Je kunt het nog anders bekijken. Het huidige verlies kan ook een nóg erger verlies worden als de waarde verder daalt en dan zou je kunnen zeggen dat TS geluk heeft dat ze er nog op tijd uit is gegaan. Dus de ex van TS heeft geen echt voordeel dat hij 100% eigenaar wordt.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je zegt dat degene die blijft zitten (en volledig eigendom wordt van het huis) mogelijk in de toekomst winst kan genereren met dat bezit. Dat is waar, maar die mogelijkheid tot winst is niet gekoppeld aan dát specifieke huis.
Als TS zou ik echt blij zijn met zo'n partner die zichzelf diep in de shit wil werken in de toekomst. Ik zou zeggen trouw met hem maar das niet zo goed afgelopen vorige keerquote:Op maandag 15 juli 2013 23:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als die kerel het accepteert en genoeg geld heeft waarom zou hij dat zijn ex niet gunnen dan als het zou mogen?
Correct.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:40 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Belastingvrij schenken of ontvangen mag ook niet zomaar volgens mij.
Als er een onderwaarde is en jij stapt uit de hypotheek zonder hem de helft van het verschil te betalen is dat wettelijk gezien volgens mij gewoon een schenking van hem.
100% voordeel ten opzichte van zijn vertrekkende ex, aangezien zij gaat hurenquote:Op maandag 15 juli 2013 23:48 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je kunt het nog anders bekijken. Het huidige verlies kan ook een nóg erger verlies worden als de waarde verder daalt en dan zou je kunnen zeggen dat TS geluk heeft dat ze er nog op tijd uit is gegaan. Dus de ex van TS heeft geen echt voordeel dat hij 100% eigenaar wordt.
Ja ze controleren, geen idee hoe groot de pakkans is. Zwager had ermee te maken iig.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:14 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Controleren ze hier op? Wat is de pakkans?
En wie is dan de pineut? Persoon die blijft wonen in het koophuis of de persoon die vertrekt zonder het verlies te delen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja ze controleren, geen idee hoe groot de pakkans is. Zwager had ermee te maken iig.
Er komt een aanslag voor de partner die de schenking doet in ogen van de belastingdienst. In dit geval TS haar ex dus.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:18 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
En wie is dan de pineut? Persoon die blijft wonen in het koophuis of de persoon die vertrekt zonder het verlies te delen?
Ach ik werk hier. Misschien verklaart dat wat? De cliënten die daar dagelijks in wanhoop binnenlopen?quote:Op maandag 15 juli 2013 23:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig hoe jij in vrijwel ieder topic wel een worst case scenario kan bedenken en er ook nog eens (indirect) mee te maken hebt gehad
hoop openstaande vacaturesquote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ach ik werk hier. Misschien verklaart dat wat? De cliënten die daar dagelijks in wanhoop binnenlopen?
99% VRIJWILLIGERSWERK. Voor de kat z'n jeweetwel, dus.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:47 schreef marcosta het volgende:
[..]
hoop openstaande vacatures
Kan mooi naar WGR / Werkzoekend #85
oepsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
99% VRIJWILLIGERSWERK. Voor de kat z'n jeweetwel, dus.
No prob. We zoeken inderdaad wat goeie ICT-ers, dat klopt, want het is best wel een bende nu. .quote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:02 schreef marcosta het volgende:
[..]
oeps
ik zat alleen naar de ict vacatures te kijken in mijn geval.
En die waren toevallig net wel betaald
Lol ik ben toevallig wel een ICT'R maar dan 1 die geen andere baan zoekt .quote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
No prob. We zoeken inderdaad wat goeie ICT-ers, dat klopt, want het is best wel een bende nu. .
Ze gaat de bijstand in. Dan kan je dat wel afspreken maar de uitkeringsinstantie komt het bedrag voor de partneralimentatie dan alsnog opeisen bij hem.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:28 schreef Leandra het volgende:
En wat als je afziet van partneralimentatie in ruil voor het overnemen van de schuld?
Dat komt er inderdaad ook nog bij kijken wanneer er bijstand wordt aangevraagd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:10 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ze gaat de bijstand in. Dan kan je dat wel afspreken maar de uitkeringsinstantie komt het bedrag voor de partneralimentatie dan alsnog opeisen bij hem.
Sorry, ik ben te duurquote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
No prob. We zoeken inderdaad wat goeie ICT-ers, dat klopt, want het is best wel een bende nu. .
Dat is waar, wellicht is het dan wel handig om een openstaande schuld aan hem te hebben....quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:10 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ze gaat de bijstand in. Dan kan je dat wel afspreken maar de uitkeringsinstantie komt het bedrag voor de partneralimentatie dan alsnog opeisen bij hem.
Ben je omgebouwd?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe goed ik kan multitasken.
Dat telt dubbel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kan wel ouwehoeren als een oud wijf, telt dat ook?
En TS moet inkomstenbelasting betalen, want zij krijgt een geschenk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er komt een aanslag voor de partner die de schenking doet in ogen van de belastingdienst. In dit geval TS haar ex dus.
Heb je deze ondertussen al wel doorgelezen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Oké even weer bij gelezen.
Hoop dingen waar ik zo 123 niet uitkom, het beste is toch om gewoon met de hypotheekbemiddelaar om tafel te gaan zitten. Hoor hier veel verschillende verhalen, en ik wil geen valse hoop voor mezelf creëren
quote:
Dat heb ik over het hoofd gezien volgens mijquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Heb je deze ondertussen al wel doorgelezen?
[..]
Dat wil ik ook niet!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:58 schreef BB-Pieter het volgende:
Wat je ook gaat doen, ik adviseer je wel om ook echt de scheiding door te zetten/ los van elkaar te komen financieel. 2 jaar wachten om alsnog je huis te verkopen geeft heel veel stress, heb ik van heel dichtbij meegemaakt.
Succes i.i.g.
Want over een schenking betaal je inkomstenbelasting?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En TS moet inkomstenbelasting betalen, want zij krijgt een geschenk.
Probleem is dat de schenking direct NA de ontbinding van het huwelijk plaatsvindt, ervoor kan niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er moet hoogstens schenkbelasting betaald worden, en binnen een huwelijk in gemeenschap van goederen is dat bijzonder weinig.
en wat als de hypotheek al voor 20% afgelost is?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:42 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als er overwaarde is dan moet hij jou uitkopen.
Als er onderwaarde is dan moet jij de helft daarvan aan hem vergoeden.
Als geen van beiden van toepassing is dan kan het met gesloten beurzen.
Gaat om openstaande hypotheek versus de waarde van het huis.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:07 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
en wat als de hypotheek al voor 20% afgelost is?
dan kan ze daar toch 10% van krijgen?
Dat kan, maar is niet eerlijk. We doen het sowieso gelijk om (als het kan..)quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:07 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
en wat als de hypotheek al voor 20% afgelost is?
dan kan ze daar toch 10% van krijgen?
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:41 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Gaat om openstaande hypotheek versus de waarde van het huis.
Dat afgeloste deel zit daar dus al in verwerkt.
Strak plan. Vriend van me wacht al bijna 2 jaarquote:Op zondag 14 juli 2013 22:27 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet hoe erg jullie op het feitelijke scheiden zitten te wachten, maar de wetgever verplicht gehuwden tegenwoordig niet meer om in één huis te wonen, dus als je beiden een jaar of wat geduld hebt dan zou je kunnen overwegen voorlopig alleen maar van tafel en bed te scheiden en de feitelijke uitvoering van de scheiding te laten wachten tot de huizenmarkt weer wat aangetrokken is, en het huis iig niet meer onderwater staat.
Maar goed, dat moet je allebei ook willen en dan moeten er geen verse verkeringen in beeld zijn, want dan gaat het uiteindelijk toch spaak lopen.
Ja, het is geen oplossing die heel handig is, maar als het het enige alternatief is voor het huis met verlies verkopen (omdat de partner van TS bijvoorbeeld in z'n eentje geen hypotheek kan krijgen), en je gaat nog fatsoenlijk met elkaar om, dan zou je het kunnen overwegen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Strak plan. Vriend van me wacht al bijna 2 jaar
Ja, het is sowieso geen handige oplossing als de aanstaande ex van TS de hypotheek wel volledig op zijn naam kan krijgen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:58 schreef PLAE@ het volgende:
Stel je gaat wachten en de prijzen zakken nog 1,5 jaar en je huis is laten we zeggen 20.000 minder waard geworden in die tijd en je zit nu al 30.000 onder je aankoopwaarde. Dan ben je van 15.000 restschuld pp naar 25.000 restschuld pp gegaan. En hoe lang duurt het dan voordat je op een aanvaardbaar niveau zit? Het is niet zo dat de voorspellingen NU zijn dat we niet nog een jaar of 2 blijven dalen. Het is heeeeel vervelend, dat begrijp ik (en moeilijk). Maar wachten is ook link.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |