Dat weet je in principe niet en is dan ook een kwestie van vertrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:15 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet tegen vaccinaties maar informeer ik mezelf wel goed over de risico's van vaccineren alsmede helemaal niet vaccineren. Ik vind het belangrijk een weloverwogen beslissing te kunnen naken en dat lukt niet als je eenzijdig wordt voorgelicht.
Want hoe weten we dat vaccins wél veilig zijn? Omdat het RIVM dat zegt? Feit is dat er (met name naar baby's en de effecten van vaccinaties) nooit gedegen en wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Want baby's mogen (terecht) niet als proefpersoon worden gebruikt. Daarnaast zijn nog nooit de lange termijn effecten bestudeerd en voor een volledige studie zou je langere tijd gevaccineerde kinderen vs ongevaccineerde kinderen moeten volgen en onderzoeken en dat is ook nog nooit gedaan.
Dus hoe weten we dan of het veilig is??
Ik geloof best dat er ook andere oorzaken zijn voor de genoemde ziekten en er wordt in dat artikel ook aangegeven dat er verder onderzoek naar moet worden gedaan maar waarom wordt dat dan niet gedaan? Er wordt simpelweg niet (genoeg) geld voor beschikbaar gesteld.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:06 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Mooi lang verhaal vol met aannames en weer zonder enige bron erbij.
En ik weet wel waarom, want ik weet toevallig over welk onderzoek meneer de dokter het heeft. Voor het gemak hier even de conclusie:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15805992
Natuurlijk niet, want het is van een groter financieel belang om het gewoon op de markt te brengen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:13 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er ook andere oorzaken zijn voor de genoemde ziekten en er wordt in dat artikel ook aangegeven dat er verder onderzoek naar moet worden gedaan maar waarom wordt dat dan niet gedaan? Er wordt simpelweg niet (genoeg) geld voor beschikbaar gesteld.
Nouja geen kinderen om mij heen gelukkig. De mazelen is natuurlijk normaal gesproken ook helemaal niet zo ernstig, dat was het bij dus ook niet. Maar het gaat er hier om dat er ernstige complicaties kunnen optreden die mogelijk zware consequenties hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Belangrijkste vraag blijft nog steeds staan. Hoe groot is dit gevaar dan helemaal? Ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op mijn voorgaande vraag over hoeveel kinderen er om user PPP nu daadwerkelijk overleden zijn toen ze zelf de mazelen had. Ik had trouwens dat nieuws omtrent de leeftijd idd even gemist.
Het is idd een kwestie van vertrouwen en ik heb er voor gekozen om niet alles zomaar klakkeloos te vertrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:13 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat weet je in principe niet en is dan ook een kwestie van vertrouwen.
Hoe weet je dat je auto morgen niet ontploft tijdens het rijden?
Als jullie zelf even de moeite nemen om medische publicaties door te spitten zul je zien dat er meer dan genoeg over is gepubliceerd in alle kleuren en geuren. En nog steeds wordt er veel onderzoek gedaan, zeker sinds bv de griepprik en dergelijke de laatste tijd ook weer in opspraak is.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:13 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er ook andere oorzaken zijn voor de genoemde ziekten en er wordt in dat artikel ook aangegeven dat er verder onderzoek naar moet worden gedaan maar waarom wordt dat dan niet gedaan? Er wordt simpelweg niet (genoeg) geld voor beschikbaar gesteld.
Je hebt totaal geen enkele bron neergezet. Zeg aub waar dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:23 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Het is idd een kwestie van vertrouwen en ik heb er voor gekozen om niet alles zomaar klakkeloos te vertrouwen.
Alle bronnen die ik of andere kritische personen neerzetten worden als niet betrouwbaar afgeserveerd maar ik vind de 'onderzoeken' die door de overheid en dergelijk als betrouwbaar worden aangemerkt niet betrouwbaar want ik mijn ogen zijn ze niet objectief. Daarmee zeg ik niet dat de 'anti' onderzoeken wel objectief zijn maar ze bevatten voor mij voldoende info om alles eens nader te bekijken.
Denk dat het met onze goede hygiëne allemaal wel meevalt.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:24 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat de gevolgen zouden zijn als we helemaal niet meer zouden vaccineren.iemand?
Terug naar 1950, maar dan met betere gezondheidszorg.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:24 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat de gevolgen zouden zijn als we helemaal niet meer zouden vaccineren.iemand?
Poederquote:Op zondag 14 juli 2013 10:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat zit er dan nog meer in een vaccinatie (bijvoorbeeld BMR) buiten het werkzame vaccin zeg maar? Stoffen om de werkzaamheid te bevorderen oid?
Je moet idd nogal goed zoeken naar bronnen ja, ik zal er eens naar op zoek gaan als ik wat meer tijd hebt, wordt vervolgd ....quote:Op zondag 14 juli 2013 10:31 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen enkele bron neergezet. Zeg aub waar dan.
De enige bron van informatie die ik heb gezien is het 1271-tellende rapport van GSK. Kom niet aanzetten met een copy-paste-internetblog, want als er iets niet objectief is dan is dat het wel.
En zoals ik al zei is er meer dan genoeg onafhankelijk onderzoek gedaan, maar je weigert gewoon om dat zelf op te gaan zoeken ofzo?
Ik zie niks waar je niet tegen kunt.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Poeder
Sorbitol
Natriumfosfaat
Kaliumfosfaat
Sucrose
Gehydrolyseerd gelatine
Medium 199 met zouten van Hanks Minimum essentieel medium, Eagle (MEM) Mononatrium L-glutamaat
Neomycine
Fenolrood
Natriumbicarbonaat
Zoutzuur (om de pH aan te passen) Natriumchloride (om de pH aan te passen)
Oplosmiddel
Water voor injecties
Edit: bron http://www.lareb.nl/getme(...)-EPAR-maart-2013.pdf
Sowieso zou ik het voedingspatroon in z'n algemeenheid meenemen. We eten al sinds 200 jaar elk jaar met de dag ongezonder, en wat sinds vorige eeuw explosief is toegenomen. Niemand die je daar over hoort.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Terug naar 1950, maar dan met betere gezondheidszorg.
Overigens denk ik dat het negatieve effect van kunstvoeding veel meer invloed heeft, dus onderzoek waarbij borstvoeding en kunstvoeding niet meegewogen is, is sowieso zwakker.
het verschil tussen kv en bv wordt sws onderschat.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Terug naar 1950, maar dan met betere gezondheidszorg.
Overigens denk ik dat het negatieve effect van kunstvoeding veel meer invloed heeft, dus onderzoek waarbij borstvoeding en kunstvoeding niet meegewogen is, is sowieso zwakker.
Maar als we bij mensen een levenswijze gaan afdwingen op basis van economische motieven is ook het einde zoek.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:04 schreef fantasyboy het volgende:
ik zeg verplicht prikje...
Weet je hoeveel die uitbraak de gezondheidszorg nu weer kost, terwijl zo prikje waarschijnlijk paar tientjes kost.....
Die gasten tegen zo een prikje zijn gewoon meer premie laten betalen....
Ten eerste is dit een heel erg gekleurde studie, uitgevoerd door de "immunisation awareness society". Dat zet al vraagtekens. Vervolgens lieten ze die interviews ook nog eens door vrienden en familie invullen, die dus ook al gekleurd zijn. Bovendien is dit niet de echte studie, die staat onderaan in een link (op mijn mobiel kan er ik zo even niet bij). Daarnaast zijn 245 families wel erg weinig. Is er een poweranalyse gedaan? Hoe is de studie statistisch uitgevoerd? Etc.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:02 schreef proud_mami het volgende:
Een onderzoek uit Nieuw-Zeeland onder wel/niet gevaccineerde kinderen:
http://www.vaccineinjury.info/images/stories/ias1992study.pdf
Kan niet anders zeggen dat je inderdaad een punt heb June (meerdere punten zelfs). Het is inderdaad lastig goede bronnen en onderzoeken te vinden, het is mij nog niet echt gelukt iig. Maar er wordt ook geen geld beschikbaar voor gesteld terwijl een gedegen onderzoek bakken met geld kost.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:20 schreef June. het volgende:
[..]
Ten eerste is dit een heel erg gekleurde studie, uitgevoerd door de "immunisation awareness society". Dat zet al vraagtekens. Vervolgens lieten ze die interviews ook nog eens door vrienden en familie invullen, die dus ook al gekleurd zijn. Bovendien is dit niet de echte studie, die staat onderaan in een link (op mijn mobiel kan er ik zo even niet bij). Daarnaast zijn 245 families wel erg weinig. Is er een poweranalyse gedaan? Hoe is de studie statistisch uitgevoerd? Etc.
Dus kritisch kijken is wel goed, dat doe ik ook bij elk artikel die ik lees, maar tevens wel lastig als je niet weet hoe gedegen onderzoek wordt gedaan.
Precies hetzelfde verhaal. Wederom de financiële belangen van producenten. Als je mensen echt enkel gezond zou willen laten eten zonder toevoegingen en dit vanuit de overheid zou stimuleren zou er een hele industrie omvallen. Die industrie is een deel van de economie dus dat gaat niet gebeuren. Het klinkt rot maar als puntje bij paaltje komt draait vandaag de dag alles om geld en staat echt niet de gezondheid voorop. Je kaartte zelf al het wapenverhaal aan.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:59 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Sowieso zou ik het voedingspatroon in z'n algemeenheid meenemen. We eten al sinds 200 jaar elk jaar met de dag ongezonder, en wat sinds vorige eeuw explosief is toegenomen. Niemand die je daar over hoort.
Idd hetzelfde verhaal als bij vaccinaties, de Big Farma heeft grote financiële belangen. Zoals ik een aantal keer al zei, geld voor onafhankelijk onderzoek wordt niet niet ter beschikking gesteld en naar mijn inzien wordt de info over vaccins ook gekleurd om maar even met June's woorden te spreken.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:31 schreef Samson het volgende:
[..]
Precies hetzelfde verhaal. Wederom de financiële belangen van producenten. Als je mensen echt enkel gezond zou willen laten eten zonder toevoegingen en dit vanuit de overheid zou stimuleren zou er een hele industrie omvallen. Die industrie is een deel van de economie dus dat gaat niet gebeuren. Het klinkt rot maar als puntje bij paaltje komt draait vandaag de dag alles om geld en staat echt niet de gezondheid voorop. Je kaartte zelf al het wapenverhaal aan.
Die zijn er wel, alleen vaak niet zomaar beschikbaar (je kunt er dan alleen bij via universiteit of het ziekenhuis cq onderzoeksinstituut waar je werkt) of het abstract is alleen beschikbaar. Kijk anders eens hier: http://onlinelibrary.wile(...)004407.pub3/abstractquote:Op zondag 14 juli 2013 11:30 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen dat je inderdaad een punt heb June (meerdere punten zelfs). Het is inderdaad lastig goede bronnen en onderzoeken te vinden, het is mij nog niet echt gelukt iig. Maar er wordt ook geen geld beschikbaar voor gesteld terwijl een gedegen onderzoek bakken met geld kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |