Complete onzin wat ik zei is misschien wat overdreven. Maar ik kan altijd pas na een lange periode zeggen of een lied een 'blijver' is. De drie liedjes die ik hierboven postte vind ik bv al een paar jaar geweldig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:54 schreef starla het volgende:
[..]
Sowieso kun je per dag of week toch een verschillende top 3 hebben? Soms vind ik een nummer helemaal geweldig en staat ie in mijn top 3. Maar misschien een week later niet meer.
[qunote]quote:
Typhoonquote:
De muziek van Ch!pz is tijdloos, ook over 40 jaar nog:quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:05 schreef kdaalder het volgende:
[..]
[qunote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Een goed nummer, maar belangrijke is een goede artiest. Zelfs 30 jaar later.
[..]
Oud, nou en? Trad een paar weken geleden nog op met de e-street band. En dat was een optreden dat je de meeste 20 jarige artiesten niet eens ziet doen. Zegt helemaal niets. Dit is toch gênant, of niet soms?
the Black Eyed Peas zijn ook kut, maar muziek moet je vergelijken met chips. Chips is ooit goed maar 40 jaar later is het echt niet meer goed hoor, dan is het over datum
Doc John niet kennenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
gast als je naar Nederlandse rap luistert weet je al niks van goeie rap, ...
Ik had natuurlijk een nummer van Kempi erbij moeten zetten?quote:
Typhoon heeft anders wel het beste album van Nederlandse bodem gemaakt, dat jij geen smaak hebt wisten we al.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
Typhoon![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Typhoon
![]()
gast als je naar Nederlandse rap luistert weet je al niks van goeie rap, maar als je naar Typhoon luistert....dude dan zink je echt diep
Poolse muziek noemen en dan niet dit bazenlied invoegenquote:
Ik kon er maar 3 kiezen anders had ik de rest van de pareltjes er ook wel bij gedaanquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Poolse muziek noemen en dan niet dit bazenlied invoegen:
Geen idee waar het over gaat maar het klinkt geniaal.
ik heb zelden zoveel bullshit aan elkaar gereigd gehoortquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die de zoveelste bagger-rap een "liedje" noemen.
Rap is een expressievorm voor muzikaal minderbegaafden (ook wel anders begaafden genoemd).
ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslechtquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik had natuurlijk een nummer van Kempi erbij moeten zetten?
[..]
Typhoon heeft anders wel het beste album van Nederlandse bodem gemaakt, dat jij geen smaak hebt wisten we al.
Dat heb ik nou als ik een gemiddeld rap"nummer" hoor...quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef kdaalder het volgende:
ik heb zelden zoveel bullshit aan elkaar gereigd gehoort
Vind Great Minds toch een mokergoed album, zeker voor neder rapquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ik heb zelden zoveel bullshit aan elkaar gereigd gehoort
[..]
ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslecht
Waar gaat dat liedje wat ik plaatste eigenlijk over??quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik kon er maar 3 kiezen anders had ik de rest van de pareltjes er ook wel bij gedaan
veel wel, maar er is toch ook wel veel toffe en vernieuwende dingen te vinden hoor:quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef kdaalder het volgende:
[..]
ja van NEDERLANDSE bodem, maar Nederlandse rap is kankerslecht
dan weet je dus duidelijk niks van rapquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat heb ik nou als ik een gemiddeld rap"nummer" hoor...
Schopje naar ONZ?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:33 schreef kdaalder het volgende:
1. Nas - The Message
2. Havoc feat. Lloyd Banks - Life we Chose
3. Wiz Khalifa and Snoop Dogg feat. Bruno Mars - Young, Wild and Free
meer niet.
dude, je bent niet grappig, heb jij matties?quote:
Mattiesquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:21 schreef kdaalder het volgende:
[..]
dude, je bent niet grappig, heb jij matties?
Ik weet meer van rap dan me lief is. Zwakzinnigen met een IQ van 60 kramen gemiddeld genomen zinniger dingen uit. De uitzonderingen - rappers die wél wat hebben te vertellen - zijn schaars. En dan nog blijft het maar een expressievorm die hooguit zijdelings iets met muziek heeft te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:19 schreef kdaalder het volgende:
[..]
dan weet je dus duidelijk niks van rap
De muziek staat er onder ja. De tekst zou je in die zin primair kunnen noemen. Maar is dat een ramp?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet meer van rap dan me lief is. Zwakzinnigen met een IQ van 60 kramen gemiddeld genomen zinniger dingen uit. De uitzonderingen - rappers die wél wat hebben te vertellen - zijn schaars. En dan nog blijft het maar een expressievorm die hooguit zijdelings iets met muziek heeft te maken.
Ja, wel als je muziekliefhebber in hart en nieren bent. Dan moet je met lede ogen toezien hoe getalenteerde muzikanten en componisten worden weggedrukt naar de achtergrond door zichzelf doorgaans hopeloos overschattende gangsta-rappers, die alleen maar komen vertellen hoe goed ze zelf zijn. Dodelijk vermoeiend en tenenkrommend tegelijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:28 schreef Scuidward het volgende:
De muziek staat er onder ja. De tekst zou je in die zin primair kunnen noemen. Maar is dat een ramp?
Er is meer rap dan dat. Heus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:37 schreef Elfletterig het volgende:
die alleen maar komen vertellen hoe goed ze zelf zijn
Teksten van muzieknummers kunnen inderdaad ook bedroevend slecht zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar ik vind mensen zonder muzikaal talent (hooguit met enig ritmegevoel) die over backingtracks heen praten, geen "muziek" maken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Er is meer rap dan dat. Heus.
De rest van je betoog kan je ook op andere muziekstijlen toepassen met enkele minimale aanpassingen dus als de eindconclusie daarop is dat smaken verschillen dan is dat denk ik wel een goede opsomming van de hier gepasseerde argumenten. Maar ja. Ik luisterde net ook even wat disco dus misschien zit ik nog in die swing.
Ok. Een rapper is een artiest en geen muzikant, daar kan ik mij in vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Teksten van muzieknummers kunnen inderdaad ook bedroevend slecht zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar ik vind mensen zonder muzikaal talent (hooguit met enig ritmegevoel) die over backingtracks heen praten, geen "muziek" maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |