abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129829676
Is dat enkel of retour?
pi_129829715
quote:
5s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij de 23/7 kan je geen geld meer pinnen?
Niet met een Mastercard, Maestro of Cirrus kaart: http://www.sevenbank.co.jp/support/info2013041901.html
Stop rockin' the boat.
pi_129829740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:04 schreef De_Ilias het volgende:
Is dat enkel of retour?
Retour. Aeroflot zit tussen de 500 en 600, vrijwel het hele jaar door.
pi_129829755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:05 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Niet met een Mastercard, Maestro of Cirrus kaart: http://www.sevenbank.co.jp/support/info2013041901.html
Oei. Het was al lastig maar dan wordt het nog wel een stuk minder inderdaad.
pi_129829796
Mooie prijzen dan, ik had verwacht dat het stukken duurder zou zijn. Hoe zit het met backpacken in Japan, is dat mogelijk?
pi_129829850
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:08 schreef De_Ilias het volgende:
Mooie prijzen dan, ik had verwacht dat het stukken duurder zou zijn. Hoe zit het met backpacken in Japan, is dat mogelijk?
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? :D Of wat bedoel je precies met backpacken?
pi_129829935
Door het land liften enzo, budget vakantie zeg maar. Hoe kijken die Jappers daar tegenop?
pi_129829998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef De_Ilias het volgende:
Door het land liften enzo, budget vakantie zeg maar. Hoe kijken die Jappers daar tegenop?
Volgens mij zijn hier wel mensen die ook gelift hebben. Wij niet, wel met backpacks en redelijk budget gedaan.

Echt budget gaat het natuurlijk nooit worden. Zelfs als je extreem zuinig doet ben je per dag nog het veelvoudige kwijt van een dag in bijvoorbeeld ZO-Azie.

Tijdje terug stond in de Lonely planet magazine een artikel "Japan on a budget" en daar hadden ze het over 100$ pp p dag.
pi_129830106
Dat is echt veel, ik denk dat ik maar veel japanse vrienden moet maken als ik echt goedkoop wil uitkomen!
pi_129830703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij zijn hier wel mensen die ook gelift hebben. Wij niet, wel met backpacks en redelijk budget gedaan.

Echt budget gaat het natuurlijk nooit worden. Zelfs als je extreem zuinig doet ben je per dag nog het veelvoudige kwijt van een dag in bijvoorbeeld ZO-Azie.

Tijdje terug stond in de Lonely planet magazine een artikel "Japan on a budget" en daar hadden ze het over 100$ pp p dag.
Je kunt met minder uit de voeten. Als je een tentje meeneemt al helemaal... het eten is nou ook niet onbetaalbaar tenzij je elke dag je uitstekend vermaakt met een uitgebreide delicatesse in een restaurant.

Zelfs voor 8 man op mijn verjaardag had ik genoeg aan 100 euro in een izakaya...
pi_129830834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:32 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Je kunt met minder uit de voeten. Als je een tentje meeneemt al helemaal... het eten is nou ook niet onbetaalbaar tenzij je elke dag je uitstekend vermaakt met een uitgebreide delicatesse in een restaurant.

Zelfs voor 8 man op mijn verjaardag had ik genoeg aan 100 euro in een izakaya...
Het kan ook wel voor minder ja, zeker als je kosten kan delen met z'n 2-en, maar budgetvakantie wordt het imo nooit :)

Ik bedoel, 3 weken een treinpas @ 500E is al bijna 25 E per dag oftewel 1/4 van je budget.

Er waren dagen dat ik als een baasje in Laos zat en nog niet eens de helft uitgaf.
pi_129831853
De treinpas niet nemen is natuurlijk een optie.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_129832138
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:02 schreef Pheno het volgende:
De treinpas niet nemen is natuurlijk een optie.
Tuurlijk. En geen museau/tempels bezoeken, 3 keer per dag eten in de 100 yen winkel en Narita uberhaupt niet verlaten zijn ook opties ;)

Als je een beetje relaxed rond wil reizen, dingen zien, af en toe eens goed uit eten denk ik dat die 100 per dag een goed uitgangspunt is. Daaronder ga je imo toch bepaalde dingen missen.
pi_129832180
We zijn drie keer zonder pas gegaan. Het beviel prima. Het duurt ietsje langer, maar zonder shinkansen is het ook prima te doen op een budget :)
pi_129832221
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:11 schreef Pheno het volgende:
We zijn drie keer zonder pas gegaan. Het beviel prima. Het duurt ietsje langer, maar zonder shinkansen is het ook prima te doen op een budget :)
Ik ben ook zonder gegaan, dat was m'n punt niet :)
pi_129832590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Tuurlijk. En geen museau/tempels bezoeken, 3 keer per dag eten in de 100 yen winkel en Narita uberhaupt niet verlaten zijn ook opties ;)

Als je een beetje relaxed rond wil reizen, dingen zien, af en toe eens goed uit eten denk ik dat die 100 per dag een goed uitgangspunt is. Daaronder ga je imo toch bepaalde dingen missen.

Wij blijven altijd in Tokio en trekken 100 euro per dag uit voor reizen en eten (met twee personen). Dat is dus zonder hotel, shoppen en entree voor bijvoorbeeld musea. En dan doen we redelijk rustig aan; 's ochtends de sushi-go-round, lunch uit de lawson/7-11/family mart en 's avonds een izakaya oid.. En dan meestal twee tot drie keer per trip eens naar een wat beter restaurant, waar je zo'n 30 tot 50 euro pp kwijt bent.
pi_129832794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wij blijven altijd in Tokio en trekken 100 euro per dag uit voor reizen en eten (met twee personen). Dat is dus zonder hotel, shoppen en entree voor bijvoorbeeld musea. En dan doen we redelijk rustig aan; 's ochtends de sushi-go-round, lunch uit de lawson/7-11/family mart en 's avonds een izakaya oid.. En dan meestal twee tot drie keer per trip eens naar een wat beter restaurant, waar je zo'n 30 tot 50 euro pp kwijt bent.
Hier wel een beetje hetzelfde :) Ik drink ook nog een paar biertjes iedere avond, dat loopt ook al snel op..
pi_129832800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Aeroflot tegenwoordig bijna altijd het goedkoopst, zie weinig verschil door het jaar heen. Jaar terug had je nog een supergoedkope vlucht van Alitalia (380 oid!!) maar die heb ik al een tijd niet gezien.
Wij hebben ditmaal voor het eerst Aeroflot. *siddert*

Maar wat je ook doet, vermijd Alitalia ten koste van alles! Het is niet zonder reden dat de Paus de grond kust als 'ie geland is. Heb dat nooit begrepen, totdat ik met Alitalia naar Boekarest moest. Nooit, nooit, nooit meer. Het allerslechtste dat op vervoersgebied heb meegemaakt. En dat is inclusief een antieke Daciataxi zonder remmen met dronken psychopaat achter het stuur ;)
pi_129832831
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:27 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wij hebben ditmaal voor het eerst Aeroflot. *siddert*

Maar wat je ook doet, vermijd Alitalia ten koste van alles! Het is niet zonder reden dat de Paus de grond kust als 'ie geland is. Heb dat nooit begrepen, totdat ik met Alitalia naar Boekarest moest. Nooit, nooit, nooit meer. Het allerslechtste dat op vervoersgebied heb meegemaakt. En dat is inclusief een antieke Daciataxi zonder remmen met dronken psychopaat achter het stuur ;)
Aeroflot valt echt mee :) Alleen het eten is (zelfs voor vliegtuigbegrippen) vies en personeel op luchthaven barbaars.
pi_129832904
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hier wel een beetje hetzelfde :) Ik drink ook nog een paar biertjes iedere avond, dat loopt ook al snel op..
Bier is er redelijk prijzig, valt me op. Zelf houd ik niet van zowel bier als sake, maar mn meisje wil nog weleens wat drinken bij het eten. Ik drink vaak in het hotel nog een vodka'tje. We hebben in Shinjuku een delicatessenwinkel gevonden waar zowel vodka als champagne vrij goedkoop zijn (stukken goedkoper dan hier). Champagne vanwege oud en nieuw, natuurlijk :)
pi_129832967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Bier is er redelijk prijzig, valt me op. Zelf houd ik niet van zowel bier als sake, maar mn meisje wil nog weleens wat drinken bij het eten. Ik drink vaak in het hotel nog een vodka'tje. We hebben in Shinjuku een delicatessenwinkel gevonden waar zowel vodka als champagne vrij goedkoop zijn (stukken goedkoper dan hier). Champagne vanwege oud en nieuw, natuurlijk :)
Ga je dit jaar ook met oud en nieuw ja? :)

Hier nu best serieuze plannen om ongeveer van kerst tm oud en nieuw naar Tokyo te gaan, 2e keer Japan wordt dat. Daarna nog ergens in ZO-Azie zon voor paar weekjes, terug naar Tokyo voor dag of 2 en dan terug naar huis.
pi_129832983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Aeroflot valt echt mee :) Alleen het eten is (zelfs voor vliegtuigbegrippen) vies en personeel op luchthaven barbaars.
Och, wat te knagen neem ik dan zelf wel mee :) Lomp personeel ben ik al gewend van Schiphol, dus daar kom ik ook wel overheen ;)
pi_129833061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:34 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Och, wat te knagen neem ik dan zelf wel mee :) Lomp personeel ben ik al gewend van Schiphol, dus daar kom ik ook wel overheen ;)
Op de terugweg lekker bentoboxje mee ja :)

Schiphol is echt een 5 sterrenhotel vergeleken met moskou :') _O-

(qua personeel dan, vliegveld zelf ziet er keurig uit daar)
pi_129833148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ga je dit jaar ook met oud en nieuw ja? :)

Hier nu best serieuze plannen om ongeveer van kerst tm oud en nieuw naar Tokyo te gaan, 2e keer Japan wordt dat. Daarna nog ergens in ZO-Azie zon voor paar weekjes, terug naar Tokyo voor dag of 2 en dan terug naar huis.
Ja, wordt een jubileum; onze vijfde achtereenvolgende oud en nieuw in Tokio :) traditie geworden...naar de tempel, bezopen worden en dan 's morgens vroeg in de rij staan bij Parco voor de uitverkoop :)
pi_129833217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik haal meestal een paar blikjes bij een combini. Dat scheelt. :)
Voor 600 yen kun je bier drinken bij het Yebisu museum. Scheelt ook een beetje. ;)
pi_129833287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik haal meestal een paar blikjes bij een combini. Dat scheelt. :)
Voor 600 yen kun je bier drinken bij het Yebisu museum. Scheelt ook een beetje. ;)
En die drink je dan bij het eten op :?

Bij zo'n all you can eat/drink op het dak van de warenhuizen was het ook wel te doen. Kon je goed indrinken met die halve liters :') Alleen het eten viel daar altijd wel tegen.

Dat museum klinkt wel interressant trouwens :D
pi_129833410
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op de terugweg lekker bentoboxje mee ja :)

Schiphol is echt een 5 sterrenhotel vergeleken met moskou :') _O-

(qua personeel dan, vliegveld zelf ziet er keurig uit daar)
Duidelijk. Zal even wennen worden dan. Schiphol staat bij mij al jaren bovenaan qua lompheid en desinteresse van het personeel. Op de voet gevolgd door Ft lauderdale, LaGuardia en Philadelphia. Fijnste luchthavens vind ik Narita, Otopeni (Boekarest) en london city
pi_129833526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:46 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Duidelijk. Zal even wennen worden dan. Schiphol staat bij mij al jaren bovenaan qua lompheid en desinteresse van het personeel. Op de voet gevolgd door Ft lauderdale, LaGuardia en Philadelphia. Fijnste luchthavens vind ik Narita, Otopeni (Boekarest) en london city
Het toppunt was een winkeltje met alle lichten aan, man achter de kassa. Man ziet mij een minuut of 5 iets uitzoeken, ik leg het op de balie, enige wat hij doet is schouders optrekken en "closed" zeggen. Ik sta van :? wtf

Draai me om, loop weg en vriendin ziet dat de rus 1 minuut na mij wel gewoon werd geholpen :') _O-
pi_129833559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het toppunt was een winkeltje met alle lichten aan, man achter de kassa. Man ziet mij een minuut of 5 iets uitzoeken, ik leg het op de balie, enige wat hij doet is schouders optrekken en "closed" zeggen. Ik sta van :? wtf

Draai me om, loop weg en vriendin ziet dat de rus 1 minuut na mij wel gewoon werd geholpen :') _O-
klinkt als de typisch oost-europese gastvrijheid :+
pi_129836759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

ik was terug gegaan, ah youre open again.. alleen om die man te tergen.
pi_129836890
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef De_Ilias het volgende:
heb niet gelift, maar wel 2 maanden door japan getrokken met een rugzak. ging makkelijk, je wordt vrijwel nergens als backpaker behandeld, zoals dat in andere landen vaak gaat. gewoon als welkome gast. alleen capsulehotels hebben een par keer bot tegen me gedaan, die hebben misschien liever japanse zakenmannetjes dan toeristen. maar als je je er niks van aantrekt, zeggen ze ook niet dat je weg moet gaan.
en ik heb begrepen dat liften ook heel prima gaat in japan.
pi_129837330
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heb niet gelift, maar wel 2 maanden door japan getrokken met een rugzak. ging makkelijk, je wordt vrijwel nergens als backpaker behandeld, zoals dat in andere landen vaak gaat. gewoon als welkome gast. alleen capsulehotels hebben een par keer bot tegen me gedaan, die hebben misschien liever japanse zakenmannetjes dan toeristen. maar als je je er niks van aantrekt, zeggen ze ook niet dat je weg moet gaan.
en ik heb begrepen dat liften ook heel prima gaat in japan.
Vet! Ik krijg steeds meer kriebels als ik zoiets lees :D.
pi_129837723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:47 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

ik krijg zelf ook weer zin.. :)
  Eindredactie Games donderdag 8 augustus 2013 @ 18:07:14 #238
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129837851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

en zelfs dat vond ik wel meevallen. We mochten zelfs voordringen bij de douane
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129854842
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:47 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Kijk eens op het blog van Negasado. Die doet niet anders dan liften als hij in Japan is geloof ik :)

Heb hem al een tijd niet gezien hier trouwens...

En urban camping is ook een optie: http://wikitravel.org/en/Urban_camping_in_Japan
Daarnaast zijn er ook zat campings waar je met je tent kunt gaan staan, maar of dat in stedelijk gebied ook zo is weet ik niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door MissMSX op 09-08-2013 08:29:42 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_129855282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Kijk eens op het blog van Negasado. Die doet niet anders dan liften als hij in Japan is geloof ik :)

Heb hem al een tijd niet gezien hier trouwens...

En urban camping is ook een optie: http://wikitravel.org/en/Urban_camping_in_JapanDaarnaast zijn er ook zat campings waar je met je tent kunt gaan staan, maar of dat in stedelijk gebied ook zo is weet ik niet.
Dit vind ik echt niet kunnen eigenlijk :@ Parken stonden vol met hutjes van mensen die op straat moeten leven en dan ga je daar als toerist die te gierig is om te betalen voor een slaapplaats tussen vakantie vieren :?
pi_129855342
Dus je mag ook niet naar Afrika op vakantie omdat ze daar honger lijden?
pi_129855346
Sowieso vind ik Japan nu niet echt het land om als een schooier doorheen te reizen.
Dat mensen te beleefd zijn om er iets van te zeggen betekent nog niet dat het ok is.
pi_129855395
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:04 schreef Pheno het volgende:
Nee, het is alsof je in Afrika op vakantie zou gaan en dan ook aansluiten in de rij om de voedselhulp.
pi_129855438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, het is alsof je in Afrika op vakantie zou gaan en dan ook aansluiten in de rij om de voedselhulp.
Ach, het kan, maar netjes is het niet. Niet mijn soort van vakantie, dan blijf ik wel thuis :+
pi_129855549
Je moet dan ook altijd overdag met zware bagage sjouwen. Dat lijkt me in de stad reuze onhandig. Bij een meerdaagse wandeling is het natuurlijk een ander verhaal maar dan kun je vast ook meestal wel je tent ergens buiten de stad zetten.
pi_129855672
Ik zou ook liever een camping zoeken. Met een beetje googlen is dat tegenwoordig wel te doen. En nog gezelliger ook.

Urban camping lijkt me sowieso ook meer iets om te doen als je echt geen andere opties meer hebt. En dan pas laat je tentje opzetten en 's morgens vroeg weer wegwezen. Ik zou mijn tent overdag zeker niet laten staan.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_129856383
bovendien kan je alijd wel ergens slapen in japan, elke stad heeft manga cafes die 24 uur per dag open zijn, capsule hotels, buisness hotels.. en zomaar in het openbaar even op en bankje of in de metro slapen is ook niet raar in japan.
pi_129873206
Nog exact twee dagen *O*. Eerst "even" Seoul en dan een dikke maand Japan. Ik beloof niets maar zal proberen hier updates te plaatsten.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:12:17 #249
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129873685
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:04 schreef Pheno het volgende:
Ja wel, maar tijdens die vakantie eten en drinken is not done natuurlijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:13:56 #250
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129873751
Hoop trouwens dat mijn jetlag niet zo erg is. We vliegen op maandag om 17.40 uit Amsterdam en landen om 11.55 Japanse tijd in Tokio. Zijn er dus effectief maar 6 dagen waarvan er al twee volledig uit het festival waar we moeten optreden bestaan.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:45:10 #251
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129893337
Geboekt voor eind maart *O*
2 weken Tokio, met Finnair (JAL-vlucht terug, dus 2 koffers pp).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_129898862
Ik kom helemaal in de vakantiesfeer van dit topic haha. Vandaag weer veel dingen opgezocht voor japan. Okinawa lijkt me prachtig, maar wij gaan hiroshima-osaka-kyoto-tokyo en dingen er om heen doen, en volgens mij is met het vliegtuig dan het makkelijkst naar okinawa maar ik zie alleen maar prijzen van 500+ euro per retour... Is okinawa de moeite waard volgens jullie?
pi_129899728
Wat me ook nog steeds een raadsel is, moet je treinen reserveren? Zo je, geldt dit voor alle treinen? En moet je ook reserveren met een JR pass?
pi_129899739
En: Iedereen die al 10 keer antwoord heeft gegeven op al mijn vragen duizendmaal dank haha.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:10:37 #255
28167 matthijst
pi_129899818
Nee, je hoeft treinen niet te reserveren, maar dan ben je niet zeker van een stoel :)
Met een railpass kun je gratis reserveren, dus dan net zo goed gewoon ff doen.

Hier kun je ook veel info vinden, niet dat je het hier niet mag vragen natuurlijk ;)
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g294232-i525-Japan.html
pi_129904938
Ik ga even een lijstje plaatsen van onze vakantie, feedback is zeer welkom :-)

Dag 1 osaka
Dag 2 osaka
Dag 3 Hiroshima (vanaf osaka)
Dag 4 Kobe (vanaf osaka)
Dag 5 Kyoto
Dag 6 kyoto
Dag 7 kyoto
Dag 8 hakone
Dag 9 hakone --> naar tokyo
Dag 10 Tokyo
Dag 11 Tokyo disney
Dag 12 nikko (vanaf tokyo)
Dag 13 Tokyo
Dag 14 terug naar huis !
Missen we zo belangrijke dingen? Ik twijfel of er niet een dag kyoto af moet en een dag tokyo erbij!
pi_129905024
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:12 schreef tesca het volgende:

Dag 1 osaka
Dag 2 osaka
Dag 4 Kobe (vanaf osaka)
Dag 5 Kyoto
Dag 6 kyoto
Dag 7 kyoto
Dag 8 hakone
Dag 10 Tokyo
Dag 11 Tokyo disney
Dag 13 Tokyo
Dag 14 terug naar huis !
Missen we zo belangrijke dingen? Ik twijfel of er niet een dag kyoto af moet en een dag tokyo erbij!
Je laatste zin had ik nog niet gelezen of ik dacht al: Een dag Kyoto eraf en een dag Tokyo erbij :)
pi_129905061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:14 schreef TheAdventurer het volgende:

[..]

Je laatste zin had ik nog niet gelezen of ik dacht al: Een dag Kyoto eraf en een dag Tokyo erbij :)
Eens.

En ik weet niet wanneer je gaat, maar als het nog mooi weer is zou ik dagje Nikko ruilen voor dagje Kamakura :)
pi_129905280
Kan je vanuit Osaka niet makkelijker Kyoto als dagtrip doen dan Hiroshima?
pi_129905776
Oke dat is duidelijk haha! 2 weken is ook echt te kort merk ik nu :-( Ik twijfel nu tussen kobe, kamakura en hakone. Hakone lijkt mij erg mooi maar we moeten gewoon iets skippen.. Wat adviseren jullie?
Igen, bedoel jij dan in hiroshima slapen ipv kyoto?
pi_129905919
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:37 schreef tesca het volgende:
Oke dat is duidelijk haha! 2 weken is ook echt te kort merk ik nu :-( Ik twijfel nu tussen kobe, kamakura en hakone. Hakone lijkt mij erg mooi maar we moeten gewoon iets skippen.. Wat adviseren jullie?
Igen, bedoel jij dan in hiroshima slapen ipv kyoto?
Kamakura heb je nu niet in je planning zitten?

Kobe zou ik daar beslissen. Verblijf voor x aantal dagen boeken in Osaka, Kyoto bezoeken in een paar dagtrips vanuit Osaka en mocht je daar klaar mee zijn kan je ook nog dagtrip naar Kobe of Nara doen.
pi_129906275
Zit zelf nu te zoeken naar 4 persoons verblijf in Tokyo, ongeveer 1.5 week eind december. Wel wat meer privacy nodig dan 2 stapelbedden in 1 kamer. Appartementje huren leek me ideaal maar meeste wat ik vind is voor minstens een paar maanden of een stuk duurder dan 2 losse kamers in een hotel.

Iemand hier toevallig gouden tip? :)
pi_129906887
Heb je wimdu en dat soort sites al geprobeerd?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:42:22 #264
28167 matthijst
pi_129907763
Hakone vond ik wel leuk vanwege de ryokan met onsen bij huisje. Halone loop gedaan maar Fuji niet gezien. Zonder ryokan was het dan minder geweest, vind ik.

Kamakura vond ik super leuk; beetje rondfietsen. Veel leuker dan Nikko, maar ik ben geloof ik een behoorlijke Nikko hater :D

Kobe is ook wel leuk, maar zoals hierboven: gewoon ff kijken of je nog tijd hebt uit Osaka. Zou ook alles vanuit Osaka doen. Scheelt weer klooien met je koffer.
pi_129907943
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:13 schreef tesca het volgende:
Heb je wimdu en dat soort sites al geprobeerd?
Wimdu kende ik nog niet maar beetje zelfde verhaal; studio of stuk duurder dan 2 losse kamers.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:42 schreef matthijst het volgende:
Hakone vond ik wel leuk vanwege de ryokan met onsen bij huisje. Halone loop gedaan maar Fuji niet gezien. Zonder ryokan was het dan minder geweest, vind ik.

Kamakura vond ik super leuk; beetje rondfietsen. Veel leuker dan Nikko, maar ik ben geloof ik een behoorlijke Nikko hater :D

Kobe is ook wel leuk, maar zoals hierboven: gewoon ff kijken of je nog tijd hebt uit Osaka. Zou ook alles vanuit Osaka doen. Scheelt weer klooien met je koffer.
Nikko nog niet geweest. Dagje Kamakura was 1 van de absolute hoogtepunten van onze vakantie, maar was toen ook wel een geweldige stranddag. :)
pi_129909534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:34 schreef tesca het volgende:
Ik kom helemaal in de vakantiesfeer van dit topic haha. Vandaag weer veel dingen opgezocht voor japan. Okinawa lijkt me prachtig, maar wij gaan hiroshima-osaka-kyoto-tokyo en dingen er om heen doen, en volgens mij is met het vliegtuig dan het makkelijkst naar okinawa maar ik zie alleen maar prijzen van 500+ euro per retour... Is okinawa de moeite waard volgens jullie?
ben alleen in NaHa geweest, de hoofdstad van Okinawa, het was erg slecht weer toen. maar dat was een leuke stad.
verder is Okinawa gewoon veel kust, strand, Oceantisch-japans sfeertje, toch heel anders dan de rest van japan. en veel amerikaanse soldaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 10-08-2013 22:21:23 ]
pi_129911098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben alleen in Nara geweest, de hoofdstad van Okinawa, het was erg slecht weer toen. maar dat was een leuke stad.
verder is Okinawa gewoon veel kust, strand, Oceantisch-japans sfeertje, toch heel anders dan de rest van japan. en veel amerikaanse soldaten.
Nara is een dagtrip vanuit Osaka/Kyoto, Naha is de hoofdstad van Okinawa ;)

Wij hebben Naha en kerama eilanden, ongeveer 30 km ten westen van Naha, gedaan. Vond t echt geniaal, enorm toffe tijd gehad, maar weet niet of ik t nog een keer zou doen... Het was voor ons vooral zonnen, snorkelen, duiken, zonnen etc. Kan je in heel Azie doen maar dan voor een fractie van de prijs, want het prijskaartje daar is wél echt Japans :P

Hebben nog een filmpje gemaakt van onze week daar:

:)
pi_129914951
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nara is een dagtrip vanuit Osaka/Kyoto, Naha is de hoofdstad van Okinawa ;)

Wij hebben Naha en kerama eilanden, ongeveer 30 km ten westen van Naha, gedaan. Vond t echt geniaal, enorm toffe tijd gehad, maar weet niet of ik t nog een keer zou doen... Het was voor ons vooral zonnen, snorkelen, duiken, zonnen etc. Kan je in heel Azie doen maar dan voor een fractie van de prijs, want het prijskaartje daar is wél echt Japans :P

Hebben nog een filmpje gemaakt van onze week daar:

:)
haha oh ja NaHa... bijna goed. :)
pi_129916899
denk je dat je alle weirde plekjes in japan zo langzamerhand wel kent...

zo schattig, maar dan nog even even doorlezen naar onderen.

http://www.odditycentral.(...)rabbit-paradise.html
pi_129920547
Kon ik elke dag maar beginnen met zo'n ontbijtje :9

steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  † In Memoriam † zondag 11 augustus 2013 @ 13:23:23 #271
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129933034
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:12 schreef tesca het volgende:

Dag 1 osaka
Dag 2 osaka
Dag 4 Kobe (vanaf osaka)
Dag 5 Kyoto
Dag 6 kyoto
Dag 7 kyoto
Dag 8 hakone
Dag 10 Tokyo
Dag 11 Tokyo disney
Dag 13 Tokyo
Dag 14 terug naar huis !
Zou ik wel doen, ik vond Tokyo leuker
:')
pi_130159238
Ook ik heb het in mijn bol gehaald om samen met mijn vriendin naar Tokyo te gaan. In eerste instantie was mijn voorkeur Australië, maar de lange vlucht daarheen liet het toch afweten bij m`n vriendin :=).

Ben zelf vaak in Azië geweest zoals Indonesië, China, Thailand, Maleisië maar Japan lijkt me "voor mijn gevoel" erg anders -ik ben zó nieuwsgierig!-.

Ik ben van plan 2 weken te gaan van 7 tot 23 oktober. Wil een dezer dagen de vlucht boeken, maar ben erg benieuwd of jullie tips hebben (en ondertussen ga ik lekker mezelf inlezen). Hoe is deze periode oktober in Japan? Hoelang kun je uittrekken voor Tokyo en wat zijn must-see plekken? Een van de dingen die ik zeker wil doen is Disney *O* en Hiroshima bezoeken mits de kosten het toelaten.

Enige minpunt is dat ik ene gluten allergie heb :( Dus met eten is het altijd lastig op vakanties.
pi_130159595
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:23 schreef Igen het volgende:
Kan je vanuit Osaka niet makkelijker Kyoto als dagtrip doen dan Hiroshima?
Ja, dat heb ik ook gedaan, Kyoto > Osaka is geloof ik een half uurtje met de trein.
Dat kost maar een paar ¤, voor die dagen hoef je dan ook nog geen rail-pass aan te schaffen.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:29:21 #274
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_130159604
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:17 schreef wormtrein het volgende:
Kon ik elke dag maar beginnen met zo'n ontbijtje :9

[ afbeelding ]
welke vestiging van toyoko-inn :P ?
pi_130161667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:29 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

welke vestiging van toyoko-inn :P ?
Shin-Osaka ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_130204358
Het wordt langzamerhand steeds duidelijker, ik begrijp zelfs het OV en de JR pass denk ik!
We hebben nu geboekt:
27 oktober - 1 november osaka (dagtrips hiroshima, kyoto, nara, kobe)
1 november - 9 november tokyo (dagtrips hakone, kamakura, nikko, disney)
En dan willen we een 7 daagse JR pas doen voor sowieso hiroshima en de reis van kyoto naar tokyo, dan hebben we de pas er al uit!
Ik heb er superveel zin in, heb wel het idee dat er heel veel voor te bereiden is maar misschien moet ik dat ook wel lekker loslaten en gaan zien hoe en wat.
Trouwens bovenstaande dagtrips is waar we op dat moment zin in hebben dus niet allemaal musts! :-)
pi_130439325
Het komt steeds dichterbij... april 2014 willen wij naar Japan voor 3 weken :) Tickets koop ik waarschijnlijk via Etihad, Finn Air of Austrian Airlines, allemaal rond de 550 a 650 euro.

Anyway, wij willen waarschijnlijk een Japan Rail Pass voor 2 weken kopen, omdat wij de eerste week in Tokio willen rondkijken en ons werd aangeraden om hiervoor een JPR te kopen. Is dit nog steeds correct? Ben je goedkoper uit als je de tickets in Tokio los koopt?

Enne, kan iemand aan hotel aanraden? Westers of Japans maakt niet zoveel uit geloof ik, maar Westers is voor de Westeling iets comfortabeler geloof ik? In Japanse stijl slapen kan altijd nog de 2 weken erna, als we Osaka/Kyoto enzo aan gaan doen. En dan gewoon booking.com? O ja, hoe klein is een "small double room" meestal? Scheelt vaak veel in prijs, maar ben bang dat zo'n kamer dan écht klein is, zeker als je er een week zit.

We hebben een budget van 2500 ~ 3000 euro per persoon voor de 3 weken, dat is all-in, dus vliegtickets, hotels, eten, uitstapjes, etc etc.

Thanks alvast!

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackRhino op 25-08-2013 13:02:44 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:37:06 #278
28167 matthijst
pi_130440820
3000 pp voor 3 weken kom je wel mee uit.
Japan Rail Pass koop je juist vooral voor de lange trips. Als hij actief is in tokyo is het meegenomen :)
Je moet ff kijken wat het verschil tussen 2 en 3 weken jpr is. Tokyo ben je rond de 700 yen per dag kwijt gemiddeld denk ik aan reizen, dus echt snel haal je dat er niet uit. Misschien als je hem op de terugweg voor de N'EX kunt gebruiken (scheelt 20 euro uit m'n hoofd).
Doe meestal 2 weken JPR. Haal bij aankomst een Suica en N'ex en ga dan op de terugweg met jpr naar narita.

Vind zelf Sunroute relaxt in Shinjuku, boek daar altijd een standaard twin, die zijn 23m2, dus vrij ruim. Andere kamers zijn vrij klein idd.
pi_130441391
Thanks matthijst, zoals altijd ;) Je had inderdaad al een keer uitgelegd over de JPR, maar was toen alleen oriëntatie voor mij, nu ga ik echt beginnen met plannen voor 2014. Ik neig ook naar 2 weken JPR. 2 of 3 weken scheelt 95 euro per persoon, dus dat is nogal wat, los kopen in Tokyo gedurende 7 dagen is dan veel goedkoper.

Sunroute las ik inderdaad goeie dingen over. Het hoeft ook niet persé het goedkoopste van het goedkoopste zijn, je bent immers toch op vakantie en dus mag een beetje luxe wel. Ik vind rond de 500 euro voor 6 nachten per kamer (dus voor 2 personen) toch wel de max, maar volgens mij heb je daar een prima hotel voor.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:53:37 #280
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130441511
Nog een maand. _O_
pi_130441601
Tik 'm aan boem-dikkie!
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:00:52 #282
28167 matthijst
pi_130441796
Sunroute heeft op hun site zon aanbieding. X (5 of 6 dacht ik) nachten 25% korting. Voor maart/april is pas vanaf eind oktober te boeken.
pi_130442297
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:00 schreef matthijst het volgende:
Sunroute heeft op hun site zon aanbieding. X (5 of 6 dacht ik) nachten 25% korting. Voor maart/april is pas vanaf eind oktober te boeken.
Alles is toch afhankelijk van de vliegtickets, die moet ik eerst regelen :) Ik stem mijn reisschema daar op af.
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:27:26 #284
28167 matthijst
pi_130445128
Ok, maar tickets zullen toch niet zo heel veel schelen in die weken?
Zou kijken wanneer die bloesems er gemiddeld zijn en proberen rond die tijd daar te zijn.
pi_130446113
Maart/april/mei, maar je zit natuurlijk met de Golden Week eind april, dan zijn alle toerstische attracties schreeuwend druk..
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:00:36 #286
28167 matthijst
pi_130446427
Zegt men ja :)
pi_130463716
Ik heb een atlas en een landkaart van Japan te koop, ideaal voor de planning of voor op reis.
Zelf ga ik voorlopig niet meer naar Japan, dus misschien kan iemand anders hem gebruiken.
Linkje naar het V&A topic: V&A / [TK] Atlas van Japan (1:250.000) + Landkaart van Japan (1:2.200.000)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:53:49 #288
28167 matthijst
pi_130559411
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:15 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Alles is toch afhankelijk van de vliegtickets, die moet ik eerst regelen :) Ik stem mijn reisschema daar op af.
KLM werelddeals: rechtstreeks voor 700 euro!
pi_130559720
Pff kan niet wachten tot 1 oktober. Mijn vriendin en ik zitten er misschien aan te denken voor een paar jaar naar Japan te verhuizen. Weg uit het saaie nederland :P
pi_130561925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef totalvamp het volgende:
Pff kan niet wachten tot 1 oktober. Mijn vriendin en ik zitten er misschien aan te denken voor een paar jaar naar Japan te verhuizen. Weg uit het saaie nederland :P
Klinkt geweldig, maar je komt er geloof ik niet in zonder werk of veel geld op je rekening.... :[
pi_130562296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:05 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Klinkt geweldig, maar je komt er geloof ik niet in zonder werk of veel geld op je rekening.... :[
Klopt, ik heb zelf al wat kunnen vinden qua werk. Het probleem is dat mijn vriendin nog haar studie moet afmaken. Sowieso wel genoeg geld voor een paar maanden.

Eerst maar weer genieten in Tokyo ^^
pi_130562388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

KLM werelddeals: rechtstreeks voor 700 euro!
Werkt jammer genoeg niet andersom. Discriminatie!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130565977
quote:
8s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Werkt jammer genoeg niet andersom. Discriminatie!
Is wel mooi 695 euro, als je de gele vakjes maar kiest. Maar helaas niet voor april, wanneer wij willen gaan... hoe vaak zijn die werelddeals matthijst?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:20:19 #294
28167 matthijst
pi_130567058
Dacht in september en ergens begin van het jaar, maar dit is de eerste keer dat ze weer eens rond de 700 rechtstreeks zitten.
pi_130583513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:58 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Is wel mooi 695 euro, als je de gele vakjes maar kiest. Maar helaas niet voor april, wanneer wij willen gaan... hoe vaak zijn die werelddeals matthijst?
maakt rechtstreeks veel uit dan? Je kunt al een retour tokyo doen voor 550 euro p.p.
pi_130584443
Ja, want rechtstreeks onder de 900 euro zul je volgens mij niet kunnen kunnen vinden...

Met overstap zal het goedkoopste van 510 - 550 zijn waarschijnlijk :{
pi_130584462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 05:47 schreef TheAdventurer het volgende:
Ja, want rechtstreeks onder de 900 euro zul je volgens mij niet kunnen kunnen vinden...

Met overstap zal het goedkoopste van 510 - 550 zijn waarschijnlijk :{
400 is ons ooit gelukt. retour, met overstap in Rome. In april, inclusief kersenbloesem *O*
En dan klinkt KLM opeens weer duur :')
pi_130584488
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 06:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

400 is ons ooit gelukt. retour, met overstap in Rome. In april, inclusief kersenbloesem *O*
En dan klinkt KLM opeens weer duur :')
Een jaar terug terug heb ik zelfs nog een mooie aanbieding van AlItalia gezien voor 275 euro met start vanaf Brussel, maar wel terug naar Amsterdam. Die tijden lijken helaas voorbij :(

Het is nu Aeroflot accepteren wat een slechte naam lijkt te hebben, of gaan voor die sponsor van Manchester City of beter :{
  Eindredactie Games donderdag 29 augustus 2013 @ 07:03:26 #299
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130584615
Niets mis met aeroflot
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130585447
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 07:03 schreef donald_dick het volgende:
Niets mis met aeroflot
Ze hebben prima toestellen en ze brengen je goedkoop van Amsterdam naar Tokio (met 14 en 17 uur reistijden).
Stop rockin' the boat.
pi_130585572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 02:43 schreef totalvamp het volgende:

[..]

maakt rechtstreeks veel uit dan? Je kunt al een retour tokyo doen voor 550 euro p.p.
75 voor een stuk betere maatschappij en een tijdsbesparing van minstens 4 uur vind ik het wel waard. Moet niet veel meer worden inderdaad, dan pak ik wel Aeroflot met overstap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')