abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:22:24 #1
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747017
Zo kort doch volledig mogelijk;

- Op 06-06-'13 een motor gekocht bij een dealer voor ¤2000,-
-In de eerste week al 5 x stilgestaan. De motor start slecht, eenmaal rijdend heeft hij niet het volle vermogen en slaat hij telkens af. De voorvork bleek lek, stuurslot werkt niet, tal van rare bijgeluiden bij het voorwiel vandaan, een tik in het stuur als ik rem, koppelingskabel niet goed afgesteld waardoor het schakelen zeer gebrekkig gaat.
-De dealer bood aan hem te repareren. Na 12 dagen 'reparatie' heb ik de motor weer opgehaald. Stond na een half uur alweer stil. Het enige wat hij heeft gedaan was de voorvork repareren (nieuwe keerring), de koppelingskabel afstellen en het benzinefilter schoonmaken. Dit met weinig succes want schakelen gaat nu nog slechter, de voorvork lekt weliswaar niet meer maar is niet goed op druk (duikt 10 cm in de veren als ik mijn vinger op de voorrem leg), en de motor loopt nog net zo beroerd als in het begin.
-Eénmaal thuis zet ik de motor in de schuur en dondert er een bout uit het motorblok. Ik kom er achter dat 7 van de 10 bouten die de ronde afsluiting, de zijkant van het motorblok (weet de naam niet) afdichten, met de hand los te draaien zijn. Tevens kom ik er nu achter dat er in het frame geslepen is. Het subframe is kennelijk ooit gedemonteerd, en om deze er weer op te krijgen is er nogal lomp in het frame geslepen.
-Woensdag 3 juli heb ik gebeld of ze de koop terug wouden draaien. Ik kan deze motor zo niet verkopen, en opknappen durf ik niet aan. Ten eerste omdat er nu al zoveel mis is, ten tweede omdat als er na een paar honderd km rijden al zoveel gebreken naar boven komen, ik mij zorgen maak om wat er onderhuids allemaal mis is. Ik rij er niet meer op want acht de motor niet veilig. M.a.w. ik kan er geen kant mee op. Ze bieden aan om hem te repareren. Ik ga niet akkoord want in 12 dagen hebben ze (de zaak heeft 2 eigenaren) niks voor elkaar gekregen, en ik heb inmiddels door dat ze van sleutelen geen kaas hebben gegeten. Eigenaar 1 gaat met Eigenaar 2 overleggen en belooft mij woensdagavond of donderdag terug te bellen.
-Donderdagavond om 22.00 uur heb ik een gemiste oproep. Vrijdag bel ik zelf terug. De koop terugdraaien vinden ze geen optie. Ik dram door en Eigenaar 1 wil in principe de motor wel terugkopen, maar moet Eigenaar 2 overhalen. Hij vraagt hoeveel ik dan voor de motor terugwil, waarop ik zeg dat ¤1850,- mij redelijk lijkt. Ik zou de zaterdag daarop teruggebeld worden.
-Vandaag heb ik zelf maar teruggebeld. Ze willen de motor wel terugkopen maar dan voor ¤1750,-. In dat geval zou ik er dus ¤250,- bij inschieten, plus dat ik ¤150,- aan onkosten gemaakt heb (Na de aanschaf nog twee keer Drachten heen en weer geweest om de motor te brengen/halen, waarbij er dus een auto mee moet. Daarnaast heb ik een motoraanhanger gehuurd om hem terug te brengen, en een 'second opinion' van een lokale monteur gehad). In totaal zou ik dus voor ¤400,- in het schip zitten.
Ik geef aan dat er m.i. sprake is van dwaling, en ik meen dat ik volledig in mijn recht sta om de koop -m.b.v. een rechter- te laten ontbinden. En dan voor de prijs van ¤2000,- die ik heb betaald, en niet voor ¤1850,-. Derhalve ben ik niet van plan om me een poot uit te laten draaien. Eigenaar 1 biedt nogmaals reparatie aan, en ik geef aan dat de motor beter af was voordat ik hem liet repareren, dan na de tijd. Hierna gooit hij de hoorn erop.

Vanmiddag ben ik langs het juridisch loket geweest. Ik moest even checken of het bedrijf aangesloten is bij de geschillencommissie -wat niet het geval is- en heb een voorbeeldbrief voor de dealer meegekregen. Morgenmiddag is er een gratis inloopspreekuur bij een advocatenkantoor hier in de buurt, ik hoop daar zoveel mogelijk informatie in te winnen over wat het allemaal gaat kosten en hoe mijn kansen zijn.

Ik ga weliswaar morgen langs een advocatenkantoor, maar ik ben niet over alle advocaten waar ik in het verleden mee te maken heb gehad goed te spreken. Dus desondanks zou ik graag van jullie weten hoe jullie mijn kansen inschatten, en of ik misschien dingen over het hoofd zie die handig zijn om in acht te nemen.

Bvd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 09-07-2013 04:07:02 ]
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:46:55 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747058
klinkt kut
probeer het af te ronden op ¤1800 en lever die motor z.s.m. in
het inschakelen van een advocaat en alle rompslomp is een duur grapje !

om wat voor motor gaat het ? merk/model/bouwjaar ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:50:06 #3
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:46 schreef sturmpie het volgende:
klinkt kut
probeer het af te ronden op ¤1800 en lever die motor z.s.m. in
het inschakelen van een advocaat en alle rompslomp is een duur grapje !

om wat voor motor gaat het ? merk/model/bouwjaar ?
1800 heb ik geprobeerd, hij moest over die 5 tientjes overleggen met zijn compagnon en zou me dan donderdag terugbellen. Dat terugbellen van hun weet ik inmiddels wel en mijn geduld is ook op. Het is zo einde zomer/vakantie en daarnaast zit ik er gewoon mee in de maag. Dat wil ik dus niet afwachten.
Het gaat om een Suzuki GSX-R 750 SRAD uit 1997.
It's okay to be white
pi_128747068
Je wilt dat ding kwijt omdat het een wrak is en doet nu moeilijk over 50 Euro?
Neem je verlies en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 03:53:12 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:59:05 #5
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747078
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:52 schreef sig000 het volgende:
Je wilt dat ding kwijt omdat het een wrak is en doet nu moeilijk over 50 Euro?
Neem je verlies en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.
We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.

quote:
en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.
Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:59:11 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:50 schreef Chokeme het volgende:

[..]

1800 heb ik geprobeerd, hij moest over die 5 tientjes overleggen met zijn compagnon en zou me dan donderdag terugbellen. Dat terugbellen van hun weet ik inmiddels wel en mijn geduld is ook op. Het is zo einde zomer/vakantie en daarnaast zit ik er gewoon mee in de maag. Dat wil ik dus niet afwachten.
Het gaat om een Suzuki GSX-R 750 SRAD uit 1997.
das kut van die zaak. compagnons en bellen en kutzooi, gooi die zaak z.s.m. ergens op de zwarte lijst, daar kan je dus geen zaken doen. (welke zaak is het ? )

als je een motor koopt doe het dan in het vervolg goed. vraag of je er eerst eens een middagje (normaal!) op mag rijden, lever je paspoort in en een kleine borg dan moet dat wel te doen zijn. dan weet je in ieder geval of ie goed is.
succes ! :7
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:03:37 #7
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef sturmpie het volgende:

[..]

das kut van die zaak. compagnons en bellen en kutzooi, gooi die zaak z.s.m. ergens op de zwarte lijst, daar kan je dus geen zaken doen. (welke zaak is het ? )
Ik heb ze al verteld dat mits het tot een rechtszaak komt, ik een recensie zal plaatsen op alle gerelateerde sites en forums die ik kan vinden.
Ik denk niet dat ik de naam van de zaak hier mag vermelden? Mod?
Ik heb je een PB gestuurd met de naam van de motorzaak.
It's okay to be white
pi_128747107
Ik zou een toontje lager zingen, je verlies pakken en doorgaan met je leven.
Met dit gedreig jaag je ze alleen maar meer de verdediging in en denk je over een jaar "had ik toen mijn verlies maar genomen".
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_128747109
Ik weet niet of je het geld kunt missen maar mijn advies is om ze nog een keer te bellen en die 1800 te proberen, en anders toch die 1750 te accepteren.

De stress en ellende die je nu hebt zou het mij niet waard zijn.
Het is heel erg dat ze je zo opgelicht hebben maar een rechtzaak en geklooi met advocaten gaat weken en weken duren.
In principe ben je dan je hele zomervakantie kwijt.

Bel ze morgen nog een keer op, ga voor die 1800 en zorg dat je er zo snel mogelijk af bent, anders blijf je je eraan ergeren en verknallen ze heel je mooie zomer :(

Succes !
pi_128747111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:22 schreef Chokeme het volgende:
-In de eerste week al 5 x stilgestaan. De motor start slecht, eenmaal rijdend heeft hij niet het volle vermogen en slaat hij telkens af. De voorvork bleek lek, stuurslot werkt niet, tal van rare bijgeluiden bij het voorwiel vandaan, een tik in het stuur als ik rem, koppelingskabel niet goed afgesteld waardoor het schakelen zeer gebrekkig gaat.
En tijdens de proefrit liep-ie als een zonnetje? Ik kan het me nauwelijks voorstellen ...
quote:
Ik geef aan dat er m.i. sprake is van dwaling
Want?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_128747115
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:
Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer.
En als je die evt. rechtszaak verliest ...
quote:
Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
Daar is de verkoper natuurlijk niet debet aan.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_128747116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:03 schreef Chokeme het volgende:
Ik denk niet dat ik de naam van de zaak hier mag vermelden?
Ehm ... nee.

Als je 'klacht' al gerechtvaardigd is ...
.
pi_128747120
quote:

[..]

We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.

[..]

Dan moet je iemand meenemen met meer verstand van zaken, een motor van 2000 Euro kun je geen wonderen van verwachten, ingeruild bij zo'n dealer en met wat marge gelijk weer te koop gezet.
Zonder garantie waarschijnlijk en eigenlijk matst ie je nog.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:43:06 #14
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747124
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:27 schreef mighty_myte het volgende:
Met dit gedreig jaag je ze alleen maar meer de verdediging in en denk je over een jaar "had ik toen mijn verlies maar genomen".
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:29 schreef Noin het volgende:
Ik weet niet of je het geld kunt missen maar mijn advies is om ze nog een keer te bellen en die 1800 te proberen, en anders toch die 1750 te accepteren.

De stress en ellende die je nu hebt zou het mij niet waard zijn.
Het is heel erg dat ze je zo opgelicht hebben maar een rechtzaak en geklooi met advocaten gaat weken en weken duren.
In principe ben je dan je hele zomervakantie kwijt.

Bel ze morgen nog een keer op, ga voor die 1800 en zorg dat je er zo snel mogelijk af bent, anders blijf je je eraan ergeren en verknallen ze heel je mooie zomer :(

Succes !
Ik vrees dat jullie gelijk hebben, morgen (vandaag) om 14.00 uur hoop ik dat een advocaat mij kan vertellen wat de kosten zullen zijn als ik win, of als ik verlies. Hierna wil ik beslissen of ik doorzet of ze nogmaals bel om voor ¤1800/¤1750 akkoord te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:29 schreef r_one het volgende:
En tijdens de proefrit liep-ie als een zonnetje? Ik kan het me nauwelijks voorstellen ...
Het motorische probleem is niet erg constant, de ene keer loopt hij beter dan de ander. Ik heb het vermogensverlies, of het niet soepel afgeven van vermogen toen in elk geval niet gemerkt. Daadwerkelijk afslaan doet hij alleen op de snelweg of bij flink optrekken.

quote:
Want?
Om te beginnen het frame. Als de motor-APK er door komt zit ik met een motor die total loss is. Er is mij ook toegezegd dat de motor goed is/wordt. Van het feit dat ze dit hebben gezegd, en het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie heb ik ook 3 getuigen (motor opgehaald met mijn moeder, teruggebracht met een vriend, en weer opgehaald met mijn broertje).

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:32 schreef r_one het volgende:
En als je die evt. rechtszaak verliest ...
Ja, dan wordt het waarschijnlijk hard minder. Daar hoop ik morgen alles over te weten te komen.

quote:
Daar is de verkoper natuurlijk niet debet aan.
Dat klopt, desalniettemin behoort de motor goed (of op zijn minst veilig) te zijn als hij zegt dat dat zo is. Toen ik begon over die losse bouten in het blok, en dat ik er niet op zit te wachten dat de olie voor mijn achterwiel klettert, zei hij doodleuk dat voor het achterwiel niet zo erg was als onder het voorwiel. Nee joh, plas olie onder je achterwiel met 120 in een bocht, no problemo :')
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:48:19 #15
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747131
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dan moet je iemand meenemen met meer verstand van zaken, een motor van 2000 Euro kun je geen wonderen van verwachten, ingeruild bij zo'n dealer en met wat marge gelijk weer te koop gezet.
Zonder garantie waarschijnlijk en eigenlijk matst ie je nog.
Ik zou zo niet weten wie ik dan mee moet nemen. En nee, het is geen nieuwe motor dat weet ik ook. Maar het frame aan diggelen is wel het andere uiterste. Ik vind dan ook dat er van matsen geen sprake is, ook niet zonder garantiepakket. Eigenaar 2 (ze spelen good cop en bad cop dunkt me) geeft zelf aan dat het wel heel extreem is met deze motor. Desondanks schamen ze zich niet om toch het onderste uit de kan te willen.
It's okay to be white
pi_128747132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:43 schreef Chokeme het volgende:

[..]

[..]

Ik vrees dat jullie gelijk hebben, morgen (vandaag) om 14.00 uur hoop ik dat een advocaat mij kan vertellen wat de kosten zullen zijn als ik win, of als ik verlies. Hierna wil ik beslissen of ik doorzet of ze nogmaals bel om voor ¤1800/¤1750 akkoord te gaan.

Vergeet ook niet te vragen hoe LANG het duurt mocht je willen gaan procederen.
Al zoiets 6 weken duurt en je 'wint' uiteindelijk heb je 6 weken zitten kloten en stressen voor.. 300 euro?

En vergeet ook niet dat zo'n advocaat vaak vrij optimistisch is he.
Als ie zegt dat het 4 weken duurt en je je 2000 euro terug krijgt zou ik dat toch met een korreltje zout nemen allemaal.

Ik weet niet of je het je kunt veroorloven het bedrag van 400 euro kwijt te zijn maar persoonlijk zou ik er toch heel sterk aan denken die 1800 euro te pakken en er dan in 1 klap helemaal vanaf te zijn.
En dan lekker nog 6 weekjes zomer :)
pi_128747137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik zou zo niet weten wie ik dan mee moet nemen. En nee, het is geen nieuwe motor dat weet ik ook. Maar het frame aan diggelen is wel het andere uiterste. Ik vind dan ook dat er van matsen geen sprake is, ook niet zonder garantiepakket. Eigenaar 2 (ze spelen good cop en bad cop dunkt me) geeft zelf aan dat het wel heel extreem is met deze motor. Desondanks schamen ze zich niet om toch het onderste uit de kan te willen.
Wanneer je kan aantonen dat die motor een gevaar op de weg is door gebreken die een dealer zou moeten nakijken voordat zo'n inruiler in de verkoop gaat dan heb je een punt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:57:52 #18
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef Noin het volgende:

[..]

Vergeet ook niet te vragen hoe LANG het duurt mocht je willen gaan procederen.
Al zoiets 6 weken duurt en je 'wint' uiteindelijk heb je 6 weken zitten kloten en stressen voor.. 300 euro?

En vergeet ook niet dat zo'n advocaat vaak vrij optimistisch is he.
Als ie zegt dat het 4 weken duurt en je je 2000 euro terug krijgt zou ik dat toch met een korreltje zout nemen allemaal.

Ik weet niet of je het je kunt veroorloven het bedrag van 400 euro kwijt te zijn maar persoonlijk zou ik er toch heel sterk aan denken die 1800 euro te pakken en er dan in 1 klap helemaal vanaf te zijn.
En dan lekker nog 6 weekjes zomer :)
Helemaal gelijk. Ik speel met de gedachte om een andere motor te kopen nog voor ik deze kwijt ben, aangezien ik in het ultieme doemscenario (wanneer ik met de motor blijf zitten) mijn huidige motor alsnog niet ga opknappen. Dat is alleen niet bepaald handig met wat andere uitgaven die ik gepland heb. Het is ingewikkeld :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Chokeme op 09-07-2013 05:03:18 ]
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:00:59 #19
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747146
Nu maar eens slapen, morgen zal ik posten wat er bij het advocatenkantoor uit is gekomen. Iedereen bedankt!
It's okay to be white
pi_128747150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:43 schreef Chokeme het volgende:
Het motorische probleem is niet erg constant, de ene keer loopt hij beter dan de ander. Ik heb het vermogensverlies, of het niet soepel afgeven van vermogen toen in elk geval niet gemerkt. Daadwerkelijk afslaan doet hij alleen op de snelweg of bij flink optrekken.
En de lekkende keerring, tikkend stuur, geluid bij voorwiel, afstelling koppelingskabel, whatever zijn allemaal pas gekomen ná de proefrit?
En bij een proefrit pak je niet ven een stukje snelweg en trek je 'm ook niet even goed los?
quote:
Om te beginnen het frame. Als de motor-APK er door komt zit ik met een motor die total loss is. Er is mij ook toegezegd dat de motor goed is/wordt. Van het feit dat ze dit hebben gezegd, en het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie heb ik ook 3 getuigen (motor opgehaald met mijn moeder, teruggebracht met een vriend, en weer opgehaald met mijn broertje).
Op 6-6 was er geen sprake van een APK-plicht. Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen.
quote:
Dat klopt, desalniettemin behoort de motor goed (of op zijn minst veilig) te zijn als hij zegt dat dat zo is.
Nogmaals, jij hebt ook een eigen verantwoording in deze. En helemaal als je voor 2k een motor van 16 jaar oud en zonder garantie koopt.
.
pi_128747152
Een motor van 2000 Euro daar gaan we een zaak van maken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:09:05 #22
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:03 schreef r_one het volgende:

[..]

En de lekkende keerring, tikkend stuur, geluid bij voorwiel, afstelling koppelingskabel, whatever zijn allemaal pas gekomen ná de proefrit?
En bij een proefrit pak je niet ven een stukje snelweg en trek je 'm ook niet even goed los?
Tikkend stuur en bijgeluiden was na het vervangen van de voorvorkkeerring. De rest heb ik niet gemerkt. Heb geen snelweg gepakt en even goed los trekken is dermate indrukwekkend voor een noob op een racemotor dat je (ik iig) stijf van de adrenaline staat.

quote:
Op 6-6 was er geen sprake van een APK-plicht. Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen
Getuigen van het feit dat ze toe hebben gezegd dat de motor goed was, en van het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie. Die kans moet de verkoper hebben gehad voor er echt sprake is van dwaling. Verder lijkt het mij evident dat de motor geenszins voldoet aan de voorstelling van de verkoper.
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:27:46 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747177
wat betreft de Motor-APK
ik vind dat niet grappig
pi_128747178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:09 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Tikkend stuur en bijgeluiden was na het vervangen van de voorvorkkeerring. De rest heb ik niet gemerkt. Heb geen snelweg gepakt en even goed los trekken is dermate indrukwekkend voor een noob op een racemotor dat je (ik iig) stijf van de adrenaline staat.
Tja ... dat is natuurlijk ook een reden om een onvolledige proefrit te maken.

Wel apart dat in de week erna je adrenalinepeil dusdanig gedaald is dat je het dan wel tot 5x toe aandurft.
quote:
[..]

Getuigen van het feit dat ze toe hebben gezegd dat de motor goed was, en van het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie. Die kans moet de verkoper hebben gehad voor er echt sprake is van dwaling. Verder lijkt het mij evident dat de motor geenszins voldoet aan de voorstelling van de verkoper.
Daar waar de motor niet goed bleek te zijn, hebben ze aangeboden hem te repareren. Leuk dat je 'getuigen' hebt maar ik denk niet dat de verkoper dit zal bestrijden.

Ook in tweede instantie bieden ze reparatie aan. Nu jij dat weigert, kun je dat niet toeschrijven aan 'dwaling'; daarvoor is wel wat meer nodig dan aan een product de (wel heel algemene) beoordeling 'goed' toe te dichten.
.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:36:41 #25
141854 John5
Coujonjeur
pi_128747185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:03 schreef r_one het volgende:
[..] Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen. [..]
De verkoper heeft ook een mededelingsplicht, en zeker bij een dealer mag je verwachten dat je een motor koopt die iig op dat moment in goede staat verkeerd.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:37:12 #26
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:28 schreef r_one het volgende:
Daar waar de motor niet goed bleek te zijn, hebben ze aangeboden hem te repareren.
das aardig, maar als je geen verstand hebt van motorfietsen kan je er beter vanaf blijven.
de verkopers zijn handelaren, dikke pech, 2 bad :{
pi_128747194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:36 schreef John5 het volgende:

[..]

De verkoper heeft ook een mededelingsplicht, en zeker bij een dealer mag je verwachten dat je een motor koopt die iig op dat moment in goede staat verkeerd.
Zeker, maar veel van de gebreken die TS noemt waren tijdens een proefrit te ontdekken. En 'goede staat' is nogal subjectief en relatief: van een fiets van 2 jaar oud mag je bij 'goede staat' een betere staat verwachten dan bij de 'goede staat' van een fiets van 16 jaar oud.

Een lekkende keerring hoort niet, tikjes en geluidjes zijn bij een fiets van 16 jaar geen halszaak. Het verzuipen zal de verkoper moeten oplossen maar daar houdt het ook wel zo'n beetje mee op.
.
pi_128747210
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:37 schreef sturmpie het volgende:

[..]

das aardig, maar als je geen verstand hebt van motorfietsen kan je er beter vanaf blijven.
de verkopers zijn handelaren, dikke pech, 2 bad :{
Als een supersport voor jou te hoog gegrepen is, kun je er van meet af aan beter vanaf blijven.
.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:49:45 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Als een supersport voor jou te hoog gegrepen is, kun je er van meet af aan beter vanaf blijven.
als er bouten uitvallen heb je met een prutser te maken
de koper had beter moeten opletten, daar ben ik het mee eens, doch, niet goed geld terug zou handig zijn
pi_128747221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als er bouten uitvallen heb je met een prutser te maken
de koper had beter moeten opletten, daar ben ik het mee eens, doch, niet goed geld terug zou handig zijn
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze de tank niet goed hadden vastgezet. Slordig ja maar geen reden om een koop te ontbinden.

In Nederland is nou eenmaal 'koop=koop' (uitzonderingen daargelaten) en is een proefrit het middel bij uitstek om je van de toestand van het product te overtuigen.
.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:26:27 #31
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128747469
Succes ermee TS, ik begrijp de opstelling die je in eerste instantie had, je wilt gewoon je gelijk. Achteraf is makkelijk praten natuurlijk en had je beter die ¤ 1750,- kunnen accepteren. Hoop voor je dat het bod nog actueel is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128747498
neem je verlies nu kom je er nog vanaf met 400 euro tis zonde maaeja zie het maar als leergeld
pi_128747833
Vergeet niet dat alle tijd die je er in steekt ook alleen maar meer geld (of vrije tijd mindering) kost. Neem je verlies en laat het een les zijn.
pi_128747871
Ik hoop dat ze die ¤1750,-- nog willen geven. Dat was een heel schappelijk bod. Succes met procederen.
pi_128748312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Zeker, maar veel van de gebreken die TS noemt waren tijdens een proefrit te ontdekken. En 'goede staat' is nogal subjectief en relatief: van een fiets van 2 jaar oud mag je bij 'goede staat' een betere staat verwachten dan bij de 'goede staat' van een fiets van 16 jaar oud.

Een lekkende keerring hoort niet, tikjes en geluidjes zijn bij een fiets van 16 jaar geen halszaak. Het verzuipen zal de verkoper moeten oplossen maar daar houdt het ook wel zo'n beetje mee op.
een lekkende keerring is niks bijzonders, die voorvorkkeeeringen gaan gewoon af en toe kapot. Maar komop, uit de OP blijkt dat die gixxer een wrak is, dat moet opvallen met de proefrit. Als je zoveel mist als koper dan verdien je t bijna om met een wrak te eindigen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 08:52:30 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128748313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:16 schreef noutie het volgende:
Ik hoop dat ze die ¤1750,-- nog willen geven. Dat was een heel schappelijk bod. Succes met procederen.
Precies. Ik snap echt niet dat TS dat niet met beide handen heeft aangegrepen. Noem het leergeld. Je hebt zelf natuurlijk ook onderzoeksplicht.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52:11 #37
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128749346
Het klinkt alsof je niet eerst een goede proefrit hebt gemaakt....? Onderzoeksplicht van de koper en zo, doel ik dan op. Ik zou mijn verlies nemen en die fiets terugverkopen aan ze. Dan ben je er tenminste af.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128749639
quote:

[..]

[..]

als je wint betalen zij alles. Maar de vraag is een beetje of je voor dat geld naar de rechter wil. De tijd die je daar aan kwijt gaat zijn weeg vrees ik niet op tegen de 250 euro die je ermee gaat winnen.
pi_128752237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

als je wint betalen zij alles. Maar de vraag is een beetje of je voor dat geld naar de rechter wil. De tijd die je daar aan kwijt gaat zijn weeg vrees ik niet op tegen de 250 euro die je ermee gaat winnen.
Maar eigenlijk zou je het wel moeten. Als dit de motorzaak is die ik denk dat het is, dan zetten ze motor na terugkopen gewoon weer te koop zonder reparatie uit te voeren. Eventueel met de tekst 'met rijdbare schade, verder 100%' in de advertentie _O-
pi_128752419
Als je wint, krijg je toch alleen de proceskosten terug? Niet advocaatkosten en dergelijke?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:09:54 #41
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_128753214
Een 750 srad kopen en geen problemen verwachten. Das hetzelfde als een golf gti kopen 'van een oud vrouwtje geweest, altijd binnengestaan' :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_128753309
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:39 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Maar eigenlijk zou je het wel moeten. Als dit de motorzaak is die ik denk dat het is, dan zetten ze motor na terugkopen gewoon weer te koop zonder reparatie uit te voeren. Eventueel met de tekst 'met rijdbare schade, verder 100%' in de advertentie _O-
die grote sloop? :P maar goed, waar je een motor ook koopt: zoveel punten als in geval van TS zie je niet over het hoofd tijdens een proefrit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:09 schreef stinkie het volgende:
Een 750 srad kopen en geen problemen verwachten. Das hetzelfde als een golf gti kopen 'van een oud vrouwtje geweest, altijd binnengestaan' :D
wat een onzin, alsof elke gixxer(of SS) afgeragd is. :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:33:55 #43
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_128758344
Neem het geld en je verlies.

Je geeft in je OP aan de meeste gebreken te zien & te horen waren, danwel bij een keuring naar voren waren gekomen.

Juist omdat de gebreken bij aankoop al bekend konden worden geacht verschuif je van conformiteit naar naar "al het waar naar zijn geld".

Caveat emptor.

Succes.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_128759617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:45 schreef JoPiDo het volgende:
Als je wint, krijg je toch alleen de proceskosten terug? Niet advocaatkosten en dergelijke?
in de regel wel. Jij moet immers door het gekneus van die zaak naar de rechter, waar je een advocaat voor nodig had.
pi_128760232
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:09 schreef stinkie het volgende:
ik moest lachen. Gixxer 750 heeft wel een reputatie ja , heh.
pi_128761802
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

in de regel wel. Jij moet immers door het gekneus van die zaak naar de rechter, waar je een advocaat voor nodig had.
niet geheel lees ik hier:

http://www.advocaat-koste(...)alen-op-tegenpartij/
pi_128775324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:12 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

niet geheel lees ik hier:

http://www.advocaat-koste(...)alen-op-tegenpartij/
er zal vast nog een correctie zijn aan de hand van hoever de rechter ts een onderzoeksplicht verwijt.
pi_128779913
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, zijn forfaitaire bedragen die worden toegewezen en dekken nooit de daadwerkelijke kosten. Ts zou natuurlijk in persoon kunnen procederen. Kost hem alleen de dagvaardingskosten a 99 em griffierecht .. Die kosten krijg je wel terug in zijn geheel.

Desalniettemin gewoon in der minne oplossen. Het is t niet waard.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:36:45 #49
67670 Skv
Cynist.
pi_128780126
quote:

[..]

[..]

Volgende keer toch even een ervaren motorrijder meenemen naar zo'n aanschaf. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_128781360
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:33 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Nee, zijn forfaitaire bedragen die worden toegewezen en dekken nooit de daadwerkelijke kosten. Ts zou natuurlijk in persoon kunnen procederen. Kost hem alleen de dagvaardingskosten a 99 em griffierecht .. Die kosten krijg je wel terug in zijn geheel.

Desalniettemin gewoon in der minne oplossen. Het is t niet waard.
Nee. Gewoon nee.
pi_128781509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.
Is goed, blijf jij lekker geloven dat alle advocaatkosten worden vergoed. Kun je meteen even de puntenstaffel proceskosten op rechtspraak nalezen. Wellicht begrijp je t dan.
pi_128781686
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:59 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Is goed, blijf jij lekker geloven dat alle advocaatkosten worden vergoed. Kun je meteen even de puntenstaffel proceskosten op rechtspraak nalezen. Wellicht begrijp je t dan.
wat? Ik lees liever de wet
pi_128781795
Burgerlijke rechtsvordering 237 ev. , voor de liefhebbers
pi_128782090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:04 schreef Yreal het volgende:
Burgerlijke rechtsvordering 237 ev. , voor de liefhebbers
Ja en ik werk in die wereld en de proceskostenveroordeling wordt gebaseerd op proceshandelingen en daaraan gekoppelde bedragen. Ik zeg dus al dat je even naar die site vd rechtspraak moet gaan voor dat puntensysteem.

Bovendien staat in 237 nergens dat de veroordeelde in ALLE kosten wordt veroordeeld, maar slechts in de kosten met daaronder een hoop uitzonderingen. Als je toch zo graag de wet leest, ben dan nauwkeurig.

Het komt vaak voor - vooral bij kanton - dat een proceskostenveroordeling 300 euro is. Denk je dat dit de gemaakte kosten zijn of een forfaitair vastgesteld bedrag?

Maar goed lees vooral de wet en denk dat je het beter weet. Je hebt hier echt gewoon ongelijk.

Systeem is overigens bedacht zodat de proceskostenveroordeling in toom werd gehouden in plaats v dat de verliezer de bijv veel te dure advocaat van de winnaar moet betalen
pi_128782141
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:10 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Ja en ik werk in die wereld en de proceskostenveroordeling wordt gebaseerd op proceshandelingen en daaraan gekoppelde bedragen. Ik zeg dus al dat je even naar die site vd rechtspraak moet gaan voor dat puntensysteem.

Bovendien staat in 237 nergens dat de beroordeelde in ALLE kosten, maar slechts in de kosten met daaronder een hoop uitzonderingen. Als je toch zo graag de wet leest, ben dan nauwkeurig.

Het komt vaak voor - vooral bij kanton - dat een proceskostenveroordeling 300 euro is. Denk je dat dit de gemaakte kosten zijn of een forfaitair vastgesteld bedrag?

Maar goed lees vooral de wet en denk dat je het beter weet. Je hebt hier echt gewoon ongelijk.
Jij voert civiele zaken en de rechter begroot gewoon wat in het rond? 60 voor een dagvaarding, 60 voor het verschijnen ter zitting?
pi_128782223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij voert civiele zaken en de rechter begroot gewoon wat in het rond? 60 voor een dagvaarding, 60 voor het verschijnen ter zitting?
Dat gaan aan de hand v een staffel. Maar vooral bij kanton merk ik dat het vaak natte vingerwerk is. Komt nooit in de buurt van de daadwerkelijke kosten.
pi_128782246
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:13 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Dat gaan aan de hand v een staffel. Maar vooral bij kanton merk ik dat het vaak natte vingerwerk is. Komt nooit in de buurt van de daadwerkelijke kosten.
En dat zijn civiele zaken?
pi_128782286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

En dat zijn civiele zaken?
Ja, dat is in TS zn geval toch ook?

Btw check:

http://www.rechtspraak.nl(...)n-gerechtshoven.aspx

Geldt voor rechtbank en hoven. Niet voor kanton, dat is meer natte vingerwerk
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:15:56 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128782305
tvp

:o _O-
pi_128782347
Een van de weinige rechtsgebieden waar een volledige proceskostenveroordeling plaatsvindt is in het intellectueel eigendom. Daar krijg je dus alle door jou opgevoerde en gemaakte kosten terug van de 'verliezer'.
pi_128782460
Ps YReal ik zie dat je rechten studeert, mocht je evt nog info willen dan kun je me pm'en anders gaan we erg offtopic.
pi_128782537
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:15 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Ja, dat is in TS zn geval toch ook?

Btw check:

http://www.rechtspraak.nl(...)n-gerechtshoven.aspx

Geldt voor rechtbank en hoven. Niet voor kanton, dat is meer natte vingerwerk
oke, dat wist ik oprecht niet.
pi_128782844
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

oke, dat wist ik oprecht niet.
Np, weer wat geleerd voor je studie ;)
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:18:21 #64
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784618
Vanmiddag een inloopspreekuur gehad bij een advocatenkantoor. Proceskosten als ik win zouden voor mij nop zijn (wat ik met een korrel zout neem), en als ik verlies 400-500 euro (wat ik ook met een korrel zout neem), plus dat ik dan nog met een sloopmotor zit. Hij verwachtte dat zo'n zaak een half jaar zou duren en schatte mijn kansen goed in.
Aangezien ik geen zin heb in een half jaar procederen (en dus one way or the other toch wel genaaid word) toch vandaag maar gebeld of ze nog voor 1750 akkoord wilden. Ze namen pas op toen ik met een ander nummer belde maar het is gelukt en vrijdag halen ze hem op. Een positieve ervaring is anders maar als ze dit niet meer wilden (wat ik wel mogelijk achtte aangezien ik gisteren weggedrukt werd) had ik geen andere optie dan een rechtszaak dus ben wel een beetje opgelucht. Het moet maar zo.

Tnx allemaal!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:33 schreef MetalMessiah het volgende:
Caveat emptor.
Jij ook gelukkig nieuwjaar ;)
It's okay to be white
pi_128784676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:18 schreef Chokeme het volgende:
en schatte mijn kansen goed in.
Zat schijnbaar om werk verlegen.
.
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:30:03 #66
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Zat schijnbaar om werk verlegen.
Ben jij het Harry?
Man wat ben jij vervelend in dit topic. No offence.
It's okay to be white
pi_128784750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ben jij het Harry?
Tja ... de realiteit is soms hard (en wil dan liever niet gehoord worden).

Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
.
  woensdag 10 juli 2013 @ 03:09:37 #68
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
It's okay to be white
pi_128785039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 03:09 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Oke. Wat jij wilt. Imo mis je 'the point' maar ik zal me onthouden van verder commentaar.
.
pi_128785097
Ik wens TS veel succes met zijn zaak.
pi_128785451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128785467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
Hier lijkt dat duidelijk alhoewel er daar al discussie over mogelijk is.
pi_128785556
quote:
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne
Sorry maar hier moest ik wel om lachen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128785647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ben jij het Harry?
:`) vervelend omdat hij zegt wat jij niet wilt horen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128791879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ik het uitleg, haal ik me (weer) de toorn van TS op de hals.

Het komt er op neer dat de verkoper (ook een tweede) kans moet krijgen het euvel te verhelpen voordat je kunt ontbinden. Zie in dit verband verder mijn post #27.

En daar laat ik het maar even bij.
.
pi_128793007
quote:

[..]

je had gewoon beter moeten kijken/voelen/luisteren tijdens een proefrit. Als je gewoon niet doorhebt dat je op een wrak rijd dan moet je ook niet achteraf gaan janken.
pi_128794458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.
:')
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:08:58 #78
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128795712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor ;) Ik weet alles wat ik wil weten dus je mag van mij met het topic doen wat je wilt. En daarbij mag je best mijn woorden aanhalen zonder dat ik daar verder aanstoot aan neem :9
It's okay to be white
pi_128795841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Nee hoor ;) Ik weet alles wat ik wil weten dus je mag van mij met het topic doen wat je wilt. En daarbij mag je best mijn woorden aanhalen zonder dat ik daar verder aanstoot aan neem :9
En heb je al iets meer gehoord? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:24:00 #80
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128796194
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En heb je al iets meer gehoord? :)
Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd) :D
It's okay to be white
pi_128796337
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd) :D
Je wrijft hier nu al wel in je handjes maar iets zegt mij dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:35:53 #82
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128796632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je wrijft hier nu al wel in je handjes maar iets zegt mij dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.
Ik hoop het niet. Doel je dan op een specifieke situatie wat er zou kunnen gebeuren?
It's okay to be white
pi_128804641
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Huh? :?

Het kan aan mij liggen hoor maar deze twee posts stroken niet bepaald ...
.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:32:14 #84
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128819504
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Huh? :?

Het kan aan mij liggen hoor maar deze twee posts stroken niet bepaald ...
Ligt aan jou.
It's okay to be white
pi_128824981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat de verkoper (ook een tweede) kans moet krijgen het euvel te verhelpen voordat je kunt ontbinden. Zie in dit verband verder mijn post #27.

En daar laat ik het maar even bij.
TS vertelde dat er een reparatie is uitgevoerd, maar dat die het alleen maar erger maakte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:22 schreef Chokeme het volgende:
-De dealer bood aan hem te repareren. Na 12 dagen 'reparatie' heb ik de motor weer opgehaald. Stond na een half uur alweer stil. Het enige wat hij heeft gedaan was de voorvork repareren (nieuwe keerring), de koppelingskabel afstellen en het benzinefilter schoonmaken. Dit met weinig succes want schakelen gaat nu nog slechter, de voorvork lekt weliswaar niet meer maar is niet goed op druk (duikt 10 cm in de veren als ik mijn vinger op de voorrem leg), en de motor loopt nog net zo beroerd als in het begin.
pi_128826431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

TS vertelde dat er een reparatie is uitgevoerd, maar dat die het alleen maar erger maakte.

[..]

Nou ... erger zou ik het niet willen noemen, eerder 'niet veel beter'.

De verkoper moet z'n huiswerk dus overdoen.
.
pi_128880826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen? :D
pi_128881271
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:13 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ze zijn niet gekomen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:27:13 #89
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128894185
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:13 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Het is allemaal gelukt. Hij heeft hem toch maar met een kar opgehaald. Het werd een beetje shady toen hij alle papieren en de motor mee naar Drachten wou nemen om hem daar op de zaak over te schrijven, en dan zou hij de vrijwaring opsturen. Waarop ik vroeg waarom we niet hier op het postkantoor alles in orde konden maken; dan moest hij twee keer overschrijven, eerst op zijn naam en dan in Drachten op de naam van de zaak. Wat dus twee keer ¤9,70 zou kosten. Dus ik maar aangeboden om hem op mijn kosten toch hier over te schrijven. Hij deed een beetje moeilijk dat ik hem niet vertrouwde (no shit), maar ging uiteindelijk akkoord. Verder deed hij nog een beetje zielig dat zij ook genaaid waren door degene waar ze de motor van hadden gekocht, wat hij me ook al 10 keer verteld heeft en waar ik natuurlijk geen boodschap aan heb.
Ik heb me ingehouden, gewoon kopje koffie aangeboden en verder niet in discussie gegaan. Ik heb alleen iets gezegd van 'laten we het maar in orde maken want we worden het toch niet eens'.
Dus, zo geschiedde.
It's okay to be white
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:38:20 #90
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128894579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

je had gewoon beter moeten kijken/voelen/luisteren tijdens een proefrit. Als je gewoon niet doorhebt dat je op een wrak rijd dan moet je ook niet achteraf gaan janken.
Nonsens. Dat je dat niet doorhebt ontneemt je geenszins je rechten. Als dat wel zo is ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt. inb4 onderzoeksplicht

[ Bericht 4% gewijzigd door Chokeme op 13-07-2013 00:46:43 ]
It's okay to be white
pi_128896092
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:38 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Nonsens. Dat je dat niet doorhebt ontneemt je geenszins je rechten. Als dat wel zo is ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt. inb4 onderzoeksplicht
Nou ja als bepaalde gebreken zo obvious waren kan dat anders liggen. Zeg overigens niet dat dat hier t geval is.

Goed voor je dat t opgelost is! :)
pi_128899554
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou ... erger zou ik het niet willen noemen, eerder 'niet veel beter'.

De verkoper moet z'n huiswerk dus overdoen.
Kom jij je beloftes weleens na?
Diverse postings geleden zou je je onthouden van commentaar.........
pi_128901716
Opgelost dus, valt nog mee :+
pi_128913377
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:38 schreef Chokeme het volgende:

[..]

dat heet gewoon gezond verstand. Als n blinde vink iets kopen en dan later zielig doen... oftewel voor n kwartje op de eerste rij willen zitten.

en alles wat er met die motor mis is merk je tijdens een proefrit.
pi_128926649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:21 schreef klipper het volgende:

[..]

Kom jij je beloftes weleens na?
Diverse postings geleden zou je je onthouden van commentaar.........
:X
.
  zondag 14 juli 2013 @ 04:55:59 #96
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128926718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Het is allemaal gelukt. Hij heeft hem toch maar met een kar opgehaald. Het werd een beetje shady toen hij alle papieren en de motor mee naar Drachten wou nemen om hem daar op de zaak over te schrijven, en dan zou hij de vrijwaring opsturen. Waarop ik vroeg waarom we niet hier op het postkantoor alles in orde konden maken; dan moest hij twee keer overschrijven, eerst op zijn naam en dan in Drachten op de naam van de zaak. Wat dus twee keer ¤9,70 zou kosten. Dus ik maar aangeboden om hem op mijn kosten toch hier over te schrijven. Hij deed een beetje moeilijk dat ik hem niet vertrouwde (no shit), maar ging uiteindelijk akkoord. Verder deed hij nog een beetje zielig dat zij ook genaaid waren door degene waar ze de motor van hadden gekocht, wat hij me ook al 10 keer verteld heeft en waar ik natuurlijk geen boodschap aan heb.
Ik heb me ingehouden, gewoon kopje koffie aangeboden en verder niet in discussie gegaan. Ik heb alleen iets gezegd van 'laten we het maar in orde maken want we worden het toch niet eens'.
Dus, zo geschiedde.
lekker zaakje, pm de naam eens :')
  zondag 14 juli 2013 @ 04:57:48 #97
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128926727
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:50 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dat heet gewoon gezond verstand. Als n blinde vink iets kopen en dan later zielig doen... oftewel voor n kwartje op de eerste rij willen zitten.

jij rijdt met blauw veren op je kop, wie is er nou een vogel
  zondag 14 juli 2013 @ 15:32:25 #98
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128936212
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:50 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen rij-ervaring of monteursdiploma bij mijn rijbewijs gekregen. Ik heb ook geen zin meer om met de zoveelste (jij in dit geval) daarover in discussie te gaan want jouw mening verandert niks aan mijn evt. rechten. Daarbij is de zaak afgehandeld, en dit geouwehoer is offtopic en voor niemand interessant om te lezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Chokeme op 14-07-2013 17:32:35 ]
It's okay to be white
  zondag 14 juli 2013 @ 22:18:13 #99
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_128952573
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:32 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen rij-ervaring of monteursdiploma bij mijn rijbewijs gekregen. Ik heb ook geen zin meer om met de zoveelste (jij in dit geval) daarover in discussie te gaan want jouw mening verandert niks aan mijn evt. rechten. Daarbij is de zaak afgehandeld, en dit geouwehoer is offtopic en voor niemand interessant om te lezen.
Nu heb je praatjes he haha..

Nadenken Volgende keer als je Iets koopt waar je geen verstand van hebt..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_128952867
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:32 schreef Chokeme het volgende:

[..]

ga toch fietsen man als je dit soort zaken niet kan herkennen ben je je rijbewijs niet waardig. En het is wel interessant, zodat mensen misschien doorkrijgen dat gewoon uit je ogen kijken en misschien wat inlezen/voorbereiden je een hoop gelazer kunnen besparen.

En idd nu heb je wel weer praatjes....
pi_128957707
dit zijn zaken die voel kan je gwn niet weten dus om ts niet rijbewijswaardig te noemen is te ver geschopt
pi_128958673
Dat eeuwig ge procedeer om een paar tientjes. Pak gewoon je verlies wees blij dat je dit aanbod nog krijgt. En leer van je fouten mbt deze aankoop. Ookal sta je in je recht met een rechtszaak ben je altijd duurder uit.
  maandag 15 juli 2013 @ 01:43:20 #103
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128959717
-dubbel-

[ Bericht 42% gewijzigd door Chokeme op 15-07-2013 02:00:52 ]
It's okay to be white
  maandag 15 juli 2013 @ 02:00:38 #104
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128960003
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:25 schreef Bouke-p het volgende:
...
Rechten > Jouw mening. Wat snap je niet..

[ Bericht 10% gewijzigd door Chokeme op 15-07-2013 03:27:31 ]
It's okay to be white
pi_128961758
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:00 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Rechten > Jouw mening. Wat snap je niet..

Je denkt in je recht te staan omdat men nu de motor terug heeft gekocht? :')
  maandag 15 juli 2013 @ 07:21:08 #106
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_128961817
edit: doe normaal

[ Bericht 95% gewijzigd door Five_Horizons op 15-07-2013 16:00:44 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 15:38:43 #107
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128972438
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 07:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je denkt in je recht te staan omdat men nu de motor terug heeft gekocht? :')
Je leest niet goed. Ik doel er op dat als iemand (Thezappa bijvoorbeeld) nou even artikel huppeldepup aan kan halen, waarin staat: 'domme prutsers hebben geen rechten', dan weet ik dat ik geen kans maak in een evt. procedure. Zoniet is het hooguit respectloos geblaat wat geen invloed heeft, of informatie verschaft over mijn evt. rechten.
It's okay to be white
  maandag 15 juli 2013 @ 21:46:00 #108
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_128984766
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:38 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik doel er op dat als iemand (Thezappa bijvoorbeeld) nou even artikel huppeldepup aan kan halen, waarin staat: 'domme prutsers hebben geen rechten', dan weet ik dat ik geen kans maak in een evt. procedure. Zoniet is het hooguit respectloos geblaat wat geen invloed heeft, of informatie verschaft over mijn evt. rechten.
Wat een verhaal weer! Goed dat alles uiteindelijk weer is opgelost en je er redelijk oke zo vanaf bent gekomen Chokeme! En hopelijk weer wat bijgeleerd. ;)

Wel jammer in dit soort topics zijn diegenen die altijd zo superkritisch zijn naar de mensen die topics maken en hulp vragen. Het is zo makkelijk oordelen als het je zelf niet overkomt, het is zo makkelijk kletsen vanaf je laptopje... ben benieuwd hoe die het zelf hadden geregeld als het hun was overkomen, iets met stuurlui en wal enzo...

[ Bericht 38% gewijzigd door SiennaForrest op 15-07-2013 21:56:26 ]
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  maandag 15 juli 2013 @ 21:55:59 #109
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_128985194
dubbel
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_128985799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Dus, zo geschiedde.
^O^
pi_129073201
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:38 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Wij helpen je hier.. En jij gaat huilen over 2 ¤.. Wees blij dat het opgelost is.. En wij moeten artikelen erbij gaan halen?? En dan pm s sturen met jankberichten?

Jij hebt nog een hoop te leren in de wereld ..en zeker nog een hoop over motoren..als je nou weer ergens een motor gaat kijken pm mij maar..ga ik mee kijken als ik kan..

Succes maat
pi_129295194
zo wat een verhaal zeg...heb het een beetje gelezen
maare...volgende keer toch maar een motor fanaat meenemen die technisch ingesteld is...? lijkt me sowieso verstandig...

Zelf kijken kan wel, maar vaak overzie je aspecten omdat je zoveel bezig bent met proefritten en het ervaren hoe de motor rijd...
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:59:05 #113
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_129296102
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:46 schreef SiennaForrest het volgende:
...
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
...
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:27 schreef KYC het volgende:
...
Is wel handig ja, ik ken wel motorfanaten maar of ze echt technisch zijn.. ook die kunnen niet alles zien aan zo'n ding. Ik heb inmiddels een motor gekocht bij een gerenommeerde dealer en met een half jaar garantie. Vanaf nu doe ik ook alleen zaken met hun. :)
It's okay to be white
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:23:21 #114
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_129298870
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:27 schreef mighty_myte het volgende:
Exact mijn idee. Daarnaast heb je als koper onderzoek plicht. Als je de motor goed had geïnspecteerd bij de koop / proefrit had je met een beetje gezond verstand al kunnen zien dat het een motor betreft die betere tijden heeft gekend. Als je geen verstand van motoren heb dan zorg je toch dat je iemand bij je hebt die dat wel heeft? Zeker bij een motor in dat prijssegment.

Je mag blij zijn dat de dealer de motor nog wil terugnemen.

Mensen die voor een dubbeltje eerste rij willen zitten, zelf verzuimen onderzoek te doen om dan vervolgens in de slachtofferrol te kruipen over het leed wat hen is aangedaan :')

Ik heb medelijden als je als bedrijf met dergelijke figuren te doen hebt.
Zelf een paar jaar terug een motor aangeschaft, bewust afstand gedaan van de garantie en een mooie deal gemaakt. Achteraf bleek dat de accu slecht was. Je denkt toch niet dat ik op dat moment terugga naar de dealer?

Wees een vent...

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 24-07-2013 18:29:32 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:12:53 #115
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_129300629
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:23 schreef Revolution-NL het volgende:
...
Yes, gaan we weer.. Alle punten die je noemt zijn al lang en breed besproken. Ik heb geen zin om dit gezemel met de zoveelste weer over te doen, sorry.

[ Bericht 11% gewijzigd door Chokeme op 24-07-2013 19:58:09 ]
It's okay to be white
pi_129303720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:12 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Yes, gaan we weer.. Alle punten die je noemt zijn al lang en breed besproken. Ik heb geen zin om dit gezemel met de zoveelste weer over te doen, sorry.
Je moet je ook niet uit de tent laten lokken door die zuurpruimen die het allemaal denken beter te weten.
pi_129313308
@Chokeme

ach je hebt nu een andere motor gevonden
probleem opgelost toch?

Achteraf praten is altijd makkelijk en zeker als je voor de eerste keer een motor gaat kopen...ben je nogal blind op het controleren van de motor (omdat je denkt dat het toch wel goed zit...en het proefritje goed reed...kan je te gehaast beslissingen maken.) een auto/motor kopen neem ik toch altijd een extra persoon mee die ook altijd mega kritisch is. ik denk dat het een wijze les voor je was ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')