Niet met een Mastercard, Maestro of Cirrus kaart: http://www.sevenbank.co.jp/support/info2013041901.htmlquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij de 23/7 kan je geen geld meer pinnen?
Oei. Het was al lastig maar dan wordt het nog wel een stuk minder inderdaad.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:05 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Niet met een Mastercard, Maestro of Cirrus kaart: http://www.sevenbank.co.jp/support/info2013041901.html
Waarom zou dat niet mogelijk zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:08 schreef De_Ilias het volgende:
Mooie prijzen dan, ik had verwacht dat het stukken duurder zou zijn. Hoe zit het met backpacken in Japan, is dat mogelijk?
Volgens mij zijn hier wel mensen die ook gelift hebben. Wij niet, wel met backpacks en redelijk budget gedaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef De_Ilias het volgende:
Door het land liften enzo, budget vakantie zeg maar. Hoe kijken die Jappers daar tegenop?
Je kunt met minder uit de voeten. Als je een tentje meeneemt al helemaal... het eten is nou ook niet onbetaalbaar tenzij je elke dag je uitstekend vermaakt met een uitgebreide delicatesse in een restaurant.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij zijn hier wel mensen die ook gelift hebben. Wij niet, wel met backpacks en redelijk budget gedaan.
Echt budget gaat het natuurlijk nooit worden. Zelfs als je extreem zuinig doet ben je per dag nog het veelvoudige kwijt van een dag in bijvoorbeeld ZO-Azie.
Tijdje terug stond in de Lonely planet magazine een artikel "Japan on a budget" en daar hadden ze het over 100$ pp p dag.
Het kan ook wel voor minder ja, zeker als je kosten kan delen met z'n 2-en, maar budgetvakantie wordt het imo nooitquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:32 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Je kunt met minder uit de voeten. Als je een tentje meeneemt al helemaal... het eten is nou ook niet onbetaalbaar tenzij je elke dag je uitstekend vermaakt met een uitgebreide delicatesse in een restaurant.
Zelfs voor 8 man op mijn verjaardag had ik genoeg aan 100 euro in een izakaya...
Tuurlijk. En geen museau/tempels bezoeken, 3 keer per dag eten in de 100 yen winkel en Narita uberhaupt niet verlaten zijn ook optiesquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:02 schreef Pheno het volgende:
De treinpas niet nemen is natuurlijk een optie.
Ik ben ook zonder gegaan, dat was m'n punt nietquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:11 schreef Pheno het volgende:
We zijn drie keer zonder pas gegaan. Het beviel prima. Het duurt ietsje langer, maar zonder shinkansen is het ook prima te doen op een budget
Wij blijven altijd in Tokio en trekken 100 euro per dag uit voor reizen en eten (met twee personen). Dat is dus zonder hotel, shoppen en entree voor bijvoorbeeld musea. En dan doen we redelijk rustig aan; 's ochtends de sushi-go-round, lunch uit de lawson/7-11/family mart en 's avonds een izakaya oid.. En dan meestal twee tot drie keer per trip eens naar een wat beter restaurant, waar je zo'n 30 tot 50 euro pp kwijt bent.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk. En geen museau/tempels bezoeken, 3 keer per dag eten in de 100 yen winkel en Narita uberhaupt niet verlaten zijn ook opties![]()
Als je een beetje relaxed rond wil reizen, dingen zien, af en toe eens goed uit eten denk ik dat die 100 per dag een goed uitgangspunt is. Daaronder ga je imo toch bepaalde dingen missen.
Hier wel een beetje hetzelfdequote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wij blijven altijd in Tokio en trekken 100 euro per dag uit voor reizen en eten (met twee personen). Dat is dus zonder hotel, shoppen en entree voor bijvoorbeeld musea. En dan doen we redelijk rustig aan; 's ochtends de sushi-go-round, lunch uit de lawson/7-11/family mart en 's avonds een izakaya oid.. En dan meestal twee tot drie keer per trip eens naar een wat beter restaurant, waar je zo'n 30 tot 50 euro pp kwijt bent.
Wij hebben ditmaal voor het eerst Aeroflot. *siddert*quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aeroflot tegenwoordig bijna altijd het goedkoopst, zie weinig verschil door het jaar heen. Jaar terug had je nog een supergoedkope vlucht van Alitalia (380 oid!!) maar die heb ik al een tijd niet gezien.
Aeroflot valt echt meequote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wij hebben ditmaal voor het eerst Aeroflot. *siddert*
Maar wat je ook doet, vermijd Alitalia ten koste van alles! Het is niet zonder reden dat de Paus de grond kust als 'ie geland is. Heb dat nooit begrepen, totdat ik met Alitalia naar Boekarest moest. Nooit, nooit, nooit meer. Het allerslechtste dat op vervoersgebied heb meegemaakt. En dat is inclusief een antieke Daciataxi zonder remmen met dronken psychopaat achter het stuur
Bier is er redelijk prijzig, valt me op. Zelf houd ik niet van zowel bier als sake, maar mn meisje wil nog weleens wat drinken bij het eten. Ik drink vaak in het hotel nog een vodka'tje. We hebben in Shinjuku een delicatessenwinkel gevonden waar zowel vodka als champagne vrij goedkoop zijn (stukken goedkoper dan hier). Champagne vanwege oud en nieuw, natuurlijkquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hier wel een beetje hetzelfdeIk drink ook nog een paar biertjes iedere avond, dat loopt ook al snel op..
Ga je dit jaar ook met oud en nieuw ja?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Bier is er redelijk prijzig, valt me op. Zelf houd ik niet van zowel bier als sake, maar mn meisje wil nog weleens wat drinken bij het eten. Ik drink vaak in het hotel nog een vodka'tje. We hebben in Shinjuku een delicatessenwinkel gevonden waar zowel vodka als champagne vrij goedkoop zijn (stukken goedkoper dan hier). Champagne vanwege oud en nieuw, natuurlijk
Och, wat te knagen neem ik dan zelf wel meequote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aeroflot valt echt meeAlleen het eten is (zelfs voor vliegtuigbegrippen) vies en personeel op luchthaven barbaars.
Op de terugweg lekker bentoboxje mee jaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Och, wat te knagen neem ik dan zelf wel meeLomp personeel ben ik al gewend van Schiphol, dus daar kom ik ook wel overheen
Ja, wordt een jubileum; onze vijfde achtereenvolgende oud en nieuw in Tokioquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ga je dit jaar ook met oud en nieuw ja?![]()
Hier nu best serieuze plannen om ongeveer van kerst tm oud en nieuw naar Tokyo te gaan, 2e keer Japan wordt dat. Daarna nog ergens in ZO-Azie zon voor paar weekjes, terug naar Tokyo voor dag of 2 en dan terug naar huis.
Ik haal meestal een paar blikjes bij een combini. Dat scheelt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier wel een beetje hetzelfdeIk drink ook nog een paar biertjes iedere avond, dat loopt ook al snel op..
En die drink je dan bij het eten opquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik haal meestal een paar blikjes bij een combini. Dat scheelt.
Voor 600 yen kun je bier drinken bij het Yebisu museum. Scheelt ook een beetje.
Duidelijk. Zal even wennen worden dan. Schiphol staat bij mij al jaren bovenaan qua lompheid en desinteresse van het personeel. Op de voet gevolgd door Ft lauderdale, LaGuardia en Philadelphia. Fijnste luchthavens vind ik Narita, Otopeni (Boekarest) en london cityquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op de terugweg lekker bentoboxje mee ja
Schiphol is echt een 5 sterrenhotel vergeleken met moskou![]()
(qua personeel dan, vliegveld zelf ziet er keurig uit daar)
Het toppunt was een winkeltje met alle lichten aan, man achter de kassa. Man ziet mij een minuut of 5 iets uitzoeken, ik leg het op de balie, enige wat hij doet is schouders optrekken en "closed" zeggen. Ik sta vanquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:46 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Duidelijk. Zal even wennen worden dan. Schiphol staat bij mij al jaren bovenaan qua lompheid en desinteresse van het personeel. Op de voet gevolgd door Ft lauderdale, LaGuardia en Philadelphia. Fijnste luchthavens vind ik Narita, Otopeni (Boekarest) en london city
klinkt als de typisch oost-europese gastvrijheidquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het toppunt was een winkeltje met alle lichten aan, man achter de kassa. Man ziet mij een minuut of 5 iets uitzoeken, ik leg het op de balie, enige wat hij doet is schouders optrekken en "closed" zeggen. Ik sta vanwtf
Draai me om, loop weg en vriendin ziet dat de rus 1 minuut na mij wel gewoon werd geholpen![]()
ik was terug gegaan, ah youre open again.. alleen om die man te tergen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het toppunt was een winkeltje met alle lichten aan, man achter de kassa. Man ziet mij een minuut of 5 iets uitzoeken, ik leg het op de balie, enige wat hij doet is schouders optrekken en "closed" zeggen. Ik sta vanwtf
Draai me om, loop weg en vriendin ziet dat de rus 1 minuut na mij wel gewoon werd geholpen![]()
heb niet gelift, maar wel 2 maanden door japan getrokken met een rugzak. ging makkelijk, je wordt vrijwel nergens als backpaker behandeld, zoals dat in andere landen vaak gaat. gewoon als welkome gast. alleen capsulehotels hebben een par keer bot tegen me gedaan, die hebben misschien liever japanse zakenmannetjes dan toeristen. maar als je je er niks van aantrekt, zeggen ze ook niet dat je weg moet gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef De_Ilias het volgende:
Door het land liften enzo, budget vakantie zeg maar. Hoe kijken die Jappers daar tegenop?
Vet! Ik krijg steeds meer kriebels als ik zoiets leesquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
heb niet gelift, maar wel 2 maanden door japan getrokken met een rugzak. ging makkelijk, je wordt vrijwel nergens als backpaker behandeld, zoals dat in andere landen vaak gaat. gewoon als welkome gast. alleen capsulehotels hebben een par keer bot tegen me gedaan, die hebben misschien liever japanse zakenmannetjes dan toeristen. maar als je je er niks van aantrekt, zeggen ze ook niet dat je weg moet gaan.
en ik heb begrepen dat liften ook heel prima gaat in japan.
ik krijg zelf ook weer zin..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:47 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Vet! Ik krijg steeds meer kriebels als ik zoiets lees.
en zelfs dat vond ik wel meevallen. We mochten zelfs voordringen bij de douanequote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aeroflot valt echt meeAlleen het eten is (zelfs voor vliegtuigbegrippen) vies en personeel op luchthaven barbaars.
Kijk eens op het blog van Negasado. Die doet niet anders dan liften als hij in Japan is geloof ikquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:47 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Vet! Ik krijg steeds meer kriebels als ik zoiets lees.
Dit vind ik echt niet kunnen eigenlijkquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:24 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kijk eens op het blog van Negasado. Die doet niet anders dan liften als hij in Japan is geloof ik
Heb hem al een tijd niet gezien hier trouwens...
En urban camping is ook een optie: http://wikitravel.org/en/Urban_camping_in_JapanDaarnaast zijn er ook zat campings waar je met je tent kunt gaan staan, maar of dat in stedelijk gebied ook zo is weet ik niet.
Nee, het is alsof je in Afrika op vakantie zou gaan en dan ook aansluiten in de rij om de voedselhulp.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:04 schreef Pheno het volgende:
Dus je mag ook niet naar Afrika op vakantie omdat ze daar honger lijden?
Ach, het kan, maar netjes is het niet. Niet mijn soort van vakantie, dan blijf ik wel thuisquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, het is alsof je in Afrika op vakantie zou gaan en dan ook aansluiten in de rij om de voedselhulp.
Ja wel, maar tijdens die vakantie eten en drinken is not done natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:04 schreef Pheno het volgende:
Dus je mag ook niet naar Afrika op vakantie omdat ze daar honger lijden?
Je laatste zin had ik nog niet gelezen of ik dacht al: Een dag Kyoto eraf en een dag Tokyo erbijquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:12 schreef tesca het volgende:
Ik ga even een lijstje plaatsen van onze vakantie, feedback is zeer welkom :-)
Dag 1 osaka
Dag 2 osaka
Dag 3 Hiroshima (vanaf osaka)
Dag 4 Kobe (vanaf osaka)
Dag 5 Kyoto
Dag 6 kyoto
Dag 7 kyoto
Dag 8 hakone
Dag 9 hakone --> naar tokyo
Dag 10 Tokyo
Dag 11 Tokyo disney
Dag 12 nikko (vanaf tokyo)
Dag 13 Tokyo
Dag 14 terug naar huis !
Missen we zo belangrijke dingen? Ik twijfel of er niet een dag kyoto af moet en een dag tokyo erbij!
Eens.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:14 schreef TheAdventurer het volgende:
[..]
Je laatste zin had ik nog niet gelezen of ik dacht al: Een dag Kyoto eraf en een dag Tokyo erbij
Kamakura heb je nu niet in je planning zitten?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:37 schreef tesca het volgende:
Oke dat is duidelijk haha! 2 weken is ook echt te kort merk ik nu :-( Ik twijfel nu tussen kobe, kamakura en hakone. Hakone lijkt mij erg mooi maar we moeten gewoon iets skippen.. Wat adviseren jullie?
Igen, bedoel jij dan in hiroshima slapen ipv kyoto?
Wimdu kende ik nog niet maar beetje zelfde verhaal; studio of stuk duurder dan 2 losse kamers.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:13 schreef tesca het volgende:
Heb je wimdu en dat soort sites al geprobeerd?
Nikko nog niet geweest. Dagje Kamakura was 1 van de absolute hoogtepunten van onze vakantie, maar was toen ook wel een geweldige stranddag.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:42 schreef matthijst het volgende:
Hakone vond ik wel leuk vanwege de ryokan met onsen bij huisje. Halone loop gedaan maar Fuji niet gezien. Zonder ryokan was het dan minder geweest, vind ik.
Kamakura vond ik super leuk; beetje rondfietsen. Veel leuker dan Nikko, maar ik ben geloof ik een behoorlijke Nikko hater
Kobe is ook wel leuk, maar zoals hierboven: gewoon ff kijken of je nog tijd hebt uit Osaka. Zou ook alles vanuit Osaka doen. Scheelt weer klooien met je koffer.
ben alleen in NaHa geweest, de hoofdstad van Okinawa, het was erg slecht weer toen. maar dat was een leuke stad.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:34 schreef tesca het volgende:
Ik kom helemaal in de vakantiesfeer van dit topic haha. Vandaag weer veel dingen opgezocht voor japan. Okinawa lijkt me prachtig, maar wij gaan hiroshima-osaka-kyoto-tokyo en dingen er om heen doen, en volgens mij is met het vliegtuig dan het makkelijkst naar okinawa maar ik zie alleen maar prijzen van 500+ euro per retour... Is okinawa de moeite waard volgens jullie?
Nara is een dagtrip vanuit Osaka/Kyoto, Naha is de hoofdstad van Okinawaquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ben alleen in Nara geweest, de hoofdstad van Okinawa, het was erg slecht weer toen. maar dat was een leuke stad.
verder is Okinawa gewoon veel kust, strand, Oceantisch-japans sfeertje, toch heel anders dan de rest van japan. en veel amerikaanse soldaten.
haha oh ja NaHa... bijna goed.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nara is een dagtrip vanuit Osaka/Kyoto, Naha is de hoofdstad van Okinawa
Wij hebben Naha en kerama eilanden, ongeveer 30 km ten westen van Naha, gedaan. Vond t echt geniaal, enorm toffe tijd gehad, maar weet niet of ik t nog een keer zou doen... Het was voor ons vooral zonnen, snorkelen, duiken, zonnen etc. Kan je in heel Azie doen maar dan voor een fractie van de prijs, want het prijskaartje daar is wél echt Japans![]()
Hebben nog een filmpje gemaakt van onze week daar:
Zou ik wel doen, ik vond Tokyo leukerquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:12 schreef tesca het volgende:
Ik ga even een lijstje plaatsen van onze vakantie, feedback is zeer welkom :-)
Dag 1 osaka
Dag 2 osaka
Dag 3 Hiroshima (vanaf osaka)
Dag 4 Kobe (vanaf osaka)
Dag 5 Kyoto
Dag 6 kyoto
Dag 7 kyoto
Dag 8 hakone
Dag 9 hakone --> naar tokyo
Dag 10 Tokyo
Dag 11 Tokyo disney
Dag 12 nikko (vanaf tokyo)
Dag 13 Tokyo
Dag 14 terug naar huis !
Missen we zo belangrijke dingen? Ik twijfel of er niet een dag kyoto af moet en een dag tokyo erbij!
Ja, dat heb ik ook gedaan, Kyoto > Osaka is geloof ik een half uurtje met de trein.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:23 schreef Igen het volgende:
Kan je vanuit Osaka niet makkelijker Kyoto als dagtrip doen dan Hiroshima?
welke vestiging van toyoko-innquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:17 schreef wormtrein het volgende:
Kon ik elke dag maar beginnen met zo'n ontbijtje![]()
[ afbeelding ]
Shin-Osakaquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:29 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
welke vestiging van toyoko-inn?
Alles is toch afhankelijk van de vliegtickets, die moet ik eerst regelenquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:00 schreef matthijst het volgende:
Sunroute heeft op hun site zon aanbieding. X (5 of 6 dacht ik) nachten 25% korting. Voor maart/april is pas vanaf eind oktober te boeken.
KLM werelddeals: rechtstreeks voor 700 euro!quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:15 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Alles is toch afhankelijk van de vliegtickets, die moet ik eerst regelenIk stem mijn reisschema daar op af.
Klinkt geweldig, maar je komt er geloof ik niet in zonder werk of veel geld op je rekening.... :[quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef totalvamp het volgende:
Pff kan niet wachten tot 1 oktober. Mijn vriendin en ik zitten er misschien aan te denken voor een paar jaar naar Japan te verhuizen. Weg uit het saaie nederland
Klopt, ik heb zelf al wat kunnen vinden qua werk. Het probleem is dat mijn vriendin nog haar studie moet afmaken. Sowieso wel genoeg geld voor een paar maanden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:05 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Klinkt geweldig, maar je komt er geloof ik niet in zonder werk of veel geld op je rekening.... :[
Werkt jammer genoeg niet andersom. Discriminatie!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM werelddeals: rechtstreeks voor 700 euro!
Is wel mooi 695 euro, als je de gele vakjes maar kiest. Maar helaas niet voor april, wanneer wij willen gaan... hoe vaak zijn die werelddeals matthijst?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Werkt jammer genoeg niet andersom. Discriminatie!
maakt rechtstreeks veel uit dan? Je kunt al een retour tokyo doen voor 550 euro p.p.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:58 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Is wel mooi 695 euro, als je de gele vakjes maar kiest. Maar helaas niet voor april, wanneer wij willen gaan... hoe vaak zijn die werelddeals matthijst?
400 is ons ooit gelukt. retour, met overstap in Rome. In april, inclusief kersenbloesemquote:Op donderdag 29 augustus 2013 05:47 schreef TheAdventurer het volgende:
Ja, want rechtstreeks onder de 900 euro zul je volgens mij niet kunnen kunnen vinden...
Met overstap zal het goedkoopste van 510 - 550 zijn waarschijnlijk![]()
Een jaar terug terug heb ik zelfs nog een mooie aanbieding van AlItalia gezien voor 275 euro met start vanaf Brussel, maar wel terug naar Amsterdam. Die tijden lijken helaas voorbijquote:Op donderdag 29 augustus 2013 06:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
400 is ons ooit gelukt. retour, met overstap in Rome. In april, inclusief kersenbloesem
En dan klinkt KLM opeens weer duur
Ze hebben prima toestellen en ze brengen je goedkoop van Amsterdam naar Tokio (met 14 en 17 uur reistijden).quote:
75 voor een stuk betere maatschappij en een tijdsbesparing van minstens 4 uur vind ik het wel waard. Moet niet veel meer worden inderdaad, dan pak ik wel Aeroflot met overstap.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 02:43 schreef totalvamp het volgende:
[..]
maakt rechtstreeks veel uit dan? Je kunt al een retour tokyo doen voor 550 euro p.p.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |