ja is toch veel beter? mensen die een boodchap in hun liedjes achterlaten, mensen die hun liedjes zelf schrijven, mensen die niet over chicks zingen in elk fucking liedje (zoals One Direction)quote:Op zondag 14 juli 2013 17:34 schreef GGMM het volgende:
De toplijsten aller tijden worden altijd gedomineerd door Wiz Khalifa, Havoc & Lloyd Banks ja.
quote:Op zondag 14 juli 2013 17:35 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ja is toch veel beter? mensen die een boodchap in hun liedjes achterlaten, mensen die hun liedjes zelf schrijven, mensen die niet over chicks zingen in elk fucking liedje (zoals One Direction)
die tattoos zien er eigenlijk wel baas uitquote:Op zondag 14 juli 2013 17:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een bijzonder groot artiest ja.
wat een kutherriequote:Op zondag 14 juli 2013 17:37 schreef Stuart het volgende:
Als ik maar 3 liedjes mag kiezen dan kies ik in ieder geval AC/DC met Thunderstruck
Over de andere 2 zou ik heel goed moeten nadenken![]()
Hahahaquote:
het is toch gewoon geschreeuw? dit is toch veel beter:quote:Op zondag 14 juli 2013 17:39 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hahaha
Kan me voorstellen dat niet iedereen het weet te waarderen
In ieder geval vele malen beter dan die stront die jij in je OP hebt staan.quote:
uhm muziek van deze tijd bedoel je?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
In ieder geval vele malen beter dan die stront die jij in je OP hebt staan.
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:37 schreef Trollscience het volgende:
beste liedje is sowieso stairway to heaven van deep purple man !!!!! tegenwoordig maken ze geen goede muziek meer !!!
tegenwoordig maken ze geen goeie muziek meer? rond 1990 zijn ze begonnen met goeie muziek te makenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:37 schreef Trollscience het volgende:
beste liedje is sowieso stairway to heaven van deep purple man !!!!! tegenwoordig maken ze geen goede muziek meer !!!
gast de beste muziek is sowiezo heavy metal uit de jaren '60.... ipv al die domme "gangster" negers die de hele tijd over dezelfde beat rappen over bitches neuke....quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef kdaalder het volgende:
[..]
tegenwoordig maken ze geen goeie muziek meer? rond 1990 zijn ze begonnen met goeie muziek te maken
over bitches neuken? dat doen alleen die fake ass rappers. Heavy Metal? dat gaat een beetje zo: WAAWAAAWAAAWAAAWAAAAHEEEHEHEEEEEHEEEE. Een beetje geschreeuw dus. een beetje? keihard geschreeuw, kutherrie, dat is toch geen muziek? ik kan me niet voorstellen dat mensen naar metal luisteren, dat is op splittercore na het ergste wat er is, gewoon keihard kattengejank, dat zijn toch kutgeluiden?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:57 schreef Trollscience het volgende:
[..]
gast de beste muziek is sowiezo heavy metal uit de jaren '60.... ipv al die domme "gangster" negers die de hele tijd over dezelfde beat rappen over bitches neuke....
nee 1 of andere 'stoere' neger die de hele tijd monotoon praat op een dom ritme is zeker wel luisterbaar.... soms ben ik het wel met de vvd van geert wilders eens hoor...quote:Op maandag 15 juli 2013 19:45 schreef kdaalder het volgende:
[..]
over bitches neuken? dat doen alleen die fake ass rappers. Heavy Metal? dat gaat een beetje zo: WAAWAAAWAAAWAAAWAAAAHEEEHEHEEEEEHEEEE. Een beetje geschreeuw dus. een beetje? keihard geschreeuw, kutherrie, dat is toch geen muziek? ik kan me niet voorstellen dat mensen naar metal luisteren, dat is op splittercore na het ergste wat er is, gewoon keihard kattengejank, dat zijn toch kutgeluiden?
1 of andere stoere neger? gaan we de fucking racist uithangen (nee ik ben geen neger effe dat je het weet). monotoon praat? weetje zeker? hij rapt hij praat niet. Maar ach, mensen die niks van rap weten denken altijd dat rappen hetzelfde is als snel praten. en rappers hebben het in hun liedjes over echte shit, die geven een boodschap in hun liedjes door. En dan heb ik het over echte rappers zoals 2pac, Nas of Eminem, niet zoals fake ass rappers zoals Yes-R of Mac Miller of Lil Wayne. Waar zingen, of beter gezet ''schreeuwen'' die metal emo gothics van jou over. Ten derde: fuck you, ten vierde:quote:Op maandag 15 juli 2013 22:51 schreef Trollscience het volgende:
[..]
nee 1 of andere 'stoere' neger die de hele tijd monotoon praat op een dom ritme is zeker wel luisterbaar.... soms ben ik het wel met de vvd van geert wilders eens hoor...
commerciele troep?quote:Op maandag 15 juli 2013 23:09 schreef Buffell het volgende:
Dát, mijn heren, zijn nog eens platen
En TS, ga je inderdaad eens hard schamen dat je goedkoop geproduceerde commerciële troep, zonder diepgang (m.u.v. van The Message een beetje) verkiest boven echte klassiekers waar bloed, zweet en tranen én een prachtige historie bij zit.
Bruce Springsteen? is wel heel oud heh?quote:Op maandag 15 juli 2013 23:09 schreef Buffell het volgende:
1. Bruce Springsteen - Thunder Road
2. Dire Straits - Brothers in Arms
3. Bruce Springsteen - The Ghost of Tom Joad / Deep Purple - Child in Time
Pac vind ik idd niet zo goed als iedereen vindt, ik vind hem niet ''The King of Rap'' zoals hij genoemt wordt maar dat neemt niet weg dst hij een heel goeie rapper is, Eminem is ook een goeie rapper maar ook niet de beste. Maar anyway, ik vind dat Nas the titel ''The King of Rap'' verdientquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:40 schreef Agger het volgende:
Jij bent een ster in dingen overschatten. 2Pac is enorm overschat, idem Eminem. En dan ook nog Young, Wild and Free in je top 3 beste nummers ooit zetten? Dan snap je er heeeeeeeeeelemaal niets van.
Klopt, hij heeft goede nummers. Maar het leven wat hij leed en zijn achtergrond is al een verhaal op zich, daarom wordt hij wel vaak bovenaan gezet. Dat gebeurt toch met alles en iedereen die wereldberoemd was en dood is?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:40 schreef Agger het volgende:
Jij bent een ster in dingen overschatten. 2Pac is enorm overschat, idem Eminem. En dan ook nog Young, Wild and Free in je top 3 beste nummers ooit zetten? Dan snap je er heeeeeeeeeelemaal niets van.
Als je dit geen goede maar "oude" muziek vindt kan je net zo goed gewoon naar je rappers gaan luisterenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:19 schreef kdaalder het volgende:
[..]
Bruce Springsteen? is wel heel oud heh?
ik heb ook een vader weetje...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:51 schreef Worsteman het volgende:
[..]
Als je dit geen goede maar "oude" muziek vindt kan je net zo goed gewoon naar je rappers gaan luisteren
Oud, nou en? Trad een paar weken geleden nog op met de e-street band. En dat was een optreden dat je de meeste 20 jarige artiesten niet eens ziet doen. Zegt helemaal niets. Dit is toch gênant, of niet soms?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:19 schreef kdaalder het volgende:
[..]
Bruce Springsteen? is wel heel oud heh?
Holy shit ja! Wat een baas, die stem is echt ongelofelijkquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Een goed nummer, maar belangrijke is een goede artiest. Zelfs 30 jaar later.
U bent geboren in 1984...?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef kdaalder het volgende:
[..]
tegenwoordig maken ze geen goeie muziek meer? rond 1990 zijn ze begonnen met goeie muziek te maken
Is vaak zo ja. Dat artiesten die doodgaan, hun beste tijd hebben als artiest. Vaak onterecht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:21 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft goede nummers. Maar het leven wat hij leed en zijn achtergrond is al een verhaal op zich, daarom wordt hij wel vaak bovenaan gezet. Dat gebeurt toch met alles en iedereen die wereldberoemd was en dood is?
Wat is dit nou weer voor complete onzin? Je kan toch bepaalde liedjes hebben waar je over een periode van jaren altijd weer op terugkomt?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:39 schreef Moody het volgende:
Een discussie over muzieksmaak
Jooahh joahhh rap is goed. Neeneee hardrock is beter. Jawelll, nietes, wellus, echt niet! Wel waar!
Mensen die 3 liedjes kunnen opnoemen die ze "het beste" vinden, kennen óf weinig muziek óf ze kennen geen verschillende stemmingen.
Sowieso kun je per dag of week toch een verschillende top 3 hebben? Soms vind ik een nummer helemaal geweldig en staat ie in mijn top 3. Maar misschien een week later niet meer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:27 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor complete onzin? Je kan toch bepaalde liedjes hebben waar je over een periode van jaren altijd weer op terugkomt?
Complete onzin wat ik zei is misschien wat overdreven. Maar ik kan altijd pas na een lange periode zeggen of een lied een 'blijver' is. De drie liedjes die ik hierboven postte vind ik bv al een paar jaar geweldig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:54 schreef starla het volgende:
[..]
Sowieso kun je per dag of week toch een verschillende top 3 hebben? Soms vind ik een nummer helemaal geweldig en staat ie in mijn top 3. Maar misschien een week later niet meer.
[qunote]quote:
Typhoonquote:
De muziek van Ch!pz is tijdloos, ook over 40 jaar nog:quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:05 schreef kdaalder het volgende:
[..]
[qunote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Een goed nummer, maar belangrijke is een goede artiest. Zelfs 30 jaar later.
[..]
Oud, nou en? Trad een paar weken geleden nog op met de e-street band. En dat was een optreden dat je de meeste 20 jarige artiesten niet eens ziet doen. Zegt helemaal niets. Dit is toch gênant, of niet soms?
the Black Eyed Peas zijn ook kut, maar muziek moet je vergelijken met chips. Chips is ooit goed maar 40 jaar later is het echt niet meer goed hoor, dan is het over datum
Doc John niet kennenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
gast als je naar Nederlandse rap luistert weet je al niks van goeie rap, ...
Ik had natuurlijk een nummer van Kempi erbij moeten zetten?quote:
Typhoon heeft anders wel het beste album van Nederlandse bodem gemaakt, dat jij geen smaak hebt wisten we al.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
Typhoon![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Typhoon
![]()
gast als je naar Nederlandse rap luistert weet je al niks van goeie rap, maar als je naar Typhoon luistert....dude dan zink je echt diep
Poolse muziek noemen en dan niet dit bazenlied invoegenquote:
Ik kon er maar 3 kiezen anders had ik de rest van de pareltjes er ook wel bij gedaanquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Poolse muziek noemen en dan niet dit bazenlied invoegen:
Geen idee waar het over gaat maar het klinkt geniaal.
ik heb zelden zoveel bullshit aan elkaar gereigd gehoortquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die de zoveelste bagger-rap een "liedje" noemen.
Rap is een expressievorm voor muzikaal minderbegaafden (ook wel anders begaafden genoemd).
ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslechtquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik had natuurlijk een nummer van Kempi erbij moeten zetten?
[..]
Typhoon heeft anders wel het beste album van Nederlandse bodem gemaakt, dat jij geen smaak hebt wisten we al.
Dat heb ik nou als ik een gemiddeld rap"nummer" hoor...quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef kdaalder het volgende:
ik heb zelden zoveel bullshit aan elkaar gereigd gehoort
Vind Great Minds toch een mokergoed album, zeker voor neder rapquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ik heb zelden zoveel bullshit aan elkaar gereigd gehoort
[..]
ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslecht
Waar gaat dat liedje wat ik plaatste eigenlijk over??quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik kon er maar 3 kiezen anders had ik de rest van de pareltjes er ook wel bij gedaan
veel wel, maar er is toch ook wel veel toffe en vernieuwende dingen te vinden hoor:quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslecht
dan weet je dus duidelijk niks van rapquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat heb ik nou als ik een gemiddeld rap"nummer" hoor...
Schopje naar ONZ?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:33 schreef kdaalder het volgende:
1. Nas - The Message
2. Havoc feat. Lloyd Banks - Life we Chose
3. Wiz Khalifa and Snoop Dogg feat. Bruno Mars - Young, Wild and Free
meer niet.
dude, je bent niet grappig, heb jij matties?quote:
Mattiesquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:21 schreef kdaalder het volgende:
[..]
dude, je bent niet grappig, heb jij matties?
Ik weet meer van rap dan me lief is. Zwakzinnigen met een IQ van 60 kramen gemiddeld genomen zinniger dingen uit. De uitzonderingen - rappers die wél wat hebben te vertellen - zijn schaars. En dan nog blijft het maar een expressievorm die hooguit zijdelings iets met muziek heeft te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:19 schreef kdaalder het volgende:
[..]
dan weet je dus duidelijk niks van rap
De muziek staat er onder ja. De tekst zou je in die zin primair kunnen noemen. Maar is dat een ramp?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet meer van rap dan me lief is. Zwakzinnigen met een IQ van 60 kramen gemiddeld genomen zinniger dingen uit. De uitzonderingen - rappers die wél wat hebben te vertellen - zijn schaars. En dan nog blijft het maar een expressievorm die hooguit zijdelings iets met muziek heeft te maken.
Ja, wel als je muziekliefhebber in hart en nieren bent. Dan moet je met lede ogen toezien hoe getalenteerde muzikanten en componisten worden weggedrukt naar de achtergrond door zichzelf doorgaans hopeloos overschattende gangsta-rappers, die alleen maar komen vertellen hoe goed ze zelf zijn. Dodelijk vermoeiend en tenenkrommend tegelijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:28 schreef Scuidward het volgende:
De muziek staat er onder ja. De tekst zou je in die zin primair kunnen noemen. Maar is dat een ramp?
Er is meer rap dan dat. Heus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:37 schreef Elfletterig het volgende:
die alleen maar komen vertellen hoe goed ze zelf zijn
Teksten van muzieknummers kunnen inderdaad ook bedroevend slecht zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar ik vind mensen zonder muzikaal talent (hooguit met enig ritmegevoel) die over backingtracks heen praten, geen "muziek" maken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Er is meer rap dan dat. Heus.
De rest van je betoog kan je ook op andere muziekstijlen toepassen met enkele minimale aanpassingen dus als de eindconclusie daarop is dat smaken verschillen dan is dat denk ik wel een goede opsomming van de hier gepasseerde argumenten. Maar ja. Ik luisterde net ook even wat disco dus misschien zit ik nog in die swing.
Ok. Een rapper is een artiest en geen muzikant, daar kan ik mij in vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Teksten van muzieknummers kunnen inderdaad ook bedroevend slecht zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar ik vind mensen zonder muzikaal talent (hooguit met enig ritmegevoel) die over backingtracks heen praten, geen "muziek" maken.
Toch is er wel degelijk kwaliteit. Typhoon is lyricaal bijzonder sterk. Daarnaast is Opgezwolle - Eigen Wereld nog altijd een wereldplaat. Niet zo pessimistisch gozer, zo slecht is nou ook weer niet.quote:ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslecht
Zoals ik al zei: jij weet duidelijk niks van rapquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet meer van rap dan me lief is. Zwakzinnigen met een IQ van 60 kramen gemiddeld genomen zinniger dingen uit. De uitzonderingen - rappers die wél wat hebben te vertellen - zijn schaars. En dan nog blijft het maar een expressievorm die hooguit zijdelings iets met muziek heeft te maken.
Zoals ik al zei: meer dan me lief is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:19 schreef kdaalder het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: jij weet duidelijk niks van rap
ja maar zulke rap haters als jij denken dat rappers zo van ''yoyoyo ik heb bitches en money'' gaan, maar dat doen er heel weinig en de rappers die dat doen zijn fake ass rappers. Die rappers zoals Mac Miller of Lil Wayne geven echte rappers zoals Nas, 2pac of 50 cent (echte rappers dus) een slecht beeld. Neem dan one direction, die zingen pas over bullshit. In elk liedje (ELK!) zingen ze over meisjes, en nee niet dat ze sex gaan hebben ofso nee over hoe mooi ze zijn en dat ze van die meisjes houden, in elk fucking liedje. Zing gewoon over hoe stoned je bent ofso. Nee het valt me op dat alleen echte rappers een boodschap in hun liedje doorbrengen. Jij zij dat dit soort rap schaars is, klopt, omdat echte rappers zulke grote taalkunstenaars zijn dat alleen zij dat kunnen, en al die andere gasten kunnen gewoon niet zulke goeie teksten schrijven, rappers schrijven ook al hun liedjes zelf (echte rappers bedoel ik) ik had al gezegt: zo een 90 jarige zanger waar me pa naar luistert, Frank Sinatra had een liedje ''my way'' maar hij had het niet eens zelf geschreven. En net zoals bij One Direction of Justin Bieber, iedereen kan zo een liedje schrijven over meisjes, elke fucking mongool, elke fucking pedo met 3 fucking snoepjes in z'n hand uit Gandahar Afghanistan kan zo een liedje schrijven. Daarom zijn er zo weinig goeie rappers.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: meer dan me lief is.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ja maar zulke rap haters als jij denken dat rappers zo van ''yoyoyo ik heb bitches en money'' gaan, maar dat doen er heel weinig en de rappers die dat doen zijn fake ass rappers. Die rappers zoals Mac Miller of Lil Wayne geven echte rappers zoals Nas, 2pac of 50 cent (echte rappers dus) een slecht beeld. Neem dan one direction, die zingen pas over bullshit. In elk liedje (ELK!) zingen ze over meisjes, en nee niet dat ze sex gaan hebben ofso nee over hoe mooi ze zijn en dat ze van die meisjes houden, in elk fucking liedje. Zing gewoon over hoe stoned je bent ofso. Nee het valt me op dat alleen echte rappers een boodschap in hun liedje doorbrengen. Jij zij dat dit soort rap schaars is, klopt, omdat echte rappers zulke grote taalkunstenaars zijn dat alleen zij dat kunnen, en al die andere gasten kunnen gewoon niet zulke goeie teksten schrijven, rappers schrijven ook al hun liedjes zelf (echte rappers bedoel ik) ik had al gezegt: zo een 90 jarige zanger waar me pa naar luistert, Frank Sinatra had een liedje ''my way'' maar hij had het niet eens zelf geschreven. En net zoals bij One Direction of Justin Bieber, iedereen kan zo een liedje schrijven over meisjes, elke fucking mongool, elke fucking pedo met 3 fucking snoepjes in z'n hand uit Gandahar Afghanistan kan zo een liedje schrijven. Daarom zijn er zo weinig goeie rappers.
quote:I'll take you to the candy shop
I'll let you lick the lollipop
Go 'head girl, don't you stop
Keep going 'til you hit the spot
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ja maar zulke rap haters als jij denken dat rappers zo van ''yoyoyo ik heb bitches en money'' gaan, maar dat doen er heel weinig en de rappers die dat doen zijn fake ass rappers. Die rappers zoals Mac Miller of Lil Wayne geven echte rappers zoals Nas, 2pac of 50 cent (echte rappers dus) een slecht beeld.
die 50 cent die een heel zware jeugd had en tussen de criminaliteit zat ja en daarom drugsdealer werd. Ja die 50 Cent. En jij somt alleen het negatieve op. En ik heb het over zijn rapkunsten niet over welke fucking mongool hij heeft bedreigd ik heb het over zijn fucking rapkunstenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Dezelfde 50 Cent die vorige week nog in het nieuws kwam omdat hij zijn bloedeigen zoon heeft bedreigd? http://www.nu.nl/achterkl(...)-16-jarige-zoon.html
Dezelfde 50 Cent die een week eerder nog voor huiselijk geweld en vandalisme is aangeklaagd?
http://www.nu.nl/achterkl(...)uiselijk-geweld.html
Dezelfde 50 Cent die op z'n twaalfde al drugsdealer was en daar zo trots op was dat hij zich vernoemde naar een legendarische drugshandelaar?
Dezelfde 50 Cent die vanwege z'n criminele verleden niet eens meer stemrecht heeft?
Die 50 Cent, bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |