SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 02-07-2013 22:02:06 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
inderdaad WS....dat zijn mensen waar je wat van kan leren en je door kan laten inspireren'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die tt kon niet missen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Het allergrootste nadeel van niet lopen vind ik nog wil dat ik dan ook meteen niet in slaap kan komen
Goeie tt RD!![]()
Ach, je hebt nog altijd minder vliegjes dan tijdens t fietsen. Zelf op mijn stationsfiets heb ik daar al veel meer last van vliegbeesten dan met lopen.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Hoe lang duurt het voordat de personal bests van Endomondo worden geüpdate? Volgens mij heb ik mijn snelste 5km gelopen, maar ik krijg geen bekertje...
-edit-
Ah, het is inmiddels bijgewerkt.
[ Bericht 24% gewijzigd door yozd op 02-07-2013 06:52:12 ]"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Hey, ik heb een vraagje:
Weet iemand hier waar je goedkoop een apparaatje voor tijdens het hardlopen koopt die de volgende zaken meet:
-hartslag
-afgelegde weg
-snelheid
Dank!![]()
![]()
Hartslametershop of hartslagmetercenter.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:36 schreef KrasseKnar het volgende:
Hey, ik heb een vraagje:
Weet iemand hier waar je goedkoop een apparaatje voor tijdens het hardlopen koopt die de volgende zaken meet:
-hartslag
-afgelegde weg
-snelheid
Dank!![]()
1) Dat ik daar nog niet aan gedacht hebquote:![]()
2) Toen ik jouw onderschrift zag dacht ik echt even van; hey een Nederlander![]()
![]()
te arm.....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hartslametershop of hartslagmetercenter.![]()
Kijk ook hier voor hardlooptips. Ik las dat je 'gewoon rent tot je kapot bent', koop dan ook geen fancy horloge want dan heeft analyseren niet zoveel zin...... je hoeft niet meteen met een strict schema te lopen, maar denk om je lichaam. Je kapot lopen als gewone training is niet in orde.Ja doei.![]()
1 vraagje nog: heeft zo'n apparaat met die opties nog een bepaalde naam of moet ik gewoon op hartslagmeter of pedometer of zo zoeken?quote:![]()
Daarom wil ik ook zo'n apparaatje. Dan hoef ik nog steeds weinig moeite in 'planning' te steken om 'beter' te gaan lopenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:48 schreef motorbloempje het volgende:
Kijk ook hier voor hardlooptips. Ik las dat je 'gewoon rent tot je kapot bent', koop dan ook geen fancy horloge want dan heeft analyseren niet zoveel zin...... je hoeft niet meteen met een strict schema te lopen, maar denk om je lichaam. Je kapot lopen als gewone training is niet in orde.![]()
![]()
Ligt aan je budget. Garmin Forerunner 205 en 305 zijn relatief goedkoop te vinden nu. 301cx ook.Ja doei.![]()
Kom gewoon hier posten, we leggen het wel allemaal uit! Maar ik ga nu eerst slapen! Bijna middernacht alweer hier
Ja doei.![]()
kwam net op FB nog een paar foto's van een paar maanden terug tegen., genomen tijdens de Bridge to Beach HM van Balcutha naar Kaka Point, met Old Skool startnummer op de armSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Laatste nachtje! Neem tot vrijdag nog rust en dan wil ik eens kijken hoe het weer gaat. Ik heb het idee dat mijn knieën wel blij zijn dat ze eens rust hebben :-) Ik vond het zelf ook wel even fijn dat ik nu niet het gevoel had te 'moeten' rennen in mijn nachtdienst weekend.
Ga de uren nu aftellen. Ben het wel zat hier. Sommige bewoners zou je letterlijk achter het behang plakken
This whole world is wild at heart and weird on top![]()
hoop voor je dat het komend weekend beter gaat!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:34 schreef Lula het volgende:
Laatste nachtje! Neem tot vrijdag nog rust en dan wil ik eens kijken hoe het weer gaat. Ik heb het idee dat mijn knieën wel blij zijn dat ze eens rust hebben :-) Ik vond het zelf ook wel even fijn dat ik nu niet het gevoel had te 'moeten' rennen in mijn nachtdienst weekend.
Ga de uren nu aftellen. Ben het wel zat hier. Sommige bewoners zou je letterlijk achter het behang plakken
en nog even doorbijten... nachtdienst zit er bijna op
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Bij de aldi is dese week ook iets te koop. Geen ervaring mee verderquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:51 schreef KrasseKnar het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook zo'n apparaatje. Dan hoef ik nog steeds weinig moeite in 'planning' te steken om 'beter' te gaan lopenAll management is Strategic Management.![]()
Ik wilde opstaan om te gaan rennen, maar het is niet gelukt. Wekker uitgedrukt en blijven liggen![]()
En ik ben nog steeds moe... Gewoon geen energie de laatste dagen. Het voelt alsof m'n luchtpijp nog maar een halve cm breed is, en ik contact moeite moet doen voor lucht... Ook als ik stilzit, of in bed lig. De wc schoonmaken gisteren resulteerde in een soort van uithijgen na een 5kmVannacht zelfs nog uit bed geweest voor neusspray, maar het helpt allemaal niks.
Meh... Nu voel ik me een loser![]()
En ik hoop op stormwind en regen. Weg met de pollen /rant[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
guppers.....
Gupmisschien ff langs de HA? Astmatische allergieën zijn no fun, maar een puffertje helpt als geen ander.
![]()
Misschien toch maar weer eens overwegen ja... Dus schiet ook niet op.
"Probleem" van een heel andere orde. Onze flat krijgt eindelijk nieuwe galerijballustrades. Allemaal prima, want die oude zijn niet meer om aan te zien. Mosselmossel kan dat be-amen. Maar nu ik dus weg moet, as we speak, liggen de ballustrades bij mijn voordeur eraf!!FFFFUUUUUU!!
Zie hier "het gat"
En het wordt alleen maar meer nu
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
life is a balancing act Gup'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nogal ja! Maar de galerij meneer was slim en kwam met de optie om via de noodtrap naar beneden te gaan. Oh ja! Nu dus veilig beneden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Komt wel goed Guppie.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Nou, de weermevrouw op de radio zegt net dat er vanavond kans is op een buitje! Dus misschien kan ik toch nog, vanavond of morgenochtend of zoquote:
dat is fucked up guppie!
ik ga nu weg voor een uurtje hardlopen voor ik naar mijn werk ga.
temperatuur is goed te doen volgens mij.
tot zo!!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
veel plezier WS!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Qua temperatuur is het heerlijk ja! Beetje zon ook, ziet er perfect uit. Have fun Winterstorm!![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Volgens mij heb ik niet zo'n last. Toen ik rookte en niet sportte had ik veel meer last natuurlijk maar toen ik eens loratadine gebruikte had ik gelijk minder last en nu ik niet meer rook en sport gaat het best goed. Beetje niezen en jeukogen soms en soms iets lastiger ademhalen maar lang niet meer zoals eerst. Je kan het mischien eens proberen Gup?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Die heb ik inderdaad ookhopelijk gaan ze nu eens aanslaan!
Die benauwdheid komt mij ook bekend voor, zeker nu met dit mooie weer lijden prestaties eronder.
Maar ik mag niet klagen, ik rook.
Aan de andere kant, na een week heb ik eindelijk kunnen lopen en werkelijk wat ik voel ik mij deze ochtend al een ander mens hee! Veel meer energie, lopen doet echt goed!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ok. Bij mij hielpen ze gelijk. Enige nadeel is dat je er wat lui van wordt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Die heb ik inderdaad ookhopelijk gaan ze nu eens aanslaan!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wat ben ik blij dat ik geen hooikoorts heb, doe niks liever dan met dit soort weer in het gras of bos de buitenlucht opsnuiven.
En heel veel sterkte voor degenen die er wel last van hebben. Zo klote lijkt me dat.....![]()
Dat doe ik ook wel. Zolang ik 's ochtends mijn pilletje neem gaat het best goed!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ben ik blij dat ik geen hooikoorts heb, doe niks liever dan met dit soort weer in het gras of bos de buitenlucht opsnuiven.
En heel veel sterkte voor degenen die er wel last van hebben. Zo klote lijkt me dat.....
Heb het alleen van de berk en van pollen. En de laatste jaren van pollen nog maar weinig.
Oja en van appels. Sinds een paar jaar ineens een kruisallergie met appels ontwikkeld.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jij snuift de buitenlucht op, incl alle vliegjesquote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:49 schreef bloodymary1 het volgende:
En heel veel sterkte voor degenen die er wel last van hebben. Zo klote lijkt me dat.....![]()
Mogge![]()
![]()
Dat dopinggebruik tegenwoordig, alle manieren worden aangegrepen, vliegjes voor de extra vleugels..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jij snuift de buitenlucht op, incl alle vliegjes![]()
Mogge
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het was ook perfect weer ja! Niet al te warm, hoewel de zon al wel fel scheen hier. Maar ik heb weer een rondje onder m'n benen door geperst.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Qua temperatuur is het heerlijk ja! Beetje zon ook, ziet er perfect uit. Have fun Winterstorm!!
http://www.endomondo.com/workouts/210613595/5346508
Ennuh: Sterkte Gup! Hopelijk doet het gauw weer een buitje!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vroeger dronken we dan gewoon red bull. Maar da's te duur bij de nieuwe jeugd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat dopinggebruik tegenwoordig, alle manieren worden aangegrepen, vliegjes voor de extra vleugels..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gup sterkte idd. Je hebt wel een heftige vorm zo te lezen. Misschien toch eens wat grover geschut inzetten? Die galerijIdem hier, al wéken bouwvakkers voor alle ramen
![]()
Vanavond dus 3k testloop. Ik vind het spannend. Hoe voluit kun je gaan op 3k? Ik neig naar 5:00 min/km (normale 5k 100% tempo is 5:30 tegenwoordig) en dan maar zien waar het schip strandt. Het is maar voor een groepsindeling![]()
![]()
Kapotbezuinigd...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Vroeger dronken we dan gewoon red bull. Maar da's te duur bij de nieuwe jeugd.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Komt uit dezelfde fabriek.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:22 schreef hatsaflats het volgende:
Wij dronken vroeger al, pauper dat we waren, Bullit.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
En nu, nu eet je vliegjes?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:22 schreef hatsaflats het volgende:
Wij dronken vroeger al, pauper dat we waren, Bullit.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Power booster van Kruidvat
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Vroeger dronken we dan gewoon red bull. Maar da's te duur bij de nieuwe jeugd.jeugd....
![]()
Iddquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, andere discussie.. RD
Wij kochten 'vroeger' hele tassen vol van deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar het beste vliegen doe je natuurlijk als volgt.
Want ja, why drink and drive if you can smoke and fly?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
zow weer terug van een ultra ontspannende 10km.
heerlijk met een gemiddelde hartslag van 155 gelopen bewust om het lange afstandstempo te bepalen.
dit loopt wel fijn. 1.02 op 10km niet mijn beste tijd ,maar daar ging het vandaag ook niet om.
doggie mee,rugzakkie op, zonnetje en schitterend uitzicht. ik teken ervoor.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Bleh, energiedrank, zo vies!
Ik ging even opzoeken wanneer ik mijn hardloopschoenen gekocht had, mei 2012! Ik dacht dat ik ze al langer dan een jaar had maar niet dus :s Ze zijn hard gesleten dus toch maar eens nieuwe kopen. Nu Asics GT-2170 met 2A leest.
Ik ben er niet optimaal tevreden mee. Binnenwerk sleet erg snel, en ik heb veel last van blaren gehad. Ook had ik het idee dat er best veel energie verdween in de vering van de schoen. Helaas heb ik niet zo heel veel opties omdat ik erg smalle voeten heb (zelfs deze 2A moet ik nog heel strak aansnoeren) bij maat 41/42 van hardloopschoenen..
Iemand nog suggesties?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wellicht dat de heellock nog wat helpt?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Bleh, energiedrank, zo vies!
Ik ging even opzoeken wanneer ik mijn hardloopschoenen gekocht had, mei 2012! Ik dacht dat ik ze al langer dan een jaar had maar niet dus :s Ze zijn hard gesleten dus toch maar eens nieuwe kopen. Nu Asics GT-2170 met 2A leest.
Ik ben er niet optimaal tevreden mee. Binnenwerk sleet erg snel, en ik heb veel last van blaren gehad. Ook had ik het idee dat er best veel energie verdween in de vering van de schoen. Helaas heb ik niet zo heel veel opties omdat ik erg smalle voeten heb (zelfs deze 2A moet ik nog heel strak aansnoeren) bij maat 41/42 van hardloopschoenen..
Iemand nog suggesties?
http://www.fieggen.com/shoelace/locklacing.htmJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zal ik eens proberen!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:56 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wellicht dat de heellock nog wat helpt?
http://www.fieggen.com/shoelace/locklacing.htmIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar eens wat oefeningen voor m'n enkel gezocht. Hij gaat meestal zo tussen de 4 en 6 kilometer irriteren. En dat is geen probleem wanneer ik vijf km's blijf lopen, maar er staan in september toch echt 2 10 kilometerwedstrijdjes op het programma...
En verder zo laatste rondje rennen voor de Ekiden. Met een collega die normaal een stuk sneller is, maar nu een paar weken niks heeft gedaan vanwege vakantie. Mag ze lekker rustig aan achter mij aan.![]()
![]()
ja he! heerlijk!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat klinkt super! Net een kleine vakantie...home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Slacker is het verstandig om vrijdag nog KT te doen? Upperbody b.v. Of beter die energie bewaren voor zaterdags?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gewoon doen johquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:31 schreef Daywalk3r het volgende:
Slacker is het verstandig om vrijdag nog KT te doen? Upperbody b.v. Of beter die energie bewaren voor zaterdags?
F means you're fucked![]()
Moet je helemaal zelf weten, maar ik doe het zelf niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:31 schreef Daywalk3r het volgende:
Slacker is het verstandig om vrijdag nog KT te doen? Upperbody b.v. Of beter die energie bewaren voor zaterdags?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gewoon doen johquote:
quote:
mensen die geen KT doen...quote:
[ Bericht 7% gewijzigd door rechtsedirecte op 02-07-2013 11:21:45 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is denk ik een goed tempo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:21 schreef Quoi het volgende:
Gup sterkte idd. Je hebt wel een heftige vorm zo te lezen. Misschien toch eens wat grover geschut inzetten? Die galerijIdem hier, al wéken bouwvakkers voor alle ramen
![]()
Vanavond dus 3k testloop. Ik vind het spannend. Hoe voluit kun je gaan op 3k? Ik neig naar 5:00 min/km (normale 5k 100% tempo is 5:30 tegenwoordig) en dan maar zien waar het schip strandt. Het is maar voor een groepsindeling
Als ik mijn 5 en 10 km tempo's in dezelfde verhouding terug zou rekenen komt er zo'n 10:15 uit (3:25 / km) en dat moet op zich wel kunnen. Al vraag ik mij af of ik dat op een random testloopje zou halen, zonder wedstrijdspanning en concurrentie loop ik vaak toch wat trager.
Jack does it in real time...![]()
Precies. Nou, ik zal zienquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is denk ik een goed tempo.
Als ik mijn 5 en 10 km tempo's in dezelfde verhouding terug zou rekenen komt er zo'n 10:15 uit (3:25 / km) en dat moet op zich wel kunnen. Al vraag ik mij af of ik dat op een random testloopje zou halen, zonder wedstrijdspanning en concurrentie loop ik vaak toch wat trager.![]()
![]()
Bij mijn laatste 10km race moest ik 200m vóór de finish kotsen, iets té veel mijn best gedaan dusquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:34 schreef Zwabberhark het volgende:
Als je niet kotsend over de finish komt dan heb je niet genoeg je best gedaan.Wel kostbare tijd verloren daardoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zwabberhark komt er wel achteraan zwabberen, dan is het weer schoon.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:34 schreef Zwabberhark het volgende:
Als je niet kotsend over de finish komt dan heb je niet genoeg je best gedaan.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik meld me hier ook maar eens. Ben nu zo'n 5 weken bezig na jaren lang heel weinig gesport te hebben. Het bevalt me uitstekend. Verbazingwekkend hoe snel je progressie merkt en je conditie vooruit gaat.
Enig minpuntje is dat ik regelmatig na een tijdje lopen last van mijn rechter knie krijg (buitenkant). Ik voel dan een soort knoopje ontstaan dat steeds meer zeer begint te doen. Heb al een paar keer gehad dat ik na het hardlopen zoveel pijn had in mijn knie dat lopen zeer moeilijk ging. Gelukkig trekt de ergste pijn na een paar uur al weer weg en is het iedere keer met een dag of 2 rust helemaal weg, maar toch.
Is dit de beruchte lopersknie of zou het aan mijn techniek of schoeisel kunnen liggen? Heb een paar weken geleden Asics Pulse 4 gekocht. Eigenlijk tegen beter weten in, want ik weet dat het slimmer is om een loopanalyse te laten uitvoeren en je schoenen daarop te laten baseren. Maar goed.. dat kan alsnog.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2013 11:43:27 ]![]()
Dat zou ik eerst doen, dat is de basis van een juiste loophouding.quote:Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
je moet ook niet stilstaand kotsen...gewoon door blijven lopenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij mijn laatste 10km race moest ik 200m vóór de finish kotsen, iets té veel mijn best gedaan dusWel kostbare tijd verloren daardoor.
Zo, even omkleden en een lekker kort loopje doen. Gelukkig maar, want ik heb ook echt helemaaaal geen zin in een (middel)lange duurloop
Om 6:00 beginnen met werken is kut
Even kijken hoe het gaat met m`n knie; Met traplopen voel ik m`n knie toch wel duidelijkHeb vandaag tot twee keer toe m`n knie op exact dezelfde plek gestoten. Eerste keer tegen een stalen/ijzeren container, later de hoek van een volle tas met post (zo`n 25-30kg) op dezelfde plek
![]()
![]()
Ja, stom van me om gewoon een paar schoenen uit het rek van de Perry te pakken. Dit weekend maar eens naar Runnersworld.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat zou ik eerst doen, dat is de basis van een juiste loophouding.![]()
Edit: Bij het aflopen van een trap voel ik mijn knie nog wel een beetje. Niet hardlopen vanavond? Of gewoon gaan en kijken hoe het zich ontwikkelt?
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2013 11:44:40 ]![]()
Dat heeft mijn vriendin ook eens voor elkaar gekregen tijdens een wedstrijd. Het zag er wel grappig uit op de GPS-data, je kon precies zien in welke bocht ze even uitstapte om de maag te legen. Het kostte haar wel een PR.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij mijn laatste 10km race moest ik 200m vóór de finish kotsen, iets té veel mijn best gedaan dusWel kostbare tijd verloren daardoor.
![]()
Ik gebruik deze altijd om van de ene afstand naar de andere om te rekenen: http://www.runbayou.com/jackd.htmquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:21 schreef Quoi het volgende:
Vanavond dus 3k testloop. Ik vind het spannend. Hoe voluit kun je gaan op 3k? Ik neig naar 5:00 min/km (normale 5k 100% tempo is 5:30 tegenwoordig) en dan maar zien waar het schip strandt. Het is maar voor een groepsindeling
In mijn ervaring klopt het heel aardig, dus ik denk dat 5 min/km wat te snel is.
Maar goed, het is maar 3k, dus je kunt het altijd proberen.![]()
Helemaal niet lopen tot je andere schoenen hebt zou ik je adviseren. Voordat het helemaal mis gaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, stom van me om gewoon een paar schoenen uit het rek van de Perry te pakken. Dit weekend maar eens naar Runnersworld.![]()
Edit: Bij het aflopen van een trap voel ik mijn knie nog wel een beetje. Niet hardlopen vanavond? Of gewoon gaan en kijken hoe het zich ontwikkelt?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja was wel irritant, ik probeerde ook zo snel mogelijk weer door te rennen maar dat laat je maag toch niet helemaal toe, dus wel een minuut of 2 stilgestaan. Bij mij kwam het vooral door te hard beginnen + warmtequote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat heeft mijn vriendin ook eens voor elkaar gekregen tijdens een wedstrijd. Het zag er wel grappig uit op de GPS-data, je kon precies zien in welke bocht ze even uitstapte om de maag te legen. Het kostte haar wel een PR.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het hangt een beetje af van het soort knieblessure. Begin vorig jaar heb ik 2,5 maand last van mijn knie gehad. Aanvankelijk kon ik er nauwelijks normaal mee lopen, maar liep ik toch nog een 10k-wedstrijd in Londen. Ik schroefde het aantal trainingen fors terug en als ik liep had ik een patellabandje om (zo'n blauwe van de Perry) of een ondersteunende knieband. Dat hielp mij wel. Sindsdien geen knieproblemen meer gehad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Edit: Bij het aflopen van een trap voel ik mijn knie nog wel een beetje. Niet hardlopen vanavond? Of gewoon gaan en kijken hoe het zich ontwikkelt?![]()
Alle symptomen klinken als een lopersknie / ontstoken pees.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, stom van me om gewoon een paar schoenen uit het rek van de Perry te pakken. Dit weekend maar eens naar Runnersworld.![]()
Edit: Bij het aflopen van een trap voel ik mijn knie nog wel een beetje. Niet hardlopen vanavond? Of gewoon gaan en kijken hoe het zich ontwikkelt?
Als je het zelfs met (normaal) traplopen voelt zou ik even niet lopen, totdat dat in ieder geval verdwenen is en daarna weer (wat rustiger) opbouwen.Jack does it in real time...![]()
Dat is lastig om te beantwoorden, misschien is je training te zwaar, misschien loop je iedere dag 10K in de afgelopen weken en dan zou ik zeggen probeer eens minder intensief te trainen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een dergelijk pijntje heb ik ook een aantal weken terug in mijn knie gehad voelbaar bij trap af lopen, ik had de dag ervoor een stuk onverhard gelopen, weiland. Paar dagen rust ging het niet mee over maar ik heb het er in een training er weer 'uitgelopen', dat kan ook nog.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik weet dat het beter is, maar ik denk dat ik vanavond toch een poging ga doen en het gewoon wat rustiger aan doe. Zodra ik merk dat het weer op komt zetten, dan stop ik wel gewoon. Eigenwijs... ik weet het, maar ik heb het lopen nu gewoon ff nodig.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Helemaal niet lopen tot je andere schoenen hebt zou ik je adviseren. Voordat het helemaal mis gaat.
Zaterdag of wellicht vrijdag al, ga ik ff voor andere schoenen. Of iig een loopanalyse laten doen met daarbij mijn verhaal. Denk dat zij dan wel kunnen aangeven of deze "blessure" aan mijn huidige schoeisel ligt.![]()
Patellabandje... zo leer je nog eens wat. Ik hou dit ook in gedachten. Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:48 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het hangt een beetje af van het soort knieblessure. Begin vorig jaar heb ik 2,5 maand last van mijn knie gehad. Aanvankelijk kon ik er nauwelijks normaal mee lopen, maar liep ik toch nog een 10k-wedstrijd in Londen. Ik schroefde het aantal trainingen fors terug en als ik liep had ik een patellabandje om (zo'n blauwe van de Perry) of een ondersteunende knieband. Dat hielp mij wel. Sindsdien geen knieproblemen meer gehad.Ik denk zelf dat het geen ontsteking is, aangezien het vrij snel weer wegtrekt tijdens rust. Misschien vanavond toch maar even skippen en dan maar de MTB pakken. Nog een dagje rust kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Alle symptomen klinken als een lopersknie / ontstoken pees.
Als je het zelfs met (normaal) traplopen voelt zou ik even niet lopen, totdat dat in ieder geval verdwenen is en daarna weer (wat rustiger) opbouwen.
Baal er wel van. Had niet gedacht dat hardlopen me zo zou bevallen en dan krijg je dit![]()
![]()
Ik volg het "Start-to-run" trainingsprogramma van Evy. Zit nu op les 15. Dus nee... nog lang geen 10K ;-)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:58 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat is lastig om te beantwoorden, misschien is je training te zwaar, misschien loop je iedere dag 10K in de afgelopen weken en dan zou ik zeggen probeer eens minder intensief te trainen.
Een dergelijk pijntje heb ik ook een aantal weken terug in mijn knie gehad voelbaar bij trap af lopen, ik had de dag ervoor een stuk onverhard gelopen, weiland. Paar dagen rust ging het niet mee over maar ik heb het er in een training er weer 'uitgelopen', dat kan ook nog.
Ik voel het pijntje opkomen nadat ik zo'n 25 minuten gelopen heb. Het is zeurderig en merk dat ik daardoor anders ga lopen om het pijntje te "omzeilen". Het is nog niet zo dat ik heb moeten stoppen omdat het niet meer ging. Wel is het zo dat bij terugkomst en een tijdje te hebben gezeten, het erger wordt. Zaterdag na het lopen nog een stuk gewandeld en toen werd het erger. Daarna op de bank zitten en poot gestrekt op tafel, zorgde er voor dat de ergste pijn snel afnam en ik weer redelijk normaal kon lopen. Dag er na was het al voor 85% verdwenen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2013 12:08:24 ]![]()
Hardlopen kan je nog steeds gaan bevallen! Maar het stukje 'Ben nu zo'n 5 weken bezig na jaren lang heel weinig gesport te hebben. Het bevalt me uitstekend. Verbazingwekkend hoe snel je progressie merkt en je conditie vooruit gaat.' is wel een hoge risicofactor voor blessures natuurlijk. Waarschijnlijk heb je een gezond gestel waardoor je snel vooruit gaat, maar je spieren, pezen en gewrichten zijn zo vaak ineens trainen natuurlijk niet gewend na jaren van inactiviteit. Het is een dooddoener omdat je waarschijnlijk graag wilt, maar rustig opbouwen is het devies!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Patellabandje... zo leer je nog eens wat. Ik hou dit ook in gedachten. Bedankt voor de tip.
[..]
Ik denk zelf dat het geen ontsteking is, aangezien het vrij snel weer wegtrekt tijdens rust. Misschien vanavond toch maar even skippen en dan maar de MTB pakken. Nog een dagje rust kan geen kwaad.
Baal er wel van. Had niet gedacht dat hardlopen me zo zou bevallen en dan krijg je ditIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat was echt totaal onbevredigend... Ik had me dus voorgenomen om alleen vandaag nog te lopen en dan drie dagen niet tot aan de Ekiden. Zodat m'n enkel even echt rust krijgt en ik hopelijk zaterdag zo'n zin heb om te lopen dat ik niet anders kan dan knallen.
Lekker op de fiets naar collega gegaan, zij was twee weken op vakantie geweest en had niet gelopen in haar vakantie. Daarvoor had ze (redelijk vanuit het niets) tien kilometer hard gelopen en toen best last van haar knie gekregen. Niet zo gek ook, maar goed. We zouden vandaag gewoon op heel rustig tempo vijf kilometer gaan doen. Maar dat ging dus niet want haar knie speelde al vrij snel op. En ondanks dat ik het écht niet erg vond om lekker te lopen en bij te kletsen, voelde het wel heel erg onbevredigend. Nu twijfel ik tussen misschien morgenavond nog 3 km lopen of toch maar echt rust houden tot de Ekiden. Wat is wijsheid?![]()
Daarom volg ik ook dat "Start-to-run" schema. Lijkt me een prima opbouw voor mensen die weinig tot nooit sporten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hardlopen kan je nog steeds gaan bevallen! Maar het stukje 'Ben nu zo'n 5 weken bezig na jaren lang heel weinig gesport te hebben. Het bevalt me uitstekend. Verbazingwekkend hoe snel je progressie merkt en je conditie vooruit gaat.' is wel een hoge risicofactor voor blessures natuurlijk. Waarschijnlijk heb je een gezond gestel waardoor je snel vooruit gaat, maar je spieren, pezen en gewrichten zijn zo vaak ineens trainen natuurlijk niet gewend na jaren van inactiviteit. Het is een dooddoener omdat je waarschijnlijk graag wilt, maar rustig opbouwen is het devies!
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2013 12:12:33 ]![]()
Patellabandje is specifiek voor je knieschijf. Als je last hebt van de zijkant van je knie is het mogelijk een lopersknie (overbelastingsblessure) of, wat ik ook gehad heb, stabiliteitsproblemen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Patellabandje... zo leer je nog eens wat. Ik hou dit ook in gedachten. Bedankt voor de tip.
[..]
Ik denk zelf dat het geen ontsteking is, aangezien het vrij snel weer wegtrekt tijdens rust. Misschien vanavond toch maar even skippen en dan maar de MTB pakken. Nog een dagje rust kan geen kwaad.
Baal er wel van. Had niet gedacht dat hardlopen me zo zou bevallen en dan krijg je dit
Spierversterkende oefeningen doen in het laatste geval.
Bijvoorbeeld overpronatie kan hier ook een oorzaak van zijn of in ieder geval toe bijdragen.
MTB pakken klinkt beter in ieder geval![]()
![]()
Klopt, die heb ik ook gedaan. Niks forceren, proberen uit te lopen en het is echt niet erg om een week overnieuw te doen. Rustig opbouwen voor je gestel en zonder pijn lopenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daarom volg ik ook dat "Start-to-run" schema. Lijkt me een prima opbouw voor mensen die weinig tot nooit sporten.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: