twitter:abc7newsBayArea twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 20:52:49#BREAKING: The plane on fire at #SFO is a Boeing 777 operated by Asiana Airlines in from Taipei. reageer retweet
Ja, want de meeste vliegtuigongelukken gebeuren in tunnels.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:58 schreef rene90 het volgende:
Wel dan weer vaag dat het bij het vliegveld gebeurd.
twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:00:33Asiana Airlines flight OZ214, Boeing 777, HL7742 has crashed during laning in San Francisco http://t.co/bSgoVeggrU reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, want de meeste vliegtuigongelukken gebeuren in tunnels.
Website CNN ook nog nietsquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
http://www.heavy.com/news(...)crash-asiana-flight/
http://www.nujij.nl/algem(...)rport.23955391.lynkx
belachelijk dat geen enkel officieel medium het weet te melden terwijl het al 25m geleden is
Die is nu de eerste rode pijlen en gele rondjes op een Photoshop-foto aan te zetten.quote:
Ze moeten facts verzamelen he, we hebben een neergestort vliegtuig maar hoe en wat, weten we niet. Dus we zeggen het maar nietquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
http://www.heavy.com/news(...)crash-asiana-flight/
http://www.nujij.nl/algem(...)rport.23955391.lynkx
belachelijk dat geen enkel officieel medium het weet te melden terwijl het al 25m geleden is
Wel live beelden op CNNquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Website CNN ook nog niets
Aankomst van Snowden in de VSquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
http://www.heavy.com/news(...)crash-asiana-flight/
http://www.nujij.nl/algem(...)rport.23955391.lynkx
belachelijk dat geen enkel officieel medium het weet te melden terwijl het al 25m geleden is
HEEquote:
Geit in de motor ipv een vogel.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:11 schreef ajacied4lf het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)haven-san-francisco/
Gisteren:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)cisco-zet-geiten-in/
Die gast ernaast ook! 'ff foto maken voor in mn fotoboek!'quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:18 schreef mouzzer het volgende:
Foto genomen door een passagier:
https://path.com/p/1lwrZb
I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I'm ok. Surreal...
NOS wordt wakker.twitter:NOS twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:19:00Op de luchthaven van San Francisco heeft een Boeing 777 een noodlanding gemaakt. Het toestel zou in brand staan: http://t.co/dxGL3cbIOR reageer retweet
Wow!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:18 schreef mouzzer het volgende:
Foto genomen door een passagier:
https://path.com/p/1lwrZb
I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I'm ok. Surreal...
En hoe denk je dat deze foto tot stand is gekomen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:19 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Die gast ernaast ook! 'ff foto maken voor in mn fotoboek!'
JOH!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
En hoe denk je dat deze foto tot stand is gekomen?
4000 retweets in 8 minuten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:18 schreef mouzzer het volgende:
Foto genomen door een passagier:
https://path.com/p/1lwrZb
I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I'm ok. Surreal...
[ afbeelding ]
Ik heb zo mijn momentenquote:
Jup. Vandaag werd ik ook weer bijna doodgereden door zo'n loempia op een kinderfiets.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:21 schreef Peunage het volgende:
Zeker Aziaten weer hé? Ze kunnen niet rijden maar ze laten ze wel vliegtuigen besturen
Want het eerste wat je doet als je een vliegtuigcrash overleefd hebt, is een foto op twitter/facebook/whatever postenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:18 schreef mouzzer het volgende:
Foto genomen door een passagier:
https://path.com/p/1lwrZb
I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I'm ok. Surreal...
[ afbeelding ]
Wowquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:25 schreef mouzzer het volgende:
Foto van de crash:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/stefa(...)123958173696/photo/1
Deze dus: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/hl7742twitter:airlineroute twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:37:56Registration of ASIANA AIRLINES Flight OZ214 from Seoul Incheon to San Francisco, HL7742, Boeing 777-200ER (coded as 77L, New 2-class a/c ) reageer retweet
"het was net als in de film"quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Want het eerste wat je doet als je een vliegtuigcrash overleefd hebt, is een foto op twitter/facebook/whatever posten
Mja, dat maak je ook niet iedere dag meequote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:19 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Die gast ernaast ook! 'ff foto maken voor in mn fotoboek!'
Als ik die live feed zie denk ik dat er wel een aantal doden zijn helaas.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Weet iemand al iets over gewonden en/of doden? Ik hoop dat iedereen er levend uit is gekomen
Het ziet er beroerd uit.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Weet iemand al iets over gewonden en/of doden? Ik hoop dat iedereen er levend uit is gekomen
Passagiers lijken er dus net op tijd uitgekomen als je die andere foto ziet van die passagier.quote:
Kan mogelijk meevallen, aan foto van passagier te zien stond het vliegtuig nog niet in brand toen passagiers uit het vliegtuig kwamen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Als ik die live feed zie denk ik dat er wel een aantal doden zijn helaas.
Ja, hij ging toch landen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
109 knots is veel te langzaam voor een 777, die is uit de lucht gevallen door te lage snelheid
Die komen wel vaker voor dus daar moeten die piloten wel op zijn ingesteld hoop ik toch.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:50 schreef Monopoly het volgende:
Slecht weer misschien? Van die luchtzakken ofzoiets?
Dat is goed nieuwsquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:51 schreef mouzzer het volgende:
#SFO update: Many injuries with burns but no fatalities, according to accounts. All flights at #SFO canceled.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:51 schreef mouzzer het volgende:
#SFO update: Many injuries with burns but no fatalities, according to accounts. All flights at #SFO canceled.
Ok, als jij het zegt. Ik heb er geen verstand vanquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan is 109 veel te langzaam als je 30 meter boven de grond bent
[ afbeelding ]
Uit die tabel blijkt dat ie in de laatste minuut te langzaam vloog en daardoor gestalled is.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, als jij het zegt. Ik heb er geen verstand van![]()
En die tabel snap ik ook niet
Ok, dank.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uit die tabel blijkt dat ie in de laatste minuut te langzaam vloog en daardoor gestalled is.
Waarschijnlijk hebben ze nog even vol gas gegeven want hij is op het laatste moment nog even gestegen. Maar toen was de staart al afgebroken toen deze de grond raakte.
Gloednieuw vliegtuig?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mochte een technische fout is, dan is grote blamage voor Boeing met hun gloednieuw vliegtuig.
Anders krijg de piloot de schuld.
Gaat zo'n landing al bijna volledig op automatische piloot, of is het kiezen hoeveel gas terug je neemt een menselijke handeling?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uit die tabel blijkt dat ie in de laatste minuut te langzaam vloog en daardoor gestalled is.
Waarschijnlijk hebben ze nog even vol gas gegeven want hij is op het laatste moment nog even gestegen. Maar toen was de staart al afgebroken toen deze de grond raakte.
Is een 777 gloednieuw ja?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mochte een technische fout is, dan is grote blamage voor Boeing met hun gloednieuw vliegtuig.
Anders krijg de piloot de schuld.
Ik dacht dat stijgen en landen manueel ging, maar ik ben (overduidelijk) geen expert.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:06 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gaat zo'n landing al bijna volledig op automatische piloot, of is het kiezen hoeveel gas terug je neemt een menselijke handeling?
Van die Turkse airliner?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Falende autopilot of trottle in de verkeerde mode
Hij is short geland zegt CNN, dit is een kopie van de poldercrash bij Schiphol
Volledig automatisch op de laatste 10 tellen na, als alles goed werkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:06 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gaat zo'n landing al bijna volledig op automatische piloot, of is het kiezen hoeveel gas terug je neemt een menselijke handeling?
Het was sarcastisch bedoeldquote:
Voor de baan neergekomen, geen motorvermogen genoeg om in de lucht te blijvenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van die Turkse airliner?
Hoe zat dat dan precies (in lekentaal graag)?
Jouw voorlopige conclusie is dus een fout van de piloot?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de baan neergekomen, geen motorvermogen genoeg om in de lucht te blijven
Piloten valt het te laat op dat de snelheid te laag is, geven nog vol gas.
De neus gaat omhoog maar de staart raakt de grond en breekt af
Dankquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de baan neergekomen, geen motorvermogen genoeg om in de lucht te blijven
Piloten valt het te laat op dat de snelheid te laag is, geven nog vol gas.
De neus gaat omhoog maar de staart raakt de grond en breekt af
Nee wacht ff, er kan ook een motor zijn uitgevallen of iets anders defektquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Jouw voorlopige conclusie is dus een fout van de piloot?
(ben je zelf piloot of iets dergelijks?)
Het viel bij piloot zo laat op omdat een van twee hoogtemeter kapot was en student piloot voor de stuur zat.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de baan neergekomen, geen motorvermogen genoeg om in de lucht te blijven
Piloten valt het te laat op dat de snelheid te laag is, geven nog vol gas.
De neus gaat omhoog maar de staart raakt de grond en breekt af
Inderdaad defecte hoogtemeter (al is het wiki)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het viel bij piloot zo laat op omdat een van twee hoogtemeter kapot was en student piloot voor de stuur zat.
Door combinatie van dat, is ie neergestort.
Uiteindelijk rekende ze piloot als de schuldige aan, maar ook gedeelte aan Boeing.
Dacht ik.
twitter:mibachktvu twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 22:14:05#SFFD source says right now 2 fatalities #planecrash #SFO still not officially confirmed reageer retweet
De 'fout' van Boeing van de werking van de hoogtemeters maar het stond duidelijk in de handleiding dat het zo werkte.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het viel bij piloot zo laat op omdat een van twee hoogtemeter kapot was en student piloot voor de stuur zat.
Door combinatie van dat, is ie neergestort.
Uiteindelijk rekende ze piloot als de schuldige aan, maar ook gedeelte aan Boeing.
Dacht ik.
Dat zou toch heel erg meevallen dan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
twitter:mibachktvu twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 22:14:05#SFFD source says right now 2 fatalities #planecrash #SFO still not officially confirmed reageer retweet
Volgens deze tweet ook:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:21 schreef mouzzer het volgende:
De piloot van het vliegtuig zou getweet hebben dat alle passagiers de crash hebben overleefd.
twitter:SoCalEMSFire twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:24:57#SFO Update:303 SOB. All 303 accounted for.SFFD 3rd Alarm + RED AlertSMCFD 3rd AlarmUSCG O/SAsiana Flight 214 from Seoul reageer retweet
Dat blijkt wel uit de beelden op CNN, de staart ligt in het water.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er wordt nu inderdaad gespeculeerd dat de staart tegen de kade (embankment) is geslagen, waarna de staart afbrak. Dan vloog hij idd te laag. Ook schijnt het vliegtuig te ver naar rechts gezeten hebben op de baan.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volledig automatisch op de laatste 10 tellen na, als alles goed werkt.
Nu weer op de livestream volgens getuigen:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er wordt nu inderdaad gespeculeerd dat de staart tegen de kade (embankment) is geslagen, waarna de staart afbrak. Dan vloog hij idd te laag. Ook schijnt het vliegtuig te ver naar rechts gezeten hebben op de baan.
De reden van het te laag vliegen kan vanalles zijn.
Net niet volledig. Daarom geen staart meerquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:28 schreef YazooW het volgende:
Lijkt wel alsof het vliegtuig NET de landingsbaan heeft gehaald.
Alleen wel iets langer dan 10 secondequote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Final, inderdaad.
Maar het traject ervoor niet.
Ja ok, maar als het vliegtuig 100 meter eerder was neergekomen hadden ze denk wel een groter probleem gehad.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Net niet volledig. Daarom geen staart meer
En dat is dus veel langer dan 10 seconden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Final, inderdaad.
Maar het traject ervoor niet.
Jaja, laat het 20 zijnquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Alleen wel iets langer dan 10 seconde
45 graden omhoog hoorde ik.. Maar als een vliegtuig gaat landen hoort de neus omhoog, maar dan kennelijk geen 45 graden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ooggetuigen melden dat de neus ver omhoog stak. Dan is de snelheid te laag.
Dat blijkt ook uit de flighttracker
hoeveel dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:33 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vanaf 1000 feet ongeveer. Dat is nog steeds langer dan 20 seconde. Zelfs veel langer
Dat bepaalt vaak de piloot zelf. Moeilijke te zeggen in deze case. Wat ik vaak gezien heb is 1/2 min.quote:
In de praktiijk wordt autoland zelden gebruikt, ze doen dat zoveel mogelijk manueel.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
777 heeft Cat. IIIC autoland capability, waarbij het vliegtuig zelf landt en afremt na de landing.
Ik schat dat het vliegveld vandaag en morgen dicht blijftquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Wel mooi dat 'ie nu naast de baan ligt. Kan na het wegvegen van de rommel baan 28L snel weer in gebruik genomen worden.
Maar wordt het ook gebruikt?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
777 heeft Cat. IIIC autoland capability, waarbij het vliegtuig zelf landt en afremt na de landing.
Nee, 28R is er natuurlijk ook nog maar anders krijgen ze een enorme backlog van delayed flights. Dus het vliegveld kan niet dicht.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik schat dat het vliegveld vandaag en morgen dicht blijft
twitter:BoeingAirplanes twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 22:14:16Our thoughts are with everyone affected by today's incident at SFO. We stand ready to assist the NTSB. #Boeing. reageer retweet
Iemand die eea kan "vertalen"?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:38 schreef El_jefe07 het volgende:
ATC courtesy of LiveATC.net
http://wandr.me/Audio/AAR214-KSFO-Crash.mp3
Ik hoor wel iets over "emergency vehicles are responding and on their way"quote:
Aangezien ze tien uur op de 'otto' vliegen is dat vaak het enige leuke wat ze te doen hebben, maar de 777 kŕn volledig automatisch landen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar wordt het ook gebruikt?
Ik denk dat piloten liever zelf de controle hebben bij het stijgen en landen.
Gevalletje hoogtemeter?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:39 schreef gebrokenglas het volgende:
In Everett zitten ze ook af te vragen hoe dat nou kan natuurlijk. De 777 heeft een uitstekend safety record.
Andere runways, SFO heeft er 4.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Andere vliegvelden. Ja, San Jose zou ook nog kunnen.
Zat ik ook aan te denken. Maar als ze op de ILS landen - wat ze doorgaans doen - doet die er op dat laatste stuk weinig meer toe dacht ik.quote:
Schiphol ging toch ook geen dagen dicht toen Turkish Airlines crashte?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik schat dat het vliegveld vandaag en morgen dicht blijft
Dat wrak lag dan ook niet op het vliegveld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Schiphol ging toch ook geen dagen dicht toen Turkish Airlines crashte?
't is lastig te verstaan, maar er wordt volgens mij niet over de crash gesproken. 't is standaard ATC communicatie.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iemand die iets kan met dat geluidsfragment aub?
En die emergency vehicles dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't is lastig te verstaan, maar er wordt vogens mij niet over de crash gesproken. 't is standaard ATC communicatie.
Meeste wat je hoort na de crash (Net voor 0:40) zijn opdrachten aan vliegtuigen die omgeleid moeten worden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iemand die iets kan met dat geluidsfragment aub?
Daar lag geen vliegtuig vlak langs de baan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Schiphol ging toch ook geen dagen dicht toen Turkish Airlines crashte?
Dank!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Meeste wat je hoort na de crash (Net voor 0:40) zijn opdrachten aan vliegtuigen die omgeleid moeten worden.
Als het een 9/11 truther was geweest, was ik meer onder de indruk, maarja die plegen alleen zelfmoord of rijden tegen bomen ;-)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef YazooW het volgende:
Voor de BNW'ers. Sheryl Sandberg = COO van Facebook
https://m.facebook.com/sheryl/posts/10152997724435177
Er gaan geruchten over een noodlanding, dus wellicht dat ze op de hand vlogen.. Alhoewel dat hier weer ontkracht wordt http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken. Maar als ze op de ILS landen - wat ze doorgaans doen - doet die er op dat laatste stuk weinig meer toe dacht ik.
Zonder melding aan ATC?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef kawotski het volgende:
Er gaan geruchten over een noodlanding, dus wellicht dat ze op de hand vlogen
twitter:bigchaz twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:19:021) escape burning aircraft 2) run 20ft 3) take pic 4) think about filter choice 5) post to Instagram http://t.co/H1Y3vEVjO2 reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:53 schreef Pino112 het volgende:
twitter:bigchaz twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:19:021) escape burning aircraft 2) run 20ft 3) take pic 4) think about filter choice 5) post to Instagram http://t.co/H1Y3vEVjO2 reageer retweet
Ik heb vernomen dat het een afgerukte motor was die in brand vloogquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rare foto, lijkt net alsof de rook van achter het vliegtuig vandaan komt.
Ja, achter waar die rechtermotor ligtquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rare foto, lijkt net alsof de rook van achter het vliegtuig vandaan komt.
En alsnog is de Polderbaan een paar dagen dicht geweest.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daar lag geen vliegtuig vlak langs de baan.
Ze gaan echt NIKS opruimen voordat het gefotografeerd en gedocumenteerd is. Geen splinter
Ik kijk/luister http://www.ktvu.com/videos/news/ktvu-live-news/vtSfR/?updatedquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:57 schreef kawotski het volgende:
Richard Quest CNN zal ons wel even vertellen hoe het allemaal zit... Pfffff
Op zich wel een betrouwbare man die Richard Questquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:57 schreef kawotski het volgende:
Richard Quest CNN zal ons wel even vertellen hoe het allemaal zit... Pfffff
quote:CNN personality Richard Quest was busted in Central Park early yesterday with some drugs in his pocket, a rope around his neck that was tied to his genitals, and a sex toy in his boot, law-enforcement sources said.[...]
Quest was initially busted for loitering, the source said. Aside from the oddly configured rope, the search also turned up a sex toy inside of his boot, and a small bag of methamphetamine in his left jacket pocket.
It wasn't immediately clear what the rope was for.
http://www.huffingtonpost(...)reporte_n_97466.html
KTVU zegt dat het bevestigd is dat er 2 doden zijn en 61 gewonden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:02 schreef kawotski het volgende:
Nog nieuws ergens over dat lichaam dat ze hebben gevonden in het water? Beetje tegenstrijdig met berichten dat iedereen veilig is
Hoezo? Zodra de hulpdiensten klaar zijn kunnen de andere banen gewoon weer open.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik schat dat het vliegveld vandaag en morgen dicht blijft
Vooralsnog is het hele luchtruim in de regio S-F afgeslotenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoezo? Zodra de hulpdiensten klaar zijn kunnen de andere banen gewoon weer open.
quote:
Nee, alle "puin" moet verzameld worden voor de NTSBquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoezo? Zodra de hulpdiensten klaar zijn kunnen de andere banen gewoon weer open.
Deze is interessant:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0
Updates
Dat zou betekenen dat autoland niet beschikbaar was.quote:San Francisco CA [SFO]: June NOTAM #5: Navigation ILS runway 28L glide path out of service effective from June 01st, 2013 at 06:00 AM PST (1306011400) - August 22nd, 2013 at 03:59 PM PST (1308222359
twitter:KTVU twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 23:04:27#BREAKING: #SFFD confirms that 2 killed, 61 injured in #Asiana214 crash at #SFO. http://t.co/i2pz5PAq0e reageer retweet
Dit is nog interessanter, via pprune:quote:
quote:Departed SFO yesterday, no VASIS, PAPIS or ILS at KSFO. Only G/S available according to NOTAMS is what's in your FMS.
It sucks, it's asking for trouble.
twitter:liz_kreutz twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 23:05:10From @LisaStark: the 777 Boeing plane was 7 years old, delivered to Asiana in 2006 -- so relatively new. reageer retweet
Zeggen ze nu ook op KTVU, dat allerlei systemen het niet deden op SFOquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Dit is nog interessanter, via pprune:
[..]
Ach zoquote:
Omdat dat duidelijk NIET aan de orde is misschien??quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Verbazend dat de Amerikaen het nog niet hebben gehad over een mogelijk terroristische aanslag.
Kan nog komen natuurlijk.
Die Glideslope is juist wat dit had moeten voorkomen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Dit is nog interessanter, via pprune:
[..]
Maakt voor Amerikanen niet uit natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat duidelijk NIET aan de orde is misschien??
Zijn allemaal glideslope-systemen (en allemaal niet beschikbaar dus, behalve wat er in je FMS staat).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die Glideslope is juist wat dit had moeten voorkomen.
Amerikanen hebben een gekke kijk op de wereld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat duidelijk NIET aan de orde is misschien??
Ok, dus dit was blijkbaar toch een manual approach zonder ILS, en ging dit keer helaas mis.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Zijn allemaal glideslope-systemen (en allemaal niet beschikbaar dus).
Nee. De 777 bestaat sinds '94.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef arjan1212 het volgende:
Boeing 777 ?
das toch dat nieuwe vliegtuig?
't is een heel betrouwbaar vliegtuig. Als je dit zo hoort over die systemen die uitgeschakeld waren op SFO en dat landen dit keer niet via ILS ging, lijkt het toch op een pilot error.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef arjan1212 het volgende:
Boeing 777 ?
das toch dat nieuwe vliegtuig?
twitter:KTVU twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 23:19:40#UPDATE: @NTSB to hold press conference before leaving for #SFO to investigate #Asiana214 crash. Watch live at http://t.co/qqJq3kvAva reageer retweet
Ik hoorde dat er omgeleid werd naar San Jose, maar ook naar LAX dus?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het wordt een drukke boel nu op LAX
[ afbeelding ]
Alleen maar naar LAXquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat er omgeleid werd naar San Jose, maar ook naar LAX dus?
Dat klopt niet. Ik heb een interview gehoord met iemand van het vliegveld van San Jose die uitlegde hoe ze eea aanpakten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alleen maar naar LAX
Enige airport met genoeg gates en douane-faciliteiten voor internationale vluchten
Ik heb t ook maar van CNN, dus zal dan wel meerdere zijnquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ik heb een interview gehoord met iemand van het vliegveld van San Jose die uitlegde hoe ze eea aanpakten.
Ik ben echt uitermate tevreden over http://www.ktvu.com/videos/news/ktvu-live-news/vtSfR/?updatedquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb t ook maar van CNN, dus zal dan wel meerdere zijn
Ja, kennelijk wordt omgeleid naar bijna alle vliegvelden in de wijde omtrek. Al is Oakland niet zo ver.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:37 schreef OEM het volgende:
Er staat nu een A380 van Lufthansa op Oakland
Bevestiging:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
2 runways will open shortly at SFO
Bron: KTVU
twitter:flySFO twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 23:31:022 runways will open shortly. Pls check with your airline for arrival and departure info. #sfo reageer retweet
twitter:abc7newsBayArea twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 23:48:38There has never been a fatality on a Boeing 777 since the aircraft type was first introduced in the late 1990s. reageer retweet
Nee, 2 doden en 61 gewonden so far..quote:Op zondag 7 juli 2013 00:00 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/526(...)iegtuigcrash-vs.html
Zeker één dode vliegtuigcrash VS
Bij de vliegtuigcrash op de luchthaven van San Francisco is zeker één passagier om het leven gekomen en mogelijk twee. Ook zouden zo'n 20 tot 30 mensen gewond zijn geraakt. Dat meldt persbureau Reuters. Het toestel verongelukte tijdens de landing.
De Boeing 777 van Asiana Airlines maakte een vlucht van Seoul in Zuid-Korea naar San Francisco. Aan boord waren 291 passagiers en 16 medewerkers.
Het lijkt erop dat het toestel te snel daalde. Het vliegtuig verloor eerst zijn staart, daarna wielen en een deel van de vleugel. Het ligt naast de landingsbaan en is uitgebrand. Waarschijnlijk waren de meeste mensen toen al uit het vliegtuig.
Het vliegverkeer op het internationale vliegveld van San Francisco is helemaal stilgelegd. Er vertrekken en landen geen vliegtuigen meer. Het is nog niet duidelijk hoe lang het gesloten blijft.
Het Witte Huis meldt dat president Obama is ingelicht over de vliegtuigcrash. Hij heeft nog niet officieel gereageerd.
De Amerikaanse onderzoeksraad voor transport (NTSB) geeft straks een persconferentie over het ongeluk.
quote:Op zondag 7 juli 2013 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, 2 doden en 61 gewonden so far..
Je loopt wat achter![]()
Heeft lekker veel zin als dat achterhaalde info isquote:Op zondag 7 juli 2013 00:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]![]()
.
Ik niet, de NOS. Ik post gewoon een nieuwsbericht.
quote:Op zondag 7 juli 2013 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft lekker veel zin als dat achterhaalde info is
twitter:KatieABC7 twitterde op zondag 07-07-2013 om 00:01:272 Passengers from #Asiana214 leave The Reflection Room at SFO, with police escort. @abc7newsBayArea http://t.co/RStbb4VSia reageer retweet
twitter:RHandaKTVU twitterde op zondag 07-07-2013 om 00:07:26#SFO NTSB says investigative teams to focus specific areas incl Plane Systems/Structure, Airport Operations, Human Performance and Weather reageer retweet
Dus met uitzondering van terrorisme worden alle opties nog open gehouden.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
twitter:RHandaKTVU twitterde op zondag 07-07-2013 om 00:07:26#SFO NTSB says investigative teams to focus specific areas incl Plane Systems/Structure, Airport Operations, Human Performance and Weather reageer retweet
Lijkt me ook terecht vooralsnogquote:Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus met uitzondering van terrorisme worden alle opties nog open gehouden.
Bij mij nog maar 1.quote:
Er zijn er al 2 bevestigdquote:
Ik doelde op de pagina's.quote:
Mensen die aannemen dat iedereen de pagina-instellingen hetzelfde heeft staan als zij.quote:
Owhquote:
Nee, ik kijk een VS-zenderquote:Op zondag 7 juli 2013 00:21 schreef Ferry_76 het volgende:
Iemand Benno Baksteen al voorbij zien komen...?
Ik heb de beste man al jaren niet meer op tv gezien, maar ik lees net op zijn wiki pagina dat hij ook 777 piloot is geweest, dus het had gekund.quote:
Kan zeker, maar niet op een VS-zenderquote:Op zondag 7 juli 2013 00:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik heb de beste man al jaren niet meer op tv gezien, maar ik lees net op zijn wiki pagina dat hij ook 777 piloot is geweest, dus het had gekund.
twitter:flySFO twitterde op zondag 07-07-2013 om 00:28:482 runways have reopened. Please check with your airlines for updated arrival and departure information. reageer retweet
Ohja? Waarom?quote:Op zondag 7 juli 2013 00:51 schreef superniger het volgende:
ziet eruit als een terroristische aanslag
Niet dus.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:51 schreef superniger het volgende:
ziet eruit als een terroristische aanslag
twitter:AsianaAirlines twitterde op zondag 07-07-2013 om 00:39:30Our thoughts and prayers are with all the passengers, and flight crew on the flight. We hope to provide you with further info asap. reageer retweet
twitter:abc7newsBayArea twitterde op zondag 07-07-2013 om 01:12:21Mayor Ed Lee: This is still a fluid and active scene. Not everyone accounted for. #SFOcrash http://t.co/56y2T48IqQ reageer retweet
twitter:MattKellerABC7 twitterde op zondag 07-07-2013 om 01:14:13Just watched plane land at #SFO nearly 5 hours after #SFOCrash. Eery watching it fly over #AsianaAirlines plane shell below. reageer retweet
Die zijn er vooralsnog niet. Alleen van NA de crash..quote:
Toch teleurstellend. Zouden inmiddels toch wel boven water gekomen moeten zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 02:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zijn er vooralsnog niet. Alleen van NA de crash..
De staart nog nietquote:Op zondag 7 juli 2013 02:15 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Toch teleurstellend. Zouden inmiddels toch wel boven water gekomen moeten zijn.
In verband met het onderzoek worden de beelden niet vrijgegeven.quote:Op zondag 7 juli 2013 02:15 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Toch teleurstellend. Zouden inmiddels toch wel boven water gekomen moeten zijn.
quote:Slachtoffers uit vliegtuig geslingerd
De twee mensen die zijn omgekomen bij het vliegtuigongeluk in San Francisco zijn bij de crash uit het vliegtuig geslingerd. Reddingswerkers vonden de slachtoffers enkele honderden meters van de romp van het toestel.
Het ging gistermiddag mis bij de landing van het vliegtuig van het Koreaanse Asiana Airline, met 307 mensen aan boord. Doordat het toestel voor de landingsbaan de grond raakte, schampte de staart van het toestel een dijk en sloeg het hard tegen de grond.
"Het was ineens boem!", zegt overlevende Eliott Stone tegen CNN. "De staart schoot omhoog en iedereen sloeg tegen het plafond. Toen schoof het vliegtuig zo'n 300 meter over het asfalt en rolde om. Daarna probeerde iedereen weg te komen, omdat er brand uitbrak."
"De staart kreeg de hardste klap", zegt Stone. "De plek waar de stewardessen zitten werd helemaal weggeslagen." De twee doden hebben beide de Chinese nationaliteit. Leeftijd en geslacht zijn nog niet bekendgemaakt.
Stone besefte pas enkele minuten nadat het vliegtuig was leeggestroomd dat er elders ook slachtoffers lagen. "We stonden allemaal buiten op een plek en zagen toen iemand aan komen strompelen. Dus toen renden we ernaartoe en zagen nog allemaal lichamen liggen. Een stuk of vijf mensen die niemand had zien liggen."
Naast de twee doden zijn er 180 gewonden, 49 van hen zijn er slecht aan toe. De slachtoffers hebben vooral botbreuken door de harde landing. De brandweer doorzocht het wrak toen het vuur gedoofd was, maar trof geen slachtoffers meer aan in het toestel.
Volgens inzittenden was er geen enkele indicatie dat er iets mis was en werd er ook niet gewaarschuwd voor problemen. Wel zeggen sommigen dat ze vlak voor de crash de motoren hoorden loeien, alsof de piloot nog snel meer hoogte wilde maken.
Een ooggetuige die vanuit zijn hotelkamer naar de dalende vliegtuigen stond te kijken, zag eerst ook niets vreemds aan het toestel. Pas op het laatste moment realiseerde hij zich dat het mis zou gaan. "Ze zaten te vroeg laag. Als ze drie seconden langer hadden gehad, was alles gegaan zoals het had moeten gaan."
De Boeing 777 was onderweg van Sjanghai naar San Francisco na een tussenlanding in Seoul. Het is nog niet duidelijk was te oorzaak is van het ongeluk. Het weer was goed en de bemanning was volgens de luchtvaartmaatschappij zeer ervaren.
De pressure bulkhead ziet er nog "redelijk" uit.. en die zit achter de keuken waar de stewardessen zitten..quote:"De staart kreeg de hardste klap", zegt Stone. "De plek waar de stewardessen zitten werd helemaal weggeslagen."
Wat mij het meest verbaast is dat ik daar mensen met hun handbagage op de foto zie. Naar mijn weten is het zelfs verboden om je bagage mee te nemen maar moet je zo snel mogelijk het vliegtuig evacueren omdat je anders je eigen en andermans leven in gevaar kan brengen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:18 schreef mouzzer het volgende:
Foto genomen door een passagier:
https://path.com/p/1lwrZb
I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I'm ok. Surreal...
[ afbeelding ]
Als je je handbagage onder je stoel hebt snap ik wel dat je het meeneemt op zich.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:14 schreef teckna het volgende:
[..]
Wat mij het meest verbaast is dat ik daar mensen met hun handbagage op de foto zie. Naar mijn weten is het zelfs verboden om je bagage mee te nemen maar moet je zo snel mogelijk het vliegtuig evacueren omdat je anders je eigen en andermans leven in gevaar kan brengen.
Op zich de mensen ook niet kwalijk te nemen. t Is ook een gewoonte om je tas met spullen mee te nemen. Alles zit erin: geld, sleutels, mobieltje, en je bankpasjes. Zonder dat ben je vreselijk onthand.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:18 schreef rene90 het volgende:
[..]
Als je je handbagage onder je stoel hebt snap ik wel dat je het meeneemt op zich.
je zal daar maar staan en een half uurtje later zelf moeten vliegenquote:
Vind ik maar kut op een lange vlucht, dan zoveel mogelijk uit mijn zakken en in een tas ofzo.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:37 schreef Parzival het volgende:
3x P in je binnenzak en je zit okay.. Portomonee, Phone, Paspoort.. die laptop mag wmb gewoon doodgaan hoor.. die betaalt de baas wel.. of anders een verzekering..
Waarom?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:40 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou mn ticket annuleren denk ik
omdat ik emotionele dweil benquote:
Phone, schei toch uit. Net alsof het legitiem is om voor een telefoon het leven van een ander er aan te wagen. In je zak, OK, maar nog geen seconde extra als ie net gevallen is of zo.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:37 schreef Parzival het volgende:
3x P in je binnenzak en je zit okay.. Portomonee, Phone, Paspoort.. die laptop mag wmb gewoon doodgaan hoor.. die betaalt de baas wel.. of anders een verzekering..
Hoeft ook alleen maar bij het opstijgen en landen he. Als het misgaat als je op 10 km hoogte vliegt, hoef je je nergens meer druk om te maken.quote:
Het is supereenvoudig om een lijstje met telefoonnumers ergens op internet (gmail/google drive bijvoorbeeld) op te slaan.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:38 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt wel alsof de ernst van de situatie bij de mensen niet zo was doorgedrongen. Je spullen pakken en dan rustig het vliegtuig uit glijden en wandelen....
Als je denkt dat er nog tijd is, tja dan is een tas met je paspoort, je telefoon, sleutels en je pasjes en geld toch iets dat je mee wilt nemen.
Ik zou zonder telefoon niet eens iemand kunnen bellen, ik weet geen enkel telefoonnummer meer van wie dan ook. Of emailadressen.... Ik denk dat ik er alles aan zou doen om in ieder geval mijn telefoon mee te nemen.
Of een nog gekker idee!quote:Op zondag 7 juli 2013 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is supereenvoudig om een lijstje met telefoonnumers ergens op internet (gmail/google drive bijvoorbeeld) op te slaan.
Dus geen reden om anderen levend te laten verbranden.
Als je dat zo ziet, is het haast niet te geloven dat er maar twee dodelijke slachtoffers zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:51 schreef barthol het volgende:
Op CNN een video van de crash terwijl het gebeurde
En dat de romp van het toestel zo intact is gebleven na die 360 graden spin.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:30 schreef Felixa het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet, is het haast niet te geloven dat er maar twee dodelijke slachtoffers zijn.
Dat ook ja. Ik dacht steeds dat ie op de grond rondgedraaid was, maar hij komt echt helemaal los van de grond en klapt dan hard weer terug.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:33 schreef barthol het volgende:
[..]
En dat de romp van het toestel zo intact is gebleven na die 360 graden spin.
Dit filmpje is van onschatbare waarde voor het onderzoek naar wat er gebeurt is.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:51 schreef barthol het volgende:
Op CNN een video van de crash terwijl het gebeurde
Het betreft 2 studentes.quote:Op zondag 7 juli 2013 13:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Twee Chinesinnen zijn de dodelijke slachtoffers
nee als de rest dan levend verbranden levend zou verbranden dan zou ik mijn handbagage ook lekker laten liggen ja maar daar lijkt hier geen sprake van geweest te zijnquote:Op zondag 7 juli 2013 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is supereenvoudig om een lijstje met telefoonnumers ergens op internet (gmail/google drive bijvoorbeeld) op te slaan.
Dus geen reden om anderen levend te laten verbranden.
Toch vreemd als je bedenkt dat een vliegtuig behoorlijk wat reserve power heeft tijdens landen.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:53 schreef Felixa het volgende:
Persconferentie van NTSB:
-aanvliegsnelheid was veel te laag
-7sec voor impact verzocht een crewmember om de snelheid te verhogen
-4sec voor impact was er een waarschuwing voor een "stall"
-1.5sec voor impact wilden ze nog een doorstart maken
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:58 schreef rene90 het volgende:
Wel dan weer vaag dat het bij het vliegveld gebeurd.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, want de meeste vliegtuigongelukken gebeuren in tunnels.
Zou kunnen gaan om een non-rated captain. Die dienen wel flink wat vlieguren te hebben als pilot in command op een relevant type toestel. Ik weet er het fijne niet van.quote:Op maandag 8 juli 2013 06:57 schreef starla het volgende:
Huh? Er was geen captain, maar alleen een first officer en een trainee?
Is dat toegestaan?
Ben ook geen expert, maar vind het een beetje gek. Ook dat ze een doorstart wilden maken...Als leek zou ik zeggen: ga je langzaam, geef wat gas bij zodat je de landingsbaan haalt. Nu moesten ze dus weer de neus omhoog trekken vóór de landingsbaan waarop de staart de grond raakte.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:29 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zou kunnen gaan om een non-rated captain. Die dienen wel flink wat vlieguren te hebben als pilot in command op een relevant type toestel. Ik weet er het fijne niet van.
Ja ik vind het ook vreemd. De flying pilot heeft z'n hand aan de gashendel tijdens de landing.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:40 schreef starla het volgende:
[..]
Ben ook geen expert, maar vind het een beetje gek. Ook dat ze een doorstart wilden maken...Als leek zou ik zeggen: ga je langzaam, geef wat gas bij zodat je de landingsbaan haalt. Nu moesten ze dus weer de neus omhoog trekken vóór de landingsbaan waarop de staart de grond raakte.
Hehe. Ook een flightsimmer?quote:Op maandag 8 juli 2013 07:55 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook vreemd. De flying pilot heeft z'n hand aan de gashendel tijdens de landing.
Als ze inderdaad 7 seconden voor touchdown te langzaam gingen lijkt me dat ze daarmee tijd genoeg hadden om de snelheid naar het juiste niveau te brengen vooral omdat tijdens een landing normaal gesproken maar 25% van het beschikbare vermogen wordt gebruikt en er dus voldoende reserve is.
Misschien zijn er nog onbekende factoren in het spel geweest.
Landingssnelheid is in ieder geval iets wat ik zelf (vliegsimulator) ontzettend in de gaten houd.
ILS was niet beschikbaar.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:05 schreef starla het volgende:
[..]
Hehe. Ook een flightsimmer?
Landingssnelheid is idd gewoon fixed. In combinatie met je ILS kan dat haast niet fout gaan zou je zeggen.
Misschien toch een mechanische fout?
Noemt men dit niet gewoon afvangen?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:53 schreef Felixa het volgende:
-4sec voor impact was er een waarschuwing voor een "stall"
1 Dat kun je niet beoordelen, er kan ergens brand zijn (in de remschijven) dat je nog helemaal niet ziet.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee als de rest dan levend verbranden levend zou verbranden dan zou ik mijn handbagage ook lekker laten liggen ja maar daar lijkt hier geen sprake van geweest te zijn
7 sec voor de landing is helemaal niets als je al te laag zit.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:55 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook vreemd. De flying pilot heeft z'n hand aan de gashendel tijdens de landing.
Als ze inderdaad 7 seconden voor touchdown te langzaam gingen lijkt me dat ze daarmee tijd genoeg hadden om de snelheid naar het juiste niveau te brengen vooral omdat tijdens een landing normaal gesproken maar 25% van het beschikbare vermogen wordt gebruikt en er dus voldoende reserve is.
Misschien zijn er nog onbekende factoren in het spel geweest.
Landingssnelheid is in ieder geval iets wat ik zelf (vliegsimulator) ontzettend in de gaten houd.
quote:
quote:Authorities are also looking into what role the shutdown of glide slope -- a pilot navigational aid -- had in the crash.
Earlier Sunday, Hersman said on CBS' "Face the Nation" that the system is a ground-based aid that helps pilots stay on course while landing and it has been shut down at the San Francisco airport since June. The pilots, however, were notified before the crash that the system wasn't available.
Aircraft security experts told Reuters that the glide slope system is not essential for routine landings, but it's not unusual for airports to disable them for maintenance reasons.
Bron
Als ILS niet beschikbaar is kun je het ook niet gebruiken heh?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Daarbij, of ILS nou wel of niet beschikbaar is zegt niks over het feit of die wel of niet gebruikt is. Ziet er uit als goed weer voor een visual.
No shitquote:Op maandag 8 juli 2013 12:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als ILS niet beschikbaar is kun je het ook niet gebruiken heh?
Ja, meteen nadat CNN ermee kwamquote:Op maandag 8 juli 2013 13:21 schreef Phone het volgende:
Was dit filmpje van de crash al ergens gepost ?
Prachtige kist, jammer dat het nu toch helaas einde oefening is met dat 'clean sheet'...quote:Op maandag 8 juli 2013 07:58 schreef Re het volgende:
stevig vliegtuigje, heeft aardig wat levens gered denk ik...
Tsja, volgens mij is het er ook niet veiliger op geworden sinds mensen hele hutkoffers mee de cabine in mogen sjouwen (okee, officieel mag het niet, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand z'n koffer werd geweigerd, terwijl die dingen vaak zo'n drie keer zo groot zijn als mijn rugzakje). Als je dan als passagier de neiging krijgt om je spulletjes mee te nemen in een noodsituatie (NB: ik keur dit dus heel erg af!), dan is het wel zo makkelijk als die spulletjes gewoon in een klein rugzakje onder de stoel van de passagier voor je liggen, ipv zo'n hutkoffer die je maar met moeite uit het kastje gesjouwd krijgt....quote:Op maandag 8 juli 2013 09:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
1 Dat kun je niet beoordelen, er kan ergens brand zijn (in de remschijven) dat je nog helemaal niet ziet.
2 Het is simpelweg tegen de regels dus houd je daar ook aan.
3 Ook bij dit ongeval zijn er 50 (zwaar)gewonden terwijl anderen de tijd namen om hun handbagage uit de rekken te halen.
Ik heb er zo'n 10 jaar geleden eens ingezeten. Vluchtje Heathrow - San Francisco met BA.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:55 schreef starla het volgende:
Ik ga binnenkort ook met de 777 vliegenNog nooit in gevlogen
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik heb er zo'n 10 jaar geleden eens ingezeten. Vluchtje Heathrow - San Francisco met BA.
Een van de fijnste kisten ooit.
Haha. Het mooiste is nog wel die mededeling van "one crew member per bunk" helemaal aan het einde van het filmpje.quote:
1 crewmember en een passenger mag dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha. Het mooiste is nog wel die mededeling van "one crew member per bunk" helemaal aan het einde van het filmpje.
De PIC (Pilot in Command; de piloot in de linker stoel) kan idd. in opleiding zijn, maar dan heeft er wel een ervaren piloot als #2 naast gezeten.quote:Op maandag 8 juli 2013 06:57 schreef starla het volgende:
Huh? Er was geen captain, maar alleen een first officer en een trainee?
Is dat toegestaan?
maar ik snap het dan toch niet er wordt gezegd dat die piloot te langzaam gevlogen heeft ?quote:Op maandag 8 juli 2013 12:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als ILS niet beschikbaar is kun je het ook niet gebruiken heh?Maar inderdaad was het prima weer voor een visual approach en er zit ook PAPI dus een kind kan de was doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |