De lobertarische methodiekquote:Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
, ik vind dat die persoon moet worden vrijgelaten aangezien belastingontduiking naar mijn idee gelegaliseerd moet worden'.
Huh? Wie is nummer 4 als ik vragen mag?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat de ban van VS nu niet bepaald op zich stond? Er is een viertal mensen verbannen vanwege continue gekut, gekloot, gezuig en gezeik. Vele malen is vriendelijk en minder vriendelijk verzocht om dat gedrag aan te passen. Dat bleek geen optie, dan resteert ons helaas weinig andere maatregelen...
Maar hoe kun je je in een discussie nou in godsnaam 'verschuilen' achter de wet?quote:
Ik gok de ex FA.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Huh? Wie is nummer 4 als ik vragen mag?
Remlof al een tijdje terug.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Huh? Wie is nummer 4 als ik vragen mag?
Onze democratische rechtsstaat als kader nemen voor een discussie vind ik niet zo vreemd.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hoe kun je je in een discussie nou in godsnaam 'verschuilen' achter de wet?
Een politieke discussie gaat naar mijn mening over de vraag wat een goede of rechtvaardige wet is. Zodra je elke wet gelijkschakelt met wat goed of rechtvaardig is, is er geen politieke discussie meer. In zo'n geval ben je hoogstens een jurist die wat wetteksten herhaalt. Huidige wetgeving is het uitgangspunt van een discussie, maar slechts een uitgangspunt.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
We hebben niet voor niets een wet, lijkt mij.
Lekker bijdehand discussie voeren. 'Ja, ik vind dat die persoon moet worden vrijgelaten aangezien belastingontduiking naar mijn idee gelegaliseerd moet worden'.
Een discussie vereist eigenlijk in bredere zin een behoorlijke gemeenschappelijke basis.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onze democratische rechtsstaat als kader nemen voor een discussie vind ik niet zo vreemd.
Zo'n beetje de reden dat ik inderdaad maar met veel discussies gestopt ben.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een discussie vereist eigenlijk in bredere zin een behoorlijke gemeenschappelijke basis.
Er valt bijvoorbeeld niet of nauwelijks te discussiëren met gelovigen die er een letterlijke interpretatie van hun heilige boeken op nahouden. Dan is immers 'X is wenselijk, want zo staat het in de bijbel' een valide argument, terwijl dit voor elke niet strenggelovige niet het geval is.
Dan kun je hoog en laag springen, maar je gaat nooit ergens komen.
Hetzelfde geldt ook met het BNW volk dat bij voorbaat informatie uit wetenschappelijke tijdschriften, van instituten als het CBS en het RIVM en dergelijke afserveert als 'propaganda uit de msm' (Behalve uiteraard wanneer de uitkomst in hun straatje past).
Oke, hierin heb je volledig gelijk. Echter, wat ik hekel is dat bepaalde zogenaamde verzachtende omstandigheden worden genegeerd en dat men direct schreeuwt om een extreem zware straf. Zo hoort de wet naar mijn idee niet te werken.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een politieke discussie gaat naar mijn mening over de vraag wat een goede of rechtvaardige wet is. Zodra je elke wet gelijkschakelt met wat goed of rechtvaardig is, is er geen politieke discussie meer. In zo'n geval ben je hoogstens een jurist die wat wetteksten herhaalt. Huidige wetgeving is het uitgangspunt van een discussie, maar slechts een uitgangspunt.
helemaal mee eens.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een discussie vereist eigenlijk in bredere zin een behoorlijke gemeenschappelijke basis.
Er valt bijvoorbeeld niet of nauwelijks te discussiëren met gelovigen die er een letterlijke interpretatie van hun heilige boeken op nahouden. Dan is immers 'X is wenselijk, want zo staat het in de bijbel' een valide argument, terwijl dit voor elke niet strenggelovige niet het geval is.
Hetzelfde geldt ook met het BNW volk dat bij voorbaat informatie uit wetenschappelijke tijdschriften, van instituten als het CBS en het RIVM en dergelijke afserveert als 'propaganda uit de msm' (Behalve uiteraard wanneer de uitkomst in hun straatje past).
Dat kan prima. Door alleen maar te hameren op de bestaande situatie, zonder de wil om ook maar iets te veranderen, zelfs als die verandering positief zou kunnen zijn. Zo kun je effectief elke discussie dwarsbomen of kapotmaken.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hoe kun je je in discussie nou in godsnaam 'verschuilen' achter de wet?
Je snapt er volgens mij meer van dan die andere POL-mods bij elkaar.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een politieke discussie gaat naar mijn mening over de vraag wat een goede of rechtvaardige wet is. Zodra je elke wet gelijkschakelt met wat goed of rechtvaardig is, is er geen politieke discussie meer. In zo'n geval ben je hoogstens een jurist die wat wetteksten herhaalt. Huidige wetgeving is het uitgangspunt van een discussie, maar slechts een uitgangspunt.
Niet van dat ontwijkende gedrag, spui je gal eens direct naar de POL-mods, dan is er tenminste ruimte voor toelichting en discussie in plaats van enkel je gelaster...quote:Op maandag 8 juli 2013 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je snapt er volgens mij meer van dan die andere POL-mods bij elkaar.
Je moet echter ook beseffen dat onze rechtsspraak en democratie bepaalde grondbeginselen hebben. Dat willens en wetens keer op keer negeren om je eigen stokpaardjes maar te kunnen berijden is niet zo gek sterk...quote:Op maandag 8 juli 2013 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat kan prima. Door alleen maar te hameren op de bestaande situatie, zonder de wil om ook maar iets te veranderen, zelfs als die verandering positief zou kunnen zijn. Zo kun je effectief elke discussie dwarsbomen of kapotmaken.
Probleem is vooral dat jij alle haken en ogen die een rechter mee laat wegen altijd van de hand wijst. Een scooter-mannetje dat een oud vrouwtje doodrijdt moet, als het aan jou ligt, jaren zitten. Er is geen enkele ruimte voor nuance en er wordt nauwelijks gekeken naar de omstandigheden die hebben geleid tot het ongeval.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat kan prima. Door alleen maar te hameren op de bestaande situatie, zonder de wil om ook maar iets te veranderen, zelfs als die verandering positief zou kunnen zijn. Zo kun je effectief elke discussie dwarsbomen of kapotmaken.
Maar bij een overwegend gemeenschappelijke basis is er weer geen punt van discussie.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, daar ben ik ook absoluut geen voorstander van. Maar dat is mijns inziens gewoon dom schreeuwen en er klakkeloos vanuit gaan dat rechters hun werk niet goed doen (waarmee je enige expertise bij rechtsgeleerden ontkent). Dit zegt meer iets over de burgers dan over de werking van een wet.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, hierin heb je volledig gelijk. Echter, wat ik hekel is dat bepaalde zogenaamde verzachtende omstandigheden worden genegeerd en dat men direct schreeuwt om een extreem zware straf. Zo hoort de wet naar mijn idee niet te werken.
Ik kan me van alles voorstellen bij zaken die rechters al dan niet meewegen. Ik denk alleen anders over de ernst van roekeloos gedrag en de dodelijke consequenties daarvan. Maar goed, we hoeven dat soort discussies hier niet te gaan voeren. Ik gaf slechts aan waarom ik wel een beetje klaar ben met dat soort discussies.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat jij alle haken en ogen die een rechter mee laat wegen altijd van de hand wijst. Een scooter-mannetje dat een oud vrouwtje doodrijdt moet, als het aan jou ligt, jaren zitten. Er is geen enkele ruimte voor nuance en er wordt nauwelijks gekeken naar de omstandigheden die hebben geleid tot het ongeval.
Niets mis met een fundamentele discussie over wetgeving. Simpelweg schreeuwen om de zwaarste straf is echter iets compleet anders en heeft ook niets met een fundamentele discussie te maken.
Maar we proberen ook de liefhebbers van spruitjeslucht te plezieren.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:12 schreef Reya het volgende:
Kritiek van Elfletterig lijkt me in de eerste plaats lof voor de POL-moderators te impliceren.
Ik ben nog niet klaar met mijn zoektocht naar de bron van je laster over POL. Ga je dat nog toelichten?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik gaf slechts aan waarom ik wel een beetje klaar ben met dat soort discussies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |