quote:Mazelenuitbraak gestegen naar 107 gevallen
Het aantal geregistreerde gevallen van mazelen in Nederland is tot donderdag gestegen naar 107. Dat meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Een week geleden waren er 67 gevallen geregistreerd.
Het daadwerkelijke aantal zieken ligt waarschijnlijk nog veel hoger, omdat lang niet alle patiënten naar de huisarts stappen.
Het gaat vooral om kinderen van 4 tot 12 jaar op reformatorische scholen in het Land van Heusden en Altena, de Bommelerwaard en de Alblasserwaard.
Het is volgens het RIVM waarschijnlijk dat de ziekte zich de komende tijd verder gaat verspreiden, omdat lang niet alle kinderen in deze regio's zijn ingeënt.
Eerste topic:quote:Aantal mazelenpatiënten stijgt verder naar 321
Het aantal meldingen van mazelenpatiënten is in de afgelopen week verder gestegen van 230 naar 321 gevallen.
Foto: ANP
Dat heeft het RIVM donderdag gemeld.
Een week gelden was het aantal patiënten al gestegen van 161 naar 230. Ten opzichte van vorige week zijn er 8 nieuwe ziekenhuisopnames bijgekomen. Ook is er deze week voor het eerst een besmetting in de regio Twente.
Het RIVM tekent zelf al aan dat er signalen zijn dat dit aantal een "grote onderschatting is van het werkelijk aantal ziektegevallen". Het werkelijke aantal gevallen van mazelen ligt waarschijnlijk stukken hoger, omdat lang niet alle patiënten naar de huisarts stappen. In de regio Zeeland is het aantal besmettingen opvallend toegenomen.
De mazelenepidemie concentreert zich in de zogeheten biblebelt. Daar wonen veel mensen met een reformatorische achtergrond die vanwege hun geloof afzien van vaccinatie. Buiten deze regio zijn geen gevallen van mazelen bekend, laat het RIVM weten.
De laatste grote uitbraak van mazelen was in juni 1999 tot en met mei 2000. Ruim drieduizend patiënten werden destijds geteld. Daarvan overleden drie kinderen en werden ongeveer 150 kinderen in het ziekenhuis opgenomen.
Ik bied haar per direct een huis voor haar en haar kinderen aan voor 3 weken vakantie in het epicentrum van de biblebelt....quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:53 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Heb je het wel gelezen? Ze heeft 10 jaar studie er naar gedaan en ook wetenschappelijk artikelen en rapporten ed bestudeerd.
Lees vooral eens hoofdstuk 3. Of niet als je liever met je kop in het zand wil blijven zitten.
En dat zeg je terwijl je basale fouten maakt als zeggen dat bij iedereen die binnen 60 dagen van een vaccinatie komt te overlijden een causaal verband bestaat tussen het vaccin en het overlijdenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dit is het laatste topic. Deze mensen zijn toch niet over te halen.
Als je het niet nodig vindt dan post je hier toch niet? Het lijkt mij iig een verademing, een topic zonder degenen die het vorige topic beloofd hebben niet meer in deze reeks te posten.quote:
Mee eens, maar waarom weer een verouderde openingspost?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het niet nodig vindt dan post je hier toch niet? Het lijkt mij iig een verademing, een topic zonder degenen die het vorige topic beloofd hebben niet meer in deze reeks te posten.
Ah oke. Tja je moet wat met je tijd hè.quote:
En net in Nieuw zuur was het nog onderwerp, dus niets mis met een vers topic in NWS.quote:
Ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:27 schreef mootie het volgende:
Gaat een huisarts er trouwens zondermeer mee akkoord als een ouder besluit om wel rode hond en bof te prikken, maar de mazelen niet?
Het is gewoon een NWS topic, ook al proberen sommigen het te kapen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
En net in Nieuw zuur was het nog onderwerp, dus niets mis met een vers topic in NWS.
In BNW zullen alle neuzen inmiddels wel dezelfde kant op staan, dus daar zal het idd niet nodig zijn.
Wtf is MSM?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Omdat ik heb ingezien dat MSM gebruikt wordt om je dom en ontweten te houden. En dat ze propaganda gebruiken om hun doelen te gebruiken. het is moeilijk te geloven maar vaak hebben die mensen toch gelijk. Je moet er zelf achter komen dat de waarheid niet is zoals hij is. Dat kan ik niet bij je doen.
'oude' media zoals TW het noemtquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
MainStream Media.
TV, Radio, kranten en het grote gevaarlijke wereldwijdeweb
De interwebz toch niet? Dat is toch heul hip en out of the box en liberated?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
MainStream Media.
Mazelen inenting kan je toch alleen in een cocktail krijgen van bof, mazelen en rode hond? De zogenaamde BMR inenting.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:27 schreef mootie het volgende:
Gaat een huisarts er trouwens zondermeer mee akkoord als een ouder besluit om wel rode hond en bof te prikken, maar de mazelen niet?
Nee, maar gezien alle info tegenwoordig ook op de interwebz staat, en al voor het in de krant staat mag het wel mee gaan tellen.... beetje naïef als je het niet meeteltquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:32 schreef mootie het volgende:
[..]
De interwebz toch niet? Dat is toch heul hip en out of the box en liberated?
Kerel, ik heb je al verteld dat ik geen tv kijk en geen kranten lees, dat ik dat onzin vindt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat wil je ook anders als de meeste betrouwbaar stroom informatie die door jullie als betrouwbaar wordt gezien niet is zoals hij is. Het is onzin zit vol leugens en propaganda. Daarom kan ik die bronnen niet als waarheid aanschouwen. De geschiedenis herhaalt zich. In de tweede wereld oorlog gebruikt ze trouwens ook al propganda. Het werkt prima gezien hoe de meeste mensen zich gedragen. Zou het ook invoeren als ik slechte plannen had.
quote hem aub niet. dan grijpt hij dat weer aan om ook in dit topic te reageren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:36 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Kerel, ik heb je al verteld dat ik geen tv kijk en geen kranten lees, dat ik dat onzin vindt.
Jij gooit gewoon alles wat je niet kent onder MSM / onbetrouwbaar, wat bleek uit het feit dat je de pubmed-database afdeed als propaganda omdat er .gov achter de link stond (wat niet eens de eigenlijke link was).
Als er ook maar een publicatiemedium weerstand biedt tegen fraude, dan zijn het wel vaktijdschriften, omdat men daar elkaar het liefst onderuit haalt om zelf op de troon te zitten.
Dit is de derde keer dat ik het vraag en ik blijf het proberen: Hoe beoordeel jij iets op betrouwbaarheid dan?
Nee, ik vind verplicht vaccineren te ver gaan, mensen hebben wat mij betreft de keuze, ik vind echter wel dat je je wat bewuster mag zijn voor wat je keuze voor je omgeving betekent.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:33 schreef probeer het volgende:
Maargoed .. ontopic!
Verplicht vaccineren?
Er is nu toch inmiddels al wel vastgesteld dat bij niet vaccineren, je niet alleen risico's afroept over je kind, maar ook over andere mensen.
In hoeverre vinden we dit toelaatbaar?
Mazelen, daar doet die mooie rooie niet aan.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar gezien alle info tegenwoordig ook op de interwebz staat, en al voor het in de krant staat mag het wel mee gaan tellen.... beetje naïef als je het niet meetelt
Als ik m'n informatie uit fysieke kranten, de radio en televisie moest halen dan had ik nog niet geweten dat er een mazelen uitbraak was
Beide oma's belden al of Soneal wel ingeënt was, daardoor wist ik het![]()
![]()
wat vind jij dan dat redelijkerwijs verwacht mag worden van ouders die hun kinderen niet inenten? qua voorzorgsmaatregelen bij een uitbraak, om verdere verspreiding (naar niet-reli-gekkies) te voorkomen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik vind verplicht vaccineren te ver gaan, mensen hebben wat mij betreft de keuze, ik vind echter wel dat je je wat bewuster mag zijn voor wat je keuze voor je omgeving betekent.
De religieuzen zien het sowieso als een goddelijke ingreep, en de antroposofen hebben geen probleem, want hun grachtengordelomgeving is over het algemeen wel gevaccineerd.
Nou, ik hoop dat hij er idd niet aan doet, ook niet in een milde vorm, ik merk wel dat ik hem minder laat buitenspelen in S'veenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Mazelen, daar doet die mooie rooie niet aan.![]()
(Die 'onderzoek'foto, met zijn snufferd plat op de grond, geweldig!)
Dat is een lastige, je komt elkaar toch bij de supermarkt en op straat tegen, maar ik vind persoonlijk dat ze een kind wel binnen mogen houden, maar broertjes en zusjes zijn er natuurlijk ook, en het blijft lastig, want als ze al wel besmettelijk maar nog niet ziek zijn, dan weet niemand dat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:40 schreef probeer het volgende:
[..]
wat vind jij dan dat redelijkerwijs verwacht mag worden van ouders die hun kinderen niet inenten? qua voorzorgsmaatregelen bij een uitbraak, om verdere verspreiding (naar niet-reli-gekkies) te voorkomen?
Ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:27 schreef mootie het volgende:
Correct.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:33 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Mazelen inenting kan je toch alleen in een cocktail krijgen van bof, mazelen en rode hond? De zogenaamde BMR inenting.
Weet het niet zeker hoor.
Ligt er aan welke kinderziektes je gehad hebt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:50 schreef Puntenjager het volgende:
Hoe ontvankelijk ben je er eigenlijk voor als volwassene die nooit is inge-ent?
Mja ik reageer al een tijdje uit medelijden eigenlijk. Iemand van 17 die al zo'n fanatiek ongefundeerde mening heeft moet namelijk gered worden van zichzelf, voordat ie vastroest en later spijt krijgt dat Man Bijt Hond elke week aan de deur staat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:38 schreef probeer het volgende:
[..]
quote hem aub niet. dan grijpt hij dat weer aan om ook in dit topic te reageren.
ik kan je het antwoord ook wel geven namelijk: alles wat in zijn straatje past klopt. de rest is msm en leugens.
Die fase hebben we allemaal gehad. Heel lief, maar het helpt niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:56 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Mja ik reageer al een tijdje uit medelijden eigenlijk. Iemand van 17 die al zo'n fanatiek ongefundeerde mening heeft moet namelijk gered worden van zichzelf, voordat ie vastroest en later spijt krijgt dat Man Bijt Hond elke week aan de deur staat.
Het ideaal zou zijn als iedereen in zou zien dat ziektepreventie iedereen ten goede komt, en iedereen z'n steentje (op eigen manier) bijdraagt. En datquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:33 schreef probeer het volgende:
Maargoed .. ontopic!
Verplicht vaccineren?
Er is nu toch inmiddels al wel vastgesteld dat bij niet vaccineren, je niet alleen risico's afroept over je kind, maar ook over andere mensen.
In hoeverre vinden we dit toelaatbaar?
tribalwars lult voornamelijk onzin. Maar dat wilt niet zeggen dat alles wat hij post onzin is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
MainStream Media.
Dat ontken ik ook niet, maar hij beoordeelt mensen op hun vermeende kijkgedrag, terwijl ik tegenwoordig eigenlijk alleen maar Thomas de trein en Dora the Explorer zie.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
tribalwars lult voornamelijk onzin. Maar dat wilt niet zeggen dat alles wat hij post onzin is.
Tv is wel degelijk een soort "propaganda machine" natuurlijk.
Ook bij mensen die echt mazelen hebben opgelopen kunnen de geheugencellen tegen die ziekte zo ver zijn weggezakt of verminderd (door het ouder worden; lees bejaard) dat ze er nog ziek van kunnen worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt er aan welke kinderziektes je gehad hebt.
Als je de ziekte ooit gehad hebt, biedt dat trouwens méér zekerheid dan een vaccinatie (de ziekte meemaken is nl echt levenslang resistent, een inenting niet).
Ouders die hun kinderen in laten enten en daarmee een levenslange resistentie ontzeggen....schande!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:54 schreef capricia het volgende:
Als je de ziekte ooit gehad hebt, biedt dat trouwens méér zekerheid dan een vaccinatie (de ziekte meemaken is nl echt levenslang resistent, een inenting niet).
mogen? of moeten?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een lastige, je komt elkaar toch bij de supermarkt en op straat tegen, maar ik vind persoonlijk dat ze een kind wel binnen mogen houden, maar broertjes en zusjes zijn er natuurlijk ook, en het blijft lastig, want als ze al wel besmettelijk maar nog niet ziek zijn, dan weet niemand dat.
Overigens heb ik de luxe van een alternatief, en als mijn kind de BMR nog niet gehad had, dan had ik mijn huis in S'veen even links laten liggen.
hij gaat hopelijk nog eens op zijn bek tijdens een vervolgopleiding of carriere.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:56 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Mja ik reageer al een tijdje uit medelijden eigenlijk. Iemand van 17 die al zo'n fanatiek ongefundeerde mening heeft moet namelijk gered worden van zichzelf, voordat ie vastroest en later spijt krijgt dat Man Bijt Hond elke week aan de deur staat.
Nooit iets gehad volgens mij. Dus ook de mazelen niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt er aan welke kinderziektes je gehad hebt.
Hoe oud ben je?quote:Op zondag 14 juli 2013 00:20 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nooit iets gehad volgens mij. Dus ook de mazelen niet.
Ik woon echter in Veenendaal en dat ligt op de bible belt
Ik denk dat jij niet weet hoe het immuun-systeem van een klein kindje werkt. No pun intended.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:07 schreef probeer het volgende:
[..]
mogen? of moeten?
laat ik het anders zeggen.. in hoeverre is het terecht dat bepaalde vrijheden op zon moment beperkt worden, om veiligheid van anderen te waarborgen?
verplichte vaccinatie gaat dan misschien te ver .. maarja
Ik zou bijvoorbeeld mijn kinderen daar nimmernooitniet mee naar toe nemen als er iets aan de hand is. en mocht ik er wonen en niet weg kunnen, zou ik bijna eisen dat ze uit onze buurt blijven.
in hoeverre valt dat te eisen / verplichten? die koters zijn gewoon wandelende ziektekiemen. komt er direct eentje leuk aan de deur kinderpostzegels verkopen .. ben je mooi klaar mee.
Als je, zoals bijv ik, wat gaat reizen, worden dezelfde vaccinaties weer geadviseerd... Hoe zou dat komen denk jij?quote:Op zondag 14 juli 2013 00:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ouders die hun kinderen in laten enten en daarmee een levenslange resistentie ontzeggen....schande!
Nou, polio of kinkhoest of tetanus lijkt me niet fijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:20 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nooit iets gehad volgens mij. Dus ook de mazelen niet.
Ik woon echter in Veenendaal en dat ligt op de bible belt
Dat komt omdat je als kind al bent ingeënt en geheugencellen hebt tegen ziekte X. Als je ziekte X dan tegenkomt op vakantie en je bent voor vertrek al gevaccineerd (en dus eigenlijk al besmet), dan zit je lichaam al bomvol met antistoffen die je gemaakt hebt tegen het vaccin, waardoor je weinig tot zo goed als geen last krijgt van de ziekte.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je, zoals bijv ik, wat gaat reizen, worden dezelfde vaccinaties weer geadviseerd... Hoe zou dat komen denk jij?
ja, maar niet helemaal:quote:Op zondag 14 juli 2013 00:30 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat komt omdat je als kind al bent ingeënt en geheugencellen hebt tegen ziekte X. Als je ziekte X dan tegenkomt op vakantie en je bent voor vertrek al gevaccineerd (en dus eigenlijk al besmet), dan zit je lichaam al bomvol met antistoffen die je gemaakt hebt tegen het vaccin, waardoor je weinig tot zo goed als geen last krijgt van de ziekte.
Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in. Toen ik een weetikwatvoor-vaccinatie (DKTP waarschijnlijk) kreeg voor op reis moest ik namelijk een tijdje later terugkomen voor dezelfde prik, zodat ik 10-15 jaar beschermd zou zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
ja, maar niet helemaal:
Mij zeiden ze dat de DKTP-vaccinatie uit je kindertijd inmiddels wel verstreken is. Voor zo'n reis 1 keer DKTP geeft weer een paar jaar bescherming. Neem je dezelfde inenting binnen 2 jaar weer, dan geeft dat levenslang beschermd (omdat je volwassen bent).
ik snap hoe vaccinatie werkt, ook bij kleine kinderen.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet weet hoe het immuun-systeem van een klein kindje werkt. No pun intended.
Vanaf 8 weken wordt een kindje iedere 1 a 2 maanden ingeënt (tot het 14 maanden is) voor hetzelfde: DKTP (en meer).
Het immuunsysteem is nl niet zover dat het zich de vaccinatie herinnert, het is zich nog aan het ontwikkelen.
Dus iedere paar maanden opnieuw vaccineren. In de hoop dat je niet een week te laat bent.
Weet je wat het beste werkt als ondersteuning: borstvoeding. Als toekomstige ouder zul je je daarvoor moeten inzetten. En bedenk dat een kindje de eerste 6 maanden voornamelijk beschermd is door de dingen die de moeder bij de geboorte meegegeven heeft.
En daarmee wil ik net belang van vaccinaties niet onderwaarderen, maar er is meer wat er toe doet!
Het probleem is dan dat die hele familie in quarantaine zou moeten. Broertje of zusje van het besmette kindje wil je natuurlijk liever ook niet over de vloer. Je redt het niet met alleen het besmette kind binnenhouden.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:53 schreef probeer het volgende:
[..]
ik snap hoe vaccinatie werkt, ook bij kleine kinderen.
Waar het mij om gaat, is wanneer je zelf een baby of klein kind hebt, bezig met vaccinatie, terwijl er in de omgeving kinderen lopen die niet gevaccineerd zijn en ziek zijn.
In hoeverre vind jij het toelaatbaar dat die kinderen zich in de omgeving van jouw kind bevinden?
Ik ben dan namelijk van mening dat de ouders van die kinderen dan ook de verplichting hebben om, bij een uitbraak, hun kinderen in een bepaalde mate van quarantaine te houden.
De kinderen die zwaar ziek zijn door de mazelen zijn wel opgenomen. Ze gaan blijkbaar als het echt linke soep wordt.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:53 schreef Keith_Bakker het volgende:
Wat ik me nog wel afvraag is of de biblebelt-mensen en de users hier die tegen vaccinatie zijn wel gewoon naar het ziekenhuis gaan als ze gewond/ziek zijn?
Is dat een probleem? Ik zie het als een verplichting van dat gezin tov de samenleving. Maar ja, die komen daar vast wel mooi onderuit met het argument dat het god is die beslist of een ander, gezond kind, aangestoken wordt.quote:Op zondag 14 juli 2013 01:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Het probleem is dan dat die hele familie in quarantaine zou moeten. Broertje of zusje van het besmette kindje wil je natuurlijk liever ook niet over de vloer. Je redt het niet met alleen het besmette kind binnenhouden.
Ja, dan is Gods wil opeens niet zo belangrijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 01:16 schreef mootie het volgende:
[..]
De kinderen die zwaar ziek zijn door de mazelen zijn wel opgenomen. Ze gaan blijkbaar als het echt linke soep wordt.
Er zijn zulke fanatieken die zelfs niet naar een ziekenhuis gaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 02:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, dan is Gods wil opeens niet zo belangrijk.
Jij heb echt geen enkel benul van de commerciële belangen die hier spelen he? Zoek eens verder op Bayer en bijengif bijvoorbeeld.... Als puntje bij paaltje komt gaat het die bedrijven enkel om geld. Maar het staat je vrij om je kop in het zand te steken natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
J Alsof iedereen die voor vaccinatie is onder invloed staat van GSK, Roche en Bayer en 'does as he is told' zoals ze dat zeggen.
Halloooo, daar ben ik weerquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het niet nodig vindt dan post je hier toch niet? Het lijkt mij iig een verademing, een topic zonder degenen die het vorige topic beloofd hebben niet meer in deze reeks te posten.
Ik begrijp jet prima hoor, ik ben niet ignorant. Als je het gelezen zou hebben dan zou je ook begrijpen dat ze je bod waarschijnlijk wel zou accepteren ....quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bied haar per direct een huis voor haar en haar kinderen aan voor 3 weken vakantie in het epicentrum van de biblebelt....
Welk deel daarvan begrijp je niet? Wedden dat ze er niet op ingaat?!
Ten eerste ben ik niet tegen vaccinaties maar informeer ik mezelf wel goed over de risico's van vaccineren alsmede helemaal niet vaccineren. Ik vind het belangrijk een weloverwogen beslissing te kunnen naken en dat lukt niet als je eenzijdig wordt voorgelicht.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:53 schreef Keith_Bakker het volgende:
Wat ik me nog wel afvraag is of de biblebelt-mensen en de users hier die tegen vaccinatie zijn wel gewoon naar het ziekenhuis gaan als ze gewond/ziek zijn?
Ik ook weer ;-)quote:
Omdat er nog steeds baby's leven?quote:Op zondag 14 juli 2013 09:15 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet tegen vaccinaties maar informeer ik mezelf wel goed over de risico's van vaccineren alsmede helemaal niet vaccineren. Ik vind het belangrijk een weloverwogen beslissing te kunnen naken en dat lukt niet als je eenzijdig wordt voorgelicht.
Want hoe weten we dat vaccins wél veilig zijn? Omdat het RIVM dat zegt? Feit is dat er (met name naar baby's en de effecten van vaccinaties) nooit gedegen en wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Want baby's mogen (terecht) niet als proefpersoon worden gebruikt. Daarnaast zijn nog nooit de lange termijn effecten bestudeerd en voor een volledige studie zou je langere tijd gevaccineerde kinderen vs ongevaccineerde kinderen moeten volgen en onderzoeken en dat is ook nog nooit gedaan.
Dus hoe weten we dan of het veilig is??
Precies Samson!quote:Op zondag 14 juli 2013 08:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij heb echt geen enkel benul van de commerciële belangen die hier spelen he? Zoek eens verder op Bayer en bijengif bijvoorbeeld.... Als puntje bij paaltje komt gaat het die bedrijven enkel om geld. Maar het staat je vrij om je kop in het zand te steken natuurlijk.
Niet alle baby's sterven aan vaccinaties dat klopt, maar de effecten op langere termijn zijn ook nog niet bekend he? Ik zeg trouwens niet dat er wel baby's zijn overleden aan vaccinaties, het gaat mij vooral om de side-effects van de 'hulp'middelen die in vaccins zitten.quote:
Dat het bij bedrijven alleen om geld draait weet ik beter dan jij waarschijnlijk. Na wapens is medicatie het meest lucratieve handelsproduct. Google ook eens op Roche, vitamine c en kartelvorming.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij heb echt geen enkel benul van de commerciële belangen die hier spelen he? Zoek eens verder op Bayer en bijengif bijvoorbeeld.... Als puntje bij paaltje komt gaat het die bedrijven enkel om geld. Maar het staat je vrij om je kop in het zand te steken natuurlijk.
Klopt Keith maar waar het mij vooral om gaat is dat er geen gedegen onderzoek is gedaan naar de veiligheid van vaccins terwijl de farmaceutische bedrijven en overheden wel beweren dat het veilig is, waar is dat dan op gebaseerd?quote:Op zondag 14 juli 2013 09:45 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat het bij bedrijven alleen om geld draait weet ik beter dan jij waarschijnlijk. Na wapens is medicatie het meest lucratieve handelsproduct. Google ook eens op Roche, vitamine c en kartelvorming.
Maar dat maakt niet iedereen die met medicatie werkt of er onderzoek naar doet niet is te vertrouwen. Dat beeld wordt geschetst namelijk, terwijl die wereld veel en veel groter is dan het bedrijfsleven alleen.
Dat zal ik ook niet beweren, het enige dat ik in dit topic een beetje probeer te bewerkstelligen is mensen zich te laten realiseren dat zaken niet altijd precies zo hoeven te zijn als ze in eerste instantie voorgeschoteld krijgen en dat er vaak veel meer speelt dan een overheid die de volksgezondheid voorop heeft staan en er altijd financiële belangen meespelen. Ik noemde al het bijenverhaal, maar denk ook eens aan het verhaal over de vermeende gezondheid van melk. Noem ik enkel even als voorbeeld, niet dat we daar nu de hele discussie over moeten voeren. Het is gewoon niet allemaal zo zwart wit en je moet je altijd openstellen voor andere visies is mijn bescheiden mening. Veel mensen kiezen er uit gemak echter voor om als een soort van zombie door het leven te gaan en blind te vertrouwen op informatie uit de media.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:45 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat het bij bedrijven alleen om geld draait weet ik beter dan jij waarschijnlijk. Na wapens is medicatie het meest lucratieve handelsproduct. Google ook eens op Roche, vitamine c en kartelvorming.
Maar dat maakt niet iedereen die met medicatie werkt of er onderzoek naar doet niet is te vertrouwen. Dat beeld wordt geschetst namelijk, terwijl die wereld veel en veel groter is dan het bedrijfsleven alleen.
Mooi lang verhaal vol met aannames en weer zonder enige bron erbij.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:49 schreef proud_mami het volgende:
In de medische literatuur is te lezen dat er veranderingen in het immuunsysteem optreden na vaccinaties, vooral bij kinderen jonger dan een jaar. Meer en meer wetenschappelijke literatuur wordt uitgegeven over kinderen die chronische ziek worden en wiens immuunsysteem als gevolg van vaccineren beschadigd is.
Of de vaccinaties de enige oorzaak zijn of bijdragen tot de beschadiging van het immuunsysteem, onderzoek wijst uit dat het verband er wel degelijk is. Wanneer ik kritisch kijk naar de onderzoeken van de ‘American Academy of Pediatrics’ en de CDC, die beweren dat er geen verband is tussen vaccinaties en autisme, of tussen vaccinaties en astma, moet ik concluderen dat deze studies niet volgens wetenschappelijke standaard opgezet zijn.
Je kunt geen onderzoek doen met maar 25 kinderen, zonder controle groep en dan gegeneraliseerd concluderen dat vaccinaties geen autisme veroorzaken. De media gaat daarna alleen met de conclusies aan de haal: Vaccinaties veroorzaken geen autisme.”
Het NVIC (Nationale Vaccinatie Informatie Centrum) wil baanbrekend onderzoek doen naar de veiligheid van vaccineren. Het NVIC heeft $100,000 aan donaties en sponsor gelden opgebracht (en zoekt naar meer geld) om onafhankelijk onderzoek mee te doen.
Er is onderzoek gedaan naar de gezondheid van kinderen die niet gevaccineerd zijn, gedeeltelijk of volledig gevaccineerd zijn. Het is gepubliceerd in april van 2005, in het ‘Journal of Allergy and Clinical Immunology’. Het onderzoek betreft atopische ziekten, zoals allergieën, astma, eczeem en hooikoorts. De onderzoekers waren niet op de hoogte uit welke categorie hun deelnemers kwamen.
Na analyse van alle gegevens bleek: de meeste kinderen met atopische ziekten kwamen uit de groep volledig gevaccineerden, daarna uit de gedeeltelijk gevaccineerde kinderen, en de groep kinderen die geen vaccinaties hadden gekregen hadden was ook de kleinste groep met atopische ziekten.
De resultaten van het onderzoek werden getoetst op toevaltreffers en er werd een analyse gemaakt in de kansberekening. Ze konden er niet onder uit: er waren significante verschillen tussen deze groepen. Ze begrepen er niets van, want er was toch consensus over de veiligheid van vaccinaties? Gebaseerd op deze uitkomsten is het noodzakelijk dat er vervolg onderzoek komt.
Fragment van deze site, dit is een stukje uit een relaas van een wetenschapper:
http://www.wijwordenwakke(...)4&s=M22&ss=P829&l=NL
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15805992quote:CONCLUSION:
Parents who refuse vaccinations reported less asthma and allergies in their unvaccinated children. Although this relationship was independent of measured confounders, it could be due to differences in other unmeasured lifestyle factors or systematic bias. Further research is needed to verify these results and investigate which exposures are driving the associations between vaccination refusal and allergic disease. The known benefits of vaccination currently outweigh the unproved risk of allergic disease.
Dat weet je in principe niet en is dan ook een kwestie van vertrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:15 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet tegen vaccinaties maar informeer ik mezelf wel goed over de risico's van vaccineren alsmede helemaal niet vaccineren. Ik vind het belangrijk een weloverwogen beslissing te kunnen naken en dat lukt niet als je eenzijdig wordt voorgelicht.
Want hoe weten we dat vaccins wél veilig zijn? Omdat het RIVM dat zegt? Feit is dat er (met name naar baby's en de effecten van vaccinaties) nooit gedegen en wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Want baby's mogen (terecht) niet als proefpersoon worden gebruikt. Daarnaast zijn nog nooit de lange termijn effecten bestudeerd en voor een volledige studie zou je langere tijd gevaccineerde kinderen vs ongevaccineerde kinderen moeten volgen en onderzoeken en dat is ook nog nooit gedaan.
Dus hoe weten we dan of het veilig is??
Ik geloof best dat er ook andere oorzaken zijn voor de genoemde ziekten en er wordt in dat artikel ook aangegeven dat er verder onderzoek naar moet worden gedaan maar waarom wordt dat dan niet gedaan? Er wordt simpelweg niet (genoeg) geld voor beschikbaar gesteld.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:06 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Mooi lang verhaal vol met aannames en weer zonder enige bron erbij.
En ik weet wel waarom, want ik weet toevallig over welk onderzoek meneer de dokter het heeft. Voor het gemak hier even de conclusie:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15805992
Natuurlijk niet, want het is van een groter financieel belang om het gewoon op de markt te brengen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:13 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er ook andere oorzaken zijn voor de genoemde ziekten en er wordt in dat artikel ook aangegeven dat er verder onderzoek naar moet worden gedaan maar waarom wordt dat dan niet gedaan? Er wordt simpelweg niet (genoeg) geld voor beschikbaar gesteld.
Nouja geen kinderen om mij heen gelukkig. De mazelen is natuurlijk normaal gesproken ook helemaal niet zo ernstig, dat was het bij dus ook niet. Maar het gaat er hier om dat er ernstige complicaties kunnen optreden die mogelijk zware consequenties hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Belangrijkste vraag blijft nog steeds staan. Hoe groot is dit gevaar dan helemaal? Ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op mijn voorgaande vraag over hoeveel kinderen er om user PPP nu daadwerkelijk overleden zijn toen ze zelf de mazelen had. Ik had trouwens dat nieuws omtrent de leeftijd idd even gemist.
Het is idd een kwestie van vertrouwen en ik heb er voor gekozen om niet alles zomaar klakkeloos te vertrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:13 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat weet je in principe niet en is dan ook een kwestie van vertrouwen.
Hoe weet je dat je auto morgen niet ontploft tijdens het rijden?
Als jullie zelf even de moeite nemen om medische publicaties door te spitten zul je zien dat er meer dan genoeg over is gepubliceerd in alle kleuren en geuren. En nog steeds wordt er veel onderzoek gedaan, zeker sinds bv de griepprik en dergelijke de laatste tijd ook weer in opspraak is.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:13 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er ook andere oorzaken zijn voor de genoemde ziekten en er wordt in dat artikel ook aangegeven dat er verder onderzoek naar moet worden gedaan maar waarom wordt dat dan niet gedaan? Er wordt simpelweg niet (genoeg) geld voor beschikbaar gesteld.
Je hebt totaal geen enkele bron neergezet. Zeg aub waar dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:23 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Het is idd een kwestie van vertrouwen en ik heb er voor gekozen om niet alles zomaar klakkeloos te vertrouwen.
Alle bronnen die ik of andere kritische personen neerzetten worden als niet betrouwbaar afgeserveerd maar ik vind de 'onderzoeken' die door de overheid en dergelijk als betrouwbaar worden aangemerkt niet betrouwbaar want ik mijn ogen zijn ze niet objectief. Daarmee zeg ik niet dat de 'anti' onderzoeken wel objectief zijn maar ze bevatten voor mij voldoende info om alles eens nader te bekijken.
Denk dat het met onze goede hygiëne allemaal wel meevalt.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:24 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat de gevolgen zouden zijn als we helemaal niet meer zouden vaccineren.iemand?
Terug naar 1950, maar dan met betere gezondheidszorg.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:24 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat de gevolgen zouden zijn als we helemaal niet meer zouden vaccineren.iemand?
Poederquote:Op zondag 14 juli 2013 10:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat zit er dan nog meer in een vaccinatie (bijvoorbeeld BMR) buiten het werkzame vaccin zeg maar? Stoffen om de werkzaamheid te bevorderen oid?
Je moet idd nogal goed zoeken naar bronnen ja, ik zal er eens naar op zoek gaan als ik wat meer tijd hebt, wordt vervolgd ....quote:Op zondag 14 juli 2013 10:31 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen enkele bron neergezet. Zeg aub waar dan.
De enige bron van informatie die ik heb gezien is het 1271-tellende rapport van GSK. Kom niet aanzetten met een copy-paste-internetblog, want als er iets niet objectief is dan is dat het wel.
En zoals ik al zei is er meer dan genoeg onafhankelijk onderzoek gedaan, maar je weigert gewoon om dat zelf op te gaan zoeken ofzo?
Ik zie niks waar je niet tegen kunt.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Poeder
Sorbitol
Natriumfosfaat
Kaliumfosfaat
Sucrose
Gehydrolyseerd gelatine
Medium 199 met zouten van Hanks Minimum essentieel medium, Eagle (MEM) Mononatrium L-glutamaat
Neomycine
Fenolrood
Natriumbicarbonaat
Zoutzuur (om de pH aan te passen) Natriumchloride (om de pH aan te passen)
Oplosmiddel
Water voor injecties
Edit: bron http://www.lareb.nl/getme(...)-EPAR-maart-2013.pdf
Sowieso zou ik het voedingspatroon in z'n algemeenheid meenemen. We eten al sinds 200 jaar elk jaar met de dag ongezonder, en wat sinds vorige eeuw explosief is toegenomen. Niemand die je daar over hoort.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Terug naar 1950, maar dan met betere gezondheidszorg.
Overigens denk ik dat het negatieve effect van kunstvoeding veel meer invloed heeft, dus onderzoek waarbij borstvoeding en kunstvoeding niet meegewogen is, is sowieso zwakker.
het verschil tussen kv en bv wordt sws onderschat.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Terug naar 1950, maar dan met betere gezondheidszorg.
Overigens denk ik dat het negatieve effect van kunstvoeding veel meer invloed heeft, dus onderzoek waarbij borstvoeding en kunstvoeding niet meegewogen is, is sowieso zwakker.
Maar als we bij mensen een levenswijze gaan afdwingen op basis van economische motieven is ook het einde zoek.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:04 schreef fantasyboy het volgende:
ik zeg verplicht prikje...
Weet je hoeveel die uitbraak de gezondheidszorg nu weer kost, terwijl zo prikje waarschijnlijk paar tientjes kost.....
Die gasten tegen zo een prikje zijn gewoon meer premie laten betalen....
Ten eerste is dit een heel erg gekleurde studie, uitgevoerd door de "immunisation awareness society". Dat zet al vraagtekens. Vervolgens lieten ze die interviews ook nog eens door vrienden en familie invullen, die dus ook al gekleurd zijn. Bovendien is dit niet de echte studie, die staat onderaan in een link (op mijn mobiel kan er ik zo even niet bij). Daarnaast zijn 245 families wel erg weinig. Is er een poweranalyse gedaan? Hoe is de studie statistisch uitgevoerd? Etc.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:02 schreef proud_mami het volgende:
Een onderzoek uit Nieuw-Zeeland onder wel/niet gevaccineerde kinderen:
http://www.vaccineinjury.info/images/stories/ias1992study.pdf
Kan niet anders zeggen dat je inderdaad een punt heb June (meerdere punten zelfs). Het is inderdaad lastig goede bronnen en onderzoeken te vinden, het is mij nog niet echt gelukt iig. Maar er wordt ook geen geld beschikbaar voor gesteld terwijl een gedegen onderzoek bakken met geld kost.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:20 schreef June. het volgende:
[..]
Ten eerste is dit een heel erg gekleurde studie, uitgevoerd door de "immunisation awareness society". Dat zet al vraagtekens. Vervolgens lieten ze die interviews ook nog eens door vrienden en familie invullen, die dus ook al gekleurd zijn. Bovendien is dit niet de echte studie, die staat onderaan in een link (op mijn mobiel kan er ik zo even niet bij). Daarnaast zijn 245 families wel erg weinig. Is er een poweranalyse gedaan? Hoe is de studie statistisch uitgevoerd? Etc.
Dus kritisch kijken is wel goed, dat doe ik ook bij elk artikel die ik lees, maar tevens wel lastig als je niet weet hoe gedegen onderzoek wordt gedaan.
Precies hetzelfde verhaal. Wederom de financiële belangen van producenten. Als je mensen echt enkel gezond zou willen laten eten zonder toevoegingen en dit vanuit de overheid zou stimuleren zou er een hele industrie omvallen. Die industrie is een deel van de economie dus dat gaat niet gebeuren. Het klinkt rot maar als puntje bij paaltje komt draait vandaag de dag alles om geld en staat echt niet de gezondheid voorop. Je kaartte zelf al het wapenverhaal aan.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:59 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Sowieso zou ik het voedingspatroon in z'n algemeenheid meenemen. We eten al sinds 200 jaar elk jaar met de dag ongezonder, en wat sinds vorige eeuw explosief is toegenomen. Niemand die je daar over hoort.
Idd hetzelfde verhaal als bij vaccinaties, de Big Farma heeft grote financiële belangen. Zoals ik een aantal keer al zei, geld voor onafhankelijk onderzoek wordt niet niet ter beschikking gesteld en naar mijn inzien wordt de info over vaccins ook gekleurd om maar even met June's woorden te spreken.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:31 schreef Samson het volgende:
[..]
Precies hetzelfde verhaal. Wederom de financiële belangen van producenten. Als je mensen echt enkel gezond zou willen laten eten zonder toevoegingen en dit vanuit de overheid zou stimuleren zou er een hele industrie omvallen. Die industrie is een deel van de economie dus dat gaat niet gebeuren. Het klinkt rot maar als puntje bij paaltje komt draait vandaag de dag alles om geld en staat echt niet de gezondheid voorop. Je kaartte zelf al het wapenverhaal aan.
Die zijn er wel, alleen vaak niet zomaar beschikbaar (je kunt er dan alleen bij via universiteit of het ziekenhuis cq onderzoeksinstituut waar je werkt) of het abstract is alleen beschikbaar. Kijk anders eens hier: http://onlinelibrary.wile(...)004407.pub3/abstractquote:Op zondag 14 juli 2013 11:30 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen dat je inderdaad een punt heb June (meerdere punten zelfs). Het is inderdaad lastig goede bronnen en onderzoeken te vinden, het is mij nog niet echt gelukt iig. Maar er wordt ook geen geld beschikbaar voor gesteld terwijl een gedegen onderzoek bakken met geld kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |