abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128868486
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:06 schreef bork het volgende:
Op welk station in Brussel was ik?
Metrostation Stokkel.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 13:50:51 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128869598
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik bekijk het strikt juridisch.
In de praktijk zit het toch net ff wat anders
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128869681
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de praktijk zit het toch net ff wat anders
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.
pi_128869701
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef James1988 het volgende:
Nieuws uit Parijs: naast metrolijnen 1 en 14 zal ook metrolijn 4 geautomatiseerd worden. Naar verwachting wordt dit project in 2019 afgerond.
Goh, weer wat geleerd, wist niet die lijn op rubberbanden reed.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 13:55:40 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128869763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:53 schreef icloud het volgende:

[..]

De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128869811
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 14:00:16 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128869932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef icloud het volgende:

[..]

Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128869984
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomen
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 14:12:37 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128870350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:01 schreef icloud het volgende:

[..]

Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.

Enige waar ik erg bezorgd over ben en blijf is hoe er gehandhaafd zal worden, want dat is de afgelopen jaren niet gebeurd.

Arriva kan met de Lage Landen Lijn nog een leuke spaak in het wiel steken voor een deel van de plannen als deze treindienst doorgezet wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128870486
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.

Enige waar ik erg bezorgd over ben en blijf is hoe er gehandhaafd zal worden, want dat is de afgelopen jaren niet gebeurd.

Arriva kan met de Lage Landen Lijn nog een leuke spaak in het wiel steken voor een deel van de plannen als deze treindienst doorgezet wordt.
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden, technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.
pi_128870489
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:07 schreef icloud het volgende:
Volgend jaar gaat den bosch nog eens 18 dagen eruit, lekker dan je zult er maar wonen
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?

Rijdt wel lekker zo Den Bosch uit trouwens. Sowieso is de lijn Eindhoven - Utrecht er flink op vooruit gegaan afgelopen jaren :)
pi_128870561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?

Rijdt wel lekker zo Den Bosch uit trouwens. Sowieso is de lijn Eindhoven - Utrecht er flink op vooruit gegaan afgelopen jaren :)
Ja voor de zuidkant
pi_128870633
Vught aansluiting ook 4-sporig?
pi_128870665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vught aansluiting ook 4-sporig?
geen idee
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 14:23:50 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128870759
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef icloud het volgende:

[..]

Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden,
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meer :+
quote:
technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.
dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.

Vergeet niet dat de nieuwe HRN-concessie nog steeds niet aan de NS vergeven is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 14:24:55 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128870805
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vught aansluiting ook 4-sporig?
er komt volgens mij wel een studie naar hoe de situatie bij Vught zo goed mogelijk op te lossen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128870864
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meer :+
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.

quote:
dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.

Vergeet niet dat de nieuwe HRN-concessie nog steeds niet aan de NS vergeven is.
Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.
pi_128870877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vught aansluiting ook 4-sporig?
Dat gaat wel gebeuren, maar niet volgend jaar. Ze zijn nu nog bezig om uit de verschillende varianten te kiezen (i.c.m. N65). Zo moet nog besloten worden of het de lijn uit Tilburg of uit Eindhoven is die verdiept gaat worden. Die keuze komt pas volgende zomer. Zie http://www.prorail.nl/Pub(...)0juni%202013-def.pdf
pi_128870973
Waarom krijgt ns eigenlijk een concessie van 10 jaar? europese regels bieden ruimte voor een concessie van maximaal 25 jaar.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:29:58 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128870995
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef icloud het volgende:
Waarom krijgt ns eigenlijk een concessie van 10 jaar? europese regels bieden ruimte voor een concessie van maximaal 25 jaar.
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
pi_128871026
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?
pi_128871054
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?
Omdat Nederland :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:42:10 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128871472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Nee stel je voor dat vervoerders gaan investeren of zo 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 14:43:19 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128871505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.
quote:
Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.
er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 14:44:22 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128871538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
En toch zijn er concessies die een langere periode beslaan, zoals bijvoorbeeld DAV en de noordelijke treinconcessie
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:14:23 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128872692
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Metrostation Stokkel.
:Y :Y puntje voor jou!



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_128873205
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.

formeel op papier zijn die afspraken met hsa gemaakt en zijn die verantwoordelijk voor het uitvoeren, de minister mag ns internationaal niet wijzen op het uitvoeren van de concessie gezien ze die niet hebben

quote:
er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.
Onder druk zetten moet dan toch komen uit de eigen familie, kan me niet voorstellen dat de ns hier drukt op uitoefend, die weten wel dat ze safe zitten
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:22:47 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128876016
Heel veel speelruimte heeft Mansveld eigenlijk ook niet, in het Regeerakkoord is opgenomen dat de onderhandse gunning van het Hoofdrailnet aan NS 'gewoon doorgaat'. Als ze toch anders besluit heeft ze heel wat uit te leggen aan de PvdA en VVD.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:25:09 #60
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128879199
Ik sta vast op station Lardy. Voor ons is een trein ontspoort (op het gehoor af bij bretigny)... Tieveszooi :(
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:28:41 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128879333
Er schijnt een intercity onspoort te zijn. Perrons en bovenleidings schijnt van een station beschadigd te zijn. Als iemand meer info heeft. Graag...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:30:18 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128879389
Transilien.com meldt:

RER C: Perturbations à Brétigny. RER C
Le 12 juillet 2013 de 17:15 à 20:15
En cours
Dernière mise à jour : 12/07/2013 à 17h22 .
Application de mesures de sécurité à Brétigny sur la ligne C du RER.

Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont possibles dans les deux sens sur l'axe :

- Paris - St Martin d'Etampes.


Dernière mise à jour : 12/07/2013 à 17h31 .
Déraillement d'un train à Brétigny sur la ligne C du RER.

Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Juvisy et Saint-Martin d'Etampes, et entre Juvisy et Dourdan la Forêt.

Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne.

SNCF Transilien

[ Bericht 25% gewijzigd door James1988 op 12-07-2013 17:37:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')