Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken!quote:Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
Maar dat is alleen als er op een fietspad een bord met een maximum snelheid staat, en die staan er nooit.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:27 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Voor de 2e keer, jawel.
[..]
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Een fietser is een weggebruiker, en heeft zich dus ook aan de RVV te houden.
Ter verduidelijking:
[..]
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), Artikel I
En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:34 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom.
Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef larry91 het volgende:
[..]
Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken!
Hoog tijd voor wat verandering dus. Blijkbaar moeten de kankergezwelletjes van deze maatschappij wat meer orde en structuur in hun leven opgelegd krijgen voordat ze normaal gaan doen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft.
2quote:Op maandag 15 juli 2013 09:15 schreef HeatWave het volgende:
Man man man, ik zie ze hier zelfs in de binnenstad, in zo'n gay pakje met hun dure fiets, en maar doen alsof ze beter zijn dan een normale fietser.
Echt, totaal vogelvrij maken die idioten, kans om ze de gracht in te duwen, gewoon doen, de wereld is een betere plek zonder 50 plussers in strak spandex.
Onzin, uit jouw link:quote:Op maandag 15 juli 2013 11:34 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom. Het is alleen geen doen om 50/80 borden bij fietspaden te zetten, omdat fietsers amper die snelheden halen, en de politie er niet actief op zal controleren. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen maximumsnelheden zijn op de fietspaden.
Fietser zijn niet genoemd en vallen dus niet onder 'impliciete geboden/verboden'.quote:Artikel 20
Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;
c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.
In elk geval is er sprake van een slecht anticiperende wielrenner. Als je zo debiel hard aan komt rijden (anders rij je met je fiets niet iemand anders het hiernamaals in) terwijl schijnbaar algemeen bekend is dat ouderen slingerend fietsen ben je in elk geval niet echt slim bezig geweest.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:18 schreef Ener-G het volgende:
En, is er inmiddels wat meer duidelijkheid in de zaak? Was het daadwerkelijk de aso wielrenner, of toch het slingerende omaatje op een veel te snelle e-bike?
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen.
Maar toch vind ik wielrenners soms nog een tandje erger. Gewoon omdat zij vaker anderen in gevaar brengen en zich met hun geschreeuw onbeschoft gedragen.
Oh, als voetganger is het ook vaak oppassen met reguliere fietsers hoor. Ik woon vlak bij een rotonde waarlangs ik recht oversteek op het zebrapad. Als het ooit een keer voorkomt dat een afslaande fietser me voorrang geeft, heb ik de neiging ze hartelijk te bedankenquote:Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef larry91 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!
Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers.
Ja zo te zien maar ze moeten niet met zn 3en naast elkaar rijden. (Als ze dat dan deden).quote:Op zondag 14 juli 2013 16:42 schreef Wokkel het volgende:
Smal fietspad, bochtig en ook nog eens twee richtingen. Niet zo heel gek dat mensen dan botsen.
[ afbeelding ]
http://www.112barneveld.n(...)erongelukt-in-putten
[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)ten.htm#.UeK47vmnqic
Eens in de winter zie je ze nooit.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef larry91 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!
Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers.
Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen!quote:Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
Lees mijn post nog eens.....quote:Op maandag 15 juli 2013 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen!
Echt.....
Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijdenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen.
Dat wil niet zeggen dat ze die twee dingen 100% tegelijk kunnenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijden.
Slechte regels van de koers dan als je die er niet op mag hebben zitten! Tijd om die eens aan te passen. Daar heb jij als wielrenner niets over te zeggen maar de bestuurders van jouw sport zouden beter moete weten. Sowieso is er natuurlijk geen enkel excuus om tijdens een training niet met een bel te fietsen aangezien het tijdens een training niet uitmaakt dat je wat extra gewicht hebt.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
Dat is er stiekem al, verbod op gebruik van telefoon voor bestuurders.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen.
En zelfs dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou, want jij bent degene die met enorme snelheid aan komt fietsen.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
En wat is 15 miles per uur?quote:Op maandag 15 juli 2013 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan alleen zijn bedacht door iemand die zelf niet fietst.
Een normale snelheid, dus zonder je in te spannen, is voor een jongere iets boven de 20 km/uur en voor een 'jonge' 65+-er iets onder de 20 km/uur.
= 24 km/hquote:Op maandag 15 juli 2013 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan alleen zijn bedacht door iemand die zelf niet fietst.
Een normale snelheid, dus zonder je in te spannen, is voor een jongere iets boven de 20 km/uur en voor een 'jonge' 65+-er iets onder de 20 km/uur.
Het verschil is dat de automobilist niets doet om die snelheid te halen, een fietser drijft zelf de motor aan.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Ja, en? Elke auto/motor kan ook veel harder dan de maximum snelheid...
Dat is in Nederland ook zoquote:Op maandag 15 juli 2013 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh ja, ik had er even niet aan gedacht dat ze in Engelstalige volkeren het gemak van het SI nog niet hebben ontdekt.![]()
Er stond immers geen mijl op het bordje (foei!). Een loophole voor een goede advocaat?
In de snelheid en doordeweekse kilometers welquote:Op maandag 15 juli 2013 01:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dat je +40 of -40 bent en of dat je een buikje hebt of niet maakt niet uit.
selectief lezen danquote:Op maandag 15 juli 2013 02:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken.
quote:Het risico voor de oudere fietser op een letselo
ngeval is gemiddeld 3,2 maal zo hoog van andere
fietsers. Dit verhoogde risico komt niet zo
zeer door een hogere mate van betrokkenheid bij
ongevallen, maar vooral door de grotere breekbaarheid van ouderen.
Die rijden ook meestal alleen.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:33 schreef sig000 het volgende:
Het probleem zit 'm in de groepen wielrenners.
Ligfietsers gaan nog sneller maar daar hoor je zelden wat van omdat die alleen rijden.
Oplossing wielrenners alleen op fietspad minimaal op 25 meter afstand van elkaar.
met 660 doden per jaar zie ik het probleem niet, kom maar terug als er 2 per dag door wielrenners verongelukkenquote:Op maandag 15 juli 2013 02:39 schreef Elfletterig het volgende:
Bij deze een selectie uit een serie recente ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken. Een selectie, want er zijn er nog veel meer en ik had geen zin om alles te kopiëren.
5 april, Wielrenner overleden na botsing met tractor Esbeek
http://www.omroepbrabant.(...)+tractor+Esbeek.aspx
11 april, Wielrenner overleden na ongeval Wervershoof
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ongeval+Wervershoof+(met+video)
27 april, Wielrenner zwaargewond na ongeval in Koekange
http://www.meppelercouran(...)val-in-koekange.html
28 april, twee ongevallen voor wielrenners Omloop Breda
http://www.bredavandaag.n(...)renners-omloop-breda
28 april, Wielrenner zwaargewond bij ongeval in Zevenbergen
http://www.ginopress.nl/w(...)eval-in-zevenbergen/
28 april, Ongeval met wielrenner op Leidsevaart Noordwijkerhout
http://www.leidschdagblad(...)/article22118833.ece
30 april, Edese wielrenner ernstig gewond bij ongeval
http://www.112ede.nl/page(...)g-gewond-bij-ongeval
10 mei, Wielrenner zwaargewond in Laren (Gld)
http://www.112tv.nl/video/2247/ongeval-wielrenner--jeep-laren-gld
15 mei, Velp: Wielrenners zwaargewond bij ongeval
http://gelrenieuws.nl/201(...)ond-bij-ongeval.html
19 mei, Wielrenner zwaargewond na val met fiets IJsseldijk Capelle a/d IJssel
http://www.nieuwsopbeeld.(...)k-capelle-a-d-ijssel
1 juni, Wielrenner gewond bij ongeval in Hoogeveen
http://www.newspower.nl/816/
5 juni, Wielrenner zwaar gewond na ongeval in Dordrecht
http://www.politie.nl/nie(...)al-in-dordrecht.html
9 juni, Dronten: Wielrenner overleden na aanrijding
http://www.omroepflevolan(...)rleden-na-aanrijding
9 juni, Wielrenners klappen op auto in Wapserveen
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-op-auto-wapserveen
9 juni, Ongeval tussen auto en wielrenner Julianasluis Gouda
http://112hm.nl/2013/06/0(...)-julianasluis-gouda/
10 juni, Amersfoort - Wielrenner aangereden
http://www.asmedia.nl/nie(...)-181-amersfoort.html
15 juni, Ongeval tussen scooter en wielrenner op het Kortland in Alblasserdam
http://www.112graafstroom(...)and-in-alblasserdam/
17 juni: Wielrenner gewond na val bij Nieuwdorp
http://www.omroepzeeland.(...)euwdorp#.UeNDso17Lng
18 juni, Zwanenburg: Wielrenner gewond bij ongeval
http://www.112meerlanden.(...)-gewond-bij-ongeval/
26 juni, Wielrenner gewond bij ongeval in Etten-Leur
http://www.bndestem.nl/re(...)etten-leur-1.3887230
29 juni, Wielrenner ernstig gewond na valpartij nabij Westerbroek - http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/21525/
4 juli, Automobilist schept wielrenner in Oud-Alblas
http://www.lekkerlandsnie(...)enner-in-oud-alblas/
5 juli, Wielrenner gewond na botsing in Vogelenzang
http://www.haarlemsdagbla(...)/article23360803.ece
7 juli, Hardenberg: Wielrenner gewond naar ziekenhuis
http://www.destentor.nl/r(...)ziekenhuis-1.3903391
7 juli, Zwijndrecht: Ernstig ongeluk met wielrenner
http://nos.nl/artikel/527018-ernstig-ongeluk-met-wielrenner.html
9 juli, Wielrenner geschept door auto in Echten
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ept-door-auto-echten
13 juli, Wielrenner gewond bij botsing in Assendelft
http://www.noordhollandsd(...)/article23499133.ece
14 juli, Wielrenner (17) uit Eersel overleden na aanrijding met auto in Hoogeloon
http://www.omroepbrabant.nl/?news/196513802/Wielrenner+(17)+uit+Eersel+overleden+na+aanrijding+met+auto+in+Hoogeloon.aspx
gewoon willekeurig bericht gepakt, schuld van wie ook alweer?quote:WAPSERVEEN - Een 51-jarige wielrenner uit Meppel is zondagmorgen gewond geraakt in Wapserveen.
Een 26-jarige automobiliste uit die plaats reed vanaf de Oude Dijk het fietspad op om meer zicht te hebben op de weg. Ze zag daarbij een peloton wielrenners over het hoofd. Twee van hen klapten op de auto. De 51-jarige man moest naar het ziekenhuis.
Onzin.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)-in-het-verkeer.html
AMENquote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.
voetbal kun je ook alleen doen, of koffie drinkenquote:Op maandag 15 juli 2013 07:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit dus. Wielrennen is een individuele sport. Ga lekker in je eentje fietsen. Wat een onzin dat ze persé in een groepje willen fietsen.
Bron?quote:Op maandag 15 juli 2013 09:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Als ik wil, kan ik bijna dagelijks een fietser aanrijden terwijl ik me gewoon aan de verkeersregels houd; a-socialere verkeersdeelnemers zijn er niet. Ze vliegen alle kanten op, lappen alle regels aan hun laars en rijden in het donker massaal zonder verlichting rond.
[..]
Het probleem is dat je praat vanuit de slachtofferrol, wat wielrenners betreft. Dat zal soms het geval zijn, maar helaas zien we ook vaak genoeg dat wielrenners een ongeval krijgen omdat ze zelf de regels niet naleven. Of nog sterker: dat ze zelf andere verkeersdeelnemers overhoop rijden, zoals de fietsster waar dit topic om begonnen is.
[..]
en iemand andera zoekt 50 voorbeelden met vrachtwagens, een ander 200 met personenautos en de ander 40 met skeelersquote:Op maandag 15 juli 2013 17:45 schreef sig000 het volgende:
Wat voorbeelden waar het met een groepje fout gaat.
http://alarmeringen.nl/ge(...)ilstaande-motor.html
http://www.leidschdagblad(...)n-in-Noordwijkerhout
http://www.telegraaf.nl/b(...)rnstig_gewond__.html
http://www.noordhollandsd(...)anrijding-in-Alkmaar
Dit is ook voor mij als sportieve fietser erg herkenbaar. Ik heb een defensieve fietsstijl waardoor ik heel wat ongelukken heb weten te voorkomen maar zelfs met die defensieve fietsstijl scheelt het regelmatig minder dan dat mij lief is. Inderdaad, veel mensen zijn totaal niet in staat om in te schatten hoeveel tijd ze hebben om over te steken. Het laatste ongelukje wat ik had werd veroorzaakt door een vrouw van in de vijfig die last minute doodleuk naar links afsloeg zonder om zich heen te kijken, voor te sorteren of haar hand uit te steken. op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen. Ze pleegde nog vluchtmisdrijf ook. Aangezien ze op het laatste moment naar links ging en het hierdoor leek dat ze rechtdoor ging kon ik niet meer uitwijken. Ik kon nog voldoende afremmen om de snelheid flink te reduceren ten tijde van de botsing maar de voorvork geraakte wel krom. Dat soort idioten hoort inderdaad niet in het verkeer thuis. Ik vrees echter dat een fietsrijbewijs weinig verschil zal maken. Dit soort idioten doet eventjes voor het examen wat wordt verteld maar ze zijn te onnozel om te begrijpen waarom ze het moeten doen en ze blijven het dan ook niet doen.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.
Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.
Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld. Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert.
Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.
En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen.
http://www.gelderlander.n(...)id-alcohol-1.3896550quote:Op maandag 15 juli 2013 17:49 schreef sig000 het volgende:
En de Darwin award gaat naar deze: http://www.gelderlander.n(...)-in-renkum-1.3915266
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |