quote:Op maandag 15 juli 2013 19:15 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Op die paar miljoen doden na dan...
quote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar iedereen MOET dood om bij hem te komen
quote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
en als je niet naar hem komt, moet je alsof DOOD
Lees de Bijbel voor het antwoord.quote:
Geen commissie, enkel eeuwig leven.quote:
Wie wil dan eeuwig leven in deze wereld? Jij wel? Ik niet.quote:
Vegetariërs eten elkaar gewoonlijk niet op.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ok, dus als ik aan jou vraag hoe er bijvoorbeeld voor gezorgd werd dat de dieren op de Ark elkaar niet opaten, zal je antwoord niet zijn: omdat god ze allemaal in slaap heeft getoverd?
Er bestaat zoiets als genetische grenzen. Een paard kan wel hard rennen, maar zal bijvoorbeeld nooit een snelheid van 300km/uur gaan bereiken. Er zijn eenmaal grenzen aan te duiden op de variaties die voort kunnen vloeien uit de genetische diversiteit van organismen.quote:[..]
Geeft niet. Kijk, wat ik bedoel is dit. Je hebt een ringsoort. Zoals die salamanders. Nu is de situatie al zo dat ze niet meer op elkaar lijken en ook geen nageslacht meer met elkaar kunnen produceren. Maar het zijn nog wel allebei salamanders. Stel dat je soort 1 hebt en de ander is soort 17. En soort 17 wordt geisoleerd doordat er een stuk land afbreekt door een aardbeving en hij leeft voort in totaal andere omstandigheden dan eerst. Dus hij moet aanpassen. En flink ook. Alleen de meest donkere en uiteindelijk meest zwarte salamanders overleven omdat de bodem daar zwart is en ook alleen de salamanders die het beste kunnen graven ( ik noem maar effe wat ) en zo nog wat eigenschappen. Als je dat een paar miljoen jaar door laat gaan, wat zorgt er dan voor dat die salamander uiteindelijk niet in bijvoorbeeld een mol is veranderd na 100 miljoen jaar terwijl de andere nog steeds een salamander is of misschien wel meer richting modderkruiper is gegaan omdat zijn gebied nou juist helemaal overstroomd werd?
Waar wil je dan eeuwig leven? In gouden straten? Lofzingend de heer?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wie wil dan eeuwig leven in deze wereld? Jij wel? Ik niet.
Genoeg mensen hoor.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Makkelijk he? Er is niemand om het na te vertellen.
sorry is dat een argument voor iets?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat dacht je van geen ziekte, geen ouderdom, geen verveling, totale toegang tot de kennis van God etc.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waar wil je dan eeuwig leven? In gouden straten? Lofzingend de heer?
(Wat die daar aan heeft is me altijd onduidelijk geweest. Een perfecte, alleswetende, algoede God die aanbeden wenst te worden...tot in eeuwigheid)
Wat limiteerd de salamanderquote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
Vegetariërs eten elkaar gewoonlijk niet op.
[..]
Er bestaat zoiets als genetische grenzen. Een paard kan wel hard rennen, maar zal bijvoorbeeld nooit een snelheid van 300km/uur gaan bereiken. Er zijn eenmaal grenzen aan te duiden op de variaties die voort kunnen vloeien uit de genetische diversiteit van organismen.
Genetica is de beperkende factor.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat limiteerd de salamander
Wat behoud een paard 300km/u te rennen?
Geen verveling?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:36 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat dacht je van geen ziekte, geen ouderdom, geen verveling, totale toegang tot de kennis van God etc.
Lijkt me leuker dan een vakantie naar Egypte eerlijk gezegd.
Er zijn ook mensen die het ná vertellen. Jij gelooft ze niet, prima.quote:
Eeuwig leven is ook gewoon bullshit. Denk nou werkelijk eens na man1986. Eeuwig leven in gouden straten, zittend aan het avondmaal met de Heer, lofprijzen van de Heer voor zijn daad. Terwijl hij de mensheid ook had kunnen vergeven en weer verder kunnen gaan zoals volwassen mensen betaamt. Het was tenslotte maar het eten van een vrucht door TWEE personen, een tikkeltje onvolwassen om daar anderen voor de schuld te geven.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ultieme kennis en wijsheid, puur geluk en tevredenheid, noem je dat niet leuk?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Geen verveling?
Je mag helemaal niets in het paradijs dan wat god bepaald heeft, alles dat leuk is is verboden!
Nee, verdomme dat is alsof je elke zaterdagmiddag met de complete vinexwijk gaat bbq-en, lekker verplicht gezellig doen, goedkoop bier drinken en grappen maken over de dikke vrouw van je buurman links en rechtsquote:Op maandag 15 juli 2013 19:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ultieme kennis en wijsheid, puur geluk en tevredenheid, noem je dat niet leuk?
Ook voor jou is er een plek gereserveerd in Gods Koninkrijk. Jij mag zelf beslissen om wel of niet te gaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:40 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Eeuwig leven is ook gewoon bullshit. Denk nou werkelijk eens na man1986. Eeuwig leven in gouden straten, zittend aan het avondmaal met de Heer, lofprijzen van de Heer voor zijn daad. Terwijl hij de mensheid ook had kunnen vergeven en weer verder kunnen gaan zoals volwassen mensen betaamt. Het was tenslotte maar het eten van een vrucht door TWEE personen, een tikkeltje onvolwassen om daar anderen voor de schuld te geven.
Ontpoic: Eeuwig leven zonder kans op het maken van fouten (en daardoor te leren). Neen, doe mij dan maar reincarnatie zoals geleerd door de Kabbalah en westers esoterische stromingen. Dus leven op aarde om te leren, doodgaan en het goede mede nemend, en daarna weer terug komen om meer te leren. Net zolang als nodig is.
Misschien net zo ongeloofwaardig als eeuwig leven, maar wel tien keer beter met een doel voor ogen. Jouw geloof heeft geen doel voor ogen, behalve dan het lofprijzen van de Heer. Een echte god zit niet te wachten op eeuwige lofprijzing.
Zo zijn de genetische grenzen van roofdieren dat ze dierlijk voedsel nodig hebben. Die zijn geen vegetariër en natuurlijk ook nooit geweest.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
Vegetariërs eten elkaar gewoonlijk niet op.
[..]
Er bestaat zoiets als genetische grenzen. Een paard kan wel hard rennen, maar zal bijvoorbeeld nooit een snelheid van 300km/uur gaan bereiken. Er zijn eenmaal grenzen aan te duiden op de variaties die voort kunnen vloeien uit de genetische diversiteit van organismen.
De truuk is om de wetenschap niet als alomvattende handleiding te zien maar als gereedschap om de realiteit te ontdekken. Daarnaast ben je ook nog gewoon een mens en maak je deel uit van een samenleving vol met mensen waarbinnen het gezonder is om misdaad te bestraffen en goede daden te belonen zonder alles af te doen als "och dat zijn maar chemische processen". Je wil dingen te veel vanuit 1 perspectief bekijken terwijl de wereld veel interessanter is dan dat.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:14 schreef man1986 het volgende:
[..]
Moraliteit staat los van onze concepten en heeft een basis in realiteit. Daar kan ik het mee eens zijn.
Zo kunnen we stellen dat verkrachting slecht is, ongeacht de mening van de verkrachter. Maar een verkrachter kan als argument gebruiken dat zijn daden een gevolg zijn van evolutionaire processen en chemische reacties in zijn hersenen. Hoe kunnen we daarop inspelen als we zelf ook de visie van de verkrachter erop nahouden? Wij zijn een gevolg van evolutie, de verkrachter ook. Tenzij er een basis kan bestaan voor moraliteit onafhankelijk van evolutionaire processen, kunnen we onszelf en de verkrachter niet met twee maten gaan meten. Als beide partijen zich op evolutie beroepen, wie heeft dan gelijk? Juist niemand en dat leidt ons tot morele subjectivisme. Gelijk hebben bestaat dan niet meer, maar slechts morele subjectivisme.
Op basis van de simpelste natuurwetten die er, uiteindelijk voor zorgen dat gevolueerde sociale wezens moeten samenwerken om te overleven.quote:[..]
Wat is dan de basis van het universum? Het universum bestaat uit 'stof' (materie). Terwijl moraliteit en logica niet-stoffelijk zijn (immaterieel). Hoe kan materie leiden tot non-materie (moraliteit en logica)?
Ongetwijfeld kan je wat wij kenmerken als vrije wil coderen. Geen idee nog hoe maar ze zijn druk bezig met het reverse-engineren van het menselijk brein dus ik verwacht, naast Alan Turings bestaande werk hierin binnenkort super interessante wiskunde in dit veld.quote:[..]
Interessante gedachte, ik ben dan benieuwd hoe we 'vrije wil' gaan coderen in een digitale drager zoals een robot. Heeft vrije wil wel een codering, zo ja wat is het en hoe ziet het eruit?
quote:Op maandag 15 juli 2013 19:43 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ook voor jou is er een plek gereserveerd in Gods Koninkrijk. Jij mag zelf beslissen om wel of niet te gaan.
Dus alle wezens op de Ark waren vegetariër? Heb je bewijs voor die bijbels-geïnspireerde claim?quote:Vegetariërs eten elkaar gewoonlijk niet op.
Hoe zijn die grenzen te duiden dan? Tot waar kan een wezen evolueren en tot waar niet? Welke grenzen zouden overschreden zijn in de zeven miljoen jaar van ontwikkeling van ''aap'' tot mens bijvoorbeeld?quote:Er bestaat zoiets als genetische grenzen. Een paard kan wel hard rennen, maar zal bijvoorbeeld nooit een snelheid van 300km/uur gaan bereiken. Er zijn eenmaal grenzen aan te duiden op de variaties die voort kunnen vloeien uit de genetische diversiteit van organismen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |