Oh dus traangas zonder waterkanon was dus wel oké geweest?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:49 schreef Theoden het volgende:
Ja, want pepperspray gebruiken tegen vechtende jongeren is zelfde als traangas en waterkanonnen met chemische oplossingen gebruiken tegen vreedzame demonstranten.
Van een hoop misschien Baykalquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probleem is dat we de vaders niet kennen bij zulke figuren, niet de moeders.
Er is sowieso een verschil tussen een spuitbus met pepperspray en traangas.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh dus traangas zonder waterkanon was dus wel oké geweest?
Gevolgen zijn moeilijk in te zien nu denk ik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:17 schreef Gamesua het volgende:
Kan iemand de laatste ontwikkelingen samenvatten? Met name bijv. de Ergenekon uitspraken en de gevolgen daarvan. Ik word er moe van om in Turkse media of social media te zoeken want niemand die er een objectieve kijk op wilt geven, constant dat elkaar de schuld geven van alle ellende op de wereld...
Ze zien dat wel hoor, maar zijn zelf islamisten. Dan vind je het wel best zo, met Erdogan. Dan ga je de status quo verdedigen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije.
Eh, hoe gebrekkig de democratie in Turkije ook is; hij is er onder Erdogan niet echt slechter op geworden. Tot nu toe dan in ieder geval.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ze zien dat wel hoor, maar zijn zelf islamisten. Dan vind je het wel best zo, met Erdogan. Dan ga je de status quo verdedigen.
Qua vaart der volkeren en de moderne wereld zit je dan op het verkeerde spoor. Zeg maar anachronistisch, regressief, reactionair, tribalistisch, gesloten samenleving etc. Maar je kan samen met Morsy en de rest van de moslimbroers in de regio proberen de toekomst zolang mogelijk tegen te houden, net zoals de Ottomanen deden. Net doen alsof je de Pashas van de Horizon bent met een Koran en een kromzwaard in de hand en de martelaarsdood sterven tegen de Kruisridders. Maar dan kom je als het er op aan komt overal te laat en mis je de boot en sta je met lege handen. Want de rest van de wereld is al veel verder.
Turkse (AKP fascistische) democratie. Als je 50% +1 hebt dan mag je de 50% -1 behandelen zoals je wil, en ze in een islamistische dwangbuis dwingen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ookal zijn het er 50.000, dat is nog steeds minder dan 0.1% dan het totale bevolking.
Daar ben ik het niet mee eens. Democratie betekent niet terreur van de meerderheid. En erdogan's uitspraken dat hij meer mensen op de been kan brengen dan de demonstranten en dat hij daarom het recht heeft ze te negeren en te onderdrukken geeft heel duidelijk aan dat Erdogan niets begrijpt van democratie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, hoe gebrekkig de democratie in Turkije ook is; hij is er onder Erdogan niet echt slechter op geworden. Tot nu toe dan in ieder geval.
En juist dat zal Erdogan voorkomen door iedereen die het niet met hem eens is te onderdrukken. Democratie als in Duitsland 1933 zeg maar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:07 schreef JerryWesterby het volgende:
Een Erdogan probeert van een stagnerende democratie gebruik te maken om zijn anachronistische denkbeelden te realiseren. Als je de democratie niet actueel en modern houdt grijpen Erdogans hun kans.
Normaal gesproken en vroeg of laat worden Erdogans weggestemd door het volk. En dat zal ook gebeuren. De vraag is alleen wanneer.
En dan nog is de democratie in Turkije er wel op vooruit gegaan onder de AKP en Erdogan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Democratie betekent niet terreur van de meerderheid. En erdogan's uitspraken dat hij meer mensen op de been kan brengen dan de demonstranten en dat hij daarom het recht heeft ze te negeren en te onderdrukken geeft heel duidelijk aan dat Erdogan niets begrijpt van democratie.
waar hoor je dat?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:35 schreef HiZ het volgende:
What the fuck is er aan de hand ? Ik hoor nu berichten over twee doden in Taksim en een dode in Hatay?
Dan vraag je het toch aan je vrienden, niet aan ons.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef HiZ het volgende:
De dode in Hatay is uit het nieuws; een jongen die van het dak van zijn huis is gevallen. Er wordt beweerd dat hij geraakt was door een traangasgranaat. De doden in Taksim van mijn huisgenoten in Taksim.
Maar is er iets aan de hand op het moment dan? Ik ga morgen een vriendin bezoeken in Istanbul, en die heeft me verteld dat het gewoon rustig is op het moment.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:43 schreef HiZ het volgende:
Kenmerk van Turkije is dat het meestal onmogelijk is om geruchten geverifiëerd te krijgen. De vorige protestgolf werd beloond met een pinguin documentaire op CNNturk. Overigens lijkt het erop dat er maar één dode was; een jongen die onder onduidelijke omstandigheden van een gebouw is gevallen.
de dode man in actie in dit filmpje,quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef HiZ het volgende:
De dode in Hatay is uit het nieuws; een jongen die van het dak van zijn huis is gevallen. Er wordt beweerd dat hij geraakt was door een traangasgranaat.
Wat doet ie op het dak van ze huis??quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:46 schreef HiZ het volgende:
De dode in Hatay is uit het nieuws; een jongen die van het dak van zijn huis is gevallen. Er wordt beweerd dat hij geraakt was door een traangasgranaat. De doden in Taksim van mijn huisgenoten in Taksim.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |