abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128746413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wow, het onschadelijk maken van een inbreker vergelijken met iemand die zijn geld verdiendt door iemand anders om te leggen.

Ja, echt. Prachtig.

Hier stopt dan ook meteen mijn aandacht voor jou.
Je hebt niet goed gelezen.
Maar ik had ook niet anders verwacht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:57:16 #242
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128746422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik jammer niet. Mij maakt het geen reet uit: ik ken de betrokkenen niet.

Ik heb geleerd een vooral te denken met de grijze massa in mijn hoofd en niet zozeer met de bruine massa in mijn buik. Een beetje in evenwicht gehouden door mijn hart.
Ik jammer niet. En mij argumentatie is wel degelijk relevant. Hoe dan ook moeten we bij onze daden allerlei afwegingen maken. Afweren van een bedreiging van een moeder is relevant. Maar of daarvoor een mens gedood moet worden, is ook een relevante vraag.
Ik weet niet precies wat de rest van het verhaal is, maar voor het fors doodsteken van een mens moet je nogal een goede reden hebben. En ik twijfel eraan of de dader een voldoende goede reden had.
En hiermee laat je dus zien wat voor een vreemde aanname je doet over de situatie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:57:20 #243
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_128746424
WTF, sommige mensen in dit topic doen er echt alles aan om maar vooral de contrarier te kunnen blijven uithangen. Het opofferen van het laatste restje geloofwaardigheid wordt daarbij niet geschuwd :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_128746494
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 05:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Iemand die inbreekt is niet per definitie vogelvrij en dat is maar goed ook. Daar hebben we rechters voor aangesteld.

Wel vind ik dat noodweer een groot goed is, en zolang er mogelijk gevaar is dan zou geweld mogelijk moeten zijn. Daar lijkt me hier absoluut sprake van (als het verhaal zoals in de OP juist is).
Helemaal eens. Inclusief de ().
Maar dit wordt ondergesneeuwd, zoals je ziet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128746610
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En hiermee laat je dus zien wat voor een vreemde aanname je doet over de situatie.
Ik doe geen aannames. Nou ja, de volgende dan:
Ik lees een verhaal en ik vraag me af of het compleet is en of het klopt.
Op basis van het mij gepresenteerde verhaal vorm ik mij een mening, rekening houdend met de mogelijkheid dat de waarheid anders kan zijn.

Ik zie hier een discussie die ik al vaker heb gezien: een inbreker krijgt klappen. En dan zijn er mensen die de inbreker/dief graag zouden doodslaan.
En dan denk ik, dat we, om deze begrijpelijke wens tot eigenrichting te beteugelen, de formele rechtspraak hebben uitgevonden.
Waarbij we eerst eens rustig met elkaar gaan overleggen welke straf we nou redelijk vinden voor welke misdaad. Niet alleen wanneer we slachtoffer zijn, maar ook wanneer we dader zijn.

Vind je dat vreemd? Dat mag. Denk er maar eens over na.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 02:15:00 #246
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128746650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik doe geen aannames. Nou ja, de volgende dan:
Ik lees een verhaal en ik vraag me af of het compleet is en of het klopt.
Op basis van het mij gepresenteerde verhaal vorm ik mij een mening, rekening houdend met de mogelijkheid dat de waarheid anders kan zijn.

Ik zie hier een discussie die ik al vaker heb gezien: een inbreker krijgt klappen. En dan zijn er mensen die de inbreker/dief graag zouden doodslaan.
En dan denk ik, dat we, om deze begrijpelijke wens tot eigenrichting te beteugelen, de formele rechtspraak hebben uitgevonden.
Waarbij we eerst eens rustig met elkaar gaan overleggen welke straf we nou redelijk vinden voor welke misdaad. Niet alleen wanneer we slachtoffer zijn, maar ook wanneer we dader zijn.

Vind je dat vreemd? Dat mag. Denk er maar eens over na.
Aan de hand van de informatie in het nieuwsbericht is er geen reden om aan te nemen dat het gebruikte geweld per se buitenproportioneel is. Toch lijk jij daar vanuit te gaan.

Denk DAAR maar eens over na. Waarom jij zo'n fetish hebt voor het opnemen voor de initiator van het probleem. Zoals je eerder al aangaf, wellicht vanuit de gedachte dat jij dat had kunnen zijn (die inbreker) omdat je vroeger niet op het rechte pad was.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 9 juli 2013 @ 02:16:20 #247
69211 koffiegast
langzinnig
pi_128746662
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:03 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Wel als je 1 keer in de borst steekt...
Eerder van.. 'ik zie hem met ogen dicht op de grond liggen, volgensmij is nu wel onschadelijk en zijn wij veilig'.

Ga me niet vertellen dat je vol adrenaline en angst slechts 1 keer steekt en dan volkomen bij zinnen weer bent en dat die persoon dat zich zomaar in je slaapkamer bevindt met rust laat.

Dit klinkt als dé situatie waar noodweer gaande was..

tenzij natuurlijk er een hele tijd tussen het steken zit en hij nog even naport nadat meneer al ligt...
pi_128746965
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 02:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Aan de hand van de informatie in het nieuwsbericht is er geen reden om aan te nemen dat het gebruikte geweld per se buitenproportioneel is. Toch lijk jij daar vanuit te gaan.
Dat is gezien de informatie in het nieuwsbericht niet zo vreemd wat mij betreft. Kun je natuurlijk over van mening verschillen, maar op de man gaan spelen is dan een zwaktebod.
pi_128747100
quote:

[..]

Denk DAAR maar eens over na. Waarom jij zo'n fetish hebt voor het opnemen voor de initiator van het probleem. Zoals je eerder al aangaf, wellicht vanuit de gedachte dat jij dat had kunnen zijn (die inbreker) omdat je vroeger niet op het rechte pad was.
In principe heeft hij gelijk, zeker in de post die jij quote. Daarbij hebben we voor dit soort gevallen niet voor niks noodweer(exces) in de wetboeken opgenomen.

Dat er advocaten zijn die proberen het beste voor hun cliënt eruit te krijgen is een onderdeel van de rechtstaat. Laat de rechter maar uitspraak doen. Als er inderdaad sprake is van noodweer-exces (wat ik op basis van het verhaal aannemelijk vindt), dan zal dat ook de uitspraak zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128748162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Moet je maar niet inbreken.

Risico van 't vak. Daar komt het allemaal op neer.
Iemand vogelvrij verklaren dus. Even los van wat praktische bezwaren (je steekt iemand dood, legt hem in je huis en zegt dat het een inbreker was), wat is nou precies het nut hiervan? Wat is het doel?

Immers, het door 11Letterig genoemde "je raakt in paniek" is al ondervangen. Bestaat gewoon al, noodweer(exces). Weet 11L ook heus wel, is hem al veel vaker uitgelegd. Dus je mág je al verdedigen, je mág zelfs al verder gaan dan strikt noodzakelijk omdat je in zo'n situatie niet helemaal helder kan denken. Dus wat is het nut dan van zo'n aanvaller vogelvrij verklaren?

Juist ja. Dat is wraak. Straf. Oftewel: eigenrichting. Of zie jij dat anders?
pi_128748323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:41 schreef DonJames het volgende:
Dus wat is het nut dan van zo'n aanvaller vogelvrij verklaren?
Huis en haard verdedigen natuurlijk.
pi_128748353
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Huis en haard verdedigen natuurlijk.
Wil je de rest van de post ook nog even lezen?
pi_128748373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wil je de rest van de post ook nog even lezen?
Had ik al gedaan en ik reageer op de enige ietwat zinnige vraag die je stelt in je slappe betoog.
pi_128748395
Overigens dient deze man die zijn moeder ontzette uit de armen van een Armeense slager ontslagen te worden van enige vorm van vervolging. Sterker nog, zulke mensen zijn de helden die nog daadwerkelijk durven op te treden tegen het criminele tuig, die mensen moet je koesteren.
pi_128748404
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Had ik al gedaan en ik reageer op de enige ietwat zinnige vraag die je stelt in je slappe betoog.
Oh sorry, staan er weer te lange zinnen voor je?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 08:58:25 #256
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128748409
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:57 schreef Scorpie het volgende:
Overigens dient deze man die zijn moeder ontzette uit de armen van een Armeense slager ontslagen te worden van enige vorm van vervolging. Sterker nog, zulke mensen zijn de helden die nog daadwerkelijk durven op te treden tegen het criminele tuig, die mensen moet je koesteren.
Albanees.

En justitie vervolgt hem ook niet he, dit is tussen de inbreker en de jongen onderling, geen strafrecht
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_128748427
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oh sorry, staan er weer te lange zinnen voor je?
Nee, vooral juridisch slap geouwehoer van een notoire verdediger van criminelen, iemand die zijn ziel allang verkocht heeft aan de duivel voor een paar centjes. Maar goed, moeten we nu echt weer deze hele discussie van voor af aan beginnen over hoe laag ik jou inschat, zodat jij weer kan roepen dat je de enige bent met een besef van moraliteit en verhevenheid, enzovoorts? Laten we dat maar niet doen, reageer maar gewoon niet meer op de antwoorden die ik geef, komt je veel beter uit :*
pi_128748430
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Albanees.

En justitie vervolgt hem ook niet he, dit is tussen de inbreker en de jongen onderling, geen strafrecht
He shit, verkeerd MOE-land.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:00:37 #259
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128748432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:40 schreef JediMasterLucia het volgende:
Die vent had daar niks te zoeken, hij ging daar op eigen risico naar binnen. :( :r :r :r
Hopelijk geeft die rechter die inbreker geen gelijk.
Laat ze dan meteen een wet aannemen die een inbreker vogelvrij verklaart als-ie eenmaal inbreekt. Dan laten mensen het verdomme wel uit hun hoofd om in te breken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128748448
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Laat ze dan meteen een wet aannemen die een inbreker vogelvrij verklaart als-ie eenmaal inbreekt. Dan laten mensen het verdomme wel uit hun hoofd om in te breken.
Laat DonJames het maar niet horen.
pi_128748470
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, vooral juridisch slap geouwehoer van een notoire verdediger van criminelen, iemand die zijn ziel allang verkocht heeft aan de duivel voor een paar centjes. Maar goed, moeten we nu echt weer deze hele discussie van voor af aan beginnen over hoe laag ik jou inschat, zodat jij weer kan roepen dat je de enige bent met een besef van moraliteit en verhevenheid, enzovoorts? Laten we dat maar niet doen, reageer maar gewoon niet meer op de antwoorden die ik geef, komt je veel beter uit :*
Ik roep nooit dat ik de enige ben met een besef van moraliteit en verhevenheid. Mijn antwoord is ALTIJD dat jij nog te dom bent om je eigen reet af te vegen, weet je dat nou nog niet?

Verder is het nogal triest dat jij mij zegt niet meer te reageren op jouw antwoorden, terwijl jij mij weer eens als eerste quotte.
pi_128748498
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik roep nooit dat ik de enige ben met een besef van moraliteit en verhevenheid.
Wat dat betreft ben je net Brilsmurf; die zei het ook nooit, maar toch kotste iedereen hem uit om zijn gedrag en zijn wijzend vingertje.

quote:
Mijn antwoord is ALTIJD dat jij te nog dom bent om je eigen reet af te vegen, weet je dat nou nog niet?
Dat is je standaard riedeltje als je je niet meer kan verschuilen achter half bakken wetteksten, kromme wat-als situaties en verregaande redenaties met een vage logica, gesouffleerd met een stukje advocatuur waar je zo op geilt. Wat dat betreft voel je je heerlijk thuis in topics waarin je de crimineel met hand en tand kan verdedigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 09:04:59 ]
pi_128748566
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Wat dat betreft ben je net Brilsmurf; die zei het ook nooit, maar toch kotste iedereen hem uit om zijn gedrag en zijn wijzend vingertje.
Jouw referentiekader is de Smurfen? Zegt genoeg, lijkt me.
quote:
Dat is je standaard riedeltje als je je niet meer kan verschuilen achter half bakken wetteksten, kromme wat-als situaties en verregaande redenaties met een vage logica, gesouffleerd met een stukje advocatuur waar je zo op geilt. Wat dat betreft voel je je heerlijk thuis in topics waarin je de crimineel met hand en tand kan verdedigen.
Jouw redenatie is "als je niet roeptoetert dat de inbreker op de brandstapel moet, verdedig je hem en praat je zijn daden goed". En het feit dat je dat niet snapt onderbouwt mijn punt weer (namelijk dat je te dom bent om je reet af te vegen).
pi_128748716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jouw referentiekader is de Smurfen? Zegt genoeg, lijkt me.

Nee, jouw postgedrag associeer ik met de Smurfen, dat zegt genoeg denk ik zo :D

quote:
Jouw redenatie is "als je niet roeptoetert dat de inbreker op de brandstapel moet, verdedig je hem en praat je zijn daden goed".
Haha, serieus? Je gaat jezelf bedienen van deze retoriek? Je snapt toch zelf ook wel dat ik doel op het feit dat je consequent te vinden bent in dit soort topics om het werk van de dader te bagatelliseren, vage uitzonderingen of aanleidingen te bedenken waarom een dader iets zou hebben kunnen gedaan, of in het algemeen de zaak in kwestie in twijfel te trekken. Dat is jouw modus operandi, wil je soms dat ik je post history door ga spitten met quotes?

Wees gewoon een vent en doe niet zo jankballerig, we weten beiden dat je graag opkomt voor de daders in dit soort zaken omdat dat je ego en je gevoel voor moraliteitsbesef zo lekker boost. Je kickt erop :D en daar moet ik dan weer om lachen als ik je zie posten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 09:18:57 ]
pi_128749059
Magoed, back ontopic; dit is gewoonweg noodweerexces natuurlijk, en dient met hoogstens een taakstraf 'bestraft' te worden. Het is overduidelijk dat de man in paniek raakte toen de inbreker zijn moeder bedreigde.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:46:22 #266
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128749237
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:35 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, back ontopic; dit is gewoonweg noodweerexces natuurlijk, en dient met hoogstens een taakstraf 'bestraft' te worden. Het is overduidelijk dat de man in paniek raakte toen de inbreker zijn moeder bedreigde.
Een taakstraf kan niet opgelegd worden, het is geen strafrecht. Er kan hooguit een schadevergoeding komen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_128749682
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, die vergelijkingsfout maak ik niet. En ik verbaasde me over je bijdrage, want ik meende je anders te kennen. Zo ken ik je weer beter.

Ik weet wel dat een inbraak erg bedreigend is en ik kan me goed voorstellen dat een mens dan uit de keuze vlucht of vecht, voor vecht kiest.
En ik heb begrepen dat in dat geval vaak de bewoner die zich verdedigt en dus de inbreker pijn doet, als dader verhoord wordt.
Dat vind ik niet juist en in Nederland is dat inmiddels ook enigszins bijgesteld, geloof ik. (Ik ben niet zeker van de interpretatie van diverse signalen uit het kabinet en de vertaling daarvan.)
Waar het mij om gaat: de onderbuik vindt reflexmatig dat een inbreker gerust doodgeslagen mag worden. We zien dat hier ook: drie steken in de borst en het is jammer dat hij niet dood is.
En dan komt dus de vraag aan de orde: als een inbreker met de dood bestraft mag worden in eigenrichting, waarmee moet dan een doodsteker bestraft worden?
Dan krijgen we een heel nieuw rechtssysteem. In eerste instantie staan we eigenrichting toe en daarna gaan we kijken of daar nog een straf op volgt.
Persoonlijk ben ik ervoor dat iedereen zich altijd op het recht kan beroepen. Een recht dat uitgaat van verstandig en normaal omgaan met elkaar.
Je meende me anders te kennen en je kent me nu weer beter. Vreemd, want ik heb in dit soort discussies altijd dit standpunt ingenomen en verdedigd. Ik vind dat bewoners het recht hebben om geweld te gebruiken tegen een inbreker die hun woning betreedt. Dat is nog niet hetzelfde als het doden van inbrekers toejuichen of goedpraten. Dat zal per situatie bekeken moeten worden.

In deze zaak heeft de bewoner drie keer gestoken en is de inbreker gewond geraakt. Voor hetzelfde geld had de bewoner één keer gestoken en was de inbreker morsdood. Waar het mij om gaat, is dat het handelen van de slachtoffers (zo beschouw ik bewoners van een huis waar ingebroken wordt namelijk) wordt getoetst, zonder dat de inbreker zich op zijn rechten kan beroepen.

Als blijkt dat het geweld is gebruikt om de inbreker uit te schakelen, is daarmee de kous af. Het wordt pas echt een ander verhaal als de inbreker al was uitgeschakeld en vervolgens bewust nog verder wordt toegetakeld. De bewoner heeft dus niet zonder meer het recht om eigen rechter te spelen, want zijn optreden kan wel degelijk worden getoetst.

Waar ik dus echt af wil, is dat een inbreker via de rechter zijn gram kan halen na afloop. Dat zou simpelweg niet mogelijk moeten zijn, omdat de inbreker willens en wetens met een zeer ernstig strafbaar feit bezig was, dat diepe impact heeft op de bewoners van een huis. Risico van het vak. Ter vergelijking: als de bewoner de inbreker had doodgestoken, had de inbreker ook niet naar de rechter kunnen stappen, terwijl de bewoner zich wel moet verantwoorden voor het gebruikte geweld.
pi_128749726
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:35 schreef Scorpie het volgende:
Waarom überhaupt een taakstraf? Hoezo "hoogstens" een taakstraf? Gewoon helemaal NIET straffen. Tenzij duidelijk blijkt dat de man excessief en onnodig geweld heeft gebruikt tegen een toen al weerloze inbreker. Maar ja, in dat kader kun je de verklaring van een inbreker op voorhand al niet serieus nemen.
pi_128750233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom überhaupt een taakstraf? Hoezo "hoogstens" een taakstraf? Gewoon helemaal NIET straffen. Tenzij duidelijk blijkt dat de man excessief en onnodig geweld heeft gebruikt tegen een toen al weerloze inbreker. Maar ja, in dat kader kun je de verklaring van een inbreker op voorhand al niet serieus nemen.
En dat is nou precies waar deze rechtszaak om gaat, dus ik zie nog steeds het probleem niet.
'And I called your name,
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:51:50 #270
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_128750709
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet vergeten zachtjes "the Lannisters send their regards" te fluisteren als je het doet.
:D
pi_128751112
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:19 schreef Spatzmann het volgende:
Dit is naturlijk een glijdende schaal. Als je inbrekers vogelvrij gaat verklaren dan is het een kwestie van tijd dat elke inbreker zwaar bewapend op pad gaat. Dat moet je ook niet willen.
Dat is ook zeker zo. Maar toch is de reactie van de bewoner wel te begrijpen.

Alleen een beetje apart dat hij blijkbaar een mes onder handbereik heeft liggen?
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:23:43 #272
148823 znarch
ondertitel
pi_128751689
quote:

[..]

Heerlijk. Het volk dat dit soort topics bovenbrengt. :'( ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:25:11 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128751745
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:23 schreef znarch het volgende:

[..]

Heerlijk. Het volk dat dit soort topics bovenbrengt. :'( ;(
Heerlijk, de over één kam scherende users die reageren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128753167
quote:

[..]

Inderdaad. In 'Murica komen inbraken gelukkig nooit meer voor.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 12:21:40 #275
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128753606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jawel, anders maak je de discussie dood en zullen velen hier zich weer te pletter vervelen achter hun compjoeterscherm. Houd het grijs, kun je lekker lang brallen. Straks moeten ze nog aan het werk... de horror.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128753728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jawel, anders maak je de discussie dood en zullen velen hier zich weer te pletter vervelen achter hun compjoeterscherm. Houd het grijs, kun je lekker lang brallen. Straks moeten ze nog aan het werk... de horror.
Quote anders even de reacties in dit topic van mensen die vinden dat de messentrekker straf dient te krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 12:29:36 #277
341203 3-voud
pi_128753871
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Quote anders even de reacties in dit topic van mensen die vinden dat de messentrekker straf dient te krijgen.
Wat dacht je van doe het lekker zelf?
pi_128754141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat denk je van we willen geen straf zien want het valt mijn inziens onder noodweer-exces maar we hebben rechters om dat te besluiten?
'And I called your name,
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:38:59 #279
148823 znarch
ondertitel
pi_128754200
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat denk je van we willen geen straf zien want het valt mijn inziens onder noodweer-exces maar we hebben rechters om dat te besluiten?
Dit. ^O^
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 12:50:11 #280
341203 3-voud
pi_128754590
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jouw inziens is mijn inziens maar een individuele mening.
Wat is de relevantie met mijn quote?.... mijn inziens...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:52:17 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128754649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

immers een rechter luistert alleen maar naar de aanklagende partij en als je het niet met me eens bent ben je dus een langharig stinkend werkschuw tuig...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 12:53:30 #282
341203 3-voud
pi_128754686
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:52 schreef Re het volgende:

[..]

immers een rechter luistert alleen maar naar de aanklagende partij en als je het niet met me eens bent ben je dus een langharig stinkend werkschuw tuig...
Die conclusies van jou zijn met een 500 terraflop supercompjoeter nog niet te ontcijferen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:56:38 #283
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128754773
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die conclusies van jou zijn met een 500 terraflop supercompjoeter nog niet te ontcijferen.
ik kauw het je alleen maar voor hoor :)

het is nou eenmaal zo dat een strafbaar feit niet met een ander strafbaar feit mag worden tegengegaan, en het is aan de rechter om dat laatste te bepalen, maar aangezien je rechters wel onder links hippietuig plaatst zal je reactie hierop redelijk simpel zijn
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 12:57:46 #284
341203 3-voud
pi_128754804
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:56 schreef Re het volgende:

[..]

ik kauw het je alleen maar voor hoor :)

Blijft zelfde laken en pak he?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:59:55 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128754872
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Blijft zelfde laken en pak he?
voor iemand die pretendeert moreel superieur te zijn over iedereen die het niet met je eens is lijkt me het gestelde redelijk simpel te bevatten
pi_128755182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je was dus uit je nek aan het lullen. Duidelijk.
pi_128755532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jouw inziens is mijn inziens maar een individuele mening.
Wat is de relevantie met mijn quote?.... mijn inziens...
Klopt, en omdat iedereen individuele meningen heeft laten we een rechter een zo objectief mogelijk oordeel vellen.

De relevantie met jouw quote is het feit dat sommigen (zoals ik) vinden dat de inbreker het recht heeft het die rechtszaak te voeren niet is omdat we willen dat de bewoners bestraft worden.
'And I called your name,
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 14:19:32 #288
341203 3-voud
pi_128757781
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je was dus uit je nek aan het lullen. Duidelijk.
Rustig knul. Je hoeft niet direct iets te "vergelden". Vanwaar altijd die drang bij je? Compensatie voor iets prive?
Doe enkel niet aan opdrachtjes voor luie draken.
pi_128771356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Rustig knul. Je hoeft niet direct iets te "vergelden". Vanwaar altijd die drang bij je? Compensatie voor iets prive?
Doe enkel niet aan opdrachtjes voor luie draken.
Ja, weer quasi-gevat doen en op de man gaan spelen. _O_
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:03:55 #290
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128772141
Als ik trouwens een ander artikel erbij pak, dan staat daar nog als nieuw dingetje in:

quote:
Zelfverdediging

Het parket van Brugge oordeelde onmiddellijk na de feiten dat de jongeman niet vervolgd moest worden. "Als iemand 's nachts bij je thuis inbreekt en jou bedreigt, heb je het recht om je te verdedigen", klonk het. "Het is niet omdat iemand bij u inbreekt, dat dit u het recht geeft om die persoon neer te steken", vindt de advocaat. "Hij stond inderdaad in de slaapkamer van die moeder. Maar toen ze wakker werd, maande hij haar alleen aan om stil te zijn. Hij heeft haar nooit bedreigd", aldus Vandemeulebroucke.
http://www.gva.be/nieuws/(...)ng-tot-doodslag.aspx

Dan komt NWS / Gewonde inbreker sleept bestolen gezin voor rechter dus toch uit.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:09:14 #291
3542 Gia
User under construction
pi_128778507
Hebben onze kids gevraagd wat ze zouden doen.
Jongste pakt zijn messenset, snijdt een bamboestengel af in de tuin, slijpt die aan met een mes en gaat vervolgens als een ware held zijn moeder helpen. *zucht*

Tja, mes gebruiken mag niet, en op deze manier heeft ie nog alle tijd om te vluchten.
pi_128778976
quote:

[..]

Ik las:
quote:
In juni brak een dief in bij een moeder en haar zoon uit het West-Vlaamse Gistel. Moeder Aline schrok zich een ongeluk toen er plots een gemaskerde inbreker naast haar bed stond. Haar zoon hoorde het gekrijs, greep naar een mes, stoof de slaapkamer van zijn moeder binnen en stak de inbreker in de borst.

"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."

De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Iemand die ongewapend je moeder aan het schrikken maakt met drie steken in de borst bijna doden gebruikt disproportioneel geweld.
Ik geloof graag dat de informatie in dit bericht niet compleet was, en ik heb mijn twijfels ook al geuit. En later bleek er een tweede inbreker te zijn, bijvoorbeeld.
Maar op basis van DIT bericht vind ik het geweld disproportioneel.

En in ons rechtssysteem vinden wij diefstal en inbraak minder erg dan doodslag en moord. En eigenrichting hebben we al 3000 jaar geleden afgeschaft.
Ik neem het niet per se op voor de inbreker, ik neem het op voor een fatsoenlijk rechtssysteem waar ik me ook veilig bij kan voelen.
pi_128779129
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:03 schreef Dagonet het volgende:
Als ik trouwens een ander artikel erbij pak, dan staat daar nog als nieuw dingetje in:

[..]

http://www.gva.be/nieuws/(...)ng-tot-doodslag.aspx

Dan komt NWS / Gewonde inbreker sleept bestolen gezin voor rechter dus toch uit.
Ja, natuurlijk heb je het recht je lijf en goed en dat van je naasten te verdedigen. Met proportioneel geweld!
pi_128779870
Hij deed helemaal niks.... Hij maande de moeder om stil te zijn..

Ha ha.... Ach mevrouw, ik doe niks hoor. Ik vraag u vriendelijk om stil te zijn.

Wie trapt nou godsnaam in dit lulverhaal van die inbreker.
Die man wordt door die advocaat neergezet als de meest zachtaardige, onschuldige en nette fietsendief.
Feit: hij is samen met een ander iemands huis binnejngedrongen, ik neem aan niet met een sleutel of door netjes aan te bellen. Ze dringen iemands slaapkamer binnen, die schrikt en gilt...
Vinden ze blijkbaar nog gek ook.

Die zoon had groot gelijk. Uitschakelen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:38:09 #295
3542 Gia
User under construction
pi_128780215
Wie stalt ook zijn fiets in zijn slaapkamer! Da's vragen om problemen.
pi_128782025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:32 schreef Injetta het volgende:
Hij deed helemaal niks.... Hij maande de moeder om stil te zijn..

Ha ha.... Ach mevrouw, ik doe niks hoor. Ik vraag u vriendelijk om stil te zijn.

Wie trapt nou godsnaam in dit lulverhaal van die inbreker.
Die man wordt door die advocaat neergezet als de meest zachtaardige, onschuldige en nette fietsendief.
Feit: hij is samen met een ander iemands huis binnejngedrongen, ik neem aan niet met een sleutel of door netjes aan te bellen. Ze dringen iemands slaapkamer binnen, die schrikt en gilt...
Vinden ze blijkbaar nog gek ook.

Die zoon had groot gelijk. Uitschakelen.
Dat mag, met proportioneel geweld.
En de moeder kon niet vluchten, anders had ze dat eerst moeten doen.
Iemand bijna doodsteken is niet proportioneel.

Noodweerexces is een mogelijkheid in Nederland, maar in België onbekend, als ik het goed begrepen heb.
pi_128785308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Iemand bijna doodsteken is niet proportioneel.

'Achteraf' blijkt de actie en met name het resultaat van die actie mogelijk niet proportioneel te zijn.

Kon de zoon dat 'vooraf' inschatten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_128816252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 05:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Achteraf' blijkt de actie en met name het resultaat van die actie mogelijk niet proportioneel te zijn.

Kon de zoon dat 'vooraf' inschatten?
Dat heet voorwaardelijke opzet: hij neemt welbewust het risico dat hij over de schreef gaat.
We zullen zien hoe de rechtszaak afloopt.
pi_128822482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat heet voorwaardelijke opzet: hij neemt welbewust het risico dat hij over de schreef gaat.
We zullen zien hoe de rechtszaak afloopt.
Dat is domweg speculeren. Maar goed, de rechtszaak zal wel e.e.a. uitwijzen, ja.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xa1pt op 11-07-2013 01:01:09 ]
pi_128861940
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:59 schreef Peunage het volgende:
Voortaan gewoon netjes vragen wie de inbreker is en wat zijn intentie precies is. Als hij zegt "ik ga geweld gebruiken om jullie te bestelen" mag je hem je huis uit kietelen.
Je dient die harde werker natuurlijk ook nog te vragen of hij een kop koffie blieft. En dan niet zo'n slappe bak, maar Nespresso.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')