abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128719311
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën.

Iedereen is welkom.

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_128719364
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
, ik vind dat die persoon moet worden vrijgelaten aangezien belastingontduiking naar mijn idee gelegaliseerd moet worden'.
De lobertarische methodiek O+
pi_128719454
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat de ban van VS nu niet bepaald op zich stond? Er is een viertal mensen verbannen vanwege continue gekut, gekloot, gezuig en gezeik. Vele malen is vriendelijk en minder vriendelijk verzocht om dat gedrag aan te passen. Dat bleek geen optie, dan resteert ons helaas weinig andere maatregelen...
Huh? Wie is nummer 4 als ik vragen mag?
pi_128719462
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De lobertarische methodiek O+
Maar hoe kun je je in een discussie nou in godsnaam 'verschuilen' achter de wet?
  maandag 8 juli 2013 @ 13:48:22 #5
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_128719466
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ik gok de ex FA.
pi_128719475
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Remlof al een tijdje terug.
pi_128719491
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar hoe kun je je in een discussie nou in godsnaam 'verschuilen' achter de wet?
Onze democratische rechtsstaat als kader nemen voor een discussie vind ik niet zo vreemd.
pi_128719497
Oh ja, stom van me.
pi_128719508
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
We hebben niet voor niets een wet, lijkt mij.

Lekker bijdehand discussie voeren. 'Ja, ik vind dat die persoon moet worden vrijgelaten aangezien belastingontduiking naar mijn idee gelegaliseerd moet worden'.
Een politieke discussie gaat naar mijn mening over de vraag wat een goede of rechtvaardige wet is. Zodra je elke wet gelijkschakelt met wat goed of rechtvaardig is, is er geen politieke discussie meer. In zo'n geval ben je hoogstens een jurist die wat wetteksten herhaalt. Huidige wetgeving is het uitgangspunt van een discussie, maar slechts een uitgangspunt.
pi_128719770
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onze democratische rechtsstaat als kader nemen voor een discussie vind ik niet zo vreemd.
Een discussie vereist eigenlijk in bredere zin een behoorlijke gemeenschappelijke basis.
Er valt bijvoorbeeld niet of nauwelijks te discussiëren met gelovigen die er een letterlijke interpretatie van hun heilige boeken op nahouden. Dan is immers 'X is wenselijk, want zo staat het in de bijbel' een valide argument, terwijl dit voor elke niet strenggelovige niet het geval is.
Dan kun je hoog en laag springen, maar je gaat nooit ergens komen.
Hetzelfde geldt ook met het BNW volk dat bij voorbaat informatie uit wetenschappelijke tijdschriften, van instituten als het CBS en het RIVM en dergelijke afserveert als 'propaganda uit de msm' (Behalve uiteraard wanneer de uitkomst in hun straatje past).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_128719836
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een discussie vereist eigenlijk in bredere zin een behoorlijke gemeenschappelijke basis.
Er valt bijvoorbeeld niet of nauwelijks te discussiëren met gelovigen die er een letterlijke interpretatie van hun heilige boeken op nahouden. Dan is immers 'X is wenselijk, want zo staat het in de bijbel' een valide argument, terwijl dit voor elke niet strenggelovige niet het geval is.
Hetzelfde geldt ook met het BNW volk dat bij voorbaat informatie uit wetenschappelijke tijdschriften, van instituten als het CBS en het RIVM en dergelijke afserveert als 'propaganda uit de msm' (Behalve uiteraard wanneer de uitkomst in hun straatje past).
Zo'n beetje de reden dat ik inderdaad maar met veel discussies gestopt ben.
pi_128719866
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Een politieke discussie gaat naar mijn mening over de vraag wat een goede of rechtvaardige wet is. Zodra je elke wet gelijkschakelt met wat goed of rechtvaardig is, is er geen politieke discussie meer. In zo'n geval ben je hoogstens een jurist die wat wetteksten herhaalt. Huidige wetgeving is het uitgangspunt van een discussie, maar slechts een uitgangspunt.
Oke, hierin heb je volledig gelijk. Echter, wat ik hekel is dat bepaalde zogenaamde verzachtende omstandigheden worden genegeerd en dat men direct schreeuwt om een extreem zware straf. Zo hoort de wet naar mijn idee niet te werken.
pi_128719882
Maar goed, even een muziekje voor de afwas.

pi_128719956
quote:

[..]

helemaal mee eens.
pi_128719990
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar hoe kun je je in discussie nou in godsnaam 'verschuilen' achter de wet?
Dat kan prima. Door alleen maar te hameren op de bestaande situatie, zonder de wil om ook maar iets te veranderen, zelfs als die verandering positief zou kunnen zijn. Zo kun je effectief elke discussie dwarsbomen of kapotmaken.
pi_128720008
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je snapt er volgens mij meer van dan die andere POL-mods bij elkaar.
pi_128720054
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je snapt er volgens mij meer van dan die andere POL-mods bij elkaar.
Niet van dat ontwijkende gedrag, spui je gal eens direct naar de POL-mods, dan is er tenminste ruimte voor toelichting en discussie in plaats van enkel je gelaster...
pi_128720121
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat kan prima. Door alleen maar te hameren op de bestaande situatie, zonder de wil om ook maar iets te veranderen, zelfs als die verandering positief zou kunnen zijn. Zo kun je effectief elke discussie dwarsbomen of kapotmaken.
Je moet echter ook beseffen dat onze rechtsspraak en democratie bepaalde grondbeginselen hebben. Dat willens en wetens keer op keer negeren om je eigen stokpaardjes maar te kunnen berijden is niet zo gek sterk...
pi_128720206
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat jij alle haken en ogen die een rechter mee laat wegen altijd van de hand wijst. Een scooter-mannetje dat een oud vrouwtje doodrijdt moet, als het aan jou ligt, jaren zitten. Er is geen enkele ruimte voor nuance en er wordt nauwelijks gekeken naar de omstandigheden die hebben geleid tot het ongeval.

Niets mis met een fundamentele discussie over wetgeving. Simpelweg schreeuwen om de zwaarste straf is echter iets compleet anders en heeft ook niets met een fundamentele discussie te maken.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:12:01 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128720232
Kritiek van Elfletterig lijkt me in de eerste plaats lof voor de POL-moderators te impliceren.
pi_128720421
quote:

[..]

Maar bij een overwegend gemeenschappelijke basis is er weer geen punt van discussie. :P. Sowieso, discussies hebben pas 'nut' als er daadwerkelijk ergens een besluit over genomen moet worden, als er een knoop doorgehakt moet worden. En dan nog eik, dan wordt ms iets besloten wat niet overeenkomt met de eigen opinie, dat is dan vaak nog steeds geen reden om de eigen mening te herzien, zolang die visie hebben in de praktijk geen conflicten oplevert.

En wanneer er 2 partijen tegenover elkaar staan die het niet eens kunnen worden en er moet toch 1 van de 2 opties gekozen worden.... dat gebeurt toch gewoon niet? Het probleem is dat wat wel en niet feiten en argumenten zijn door mensen verschillend beoordeeld worden, als je ver genoeg gaat doorzoeken meestal op basis van persoonlijke ervaringen.
pi_128720520
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, hierin heb je volledig gelijk. Echter, wat ik hekel is dat bepaalde zogenaamde verzachtende omstandigheden worden genegeerd en dat men direct schreeuwt om een extreem zware straf. Zo hoort de wet naar mijn idee niet te werken.
Tsja, daar ben ik ook absoluut geen voorstander van. Maar dat is mijns inziens gewoon dom schreeuwen en er klakkeloos vanuit gaan dat rechters hun werk niet goed doen (waarmee je enige expertise bij rechtsgeleerden ontkent). Dit zegt meer iets over de burgers dan over de werking van een wet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 14:20:57 ]
pi_128720541
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat jij alle haken en ogen die een rechter mee laat wegen altijd van de hand wijst. Een scooter-mannetje dat een oud vrouwtje doodrijdt moet, als het aan jou ligt, jaren zitten. Er is geen enkele ruimte voor nuance en er wordt nauwelijks gekeken naar de omstandigheden die hebben geleid tot het ongeval.

Niets mis met een fundamentele discussie over wetgeving. Simpelweg schreeuwen om de zwaarste straf is echter iets compleet anders en heeft ook niets met een fundamentele discussie te maken.
Ik kan me van alles voorstellen bij zaken die rechters al dan niet meewegen. Ik denk alleen anders over de ernst van roekeloos gedrag en de dodelijke consequenties daarvan. Maar goed, we hoeven dat soort discussies hier niet te gaan voeren. Ik gaf slechts aan waarom ik wel een beetje klaar ben met dat soort discussies.
pi_128720551
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:12 schreef Reya het volgende:
Kritiek van Elfletterig lijkt me in de eerste plaats lof voor de POL-moderators te impliceren.
Maar we proberen ook de liefhebbers van spruitjeslucht te plezieren.
pi_128720594
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Ik gaf slechts aan waarom ik wel een beetje klaar ben met dat soort discussies.
Ik ben nog niet klaar met mijn zoektocht naar de bron van je laster over POL. Ga je dat nog toelichten?
pi_128720692
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan me van alles voorstellen bij zaken die rechters al dan niet meewegen. Ik denk alleen anders over de ernst van roekeloos gedrag en de dodelijke consequenties daarvan. Maar goed, we hoeven dat soort discussies hier niet te gaan voeren. Ik gaf slechts aan waarom ik wel een beetje klaar ben met dat soort discussies.
Dus omdat je tegengas krijgt ben je een beetje klaar met dergelijke discussies?
pi_128721532
Bezint eer ge begint zou moeten verschijnen voordat iemand dit forum bezoekt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128721663
Nou vooruit dan maar weer.
pi_128722008
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben nog niet klaar met mijn zoektocht naar de bron van je laster over POL. Ga je dat nog toelichten?
Ik heb al drie keer gezegd dat ik dat niet ga doen. Je weet de weg naar de Forum Admins. Succes daar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat je tegengas krijgt ben je een beetje klaar met dergelijke discussies?
Het is meer dat je er na verloop van tijd wel een keertje klaar mee bent.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:14:14 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128722349
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb al drie keer gezegd dat ik dat niet ga doen. Je weet de weg naar de Forum Admins. Succes daar.
En wat voegt dat precies toe?
En waarom is het zo lastig om je laster concreet te onderbouwen? Is het toch niet meer dan de borrelende onderbuik?

[..]
quote:
Het is meer dat je er na verloop van tijd wel een keertje klaar mee bent.
Waarom ga je er dan toch, steeds zuurder, mee door?
  maandag 8 juli 2013 @ 15:21:01 #32
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_128722398
Ik mis "Klep dicht!" :{.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:21:19 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128722407
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En wat voegt dat precies toe?
En waarom is het zo lastig om je laster concreet te onderbouwen? Is het toch niet meer dan de borrelende onderbuik?

[..]

[..]

Waarom ga je er dan toch, steeds zuurder, mee door?
Nu is het wel weer eens mooi geweest.
  † In Memoriam † maandag 8 juli 2013 @ 15:22:04 #34
137949 Disana
pi_128722432
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:21 schreef GSbrder het volgende:
Ik durf niet meer te posten.
pi_128722478
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:21 schreef GSbrder het volgende:
Schuld van Israël.
pi_128722509
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Schuld van Israël.
;(
  maandag 8 juli 2013 @ 15:31:21 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_128722755
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik durf niet meer te posten.
Begrijpelijk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_128722858
Iedereen is sterfelijk, zo blijkt maar weer.
pi_128723096
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Nu is het wel weer eens mooi geweest.
Ik wil graag feedback krijgen om mijn competenties te kunnen verbeteren.
pi_128723153
quote:
Goede analyse inderdaad, de rol van Duitsland is wat dubieuzer dan wij graag geloven. Anderzijds lijkt de Duitse overheid het land gewoon goed te hebben gediend, met als gevolg minder oog voor de EU.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:45:56 #41
33189 RM-rf
1/998001
pi_128723238
quote:
Interssant zeker, maar of het nu zo 'juist' is weet ik niet... ergens heb ik het idee dat de causualiteit niet werkelijk duidelijk bewezen is...

het klopt zekler dat duitsland met bv de invoering van Riester- en Rürup-rente (in 2002 en 2005 ingevoerd) snel een spaaroverschot hebben gekregen, en dat ook sterk zijn gaan investeren in bv zuid-europa... maar het is nogal een stap verder om te gaan claimen dat enkel daardoor de zuid-eruopeanen zozeer in de problemen kwamen...

Punt is eerder dat in diezelfde tijd die landen zelf ook zuinig beleid hadden kunnen invoeren en sterke hervormingen om hun begrotingen op orde te krijgen (zoals de duitsers ook deden) maar dat nalieten en het op een ineenklappen ook lieten aankomen.

Hooguit lijkt het wel een goede uitleg waarom het zo gevaarlijk is é'en muntunie te hebben zonder voldoende politieke afstemming van nationaal beleid... Op deze manier is het inderdaad zo dat de duitsers met hun beleid deels de rest van europa uitzuigen als een vampier zijn slachtoffer, maar je kunt hetd e duitsers eigenlijk evenmin kwalijk nemen dat ze zinnig financieel economisch beleid nagestreefd hebben vanaf 2000, en andere landen dat nalieten, en de duitsers nu de vruchten plukken van hun juiste keuze's

Dat zou zijn alsof je de mensen die geen overdreven Tophypotheken tussen 2003 en 2008 afsloten nu laat betalen voor de restschulden van al diegenen die te zware hypotheken wél aangingen en ze nu niet blijken te kunnen betalen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 8 juli 2013 @ 16:06:51 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128723982
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hooguit lijkt het wel een goede uitleg waarom het zo gevaarlijk is é'en muntunie te hebben zonder voldoende politieke afstemming van nationaal beleid... Op deze manier is het inderdaad zo dat de duitsers met hun beleid deels de rest van europa uitzuigen als een vampier zijn slachtoffer, maar je kunt hetd e duitsers eigenlijk evenmin kwalijk nemen dat ze zinnig financieel economisch beleid nagestreefd hebben vanaf 2000, en andere landen dat nalieten, en de duitsers nu de vruchten plukken van hun juiste keuze's
Bestaat er zoiets als zinnig economisch beleid, en zoja, hoe definieer je dat? Ik zou zeggen dat Duitsland vooral om negatieve redenen als voorbeeld wordt gezien: de situatie waarin landen als Italië en Spanje zich bevinden, is vermeden. Verder zie ik vooral een grote dosis toeval, wat historisch geërfde instituties en enkele ingrepen die pijnlijk, maar ook vrij simpel, waren.
pi_128724180
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als zinnig economisch beleid, en zoja, hoe definieer je dat?
Een beetje sparen zodra het goed gaat en uitgeven wanneer het iets minder gaat.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:13:35 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128724213
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:12 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Een beetje sparen zodra het goed gaat en uitgeven wanneer het iets minder gaat.
pi_128724229
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als zinnig economisch beleid, en zoja, hoe definieer je dat? Ik zou zeggen dat Duitsland vooral om negatieve redenen als voorbeeld wordt gezien: de situatie waarin landen als Italië en Spanje zich bevinden, is vermeden. Verder zie ik vooral een grote dosis toeval, wat historisch geërfde instituties en enkele ingrepen die pijnlijk, maar ook vrij simpel, waren.
Waarom zou Merkel Italië en Spanje willen vernederen?
  maandag 8 juli 2013 @ 16:14:34 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128724245
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:14 schreef waht het volgende:

[..]

Waarom zou Merkel Italië en Spanje willen vernederen?
Ik denk niet dat zij die ambitie heeft.
pi_128724314
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zij die ambitie heeft.
Oh, ik las iets anders dan wat er stond. :')
pi_128724448
Neemt niet weg dat de periferie minstens net zoveel 'slachtoffer' is van eigen hebzucht als van Duitse export.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:20:15 #49
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128724464
Raad-het-citaat:

quote:
Verder en verder in de EU-llende
pi_128724502
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:20 schreef Reya het volgende:
Raad-het-citaat:

[..]

Een willekeurige bezoeker van de delen van dit forum waar de actualiteit wordt besproken?

Of Geertje W. natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')