Persoonlijk denk ik dat het domste wat je kunt doen is een leger mede opbouwen met mensen die het niet zo zeer op de staat hebben in de zionistische vorm. Klopt dat ze wel mee doen aan de Knesset, maar dat is volgens mij meer om de staat te veranderen, dan te behouden, de vraag is uiteindelijk of ze niet bereid zouden zijn om de eigen staat op te kunnen richten / behouden als een belofte van de Arabieren, om vervolgens daarmee samen te heulen, heb zelf video's gezien, waarbij de Orthodoxe Jood meer respect had voor Hamas / Hezbollah dan een 'Zionistisch' meisje.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:01 schreef vladesk het volgende:
[..]
Niet elke moslim is een collaborateur hoor, er zijn genoeg moslims die het leger dienen. Maar je hebt wel gelijk dat sommigen/velen een bedreiging vormen, daarom zouden anti Israëlische arabieren uitgewezen moeten worden.
Orthodoxen hebben inderdaad een groter kindercijfer, maar dat hoeft in principe geen probleem te zijn. Toevallig gisteren is goedgekeurd dat orthodoxen vanaf 2017 verplicht het leger moeten dienen, dus we zullen zien wat dat geeft. Er is in Jeruzalem een anti Israël beweging van ultraorthodoxen (een klein deel ervan) maar ik denk niet dat ze Israël zullen verraden. Dat zou in hun eigen nadeel zijn. Trouwens, ze zetelen niet voor niets al decennialang mee in de Israëlische regering
Israel hoeft natuurlijk niet militair verslagen te worden, kan ook door sociologische, economische of politieke gevolgen, vooralsnog zijn de kernwapens van Israel een afschrikmiddel geweest voor landen als Syrie, Egypte, Jordanie etc, weinig tot geen effect gehad op kleine militante groepen als een Hezbollah, Fatah ( toen het nog terroristisch was ) of Hamas, en strijden met deze groepen kost Israel miljarden aan geld en veel levens. Bij een algehele confrontatie zal de scenario wel anders zijn uiteraard, maar uiteindelijk zijn de middelen van Israel niet onuitputtelijk.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:03 schreef vladesk het volgende:
[..]
Alleen hadden de kruisvaarders geen nucleaire wapens natuurlijk
Nuja, als de arabieren echt willen zullen ze er uiteindelijk wel in slagen, maar dan weten ze ook dat het één groot slagveld zal worden (aan beide zijden)
Het is te zien wat ze er voor over hebben natuurlijk voor de verdwijning van de staat Israël
Ik ben in ieder geval bereid te sterven voor de staat Israël
Dat zal wellicht van Neturei Karta geweest zijn, dat is een beweging van ultraorthodoxen over de hele wereld tegen het zionisme. (ook een afdeling in Jeruzalem)quote:Op maandag 8 juli 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het domste wat je kunt doen is een leger mede opbouwen met mensen die het niet zo zeer op de staat hebben in de zionistische vorm. Klopt dat ze wel mee doen aan de Knesset, maar dat is volgens mij meer om de staat te veranderen, dan te behouden, de vraag is uiteindelijk of ze niet bereid zouden zijn om de eigen staat op te kunnen richten / behouden als een belofte van de Arabieren, om vervolgens daarmee samen te heulen, heb zelf video's gezien, waarbij de Orthodoxe Jood meer respect had voor Hamas / Hezbollah dan een 'Zionistisch' meisje.
Ik ben een beetje aan het doordraven in speculatie uiteraard door naar anekdotische gevallen te kijken, alleen begint het verval altijd wel met kleine dingen en wordt alleen maar groter naarmate de groepen groter worden.
Al van in '48 zijn er voorspellingen dat het einde van Israël nabij is... dat is nu niet anders. Maar ik weet dat de Joodse staat voor altijd is vanwege G-d die de natie beschermtquote:Op maandag 8 juli 2013 02:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israel hoeft natuurlijk niet militair verslagen te worden, kan ook door sociologische, economische of politieke gevolgen, vooralsnog zijn de kernwapens van Israel een afschrikmiddel geweest voor landen als Syrie, Egypte, Jordanie etc, weinig tot geen effect gehad op kleine militante groepen als een Hezbollah, Fatah ( toen het nog terroristisch was ) of Hamas, en strijden met deze groepen kost Israel miljarden aan geld en veel levens. Bij een algehele confrontatie zal de scenario wel anders zijn uiteraard, maar uiteindelijk zijn de middelen van Israel niet onuitputtelijk.
Ik zelf voorzie in ieder geval geen lange toekomst voor de staat Israel zoals ze sinds 1948 tot vandaag de dag gekomen is, of een twee-staten oplossing waarbij de Jodenstaat een evolutie ondergaat ten gunste van de regionale diversiteit of inderdaad een algehele confrontatie waarbij velen zullen sneuvelen, maar uiteindelijk Israel wel ten ondergaat.
Whatever the outcome may be, de veiligheid van de 'non-combatant jood' moet wel gewaarborgd blijven.
Hebben zij veel aanhang onder de orthodoxe gemeenschappen, dwz groepen die het meest bijdragen aan de Israelische populatiegroei?quote:Op maandag 8 juli 2013 02:18 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dat zal wellicht van Neturei Karta geweest zijn, dat is een beweging van ultraorthodoxen over de hele wereld tegen het zionisme. (ook een afdeling in Jeruzalem)
En terecht, moet een veilig oord zijn waar zij ondergebracht kunnen worden, maar radicale politieke verschillen van binnenuit zijn de grootste gevaren voor het voortbestaan van een land.quote:Nu, de meeste ultraorthodoxen zijn niet zionistisch maar zijn wel naar Israël gekomen om te ontsnappen aan het antisemitisme
Maar als je zulke kosmologische visies er op na houdt, hou dan ook rekening met de Evangeliers die geloven dat wanneer Jezus terugkomt ze alle Joden zullen uitroeien? Dat is ook gekoppeld aan een goddelijk geloof, terug te voeren op Gods 'plan'quote:Op maandag 8 juli 2013 02:20 schreef vladesk het volgende:
[..]
Al van in '48 zijn er voorspellingen dat het einde van Israël nabij is... dat is nu niet anders. Maar ik weet dat de Joodse staat voor altijd is vanwege G-d die de natie beschermt
Ik schat dat er in Jeruzalem zo'n enkele duizenden zijn (op zo'n 800.000 ultraorthodoxen)quote:Op maandag 8 juli 2013 02:21 schreef Triggershot het volgende:Hebben zij veel aanhang onder de orthodoxe gemeenschappen, dwz groepen die het meest bijdragen aan de Israelische populatiegroei?
Inderdaadquote:En terecht, moet een veilig oord zijn waar zij ondergebracht kunnen worden, maar radicale politieke verschillen van binnenuit zijn de grootste gevaren voor het voortbestaan van een land.
Jezus is een Jood, die gaat zijn eigen volk niet uitroeienquote:Op maandag 8 juli 2013 02:23 schreef Triggershot het volgende:
Maar als je zulke kosmologische visies er op na houdt, hou dan ook rekening met de Evangeliers die geloven dat wanneer Jezus terugkomt ze alle Joden zullen uitroeien? Dat is ook gekoppeld aan een goddelijk geloof, terug te voeren op Gods 'plan'
Dat sowieso.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:54 schreef Mylene het volgende:
Israël blaast zich liever als kernmacht op dan dat de buurland zullen winnen.
Vergeet Ryiaad en Islamabad niet. En pak Ankara er ook maar bij, als je toch bezig bent.quote:Op maandag 8 juli 2013 03:00 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dat sowieso.
maar eerst Mekka en Medina bombarderen als aandenken
Trollquote:Op maandag 8 juli 2013 02:25 schreef vladesk het volgende:
[..]
Jezus is een Jood, die gaat zijn eigen volk niet uitroeien
*Grinnik* Ik kan niet wachten op de dag dat er weer eens kolonnes brandende Arabische tanks in de woestijn staan.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:30 schreef Triggershot het volgende:
De dag dat de Arabieren sterker worden dan de Israeliers hoop ik dat ze zich in ieder geval aan de Islamitische wetten houden en niet onschuldige mensen laten boeten voor wat de zionisten hebben gedaan, het is simpelweg aftellen voor Israel ten onder gaat.
Dat Israël geaccepteerd wordt als land.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:48 schreef Triggershot het volgende:
Tis niet hopen, tis een kwestie van tijd.
Schokkende voorspelling. Alle landen verdwijnen ooit.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:48 schreef Triggershot het volgende:
Tis niet hopen, tis een kwestie van tijd.
Waarom leef je dan in Nederland?quote:Op zondag 7 juli 2013 00:31 schreef vladesk het volgende:
[..]
neeh, ga ik wel doen. Vind ik de morele plicht van elke jood
Onze kruisvaardersstaten hebben het door tolerantie en de Oosterse Christenen veel langer uitgehouden dan Israël zal kunnen doen, vrees ik.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:25 schreef waht het volgende:
[..]
Schokkende voorspelling. Alle landen verdwijnen ooit.
En denk jij dat de Arabieren die nu in Israël wonen, terug willen naar de 'oude situatie'?quote:Op maandag 8 juli 2013 10:24 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Onze kruisvaardersstaten hebben het door tolerantie en de Oosterse Christenen veel langer uitgehouden dan Israël zal kunnen doen, vrees ik.
Leer uit de geschiedenis.
Het koninkrijk Jeruzalem bestond zeker 140 jaar.
Israel komt in 2030 met een Israëlisch-Arabische meerderheid, enorme toename Palestijnen en krimp van joodse Israëli's te zitten. Vandaar de deportatieplannen van Lieberman, de uitsmijter uit Sovjet-Moldavië.
Ik ben hier geboren maar ik verhuis binnenkortquote:Op maandag 8 juli 2013 10:21 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Waarom leef je dan in Nederland?
Ik vind jou ontrouw aan Nederland en ons vaderlands belang.
Births by motherquote:Op maandag 8 juli 2013 10:24 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Onze kruisvaardersstaten hebben het door tolerantie en de Oosterse Christenen veel langer uitgehouden dan Israël zal kunnen doen, vrees ik.
Leer uit de geschiedenis.
Het koninkrijk Jeruzalem bestond zeker 140 jaar.
Israel komt in 2030 met een Israëlisch-Arabische meerderheid, enorme toename Palestijnen en krimp van joodse Israëli's te zitten. Vandaar de deportatieplannen van Lieberman, de uitsmijter uit Sovjet-Moldavië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |