abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128782460
Ps YReal ik zie dat je rechten studeert, mocht je evt nog info willen dan kun je me pm'en anders gaan we erg offtopic.
pi_128782537
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:15 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Ja, dat is in TS zn geval toch ook?

Btw check:

http://www.rechtspraak.nl(...)n-gerechtshoven.aspx

Geldt voor rechtbank en hoven. Niet voor kanton, dat is meer natte vingerwerk
oke, dat wist ik oprecht niet.
pi_128782844
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

oke, dat wist ik oprecht niet.
Np, weer wat geleerd voor je studie ;)
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:18:21 #64
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784618
Vanmiddag een inloopspreekuur gehad bij een advocatenkantoor. Proceskosten als ik win zouden voor mij nop zijn (wat ik met een korrel zout neem), en als ik verlies 400-500 euro (wat ik ook met een korrel zout neem), plus dat ik dan nog met een sloopmotor zit. Hij verwachtte dat zo'n zaak een half jaar zou duren en schatte mijn kansen goed in.
Aangezien ik geen zin heb in een half jaar procederen (en dus one way or the other toch wel genaaid word) toch vandaag maar gebeld of ze nog voor 1750 akkoord wilden. Ze namen pas op toen ik met een ander nummer belde maar het is gelukt en vrijdag halen ze hem op. Een positieve ervaring is anders maar als ze dit niet meer wilden (wat ik wel mogelijk achtte aangezien ik gisteren weggedrukt werd) had ik geen andere optie dan een rechtszaak dus ben wel een beetje opgelucht. Het moet maar zo.

Tnx allemaal!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:33 schreef MetalMessiah het volgende:
Caveat emptor.
Jij ook gelukkig nieuwjaar ;)
It's okay to be white
pi_128784676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:18 schreef Chokeme het volgende:
en schatte mijn kansen goed in.
Zat schijnbaar om werk verlegen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:30:03 #66
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Zat schijnbaar om werk verlegen.
Ben jij het Harry?
Man wat ben jij vervelend in dit topic. No offence.
It's okay to be white
pi_128784750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ben jij het Harry?
Tja ... de realiteit is soms hard (en wil dan liever niet gehoord worden).

Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 juli 2013 @ 03:09:37 #68
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
It's okay to be white
pi_128785039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 03:09 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Oke. Wat jij wilt. Imo mis je 'the point' maar ik zal me onthouden van verder commentaar.
.
pi_128785097
Ik wens TS veel succes met zijn zaak.
pi_128785451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128785467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
Hier lijkt dat duidelijk alhoewel er daar al discussie over mogelijk is.
pi_128785556
quote:
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne
Sorry maar hier moest ik wel om lachen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128785647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ben jij het Harry?
:`) vervelend omdat hij zegt wat jij niet wilt horen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128791879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ik het uitleg, haal ik me (weer) de toorn van TS op de hals.

Het komt er op neer dat de verkoper (ook een tweede) kans moet krijgen het euvel te verhelpen voordat je kunt ontbinden. Zie in dit verband verder mijn post #27.

En daar laat ik het maar even bij.
.
pi_128793007
quote:

[..]

je had gewoon beter moeten kijken/voelen/luisteren tijdens een proefrit. Als je gewoon niet doorhebt dat je op een wrak rijd dan moet je ook niet achteraf gaan janken.
pi_128794458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.
:')
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:08:58 #78
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128795712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor ;) Ik weet alles wat ik wil weten dus je mag van mij met het topic doen wat je wilt. En daarbij mag je best mijn woorden aanhalen zonder dat ik daar verder aanstoot aan neem :9
It's okay to be white
pi_128795841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Nee hoor ;) Ik weet alles wat ik wil weten dus je mag van mij met het topic doen wat je wilt. En daarbij mag je best mijn woorden aanhalen zonder dat ik daar verder aanstoot aan neem :9
En heb je al iets meer gehoord? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:24:00 #80
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128796194
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En heb je al iets meer gehoord? :)
Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd) :D
It's okay to be white
pi_128796337
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd) :D
Je wrijft hier nu al wel in je handjes maar iets zegt mij dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:35:53 #82
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128796632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je wrijft hier nu al wel in je handjes maar iets zegt mij dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.
Ik hoop het niet. Doel je dan op een specifieke situatie wat er zou kunnen gebeuren?
It's okay to be white
pi_128804641
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Huh? :?

Het kan aan mij liggen hoor maar deze twee posts stroken niet bepaald ...
.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:32:14 #84
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128819504
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Huh? :?

Het kan aan mij liggen hoor maar deze twee posts stroken niet bepaald ...
Ligt aan jou.
It's okay to be white
pi_128824981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat de verkoper (ook een tweede) kans moet krijgen het euvel te verhelpen voordat je kunt ontbinden. Zie in dit verband verder mijn post #27.

En daar laat ik het maar even bij.
TS vertelde dat er een reparatie is uitgevoerd, maar dat die het alleen maar erger maakte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:22 schreef Chokeme het volgende:
-De dealer bood aan hem te repareren. Na 12 dagen 'reparatie' heb ik de motor weer opgehaald. Stond na een half uur alweer stil. Het enige wat hij heeft gedaan was de voorvork repareren (nieuwe keerring), de koppelingskabel afstellen en het benzinefilter schoonmaken. Dit met weinig succes want schakelen gaat nu nog slechter, de voorvork lekt weliswaar niet meer maar is niet goed op druk (duikt 10 cm in de veren als ik mijn vinger op de voorrem leg), en de motor loopt nog net zo beroerd als in het begin.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128826431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

TS vertelde dat er een reparatie is uitgevoerd, maar dat die het alleen maar erger maakte.

[..]

Nou ... erger zou ik het niet willen noemen, eerder 'niet veel beter'.

De verkoper moet z'n huiswerk dus overdoen.
.
pi_128880826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen? :D
pi_128881271
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:13 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ze zijn niet gekomen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:27:13 #89
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128894185
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:13 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Het is allemaal gelukt. Hij heeft hem toch maar met een kar opgehaald. Het werd een beetje shady toen hij alle papieren en de motor mee naar Drachten wou nemen om hem daar op de zaak over te schrijven, en dan zou hij de vrijwaring opsturen. Waarop ik vroeg waarom we niet hier op het postkantoor alles in orde konden maken; dan moest hij twee keer overschrijven, eerst op zijn naam en dan in Drachten op de naam van de zaak. Wat dus twee keer ¤9,70 zou kosten. Dus ik maar aangeboden om hem op mijn kosten toch hier over te schrijven. Hij deed een beetje moeilijk dat ik hem niet vertrouwde (no shit), maar ging uiteindelijk akkoord. Verder deed hij nog een beetje zielig dat zij ook genaaid waren door degene waar ze de motor van hadden gekocht, wat hij me ook al 10 keer verteld heeft en waar ik natuurlijk geen boodschap aan heb.
Ik heb me ingehouden, gewoon kopje koffie aangeboden en verder niet in discussie gegaan. Ik heb alleen iets gezegd van 'laten we het maar in orde maken want we worden het toch niet eens'.
Dus, zo geschiedde.
It's okay to be white
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:38:20 #90
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128894579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

je had gewoon beter moeten kijken/voelen/luisteren tijdens een proefrit. Als je gewoon niet doorhebt dat je op een wrak rijd dan moet je ook niet achteraf gaan janken.
Nonsens. Dat je dat niet doorhebt ontneemt je geenszins je rechten. Als dat wel zo is ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt. inb4 onderzoeksplicht

[ Bericht 4% gewijzigd door Chokeme op 13-07-2013 00:46:43 ]
It's okay to be white
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')