Morgen is wel een beetje overgangsetappequote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:07 schreef Ericr het volgende:
Jammer dat er geen fatsoenlijke overgangsetappe is opgenomen in het parcours. Op de TT na en de laatste etappe van deze week kan je de hele week net zo goed overslaan.
Echt he, daar begrijp ik ook niks vanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Ze moeten ook eens kappen met het verneuken van de bergetappes door de eindstreep in de afdaling te plaatsen.
Waarom? Bij een finish bergop weet je al vantevoren hoe het gaat verlopen, terwijl de aankomst na een afdaling een heel ander soort spanning geeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Ze moeten ook eens kappen met het verneuken van de bergetappes door de eindstreep in de afdaling te plaatsen.
Commercie, beter de finish in een dorp of stad dan bovenop een colletje in niemandsland.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Ze moeten ook eens kappen met het verneuken van de bergetappes door de eindstreep in de afdaling te plaatsen.
Dan stond het ook in de sterren geschrevenquote:
Vroeger bleven vluchters regelmatig weg, ook op vlakke parcoursen (zo wonnen "we" nog regelmatig ritten in de jaren 90), maar de controle van sprintersploegen is de laatste jaren enorm toegenomen en er zijn ook meer sprinters gekomen die iets lastigere parcoursen aan kunnen. Zo ook morgen, ik gok gewoon weer op Sagan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:57 schreef Breekfast het volgende:
Waarom zijn alle etappes of pure sprintetappes, of echte etappes voor de klimmers?![]()
Geef vluchters een keer een parcours waar ze enige kans van slagen hebben. Dit wordt weer de laatste vijftien minuten inschakelen.
Onzin, sommige van de mooiste ritten hadden aankomst na afdaling. Zoals bijvoorbeeld afgelopen zondag, of de etappe over de Madeleine een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Ze moeten ook eens kappen met het verneuken van de bergetappes door de eindstreep in de afdaling te plaatsen.
De belangen van de Tour zijn nog zoveel groter dan pakweg 10 tot 15 jaar geleden. Daarnaast waren er maar een aantal treintjes, die dan ook nog vaak een klassementsman in de rangen hadden (Telekom met Zabel en Ullrich/Riis, Mapei met Steels en Rominger/Tonkov). Vaak hield je alleen Saeco en TVM over die echt bijna elke dag wel wilde rijden. Maar al in de eerste jaren van het nieuwe millennium zag je dat veranderen en die verandering heeft zich gewoon doorgezet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:59 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Vroeger bleven vluchters regelmatig weg, ook op vlakke parcoursen (zo wonnen "we" nog regelmatig ritten in de jaren), maar de controle van sprintersploegen is de laatste jaren enorm toegenomen en er zijn ook meer sprinters gekomen die iets lastigere parcoursen aan kunnen. Zo ook morgen, ik gok gewoon weer op Sagan.
Zaz met Je Veux. In het vervolg is dit het juiste topic.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:02 schreef sp3c het volgende:
geen idee of ik in het juiste topic zit maar nu net begon het Tour de France programma op NL1 met een liedje (in het Frans) en ik wil weten hoe het heet, iemand enig idee?
En dan de hele dag naar Scirea kijken die op kop van het peloton liep te beukenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
De belangen van de Tour zijn nog zoveel groter dan pakweg 10 tot 15 jaar geleden. Daarnaast waren er maar een aantal treintjes, die dan ook nog vaak een klassementsman in de rangen hadden (Telekom met Zabel en Ullrich/Riis, Mapei met Steels en Rominger/Tonkov). Vaak hield je alleen Saeco en TVM over die echt bijna elke dag wel wilde rijden. Maar al in de eerste jaren van het nieuwe millennium zag je dat veranderen en die verandering heeft zich gewoon doorgezet.
Er mag geen rotonde in de laatste km ofzo.quote:
Klopt, dat is de redenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er mag geen rotonde in de laatste km ofzo.
Seriously? Nee dit is lekker veiligquote:
Maar in principe zit ie er nog steeds in, of zie ik het verkeerd.quote:
Waarbij Cipollini het ook al voor gezien hield na een weekje, zodat er nog een ploeg minder was in de tweede week. En TVM was ondanks Blijlevens ook vaak aan het vrijbuiteren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
De belangen van de Tour zijn nog zoveel groter dan pakweg 10 tot 15 jaar geleden. Daarnaast waren er maar een aantal treintjes, die dan ook nog vaak een klassementsman in de rangen hadden (Telekom met Zabel en Ullrich/Riis, Mapei met Steels en Rominger/Tonkov). Vaak hield je alleen Saeco en TVM over die echt bijna elke dag wel wilde rijden. Maar al in de eerste jaren van het nieuwe millennium zag je dat veranderen en die verandering heeft zich gewoon doorgezet.
Vorig jaar toen Millar won, dacht ik.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:18 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Waarbij Cipollini het ook al voor gezien hield na een weekje, zodat er nog een ploeg minder was in de tweede week. En TVM was ondanks Blijlevens ook vaak aan het vrijbuiteren.
Wanneer was de laatste op papier sprintersetappe die geen sprint werd?
Ik denk Voeckler die nog net het peloton voorbleef in 2009? Met Albert Timmer toen ook in de aanval.
Dat was een behoorlijk lastige rit, Cavendish was bv. gelost uit het peloton.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:21 schreef Maraten het volgende:
[..]
Vorig jaar toen Millar won, dacht ik.
Ja ik twijfelde na mijn post ook al, was toch een andere rit dan, maar nog redelijk recent.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dat was een behoorlijk lastige rit, Cavendish was bv. gelost uit het peloton.
Als we elke rit die Sagan had kunnen winnen als gemiste sprintersetappe gaan bestempelen kunnen we die van Bakelants nog noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |