abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128709765
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:01 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet elke moslim is een collaborateur hoor, er zijn genoeg moslims die het leger dienen. Maar je hebt wel gelijk dat sommigen/velen een bedreiging vormen, daarom zouden anti Israëlische arabieren uitgewezen moeten worden.

Orthodoxen hebben inderdaad een groter kindercijfer, maar dat hoeft in principe geen probleem te zijn. Toevallig gisteren is goedgekeurd dat orthodoxen vanaf 2017 verplicht het leger moeten dienen, dus we zullen zien wat dat geeft. Er is in Jeruzalem een anti Israël beweging van ultraorthodoxen (een klein deel ervan) maar ik denk niet dat ze Israël zullen verraden. Dat zou in hun eigen nadeel zijn. Trouwens, ze zetelen niet voor niets al decennialang mee in de Israëlische regering
Persoonlijk denk ik dat het domste wat je kunt doen is een leger mede opbouwen met mensen die het niet zo zeer op de staat hebben in de zionistische vorm. Klopt dat ze wel mee doen aan de Knesset, maar dat is volgens mij meer om de staat te veranderen, dan te behouden, de vraag is uiteindelijk of ze niet bereid zouden zijn om de eigen staat op te kunnen richten / behouden als een belofte van de Arabieren, om vervolgens daarmee samen te heulen, heb zelf video's gezien, waarbij de Orthodoxe Jood meer respect had voor Hamas / Hezbollah dan een 'Zionistisch' meisje.

Ik ben een beetje aan het doordraven in speculatie uiteraard door naar anekdotische gevallen te kijken, alleen begint het verval altijd wel met kleine dingen en wordt alleen maar groter naarmate de groepen groter worden.
pi_128709839
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:03 schreef vladesk het volgende:

[..]

Alleen hadden de kruisvaarders geen nucleaire wapens natuurlijk

Nuja, als de arabieren echt willen zullen ze er uiteindelijk wel in slagen, maar dan weten ze ook dat het één groot slagveld zal worden (aan beide zijden)

Het is te zien wat ze er voor over hebben natuurlijk voor de verdwijning van de staat Israël

Ik ben in ieder geval bereid te sterven voor de staat Israël
Israel hoeft natuurlijk niet militair verslagen te worden, kan ook door sociologische, economische of politieke gevolgen, vooralsnog zijn de kernwapens van Israel een afschrikmiddel geweest voor landen als Syrie, Egypte, Jordanie etc, weinig tot geen effect gehad op kleine militante groepen als een Hezbollah, Fatah ( toen het nog terroristisch was ) of Hamas, en strijden met deze groepen kost Israel miljarden aan geld en veel levens. Bij een algehele confrontatie zal de scenario wel anders zijn uiteraard, maar uiteindelijk zijn de middelen van Israel niet onuitputtelijk.

Ik zelf voorzie in ieder geval geen lange toekomst voor de staat Israel zoals ze sinds 1948 tot vandaag de dag gekomen is, of een twee-staten oplossing waarbij de Jodenstaat een evolutie ondergaat ten gunste van de regionale diversiteit of inderdaad een algehele confrontatie waarbij velen zullen sneuvelen, maar uiteindelijk Israel wel ten ondergaat.

Whatever the outcome may be, de veiligheid van de 'non-combatant jood' moet wel gewaarborgd blijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 02:18:16 ]
pi_128709855
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het domste wat je kunt doen is een leger mede opbouwen met mensen die het niet zo zeer op de staat hebben in de zionistische vorm. Klopt dat ze wel mee doen aan de Knesset, maar dat is volgens mij meer om de staat te veranderen, dan te behouden, de vraag is uiteindelijk of ze niet bereid zouden zijn om de eigen staat op te kunnen richten / behouden als een belofte van de Arabieren, om vervolgens daarmee samen te heulen, heb zelf video's gezien, waarbij de Orthodoxe Jood meer respect had voor Hamas / Hezbollah dan een 'Zionistisch' meisje.

Ik ben een beetje aan het doordraven in speculatie uiteraard door naar anekdotische gevallen te kijken, alleen begint het verval altijd wel met kleine dingen en wordt alleen maar groter naarmate de groepen groter worden.
Dat zal wellicht van Neturei Karta geweest zijn, dat is een beweging van ultraorthodoxen over de hele wereld tegen het zionisme. (ook een afdeling in Jeruzalem)

Nu, de meeste ultraorthodoxen zijn niet zionistisch maar zijn wel naar Israël gekomen om te ontsnappen aan het antisemitisme
pi_128709873
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Israel hoeft natuurlijk niet militair verslagen te worden, kan ook door sociologische, economische of politieke gevolgen, vooralsnog zijn de kernwapens van Israel een afschrikmiddel geweest voor landen als Syrie, Egypte, Jordanie etc, weinig tot geen effect gehad op kleine militante groepen als een Hezbollah, Fatah ( toen het nog terroristisch was ) of Hamas, en strijden met deze groepen kost Israel miljarden aan geld en veel levens. Bij een algehele confrontatie zal de scenario wel anders zijn uiteraard, maar uiteindelijk zijn de middelen van Israel niet onuitputtelijk.

Ik zelf voorzie in ieder geval geen lange toekomst voor de staat Israel zoals ze sinds 1948 tot vandaag de dag gekomen is, of een twee-staten oplossing waarbij de Jodenstaat een evolutie ondergaat ten gunste van de regionale diversiteit of inderdaad een algehele confrontatie waarbij velen zullen sneuvelen, maar uiteindelijk Israel wel ten ondergaat.

Whatever the outcome may be, de veiligheid van de 'non-combatant jood' moet wel gewaarborgd blijven.
Al van in '48 zijn er voorspellingen dat het einde van Israël nabij is... dat is nu niet anders. Maar ik weet dat de Joodse staat voor altijd is vanwege G-d die de natie beschermt
pi_128709881
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:18 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dat zal wellicht van Neturei Karta geweest zijn, dat is een beweging van ultraorthodoxen over de hele wereld tegen het zionisme. (ook een afdeling in Jeruzalem)
Hebben zij veel aanhang onder de orthodoxe gemeenschappen, dwz groepen die het meest bijdragen aan de Israelische populatiegroei?

quote:
Nu, de meeste ultraorthodoxen zijn niet zionistisch maar zijn wel naar Israël gekomen om te ontsnappen aan het antisemitisme
En terecht, moet een veilig oord zijn waar zij ondergebracht kunnen worden, maar radicale politieke verschillen van binnenuit zijn de grootste gevaren voor het voortbestaan van een land.
pi_128709897
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:20 schreef vladesk het volgende:

[..]

Al van in '48 zijn er voorspellingen dat het einde van Israël nabij is... dat is nu niet anders. Maar ik weet dat de Joodse staat voor altijd is vanwege G-d die de natie beschermt
Maar als je zulke kosmologische visies er op na houdt, hou dan ook rekening met de Evangeliers die geloven dat wanneer Jezus terugkomt ze alle Joden zullen uitroeien? Dat is ook gekoppeld aan een goddelijk geloof, terug te voeren op Gods 'plan'
pi_128709911
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:21 schreef Triggershot het volgende:Hebben zij veel aanhang onder de orthodoxe gemeenschappen, dwz groepen die het meest bijdragen aan de Israelische populatiegroei?
Ik schat dat er in Jeruzalem zo'n enkele duizenden zijn (op zo'n 800.000 ultraorthodoxen)
de meeste van neturei karta wonen niet in Israël
ik vind: wie tegen de zionistische staat is moet het maar afbollen, welk geloof dan ook

quote:
En terecht, moet een veilig oord zijn waar zij ondergebracht kunnen worden, maar radicale politieke verschillen van binnenuit zijn de grootste gevaren voor het voortbestaan van een land.
Inderdaad
United we stand, divided we fall
Hoe je het ook draait of keert, zowel de seculieren als ultraorthodoxen hebben elkaar nodig, ondanks de verschillen
pi_128709917
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:23 schreef Triggershot het volgende:
Maar als je zulke kosmologische visies er op na houdt, hou dan ook rekening met de Evangeliers die geloven dat wanneer Jezus terugkomt ze alle Joden zullen uitroeien? Dat is ook gekoppeld aan een goddelijk geloof, terug te voeren op Gods 'plan'
Jezus is een Jood, die gaat zijn eigen volk niet uitroeien
  maandag 8 juli 2013 @ 02:54:35 #289
16715 Mylene
*schatje*
pi_128710080
Israël blaast zich liever als kernmacht op dan dat de buurland zullen winnen.
pi_128710102
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:54 schreef Mylene het volgende:
Israël blaast zich liever als kernmacht op dan dat de buurland zullen winnen.
Dat sowieso.
maar eerst Mekka en Medina bombarderen als aandenken
pi_128710205
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 03:00 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dat sowieso.
maar eerst Mekka en Medina bombarderen als aandenken
Vergeet Ryiaad en Islamabad niet. En pak Ankara er ook maar bij, als je toch bezig bent. ;)
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128711431
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:25 schreef vladesk het volgende:

[..]

Jezus is een Jood, die gaat zijn eigen volk niet uitroeien
Troll
  maandag 8 juli 2013 @ 09:09:20 #293
176916 Karrs
2007-2017
pi_128711470
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:30 schreef Triggershot het volgende:
De dag dat de Arabieren sterker worden dan de Israeliers hoop ik dat ze zich in ieder geval aan de Islamitische wetten houden en niet onschuldige mensen laten boeten voor wat de zionisten hebben gedaan, het is simpelweg aftellen voor Israel ten onder gaat.
*Grinnik* Ik kan niet wachten op de dag dat er weer eens kolonnes brandende Arabische tanks in de woestijn staan. :P

Want dat is wel wat er gaat gebeuren, denk ik, als ze 't op dit moment, of in de nabije toekomst, weer proberen. Als Arabische landen een leger willen vormen die net zo effectief is als Israëls (of een ander typisch Westers) leger, dan is daar een zodanige cultuurverandering voor nodig dat de noodzaak om Israël weg te vagen, dan waarschijnlijk ook verdwenen is. Oftewel, tegen die tijd hoeft 't niet meer. :P

Ik heb 't vanuit mijn interessegebied (krijgshistorie) altijd interessant gevonden waarom Arabische landen geen vuist hebben kunnen maken tegen de 'rest van de wereld' de afgelopen driehonderd jaar. Grotendeels kwam dat doordat de Islamitische wereld de industriële en strategische veranderingen niet hebben kunnen bijbenen, omdat de cultuur daar niet geschikt voor bleek te zijn. Tegenwoordig nog steeds. Je ziet Arabische legers met moderne wapens, moderne tenues, moderne pantserwagens en met (op 't oog) indrukwekkende parades etcetera, maar verder totaal ineffectief. Een krijgsmacht werkt pas goed op het moment dat alle onderdelen correct met elkaar samenwerken. En dat zit er bij Arabische legers niet in. Je zag het in de eerste- en tweede wereldoorlog, je zag het (vooral) in de Arabisch-Israëlische oorlogen, je ziet het nu weer met het Libische en Syrische leger die een 'paar' slechtbewapende opstandelingen er niet onder weten te krijgen. Ze krijgen 't kunstje van moderne oorlogsvoering gewoon niet onder de knie.

Er zijn veel oorzaken aan te wijzen, maar de meeste schrijvers zijn het er wel over eens dat de militaire hierarchie die de Westerse legers zo effectief maakt, maar matig werkt bij Arabische legers. Of dat komt door de islamitische cultuur en levenswijze, mag bediscussieerd worden, maar ik heb het idee dat de commandostructuren voornamelijk slecht werken omdat Arabieren (en andere Islamitische volkeren) zich maar moeilijk door een ander iets laten vertellen.

Arabische landen verwesteren echter in rap tempo (zie de Lente en vooral de gebeurtenissen in Egypte de afgelopen tijd), dat brengt ongetwijfeld een culturele omslag met zich mee. Kijk maar eens hoe de volkeren nu willen vechten voor hun vrijheid, wat een betrekkelijk betekenisloze uitdrukking was in Islamitische landen. Dus kan het goed zijn dat tegen de tijd dat ze zijn 'bijgebeend', ze Israël gewoon kunnen accepteren als buurman en als handelspartner, net als wij in het westen dat doen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 8 juli 2013 @ 09:10:40 #294
176916 Karrs
2007-2017
pi_128711486
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:48 schreef Triggershot het volgende:
Tis niet hopen, tis een kwestie van tijd.
Dat Israël geaccepteerd wordt als land.

Als je vernietiging bedoelt, haat dan lekker effe door, maar laat de realiteit maar aan anderen over. :P
  maandag 8 juli 2013 @ 09:25:05 #295
93664 waht
Mushir
pi_128711759
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:48 schreef Triggershot het volgende:
Tis niet hopen, tis een kwestie van tijd.
Schokkende voorspelling. Alle landen verdwijnen ooit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:21:36 #296
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128713002
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:31 schreef vladesk het volgende:

[..]

neeh, ga ik wel doen. Vind ik de morele plicht van elke jood
Waarom leef je dan in Nederland?

Ik vind jou ontrouw aan Nederland en ons vaderlands belang. :(
  maandag 8 juli 2013 @ 10:24:06 #297
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128713063
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:25 schreef waht het volgende:

[..]

Schokkende voorspelling. Alle landen verdwijnen ooit.
Onze kruisvaardersstaten hebben het door tolerantie en de Oosterse Christenen veel langer uitgehouden dan Israël zal kunnen doen, vrees ik.

Leer uit de geschiedenis.

Het koninkrijk Jeruzalem bestond zeker 140 jaar.

Israel komt in 2030 met een Israëlisch-Arabische meerderheid, enorme toename Palestijnen en krimp van joodse Israëli's te zitten. Vandaar de deportatieplannen van Lieberman, de uitsmijter uit Sovjet-Moldavië.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:38:35 #298
176916 Karrs
2007-2017
pi_128713414
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:24 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Onze kruisvaardersstaten hebben het door tolerantie en de Oosterse Christenen veel langer uitgehouden dan Israël zal kunnen doen, vrees ik.

Israel komt in 2030 met een Israëlisch-Arabische meerderheid, enorme toename Palestijnen en krimp van joodse Israëli's te zitten. Vandaar de deportatieplannen van Lieberman, de uitsmijter uit Sovjet-Moldavië.
En denk jij dat de Arabieren die nu in Israël wonen, terug willen naar de 'oude situatie'?

Jullie moeten toch eens van dat idee af dat Israël ten onder zal gaan. Wen er nou maar aan dat Israël bestaat; dit gaat gewoon zo blijven.
pi_128713473
quote:
13s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:21 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Waarom leef je dan in Nederland?

Ik vind jou ontrouw aan Nederland en ons vaderlands belang. :(
Ik ben hier geboren maar ik verhuis binnenkort
pi_128713498
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:24 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Births by mother
Year Jewish Muslim Christian Druze Total
1996 83,710 30,802 2,678 2,682 121,333
2000 91,936 35,740 2,789 2,708 136,390
2005 100,657 34,217 2,487 2,533 143,913
2006 104,513 34,337 2,500 2,601 148,170
2007 107,986 34,572 2,521 2,510 151,679
2008 112,803 34,860 2,511 2,534 156,923
2009 116,599 35,253 2,514 2,517 161,042
2010 120,673 36,221 2,511 2,535 166,255
2011 121,617 35,098 2,596 2,467 166,091
2012 125,173 35,743 2,611 2,356 170,246

Hoe verklaar je dit dan? volgens deze tabel komt er geen drastische veranderende demografie... nu zijn er ook al zo'n 20-25% arabieren en volgens deze cijfers zal dat gewoon zo blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')