Per ongeluk op iemands tenen gaan staan is compleet wat anders dan bij iemand inbreken.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar hebben we wetten en een rechtssysteem voor bedacht.
Als jij bij een feestje op mijn tenen gaat staan, ben je wat mij betreft vogelvrij. Dus mag ik je dan doodsteken. Toch?
quote:Op maandag 8 juli 2013 01:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij in iemands huis inbreekt ben je wat mij betreft vogelvrij. Ook als je mammie je vroeger heeft geslagen en je vader je iets te graag op schoot heeft gehad.
Zelden zo'n absurde vergelijking zien langskomen.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar hebben we wetten en een rechtssysteem voor bedacht.
Als jij bij een feestje op mijn tenen gaat staan, ben je wat mij betreft vogelvrij. Dus mag ik je dan doodsteken. Toch?
Dat doe je ook gewoon even alsof je een pak melk gaat kopen; iemand tijdens een worsteling gericht drie keer in de hartstreek steken...quote:Op maandag 8 juli 2013 01:11 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Het probleem is dat die gozer 3 keer heeft gestoken in de chest, dan wou hij hem dood.
Ik denk dat hij normaal reageerde. Als er een gemaskerde man naast m'n moeder staat (en het is niet m'n vaderquote:Op maandag 8 juli 2013 07:30 schreef DroogDok het volgende:
Drie keer in de borst steken is ietwat overdreven. Jezelf en je huis verdedigen prima, maar dan wel enigszins in proportie graag.
In een adrenaline rush is het zo gebeurd anders. Je doet dan vaak dingen waar je achteraf niet snapt hoe je dat hebt kunnen doen. Ben benieuwd naar de uitspraak. het zal wel iets van voorwaardelijk worden.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:30 schreef DroogDok het volgende:
Drie keer in de borst steken is ietwat overdreven. Jezelf en je huis verdedigen prima, maar dan wel enigszins in proportie graag.
Inderdaad, is laatst nog uitgezonden.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:33 schreef bijdehand het volgende:
Doet me denken aan zo'n aflevering van Married With Children![]()
En omdat hij toen zijn hand bezeerde aan het gezicht van die inbreker hoefde hij niets te betalen volgens mijquote:Op maandag 8 juli 2013 07:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, is laatst nog uitgezonden.
In de rechtbank kreeg hij 50.000 boete. Zei ie iets van, als ik 50.000 krijg die ik toch niet kan betalen kan 100.000 ook wel. Sloeg ie hem nog een keer voor zijn bek.
Al,.
Begrijpelijke uitspraak, die advocaat doet ook alleen maar waar ie voor betaald wordt; Echter hoort de 'intentie' er helemaal niet toe te doen, dat weet je als slachtoffer niet als er een wildvreemd persoon ineens in je huis/slaapkamer staat.quote:De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Liever niet, dan hadden de slachtoffers van de inbraak er nog een extra trauma bij.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:57 schreef zarGon het volgende:
Toch wel jammer dat die steken niet fataal zijn geworden.
Ik vind het eigenlijk meer absurd dat jij dit in die tekst leest. Het staat er namelijk niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jij onderschat de ernst van de inbraak en de impact die dat heeft op de aanwezige bewoners. Of die inbreker nou peperdure juwelen kwam stelen of een blikje cola uit de koelkast, doet totaal niet ter zake.
Wat jij doet, is de slachtoffers volledig hun daad aanrekenen, alsof dat een vooropgezet plan is geweest waarover ze in alle rust hebben nagedacht. Ik vind zo'n gedachtenkronkel totaal absurd.
Wie dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die hier de insluiper gaan verdedigen!
dit gelezen.. ?quote:Op zondag 7 juli 2013 09:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het. Mishandeld met kokend water, een heet strijkijzer in het gezicht geduwd, geslagen, met een vuurwapen bedreigd, 2500 euro geld geeist van de moeder van de inbreker, de zus bedreigd, een gram coke, zes pillen mdma en een paar honderd gram hasj in huis.
http://deeplink.rechtspra(...)NL:RBSHE:2012:BY7155
Dan ziet die straf er wel wat logischer uit. Dat is niet in de schuur opsluiten en wachten op de politie.
Dat zou wat zijn. Dat je je vader neer zou steken omdat je denkt dat het een inbreker is terwijl je ouders eigenlijk bezig waren met een of ander SM-spel inclusief geschreeuw en maskers.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:33 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk dat hij normaal reageerde. Als er een gemaskerde man naast m'n moeder staat (en het is niet m'n vader), dan zou ik ook zo reageren. Het is wel je moeder he.
Net als in Southpark waar de UPS-bezorger wordt aangevallen omdat men denkt dat hij iemand neukte terwijl het een seksspelletje was waarbij de vader als UPS-bezorger was verkleedquote:Op maandag 8 juli 2013 14:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Dat je je vader neer zou steken omdat je denkt dat het een inbreker is terwijl je ouders eigenlijk bezig waren met een of ander SM-spel inclusief geschreeuw en maskers.
Clerks!quote:Op maandag 8 juli 2013 14:30 schreef Nielsch het volgende:
Alle ZZP'ers die aan het bouwen van de Death Star werkten begonnen toch ook niet zo te piepen nadat de rebels die vernietigd hadden. Ook gevalletje risico van het vak.
Oh mister UPS-man!quote:Op maandag 8 juli 2013 14:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Net als in Southpark waar de UPS-bezorger wordt aangevallen omdat men denkt dat hij iemand neukte terwijl het een seksspelletje was waarbij de vader als UPS-bezorger was verkleed
Vrouwen die van southpark houden altijd +1quote:
You ate your pahahaharents!quote:Op maandag 8 juli 2013 15:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vrouwen die van southpark houden altijd +1
It doesn't matter who we are, what matters is our plan. You should have respected my authority
Trouw met mequote:
Jawelquote:
Wij lesbiennes zijn niet aan de natuurwetten van jullie sterfelijke hetero's onderhevigquote:Op maandag 8 juli 2013 15:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jawel
Waarom is elk meisje met humor lesbisch
Zolang chloroform werkt hoor je mij niet klagenquote:Op maandag 8 juli 2013 15:48 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Wij lesbiennes zijn niet aan de natuurwetten van jullie sterfelijke hetero's onderhevig
Dat vreten wij bij het ontbijt. Naast poesje dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zolang chloroform werkt hoor je mij niet klagen![]()
's Ochtends beffenquote:Op maandag 8 juli 2013 15:52 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Dat vreten wij bij het ontbijt. Naast poesje dus.
Als je je wijf de avond van te voren niet laat roken/zuipen en zich gewoon goed laat verzorgen is er niks aan de hand hoorquote:Op maandag 8 juli 2013 15:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
's Ochtends beffenwie dat ooit heeft verzonnen
Ik blijf het toch niet zo fris vindenquote:Op maandag 8 juli 2013 15:59 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als je je wijf de avond van te voren niet laat roken/zuipen en zich gewoon goed laat verzorgen is er niks aan de hand hoor
Ach of het nou een lesbie is die genaaid wordt of een inbreker...quote:Op maandag 8 juli 2013 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Goeie topicwending wel, van inbrekers naar lesbische seks.
Daarvoor ga ik naar de Fok!s.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Zeg dat, zit net te kijken van wtf I just read?!?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Dat dus. En dan niet met een mes, maar met een schaar.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:30 schreef Pek het volgende:
Zeg dat, zit net te kijken van wtf I just read?!?![]()
Verder eens met de stelling dat het dus 3 keer mis was, faal van de prikker in kwestie. Had ook een kwart slag moeten draaien na elke steek, dan blijft het bloeden. Face Off nooit gezien?
Dankjewelquote:Op maandag 8 juli 2013 16:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat dus. En dan niet met een mes, maar met een schaar.
Lekker scharen!
..en we zijn weer terug
quote:Op maandag 8 juli 2013 09:57 schreef zarGon het volgende:
Toch wel jammer dat die steken niet fataal zijn geworden.
Alsof daar een verschil in zit. Mensen gaan niet neer als je ze in hun kleine teen prikt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:55 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Die zoon wou hem doodsteken, niet alleen neersteken.
Ik ben doodserieus.quote:
Wel als je 1 keer in de borst steekt...quote:Op maandag 8 juli 2013 16:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof daar een verschil in zit. Mensen gaan niet neer als je ze in hun kleine teen prikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |