Mijn eigen bezwaar is vooral dat die mensen voortdurend er weer blijk van geven volledig buiten de werkelijkheid te staan, tot bijna het absurde af.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Absoluut. Ik gruwel van het idee dat de regering dit jaar wééral zo sterk moet besparen waardoor ik wééral méér belastingen moet betalen , maar tegelijk wel Albert II een pensioentje van 927000 ! euro meegeeft ...
En je moet geen president naar Frans of Amerikaans model inschakelen om dit zoortje te vervangen. Een ceremoniële president verkozen door de kamer (naar Italiaans of Duits model) of een kamervoorzitter (zoals Ierland) kunnen dat even goed en dat kost niks ...
Het is net het Songfestival.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:19 schreef Postbus100 het volgende:
Wat een gedoe met die drie talen. 'Mesdames et Messieurs, dames en heren, meine Damen und Herren (...)'. En af en toe schakelen ze over op Nederlands, en dan weer Frans, en dan weer Nederlands, en dan nog wat Duits erdoor. Eén taal is veel handiger, Zuiderburen.
Dat is zo. Nu , op dat vlak kon ik met Albert II nog een beetje leven. Dat was de "playboy-prins" die eigenlijk nooit opgeleid was om koning te worden en geleefd had zoals je het nog van een echte royal zou verwachten. Daar zag je nog ergens het bourgondische België in terug , en die mens leek daardoor toch ook wel wat voeling te hebben met wat buiten het paleis gebeurde. Hij kwam ook puur per toeval op de troon eigenlijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn eigen bezwaar is vooral dat die mensen voortdurend er weer blijk van geven volledig buiten de werkelijkheid te staan, tot bijna het absurde af.
Ach, het went.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef HiZ het volgende:
de livestream is ook crappy.. ligt er om de haverklap uit. Maar dat mengelmoesje van talen is inderdaad wel ergerlijk.
Komt uit het Frans. Betekende oorspronkelijk letterlijk "Heer" en werd gebruikt om de hogere adel aan te spreken.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:23 schreef fratsman het volgende:
Sire. Raar woord. Dat gebruiken ze bij Wim-Lex volgens mij niet..?
Kijk, dat wist ik niet. Dank je!quote:Op zondag 21 juli 2013 12:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Komt uit het Frans. Betekende oorspronkelijk letterlijk "Heer" en werd gebruikt om de hogere adel aan te spreken.
Het wordt in Nederland niet echt gebruikt, Maar de Nederlandse ceremonie kent niet zoveel van dit soort rechtstreekse adressen.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:23 schreef fratsman het volgende:
Sire. Raar woord. Dat gebruiken ze bij Wim-Lex volgens mij niet..?
Is overigens ondertussen wel een volkomen correct Nederlands woord hoor. Volgens mij zou je zelfs volgens het protocol W-A ook zo mogen aanspreken. Alleen zal het in Nederland bij gebrek aan Franstalige adel in de geschiedenis wel véél minder gebruikelijk zijn ...quote:
Ik denk dat, toen Willem-Alexander de stoon besteeg, er ook geen Europese vlaggen te zien waren, daar heb ik er al een heel aantal van gezien.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
De Europese Hymne laat het Ome Greet niet horen.
True, true.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:24 schreef Postbus100 het volgende:
En dan met een Nederlands vlaggetje zwaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |