Je kan je vraag gewoon nu hier stellen, deze wordt dan 16 juli beantwoord door de dierenartsquote:Op maandag 8 juli 2013 20:19 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik weet niet 100% zeker of ik aanwezig kan zijn, maar heb wel een vraagje. Kan ik 't dan hier plaatsen of moet ik echt zeker weten dat ik niet aanwezig kan zijn? Als 't wel lukt, vraag ik 'm zelf.
Naar de dierenarts om de daadwerkelijke diagnose te laten stellen. Zeker als ze er echt veel last van heeft. Waarom dan in godsnaam wachten op 1 of andere digitale "dierenarts".quote:Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef ChipsZak. het volgende:
Haha ok!
Het is niet heel ernstig maar onze poezel heeft nogal last van witte vlokjes in haar vacht. Ik gok dat het kattenroos is. Maar heeft ze daar echt veel last van èn wat kunnen we er nou het beste aan doen?
Omdat ze het al heel lang heeft en er eerlijk gezegd geen last van lijkt te hebben. Dierenarts heeft er ook nooit wat van gezegd bij reguliere check-ups en bij het uitknijpen van d'r anaalklieren (quote:Op maandag 8 juli 2013 20:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Naar de dierenarts om de daadwerkelijke diagnose te laten stellen. Zeker als ze er echt veel last van heeft. Waarom dan in godsnaam wachten op 1 of andere digitale "dierenarts".
De vragen worden beantwoord door een gediplomeerd dierenarts. Voor acute/ernstige dingen kun je uiteraard het beste naar een dierenarts in de buurt gaan, maar als het minder hevig is, dan kan dit een mooie oplossing zijn, waarvoor je bijvoorbeeld niet vrij hoeft te nemen of de deur uit moet of moet betalenquote:
I lolledquote:
Dagelijks zalmolie door het eten kan nog welleens helpen tegen een droge(re) huid.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:01 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Omdat ze het al heel lang heeft en er eerlijk gezegd geen last van lijkt te hebben. Dierenarts heeft er ook nooit wat van gezegd bij reguliere check-ups en bij het uitknijpen van d'r anaalklieren (waar ze wel vaak last van heeft). Kattenroos is ook niet heel erg ofzo, alleen wil ik graag weten hoe ik het het beste kan oplossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you can't blow them away with your brilliance
Baffle them with your bullshit.
afvallenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef meneerfiets het volgende:
Vraag 1 : Ik een 4-jarige kat met veel overgewicht , hierdoor kan ze zich niet volledig meer wassen en ontstaan er 'bobbels' op haar haar rug , ik zie dat ze er last van heeft maar wat te doen?
Alvast bedankt
Beste kat, misschien een dieet, meer bewegen en een dagelijkse borstelbeurt aan je blikopener vragen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef meneerfiets het volgende:
Vraag 1 : Ik een 4-jarige kat met veel overgewicht , hierdoor kan ze zich niet volledig meer wassen en ontstaan er 'bobbels' op haar haar rug , ik zie dat ze er last van heeft maar wat te doen?
Alvast bedankt
Ze heeft een afwijking waardoor dat niet mogelijk is..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef Ferdii het volgende:
[..]
afvallen![]()
hoef je geen dierenarts voor te zijn
Dan moet je de kat in laten slapen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Ze heeft een afwijking waardoor dat niet mogelijk is..
Dat dacht ik ook al haha.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:41 schreef Jan-Peter. het volgende:
Dierenarts van Beaphar... dat worden dus "Wij van Wc-Eend adviezen".
Hier nog zo een, maar haar hele onderbuikje is kaalquote:Op maandag 8 juli 2013 23:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb een mooie zwarte kat die echter de laatste maanden regelmatig zijn buik heftig likt. Het is zo erg dat daar inmiddels een lelijke kale plek is ontstaan. Verder zijn er geen problemen met hem. Hij eet goed, is erg speels en alert. Heeft een mooie glanzende vacht (alleen dat kale buikje, hë),
Zou het iets ernstigs kunnen zijn, of gaat dit vanzelf weer over?
Een heel goede vraag! Een dierenarts volgt 6 jaar lang een universitaire studie, dat is net zo lang als de basisopleiding Geneeskunde. Maar een humane arts focust zich op 1 diersoort, namelijk de mens, terwijl een dierenarts alle ins & outs van vele diverse soorten moet kennen, van kip tot paard. Bovendien is de dierenarts in een eerstelijns praktijk het manusje-van-alles: tandarts, chirurg, verloskundige, voedingsdeskundige, psycholoog, manager enz. De dierenarts is eigenlijk nooit klaar met lerenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:10 schreef µ het volgende:
Niet per se een dierenvraag, maar klopt het dat de opleiding voor dierenarts lastiger is dan de gemiddelde opleiding van een huisarts?
1. Jij zorgt heel goed voor jouw Golden, petje af! Anarthron is een relatief nieuw middel in Nederland en er is nog niet zo veel ervaring mee. Ik hoor wel positieve verhalen van eigenaren, maar ook verhalen dat er toch geen verbetering opgetreden is. Als je alles geprobeerd hebt, en carprofen niet (voldoende) werkt, is het zeker een optie. Dit middel heeft wel de nodige bijwerkingen, maar dat hebben de pijnstillers (carprofen) ook. Anarthron mag dan ook niet samen met een andere pijnstiller gebruikt worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:51 schreef Qwea het volgende:
Nou dan heb ik ook wel een vraag.
2 eigenlijk.
Ik heb een 13,5 jarige Golden Retriever met zware artrose in zijn achterhand. Hij krijgt de gangbare dingen zoals carprofen (max dosis), groenlipmossel, visolie capsules, hills J/D en glucosamine, vsm en chondroitine al. Bent u bekend met Anarthron? Zo ja, wat zijn uw ervaringen mbt zware achterhand artrose en Anarthron?
Vraag 2:
Heeft u ervaring op het gebied van acupunctuur icm artrose? Zo ja, wat zijn deze ervaringen?
Dierenartsen baseren hun adviezen op “evidence based medicine”. Er moet dus een wetenschappelijk bewijs zijn dat iets werkt voordat wij dat gaan voorschrijven. De voermerken die te koop zijn bij de dierenarts hebben onderzoek verricht naar de voordelen van hun voer in de behandeling van een bepaalde ziekte. Het onderzoek kost geld, dus dat verklaart mede de prijs van het voer. Naar de voordelen van BARF is helaas (nog) weinig onderzoek gedaan, dus eventuele advies kan alleen gebaseerd worden op persoonlijke ervaring danwel ervaring van derden. Dus de eerste stap voor jou zou dan kunnen zijn om je dierenarts te vragen of hij/zij open staat voor BARF en anders of hij/zij je wil doorsturen. Voedingsallergie bij honden wordt meestal veroorzaakt door dierlijk eiwit. Allergie voor rundvlees of kip komt bijvoorbeeld behoorlijk vaak voor, dus barfen met een hond met voedingsallergie is nogal lastig. Vaststellen van de diagnose voedingsallergie is sowieso een langdurig traject: je moet eerst 6-8 weken een uitsluitingdieet volgen, als die aanslaat, provoceren met oud voer enz, enz. Vele eigenaren vinden het al lastig met 1 soort brokjes vol te houden, laat staan dat zij Barf menu’s moeten gaan samenstellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:33 schreef Ynske het volgende:
In hoeverre adviseren dierenartsen echt voor het duurdere merk voeding dat zij verkopen in plaats van bijvoorbeeld Barf oid bij een hond bij een allergie?
Je kunt een dierenarts in een dierentuin worden als je gewone dierenarts bent! Maar de dierentuindierenartsen die ik ken, hebben wel tijdens en na hun studie een extra cursus en nascholingen gevolgd over exotische en bijzondere dieren. En vaak ook een stage in Afrika of een ander warm oord. Het is heel leuk afwisselend werk, maar ook best wel zwaar, want je heb heel veel verschillende dieren onder je hoede. Ene dag behandel je een vogelspin en andere dag een olifant!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:13 schreef Ireth het volgende:
Vraag van mijn dochter (9 jaar):
Moet je om dierenarts in een dierentuin te worden een speciale opleiding volgen of kan je dat ook worden als je 'gewoon' dierenarts bent?
Dit had de mijne ook (ook een mooie zwarte katquote:Op maandag 8 juli 2013 23:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb een mooie zwarte kat die echter de laatste maanden regelmatig zijn buik heftig likt. Het is zo erg dat daar inmiddels een lelijke kale plek is ontstaan. Verder zijn er geen problemen met hem. Hij eet goed, is erg speels en alert. Heeft een mooie glanzende vacht (alleen dat kale buikje, hë),
Zou het iets ernstigs kunnen zijn, of gaat dit vanzelf weer over?
Welkom en wat leuk!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Wat veel goeie vragen al hier. Ik ga er nu alvast een paar beantwoorden..
Wat leuk dat de beroemde Cesar Milan mij ook een vraag stelt! Ik voel mij erg vereerd!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:39 schreef CesarMilan het volgende:
Vraagje over onze Westy, ruim 15,5 jaar oud. Ze knauwt/likt wel eens aan haar voorpoten op een manier dat ze volgens mij zichzelf wel eens pijn doet. Ze is niet geholpen en heeft wel eens een schijnzwangerschap gehad in het verleden. Ook heeft ze met regelmaat oorontsteking gehad (dit gaat nu eigenlijk heel goed). Volgens onze dierenarts kan het knabbelen aan haar poten/en de oorontsteking komen door een allergie. Echter zijn we er nooit achter kunnen komen.. of dit ook écht zo is of waar het vandaan zou kunnen komen. Verder is ze nog vitaal en wil ze altijd mee. Ik vroeg me af of het kan dat het knabbelen aan de poten kan komen door haar hormoonhuishouding. (Ik heb wel eens een verhaal gehoord over een hond waarbij een vorm van zelfverminking hierdoor werd veroorzaakt).
Of is dit vergezocht?
Tof van je dat je dit doet!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Wat veel goeie vragen al hier. Ik ga er nu alvast een paar beantwoorden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |