Als Obama de grondlegger van het zionisme bezoekt, is dat een politiek signaal dat hij achter het zionisme staat lijkt me... Israël erkent de zionistische wetten en zolang Israël deze erkent zal er geen enkele 'vluchteling' terug komen. Dat kunnen wij niet accepteren. Er zitten al meer dan genoeg trojaanse paarden in Israël, het wordt tijd dat daar eens met de grove borstel wordt doorgegaanquote:Op maandag 8 juli 2013 17:34 schreef Peunage het volgende:Wat is dit nou weer voor bullshit? Leuk dat Obama een dode zionist bezoekt, maar dat betekent nog niet dat zionistische wetten iemand iets boeien of dat jij in een discussie kunt roepen 'ja, maar zionistische/joodse wetten zeggen zus en zo'. Het maakt echt niemand uit wat die wetten precies zeggen, want niet iedereen erkent ze.
Maar zie je niet hoe hard je hier wel niet faalt? Je hebt het over Palestijnse vluchtelingen en springt ineens over dat Israël hier het slachtoffer is. Hoe zijn die Palestijnen toch vluchteling geworden?
Ben je zo laag gezonken dat je het niet eens meer gaat hebben over hoe die mensen allemaal vluchteling zijn geworden en schuift de verantwoordelijkheid op andere landen?
En nee, nergens worden zomaar even 6 miljoen vluchtelingen in de maatschappij 'opgenomen'. Dat ze er als vluchtelingen mogen verblijven oké, maar niemand die even 6 miljoen man paspoorten gaat geven.
Het feit dat je het een "aanname" noemt, bewijst jouw subjectiviteit en ondermijnt jouw geloofwaardigheidquote:Aanname. Maar als het toch oorlog worden dan ga je je natuurlijk meteen als beesten gedragen en zomaar beginnen met jezelf land toe-eigenen? Het hoefde helemaal niet tot oorlog uit te draaien, maar wel als je grijpgrage handjes hebt.

Ik zie geen reden voor wat voor Arabieren dan ook om alles op alles te zetten om Israel te laten verdwijnen. Tot nadeel van de Palestijnen, die aan hun lot overgelaten worden.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:03 schreef vladesk het volgende:
[..]
Alleen hadden de kruisvaarders geen nucleaire wapens natuurlijk
Nuja, als de arabieren echt willen zullen ze er uiteindelijk wel in slagen, maar dan weten ze ook dat het één groot slagveld zal worden (aan beide zijden)
Het is te zien wat ze er voor over hebben natuurlijk voor de verdwijning van de staat Israël
Ik ben in ieder geval bereid te sterven voor de staat Israël

Jezus is de zoon van god, die een nieuwe interpretatie van de oude wetten bracht. En interpretatie die de joden verwierpen tot en met het laten kruisigen van hem.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:25 schreef vladesk het volgende:
[..]
Jezus is een Jood, die gaat zijn eigen volk niet uitroeien

Ik las ergens dat alleen het Jordaanse leger, getraind door de Britten, partij was in de oorlog van 1948 en zelfs gebied wist te veroveren.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
*Grinnik* Ik kan niet wachten op de dag dat er weer eens kolonnes brandende Arabische tanks in de woestijn staan.
Want dat is wel wat er gaat gebeuren, denk ik, als ze 't op dit moment, of in de nabije toekomst, weer proberen. Als Arabische landen een leger willen vormen die net zo effectief is als Israëls (of een ander typisch Westers) leger, dan is daar een zodanige cultuurverandering voor nodig dat de noodzaak om Israël weg te vagen, dan waarschijnlijk ook verdwenen is. Oftewel, tegen die tijd hoeft 't niet meer.
Ik heb 't vanuit mijn interessegebied (krijgshistorie) altijd interessant gevonden waarom Arabische landen geen vuist hebben kunnen maken tegen de 'rest van de wereld' de afgelopen driehonderd jaar. Grotendeels kwam dat doordat de Islamitische wereld de industriële en strategische veranderingen niet hebben kunnen bijbenen, omdat de cultuur daar niet geschikt voor bleek te zijn. Tegenwoordig nog steeds. Je ziet Arabische legers met moderne wapens, moderne tenues, moderne pantserwagens en met (op 't oog) indrukwekkende parades etcetera, maar verder totaal ineffectief. Een krijgsmacht werkt pas goed op het moment dat alle onderdelen correct met elkaar samenwerken. En dat zit er bij Arabische legers niet in. Je zag het in de eerste- en tweede wereldoorlog, je zag het (vooral) in de Arabisch-Israëlische oorlogen, je ziet het nu weer met het Libische en Syrische leger die een 'paar' slechtbewapende opstandelingen er niet onder weten te krijgen. Ze krijgen 't kunstje van moderne oorlogsvoering gewoon niet onder de knie.
Er zijn veel oorzaken aan te wijzen, maar de meeste schrijvers zijn het er wel over eens dat de militaire hierarchie die de Westerse legers zo effectief maakt, maar matig werkt bij Arabische legers. Of dat komt door de islamitische cultuur en levenswijze, mag bediscussieerd worden, maar ik heb het idee dat de commandostructuren voornamelijk slecht werken omdat Arabieren (en andere Islamitische volkeren) zich maar moeilijk door een ander iets laten vertellen.
Arabische landen verwesteren echter in rap tempo (zie de Lente en vooral de gebeurtenissen in Egypte de afgelopen tijd), dat brengt ongetwijfeld een culturele omslag met zich mee. Kijk maar eens hoe de volkeren nu willen vechten voor hun vrijheid, wat een betrekkelijk betekenisloze uitdrukking was in Islamitische landen. Dus kan het goed zijn dat tegen de tijd dat ze zijn 'bijgebeend', ze Israël gewoon kunnen accepteren als buurman en als handelspartner, net als wij in het westen dat doen.

Jouw bronnen kennen we inderdaad nu welquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat alleen het Jordaanse leger, getraind door de Britten, partij was in de oorlog van 1948 en zelfs gebied wist te veroveren.
En dat laten vertellen door meerderen? Ik begreep dat dat in het Israelische leger ook een probleem is en dat soldaten orders gewoon aan hun laars lappen. Maar dat heb ik van horen zeggen.
De vraag is trouwens ook, wanneer Israel de buren gewoon kan accepteren als buren. Tot op dit moment lijken velen nog te denken dat de buren een bedreiging zijn.
En verder: ik heb je nog niet mijn respect betuigd voor het bijstellen van je standpunt, zoals je dat eerder beschreef. Hulde daarvoor!

.
. 

Hij hoeft het niet letterlijk te zeggen om het zo over te laten komen. Ik snap ook wel dat het stuk vooral gericht is op Israel, maar daarmee kraakt hij gelijk zijn eigen punt af, door telkens op Israel te reageren dat het ook voor hem een soort obsessie wordt.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat Chinezen 'onze vijand' zijn dan? Ik heb het stukje gelezen, maar hij zegt gewoon dat China de grote concurrent van Amerika is geworden. Waar Amerika al een 'rugzakje' heeft, mbt inmening in het Midden-Oosten heeft China dat niet en zijn ze niet zo hypocriet. Niets meer en niets minder.
Ik betwijfel of je meer Arabieren kent, maar vertel eens een verhaaltje over een Islamitische Arabier die Israel steunt, zelden een tegengekomen eigenlijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ken Arabieren die vóór Israël(voornamelijk omdat ze niet zo van Palestijnen houden) zijn, ik ken Arabieren die tégen zijn, ik ken Arabieren wie het niks kan schelen, etc. Ik ken dan ook veel meer Arabieren dan jou denk ik, dus dat telt ook mee. Overigens zijn alle Christelijke Arabieren die ik ken tégen Israël. Toevallig een kapper waar ik heen ga is een Christelijke Palestijn.
Je ontkent dus dat Joden als minderwaardig werden gezien binnen het Ottomaanse Rijk?quote:Welke vervolgingen bedoel jij? En wat is die onderdanige positie precies? Dat ze Jizya moesten betalen bijvoorbeeld?
Ten eerste werd dat alleen aan de staat betaald, en de laatste staat was de Ottomaanse. Verder werd de Jizya gewoon als belasting geïnd, en het valt in het niet als je het vergelijkt met wat moslims betaalden aan belastingen.

Nou dacht ik dat de NOS serieus en betrouwbaar nieuws bracht. Maar dat ultra-orthodoxe joden de bijbel bestuderen, geloof ik toch niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:45 schreef Kesefkesef het volgende:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews
Ook ultraorthodoxen in leger Israël
[..]
http://nos.nl/artikel/526(...)in-leger-israel.html

Je bent geobsedeerd en het ergste is dat je het wellicht zelf niet doorhebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou dacht ik dat de NOS serieus en betrouwbaar nieuws bracht. Maar dat ultra-orthodoxe joden de bijbel bestuderen, geloof ik toch niet.

Jaja, jij bent bereid om je leven te geven voor de staat israel. Krijg je dan ook 72 maagden?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:51 schreef vladesk het volgende:
De anti zionistische arabieren in Israël zijn echt zo dom. Ze willen het leger niet dienen en haten de staat, en dan zijn ze verbaast dat ze als tweederangsburgers gezien worden

Voor mij is iedereen volwaardig Israëlisch staatsburger: jood christen druze moslim atheïst, zolang hij maar de joodse staat steunt

quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je bent geobsedeerd en het ergste is dat je het wellicht zelf niet doorhebt.
Dat zijn de gevaarlijksten, lui zonder ziekte-inzicht.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je bent geobsedeerd en het ergste is dat je het wellicht zelf niet doorhebt.

Cultuur? Welke cultuur?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:20 schreef vladesk het volgende:
[..]
Heeft niets met racisme maar met behoud van cultuur te maken, ze zeggen toch als hij/zij tot het jodendom bekeert dat het dan wel zou kunnen?
Misschien gaan er wel joden weg uit Israël, maar er komen er meer naar Israël. Israël heeft een positieve immigratiestroom

Je vraagt je af hoe ze zichzelf zo voor de gek kunnen houden maar anderen schijnbaar ook nog.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:49 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de gevaarlijksten, lui zonder ziekte-inzicht.

Ach, als ik op tijd mijn pilletje slik, heb ik nergens last van.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:49 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de gevaarlijksten, lui zonder ziekte-inzicht.

Een, onterechte en ook incorrecte, vraag die al vaker is beantwoord maar als iemand zich zo vrij voelt om Kees22 voor de zoveelste keer van een antwoord te voorzien ga je gang.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Cultuur? Welke cultuur?
In 2005 was eenderde van de joodse Israeli's eerste generatie allochtoon, eenderde tweede generatie allochtoon en eenderde geboren in het gebied dat nu tot de staat Israel hoort, dus in Palestina. Slechts een procent of 20 westers.
Dus welke cultuur moet er behouden worden? Dat bedoel ik niet cynisch of als dooddoener, maar gewoon als vraag.

Wat is er niet betrouwbaar aan het nieuws dat vrome joden de Tora bestuderen??????? Geloof je dat niet???Mannen bestuderen de Tora ,de vrouwen werken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou dacht ik dat de NOS serieus en betrouwbaar nieuws bracht. Maar dat ultra-orthodoxe joden de bijbel bestuderen, geloof ik toch niet.

Nou nee. Ik weet niet waarom Obama het graf van Theodor Herzl bezocht. Het zal wel niet zijn om er op te spugen.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:38 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het Westen steunt het zionisme wel. Zo ging Obama laatst nog het graf van de grondlegger van het zionisme bezoeken, Theodor Herzl. Zoiets doe je niet als je het zionisme niet steunt
Je vergeet de joden.quote:In elk land worden vluchtelingen opgenomen in de maatschappij, op één groep ter wereld na in de hele geschiedenis van deze aardbol: de 'Palestijnen'
Het is niet omdat de joden vervolgd zijn door de Nazi's dat de Palestijnen daar het slachtoffer van moeten zijn.quote:Het is niet omdat de 'palestijnen' gehaat worden door de arabieren dat Israël daar het slachtoffer van moet zijn
In de jaren '30 toch niet. Twee keer niet.quote:[..]
Wat de grenzen van Israël ook gingen zijn, het zou toch altijd op een oorlog uitdraaien

Jawel, ik geloof wel dat ze de tora bestuderen. Maar volgens mij bestaat de bijbel uit het oude èn het nieuwe testament. En dat orthodoxen het nieuwe testament bestuderen komt mij ongeloofwaardig voor.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat is er niet betrouwbaar aan het nieuws dat vrome joden de Tora bestuderen??????? Geloof je dat niet???Mannen bestuderen de Tora ,de vrouwen werken.
Volgens de joodse traditie is het leren van de Tora van allergrootste belang!!
Na duizenden jaren leren men nog steeds de Tora en gaat het avontuur door. Het ontcijferen van de Tora is tot hoge kunst verheven binnen het jodendom
Zoals Ben Bag Bag schreef:
"Bestudeer de Tora en enog eens en nog eens, want alles wat je wilt weten kun je erin vinden"
Tse oelemad!

Kloptquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, ik geloof wel dat ze de tora bestuderen. Maar volgens mij bestaat de bijbel uit het oude èn het nieuwe testament. En dat orthodoxen het nieuwe testament bestuderen komt mij ongeloofwaardig voor.
Ik verwacht van de NOS dat die het verschil tussen tora, oude testament, bijbel en qoran wel weet.
Ik kan geen Hebreeuws /Aramees of Ivriet. Overigens willen meeste satmar joden niet eens Ivriet spreken.quote:Kun je je groet ook vertalen? Ik ken geen Hebreeuws of Ivriet.

Er was een gebruiker die les gaf in het Hebreeuws. En hij had ook wel weet van de Tora. Ik moet even zoeken, misschien heb je er wat aan. Haushofer was zijn naam.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ik kan geen Hebreeuws /Aramees of Ivriet. Overigens willen meeste satmar joden niet eens Ivriet spreken.
Ik ga wel de taal leren maar moet hiervoor naar Amsterdam en zie dat niet zo zitten.Verder moet ik ook nog Hongaars bijspijkeren (haal alles door elkaar)
Ik heb als kind geen joodse opvoeding gehad. Begint nu pas op gang te komen.
Groet is gewoon Sjalom

Ik wil sterven voor de staat Israël . Voor mij is het leven in Israël ofwel nietsquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zie geen reden voor wat voor Arabieren dan ook om alles op alles te zetten om Israel te laten verdwijnen. Tot nadeel van de Palestijnen, die aan hun lot overgelaten worden.
Dus heeft Israel vrij spel om het land in te pikken.
En wat denk je te bereiken met sterven voor de staat Israel? Wat is jouw voordeel daarbij?
Willen sterven voor een staat?
Ik ben een religieus zionist. De Joodse staat is verboden, maar ik ben er zeker van dat G’d liever zijn volk heeft in een verboden joodse staat, dan uitgemoord te worden elders op de wereldquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja, jij bent bereid om je leven te geven voor de staat israel. Krijg je dan ook 72 maagden?
Wat ik nog steeds niet begrijp: je erkent dat jouw god/jouw heilige boek het stichten van een staat verbiedt voor de Messias gekomen is. Je bent geen christen, want voor christenen is de messias al gekomen en dan had je dat argument wel gebruikt. Dus de staat Israel is volgens jouw heilige boek illegaal en een schoffering van gods wil. En jouw god staat er om bekend dat hij behoorlijk streng kan zijn als iemand hem schoffeert.
Toch denk je er mee weg te komen, want die staat is volgens jou noodzakelijk en god beschermt hem. Maar weer niet genoeg, want je denkt een bijdrage te kunnen leveren aan de bescherming van die staat. Wat mij ook geen compliment voor god lijkt.
Dus je erkent jouw god te schofferen en rekent tegelijk op zijn bescherming.
Je geeft je baas een grote bek en rekent op loonsverhoging?
Dat snap ik dus niet.
De Joodse cultuur. Als Joden gaan beginnen mixen, is dat een genocide op de jodenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Cultuur? Welke cultuur?
In 2005 was eenderde van de joodse Israeli's eerste generatie allochtoon, eenderde tweede generatie allochtoon en eenderde geboren in het gebied dat nu tot de staat Israel hoort, dus in Palestina. Slechts een procent of 20 westers.
Dus welke cultuur moet er behouden worden? Dat bedoel ik niet cynisch of als dooddoener, maar gewoon als vraag.

F&L / Klassiek Hebreeuws voor dummiesquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ik kan geen Hebreeuws /Aramees of Ivriet. Overigens willen meeste satmar joden niet eens Ivriet spreken.
Ik ga wel de taal leren maar moet hiervoor naar Amsterdam en zie dat niet zo zitten.Verder moet ik ook nog Hongaars bijspijkeren (haal alles door elkaar)
Ik heb als kind geen joodse opvoeding gehad. Begint nu pas op gang te komen.
Groet is gewoon Sjalom

Heb je over orthodoxe joden over het algemeen of de vrome joden in Israel? Buiten israel hebben de orthodoxe niet zoveel met Israel ,zeker niet de satmar beweging.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:27 schreef Kees22 het volgende:
En nu ik je toch spreek: de orthodoxen claimen dat ze meer bijdragen aan het voortbestaan van Israel dan een leger. Wat is hun bijdrage?
Over Sedom en Amorra nu in dit topic te gaan spreken lijkt me niet verstandig want dan schrijf ik hele topics vol, en daar heb jij niks aanquote:Moet ik dat zien als de discussie over Sodom en Gomorra: "Als er nog 10 rechtvaardigen zijn, spaart U de steden dan?" Moeten ze god vermurwen?
Orthodoze joden houden zich aan de religie, dus wachten in ballingschap vanwege onze zonden.dus dienen we geduldig te wachten ,en voor diegene die daar wonen, moet gehoorzaam zijn aan de bevolking aldaar. Wat de zionisten dus niet doen. Zij bespoedigen dus niet de Messias tot grote ergernis van de vrome joden (Tikkoen Olam)quote:Zijn ze een tegenwicht tegen het doden van vijanden? Immers: wie een leven redt, redt de mensheid.

Bouwen op je eigen grond kan nooit illegaal zijn. Ik begrijp niet wat het Westen daarmee te maken heeftquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:18 schreef Kees22 het volgende:Nou nee. Ik weet niet waarom Obama het graf van Theodor Herzl bezocht. Het zal wel niet zijn om er op te spugen.
Maar het is bekend dat hij Netanyahu een glibberige leugenaar vindt en dat de VSvA het UN-besef delen dat de nederzettingen in bezet gebied illegaal zijn.
Het westen is, om redenen die mij een groot raadsel is, te laf om Israel de wacht aan te zeggen.
Hmm, eerst zei jij ofwel was het Peunage dat Joden bewezen hebben dat ze overal kunnen wonen. Nu zeg je dat joden altijd vluchtelingen zijn geweest, waar ze ook leefden. Behoorlijk tegenstrijdigquote:Je vergeet de joden.
Israël is géén compensatie voor de holocaust. De eerste zionisme beweging ontstond al eind de 19de eeuw, toch nog veraf van de holocaustquote:Het is niet omdat de joden vervolgd zijn door de Nazi's dat de Palestijnen daar het slachtoffer van moeten zijn.
Het voorstel van de Commissie-Peel werd door de Arabieren, met uitzondering van koning Abdoellah I van Jordanië, grotendeels afgewezen. Aan Joodse zijde waren de meningen verdeeld. De Britse regering zette het plan niet door. In 1939 kwam de Britse regering met een nieuw voorstel: het MacDonald White Paper.quote:In de jaren '30 toch niet. Twee keer niet.
Verder speculeer je nogal vaak. Dat is zwak, want over wat had kunnen zijn kan niemand iets zinnigs zeggen.

Ik ben joodsquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
F&L / Klassiek Hebreeuws voor dummies
Je kunt nu blijkbaar kiezen voor een opvoeding en dus voor een religie of levensovertuiging. Waarom dan voor de joodse? En waarom dan voor die specifieke joodse?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |