Ik zag vooral een trillende oude man die moeite had zijn kaartjes stil te houden en meer dan 1 zin achter elkaar te zeggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het was bewust zo gedaan, in één take opgenomen en gelezen vanaf papier.
Begreep ook dat hij per se wilde staan voor het bureau ipv erachter te zitten, omdat hij dit een natuurlijkere houding vond dan te 'zitten achter een bureau'.
Hij treedt dan ook af ivm zijn gezondheid en is al 79. Dan mag je een beetje trillenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik zag vooral een trillende oude man die moeite had zijn kaartjes stil te houden en meer dan 1 zin achter elkaar te zeggen.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hij treedt dan ook af ivm zijn gezondheid en is al 79. Dan mag je een beetje trillen
(of is-ie al 80 intussen?)
Natuurlijk mag je dan trillen maar dit was gewoon pijnlijk om naar te kijken. Met wat Obama trucjes had het er al heel wat minder zielig uitgezien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hij treedt dan ook af ivm zijn gezondheid en is al 79. Dan mag je een beetje trillen
(of is-ie al 80 intussen?)
Mja, ik had het ook wel met hem te doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:59 schreef Brum_brum het volgende:
Natuurlijk mag je dan trillen maar dit was gewoon pijnlijk om naar te kijken. Met wat Obama trucjes had het er al heel wat minder zielig uitgezien.
Zat ik ook te denken. Het is trouwens wel grappig; als ik onze koningin soms hoor struikelen over de uitspraak van iets, dan denk ik toch nog 'ze heeft het best goed geleerd', maar als ik Albert zijn moeizame Nederlands hoor uitspreken dan denk ik 'lul, was het nou echt zo'n moeite geweest om de belangrijkste nationale taal van het land waar je koning bent goed te leren spreken?"quote:
Volgens mij worden de kinderen van Filip en Mathilde nu primair Nederlandstalig opgevoed. Ze hebben kennelijk dus wel begrepen dat het echt een probleem is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Daar is Mathilde in 't begin als prinses ook op bekritiseerd, dacht ik, dat ze zo slecht Vlaams/Nederlands sprak. Volgens mij gaat het intussen ook wat beter.
Gelukkig maar, want als koningin der Belgen moet ze die taal gewoon spreken, natuurlijk.
Niet dat Paolo Nederlands spreekt, verderquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Daar is Mathilde in 't begin als prinses ook op bekritiseerd, dacht ik, dat ze zo slecht Vlaams/Nederlands sprak. Volgens mij gaat het intussen ook wat beter.
Gelukkig maar, want als koningin der Belgen moet ze die taal gewoon spreken, natuurlijk.
Oh, daar zeg je wat. Er staat mij ook iets van bij dat ze naar een Nederlandstalige school gaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:18 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij worden de kinderen van Filip en Mathilde nu primair Nederlandstalig opgevoed. Ze hebben kennelijk dus wel begrepen dat het echt een probleem is.
Reyaquote:
Is 't niet voornamelijk een formaliteit?quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:42 schreef HiZ het volgende:
Is dat gedoe met het 'toestemming vragen' aan de regering niet een beetje verkrampt? Wat kan de regering anders doen dan instemmen? Gaan ze hem anders dwingen koning tegen zijn zin te blijven? Dan vind ik de Nederlandse traditie waarin de Koning helemaal autonoom besluit een heel stuk eleganter.
Drietalig zelfs. Er is ook een duits gedeelte.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ja wel, maar als je er over nadenkt blijft het toch best gek, een tweetalig land
De Vlaamse scholen in het Brussels gewest zijn toch bij Franstaligen erg in trek omdat het onderwijs er beter is?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:54 schreef Natalie het volgende:
Er staat mij ook iets van bij dat ze naar een Nederlandstalige school gaan.
Ja het is een formaliteit, maar wel eentje die zo leeg is dat je 'm beter weg kunt latenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is 't niet voornamelijk een formaliteit?
Ja staat al 3 kwartier aanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |