Deze leden vd Marokkaanse gemeenschap zijn al verder dan dat we op fok! zijn. Dankzij de ontkenners en goedpraters komen we hier niet eens tot erkenning van het probleem.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik vind elk initiatief een om toe te juichen, ik doel meer op het feit dat "we" hier op FOK! al jaren de discussie hebben over het probleem en dat er zoveel van die ontkentypes rondlopen hier die al jaren beweren dat het allemaal niet waar is...
Of ze worden uberhaupt te weinig in de gaten gehouden want veel kinderen+klein huis=veel buiten zijn = weinig supervisie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:51 schreef goed_volk het volgende:
Naast integratie, heeft het naar mijn idee vooral met opvoeding te maken. Het gros van die jongens krijgt thuis weinig regels opgelegd en wordt vaak opgehemeld, want jongen. De meisjes worden vaak een stuk korter gehouden door pa en ma.
Dit is 'gewoon' een integratie dilemma. Die jongens zullen heus wel proberen mee te komen in de Nederlandse maatschappij. Daar ben ik wel van overtuigd. Maar het probleem lijkt ook hier voor een groot deel bij ouders te liggen. Een oudere generatie die niet wil veranderen en integreren en meewerken aan de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Je teveel conformeren aan het Nederlandse: -een biertje op de club, een meisje als je 17 bent- betekent dat je Marokkaanse omgeving je verstoot. Vragen, geen antwoorden.
Mijn bewering en tevens strekking van het verhaal: Van een Marokkaan wordt veel, veel meer gevraagd in deze maatschappij dan van een Nederlander.
De gemeenschap houdt ze vaak in een soort conservatieve houdgreep. En zodra je meegaat in de gezellige Nederlandse gebruiken, kun je erop rekenen dat je gruwelijk verstoten wordt. Dit is één van de enorme problemen onder Marokkaanse jongeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:56 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dit is 'gewoon' een integratie dilemma. Die jongens zullen heus wel proberen mee te komen in de Nederlandse maatschappij. Daar ben ik wel van overtuigd. Maar het probleem lijkt ook hier voor een groot deel bij ouders te liggen. Een oudere generatie die niet wil veranderen en integreren en meewerken aan de Nederlandse samenleving.
Ben ik het wel mee eens, hoewel dit slechts een klein onderdeel is vh probleem. Ook is het geen enkel excuus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Stel je voor, je bent een Marokkaanse jongen in Nederland. Hier geboren, ouders uit Marokko. Islamitisch, ook veel familie in Nederland. Zoals de meeste gevallen dus.
Je zit op de middelbare school en je ziet dat veel Nederlandse jongeren de eerste vriendinnetjes hebben. Je wilt dit natuurlijk ook graag, maar je weet hoe je familie en (islamitische) omgeving reageert zodra je een scharrel hebt: dat wordt niet geaccepteerd.
Je merkt dat het stilvalt zodra het over de Islam, jouw Islam, gaat. Mensen begrijpen weinig van jouw liefde. Je merkt ook dat er lacherig en neerbuigend over gedaan wordt. Oma'tjes houden hun tasje steviger vast zodra jij met wat vrienden passeert. Je komt uitgaansgelegenheden meestal niet in. Mensen hebben succes, banen, auto's. Nederlanders hebben alles. Jij wil ook, maar je weet niet goed hoe. Je bent trots, altijd. Trots te laten zien wie je bent. Je neef en oudste broer hebben in Marokko een zomerhuis en een dikke auto door snel geld. Misschien proberen snel geld te verdienen dan? Als een baan niet lukt, dan maar op een andere manier. Maar niet het leven van een mislukkeling, zoals je je altijd gevoeld hebt. Je wilt laten zien dat het je tóch gelukt is.
Het zijn zomaar een aantal dilemma's en verleidingen. Heb je je wel eens afgevraagd wat dit met je doet? Het leven van een jonge Marokkaanse gozer hangt aan elkaar van moeilijkheden. Zodra je die stress niet aankunt, die het met zich meebrengt, vergroot het explosiegevaar. Het is ook aantrekkelijk je af te zetten van een maatschappij waarin jij je niet thuisvoelt, omdat je niet mee kunt doen en elkaar niet begrijpt. Je teveel conformeren aan het Nederlandse: -een biertje op de club, een meisje als je 17 bent- betekent dat je Marokkaanse omgeving je verstoot. Vragen, geen antwoorden.
Mijn bewering en tevens strekking van het verhaal: Van een Marokkaan wordt veel, veel meer gevraagd in deze maatschappij dan van een Nederlander. Niet elke Marokkaan kan dat opbrengen, en vlucht het snelle geld in om er toch maar iets van te maken en dat iets is aantoonbaar door uiterlijk vertoon: een auto, kleding, contant geld. Snel geld is criminaliteit. Dat laatste heeft alles met een trauma, een minderwaardigheidscomplex te maken. Alles heeft altijd als een mislukking en tegenspoed gevoeld. Nu het is het tijd te laten zien dat het kan.
Mijn tweede bewering: zodra in de moskee en de familieoudsten gezegd wordt: neem je biertje maar, Hollands vriendinnetje is goed, geloof mag je zelf weten. Dan zou dat een enorme impuls voor deze jongens betekenen.
Sorry hoor, maar nu schets je het beeld dat alle Nederlanders vriendjes/vriendinnetjes hebben en geen probleem krijgen opgeworpen door het geloof. Daarbij zijn ze allemaal ook nog eens succesvol en kunnen ze dikke auto's en noem maar op betalen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Stel je voor, je bent een Marokkaanse jongen in Nederland. Hier geboren, ouders uit Marokko. Islamitisch, ook veel familie in Nederland. Zoals de meeste gevallen dus.
Je zit op de middelbare school en je ziet dat veel Nederlandse jongeren de eerste vriendinnetjes hebben. Je wilt dit natuurlijk ook graag, maar je weet hoe je familie en (islamitische) omgeving reageert zodra je een scharrel hebt: dat wordt niet geaccepteerd.
Je merkt dat het stilvalt zodra het over de Islam, jouw Islam, gaat. Mensen begrijpen weinig van jouw liefde. Je merkt ook dat er lacherig en neerbuigend over gedaan wordt. Oma'tjes houden hun tasje steviger vast zodra jij met wat vrienden passeert. Je komt uitgaansgelegenheden meestal niet in. Mensen hebben succes, banen, auto's. Nederlanders hebben alles. Jij wil ook, maar je weet niet goed hoe. Je bent trots, altijd. Trots te laten zien wie je bent. Je neef en oudste broer hebben in Marokko een zomerhuis en een dikke auto door snel geld. Misschien proberen snel geld te verdienen dan? Als een baan niet lukt, dan maar op een andere manier. Maar niet het leven van een mislukkeling, zoals je je altijd gevoeld hebt. Je wilt laten zien dat het je tóch gelukt is.
Het zijn zomaar een aantal dilemma's en verleidingen. Heb je je wel eens afgevraagd wat dit met je doet? Het leven van een jonge Marokkaanse gozer hangt aan elkaar van moeilijkheden. Zodra je die stress niet aankunt, die het met zich meebrengt, vergroot het explosiegevaar. Het is ook aantrekkelijk je af te zetten van een maatschappij waarin jij je niet thuisvoelt, omdat je niet mee kunt doen en elkaar niet begrijpt. Je teveel conformeren aan het Nederlandse: -een biertje op de club, een meisje als je 17 bent- betekent dat je Marokkaanse omgeving je verstoot. Vragen, geen antwoorden.
Mijn bewering en tevens strekking van het verhaal: Van een Marokkaan wordt veel, veel meer gevraagd in deze maatschappij dan van een Nederlander. Niet elke Marokkaan kan dat opbrengen, en vlucht het snelle geld in om er toch maar iets van te maken en dat iets is aantoonbaar door uiterlijk vertoon: een auto, kleding, contant geld. Snel geld is criminaliteit. Dat laatste heeft alles met een trauma, een minderwaardigheidscomplex te maken. Alles heeft altijd als een mislukking en tegenspoed gevoeld. Nu het is het tijd te laten zien dat het kan.
Mijn tweede bewering: zodra in de moskee en de familieoudsten gezegd wordt: neem je biertje maar, Hollands vriendinnetje is goed, geloof mag je zelf weten. Dan zou dat een enorme impuls voor deze jongens betekenen.
Niks is een excuus voor crimineel gedrag. Als vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, hoewel dit slechts een klein onderdeel is vh probleem. Ook is het geen enkel excuus.
De oplossing die jij voor dit probleem opbrengt: de moskee en de familieoudsten die aangeven dat het oke is om soepeler met nederlandse normen om te gaan, zoals een biertje kunnen drinken en een relatie aangaan zonder met trouwen bezig te zijn, vind ik goed. Maar de kans dat de Marokkaanse gemeenschap in zal stemmen met zo'n oplossing is bijzonder klein.
Uiteraard bewust gechargeerd: zo bekijk je de wereld vanuit een minderwaardigheidscomplex. Dat is mijn punt, dat is een gevolg en dan krijg je waanideëen en ga je compensatiegedrag vertonen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:00 schreef practics het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar nu schets je het beeld dat alle Nederlanders vriendjes/vriendinnetjes hebben en geen probleem krijgen opgeworpen door het geloof. Daarbij zijn ze allemaal ook nog eens succesvol en kunnen ze dikke auto's en noem maar op betalen.![]()
Nederlanders hebben soms ook gewoon een geloof hoor, die net zo streng is. Nederlanders hebben ook lang niet altijd een vriendje of vriendinnetje en succesvol zijn de meesten ook niet.
Ken zat Nederlanders die voor 1500/1600 euro zich de tering in werken, sociale huurwoning hebben amper kinderen kunnen voeden en noem maar op. Maar die categorie (meesten) zegt ook niet van goh laat ik toch maar voor het snelle geld kiezen. Waar dat bij jou boven genoemde groep wel iets anders ligt.
Daarbij heeft die groep ook zat kansen hoor, ken ook voldoende die wel wat maken van hun leven..
Zijn geschetste beeld is dan ook maar een probleem bij een klein gedeelte vd Marokkanen. En er zijn inderdaad ook genoeg Nederlanders met zulke problemen. Maar het is wel degelijk een probleem dat Marokkanen vanwege hun geloof en tegelijkertijd hun leven in de Nederlandse samenleving tegen grote problemen oplopen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:00 schreef practics het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar nu schets je het beeld dat alle Nederlanders vriendjes/vriendinnetjes hebben en geen probleem krijgen opgeworpen door het geloof. Daarbij zijn ze allemaal ook nog eens succesvol en kunnen ze dikke auto's en noem maar op betalen.![]()
Nederlanders hebben soms ook gewoon een geloof hoor, die net zo streng is. Nederlanders hebben ook lang niet altijd een vriendje of vriendinnetje en succesvol zijn de meesten ook niet.
Ik ben witter dan de imaginaire liefdesbaby van Wilders en Marie Le Pen dus ik denk niet dat ik heb over mijn eigen bevolkingsgroep heb. Ik stem ook niet PvdA (of nog linkser for that matter).quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is het bagatelliseren en ontkennen van de problemen van zijn eigen bevolkingsgroep die ze zelf hebben veroorzaakt door hun instelling. Hij heeft die ook, dus zal ze niet snel gaan zien.
Persoonlijk denk ik dat deze maatregel enorm veel opluchting en zuurstof oplevert voor jonge Marokkanen. Die gaan kansen en acceptatie voelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou het dus mooi zijn als een moskee en familieoudsten aan zouden geven dat geloofsregels niet altijd zo streng nageleefd hoeven worden.
De "Christelijke wet" (Deuteronomium) ook, en nu?quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:04 schreef De_Ilias het volgende:
Als die die Marokkaanse jongeren gewoon naar de Moskee zouden gaan en hun Religie serieus nemen, dan waren al deze problemen niet gekomen, ik bedoel de Sharia (Islamitische wetgeving) zegt bijvoorbeeld dat een dief zijn hand afgehakt moet worden.
gast watquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Zit opzich wel wat in toch?quote:
Ja, leuke jongens daar in de moskee. Er staat ook geschreven dat iedereen die geen moslim is, ter dood gebracht moet worden. Dus laat ze het alsjeblieft niet te serieus nemen....quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:04 schreef De_Ilias het volgende:
Als die die Marokkaanse jongeren gewoon naar de Moskee zouden gaan en hun Religie serieus nemen, dan waren al deze problemen niet gekomen, ik bedoel de Sharia (Islamitische wetgeving) zegt bijvoorbeeld dat een dief zijn hand afgehakt moet worden.
[offtopic] Dat is Joodse wetgeving [/offtopic]quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:06 schreef Fides het volgende:
[..]
De "Christelijke wet" (Deuteronomium) ook, en nu?
Is dat echt zo?:quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:04 schreef De_Ilias het volgende:
http://loorschrijft.blogs(...)oord-in-marokko.htmlquote:Kinderen werd geleerd Nederlanders niet te vertrouwen omdat zij (de immigrantenkinderen) toch niet opgenomen en vertrouwd zouden worden. De nsara hadden niet alleen een andere verderfelijke levenswijze, maar waren gedoemd en verdoemd. Verder, zoals de vader van het meisje zegt in Een meisje voor dag en nacht van Renate van der Zee (2010): ‘Gelukkig zijn wij moslims en geen nassara [zo schrijft zij het] anders zouden we naar de hel gaan.’ Alsof de hel niet is veroordeeld zijn tot jezelf.
Nsara is meervoud van nasráni en stamt af van ‘Nazarener’: er wordt zowel een westerling als een christen mee bedoeld, en bij de christen heeft het woord meer dan een zweem van ‘ongelovige’ wiens mond uitpuilt van varkensvlees en het zegenen van Jezus als zoon van God. Vergeet vriendelijkheid, vergeet hulpvaardigheid, vergeet vooral sympathie.
Dit is onvoorstelbaar voor wie niet in een Marokkaans gezin is opgevoed of de opvoeding in de geestelijke sfeer van een Marokkaans gezin kent. Ik weet dat deze stelling op boosheid kan en zal stuiten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |