quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:06 schreef Rave_NL het volgende:
Leuk geprobeerd Mark, ik geef het toch niet uit.
1) 50kquote:
Ik vind dat je de economie moet gaan stimuleren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:23 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
1) 50k
2) 26 jaar
3) jarenlang maandelijks gespaard (15k, vooral veel toen ik nog thuis woonde), deel beleggingswinst (2k), deel ontslagvergoeding vorige werkgever (8k) en deel erfenis (25k)
Moet ik dat streepje lezen als een teken dat een bereik aangeeft? :-P Of als een minteken, d.w.z. je onder water staande huis min je hypotheek? Ik weet het antwoord wel, maar:quote:
TS, zoals ik hierboven al aangeef met een grapje; wat mij betreft is "netto vermogen" veel interessanter dan spaargeld.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:02 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
1) Hoeveel spaargeld (vrij vermogen: dus ook aandelen e.d.) heb je?
Gaaf! Ik heb dat ook wel eens overwogen om te gaan doen van m'n spaargeld. Waar ben je allemaal geweest?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:18 schreef Stefanovic83 het volgende:
Nix, wel alles bij elkaar een jaar gereisd de afgelopen 4 jaar
Waar blijft jouw bijdrage dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:26 schreef Greyson het volgende:
Beetje jammer dat er weer kinderachtig gereageerd wordt.
Hou het maar op het laatstequote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:11 schreef Hallmark het volgende:
Of als een minteken, d.w.z. je onder water staande huis min je hypotheek? Ik weet het antwoord wel, maar:
Australië 2x, Thailand 2x, Cambodja, Vietnam, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Filipijnen, Dubai, Abu Dhabi. En nog veel weekendjes weg (Londen, Berlijn, Parijs, Bratislava, hotelletjes in NL) en 2 'normale' vakanties (Malta, Egypte). En nog wat festivalweekends.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Gaaf! Ik heb dat ook wel eens overwogen om te gaan doen van m'n spaargeld. Waar ben je allemaal geweest?
Wat een domme vraag. Tip: denk eens na.quote:
Hoe kwam je aan die 90.000 danquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:57 schreef Resistor het volgende:
1: ¤6500,-
2: 32
3: Sparen. 2 jaar geleden was het nog meer dan ¤90.000,-, maar een huis kopen met een deel spaargeld, en een complete inrichting hakt er aardig in. Nu is het voorlopig weer sparen voor dingen, ik wil boven de ¤5000,- blijven zo lang ik dingen nodig heb (komt nog voor zo'n ¤6000,- aan geplande uitgaven aan)
Central banks are flooding the world with cheap money and the markets haven't moved much. Interactive Brokers will lend one million US dollars at just 1.3% for every 200,000 USD in your portfolio margin account. See our high dividend scanner for the many hundreds of stocks that yield over five percent. Please note that portfolio margin accounts are only for experienced investors with USD 100,000 minimum account equity.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:44 schreef blomke het volgende:
1) 250.000 - 500.000;
2) 50+;
3) Hennepkwekerijen.
Een goede tip in het algemeen. Maar nog steeds begrijp ik niet waarom je deze tip zo uitdeelt. Ben je een uitermate bekende user, of zo?quote:
Dat is erg veel voor iemand van 26. Wat is je beroep?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:34 schreef Diemux het volgende:
1) +- 100.000
2) 26 jaar
3) sparen, sparen en sparen. ondertussen nog wel een huis gekocht.
Oh, was eigenlijk twee huizen gekocht, de eerste verkocht met wat winstquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:45 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Dat is erg veel voor iemand van 26. Wat is je beroep?
Ditquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:34 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Jarenlang gespaard en maar 25k zelf!?
Tot je 30e 'thuis' wonen (ouders waren toch meer weg dan thuis), en ¤500 in de maand sparen van mijn loon. En wat er van de 'rest' overbleef aan het einde van de maand, maar voor het nieuwe loon kwam er ook per ¤500 naar de spaarrekening.quote:
30000 netto?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dit
Als je bij je ouders woont hoef je toch nauwelijks iets uit te geven. Full time werken en je verdient al - ook als student - met een beetje geluk 30k in het jaar, netto.excl vakantiegeld.
Wat is dit nou, slechts 15k sparen met jarenlang 'thuiswonen'? Als ik naar mezelf kijk kan ik zo'n 1800/maand (+/-22k/jaar) sparen omdat ik niet op mezelf woon. En dan rijd ik ook nog een auto met relatief hoge running costs, zonder auto kon ik makkelijk 2200 euro per maand sparen. Dus of je werkt parttime, verdient gewoon weinig of je geeft veel uit.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:23 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
1) 50k
2) 26 jaar
3) jarenlang maandelijks gespaard (15k, vooral veel toen ik nog thuis woonde), deel beleggingswinst (2k), deel ontslagvergoeding vorige werkgever (8k) en deel erfenis (25k)
Niet slim.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Resistor het volgende:
[..]
Tot je 30e 'thuis' wonen (ouders waren toch meer weg dan thuis),
Slim.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Resistor het volgende:
(ik heb nog nooit het grote 'ja' tegen iemand anders gezegd, woon alleen)
Een huis is ook al 2 ton of meer waard, dus je hebt in feite >3 ton?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:34 schreef Diemux het volgende:
1) +- 100.000
2) 26 jaar
3) sparen, sparen en sparen. ondertussen nog wel een huis gekocht.
Klinkt als bullshit, 4000 bruto verdienen op je 21ste als 'uitzendkracht'.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja?
Ik werk als uitzendkracht en verdien 2670 per maand ongeveer, netto. Excl vakantiegeld.
21 jaar.
Combinatie van: gaf en geef redelijk veel uit en werk 30 uur in de week (omdat het kan en ik dat wel lekker vind). Vind m'n buffer nu meer dan voldoende en heb ook al extra afgelost op hypotheek (zie eerder bericht). Daarom gekozen om ruimer te leven en minder te gaan werken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is dit nou, slechts 15k sparen met jarenlang 'thuiswonen'? Als ik naar mezelf kijk kan ik zo'n 1800/maand (+/-22k/jaar) sparen omdat ik niet op mezelf woon. En dan rijd ik ook nog een auto met relatief hoge running costs, zonder auto kon ik makkelijk 2200 euro per maand sparen. Dus of je werkt parttime, verdient gewoon weinig of je geeft veel uit.
Maar het gaat in dit topic over vrij vermogen, anders kan ik ook nog mijn auto en inboedel er bij optellenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een huis is ook al 2 ton of meer waard, dus je hebt in feite >3 ton?
u bent bankdirecteur ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is dit nou, slechts 15k sparen met jarenlang 'thuiswonen'? Als ik naar mezelf kijk kan ik zo'n 1800/maand (+/-22k/jaar) sparen omdat ik niet op mezelf woon. En dan rijd ik ook nog een auto met relatief hoge running costs, zonder auto kon ik makkelijk 2200 euro per maand sparen. Dus of je werkt parttime, verdient gewoon weinig of je geeft veel uit.
Omdat hij iets van 4k verdient? Als je een goede opleiding hebt is dat helemaal niet zo moeilijk. Een bankdirecteur verdient al gauw boven de ton per jaar, die kan dus wel wat meer sparenquote:
Dat verdienen veel afgestudeerde hogeropgeleiden met een fulltime baan niet eens, laat staan een student met een parttime baan.quote:
fijn dat ik niet alleen benquote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:30 schreef Kroovy het volgende:
[..]
Dat verdienen veel afgestudeerde hogeropgeleiden met een fulltime baan niet eens, laat staan een student met een parttime baan.
Ik verdien niet eens, 4k. 3300 bruto + reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:28 schreef Diemux het volgende:
[..]
Omdat hij iets van 4k verdient? Als je een goede opleiding hebt is dat helemaal niet zo moeilijk. Een bankdirecteur verdient al gauw boven de ton per jaar, die kan dus wel wat meer sparen
Volgens mij iets van 2300 netto. In ieder geval 2550 met reiskosten erbij.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:54 schreef arjan1212 het volgende:
dat is netto 2200 en daar spaar je 1800 van ?
Dus aandelen mag je ook niet meetellen? Want dat is ook geen vrij vermogen. Sommigen zien vastgoed juist als belegging. Inboedel levert weinig op bij verkoop, auto ligt eraan wat voor auto het is maar zal over 10 jaar ook niet veel meer waard zijn. Maar het maakt voor je vermogen toch een verschil of je, naast je spaargeld, een afbetaald huis hebt van 3 ton achter de hand hebt of in een huurhuis woont.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:24 schreef Diemux het volgende:
[..]
Maar het gaat in dit topic over vrij vermogen, anders kan ik ook nog mijn auto en inboedel er bij optellen.
Held!quote:Op zondag 14 juli 2013 00:48 schreef fokexpert het volgende:
1. ~ 790k
2. 24 jaar
3. partijen gebruikte servers inkopen uit buitenland en doorverkopen.
Spaar jij met een doel of gewoon sparen om het sparen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Momenteel geen specifiek doel, waarschijnlijk steek ik grootste deel in de financiering van huis later als ik groot ben. En in de nabije toekomst een nieuwe (lees 2dehands) auto van +/- 25k. Geld achter de hand hebben leeft gewoon relaxt, verder leef ik best wel zuinig.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Spaar jij met een doel of gewoon sparen om het sparen?
Zoveel sparen en dan je geld steken in de slechtste investering die er is.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Momenteel geen specifiek doel, waarschijnlijk steek ik grootste deel in de financiering van huis later als ik groot ben. En in de nabije toekomst een nieuwe (lees 2dehands) auto van +/- 25k. Geld achter de hand hebben leeft gewoon relaxt, verder leef ik best wel zuinig.
Een huis is een slechte investering? Auto wel maar dat zie ik meer als hobby.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:47 schreef Baje het volgende:
[..]
Zoveel sparen en dan je geld steken in de slechtste investering die er is.
Ach, dat is natuurlijk onzin. Een huis is bovenal een huis en omdat mensen het als een investeringsobject zijn gaan zien - in navolging van de overheid - is de boel zo uit de hand gelopen. Een goed huis is altijd het geld waard.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:47 schreef Baje het volgende:
[..]
Zoveel sparen en dan je geld steken in de slechtste investering die er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |