En hoe zie je dat in het donker als je net je moeder hoorde schreeuwen.quote:Op zondag 7 juli 2013 13:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar je mist ook de toedracht in de slaapkamer op het moment dat zoonlief naar binnen komt gestormd en twee inbrekers bij het bet van z'n moeder aantreft. Stond er één over haar heen gebogen om haar mond dicht te duwen? Had hij haar al bij de keel? Allemaal heel wel mogelijk natuurlijk.
Er is ook een reden dat er niet is overgegaan tot een strafrechtelijk onderzoek naar de zoon.
Er is geen gewapende overvaller, dat maak jij ervan. Drie keer in de borst steken is echt niet proportioneel in deze context.quote:Op zondag 7 juli 2013 13:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Wat is er niet proportioneel aan gewapend geweld gebruiken tegen een gewapende overvaller?
Wel als de inbreker met z'n maatje de moeder staat te bedreigen.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Er is geen gewapende overvaller, dat maak jij ervan. Drie keer in de borst steken is echt niet proportioneel in deze context.
Nee. Het is wel een fantastisch argument om mee aan te tonen dat het buitenproportionele geweld gerechtvaardigd was.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wel als de inbreker met z'n maatje de moeder staat te bedreigen.
Binnen 3 seconden kun je iemand 3x in de borst steken als je er een beetje zin in hebt en het juiste mes hebt gepakt. De schrik voor een gemaskerde dude in de slaapkamer van moeders die aan het schreeuwen is, duurt langer dan 3 seconden. Bovendien als je geen buitenproportioneel geweld mee wil maken moet je misschien niet bij random mensen komen stelen. In Zwitserland en de VS hadden ze hem zonder een vraag te hoeven stellen helemaal kapot mogen knallen en niemand die in de problemen zou komen. Tenzij je in een laffe nep liberalen staat woont zoals NY ofzo misschien.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Er is geen gewapende overvaller, dat maak jij ervan. Drie keer in de borst steken is echt niet proportioneel in deze context.
Hoe weet hij op dat moment dat het 2 ongewapende inbrekers zijn en niet 2 gewapende overvallers of erger, je kan geen informatie gebruiken die enkel achteraf bekend is als het mogelijk om 2 gewapende mannen gaat die in zijn moeders slaapkamer zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Prima argumenten om mee aan te tonen dat het buitenproportionele geweld te rechtvaardigen was.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Hoe weet hij op dat moment dat het 2 ongewapende inbrekers zijn en niet 2 gewapende overvallers of erger, je kan geen informatie gebruiken die enkel achteraf bekend is als het mogelijk om 2 gewapende mannen gaat die in zijn moeders slaapkamer zijn.
Er zijn gewapende inbrekers dus mag hij er vanuit gaan dat dit gewapende inbrekers zijn.
Dan heb jij zeker geen moeder bij de hand die je zegt eens een keer op te ruimen?quote:Op zondag 7 juli 2013 07:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Mijn kamer is 10m2, er liggen hier meerdere scherpe messen (vuile vaat ftw) binnen handbereik.
Hoe wil je in een worsteling iemand gericht drie keer in de hartstreek steken? Wellicht komt het omdat ik geen vechtersbaas ben, maar mij lijkt dat verdomd lastig, zo niet onmogelijk...quote:Op zondag 7 juli 2013 14:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Duidelijk zo'n linkse softie!quote:Op zondag 7 juli 2013 14:46 schreef Dagonet het volgende:
Dit is de advocaat trouwens:
[ afbeelding ]
Een kooivechter buiten werktijd.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20120803_00246701
Als jij plots iemand in je slaapkamer naast je hebt staan heb je geen tijd om te vragen of de persoon gewapend is en wat zijn intenties zijn en hem daar dan maar op te vertrouwen. Het enige wat je kan doen is uit gaan van het ergste en die persoon zo snel mogelijk onschadelijk maken voordat hij wellicht jou en je gezin kapot maakt.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:00 schreef Kees22 het volgende:
Waarom wordt hier dan de dader van de mishandeling overwegend gesteund?
Het probleem is dat die gozer 3 keer heeft gestoken in de chest, dan wou hij hem dood.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij plots iemand in je slaapkamer naast je hebt staan heb je geen tijd om te vragen of de persoon gewapend is en wat zijn intenties zijn en hem daar dan maar op te vertrouwen. Het enige wat je kan doen is uit gaan van het ergste en die persoon zo snel mogelijk onschadelijk maken voordat hij wellicht jou en je gezin kapot maakt.
Als jij in iemands huis inbreekt ben je wat mij betreft vogelvrij. Ook als je mammie je vroeger heeft geslagen en je vader je iets te graag op schoot heeft gehad.
Daar hebben we wetten en een rechtssysteem voor bedacht.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij plots iemand in je slaapkamer naast je hebt staan heb je geen tijd om te vragen of de persoon gewapend is en wat zijn intenties zijn en hem daar dan maar op te vertrouwen. Het enige wat je kan doen is uit gaan van het ergste en die persoon zo snel mogelijk onschadelijk maken voordat hij wellicht jou en je gezin kapot maakt.
Als jij in iemands huis inbreekt ben je wat mij betreft vogelvrij. Ook als je mammie je vroeger heeft geslagen en je vader je iets te graag op schoot heeft gehad.
Compleet onvergelijkbare situatie. Belachelijk dat je denkt dat dat analoog is.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar hebben we wetten en een rechtssysteem voor bedacht.
Als jij bij een feestje op mijn tenen gaat staan, ben je wat mij betreft vogelvrij. Dus mag ik je dan doodsteken. Toch?
3 keer is te veel? Je mag iemand maar 1 keer steken? En als die persoon dan nog niet onschadelijk is? Van mij mag je zo iemand prikken tot 'ie rustig blijft liggen.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:11 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Het probleem is dat die gozer 3 keer heeft gestoken in de chest, dan wou hij hem dood.
Dat is best verdedigbaar als je er vanuit gaat dat hij zijn moeder hoorde schreeuwen en verder geen idee wat er aan de hand was.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:11 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Het probleem is dat die gozer 3 keer heeft gestoken in de chest, dan wou hij hem dood.
Jij onderschat de ernst van de inbraak en de impact die dat heeft op de aanwezige bewoners. Of die inbreker nou peperdure juwelen kwam stelen of een blikje cola uit de koelkast, doet totaal niet ter zake.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:00 schreef Kees22 het volgende:
Wat me opvalt hier: het stelen van een fiets en het inbreken zijn toch duidelijk minder zware misdaden dan het (bijna) dodelijk verwonden van iemand.
Daar mag ik toch van uitgaan. Of niet dan? Dus de straf voor diefstal en inbraak hoort dus minder te zijn dan die voor toebrengen van zwaar, bijna dodelijk letsel.
Toch? Niet dan?
Dus de inbreker hoort een straf te krijgen van pakweg een jaartje of zo, de mishandelaar pakweg een jaar of drie. Ik doe maar een gok.
Los van de motieven, want we mogen aannemen dat ze allebei een moeilijke jeugd gehad hebben. Net zoals ik.
Waarom wordt hier dan de dader van de mishandeling overwegend gesteund?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |