In Gods Koninkrijk is het veel gezelliger hoor. Mag je misschien Charles Darwin ontmoeten, lijkt me leuk!quote:Op maandag 15 juli 2013 19:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, verdomme dat is alsof je elke zaterdagmiddag met de complete vinexwijk gaat bbq-en, lekker verplicht gezellig doen, goedkoop bier drinken en grappen maken over de dikke vrouw van je buurman links en rechts
ik zou de scherpste steen zoeken om mijn polsen mee door te snijden
Bron?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:50 schreef man1986 het volgende:
[..]
In Gods Koninkrijk is het veel gezelliger hoor. Mag je misschien Charles Darwin ontmoeten, lijkt me leuk!
Juist in de hemel kun je blijven leren en nieuwe dingen ontdekken. Of denk je dat er daar geen kennis te vinden is?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:49 schreef BerjanII het volgende:
[..]![]()
Houdt eens op met dat eeuwige ge-evangeliseer, wat christenen eigen is als ze wel snappen dat de ander gelijk heeft.
Nergens inhoudelijk op reageren, altijd maar weer vreemde one-liners. Reageer eens op de uitspraak dat eeuwig leven saai is, als er geen fouten gemaakt mogen en kunnen worden. Als je niet kan leren. Als je alleen maar de heer moet lofprijzen. Dan is reincarnatie toch veel en veel logischer en wordt alles een leerproces. Als je zo'n instelling hebt ben je toch beter af dan wanneer mensen menen dat dit een voorproefje is voor de eeuwigheid. Of eeuwig leven of de eeuwige dood?
De hel is ook maar een saaie boel hoor. Enkel ongelovigen die het met elkaar eens zijn dat God niet bestaat. Gaat toch eens een keer vervelen gok ik.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:51 schreef ems. het volgende:
Sowieso lijkt het me verschrikkelijk in god's koninkrijk. Al die gelovigen, stel je voor
Je verzint ze waar we bijstaan zeker?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:52 schreef man1986 het volgende:
[..]
Juist in de hemel kun je blijven leren en nieuwe dingen ontdekken. Of denk je dat er daar geen kennis te vinden is?
Ach, dan zijn het in ieder geval mensen van niveau. En de duivel is in tegenstelling tot wat de bijbel zegt ook een prima knakker heb ik uit betrouwbare bron. Die doet niet zo moeilijk over wat je wel of niet gelooft, iedereen is welkom.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:55 schreef man1986 het volgende:
[..]
De hel is ook maar een saaie boel hoor. Enkel ongelovigen die het met elkaar eens zijn dat God niet bestaat. Gaat toch eens een keer vervelen gok ik.
Waar slaat deze onzin weer op ? Is dat een antwoord op mijn post ? Zielig hoor.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
De één zijn dood is de ander zijn brood.
God is de God van het Leven en niet de God van de Dood.
Je moet daar gewoon doen wat de duivel je zegt. Geen vrijheid, enkel dwang.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, dan zijn het in ieder geval mensen van niveau. En de duivel is in tegenstelling tot wat de bijbel zegt ook een prima knakker heb ik uit betrouwbare bron. Die doet niet zo moeilijk over wat je wel of niet gelooft, iedereen is welkom.
Die keuze heb je ook. Just make sure it's the right one.quote:Nee, als ik de keuze had zou ik het wel weten.
De boom van de kennis van goed en kwaad heeft ons juist kennis ontnomen. Begrijp je dat niet?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:56 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Je verzint ze waar we bijstaan zeker?
Straks ga je ook nog zeggen dat het universum dan vrij begaanbaar is voor de gelovigen en dat je geen problemen meer hebt met je lichaam en in geen tijd van de ene kant van het universum naar de andere kant kunt gaan enkel door eraan te denken (lees: dit beweerde een andere christenhond Ali genaamd). Echt waar, als je nog meer van zulke dingen verzint ga je maar wieberen.
Jullie god is tegen kennis voor zijn volgelingen. Dat zie je al in Genesis 4 met de zondeval.
Dat zou ik ook zeggen als ik de jaloerse god wasquote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je moet daar gewoon doen wat de duivel je zegt. Geen vrijheid, enkel dwang.
Nee, die keuze heb je niet. Dat is dus het probleem en wederom een reden waarom de bijbel een lachertje is.quote:Die keuze heb je ook. Just make sure it's the right one.
Dan lijkt dit alleen bij jou te zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
De boom van de kennis van goed en kwaad heeft ons juist kennis ontnomen. Begrijp je dat niet?
Wat heeft hel jou te bieden? Ben ik benieuwd naar.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik de jaloerse god was
Geloven dat je geen keuze hebt is zelf een keuze.quote:[..]
Nee, die keuze heb je niet. Dat is dus het probleem en wederom een reden waarom de bijbel een lachertje is.
Er staan een paar vragen open. Op deze en ook op de vorige pagina.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
De boom van de kennis van goed en kwaad heeft ons juist kennis ontnomen. Begrijp je dat niet?
Heb jij alle kennis?quote:
welke kennis is in de hemel en hoe onderbouw je dit?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:52 schreef man1986 het volgende:
[..]
Juist in de hemel kun je blijven leren en nieuwe dingen ontdekken. Of denk je dat er daar geen kennis te vinden is?
Je hebt waarschijnlijk niet eens door hoe erg je uit je nek staat te kletsen. Moet je voor de grap Genesis er eens bij pakken. NADAT de mens van de boom van de kennis van goed had staan eten zeide god "zie, ze zijn geworden onzer gelijk". Dus in feite had de mens MEER kennis dan God, en door het eten van de boom van de kennis van goed en kwaad was men gedegradeerd in kennis tot het niveau van god?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
God is de bron van alle kennis. Toegang tot God is toegang tot alle kennis.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke kennis is in de hemel en hoe onderbouw je dit?
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:05 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Er staan een paar vragen open. Oo deze en ook op de vorige pagina.
Kom ik wel later op terug.quote:want he, dit was toch een debat en niet een ontwijkmoeilijkevragentopic?
Again: bron?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
God is de bron van alle kennis. Toegang tot God is toegang tot alle kennis.
Wat houd dat in dan volgens jou?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef man1986 het volgende:
Er bestaat zoiets als genetische grenzen.
Dat heeft ruk met genetica te maken, maar meer met o.a. mechanica, weerstand, zwaartekracht etc.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef man1986 het volgende:Een paard kan wel hard rennen, maar zal bijvoorbeeld nooit een snelheid van 300km/uur gaan bereiken.
Wat bedoel je hiermee? Dat er een limit zit op genetische variatie? Of dat er grenzen zijn aan de hoeveelheid fenotypische eigenschappen die het gevolg zijn van de genotypische opbouw van een organisme?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef man1986 het volgende:Er zijn eenmaal grenzen aan te duiden op de variaties die voort kunnen vloeien uit de genetische diversiteit van organismen.
Praat eens met een boer, die zal je de grenzen van variatie haarfijn uitleggen.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:10 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wat houd dat in dan volgens jou?
[..]
Dat heeft ruk met genetica te maken, maar meer met o.a. mechanica, weerstand, zwaartekracht etc.
[..]
Wat bedoel je hiermee? Dat er een limit zit op genetische variatie? Of dat er grenzen zijn aan de hoeveelheid fenotypische eigenschappen die het gevolg zijn van de genotypische opbouw van een organisme?
Want wat betreft fenotypische eigenschappen is "the sky the limit". Of beter gezegd, zolang het niet tegen de wetten van de natuur in gaat is een specifieke eigenschap en de onderliggende genetische informatie daarvan mogelijk. Zeker niet alles is ook echt waarschijnlijk, maar dat heeft in veel gevallen te maken met de omstandigheden hier op Aarde, niet de genetische onmogelijkheid.
Het is leuk en aardig dat jij over genetische grenzen spreekt, maar ik betwijfel ten zeerste of jij voldoende kennis over genetica hebt om werkelijk daarover conclusies te trekken. Ik zie mij het niet zo zeer snel doen en het is nota bene een onderdeel van mijn studie.![]()
(En sinds ik de tardigrade op mijn lijstje van favoriete levensvormen heb staan doe ik al helemaal geen uitspraken meer over genotypische/fenotypische onmogelijkheden.)
De boom van de kennis van goed en kwaad heeft ons niet alwetend gemaakt.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:08 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk niet eens door hoe erg je uit je nek staat te kletsen. Moet je voor de grap Genesis er eens bij pakken. NADAT de mens van de boom van de kennis van goed had staan eten zeide god "zie, ze zijn geworden onzer gelijk". Dus in feite had de mens MEER kennis dan God, en door het eten van de boom van de kennis van goed en kwaad was men gedegradeerd in kennis tot het niveau van god?
Moet ik mij dat zo voorstellen?
Je bent steeds zieliger aan het worden, maar dat is jouw eigen schuld.
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef SpecialK het volgende:
Argument from authority.
Poisoning the well.
Niet dat ik het met Grouch eens ben, maar toch.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:03 schreef Grouch het volgende:
[..]
Het doel van een debat is je tegenstander te verslaan.
Je beperken tot alleen inhoudelijke argumenten is iets voor een discussie
Ik denk dat jij in dit topic nog niet genoeg feiten en conclusies hebt vast gesteld om naar dit soort conclusies te mogen springen. Eerst onderbouwen, dan vaststellen.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
De boom van de kennis van goed en kwaad heeft ons niet alwetend gemaakt.
Nee, jij deed de claim dat evolutie beperkt wordt tot een bepaald punt. Niet 'een boer' dan moet je die stelling verdedigen of toegeven dat je ernaast zit omdat je je stelling niet aannemelijk kan maken.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Praat eens met een boer, die zal je de grenzen van variatie haarfijn uitleggen.
Is goed!quote:Kom ik wel later op terug.
Ik praat regelmatig met boeren, wat is je punt? Ik kan je garanderen dat boeren niet bepaald expert zijn op het gebied van genetica en hoe fenotype in verband staat met genotype.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Praat eens met een boer, die zal je de grenzen van variatie haarfijn uitleggen.
Uhuhquote:
"maar toch".quote:Op maandag 15 juli 2013 20:14 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Niet dat ik het met Grouch eens ben, maar toch.
Doe ik nooit in dit soort discussies, meestal ga ik maar stil in een hoekje huilen. Dat komt omdat het gebrek aan kennis bij creationisten me zoveel pijn doet.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:20 schreef man1986 het volgende:
Ik zal later wel terug komen op jullie punten.
Niet teveel gaan dansen op de tafel
Hoe gaat zo'n beest' cellen om met de osmotische druk tussen compleet uitgedroogd zijn of zelfs in een vacuum leven en dan weer nat worden eigenlijk. Hij zou toch uit elkaar moeten knallen ergens.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:18 schreef Semisane het volgende:
[..]
Uhuh
http://sun.iwu.edu/~tardisdp/tardigrade_facts.html
En hoe ziet anhydrobiosis er in een tardigrade dan uit hoor ik mezelf denken...nou zo.
Welke kennis dan?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waarom spring je steeds van de hak op de tak zonder door te gaan op de discussie?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik ookquote:Op maandag 15 juli 2013 20:05 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat heeft hel jou te bieden? Ben ik benieuwd naar.
whatever.quote:Geloven dat je geen keuze hebt is zelf een keuze.
Heeft met name te maken met hoe de cellen en lichaamssegmenten zich in een droge toestand kunnen "opvouwen" als waren. De structuur van de cellen is zo dat deze een "tun structuur" vormt, waarbij bepaalde suikers de cel membranen ondersteund en beschermen. Ook vormt er een soort van wax laagje dat verdere transpiratie tegen gaat.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n beest' cellen om met de osmotische druk tussen compleet uitgedroogd zijn of zelfs in een vacuum leven en dan weer nat worden eigenlijk.
* creationistische modus * onderzoek gebruikenquote:Op maandag 15 juli 2013 20:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Heeft met name te maken met hoe de cellen en lichaamssegmenten zich in een droge toestand kunnen "opvouwen" als waren. De structuur van de cellen is zo dat deze een "tun structuur" vormt, waarbij bepaalde suikers de cel membranen ondersteund en beschermen. Ook vormt er een soort van wax laagje dat verdere transpiratie tegen gaat.
Er zijn wel wat artikelen over te vinden overigens, want er is toch wel redelijk wat onderzoek naar deze beestjes![]()
Toevallig heb ik dit artikel laatst nog moeten gebruiken.- http://www.eje.cz/pdfarticles/656/eje_093_3_349_Somme.pdf
Jah.quote:
Nu begin je toch te flippen hoor.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
God is de bron van alle kennis. Toegang tot God is toegang tot alle kennis.
Was ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen met deze clip?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
A, B, C of D? Deze clip is een goed idee (rijmt):
Weet je zeker dat je niet Hollander1000 bent?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:37 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
* creationistische modus * onderzoek gebruiken![]()
![]()
Dan ben jij echt een dommen als je geloofd dat evolutie gebeurt is! Kijk gewoon in de bijbel om te zien hoe dat gebeurt werdt! Kijk maar god weedt het: 14 Zij, en al het gedierte naar zijn aard, en al het vee naar zijn aard, en al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, naar zijn aard, en al het gevogelte naar zijn aard, alle vogeltjes van allerlei vleugel. 15 En van alle vlees, waarin een geest des levens was, kwamen er twee en twee tot Noach in de ark.
Zo vol detaijs! Kijk hoe gedetaijeert alles is uitgelegt! Jou dier is gewoon een Beerdiertjes, mosbeertjes of waterberen http://nl.wikipedia.org/wiki/Beerdiertjes Dus is het een BEER. Simpel want kan een 5 jarige nog zeggen want de banaan is de enige die er niet bij hoord!!! Beter dan jij wetenschappers, die hebben alleen maar geliegt!!! Nou enja ookal is het wat kleiner is nog STEEDS een BEER. Want BEREN krijgen geen HONDEN als kinderen!!! Dus macro is gewoon sprookje! * creationistische modus uit*
Interessant onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |