wat bewezen hebben?

Is dat niet gewoon portolullen?
Ze hebben niet de minste in huis gehaald.

Maar bewijs zien we in de cijfers nog een paar dagen wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')