Goede reis!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het studentenseizoen is voorbij.. wat gek klinkt voor NL waar de studenten vaak studeren en wonen in dezelfde stad door t hele jaar. maar we hebben hier 3 uni's en 3 campi's met studenten die vanuit t hele land komen. Na juni loopt t langzaam leeg. er is een protest gepland vandaag voor Ali maar niet in t deel waar ik zit. Het was rustig qua aantallen maar wat ik hier en daar opgevangen heb ging over dit.
Kan er helaas niet bijzijn want ik ga vannacht richting Istanbul en dan naar Brussel.
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.quote:
Rechter heeft besloten ...quote:Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
19 is zo jong nogquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:25 schreef Mercan het volgende:
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.
19 jaar jong......
Nog zoveel te zien, nog zoveel te doen, nog zo veel te leren....
Allah rahmet eylesin (god hebbe zijn ziel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooralsnog onbekend ja, ik zag op facebook wel filmpjes voorbijkomen van eventuele daders.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
19 is zo jong nogDaders nog onbekend?
Zeker handig.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:19 schreef Beathoven het volgende:
https://www.facebook.com/TurkishProtests/posts/175499162621119:0
Kadikoy nu
Handig, internet in de bus. Het werkt ook eens voor de verandering
3G van Vodafone doet het altijd, geen gedoe met wifi die niet of nauwelijks werkt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:42 schreef Mercan het volgende:
[..]
Zeker handig.
Ik zat vorige week in Koc (slechte wifi) en in Ulusoy (prima wifi).
Lekkere PSV gehaktballen gegeten bij ADO.quote:
Hoor net dat deze gast naar Marokko / Casablanca is "gevlucht".quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.
Ik ken 'm van gezicht, hij kwam nooit sympathiek over.
Is dit werkelijk jouw argument???quote:Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
quote:Turks echtpaar viert bruiloft tussen betogers
Een witte helm voor de bruid en een rode voor de bruidegom, zaterdag op hun bruiloft in Istanbul. De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark. Met een voorspelbaar gevolg: de politie zette het waterkanon in tegen de honderden gasten.
Gezipark en het naburige Taksimplein in Istanbul zijn sinds eind mei herhaaldelijk het toneel van straatprotest tegen Erdogan. Het bruidspaar, Nuray Cokol en Ozgur Kaya, leerden elkaar kennen tijdens één van die demonstraties. Ze wilden dan ook hun huwelijk op deze symbolische plek vieren.
Maar de politie had de toegang tot het park gebarricadeerd. Verschillende honderden sympathisanten van het koppel waren opgedaagd om mee te vieren, maar ze kregen in de plaats een nat pak. Mogelijk zat er ook een chemisch product in het waterkanon, want de jongeren klaagden over ademhalingsproblemen en pijn aan de ogen.
De bruid, helemaal in het wit, droeg voor de zekerheid een helm en had ook een gasmasker bij zich. Dat was voor de gelegenheid versierd met bloemen.
Bron: AD
Doen ze goed, trouwen al na een paar wekenquote:De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark.
Helaas laat de politie zelfs zo'n stelletje dat gaat trouwen niet met rustquote:
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:59 schreef HiZ het volgende:
De sfeer in Beyoglu is volgens mij raar gespannen. Het ene moment is er niks aan de hand en dan plotseling slaat het helemaal om en staan er een paar honderd mensen lawaai te maken en leuzen te roepen.
Ik had zelf zaterdagavond dat ik gewoon op Istiklal liep en toen de benen moest nemen omdat er een spuitend waterkanon hard rijdend door de straat heen kwam.
Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
Ik hoorde in Turkije weer dat na de rustige periode van de ramadan het zal gaan escaleren Koerdische kwestie zal op gaan laaien met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)sman-ontslagen.dhtmlquote:"De mediabazen ondermijnen de Turkse democratie", schrijft Yavuz Baydar in de New York Times. De ombudsman van de grote pro-regeringskrant Sabah is gisteren ontslagen, omdat hij te kritisch is geweest op de regering.
Vreemd onstabiel land?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerelquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vreemd onstabiel land?
Je praat niet over miljoenen die de straat op gaan, het zijn er een paar honderd, hooguit paar duizend.
Ik zou willen dat ik het met je eens kon zijn, maar autoritaire leiders gaan zelden weg zonder erg veel schade te veroorzaken. Gisteren was het weer raak in Taksim. In de Volkskrant stond dat 'publiek' applaudiseerden voor de demonstranten. Dat geeft dan wel weer hoop en komt overeen met wat ik persoonlijk heb gezien in Istanbul.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:30 schreef JerryWesterby het volgende:
Zo'n Zargon topic: Gezi gaat er nog wat gebeuren. Ik zou zeggen: Erdogan gaat er nog wat gebeuren. Erdogan houdt zich heel erg stil, net als zijn aanhangers op dit forum. En dat is niet voor niks. Erdogan heeft zijn lesje geleerd. En die les is dat de moderne, tolerante, democratische, open samenleving er aan komt, of je nou wil of niet.
Ookal zijn het er 50.000, dat is nog steeds minder dan 0.1% dan het totale bevolking.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerel
Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:53 schreef Theoden het volgende:
Vandaag is het weer raak. Er worden gewoon "random" mensen opgepakt, zoals in dit filmpje. Zitten gewoon twee oudere mannen te eten en bam ....
Dat zie je toch? Politie loopt langs en zijn er bijna voorbij. Opeens draait er één zich om en gaat ze oppakken. Enige wat er gebeurd kan zijn is dat ze iets hebben gezegd, maar kom op zeg. Moet je dan meteen zo hard optreden?quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?
We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:46 schreef Theoden het volgende:
Dit is hoe ze in Turkije regeren op dit moment: Ben je tegen, hoppa gevangenis in.
http://www.todayszaman.co(...)-party-official.html
Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur.
Ik ben straks 3 weken in Turkije waarvan een deel in Istanbul. Ik zal mijn ervaringen delen hoe veilig het wel of juist niet was en of ik random ben opgepakt. I will keep you posted.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.
Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije. De ene dag worden de Kemalisten aangepakt, daarna de homo's, daarna de gematigde moslims, daarna de voetballers, de media, politie ... alles en iedereen komt aan de beurt en als je niet ja wil knikken dan krijg je een enkeltje gevangenis via een speciale rechtbank.
Jij kent hun moeders?quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:42 schreef xminator het volgende:
Ik heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ben in Istanbul, Eskisehir, Antalya, Kemer en Afyon geweest. Buiten dat sommige prachtige gebouwen door hoerenkinderen is bevuild met spuitbussen heb ik niets gemerkt van bovenstaande dingen.
Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.quote:
Daar ben ik het mee eens. Dat kleine percentage dat het letterlijk vergald voor de meerderheid.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.
Wat is dat, chemische spray door Nederlandse politie. Dat kan toch niet.quote:Bij het politie-optreden werd van beide kanten veel geweld gebruikt. De politie zette pepperspray in tegen de vechtende jongeren.
Oh dus traangas zonder waterkanon was dus wel oké geweest?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:49 schreef Theoden het volgende:
Ja, want pepperspray gebruiken tegen vechtende jongeren is zelfde als traangas en waterkanonnen met chemische oplossingen gebruiken tegen vreedzame demonstranten.
Van een hoop misschien Baykalquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probleem is dat we de vaders niet kennen bij zulke figuren, niet de moeders.
Er is sowieso een verschil tussen een spuitbus met pepperspray en traangas.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh dus traangas zonder waterkanon was dus wel oké geweest?
Gevolgen zijn moeilijk in te zien nu denk ik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:17 schreef Gamesua het volgende:
Kan iemand de laatste ontwikkelingen samenvatten? Met name bijv. de Ergenekon uitspraken en de gevolgen daarvan. Ik word er moe van om in Turkse media of social media te zoeken want niemand die er een objectieve kijk op wilt geven, constant dat elkaar de schuld geven van alle ellende op de wereld...
Ze zien dat wel hoor, maar zijn zelf islamisten. Dan vind je het wel best zo, met Erdogan. Dan ga je de status quo verdedigen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije.
Eh, hoe gebrekkig de democratie in Turkije ook is; hij is er onder Erdogan niet echt slechter op geworden. Tot nu toe dan in ieder geval.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ze zien dat wel hoor, maar zijn zelf islamisten. Dan vind je het wel best zo, met Erdogan. Dan ga je de status quo verdedigen.
Qua vaart der volkeren en de moderne wereld zit je dan op het verkeerde spoor. Zeg maar anachronistisch, regressief, reactionair, tribalistisch, gesloten samenleving etc. Maar je kan samen met Morsy en de rest van de moslimbroers in de regio proberen de toekomst zolang mogelijk tegen te houden, net zoals de Ottomanen deden. Net doen alsof je de Pashas van de Horizon bent met een Koran en een kromzwaard in de hand en de martelaarsdood sterven tegen de Kruisridders. Maar dan kom je als het er op aan komt overal te laat en mis je de boot en sta je met lege handen. Want de rest van de wereld is al veel verder.
Turkse (AKP fascistische) democratie. Als je 50% +1 hebt dan mag je de 50% -1 behandelen zoals je wil, en ze in een islamistische dwangbuis dwingen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ookal zijn het er 50.000, dat is nog steeds minder dan 0.1% dan het totale bevolking.
Daar ben ik het niet mee eens. Democratie betekent niet terreur van de meerderheid. En erdogan's uitspraken dat hij meer mensen op de been kan brengen dan de demonstranten en dat hij daarom het recht heeft ze te negeren en te onderdrukken geeft heel duidelijk aan dat Erdogan niets begrijpt van democratie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, hoe gebrekkig de democratie in Turkije ook is; hij is er onder Erdogan niet echt slechter op geworden. Tot nu toe dan in ieder geval.
En juist dat zal Erdogan voorkomen door iedereen die het niet met hem eens is te onderdrukken. Democratie als in Duitsland 1933 zeg maar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:07 schreef JerryWesterby het volgende:
Een Erdogan probeert van een stagnerende democratie gebruik te maken om zijn anachronistische denkbeelden te realiseren. Als je de democratie niet actueel en modern houdt grijpen Erdogans hun kans.
Normaal gesproken en vroeg of laat worden Erdogans weggestemd door het volk. En dat zal ook gebeuren. De vraag is alleen wanneer.
En dan nog is de democratie in Turkije er wel op vooruit gegaan onder de AKP en Erdogan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Democratie betekent niet terreur van de meerderheid. En erdogan's uitspraken dat hij meer mensen op de been kan brengen dan de demonstranten en dat hij daarom het recht heeft ze te negeren en te onderdrukken geeft heel duidelijk aan dat Erdogan niets begrijpt van democratie.
waar hoor je dat?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:35 schreef HiZ het volgende:
What the fuck is er aan de hand ? Ik hoor nu berichten over twee doden in Taksim en een dode in Hatay?
Dan vraag je het toch aan je vrienden, niet aan ons.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef HiZ het volgende:
De dode in Hatay is uit het nieuws; een jongen die van het dak van zijn huis is gevallen. Er wordt beweerd dat hij geraakt was door een traangasgranaat. De doden in Taksim van mijn huisgenoten in Taksim.
Maar is er iets aan de hand op het moment dan? Ik ga morgen een vriendin bezoeken in Istanbul, en die heeft me verteld dat het gewoon rustig is op het moment.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:43 schreef HiZ het volgende:
Kenmerk van Turkije is dat het meestal onmogelijk is om geruchten geverifiëerd te krijgen. De vorige protestgolf werd beloond met een pinguin documentaire op CNNturk. Overigens lijkt het erop dat er maar één dode was; een jongen die onder onduidelijke omstandigheden van een gebouw is gevallen.
de dode man in actie in dit filmpje,quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef HiZ het volgende:
De dode in Hatay is uit het nieuws; een jongen die van het dak van zijn huis is gevallen. Er wordt beweerd dat hij geraakt was door een traangasgranaat.
Wat doet ie op het dak van ze huis??quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef HiZ het volgende:
De dode in Hatay is uit het nieuws; een jongen die van het dak van zijn huis is gevallen. Er wordt beweerd dat hij geraakt was door een traangasgranaat. De doden in Taksim van mijn huisgenoten in Taksim.
Het is niet gewoon rustig op het moment.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar is er iets aan de hand op het moment dan? Ik ga morgen een vriendin bezoeken in Istanbul, en die heeft me verteld dat het gewoon rustig is op het moment.
Erdogan heeft niks onder controle.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:59 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Wat doet ie op het dak van ze huis??
Erdogan heeft het weer onder controle wat een baas !
hmm ok. Waar is het niet rustig? Ik ga morgen avond weer naar Taksim, is daar veel aan de hand?quote:Op donderdag 12 september 2013 21:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is niet gewoon rustig op het moment.
Ja de afgelopen maand was het rustig, maar nu zijn de demonstraties kennelijk weer beginnen. Het is zeer aan te raden alert te zijn want voor je het weet verandert Istiklal Caddesi in een chaos met mensen die op de vlucht slaan voor traangas en waterkanonnen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:54 schreef Dven het volgende:
De keren dat ik er afgelopen maand ben geweest was het prima vertoeven
Ok, ik zal een beetje oppassen. En mijn camera meenemenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja de afgelopen maand was het rustig, maar nu zijn de demonstraties kennelijk weer beginnen. Het is zeer aan te raden alert te zijn want voor je het weet verandert Istiklal Caddesi in een chaos met mensen die op de vlucht slaan voor traangas en waterkanonnen.
Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt; ene moment was er niks, volgende moment begon er iets en 20 seconden later was er een waterkanon aan het spuiten. De politie is volkomen incompetent en ze reageren op alles met zoveel geweld dat mensen die niks met de demonstraties hebben in de problemen raken.
Maar goed, Erdogan's maatjes hier zullen wel weer vinden dat winkelen in Taksim je per definitie een terrorist maakt.
quote:Istanbul Biennial under fire for tactical withdrawal from contested sites | World news | The Observer
A crackdown on anti-government protests forced the art show to abandon its more edgy ideas. But the spirit of Taksim Square is not entirely absent
For the time being, the days of "art for art's sake" are over in Turkey. A police crackdown on a fresh protest in Taksim Square threatened to overshadow the opening of the Istanbul Biennial, the country's most important contemporary art event, last week. Unaccustomed to street combat, the international art crowd found themselves inelegantly dodging clouds of tear gas as they milled from parties to private views.
Calm had returned by the time of the press preview. But the incident highlighted how this year's biennial, which brings together 88 Turkish and international artists, has struggled to avoid being sidelined by political events and has itself become a source of controversy.
This year's event, entitled Mom, Am I Barbarian? addresses much of the dissatisfaction with prime minister Recep Tayyip Erdogan's increasingly authoritarian regime. Turkish artist Halil Altindere's film Wonderland captures the anger and frustration of Roma youths from Istanbul's Sulukule district, whose community was forced out of its historic settlement by a redevelopment that raised house prices tenfold. The darkly humorous hip-hop video shows boys in mock fights with mechanical diggers and setting fire to a security guard. Aggressive lyrics ram the point home: "We pissed on the foundations of the newly built blocks ... My town will be torn down. Soon Sulukule will be home to the bourgeoisie."
A display of photographs by Dutch duo Wouter Osterholt and Elke Uitentuis shows how they made a replacement peace monument with the help of residents of Kars, on the Armenian border. The original, by a Turkish artist, was demolished before it was finished after Erdogan described it as a "freak".
It's all very different from what the biennial's curator, Fulya Erdemci, originally proposed back in January. The plan then was for artists to work in some of the city's most contested areas. But everything changed in May when thousands gathered in Taksim Square, including artists, actors, writers and musicians, who staged performances and led demonstrations against plans to develop adjacent Gezi Park. Following the brutal clearance of the square in June, the biennial decided on a tactical withdrawal. Now the exhibition is being held in some of Istanbul's most established galleries, including Arter and Salt on bustling Istiklal Street. Erdemci is determined to ensure that the exhibition speaks to the recent political turmoil. "I want you to hear what's happening on the streets," she said.
She claimed the biennial was also a victim of the city's gentrification because its main venue, Antrepo 3, which has a prime view of the Bosphorus, is set to "become a five-star hotel or a shopping centre". The first artwork to greet visitors is a replica wrecking ball swinging from a crane on to the side of the building. Erdemci described the piece, by Turkish artist Ayse Erkmen and entitled "bangbangbang", as a ticking bomb, reflecting the fact that "this is the last time we can use this space".
But some local art critics and artists said the biennial should have seized the opportunity to learn from the Taksim protesters how to organise more effectively to subvert public spaces.
Artist Ahmet Ögüt, who runs the Silent University, an alternative art school for refugees supported by the Tate, said: "You lose time when you send things by email and try to get permission. It was the opposite during Gezi. People were improvising; they were very fast and very efficient at organising collectively. The biennial could learn from that."
Marcus Graf, associate professor of contemporary art theory at Istanbul's Yeditepe University, said: "Just pulling out of the city and organising the exhibition in white cubes does not seem right to me. There, everything is approved and accepted anyway by the followers of art and culture. I believe that this is a great failure, a missed chance."
Arie Amaya-Akkermans, an Istanbul-based writer on contemporary Middle Eastern art, agreed: "This is not engaging with the public. They should have occupied abandoned buildings and turned them into art spaces."
Given the difficult politics surrounding the biennial, some of the most effective work addresses the darker side of the art world. Berlin artist Hito Steyerl is showing a video lecture about how she traced the origins of ammunition from a battlefield in southern Turkey where a friend of hers who joined the rebel Kurdistan Workers' Party (PKK) was executed by government troops. Steyerl then uncovered links between the art world and defence companies including Koç Holding. Koç is one of Turkey's major corporations, whose subsidiaries supply the army and the police; it is also a biennial sponsor.
Another German artist, Christoph Schäfer, offers a more positive example of how artists might work to create social change. Since the mid-1990s he has helped run Park Fiction in Hamburg, through which local residents banded together to redevelop an open space themselves, thereby preventing it from being sold off to private developers. For the biennial, Schäfer has made a series of large-scale conceptual drawings of the Istanbul parks where citizens gathered after the suppression of the Gezi occupation. Two drawings, based on photos posted on Twitter on the night of 15 June as riot police moved into Taksim Square, show how the Hamburg collective declared solidarity with the Istanbul protesters by renaming themselves Gezi Park Fiction.
Schäfer said localised urban struggles across the world had emerged as key ways of developing new forms of resistance. He said: "We have the same situation of 'Gezification' in London, Hamburg, Istanbul. These urban protesters, and their use of social media, show how emancipatory movements can work in the future and how public spaces can become sites for forming new coalitions to effect political change.
"For me, it's quite clear art cannot assume a position of critical distance any more. If a space like the biennial is polluted – there's no clean money in the art world – you have to figure out your role in that. As artists we're inside the system, and it gives us a certain power."
Andrea Phillips, co-curator of the biennial's cancelled public programme, said the exhibition's problematic gestation had made her re-evaluate how art institutions should address politics. Phillips, a reader in fine art at London's Goldsmiths university, said: "We need to decide whether we're going to carry on playing at politics or understand the need to position ourselves differently. If you simply recognise your position in this rarefied world of art, you're not going to make change. We need to think about programming work that might create real long-term change for local people."
Bron: www.theguardian.com
tis meer een tactische terug trekkingquote:Op maandag 16 september 2013 02:38 schreef PSV1990- het volgende:
Zijn de seculiere hippies weer gekalmeerd ??
komend jaar krijgen ze 2 pogingenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:22 schreef Baklava95 het volgende:
Die "seculiere maloten" kunnen nooit mijn leider Erdogan afzetten.![]()
![]()
![]()
Schande voor de Islam zulke hippiesquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
tis meer een tactische terug trekking
Ze zijn kansloos, hard aanpakken als het moet.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:22 schreef Baklava95 het volgende:
Die "seculiere maloten" kunnen nooit mijn leider Erdogan afzetten.![]()
![]()
![]()
quote:Turkey’s national warship tender canceled following complaints
Two corvettes had already been constructed before the cancellation. DHA photo
Two corvettes had already been constructed before the cancellation. DHA photo
Turkey’s top defense procurement body has canceled a tender which was earlier won by Koç Holding to build a number of corvettes as part of the national Milgem national warship project after complaints were raised by companies who were excluded from the tender.
The Defense Industry Executive Committee, led by Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan, has decided to relaunch the tender after an in depth re-examination of files by inspectors.
Koç Holding’s enterprise RMK Marine was assigned Jan. 3 to construct six ships as part of the Milgem national warships project.
Two corvettes had already been constructed before the cancellation.
Divan Hotel in Taksim, which belongs to the Koç Group, had opened its doors to Gezi protesters who were exposed to tear gas. For that reason Koç Holding was criticised by some groups for supporting the Gezi protests.
After the Gezi protests, the group’s flagship company, TÜPRAŞ, faced a number of tax and quality controls. And a government committee cancelled the contract for the national warship project (MİLGEM), which had been awarded to Koç Holding’s RMK Marine for around $2.5 billion in January. Finally, some statements read that the Kalamış Marina tender would b
Het moet niet gekker worden. Ze mogen best de straat op, maar wel na schooltijd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Turkse rectors op de korrel na protesten
De autoriteiten in Turkije doen onderzoek naar meer dan 180 schoolhoofden, die naar verluidt hun leerlingen toestemming gaven om deel te nemen aan de protesten tegen de conservatieve islamitische regering afgelopen zomer. Vijf schoolhoofden zijn al overgeplaatst, twee anderen werden teruggezet naar een lagere functie, meldden Turkse media vrijdag.
De rectors worden beschuldigd van het ondersteunen van de landelijke demonstraties tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. Alleen al in de regio van de hoofdstad Ankara lopen procedures tegen 101 rectors.
De protesten in Turkije begonnen in de zomer rond het Gezi Park aan de rand van het Taksimplein in het centrum van Istanbul. Ze waren vooral gericht tegen de autoritaire stijl van regeren van Erdogan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_de_korrel__.html
De overheid gaat dus gewoon rectors bestraffen alleen omdat ze toestemming gaven aan leerlingen om met de demonstraties mee te doen.
BAAS erdoganquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Turkse rectors op de korrel na protesten
De autoriteiten in Turkije doen onderzoek naar meer dan 180 schoolhoofden, die naar verluidt hun leerlingen toestemming gaven om deel te nemen aan de protesten tegen de conservatieve islamitische regering afgelopen zomer. Vijf schoolhoofden zijn al overgeplaatst, twee anderen werden teruggezet naar een lagere functie, meldden Turkse media vrijdag.
De rectors worden beschuldigd van het ondersteunen van de landelijke demonstraties tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. Alleen al in de regio van de hoofdstad Ankara lopen procedures tegen 101 rectors.
De protesten in Turkije begonnen in de zomer rond het Gezi Park aan de rand van het Taksimplein in het centrum van Istanbul. Ze waren vooral gericht tegen de autoritaire stijl van regeren van Erdogan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_de_korrel__.html
De overheid gaat dus gewoon rectors bestraffen alleen omdat ze toestemming gaven aan leerlingen om met de demonstraties mee te doen.
Erdogan is inderdaad de baas. Voor mij is hij niet alleen leider van Turkije, maar van het hele Midden-Oosten.quote:
http://www.hurriyetdailyn(...)=58496&NewsCatID=341quote:78 percent of Gezi Park protest detainees were Alevis: Report
More than 5,500 demonstrations or activities were staged within the framework of the country-wide movement dubbed “Gezi protests” that were prolonged for 112 days after being kindled in Taksim Gezi Park at the end of May, according to an analysis report. DAILY NEWS photo, Emrah GÜREL
More than 5,500 demonstrations or activities were staged within the framework of the country-wide movement dubbed “Gezi protests” that were prolonged for 112 days after being kindled in Taksim Gezi Park at the end of May, according to an analysis report. DAILY NEWS photo, Emrah GÜREL
Almost 80 percent of protesters detained as part of the Gezi Park protests were Alevis, according to daily Milliyet citing a report by Turkish security and intelligence authorities.
The daily reported that the authorities have prepared a comprehensive and detailed analysis of the anti-governmental protests spread across the country over summer, using detainees as samples.
More than 5,500 demonstrations or activities were staged within the framework of the country-wide movement dubbed “Gezi protests” that were prolonged for 112 days after being kindled in Taksim Gezi Park at the end of May, according to the analysis reported by daily Milliyet columnist Tolga Şardan Nov. 25.
The security forces’ study also sheds light on the characteristics of the protestors, by using more than 5,000 detainees’ personal data as samples to determine the profile of whole movement.
Seventy-eight percent of people detained were Alevis, the report said.
Also according to the analysis, only 12 percent of the suspects are “linked with political parties,” 6 percent of which are involved in “extremist leftist groups,” dubbed as marginal left groups by the Security Directorate. Some 4 percent of them also alleged to be working for “terrorist organizations and their legal organizations affiliated with them.”
Around 3.6 million people attended demonstrations while 5,513 of them have been detained by the police in the 80 provinces the protests erupted in. The Black Sea province Bayburt was reported to be the only province in which no protests were staged, the analysis revealed.
According to a “demographic analysis” conducted by the police, half of the suspects were women.
Around 15 percent of them are primary or secondary school graduates; a quarter of them are high-school graduates, whereas more than half of them have a background in higher education: 25 percent of them are university graduates and 36 percent of them are still studying at universities.
The young profile of the protestors was also affirmed by the police records, as 56 percent of the detained participants are between the ages of 18 and 25 and 26 percent of them are between 26 and 30 years old. Only 1 percent of the suspected protestors are over 40.
When looked to financial conditions, 39 percent of them say their monthly income is between 0 to 499 liras, 15 percent of them say between 500 to 999 liras and of 31 percent were between 1000 to 1999 liras. One fifth of them declared they earn more than 2,000 liras in a month.
Moreover, 189 people have been arrested within the investigation looking into the incidents. 4,329 people, including 697 police officers, have been injured and five people have died.
The research also claims the protests took the heavy toll of approximately 139 million liras.
Damage on business constitutes half of the amount, 74 million Turkish Liras. Damage on police cars come second with 15.5 million liras. The destruction of municipality vehicles and reconditioning pavement also caused a 10 million lira loss each. Public buildings, the Justice Development Party’s (AKP) buildings, private cars, bus stations and traffic signs also received damage during the protests, the report reads.
Die artikel vond ik echt bullshit en ik geloof er niets van.quote:Op maandag 25 november 2013 15:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=58496&NewsCatID=341
Ook goed onderbouwd van je.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die artikel vond ik echt bullshit en ik geloof er niets van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |