Sherlock Holmes?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Eens een vraagje aan jullie hier. Wie weet er nog een goede crime-serie voor mij? Ik houd erg van de boeken van bijvoorbeeld Camilla Läckberg en de Serie Q. Graag iets meer richting misdaad/detective en niet zo heel erg thriller. Ik wil vooral graag meedenken over wie het gedaan heeft.
Zelf ben ik nog steeds bezig in 'A Widow for One Year' van Irving.
Dat is echt zo´n geweldig boek.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:24 schreef Reflectionne het volgende:
Nu:
Net begonnen maar zit er al helemaal in:
[ afbeelding ]
De Barbarotti-reeks van Håkan Nesser!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Eens een vraagje aan jullie hier. Wie weet er nog een goede crime-serie voor mij? Ik houd erg van de boeken van bijvoorbeeld Camilla Läckberg en de Serie Q. Graag iets meer richting misdaad/detective en niet zo heel erg thriller. Ik wil vooral graag meedenken over wie het gedaan heeft.
Ik ben zelf enorme fan van deze reeks, maar misschien vind je dat te macaber: http://www.boekbeschrijvingen.nl/hayder-mo/hayder.htmlquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Er is - naar mijn mening - geen beter boek geschreven over de absurditeit van oorlog en de inrichting en leiding van legers. Briljante satire.quote:
Nice. Ga 'm ook maar eens kopen dan binnenkort.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Er is - naar mijn mening - geen beter boek geschreven over de absurditeit van oorlog en de inrichting en leiding van legers. Briljante satire.
En hoe is Het Bureau?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:08 schreef takkfyrir het volgende:
Tussen alle perikelen in Het Bureau door ben ik voor de afwisseling ook maar begonnen in een boek van Michael Connelly.
[ afbeelding ]
Goede vraag... Ik denk dat ´interessant´ het best de lading dekt. Vooral ook omdat ik me voor de geschiedenis van het Meertensinstituut en de Nederlandse volkskunde interesseer. Maar het is (iig voor mij) niet een boek waar je snel doorheen komt. Ik ben nu halverwege deel één en na een pagina of vijftig heb ik steeds wel weer even genoeg van alle kantoorperikelen. De volgende zes delen ga ik beslist ook ooit lezen, maar dat schuif ik denk ik even op de lange termijn.quote:
Ja, is het wat?quote:
Hokwerda's kind kende ik niet, maar ik zit nu de eerste pagina's via bol te lezen en ik weet zeker dat je Pier en oceaan ook heel mooi gaat vinden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:37 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, is het wat?![]()
Heb jij ook 'Hokwerda's kind' gelezen, en vond je dat ook goed? (Ik wel). Ik vind 'Pier en Oceaan' een beetje dik, dus dat wil ik alleen lezen als het echt heel goed is, dus minstens zo goed als Hokwerda's kind, anders herlees ik dat liever
Ah oké... dan moet ik er maar aan geloven. Hoeveel pagina's ook alweer: 700?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hokwerda's kind kende ik niet, maar ik zit nu de eerste pagina's via bol te lezen en ik weet zeker dat je Pier en oceaan ook heel mooi gaat vinden.
Twee keer 350. Valt mee toch?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:43 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ah oké... dan moet ik er maar aan geloven. Hoeveel pagina's ook alweer: 700?
Er is ook een hoorspel van gemaakt, 475 afleveringen van een minuut of twintig. Geniaal goed gemaakt, je gaat zijn vrouw echt haten, takkewijfquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:42 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Goede vraag... Ik denk dat ´interessant´ het best de lading dekt. Vooral ook omdat ik me voor de geschiedenis van het Meertensinstituut en de Nederlandse volkskunde interesseer. Maar het is (iig voor mij) niet een boek waar je snel doorheen komt. Ik ben nu halverwege deel één en na een pagina of vijftig heb ik steeds wel weer even genoeg van alle kantoorperikelen. De volgende zes delen ga ik beslist ook ooit lezen, maar dat schuif ik denk ik even op de lange termijn.
Is het zo goed als het belooft te zijn?quote:
Geen idee, ben er net in begonnen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is het zo goed als het belooft te zijn?
Ik wist ergens wel dat er een hoorspel van was, maar ik zie nu dat ze ook gewoon als podcast op de NTR-site te downloaden zijn. Tof.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is ook een hoorspel van gemaakt, 475 afleveringen van een minuut of twintig. Geniaal goed gemaakt, je gaat zijn vrouw echt haten, takkewijf
Dan wordt dat m'n volgendequote:Op zondag 7 juli 2013 14:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
The Ocean at the End of the Lane van Neil Gaiman uitgelezen zojuist -->![]()
![]()
![]()
Nuff said
Je leest ze dus in het Engels? In het Nederlands is pas een nieuw deel verschenen, ´politie.´ Misschien is die in het Engels ook al uit, dat weet ik niet. Ik heb het boek iig bij de bieb gereserveerd en ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat!quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Snow wolf uit, nu in Jo Nesbo begonnen. Mijn favoriete literaire karakter op het moment, Harry Hole. Harry is een alcoholisch verlopen en triest figuur, het leven heeft hem poep gegeven, maar hij is briljant in wat hij doet, recherchewerk.
Soms in het Engels, soms in het Duitsquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:07 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Je leest ze dus in het Engels? In het Nederlands is pas een nieuw deel verschenen, ´politie.´ Misschien is die in het Engels ook al uit, dat weet ik niet. Ik heb het boek iig bij de bieb gereserveerd en ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat!
Zijn die boeken goed te lezen voor iemand die redelijk tot goed duits kan? Ik ben op zoek naar een beetje leuke boeken om m'n duits te (blijven) oefenen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soms in het Engels, soms in het Duits
Ja, zeker, lees om je Duits bij te houden bv ookquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zijn die boeken goed te lezen voor iemand die redelijk tot goed duits kan? Ik ben op zoek naar een beetje leuke boeken om m'n duits te (blijven) oefenen.
Die wand, Marlen Haushofer. Gelezen in (naar ik meen) de derde klas HAVO (en dus ook dat niveau Duits).quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, zeker, lees om je Duits bij te houden bv ook
Das Parfum van Susskind
Der Schwarm, van Frank Schatzing
quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, zeker, lees om je Duits bij te houden bv ook
Das Parfum van Susskind (moet ik daar wat over uitleggen?)
Der Schwarm, van Frank Schatzing (een eco thriller)
Der Revolution entlasst ihre Kinder van Wolfgang Leonhard (een biografie over hoe hij als kind opgroeit in Stalins Rusland, in een weeshuis terechtkomt en opgeleid wordt tot partijkader, meehelpt de DDR op te richten en uiteindelijk vlucht)
Bootspartie am Acheron, Robert F. Lamberg biografie van een joodse jongen in het vooroorlogse Tsjechië, hoe hij de oorlog overleeft, de Communistische terreur meemaakt, naar het westen vlucht en daar weer te maken krijgt met allerlei ellende. Heel mooi verhaal
Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die wand, Marlen Haushofer. Gelezen in (naar ik meen) de derde klas HAVO (en dus ook dat niveau Duits).
Ik heb meerdere malen gelezen dat mensen gestopt zijn met vlees eten nadat ze dit boek hebben gelezen. Kun jij je ook voorstellen dat je naar aanleiding van dit boek stopt met vlees, of ben jij al vegetariër?quote:Op zondag 14 juli 2013 11:04 schreef Lkw het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het persoonlijk een nogal confronterend boek, vooral doordat het intelligent en rationeel is geschreven.
Meer info
Ik ben ooit een paar jaar lang vegetariër geweest. In eerste instantie wegens gezondheidsproblemen, maar aansluitend nog een paar jaar omdat het me een goed gevoel gaf om geen beesten te eten.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:01 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen gelezen dat mensen gestopt zijn met vlees eten nadat ze dit boek hebben gelezen. Kun jij je ook voorstellen dat je naar aanleiding van dit boek stopt met vlees, of ben jij al vegetariër?
Nee? Als ik lammetjes zie denk ik, paar teentjes knoflookquote:Op zondag 14 juli 2013 14:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik ben ooit een paar jaar lang vegetariër geweest. In eerste instantie wegens gezondheidsproblemen, maar aansluitend nog een paar jaar omdat het me een goed gevoel gaf om geen beesten te eten.
En ja, ik krijg door dit boek erg veel zin om weer vegetariër te worden. Ik vind vlees weliswaar erg lekker, maar het geeft ķķk een erg lekker gevoel om juist geen vlees te eten. Het voelt 'schoon' zeg maar (beetje een raar woord, maar je begrijpt misschien wat ik bedoel).
Vruchten, noten en granen nodigen uit om gegeten te worden, dieren doen dat niet. Je moet echt een drempel over en in principe eerst moorden voordat je een hap kunt nemen. Dat besef is door dit boek wel weer veel sterker aan het worden, moet ik je zeggen.
Wacht maar tot je ze eerst met je eigen handen de nek om moet draaien. Dan voel je je echt een enorme lulquote:Op zondag 14 juli 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Als ik lammetjes zie denk ik, paar teentjes knoflook
Vaak genoeg wild geschoten, en uit gewijd. Heb daar geen enkele moeite mee. Konijnen slachten we ook zelf, net als kippen.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:54 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wacht maar tot je ze eerst met je eigen handen de nek om moet draaien. Dan voel je je echt een enorme lul
Maar serieus: zou dat uitmaken voor je, als je ze zelf een kopje kleiner moest maken in plaats van dat een slachter in een anoniem slachthuis dat voor je doet?
Dat is in elk geval recht door zee. Ik had ooit een vriendin die zeer vurig vegetariër was en iedereen die vlees at keihard veroordeelde. Maar ondertussen had ze wel drie katten en die mochten zonder morren hun vleeshapje verorberen. Dat had een tweeslachtigheid waar ik wel eens moeite mee had. Je kunt er namelijk ook voor kiezen geen katjes als huisdier te houden.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vaak genoeg wild geschoten, en uit gewijd. Heb daar geen enkele moeite mee. Konijnen slachten we ook zelf, net als kippen.
Tja, net als mensen die vegetarier zijn voor het milieu maar wel katten en kinderen hebbenquote:Op zondag 14 juli 2013 15:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat is in elk geval recht door zee. Ik had ooit een vriendin die zeer vurig vegetariër was en iedereen die vlees at keihard veroordeelde. Maar ondertussen had ze wel drie katten en die mochten zonder morren hun vleeshapje verorberen. Dat had een tweeslachtigheid waar ik wel eens moeite mee had. Je kunt er namelijk ook voor kiezen geen katjes als huisdier te houden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo mooi.![]()
Ja, die met de ballen in de bek.
Nee, Police komt pas half september, en de Duitse vertaling pas eind oktoberquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:07 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Je leest ze dus in het Engels? In het Nederlands is pas een nieuw deel verschenen, ´politie.´ Misschien is die in het Engels ook al uit, dat weet ik niet. Ik heb het boek iig bij de bieb gereserveerd en ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat!
Geen boek voor mij dus.... Ik ben het best eens dat dingen diervriendelijker enzo mogen... maar vlees vind ik te lekker om zonder te leven....quote:Op zondag 14 juli 2013 11:04 schreef Lkw het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het persoonlijk een nogal confronterend boek, vooral doordat het intelligent en rationeel is geschreven.
Meer info
Maar dat betekent eigenlijk dat je diep van binnen géén vlees wilt eten, anders zou je zo'n boek niet hoeven te vermijden...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:02 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Geen boek voor mij dus.... Ik ben het best eens dat dingen diervriendelijker enzo mogen... maar vlees vind ik te lekker om zonder te leven....
Wat een logica...quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:00 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar dat betekent eigenlijk dat je diep van binnen géén vlees wilt eten, anders zou je zo'n boek niet hoeven te vermijden...
Ik merk tot nu toe dat ik wat minder vlees eet en áls ik vlees eet, dat ik dan biologisch vlees kies. Dat geeft me een goed gevoel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een logica...
Ik wil gewoon mijn eetlust voor vlees niet laten bederven door een boek.
Ik weet heus wel dat er het nodige mis is... Maar details nee dank je. Dit geldt trouwens voor alle voedingsproducten... Je kan alles wel laten staan je details weet... Dit beperkt zich niet tot vlees...
Die 'lees' ik momenteel als luisterboek. Heerlijk in de hangmat. Alhoewel ik wel regelmatig moet 'terugbladeren' omdat mijn ogen en oren dichtvallen met dit lome weer. Maar Mitchell is heel snel verworden tot een van mijn favoriete Britten. Ik smul van alles wat die man doet.quote:
quote:A revelatory and darkly comic adventure through a nation on the verge of a nervous breakdown--from the halls of Congress to the bases of Baghdad to the apocalyptic churches of the heartland.
Rolling Stone's Matt Taibbi set out to describe the nature of George Bush's America in the post-9/11 era and ended up vomiting demons in an evangelical church in Texas, riding the streets of Baghdad in an American convoy to nowhere, following a trail of pork through the halls of Congress, and falling into the rabbit hole of the 9/11 Truth Movement.
Taibbi tells the story of this new American madness by inserting himself into four defining American subcultures:
• The Military, where he finds himself mired in the grotesque black comedy of the American occupation of Iraq;
• The System, where he follows the money-slicked path of legislation in Congress;
• The Resistance, where he doubles as chief public antagonist and undercover member of the passionately bonkers 9/11 Truth Movement; and
• The Church, where he infiltrates a politically influential apocalyptic mega-ministry in Texas and enters the lives of its desperate congregants.
Mijn favoriet van Greg Bear is Songs of Earth and Power. Al regelmatig herlezen.quote:Op maandag 15 juli 2013 05:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Ben weer begonnen in Darwin´s Radio van Greg Bear, beetje droog... dat is het altijd met deze schrijver maar bovenal toch een aangrijpende vertelling tot nog toe.
Ik ben met ''De Vleermuisman'' begonnen..Ben erg blij dat ik hierna nog 9 van de Harry Hole serie te gaan heb! Onderkoelde humor blijft maar komen!quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Snow wolf uit, nu in Jo Nesbo begonnen. Mijn favoriete literaire karakter op het moment, Harry Hole. Harry is een alcoholisch verlopen en triest figuur, het leven heeft hem poep gegeven, maar hij is briljant in wat hij doet, recherchewerk.
Wtf 31 en nu al een memoirequote:
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat gaat over haar verslavingen aan drugs en alcohol en hoe ze daar de strijd mee aanging.
Zij was altijd mijn favoriete actrice in Full House. Dus ben ik wel benieuwd naar haar verhaalquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]Dat had ik nou nooit achter jou gezocht op een of andere manier
Dat is volgens mij wel een heel heftig verhaal. Ben benieuwd naar je recensie!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:35 schreef DaMart het volgende:
Zij was altijd mijn favoriete actrice in Full House. Dus ben ik wel benieuwd naar haar verhaal.
Och nu weet ik ineens waarom haar naam me zo bekend voorkwam!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zij was altijd mijn favoriete actrice in Full House. Dus ben ik wel benieuwd naar haar verhaal.
Ik ben ook benieuwd! Ik ben toevallig nu Full House opnieuw aan het kijken, jeugdsentiment. Ik ben precies even oud als de Olsen Twins (die de jongste dochter Michelle samen speelden) en dat was de reden dat mijn ouders vroeger naar Full House zijn gaan kijken. Later keek ik zelf ook mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel een heel heftig verhaal. Ben benieuwd naar je recensie!
Ik heb gisterenavond drie hoofdstukken gelezen en het is in ieder geval wel eerlijk en open. En ze vertelt al wat dingen die je eigenlijk nooit achter haar zou hebben gezocht (waarschijnlijk omdat je haar vooral voor je ziet als Stephanie Tannerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel een heel heftig verhaal. Ben benieuwd naar je recensie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |