Toevallig vandaag ook gezien. Ben groot fan van het found footage gebeuren alleen vond deze helaas net niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef 3rdRock het volgende:
Zonet de film Evidence gezien
In een verlaten dorpje in de woestijn van Nevada heeft een slachting plaatsgevonden. een rechercheteam gaat aan de hand van een viertal gevonden camera's (1 profi, 1 huistuinenkeukending en 2 smartphones) op zoek naar de dader.
Veel foundfootagebeelden met de nodige glitches en haperingen om het authentiek te maken, afgewisseld met scenes in het politiebureus.
De foundfootagebeelden zijn lekker donker en hier en daar met nightvision. aardig wat schrikmomenten en het acteerwerk is wat je van foundfootage mag verwacten: veel schreeuwen en krijsen.
Geen echte horror, maar meer een thriller met wat horrorelementen. Ik vond em vermakelijk, maar geen film om nog eens te zien.
Yep, en een select aantal Pathe bioscopen (in ieder geval Eindhoven). Maar het is wel echt een film die waarschijnlijk maar 2 weken draait uiteindelijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Draait in filmhuizen zie ik.
Dat is part of the charm bij die eerste, als je het mij vraagt.quote:Op maandag 15 juli 2013 07:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb gisteren Evil Dead gekeken (de originele). OK voor toen een hele goeie horror maar als je het nu ziet, ziet het er wel erg nep uit allemaal, vooral de schmink en de bloederige scenes. maar toch wel van genoten gisteren. Deel 2 en 3 heb ik ook nog liggen.
Dat is toch die film metquote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef 3rdRock het volgende:
Zonet de film Evidence gezien
In een verlaten dorpje in de woestijn van Nevada heeft een slachting plaatsgevonden. een rechercheteam gaat aan de hand van een viertal gevonden camera's (1 profi, 1 huistuinenkeukending en 2 smartphones) op zoek naar de dader.
Veel foundfootagebeelden met de nodige glitches en haperingen om het authentiek te maken, afgewisseld met scenes in het politiebureus.
De foundfootagebeelden zijn lekker donker en hier en daar met nightvision. aardig wat schrikmomenten en het acteerwerk is wat je van foundfootage mag verwacten: veel schreeuwen en krijsen.
Geen echte horror, maar meer een thriller met wat horrorelementen. Ik vond em vermakelijk, maar geen film om nog eens te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is ook zo maar toen ik de film destijds zag viel het totaal niet op.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef Orbeatle het volgende:
Dat is part of the charm bij die eerste, als je het mij vraagt.
Allemaal toch een beetje knullig gedoe.
Ook een bijzonder knullig stukske horror inderdaadquote:Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef Karina het volgende:
[..]
Is ook zo maar toen ik de film destijds zag viel het totaal niet op.
Ik moet toch een Friday 13th opnieuw kijken (de allereerste), volgens mij ga ik dan hard lachen
quote:Op maandag 15 juli 2013 11:18 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dat is toch die film metehm, nee. misschien ben je in de war met de gelijknamige film uit 2011? heb even snel wat reacties op die film gelezen en daar lijkt wel de twist in te zitten die jij bedoeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
Ah. Verwarring.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:28 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ehm, nee. misschien ben je in de war met de gelijknamige film uit 2011? heb even snel wat reacties op die film gelezen en daar lijkt wel de twist in te zitten die jij bedoeld
Ik ben nu de collectie ervan aan het kijken. Ben nu bij deel 3 en het is niet echt denderend goed te noemen...quote:Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef Karina het volgende:
[..]
Is ook zo maar toen ik de film destijds zag viel het totaal niet op.
Ik moet toch een Friday 13th opnieuw kijken (de allereerste), volgens mij ga ik dan hard lachen
Op het laatst, na deel zoveel was het ook helemaal niks meer.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:46 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik ben nu de collectie ervan aan het kijken. Ben nu bij deel 3 en het is niet echt denderend goed te noemen...
Deel 4 was 'the final chapter' en een jaar later kwam 'a new beginning' alweer uitquote:Op maandag 15 juli 2013 20:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Op het laatst, na deel zoveel was het ook helemaal niks meer.
Jason X was ook zo slecht.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:03 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Deel 4 was 'the final chapter' en een jaar later kwam 'a new beginning' alweer uit.
Beetje te ver gezocht vond ik. Net als Jason vs Freddy trouwens.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:21 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Die vond ik stiekem best vermakelijk.
Gewoon als domme popcorn film.
Is het ook.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Beetje te ver gezocht vond ik. Net als Jason vs Freddy trouwens.
nja, ik was al wel op zoek naar de Evidence die jij bedoelde, maar nog niet kunnen vinden. en tegen de tijd dat ik dat wel heb ben ik je spoiler al lang weer vergetenquote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ah. Verwarring.
Hopelijk heb ik die andere niet gespoiled voor je nu!
ik ben met Fiday13th nooit verder gekomen dan 3 of 4. Freddy vs Jason heb ik wel gezien, maar dat is omdat ik een Freddyfan ben. overigens vond ik alle Elm Street-delen wel redelijk te pruimen. Alleen deel 2 was niet best, maar die past ook totaal niet in de reeks. Wordt in latere delen nooit meer naar gerefereerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Op het laatst, na deel zoveel was het ook helemaal niks meer.
JAson vs/ Freddy vond ik erg humoristisch. Ben blij dat het niet een serieuze film is geworden.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Beetje te ver gezocht vond ik. Net als Jason vs Freddy trouwens.
Dan moet je eens Within the Woods kijken.quote:Op maandag 15 juli 2013 07:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb gisteren Evil Dead gekeken (de originele). OK voor toen een hele goeie horror maar als je het nu ziet, ziet het er wel erg nep uit allemaal, vooral de schmink en de bloederige scenes. maar toch wel van genoten gisteren. Deel 2 en 3 heb ik ook nog liggen.
Prima te doen hoor. Ik heb hem van het weekend gekeken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Als grote fan van de serie durf ik die nieuwe nog niet echt te kijken.
Die is niet echt te kijken. Daar zwerft online alleen een HELE slechte VHS versie van rond...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan moet je eens Within the Woods kijken.![]()
Ik heb hem op DVD staan. Stond erbij bij een boxed versie van heel de serie. Niet dat dat de kwaliteit beter maakt overigens.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:21 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Die is niet echt te kijken. Daar zwerft online alleen een HELE slechte VHS versie van rond...
Meen je niet! Ik heb, naar mijn weten, bijna alle DVD boxen die er zijn van Evil Dead maar dan net die ene niet!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb hem op DVD staan. Stond erbij bij een boxed versie van heel de serie. Niet dat dat de kwaliteit beter maakt overigens.
Ik moet er zo vandoor, maar ik zal hem vanmiddag even voor je uit de kast trekken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:54 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Meen je niet! Ik heb, naar mijn weten, bijna alle DVD boxen die er zijn van Evil Dead maar dan net die ene niet!
Welke is dat dan? Want dan moet ik mijn collectie nog verder uitbreiden ben ik bang.
Deel 2 is zoooooo slechtquote:Op woensdag 17 juli 2013 19:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk 'Evil Dead' (2013) gekeken. Wat een intens zieke film vond ik het!Nee, ik heb toch liever het origineel uit de jaren '80.
Binnenkort ga ik met vrienden een 'Human Centipede' marathon kijken (al zijn dat dan maar twee films tot nu toe)!
Intens ziek? Op welke manier?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk 'Evil Dead' (2013) gekeken. Wat een intens zieke film vond ik het!Nee, ik heb toch liever het origineel uit de jaren '80.
Binnenkort ga ik met vrienden een 'Human Centipede' marathon kijken (al zijn dat dan maar twee films tot nu toe)!
Dat geloof ik best, maar ik ben nog steeds benieuwd naar deze films!quote:
Ik vond de scène waarinquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet zo prettig, evenals de scèneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het origineel maar weer eens keer kijken, die vind ik toch echt veel beter!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik ben nog steeds benieuwd naar deze films!
[..]
Ik vond de scène waarinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet zo prettig, evenals de scèneOh. Daar kan ik wel tegen. Toch maar eens gaan zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het origineel maar weer eens keer kijken, die vind ik toch echt veel beter!"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
[..]
[..]
Ik vond de scène waarinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet zo prettig, evenals de scèneOh ik zal wel ongevoelig zijn geworden maar het deed me helemaal niks eigenlijk. Wel spannend en zo, maar verder niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het origineel maar weer eens keer kijken, die vind ik toch echt veel beter!
Je hebt serieus een ex collega die beweert paranormaal begaafd te zijn?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:11 schreef Atmosphere82 het volgende:
Volgens mijn paranormale oud-collega kwamen er spoken binnen toen we de film keken.
Wow... Oké...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik zal wel ongevoelig zijn geworden maar het deed me helemaal niks eigenlijk. Wel spannend en zo, maar verder niet.
Twee zelfs!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:17 schreef znarch het volgende:
[..]
Je hebt serieus een ex collega die beweert paranormaal begaafd te zijn?
ik heb hetzelfde. gezwaai met kettingzagen enzo vind ik eerder vermakelijk dan eng. wanneer er lichaamsdelen gebroken worden of bijvoorbeeld naalden in orgen gestoken moet ik wel even huiveren, maar ik vind het eerder onsmakelijk dan eng. ik heb liever een donkere sfeer met wat schrikmomenten en een onverwachte wending.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Teveel horror gekeken denk ik![]()
Iets thrillerachtigs vind ik meestal enger dan echte horror.
AstroTV?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:37 schreef znarch het volgende:
[..]
Wat voor plekken werk jij in godsnaam?
Over intens ziek gesproken. Daar kon ik dus niet tegen. Een goeie slachtpartij of schrikeffecten, prima, maar sadisme, nee. Niet aan mij besteed.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
quote:A team-building weekend in the mountains of Eastern Europe goes horribly wrong for the sales division of the multi-national weapons company Palisade Defence when they become the victims of a group of crazed killers who will stop at nothing to see them dead.
Jonge sla ook niet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Over intens ziek gesproken. Daar kon ik dus niet tegen. Een goeie slachtpartij of schrikeffecten, prima, maar sadisme, nee. Niet aan mij besteed.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef DeHovenier het volgende:
, alleen zal het lastig te begrijpen zijn vanwege het ontbreken van ondertitels
[..]
Meestal spreken ze wel met een 1 of ander onverstaanbaar dialectquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]Basisschoolengels in die film.
En jonge sla? Het zal ongetwijfeld een dijenkletser zijn, en briljant gevonden enzo, maar ik vat hem niet hoor.
Haha, dat waren oude collega's bij de gemeente!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:37 schreef znarch het volgende:
[..]
Wat voor plekken werk jij in godsnaam?
Houd ik eigenlijk ook niet zo van, maar ik ga toch kijken. Ik ben gewoon te benieuwd...!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Over intens ziek gesproken. Daar kon ik dus niet tegen. Een goeie slachtpartij of schrikeffecten, prima, maar sadisme, nee. Niet aan mij besteed.
Ga ik vanavond ook even kijken denk ik.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef DeHovenier het volgende:
Vanavond om 01:05 komt Severance op tv, op BBC1. Ik ga denk ik wel kijken, alleen zal het lastig te begrijpen zijn vanwege het ontbreken van ondertitels
[..]
Deed het ook meteen heel goed in de box-officequote:Op maandag 22 juli 2013 06:07 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
The Conjuring tot nu toe een 8.1 op IMDB.
The Conjuring (2013) - IMDb
http://www.hollywoodrepor(...)juring-scares-589775quote:scoring the top opening ever for an original R-rated horror pic
[..]
[..]
Ik vond de scène waarinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet zo prettig, evenals de scèneKlinkt goed. Moet hem ook maar eens gaan kijken dan. Hoe zieker hoe beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het origineel maar weer eens keer kijken, die vind ik toch echt veel beter!
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
en 85% op Rottentomatoes. Dat zegt ook wel watquote:Op maandag 22 juli 2013 06:07 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
The Conjuring tot nu toe een 8.1 op IMDB.
The Conjuring (2013) - IMDb
Hm ja, deze film overschreed bij mij toch wel een grens. Ik moet zeggen dat ik bij het zien van de film 'Salò o le 120 giornate di Sodoma' (geen horror, wel ziek) onpasselijker werd, maar het scheelde niet veel. 'Salo' is trouwens het soort film dat alleen Italiaanse regisseurs schijnen te kunnen maken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:26 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Klinkt goed. Moet hem ook maar eens gaan kijken dan. Hoe zieker hoe beter.
Ik ben ook erg benieuwd, ik ben sowieso wel fan van dat wat ik heb gezien van James Wan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:32 schreef planethugo het volgende:
[..]
en 85% op Rottentomatoes. Dat zegt ook wel wat
hoezo? Dwz dat 85% van de recensies positief zijn over de film.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:20 schreef Atmosphere82 het volgende:
@planethugo: wel een vreemd contrast zeg.
Insidious vond ik dan weer weinig aan, maar ben benieuwd. Een horrorfilm met zulke recensies valt meestal niet tegenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:44 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ik ben ook erg benieuwd, ik ben sowieso wel fan van dat wat ik heb gezien van James Wan.
Bedankt. Ja jammer hè, het was een sympathiek mens in het boek vond ik...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mooie usericon heb je van een triest moment, de dood van Missy.
Die heb ik toevallig ook donderdag gezien, was aangenaam verrast.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:39 schreef LookAtMe het volgende:
Gisteren "would you rather" gezien. Best een aanrader.
Alleen minder gorey dan ik verwachtte met die afbeelding op imdb.
Ik had vantevoren heel weinig erover gelezen, ik vond ze best wel aardig allebei. Al vind ik The Purge niet echt horror.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:09 schreef Ramkraker het volgende:
Evil Dead 2013 en The purge gekeken, vielen me alle twee toch wel tegen
Grave encounters 1 vond ik wel leuk. Beetje standaard maar vermakelijk. Deel 2 was een stuk minder.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:20 schreef Ramkraker het volgende:
Had niet op IMDB gekeken nog naar de films, had ze toevallig een keer "gekocht". Vind het origineel van Evil Dead beter en The purge wat voor film het precies is weet ik niet, weinig verhaal en weinig goede momenten vind ik zelf.
En vanavond Grave Encounters 1 & 2 kijken
Dafuuuuuuuuuuuuk is dit, ik heb dit helemaal gemist. Wat kijkt chucky raarquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:48 schreef DeHovenier het volgende:
Heb net de trailer van The Curse Of Chucky gekeken. Heeft iemand de film gezien?
Vast iets Japans ofzoquote:Op woensdag 31 juli 2013 01:23 schreef LookAtMe het volgende:
Weten jullie misschien hoe dat effect heet met die lege zwarte oogkassen en uitgerekte mond die in best veel films zit?
Het empty black eye effect. Gokjequote:Op woensdag 31 juli 2013 01:23 schreef LookAtMe het volgende:
Weten jullie misschien hoe dat effect heet met die lege zwarte oogkassen en uitgerekte mond die in best veel films zit?
Dat is toch niet echt horror??quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:50 schreef Luna3 het volgende:
Druk druk hier en geen tijd om ff snel alles terug te lezen, maar heeft iemand hier The Purge al gezien?
En?
weet ik niet, ik heb 'm niet gezienquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Dat is toch niet echt horror??
Het verhaal heeft potentie maar de uitwerking is zwak tot matig. Er had veel meer in gezeten maar desondanks dat wel een geinig filmpje om te zien. Duurt ook niet lang, dus een prima tussendoortje.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:50 schreef Luna3 het volgende:
Druk druk hier en geen tijd om ff snel alles terug te lezen, maar heeft iemand hier The Purge al gezien?
En?
Daar heb ik wat aan; dank! (ik had precies dit met die vorige van mr Hawk...naam kwijt, met die zolder en die kindjes)quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:05 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Het verhaal heeft potentie maar de uitwerking is zwak tot matig. Er had veel meer in gezeten maar desondanks dat wel een geinig filmpje om te zien. Duurt ook niet lang, dus een prima tussendoortje.
Ehmm geen ideequote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:04 schreef Luna3 het volgende:
[..]
weet ik niet, ik heb 'm niet gezien
Maar hoe was ie?
ps: er zijn wel meer thrillers die hier onder het horror-topic schijnen te vallen. Grensgevalletjes zeg ik je.
Nice. En geen grensgevalletjequote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:10 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ehmm geen ideeHij ligt hier klaar om gekeken te wordem maar ik had gisteren meer trek
in ronkende kettingzagen en schaars geklede gillende dames: Texas chainsaw massacre 3D
Ja DIE!!quote:
Je hebt ISDN internet via de telefoon?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb Insidious nu voor bijna 75 procent binnen met downloaden!
Ik ben nog steeds best bedroefd dat het niet gelukt is met Worst Case Scenario. Zoveel ja, mischien, nee toch niet, misschien wel, ok, dan maar niet ge-heen-en-weer in de loop van de jaren.quote:
Hehe nee hoor, ik ben al dagen met downloaden bezig. De snelheid varieert bij ons van pakweg 50 kb/s tot maximaal 480 kb/s. Heel onregelmatig dus helaas.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:32 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Je hebt ISDN internet via de telefoon?
En dan ook nog een torrentje zeker?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hehe nee hoor, ik ben al dagen met downloaden bezig. De snelheid varieert bij ons van pakweg 50 kb/s tot maximaal 480 kb/s. Heel onregelmatig dus helaas.
Het je de VS-versie gezien of de rest van de wereld versie? Er is niet veel anders, behalve het einde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:20 schreef Theoden het volgende:
Ik weet niet heel goed wat ik van The Descent moet denken. Een leuk tussendoortje, maar ook niet meer dan dat denk ik.
Komt dit ook nog in de bioscoop? Ik houd ook van dit soort thema's. Horror vermengt met geschiedenis:quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:20 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Frankenstein's Army (2013) - IMDb
Enkele jaren geleden maakte de Nederlander Richard Raaphorst 2 trailers voor het project Worst Case Scenario. Helaas ging de film (vooralsnog) nooit in productie, maar er was wel aardig wat hype rondom deze trailers:
Inmiddels is het Raaphorst gelukt een ander, maar toch vergelijkbaar project van de grond te krijgen met Frankenstein's Army. Helaas voor Raaphorst is zijn idee van Nazi zombies/monsters niet erg origineel meer en min of meer ingehaald door de tijd. Diverse films maakten al gebruik van dit idee, waarbij ik zelf de Zweedse film Død snø/Dead Snow (Død snø (2009) - IMDb) het meest geslaagd vond. Qua plot lijkt Frankenstein's Army in eerste instantie meer op Outpost en The Bunker, maar na een tijdje gaat het een compleet andere kant op en wordt het naar mijn bescheiden mening pas echt interessant.
De film speelt zich af aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Een groep Russische soldaten moet in Oost-Duitsland op zoek naar enkele vermiste kameraden, maar niet iedereen uit de groep blijkt dezelfde missie te hebben. Zo komen ze terecht in een oude bunker, waar Dr. Victor Frankenstein voor de Nazi's experimenten uitvoert en dan raakt de poep uiteraard de ventilator. Dit vrij simpele plot is een excuus om met een gigantisch arsenaal aan geniale monsters en gedrochten te komen. Vanaf het moment dat het losgaat is het gewoon een heerlijke achtbaanrit, voornamelijk met shaky cam geschoten. Ik ben eigenlijk al een tijdje uitgekeken op die shaky cam films, maar in dit geval werkt het erg goed en heb je eigenlijk het gevoel dat je in een bizarre videogame zit. Aanrader als je van dit soort film houdt
IMDB: 5.5
Voor mij toch wel een 7..ik ben gewoon een sucker voor dit soort films
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |