Je hebt niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wow, het onschadelijk maken van een inbreker vergelijken met iemand die zijn geld verdiendt door iemand anders om te leggen.
Ja, echt. Prachtig.
Hier stopt dan ook meteen mijn aandacht voor jou.
En hiermee laat je dus zien wat voor een vreemde aanname je doet over de situatie.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik jammer niet. Mij maakt het geen reet uit: ik ken de betrokkenen niet.
Ik heb geleerd een vooral te denken met de grijze massa in mijn hoofd en niet zozeer met de bruine massa in mijn buik. Een beetje in evenwicht gehouden door mijn hart.
Ik jammer niet. En mij argumentatie is wel degelijk relevant. Hoe dan ook moeten we bij onze daden allerlei afwegingen maken. Afweren van een bedreiging van een moeder is relevant. Maar of daarvoor een mens gedood moet worden, is ook een relevante vraag.
Ik weet niet precies wat de rest van het verhaal is, maar voor het fors doodsteken van een mens moet je nogal een goede reden hebben. En ik twijfel eraan of de dader een voldoende goede reden had.
Helemaal eens. Inclusief de ().quote:Op maandag 8 juli 2013 05:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Iemand die inbreekt is niet per definitie vogelvrij en dat is maar goed ook. Daar hebben we rechters voor aangesteld.
Wel vind ik dat noodweer een groot goed is, en zolang er mogelijk gevaar is dan zou geweld mogelijk moeten zijn. Daar lijkt me hier absoluut sprake van (als het verhaal zoals in de OP juist is).
Ik doe geen aannames. Nou ja, de volgende dan:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En hiermee laat je dus zien wat voor een vreemde aanname je doet over de situatie.
Aan de hand van de informatie in het nieuwsbericht is er geen reden om aan te nemen dat het gebruikte geweld per se buitenproportioneel is. Toch lijk jij daar vanuit te gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik doe geen aannames. Nou ja, de volgende dan:
Ik lees een verhaal en ik vraag me af of het compleet is en of het klopt.
Op basis van het mij gepresenteerde verhaal vorm ik mij een mening, rekening houdend met de mogelijkheid dat de waarheid anders kan zijn.
Ik zie hier een discussie die ik al vaker heb gezien: een inbreker krijgt klappen. En dan zijn er mensen die de inbreker/dief graag zouden doodslaan.
En dan denk ik, dat we, om deze begrijpelijke wens tot eigenrichting te beteugelen, de formele rechtspraak hebben uitgevonden.
Waarbij we eerst eens rustig met elkaar gaan overleggen welke straf we nou redelijk vinden voor welke misdaad. Niet alleen wanneer we slachtoffer zijn, maar ook wanneer we dader zijn.
Vind je dat vreemd? Dat mag. Denk er maar eens over na.
Eerder van.. 'ik zie hem met ogen dicht op de grond liggen, volgensmij is nu wel onschadelijk en zijn wij veilig'.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:03 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wel als je 1 keer in de borst steekt...
Dat is gezien de informatie in het nieuwsbericht niet zo vreemd wat mij betreft. Kun je natuurlijk over van mening verschillen, maar op de man gaan spelen is dan een zwaktebod.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aan de hand van de informatie in het nieuwsbericht is er geen reden om aan te nemen dat het gebruikte geweld per se buitenproportioneel is. Toch lijk jij daar vanuit te gaan.
In principe heeft hij gelijk, zeker in de post die jij quote. Daarbij hebben we voor dit soort gevallen niet voor niks noodweer(exces) in de wetboeken opgenomen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aan de hand van de informatie in het nieuwsbericht is er geen reden om aan te nemen dat het gebruikte geweld per se buitenproportioneel is. Toch lijk jij daar vanuit te gaan.
Denk DAAR maar eens over na. Waarom jij zo'n fetish hebt voor het opnemen voor de initiator van het probleem. Zoals je eerder al aangaf, wellicht vanuit de gedachte dat jij dat had kunnen zijn (die inbreker) omdat je vroeger niet op het rechte pad was.
Iemand vogelvrij verklaren dus. Even los van wat praktische bezwaren (je steekt iemand dood, legt hem in je huis en zegt dat het een inbreker was), wat is nou precies het nut hiervan? Wat is het doel?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Moet je maar niet inbreken.
Risico van 't vak. Daar komt het allemaal op neer.
Huis en haard verdedigen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:41 schreef DonJames het volgende:
Dus wat is het nut dan van zo'n aanvaller vogelvrij verklaren?
Had ik al gedaan en ik reageer op de enige ietwat zinnige vraag die je stelt in je slappe betoog.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wil je de rest van de post ook nog even lezen?
Oh sorry, staan er weer te lange zinnen voor je?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Had ik al gedaan en ik reageer op de enige ietwat zinnige vraag die je stelt in je slappe betoog.
Albanees.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:57 schreef Scorpie het volgende:
Overigens dient deze man die zijn moeder ontzette uit de armen van een Armeense slager ontslagen te worden van enige vorm van vervolging. Sterker nog, zulke mensen zijn de helden die nog daadwerkelijk durven op te treden tegen het criminele tuig, die mensen moet je koesteren.
Nee, vooral juridisch slap geouwehoer van een notoire verdediger van criminelen, iemand die zijn ziel allang verkocht heeft aan de duivel voor een paar centjes. Maar goed, moeten we nu echt weer deze hele discussie van voor af aan beginnen over hoe laag ik jou inschat, zodat jij weer kan roepen dat je de enige bent met een besef van moraliteit en verhevenheid, enzovoorts? Laten we dat maar niet doen, reageer maar gewoon niet meer op de antwoorden die ik geef, komt je veel beter uitquote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh sorry, staan er weer te lange zinnen voor je?
He shit, verkeerd MOE-land.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Albanees.
En justitie vervolgt hem ook niet he, dit is tussen de inbreker en de jongen onderling, geen strafrecht
Laat ze dan meteen een wet aannemen die een inbreker vogelvrij verklaart als-ie eenmaal inbreekt. Dan laten mensen het verdomme wel uit hun hoofd om in te breken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:40 schreef JediMasterLucia het volgende:
Die vent had daar niks te zoeken, hij ging daar op eigen risico naar binnen.![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk geeft die rechter die inbreker geen gelijk.
Laat DonJames het maar niet horen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Laat ze dan meteen een wet aannemen die een inbreker vogelvrij verklaart als-ie eenmaal inbreekt. Dan laten mensen het verdomme wel uit hun hoofd om in te breken.
Ik roep nooit dat ik de enige ben met een besef van moraliteit en verhevenheid. Mijn antwoord is ALTIJD dat jij nog te dom bent om je eigen reet af te vegen, weet je dat nou nog niet?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, vooral juridisch slap geouwehoer van een notoire verdediger van criminelen, iemand die zijn ziel allang verkocht heeft aan de duivel voor een paar centjes. Maar goed, moeten we nu echt weer deze hele discussie van voor af aan beginnen over hoe laag ik jou inschat, zodat jij weer kan roepen dat je de enige bent met een besef van moraliteit en verhevenheid, enzovoorts? Laten we dat maar niet doen, reageer maar gewoon niet meer op de antwoorden die ik geef, komt je veel beter uit
Wat dat betreft ben je net Brilsmurf; die zei het ook nooit, maar toch kotste iedereen hem uit om zijn gedrag en zijn wijzend vingertje.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik roep nooit dat ik de enige ben met een besef van moraliteit en verhevenheid.
Dat is je standaard riedeltje als je je niet meer kan verschuilen achter half bakken wetteksten, kromme wat-als situaties en verregaande redenaties met een vage logica, gesouffleerd met een stukje advocatuur waar je zo op geilt. Wat dat betreft voel je je heerlijk thuis in topics waarin je de crimineel met hand en tand kan verdedigen.quote:Mijn antwoord is ALTIJD dat jij te nog dom bent om je eigen reet af te vegen, weet je dat nou nog niet?
Jouw referentiekader is de Smurfen? Zegt genoeg, lijkt me.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Wat dat betreft ben je net Brilsmurf; die zei het ook nooit, maar toch kotste iedereen hem uit om zijn gedrag en zijn wijzend vingertje.
Jouw redenatie is "als je niet roeptoetert dat de inbreker op de brandstapel moet, verdedig je hem en praat je zijn daden goed". En het feit dat je dat niet snapt onderbouwt mijn punt weer (namelijk dat je te dom bent om je reet af te vegen).quote:Dat is je standaard riedeltje als je je niet meer kan verschuilen achter half bakken wetteksten, kromme wat-als situaties en verregaande redenaties met een vage logica, gesouffleerd met een stukje advocatuur waar je zo op geilt. Wat dat betreft voel je je heerlijk thuis in topics waarin je de crimineel met hand en tand kan verdedigen.
Nee, jouw postgedrag associeer ik met de Smurfen, dat zegt genoeg denk ik zoquote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jouw referentiekader is de Smurfen? Zegt genoeg, lijkt me.
Haha, serieus? Je gaat jezelf bedienen van deze retoriek? Je snapt toch zelf ook wel dat ik doel op het feit dat je consequent te vinden bent in dit soort topics om het werk van de dader te bagatelliseren, vage uitzonderingen of aanleidingen te bedenken waarom een dader iets zou hebben kunnen gedaan, of in het algemeen de zaak in kwestie in twijfel te trekken. Dat is jouw modus operandi, wil je soms dat ik je post history door ga spitten met quotes?quote:Jouw redenatie is "als je niet roeptoetert dat de inbreker op de brandstapel moet, verdedig je hem en praat je zijn daden goed".
Een taakstraf kan niet opgelegd worden, het is geen strafrecht. Er kan hooguit een schadevergoeding komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:35 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, back ontopic; dit is gewoonweg noodweerexces natuurlijk, en dient met hoogstens een taakstraf 'bestraft' te worden. Het is overduidelijk dat de man in paniek raakte toen de inbreker zijn moeder bedreigde.
Je meende me anders te kennen en je kent me nu weer beter. Vreemd, want ik heb in dit soort discussies altijd dit standpunt ingenomen en verdedigd. Ik vind dat bewoners het recht hebben om geweld te gebruiken tegen een inbreker die hun woning betreedt. Dat is nog niet hetzelfde als het doden van inbrekers toejuichen of goedpraten. Dat zal per situatie bekeken moeten worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, die vergelijkingsfout maak ik niet. En ik verbaasde me over je bijdrage, want ik meende je anders te kennen. Zo ken ik je weer beter.
Ik weet wel dat een inbraak erg bedreigend is en ik kan me goed voorstellen dat een mens dan uit de keuze vlucht of vecht, voor vecht kiest.
En ik heb begrepen dat in dat geval vaak de bewoner die zich verdedigt en dus de inbreker pijn doet, als dader verhoord wordt.
Dat vind ik niet juist en in Nederland is dat inmiddels ook enigszins bijgesteld, geloof ik. (Ik ben niet zeker van de interpretatie van diverse signalen uit het kabinet en de vertaling daarvan.)
Waar het mij om gaat: de onderbuik vindt reflexmatig dat een inbreker gerust doodgeslagen mag worden. We zien dat hier ook: drie steken in de borst en het is jammer dat hij niet dood is.
En dan komt dus de vraag aan de orde: als een inbreker met de dood bestraft mag worden in eigenrichting, waarmee moet dan een doodsteker bestraft worden?
Dan krijgen we een heel nieuw rechtssysteem. In eerste instantie staan we eigenrichting toe en daarna gaan we kijken of daar nog een straf op volgt.
Persoonlijk ben ik ervoor dat iedereen zich altijd op het recht kan beroepen. Een recht dat uitgaat van verstandig en normaal omgaan met elkaar.
Waarom überhaupt een taakstraf? Hoezo "hoogstens" een taakstraf? Gewoon helemaal NIET straffen. Tenzij duidelijk blijkt dat de man excessief en onnodig geweld heeft gebruikt tegen een toen al weerloze inbreker. Maar ja, in dat kader kun je de verklaring van een inbreker op voorhand al niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:35 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, back ontopic; dit is gewoonweg noodweerexces natuurlijk, en dient met hoogstens een taakstraf 'bestraft' te worden. Het is overduidelijk dat de man in paniek raakte toen de inbreker zijn moeder bedreigde.
En dat is nou precies waar deze rechtszaak om gaat, dus ik zie nog steeds het probleem niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom überhaupt een taakstraf? Hoezo "hoogstens" een taakstraf? Gewoon helemaal NIET straffen. Tenzij duidelijk blijkt dat de man excessief en onnodig geweld heeft gebruikt tegen een toen al weerloze inbreker. Maar ja, in dat kader kun je de verklaring van een inbreker op voorhand al niet serieus nemen.
quote:Op maandag 8 juli 2013 17:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet vergeten zachtjes "the Lannisters send their regards" te fluisteren als je het doet.
Dat is ook zeker zo. Maar toch is de reactie van de bewoner wel te begrijpen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:19 schreef Spatzmann het volgende:
Dit is naturlijk een glijdende schaal. Als je inbrekers vogelvrij gaat verklaren dan is het een kwestie van tijd dat elke inbreker zwaar bewapend op pad gaat. Dat moet je ook niet willen.
Heerlijk. Het volk dat dit soort topics bovenbrengt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Laat ze dan meteen een wet aannemen die een inbreker vogelvrij verklaart als-ie eenmaal inbreekt. Dan laten mensen het verdomme wel uit hun hoofd om in te breken.
Heerlijk, de over één kam scherende users die reageren.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:23 schreef znarch het volgende:
[..]
Heerlijk. Het volk dat dit soort topics bovenbrengt.![]()
Inderdaad. In 'Murica komen inbraken gelukkig nooit meer voor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jawel, anders maak je de discussie dood en zullen velen hier zich weer te pletter vervelen achter hun compjoeterscherm. Houd het grijs, kun je lekker lang brallen. Straks moeten ze nog aan het werk... de horror.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom überhaupt een taakstraf? Hoezo "hoogstens" een taakstraf? Gewoon helemaal NIET straffen. Tenzij duidelijk blijkt dat de man excessief en onnodig geweld heeft gebruikt tegen een toen al weerloze inbreker. Maar ja, in dat kader kun je de verklaring van een inbreker op voorhand al niet serieus nemen.
Quote anders even de reacties in dit topic van mensen die vinden dat de messentrekker straf dient te krijgen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jawel, anders maak je de discussie dood en zullen velen hier zich weer te pletter vervelen achter hun compjoeterscherm. Houd het grijs, kun je lekker lang brallen. Straks moeten ze nog aan het werk... de horror.
Wat dacht je van doe het lekker zelf?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Quote anders even de reacties in dit topic van mensen die vinden dat de messentrekker straf dient te krijgen.
Wat denk je van we willen geen straf zien want het valt mijn inziens onder noodweer-exces maar we hebben rechters om dat te besluiten?quote:
Dit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat denk je van we willen geen straf zien want het valt mijn inziens onder noodweer-exces maar we hebben rechters om dat te besluiten?
Jouw inziens is mijn inziens maar een individuele mening.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat denk je van we willen geen straf zien want het valt mijn inziens onder noodweer-exces maar we hebben rechters om dat te besluiten?
immers een rechter luistert alleen maar naar de aanklagende partij en als je het niet met me eens bent ben je dus een langharig stinkend werkschuw tuig...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jawel, anders maak je de discussie dood en zullen velen hier zich weer te pletter vervelen achter hun compjoeterscherm. Houd het grijs, kun je lekker lang brallen. Straks moeten ze nog aan het werk... de horror.
Die conclusies van jou zijn met een 500 terraflop supercompjoeter nog niet te ontcijferen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
immers een rechter luistert alleen maar naar de aanklagende partij en als je het niet met me eens bent ben je dus een langharig stinkend werkschuw tuig...
ik kauw het je alleen maar voor hoorquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die conclusies van jou zijn met een 500 terraflop supercompjoeter nog niet te ontcijferen.
Blijft zelfde laken en pak he?quote:
voor iemand die pretendeert moreel superieur te zijn over iedereen die het niet met je eens is lijkt me het gestelde redelijk simpel te bevattenquote:
Klopt, en omdat iedereen individuele meningen heeft laten we een rechter een zo objectief mogelijk oordeel vellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jouw inziens is mijn inziens maar een individuele mening.
Wat is de relevantie met mijn quote?.... mijn inziens...
Rustig knul. Je hoeft niet direct iets te "vergelden". Vanwaar altijd die drang bij je? Compensatie voor iets prive?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je was dus uit je nek aan het lullen. Duidelijk.
Ja, weer quasi-gevat doen en op de man gaan spelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Rustig knul. Je hoeft niet direct iets te "vergelden". Vanwaar altijd die drang bij je? Compensatie voor iets prive?
Doe enkel niet aan opdrachtjes voor luie draken.
http://www.gva.be/nieuws/(...)ng-tot-doodslag.aspxquote:Zelfverdediging
Het parket van Brugge oordeelde onmiddellijk na de feiten dat de jongeman niet vervolgd moest worden. "Als iemand 's nachts bij je thuis inbreekt en jou bedreigt, heb je het recht om je te verdedigen", klonk het. "Het is niet omdat iemand bij u inbreekt, dat dit u het recht geeft om die persoon neer te steken", vindt de advocaat. "Hij stond inderdaad in de slaapkamer van die moeder. Maar toen ze wakker werd, maande hij haar alleen aan om stil te zijn. Hij heeft haar nooit bedreigd", aldus Vandemeulebroucke.
Ik las:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Denk DAAR maar eens over na. Waarom jij zo'n fetish hebt voor het opnemen voor de initiator van het probleem. Zoals je eerder al aangaf, wellicht vanuit de gedachte dat jij dat had kunnen zijn (die inbreker) omdat je vroeger niet op het rechte pad was.
Iemand die ongewapend je moeder aan het schrikken maakt met drie steken in de borst bijna doden gebruikt disproportioneel geweld.quote:In juni brak een dief in bij een moeder en haar zoon uit het West-Vlaamse Gistel. Moeder Aline schrok zich een ongeluk toen er plots een gemaskerde inbreker naast haar bed stond. Haar zoon hoorde het gekrijs, greep naar een mes, stoof de slaapkamer van zijn moeder binnen en stak de inbreker in de borst.
"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."
De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Ja, natuurlijk heb je het recht je lijf en goed en dat van je naasten te verdedigen. Met proportioneel geweld!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:03 schreef Dagonet het volgende:
Als ik trouwens een ander artikel erbij pak, dan staat daar nog als nieuw dingetje in:
[..]
http://www.gva.be/nieuws/(...)ng-tot-doodslag.aspx
Dan komt NWS / Gewonde inbreker sleept bestolen gezin voor rechter dus toch uit.
Dat mag, met proportioneel geweld.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:32 schreef Injetta het volgende:
Hij deed helemaal niks.... Hij maande de moeder om stil te zijn..
Ha ha.... Ach mevrouw, ik doe niks hoor. Ik vraag u vriendelijk om stil te zijn.
Wie trapt nou godsnaam in dit lulverhaal van die inbreker.
Die man wordt door die advocaat neergezet als de meest zachtaardige, onschuldige en nette fietsendief.
Feit: hij is samen met een ander iemands huis binnejngedrongen, ik neem aan niet met een sleutel of door netjes aan te bellen. Ze dringen iemands slaapkamer binnen, die schrikt en gilt...
Vinden ze blijkbaar nog gek ook.
Die zoon had groot gelijk. Uitschakelen.
'Achteraf' blijkt de actie en met name het resultaat van die actie mogelijk niet proportioneel te zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iemand bijna doodsteken is niet proportioneel.
Dat heet voorwaardelijke opzet: hij neemt welbewust het risico dat hij over de schreef gaat.quote:Op woensdag 10 juli 2013 05:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
'Achteraf' blijkt de actie en met name het resultaat van die actie mogelijk niet proportioneel te zijn.
Kon de zoon dat 'vooraf' inschatten?
Dat is domweg speculeren. Maar goed, de rechtszaak zal wel e.e.a. uitwijzen, ja.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat heet voorwaardelijke opzet: hij neemt welbewust het risico dat hij over de schreef gaat.
We zullen zien hoe de rechtszaak afloopt.
Je dient die harde werker natuurlijk ook nog te vragen of hij een kop koffie blieft. En dan niet zo'n slappe bak, maar Nespresso.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:59 schreef Peunage het volgende:
Voortaan gewoon netjes vragen wie de inbreker is en wat zijn intentie precies is. Als hij zegt "ik ga geweld gebruiken om jullie te bestelen" mag je hem je huis uit kietelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |