Erodome dat doen genoeg vrouwenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:48 schreef erodome het volgende:
Hoezo mag een vrouw een man slaan als hij haar probeert te versieren en zij hem een sukkel vindt?
Als je met versieren ongevraagd handtastelijk worden bedoeld dan kan ik begrijpen dat de dame in kwestie daar niet blij van wordt, alhoewel slaan dan ook nog erg ver gaat. Maar verder, nee, het is niet normaal om te slaan, ook niet door een vrouw.
Dat mannen gewoon vrouwen op hun muil zouden moeten rossen als vrouwen hen onrecht aan doen of ze lastig vallen terwijl mannen daar geen zin in hebben! Maar de helft van de kerels doen dat niet schijnt...quote:
Dan heb je het niet over een versierpoging, maar gewoon ranzig grof zijn. Als je dat als man bij een andere man doet kan je misschien ook wel een klap verwachten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:50 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Erodome dat doen genoeg vrouwengeloof me maar. dan krijg je als man plots een vette harde tik als je net een verkeerde zin uitspreekt en daarna een drankje in je gezicht.
niet dat ik dat ooit heb gedaan 'zo een zin'
maar ik zie het wel vaak genoeg gebeuren. best geinig eigenlijk
![]()
, zo lang ik het maar niet ben.
Succes met slaan. Wel goed trainen he!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:51 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Dat mannen gewoon vrouwen op hun muil zouden moeten rossen als vrouwen hen onrecht aan doen of ze lastig vallen terwijl mannen daar geen zin in hebben! Maar de helft van de kerels doen dat niet schijnt...
Je bent je spraakvermogen kwijt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:51 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Dat mannen gewoon vrouwen op hun muil zouden moeten rossen als vrouwen hen onrecht aan doen of ze lastig vallen terwijl mannen daar geen zin in hebben! Maar de helft van de kerels doen dat niet schijnt...
dus het is wel 'normaal' schijnt. aha.. ok dan..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan heb je het niet over een versierpoging, maar gewoon ranzig grof zijn. Als je dat als man bij een andere man doet kan je misschien ook wel een klap verwachten.
Maar dat dingen wel gebeuren maakt het nog niet toegestaan, normaal, ok...
Niet normaal, staat er.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:53 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
dus het is wel 'normaal' schijnt. aha.. ok dan..
Nee gewoon mijn vermogen om goed te typen is nu K.U.T.quote:
Ik bedoel: waarom moet er gerost worden? Je kan niet zeggen dat je er niet van gediend bent?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:54 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Nee gewoon mijn vermogen om goed te typen is nu K.U.T.
Nee, is niet normaal, zo vaak gebeurd dit ook weer niet ofzo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:53 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
dus het is wel 'normaal' schijnt. aha.. ok dan..
aha dan las ik het verkeerd. verkeurde interpreutatiequote:
Of gewoon bitches en klootzakkenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, is niet normaal, zo vaak gebeurd dit ook weer niet ofzo.
Maar nogmaals als je als man zijnde ongevraagt handtastelijk wordt of echt heel grof bent tegen iemand dan moet je ook niet huilen als je een nare reactie terugkrijgt, die had je ook gekregen bij een man.
En als een vrouw dat bij een man doet moet zij ook niet raar opkijken als de man daar niet van gedient is.
Slaan vind ik not done, ben al heel lang geen kleuter meer namelijk, ken het beeld wat jij schetst dan ook niet. Alleen ontzettende aso's gedragen zich zo.
Precies, dat bedoelde ik ook. Daarnaast vind ik ook dat als een vrouw je slaat je je als man niet zo aan moet stellen, komopquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:56 schreef erodome het volgende:
Oh en gelijkwaardigheid is wat anders dan hetzelfde zijn
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:57 schreef Serene het volgende:
[..]
Precies, dat bedoelde ik ook. Daarnaast vind ik ook dat als een vrouw je slaat je je als man niet zo aan moet stellen, komop
quote:
Als TS in het uitgaansverkeer ook zo slecht leest en luistert, snap ik wel dat ie klappen krijgt.quote:
Hoezo is dat 'bull' ? Als man zijnde heb je nou eenmaal meer spiermassa dan een vrouw en als zij je slaat is het nou niet zo dat het je lichaam schade doet. Het is meer een statement van de vrouw vind ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:59 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]dus ik mag geen vrouw slaan als zij mij slaat?
WAT IS DAT VOOR EEN BULL!
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als TS in het uitgaansverkeer ook zo slecht leest en luistert, snap ik wel dat ie klappen krijgt.
Terecht, jezus, wees een man en niet zo een huilbabyquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:01 schreef Mrdutch87 het volgende:
[ afbeelding ]
Rechtvaardigheid als ik een klap krijg van diezelfde meid![]()
Al is de helft van de dames dan weer zo leuk om te zeggen: hij sloeg mij eerst. en even later heb je een rechtzaak aan je broek.. sure sure..
Het leven is zwaar he....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:01 schreef Mrdutch87 het volgende:
[ afbeelding ]
Rechtvaardigheid als ik een klap krijg van diezelfde meid![]()
Al is de helft van de dames dan weer zo leuk om te zeggen: hij sloeg mij eerst. en even later heb je een rechtzaak aan je broek.. sure sure..
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:00 schreef Serene het volgende:
[..]
Hoezo is dat 'bull' ? Als man zijnde heb je nou eenmaal meer spiermassa dan een vrouw en als zij je slaat is het nou niet zo dat het je lichaam schade doet. Het is meer een statement van de vrouw vind ik.
[..]
Ja, inderdaad.
dus een vrouw negeren, omdat je haar agressief vind overkomen, daarna een klap te krijgen van haar omdat je haar negeert. En haar dan niet terug slaan dat is dan wel ok? o.Oquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Het leven is zwaar he....![]()
Gewoon je fatsoenlijk gedragen, dan krijg je ook geen klappen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet om dat soort situatie's te vermijden.
Slaan moet helemaal niet kunnen, dat heb ik al gezegd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:07 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
dus een vrouw negeren, omdat je haar agressief vind en daarna een klap te krijgen van haar. en niet terug slaan moet kunnen? o.O
Wat zijn dat voor wijven waar jij mee verkeert, die je gaan meppen als je ze negeert?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:07 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
dus een vrouw negeren, omdat je haar agressief vind overkomen, daarna een klap te krijgen van haar omdat je haar negeert. En haar dan niet terug slaan dat is dan wel ok? o.O
ja als iemand dronken is en constant je aandacht vraagt en je geeft die aandacht niet omdat die persoon te veel aandacht vraagt en iemand denkt gerechtvaardigd te zijn om in je gezicht te meppen om die aandacht te krijgen... dan is dat samenspel of course..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Slaan moet helemaal niet kunnen, dat heb ik al gezegd.
Maar de kans dat iemand zomaar uit het niets een beetje agressief komt doen tegen je is niet zo heel groot. Over het algemeen kan je toch wel stellen dan ook dat een samenspel is.
dat zijn meiden die ik niet kenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor wijven waar jij mee verkeert, die je gaan meppen als je ze negeert?
Ik heb geen idee waar jij allemaal komt, maar ik zou eens op zoek gaan naar een andere uitgaansplek. Want dit is echt niet normaal.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:11 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
ja als iemand dronken is en constant je aandacht vraagt en je geeft die aandacht niet omdat die persoon te veel aandacht vraagt en iemand denkt gerechtvaardigd te zijn om in je gezicht te meppen om die aandacht te krijgen... dan is dat samenspel of course..
De Allah in Maastrichtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij allemaal komt, maar ik zou eens op zoek gaan naar een andere uitgaansplek. Want dit is echt niet normaal.
En ja, zo'n wijf is een vreselijke bitch, een regelrechte tokkie. Bah dus.
Agreed, op 1 puntje na.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Poem het volgende:
Beetje gek voorbeeld in de OP.
Mannen en vrouwen zijn wel evenveel waard, vind ik. Salarissen zouden wat mij betreft voor mannen en vrouwen gelijk moeten zijn als functie, ervaring en/of vooropleiding en leeftijd ook gelijk zijn. Geslacht zou in dit geval niet uit mogen maken.
Ook als het om voogdij gaat bij een scheiding; kan prima zijn dat de vader beter voor de kinderen zou kunnen zorgen dan de moeder, om wat voor redenen dan ook. Jammer dat in dergelijke rechtzaken moederschap vaak zwaarder weegt dan vaderschap.
Echter, ik vind wel dat beide seksen moeten accepteren dat het andere geslacht beter is in het uitvoeren van sommige taken. Mannen zijn bijvoorbeeld beter in het uitvoeren van fysiek zwaar werk, terwijl vrouwen over het algemeen beter zijn in zorgende beroepen.
Slaan is maar zelden te rechtvaardigen en dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
Maar wat levert terugslaan je dan op?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:16 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
De Allah in Maastrichtdat is ook de laatste keer dat ik daar nog kom...
Grappig, een vooroordeel in mijn post.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Agreed, op 1 puntje na.
Mannen zijn fysiek sterker en zijn daarom wellicht beter in fysiek zwaar werk, maar vrouwen zijn helemaal niet beter in zorgende beroepen.
http://uhcc.hawaii.edu/nontrad/myths_facts.php
"Myth: Men are not (or are less) nurturing and thus cannot make good nurses and
teachers.
Fact: Many men are nurturing and are successful and effective in careers like nursing and teaching. Many men also want to be active fathers and involved with their families. Sometimes boys and men are discouraged from expressing their nurturing toward others because it is not masculine or “macho” for men to show their nurturing side and skills. Young boys may get teased for playing with dolls or having a favorite teddy bear. Nurturing is more a matter of personality and skills, not gender."
Positie/status bevestiging. Standing my ground.quote:
gast dat is gewoon jouw smaak. dat men dat als seksistisch typeert boeiend. je hebt altijd wel mensen die het verkeerd opvatten of buiten de context zien waar in je het plaatst.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:44 schreef bobbiey het volgende:
Vind dat ook altijd zo gek, zelfs verenigde naties die dan met opgeheven vingertje over geweld tegen vrouwen beginnen praten. Is natuurlijk erg maar hoezo is geweld tegen mannen niet erg dan? Al speelt de fysieke ongelijkheid wel een rol natuurlijk maar principieel is het slaan van een man toch even erg.
Waar ik het erger vind is in conversaties met gemengd publiek, vrouwen die zeggen dat ze absoluut niets anders willen dan een grote/donkere/onbehaard/behaard/goed geschapen/lange pink/wasbord/ whatever zijn sterk en weten wat ze willen.
Maar toen ik zei dat ik grote borsten erg belangrijk vind was ik ineens een seksistisch zwijn dat de patriarchale structuren in stand hield en dat ik vrouwen maar eens als mensen moet behandelen (niet in die woorden maar kreeg toch reactie van hoe kan je nu zeggen dat je die andere meisjes minder mooi vind!!)
Ja trok het me niet echt aan hoor, vind gewoon die hypocrisie daarrond zo vermoeiend. Was paar maand geleden hier in Belgie ook discussie over het te mager zijn van de paspoppen in de winkels..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:47 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
gast dat is gewoon jouw smaak. dat men dat als seksistisch typeert boeiend. je hebt altijd wel mensen die het verkeerd opvatten of buiten de context zien waar in je het plaatst.
waar de neuk ga jij uit dan? Ik heb dat werkelijk waar nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:50 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Erodome dat doen genoeg vrouwengeloof me maar. dan krijg je als man plots een vette harde tik als je net een verkeerde zin uitspreekt en daarna een drankje in je gezicht.
niet dat ik dat ooit heb gedaan 'zo een zin'
maar ik zie het wel vaak genoeg gebeuren. best geinig eigenlijk
![]()
, zo lang ik het maar niet ben.
Ja, het is inderdaad wel goed om die ene bodybuildster eruit te pikken.. Heb je die ooit gezien in een kroeg of waar dan ook?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:05 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zeg dat stukje over ' meer spiermassa ' nog eens. <- manwijven tellen ook mee in de categorie vrouw.
Waarom is het laag en kinderlijk en wat de neuk heeft dat met mannelijke trots te maken?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:05 schreef Serene het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad wel goed om die ene bodybuildster eruit te pikken.. Heb je die ooit gezien in een kroeg of waar dan ook?
Daarnaast is het juist mannelijke trots om de vrouw niet te slaan, als je haar gaat slaan is het vrij laag en kinderlijk. Dat hoort niet de noemer 'mannelijke trots' te hebben.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waarom is het laag en kinderlijk en wat de neuk heeft dat met mannelijke trots te maken?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:32 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Positie/status bevestiging. Standing my ground.
Dat gaat om een beetje mannelijke trots Erodome. Mannen om me heen zeggen anders dan gerust : 'ha ha ha you got slapped by a bitch and you didn't do a thing. you pussy'.
Kijk maar eens naar de begin posts hier in dit topic. Dan snap je m al.
Mannelijke trots en vrouwen slaan in 1 zin, wat klopt daar niet aan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:32 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Positie/status bevestiging. Standing my ground.
Dat gaat om een beetje mannelijke trots Erodome. Mannen om me heen zeggen anders dan gerust : 'ha ha ha you got slapped by a bitch and you didn't do a thing. you pussy'.
Kijk maar eens naar de begin posts hier in dit topic. Dan snap je m al.
Mijn mannelijke trots kan mooi opzouten als zo een griet denkt mij te mogen slaan. Lekker fysiek intimideren dan. Nooit geslagen geweest maar als je dan aan de bar staat en denkt zo'n griet dat ze wel eventjes snel aan biertje graakt door er wat tussen te wurmen door wat arrogant te doen kunnen ze toch een schouderduw en versperring aan de bar verwachten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:05 schreef Serene het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad wel goed om die ene bodybuildster eruit te pikken.. Heb je die ooit gezien in een kroeg of waar dan ook?
Daarnaast is het juist mannelijke trots om de vrouw niet te slaan, als je haar gaat slaan is het vrij laag en kinderlijk. Dat hoort niet de noemer 'mannelijke trots' te hebben.
Ik vind het nogal getuigen van weinig mannelijke trots dat je zo pussy bent dat je de mening van andere gasten zo enorm belangrijk vindt.quote:
Ik had het over mannelijke trots, omdat hij daarover begon (zie mijn vorige post). 'Lekker fysiek' intimideren vind ik zwak in deze situatie. Man tegen man vind ik dat weer oke. Waarom is het verwend gedrag?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:17 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Mijn mannelijke trots kan mooi opzouten als zo een griet denkt mij te mogen slaan. Lekker fysiek intimideren dan. Nooit geslagen geweest maar als je dan aan de bar staat en denkt zo'n griet dat ze wel eventjes snel aan biertje graakt door er wat tussen te wurmen door wat arrogant te doen kunnen ze toch een schouderduw en versperring aan de bar verwachten.
We moeten als mannen gewoon maar eens ophouden met dat verwend gedrag te accepteren, niemand wordt er gelukkiger van hoor.
Je hebt altijd een tussenweg hoor, je hoeft haar niet meteen te slaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:18 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vind het nogal getuigen van weinig mannelijke trots dat je zo pussy bent dat je de mening van andere gasten zo enorm belangrijk vindt.
Maar uiteindelijk is deze hele "discussie" damned if you do and damned if you don't.
Laat je je slaan dan ben je een mietje, sla je terug ben je een mietje, oftewel je kan het niet goed doen in de ogen van de meeste mensen en daarom bepaal ik zelf wel wat ik wel en niet doe.
Ik vind er niks zwak aan om jezelf te verdedigen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:20 schreef Serene het volgende:
[..]
Ik had het over mannelijke trots, omdat hij daarover begon (zie mijn vorige post). 'Lekker fysiek' intimideren vind ik zwak in deze situatie. Man tegen man vind ik dat weer oke. Waarom is het verwend gedrag?
[..]
Je hebt altijd een tussenweg hoor, je hoeft haar niet meteen te slaan.
Jezelf verdedigen? Komopquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:23 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vind er niks zwak aan om jezelf te verdedigen.
Ik laat mij door niemand slaan ook niet door vrouwen en ook niet door kinderen.
Slaan is the last resort wanneer het echt niet anders kan maar laten zien dat je niet over je grenzen laat gaan (door bijv. fysiek intimiderend over te komen) lijkt me alleen maar goed.
Fysiek intimideren als zij je fysiek aanvalt idd, wat zou jij doen in zo een situatie dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:20 schreef Serene het volgende:
[..]
Ik had het over mannelijke trots, omdat hij daarover begon (zie mijn vorige post). 'Lekker fysiek' intimideren vind ik zwak in deze situatie. Man tegen man vind ik dat weer oke. Waarom is het verwend gedrag?
[..]
Je hebt altijd een tussenweg hoor, je hoeft haar niet meteen te slaan.
Jezus ben je echt zo dom dat je denkt dat vrouwen geen schade aan kunnen richten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef Serene het volgende:
[..]
Jezelf verdedigen? KomopAls je je fysiek geïntimideerd voelt door een vrouw is dat een probleem van jou.
Je kan haar beetpakken of op een andere manier duidelijk maken dat het niet kan wat ze doet. Meteen terugslaan gaat te ver. Waarom het man tegen man wel mag, is omdat dat immer in een andere context plaatsvindt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Fysiek intimideren als zij je fysiek aanvalt idd, wat zou jij doen in zo een situatie dan?
Daarna zeg je zelfs er is een tussenweg, wel dat is dan intimideren en laten voelen dat als we de fysieke toer opgaan ze waarschijnlijk wel moet onderdoen
En waarom is het dan man tegen man wel oke? als er nu zo een kereltje van 1m60 stoer komt doen laat je toch ook gewoon ff voelen dat jij de baas bent :p waarom is dit bij een vrouw dan anders?
Verwend omdat een vrouw dan denkt met dingen weg te komen waarmee een man van hetzelfde kaliber niet weg zou komen gewoon omdat ze een vrouw is.
Wat kunnen ze doen dan met een klap?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jezus ben je echt zo dom dat je denkt dat vrouwen geen schade aan kunnen richten?
Jij denkt dat alle mannen sterk zijn, alle vrouwen zwak en klappen die met volle kracht gegeven worden door zwakke vrouwen geen schade aanrichten.quote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle mannen sterk zijn, alle vrouwen zwak en klappen die met volle kracht gegeven worden door zwakke vrouwen geen schade aanrichten.
Daarnaast denk jij blijkbaar dat ze geen voorwerpen of wapens kunnen gebruiken.
Jezus wat ben jij een domme idioot.
Oh en dat geeft haar een uitzonderingspositie om geweld te gebruiken? Op basis van dat ze je een zak vindt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef Serene het volgende:
Ze denkt er niet mee 'weg te komen', ze vindt je waarschijnlijk een zak of je zegt volledig ongepaste dingen, waar de enige reactie daarop een klap is. Het is een statement van haar, geen fysieke aanranding.
Other things equal doe ik gewoon hetzelfde tegen man als tegen vrouw, ik zei ook niet dat ik haar zou slaan maar intimideren, beetpakken is bv meer wat ik in gedachte had.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef Serene het volgende:
[..]
Je kan haar beetpakken of op een andere manier duidelijk maken dat het niet kan wat ze doet. Meteen terugslaan gaat te ver. Waarom het man tegen man wel mag, is omdat dat immer in een andere context plaatsvindt.
Ze denkt er niet mee 'weg te komen', ze vindt je waarschijnlijk een zak of je zegt volledig ongepaste dingen, waar de enige reactie daarop een klap is. Het is een statement van haar, geen fysieke aanranding.
[..]
Wat kunnen ze doen dan met een klap?
Wat jij wil jongen, laat jij je maar lekker slaan door bitches, doe ik dat niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:33 schreef Serene het volgende:
[..]Ik denk niet dat alle mannen sterk zijn, maar het is bijna een feit dat vrouwen minder spiermassa hebben. Al trainen ze veel, ze missen testosteron (1/20e van wat de man heeft) waardoor spieropbouw extreem lastig is. Daarnaast is het raar om aan te nemen dat deze vrouw wapens gaat gebruiken als je iets ongepast zegt of je ongepast gedraagt. Zoals ik al een aantal keer zei, het is meer een statement, dan dat ze schade willen aanrichten.
Volgens mij ging het hier over een bitchslap krijgen in de kroeg, wat toch al niet vaak gebeurd en als het gebeurd meestal te maken heeft met handtastelijkheden van de man in kwestie, of heel erg grof in de mond zijn tegen iemand.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle mannen sterk zijn, alle vrouwen zwak en klappen die met volle kracht gegeven worden door zwakke vrouwen geen schade aanrichten.
Daarnaast denk jij blijkbaar dat ze geen voorwerpen of wapens kunnen gebruiken en ook dat ze je ook niet kunnen aanvallen met meerdere tegelijk.
Jezus wat ben jij een domme idioot.
Dit dus ook.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:35 schreef TerryStone het volgende:
Oh en dat geeft haar een uitzonderingspositie om geweld te gebruiken? Op basis van dat ze je een zak vindt?
Op ongepaste dingen kan ze niet net als andere normale mensen woorden gebruiken om aan te geven dat ze er niet blij is maar is geweld de enige reactie?
Knettergek..
Ook prima, als ik als man ook een bitchslap terug mag geven of een bitchslap mag uitdelen in een soortgelijke situatie... deal?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij ging het hier over een bitchslap krijgen in de kroeg, wat toch al niet vaak gebeurd en als het gebeurd meestal te maken heeft met handtastelijkheden van de man in kwestie, of heel erg grof in de mond zijn tegen iemand.
En dan het aparte geval van de ts waarin een dronken tokkie wijf geen aandacht krijgt en daardoor een bitchslap geeft.
Dat is dus wel andere koek dan een vol gevecht, of een of ander raar hysterisch gebeuren waarin iemand met een deegroller achter je aankomt.
Niet mee eens. Als normaal mens draai je je dan om en loop je weg(zou ik ook doen als een of ander maf wijf dat doet, dat terwijl ik dan wel "mag" terugslaan).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ook prima, als ik als man ook een bitchslap terug mag geven of een bitchslap mag uitdelen in een soortgelijke situatie... deal?
Uiteraard niet, je moet je meteen verlagen tot dat niveau terwijl je veel meer kracht hebt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ook prima, als ik als man ook een bitchslap terug mag geven of een bitchslap mag uitdelen in een soortgelijke situatie... deal?
Het moet dan toch gewoon kunnen dat je haar polsen even vastpakt en duidelijk maakt dat je dat niet pikt en dat ze ook gewoon in woorden duidelijk kan maken wat ze ongepast vindt. Er is toch nog iets tussen meteen een wijf afranselen omdat ze je een klap verkoopt en de klap gewoon accepteren en sorry dat ik je een dikkerd noemde zeggen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij ging het hier over een bitchslap krijgen in de kroeg, wat toch al niet vaak gebeurd en als het gebeurd meestal te maken heeft met handtastelijkheden van de man in kwestie, of heel erg grof in de mond zijn tegen iemand.
En dan het aparte geval van de ts waarin een dronken tokkie wijf geen aandacht krijgt en daardoor een bitchslap geeft.
Dat is dus wel andere koek dan een vol gevecht, of een of ander raar hysterisch gebeuren waarin iemand met een deegroller achter je aankomt.
Dit bedoelde ik dus, dit kan wel? Terugslaan gaat nergens over m.i.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:41 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Het moet dan toch gewoon kunnen dat je haar polsen even vastpakt en duidelijk maakt dat je dat niet pikt. Er is toch nog iets tussen meteen een wijf afranselen omdat ze je een klap verkoopt en de klap gewoon accepteren en sorry dat ik je een dikkerd noemde zeggen.
vastpakken moet kunnen volgens mij ja. Slaan in principe ook als ze je echt met een stok wilt verwonden ofzo maar dat lijkt me toch echt iets dat je enkel op tv zietquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:43 schreef Serene het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik dus, dit kan wel? Terugslaan gaat nergens over m.i.
Nee dat vind ik niet normaal om te doen, ik heb ook zo het vermoeden dat dat de boel alleen maar escaleert. Zeker bij dat geval van de ts, een dronken idioot wijf dat een slappe bitchslap geeft omdat ze geen aandacht krijgt. Dan is negatieve aandacht ook aandacht en zal ze de boel op stelten gaan zetten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:41 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Het moet dan toch gewoon kunnen dat je haar polsen even vastpakt en duidelijk maakt dat je dat niet pikt. Er is toch nog iets tussen meteen een wijf afranselen omdat ze je een klap verkoopt en de klap gewoon accepteren en sorry dat ik je een dikkerd noemde zeggen.
Daar gaat de hele discussie niet over, als een vrouw met een mes achter je aan komt, mag je jezelf ook verdedigen. Een bitchslap valt echter niet onder schade veroorzaken aan je lichaam.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:44 schreef bobbiey het volgende:
[..]
vastpakken moet kunnen volgens mij ja. Slaan in principe ook als ze je echt met een stok wilt verwonden ofzo maar dat lijkt me toch echt iets dat je enkel op tv ziet
Eens wat alles betreft, behalve dat polsen vastpakken mijns inziens wel hoort te kunnen. Dat gaat niet te ver; je doet haar geen pijn. Of het helpt is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet normaal om te doen, ik heb ook zo het vermoeden dat dat de boel alleen maar escaleert. Zeker bij dat geval van de ts, een dronken idioot wijf dat een slappe bitchslap geeft omdat ze geen aandacht krijgt. Dan is negatieve aandacht ook aandacht en zal ze de boel op stelten gaan zetten.
Beetje verstand gebruiken lijkt mij niet verkeerd.
En in het geval dat jij als man zijnde bv iemand zeug in het oor fluisterd of je handjes laat dwalen ben je toch echt zelf begonnen, dan is het al helemaal zwak om dan even stoer te laten weten dat je oh zo sterk bent en zij niets kan beginnen tegen je. Dat is misbruik maken van je kracht, laag, zwak en zielig.
Ik vind niet dat je dan heel fout zit(behalve als je zelf begonnen bent door handtastelijk te zijn of zeer grof te zijn), maar zoals gezegd, als je dat bij zo'n geval doet als de ts beschrijft dan is de ellende nog maar net begonnen, ze zal meer slaan, gaan gillen en krijsen en weet ik veel wat voor ellende nog meer.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:46 schreef Serene het volgende:
[..]
Eens wat alles betreft, behalve dat polsen vastpakken mijns inziens wel hoort te kunnen. Dat gaat niet te ver; je doet haar geen pijn. Of het helpt is een ander verhaal.
Ja, eens, dat het een averechts effect zal hebben als ze dronken is, is logisch. Het beste is dan ook om je eer bij jezelf te houden ja en niets doen. Kennelijk hebben de anderen posters hier dat niveau van beschaving nog niet bereikt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dan heel fout zit(behalve als je zelf begonnen bent door handtastelijk te zijn of zeer grof te zijn), maar zoals gezegd, als je dat bij zo'n geval doet als de ts beschrijft dan is de ellende nog maar net begonnen, ze zal meer slaan, gaan gillen en krijsen en weet ik veel wat voor ellende nog meer.
Ik verwacht van mannen(en net zo goed van vrouwen) dat ze hun verstand gebruiken, als dan een of andere troela dat duidelijk niet doet dan is dat geen reden om in die mafkezerij mee te gaan.
Nuja kan je als vrouw toch ook gewoon zeggen wat een zieligerd ben jij of zen handen vastpakken en wegdoen, laten merken dat je het niet wil. Als ze aandacht wil moet je gewoon negeren natuurlijk, dan hoopt ze net dat ze je uit je tent lokt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet normaal om te doen, ik heb ook zo het vermoeden dat dat de boel alleen maar escaleert. Zeker bij dat geval van de ts, een dronken idioot wijf dat een slappe bitchslap geeft omdat ze geen aandacht krijgt. Dan is negatieve aandacht ook aandacht en zal ze de boel op stelten gaan zetten.
Beetje verstand gebruiken lijkt mij niet verkeerd.
En in het geval dat jij als man zijnde bv iemand zeug in het oor fluisterd of je handjes laat dwalen ben je toch echt zelf begonnen, dan is het al helemaal zwak om dan even stoer te laten weten dat je oh zo sterk bent en zij niets kan beginnen tegen je. Dat is misbruik maken van je kracht, laag, zwak en zielig.
Het is al niet beschaafd om ongewild je handen ergens te plaatsen waar ze niet horen? Als je de signalen zo verkeerd opvat, ligt het aan jou. En met dat laatste is ook niets mis; je randt haar niet fysiek aan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:52 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Nuja kan je als vrouw toch ook gewoon zeggen wat een zieligerd ben jij of zen handen vastpakken en wegdoen, laten merken dat je het niet wil. Als ze aandacht wil moet je gewoon negeren natuurlijk, dan hoopt ze net dat ze je uit je tent lokt.
Als ik men handen plaats waar het niet hoort en de vrouw in kwestie wilt dit niet wordt dit altijd op beschaafde wijze duidelijk gemaakt en ga ik ook weer iets anders doen hoor.
Enige keer dat ik me groot maakte en duidelijk maakte aan vrouw dat ze zich beter wat anders kon gedragen was toen er een naar me toe kwam om te zeggen dat ze wel doorhad dat ik met haar aan het lachen was en dat ze er niet voor terugdeinsde om me een klap te verkopen "ondanks dat ik 2 meter was (ben 1m87maar was wel grappig dat ze dat zo random zei" ben ik gewoon recht voor haar gaan staan en naar beneden gekeken met de mededeling dat ze dat vooral moest proberen.
Hangt er ook vanaf wat 'zelf beginnen is natuurlijk' als je ineens haar tieten vastpakt en begint te motorboaten kan ik het nog begrijpen. Maar als ik haar gewoon vastpak omdat ze voor mij staat en ik dacht dat ze wel wat wilde dansen en ze verkoopt me een klap zal ik haar toch wel vastpakken en zeggen dat het me spijt maar dat ze dat ook op andere manieren kan duidelijk maken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dan heel fout zit(behalve als je zelf begonnen bent door handtastelijk te zijn of zeer grof te zijn), maar zoals gezegd, als je dat bij zo'n geval doet als de ts beschrijft dan is de ellende nog maar net begonnen, ze zal meer slaan, gaan gillen en krijsen en weet ik veel wat voor ellende nog meer.
Ik verwacht van mannen(en net zo goed van vrouwen) dat ze hun verstand gebruiken, als dan een of andere troela dat duidelijk niet doet dan is dat geen reden om in die mafkezerij mee te gaan.
Dus als een vrouw fysiek wordt vindt jij het normaal dat je als man ook fysiek wordt, maar als de man fysiek wordt(handtastelijk zijn ongevraagd is ook een vorm van fysiek worden) moet je vrouw maar wel netjes reageren?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:52 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Nuja kan je als vrouw toch ook gewoon zeggen wat een zieligerd ben jij of zen handen vastpakken en wegdoen, laten merken dat je het niet wil. Als ze aandacht wil moet je gewoon negeren natuurlijk, dan hoopt ze net dat ze je uit je tent lokt.
Als ik men handen plaats waar het niet hoort en de vrouw in kwestie wilt dit niet wordt dit altijd op beschaafde wijze duidelijk gemaakt en ga ik ook weer iets anders doen hoor.
Enige keer dat ik me groot maakte en duidelijk maakte aan vrouw dat ze zich beter wat anders kon gedragen was toen er een naar me toe kwam om te zeggen dat ze wel doorhad dat ik met haar aan het lachen was en dat ze er niet voor terugdeinsde om me een klap te verkopen "ondanks dat ik 2 meter was (ben 1m87maar was wel grappig dat ze dat zo random zei" ben ik gewoon recht voor haar gaan staan en naar beneden gekeken met de mededeling dat ze dat vooral moest proberen.
Nee je mag de handen wel wegduwen of wegstappen maar klap verkopen of heel overdreven fysiek reageren mag wel gecorrigeerd worden vind ik ja.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus als een vrouw fysiek wordt vindt jij het normaal dat je als man ook fysiek wordt, maar als de man fysiek wordt(handtastelijk zijn ongevraagd is ook een vorm van fysiek worden) moet je vrouw maar wel netjes reageren?
Vreemd... Of denk je dat handtastelijk worden (ongevraagd, zonder idee dat er toestemming voor zou kunnen zijn dus) van een andere orde is, niet vervelend of zelfs lichtelijk bedreigend over kan komen?
Ik ken niemand die dit normaal vindt. Tenzij het aanranding betreft of zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:07 schreef Mrdutch87 het volgende:
Nou een grof makkelijk voorbeeld:
Een vrouw mag een man slaan, als hij haar versiert en zij vind hem een sukkel. ( voor vele dames wel een normaal iets schijnt ).
Maar vind je een bitchslap zo erg dan? Het is niet iets heel 'ergs' of schokkends lijkt me.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:10 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Nee je mag de handen wel wegduwen of wegstappen maar klap verkopen of heel overdreven fysiek reageren mag wel gecorrigeerd worden vind ik ja.
Het gaat er maar om hoe die ongewenste aanraking eruitziet. Als er een vrouw voor je staat en je denkt dat ze wil dansen en je pakt haar middel vast en je was fout verwacht ik inderdaad wel van die vrouw dat ze op een rustige manier dat misverstand rechtzet zonder meteen fysiek te worden ja.
Denk dat je het gewoon geval per geval moet bekijken maar je hoeft als man volgens mij niet altijd een klap gewoon te accepteren. Het type man waardoor je je bedreigt moet voelen zal zich echt niet laten tegenhouden door een klap, kan je beter gillen en wegduwen ofzo.
Gelijk zijn we van nature niet, gelijkheid kan wel worden nagestreefd en dat lukt ook best goed. Gelijk zijn we niet door verschillen in bouw en hormonen; sekse dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ken niemand die dit normaal vindt. Tenzij het aanranding betreft of zo.
Ondanks je ongelukkige voorbeeld denk ik dat mannen en vrouwen in onze cultuur inderdaad niet gelijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |