abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:37:12 #26
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:28 schreef r_one het volgende:
Daar waar de motor niet goed bleek te zijn, hebben ze aangeboden hem te repareren.
das aardig, maar als je geen verstand hebt van motorfietsen kan je er beter vanaf blijven.
de verkopers zijn handelaren, dikke pech, 2 bad :{
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_128747194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:36 schreef John5 het volgende:

[..]

De verkoper heeft ook een mededelingsplicht, en zeker bij een dealer mag je verwachten dat je een motor koopt die iig op dat moment in goede staat verkeerd.
Zeker, maar veel van de gebreken die TS noemt waren tijdens een proefrit te ontdekken. En 'goede staat' is nogal subjectief en relatief: van een fiets van 2 jaar oud mag je bij 'goede staat' een betere staat verwachten dan bij de 'goede staat' van een fiets van 16 jaar oud.

Een lekkende keerring hoort niet, tikjes en geluidjes zijn bij een fiets van 16 jaar geen halszaak. Het verzuipen zal de verkoper moeten oplossen maar daar houdt het ook wel zo'n beetje mee op.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_128747210
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:37 schreef sturmpie het volgende:

[..]

das aardig, maar als je geen verstand hebt van motorfietsen kan je er beter vanaf blijven.
de verkopers zijn handelaren, dikke pech, 2 bad :{
Als een supersport voor jou te hoog gegrepen is, kun je er van meet af aan beter vanaf blijven.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:49:45 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Als een supersport voor jou te hoog gegrepen is, kun je er van meet af aan beter vanaf blijven.
als er bouten uitvallen heb je met een prutser te maken
de koper had beter moeten opletten, daar ben ik het mee eens, doch, niet goed geld terug zou handig zijn
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_128747221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als er bouten uitvallen heb je met een prutser te maken
de koper had beter moeten opletten, daar ben ik het mee eens, doch, niet goed geld terug zou handig zijn
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze de tank niet goed hadden vastgezet. Slordig ja maar geen reden om een koop te ontbinden.

In Nederland is nou eenmaal 'koop=koop' (uitzonderingen daargelaten) en is een proefrit het middel bij uitstek om je van de toestand van het product te overtuigen.
.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:26:27 #31
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128747469
Succes ermee TS, ik begrijp de opstelling die je in eerste instantie had, je wilt gewoon je gelijk. Achteraf is makkelijk praten natuurlijk en had je beter die ¤ 1750,- kunnen accepteren. Hoop voor je dat het bod nog actueel is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128747498
neem je verlies nu kom je er nog vanaf met 400 euro tis zonde maaeja zie het maar als leergeld
pi_128747833
Vergeet niet dat alle tijd die je er in steekt ook alleen maar meer geld (of vrije tijd mindering) kost. Neem je verlies en laat het een les zijn.
pi_128747871
Ik hoop dat ze die ¤1750,-- nog willen geven. Dat was een heel schappelijk bod. Succes met procederen.
pi_128748312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Zeker, maar veel van de gebreken die TS noemt waren tijdens een proefrit te ontdekken. En 'goede staat' is nogal subjectief en relatief: van een fiets van 2 jaar oud mag je bij 'goede staat' een betere staat verwachten dan bij de 'goede staat' van een fiets van 16 jaar oud.

Een lekkende keerring hoort niet, tikjes en geluidjes zijn bij een fiets van 16 jaar geen halszaak. Het verzuipen zal de verkoper moeten oplossen maar daar houdt het ook wel zo'n beetje mee op.
een lekkende keerring is niks bijzonders, die voorvorkkeeeringen gaan gewoon af en toe kapot. Maar komop, uit de OP blijkt dat die gixxer een wrak is, dat moet opvallen met de proefrit. Als je zoveel mist als koper dan verdien je t bijna om met een wrak te eindigen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 08:52:30 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128748313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:16 schreef noutie het volgende:
Ik hoop dat ze die ¤1750,-- nog willen geven. Dat was een heel schappelijk bod. Succes met procederen.
Precies. Ik snap echt niet dat TS dat niet met beide handen heeft aangegrepen. Noem het leergeld. Je hebt zelf natuurlijk ook onderzoeksplicht.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52:11 #37
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128749346
Het klinkt alsof je niet eerst een goede proefrit hebt gemaakt....? Onderzoeksplicht van de koper en zo, doel ik dan op. Ik zou mijn verlies nemen en die fiets terugverkopen aan ze. Dan ben je er tenminste af.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128749639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:

[..]

We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.

[..]

Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
als je wint betalen zij alles. Maar de vraag is een beetje of je voor dat geld naar de rechter wil. De tijd die je daar aan kwijt gaat zijn weeg vrees ik niet op tegen de 250 euro die je ermee gaat winnen.
pi_128752237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

als je wint betalen zij alles. Maar de vraag is een beetje of je voor dat geld naar de rechter wil. De tijd die je daar aan kwijt gaat zijn weeg vrees ik niet op tegen de 250 euro die je ermee gaat winnen.
Maar eigenlijk zou je het wel moeten. Als dit de motorzaak is die ik denk dat het is, dan zetten ze motor na terugkopen gewoon weer te koop zonder reparatie uit te voeren. Eventueel met de tekst 'met rijdbare schade, verder 100%' in de advertentie _O-
pi_128752419
Als je wint, krijg je toch alleen de proceskosten terug? Niet advocaatkosten en dergelijke?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:09:54 #41
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_128753214
Een 750 srad kopen en geen problemen verwachten. Das hetzelfde als een golf gti kopen 'van een oud vrouwtje geweest, altijd binnengestaan' :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_128753309
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:39 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Maar eigenlijk zou je het wel moeten. Als dit de motorzaak is die ik denk dat het is, dan zetten ze motor na terugkopen gewoon weer te koop zonder reparatie uit te voeren. Eventueel met de tekst 'met rijdbare schade, verder 100%' in de advertentie _O-
die grote sloop? :P maar goed, waar je een motor ook koopt: zoveel punten als in geval van TS zie je niet over het hoofd tijdens een proefrit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:09 schreef stinkie het volgende:
Een 750 srad kopen en geen problemen verwachten. Das hetzelfde als een golf gti kopen 'van een oud vrouwtje geweest, altijd binnengestaan' :D
wat een onzin, alsof elke gixxer(of SS) afgeragd is. :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:33:55 #43
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_128758344
Neem het geld en je verlies.

Je geeft in je OP aan de meeste gebreken te zien & te horen waren, danwel bij een keuring naar voren waren gekomen.

Juist omdat de gebreken bij aankoop al bekend konden worden geacht verschuif je van conformiteit naar naar "al het waar naar zijn geld".

Caveat emptor.

Succes.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_128759617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:45 schreef JoPiDo het volgende:
Als je wint, krijg je toch alleen de proceskosten terug? Niet advocaatkosten en dergelijke?
in de regel wel. Jij moet immers door het gekneus van die zaak naar de rechter, waar je een advocaat voor nodig had.
pi_128760232
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:09 schreef stinkie het volgende:
ik moest lachen. Gixxer 750 heeft wel een reputatie ja , heh.
pi_128761802
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

in de regel wel. Jij moet immers door het gekneus van die zaak naar de rechter, waar je een advocaat voor nodig had.
niet geheel lees ik hier:

http://www.advocaat-koste(...)alen-op-tegenpartij/
pi_128775324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:12 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

niet geheel lees ik hier:

http://www.advocaat-koste(...)alen-op-tegenpartij/
er zal vast nog een correctie zijn aan de hand van hoever de rechter ts een onderzoeksplicht verwijt.
pi_128779913
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, zijn forfaitaire bedragen die worden toegewezen en dekken nooit de daadwerkelijke kosten. Ts zou natuurlijk in persoon kunnen procederen. Kost hem alleen de dagvaardingskosten a 99 em griffierecht .. Die kosten krijg je wel terug in zijn geheel.

Desalniettemin gewoon in der minne oplossen. Het is t niet waard.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:36:45 #49
67670 Skv
Cynist.
pi_128780126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:

[..]

We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.

[..]

Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
Volgende keer toch even een ervaren motorrijder meenemen naar zo'n aanschaf. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_128781360
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:33 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Nee, zijn forfaitaire bedragen die worden toegewezen en dekken nooit de daadwerkelijke kosten. Ts zou natuurlijk in persoon kunnen procederen. Kost hem alleen de dagvaardingskosten a 99 em griffierecht .. Die kosten krijg je wel terug in zijn geheel.

Desalniettemin gewoon in der minne oplossen. Het is t niet waard.
Nee. Gewoon nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')