Van Heutz > Nederlands Indie > Jungle neem ik aan?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:02 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een leuke vraag aan jullie.
Waarom loopt het 12de InfBat LMB/AASLT in jungle tenue
Deels.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:02 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Van Heutz > Nederlands Indie > Jungle neem ik aan?
Oh want die mogen geen plezier hebben en moeten allemaal een S-max rijdenquote:Op maandag 1 juli 2013 16:15 schreef jitzzzze het volgende:
Mannen van middelbare leeftijd in een sportauto/coupe/cabrio
Reed paar dagen terug op de A12 richting den Haag een tijd achter een Mercedes SLS AMG. Mooi bakkie is dat zeg. Maar bestuurder was idd een dikke kale vijftiger.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:15 schreef jitzzzze het volgende:
Mannen van middelbare leeftijd in een sportauto/coupe/cabrio
Jawel, maar het ziet er zo sneu uitquote:Op maandag 1 juli 2013 16:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oh want die mogen geen plezier hebben en moeten allemaal een S-max rijden
Ze zullen het normale tenue wel niet in orde gehad hebben...quote:Op maandag 1 juli 2013 17:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Laten zien dat ze ook heul goed zijn en daarom niet wegbezuinigd moeten worden?
Ik word zo onderhand een beetje ziek van die marsquote:
Laat die ouwe gek nu maar, anders komt ie weer met het panzerlied.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik word zo onderhand een beetje ziek van die mars
quote:Op maandag 1 juli 2013 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zullen het normale tenue wel niet in orde gehad hebben...
Voor Ravequote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Laat die ouwe gek nu maar, anders komt ie weer met het panzerlied.
Bruut mooiquote:
Ja, dan hoef je niet naar buiten als er op je geschoten wordquote:Op maandag 1 juli 2013 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bruut mooi
Ook leuk te zien hoe dat onderscheeps geladen word dat kanon.
Het kan met het salvo te maken hebben. 80 schoten achter elkaar is wel serieus. Maar zoveel verschil lijkt er niet in te zitten.quote:
Ik heb er geen verstand van, maar het leek sneller te gaanquote:Op maandag 1 juli 2013 19:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dan hoef je niet naar buiten als er op je geschoten word
[..]
Het kan met het salvo te maken hebben. 80 schoten achter elkaar is wel serieus. Maar zoveel verschil lijkt er niet in te zitten.
gadverdammequote:Op maandag 1 juli 2013 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar het leek sneller te gaan
Nu haring happen
Zoals het een domme vent betaamt, pocht hij dusdanig met zijn zogenaamde overwinning, dat de vrouw erachter komt.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals het een man betaamd, de vrouw aan de afwas gezet
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zoals het een domme vent betaamt, pocht hij dusdanig met zijn zogenaamde overwinning, dat de vrouw erachter komt.
![]()
![]()
Nodig je buren uit, ik pas voor deze keerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Lekker kapsalonnetjeWil je het recept?
Ingrediënten voor 4 personenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nodig je buren uit, ik pas voor deze keer
Doe maar ff nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ingrediënten voor 4 personen
800 gram shoarmavlees
1kg patat
2 zakjes sla of een krop
2 tomaten
1/2 komkommer
4 tot 6 plakken jong belegen kaas
knoflooksaus
evt. sambal naar smaak
Hulpmiddelen
Frituurpan
koekenpan
snijplank
een grote ovenschaal (of 4 alluminiumschaaltjes.)
een oven met grillstand
Voorbereiding
Snij de komkommer en de tomaat in plakjes.
en snij eventueel de sla.
Voorverwarm de frituurpan.
Voorverwarm je oven op grillstand.
Vet de ovenschaal licht in.
Bereidingswijze
Bak het shoarmavlees in 5 a 10 minuten in een beetje olie mooi bruin.
Bak ondertussen de patat.
Leg dan eerst de patat in de ovenschaal ( of in vier alluminiumschaaltjes) en dan de shoarma.
Leg hierop de plakken kas tot het helemaal bedekt is.
En zet het onder de grill tot de kaas goed gesmolten is.
Haal het dan eruit en verdeel het over 4 diepe borden.
Leg daar wat sla.tomaat komkommer op.
En doe er naar smaak knoflooksaus en sambal op.
Eet smakelijk!!
Serveertips
Evt. lekker met stokbrood en kruidenboter
Idd, en jij bent dan een matroosquote:Op maandag 1 juli 2013 19:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dan kan je beter zure haring gaan happen
Gooi die sjampinjons naar over de schutting en dan eet ik meequote:Op maandag 1 juli 2013 19:50 schreef Thaboel het volgende:
Schnitzels, gebakken aardappeltjes en champignons!
Want iedereen die op/bij een boot werkt moet maar vis lustenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, en jij bent dan een matroos
Geen haring lusten
Ik denk dat er weinig zijn die een vette bek niet kunnen waarderen, gij vlootbaalquote:Op maandag 1 juli 2013 19:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want iedereen die op/bij een boot werkt moet maar vis lusten
Een vette bek wel, maar niet zo'n gore vis in je kanaal duwen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig zijn die een vette bek niet kunnen waarderen, gij vlootbaal
Jij mij een kapsalon aansmeren, ik jou een dikke vette haring aansmeren, net juinquote:Op maandag 1 juli 2013 19:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een vette bek wel, maar niet zo'n gore vis in je kanaal duwen.
whehe, ik had dit ook nooit toe moeten gevenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij mij een kapsalon aansmeren, ik jou een dikke vette haring aansmeren, net juin
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
whehe, ik had dit ook nooit toe moeten geven
Dan niet. Nee, zonder gekheid. Er word zoveel mogelijk rekening mee gehouden, maar ja, zo lang het geen cruise schip is houd het ergens op.quote:
hmmm, wist ik niet. Ik bedoelde dus niet vegetarisch, maar veganistisch.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan niet. Nee, zonder gekheid. Er word zoveel mogelijk rekening mee gehouden, maar ja, zo lang het geen cruise schip is houd het ergens op.
Ja, dat las ikquote:Op maandag 1 juli 2013 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmm, wist ik niet. Ik bedoelde dus niet vegetarisch, maar veganistisch.
Nee nee nee, kapsalon moet van een stok komen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ingrediënten voor 4 personen
800 gram shoarmavlees
1kg patat
2 zakjes sla of een krop
2 tomaten
1/2 komkommer
4 tot 6 plakken jong belegen kaas
knoflooksaus
evt. sambal naar smaak
Hulpmiddelen
Frituurpan
koekenpan
snijplank
een grote ovenschaal (of 4 alluminiumschaaltjes.)
een oven met grillstand
Voorbereiding
Snij de komkommer en de tomaat in plakjes.
en snij eventueel de sla.
Voorverwarm de frituurpan.
Voorverwarm je oven op grillstand.
Vet de ovenschaal licht in.
Bereidingswijze
Bak het shoarmavlees in 5 a 10 minuten in een beetje olie mooi bruin.
Bak ondertussen de patat.
Leg dan eerst de patat in de ovenschaal ( of in vier alluminiumschaaltjes) en dan de shoarma.
Leg hierop de plakken kas tot het helemaal bedekt is.
En zet het onder de grill tot de kaas goed gesmolten is.
Haal het dan eruit en verdeel het over 4 diepe borden.
Leg daar wat sla.tomaat komkommer op.
En doe er naar smaak knoflooksaus en sambal op.
Eet smakelijk!!
Serveertips
Evt. lekker met stokbrood en kruidenboter
hmmm, netjes. Wist ik nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat las ikHetzelfde als Halal of Koosjer; er wordt zoveel mogelijk rekening mee gehouden.
Die heb ik niet thuisquote:Op maandag 1 juli 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee nee nee, kapsalon moet van een stok komen.
Maar de KL kookt ook niet, die hebben een inloopmagnetron in een 20 voets containerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmm, netjes. Wist ik niet
Volgens mij bij de landmacht is het of dit, of dat.
Wie zaait zal oogstenquote:
Mijn zwake plekquote:Op maandag 1 juli 2013 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wie zaait zal oogsten![]()
Jouw zwake plek gevonden nu
Uiteraard, als je het zelf doet wordt het nooit zo lekkerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Derhalve overlaten aan de professional.
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:24 schreef jitzzzze het volgende:
Catnip op de krabpaal en de kadden worden wild
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:24 schreef jitzzzze het volgende:
Catnip op de krabpaal en de kadden worden wild
Ik hep ff genoeg aan 3 dagen BKquote:Op maandag 1 juli 2013 20:26 schreef hoogvlieger het volgende:
Zal de komende week toch alleen maar aan het festival voer zitten dus dan kunnen vandaag en morgen er ook nog wel bij. Pizzatje dus.
BK? Broodje Kroket of Broodje Karing?quote:
Burger Kingquote:Op maandag 1 juli 2013 20:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
BK? Broodje Kroket of Broodje Karing?
Hier ook, het word steeds gekkerquote:Op maandag 1 juli 2013 20:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Wild? Bij mij worden ze dan gewoon totaal geflipte idioot doende kadden
stakkerquote:
No shitquote:Op maandag 1 juli 2013 20:31 schreef jitzzzze het volgende:
Je kan blijkbaar ook bijten in de krabpaal
Als uit uitgegekt zijn lopen ze bij mij dan altijd rond alsof ze stoned zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 20:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hier ook, het word steeds gekkerEcht grappig om naar te kijken
Hoe maak je tosti's in het veld?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:32 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik heb het afgelopen week in Duitsland trouwens gechefd om met alleen WOL-pakket inhoud een brownie cake te bakken![]()
paar pakjes kekjes verkruimelen, heel veel cacaopoeder erbij mieteren, reep pure chocola verkruimelen en doorheen doen. Bij nieuwe pakket zit chocopasta, kan er ook door heen. Dan bekertje heet water erbij om er een dikke natte smurrie van te maken. Dan met alu folie een bakje in de doos van je wolpakket of een leeg rantsoenblik maken, en daar de smurrie ingieten. Alu folie dichtvouwen en het geheel een uur in een pan oid boven je gasbrander zetten. Heerlijk
Ja, zo'n heel suf rondje door de kamer om dan weer opnieuw bij de catnip uit te komen en weer wild te gaan doenquote:Op maandag 1 juli 2013 20:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als uit uitgegekt zijn lopen ze bij mij dan altijd rond alsof ze stoned zijn
Wij niet, zo een grote klim dinges volstaat, dagelijks gebruiken ze het, jagen elkaar na, de een is een is een ME109, de ander een Spitfirequote:
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wij niet, zo een grote klim dinges volstaat, dagelijks gebruiken ze het, jagen elkaar na, de een is een is een ME109, de ander een Spitfire
Serieus waarquote:
Ah op die fiets. Kan je idd prima je bammetjes op bakken.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kerosine kachel wel eens gebruikt?
Je hebt daar in de tent dan zo een kachel die op kerosine werkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:38 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Kan je idd prima je bammetjes op bakken.
Jij hebt jou kadden niet naar een scheepsklasse vernoemdquote:
Zeker welquote:Op maandag 1 juli 2013 20:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Jij hebt jou kadden niet naar een scheepsklasse vernoem t:?
Dit dus. Boterham met kaas en dan tussen het rooster drukken, lekkere kerosine tosti's van de McBoogtentquote:Op maandag 1 juli 2013 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je hebt daar in de tent dan zo een kachel die op kerosine werkt.
Heb he aan de kachel zo een klepje, kun je mooi een tosti tussen bakken
Iddquote:Op maandag 1 juli 2013 20:41 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Dit dus. Boterham met kaas en dan tussen het rooster drukken, lekkere kerosine tosti's van de McBoogtent
Pas maar op, anders komt BB er zo uitquote:Op maandag 1 juli 2013 20:45 schreef jitzzzze het volgende:
Met dat scheithok? Dat is niet geschikt voor hier
Maar even serieus, waar is die vent?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pas maar op, anders komt BB er zo uit
Het drievatensysteem en een douche c.q. latrine,quote:Op maandag 1 juli 2013 20:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat zien we hier?
En wat zijn jullie ervaringen ermee![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het drievatensysteem en een latrine,
Was altijd leuk om dat hoedje van de schoorsteen te laten knallen.
Idd, maakten we een sport vanquote:Op maandag 1 juli 2013 20:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het drievatensysteem en een latrine,
Was altijd leuk om dat hoedje van de schoorsteen te laten knallen.
Las het al jaquote:Op maandag 1 juli 2013 20:59 schreef MaryMouse het volgende:
Volgende tegenvaller voor het kabinet. http://www.nu.nl/economie(...)54-miljard-euro.html
En dan vinden ze het vreemd dat mensen die nog wel een baan hebben de hand op de knip houden.quote:
Ik heb nog wel een viool voor je liggen, mag je zo hebbenquote:Op maandag 1 juli 2013 21:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Mocht ik geen uitkering krijgen, dan ga ik met een marktplaats viool in de tunnel vals spelen met een bordje om mijn nek waarop geschreven staat "ik ben een oorlogsveteraan, help me"
Ik hoor het Balkenende nog zeggen: "na het zuur komt het zoet"quote:Op maandag 1 juli 2013 21:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En dan vinden ze het vreemd dat mensen die nog wel een baan hebben de hand op de knip houden.
Niet enkel in de VS, ik heb het 18 jaar terug ook in Engeland gezien, een veteraan die saxofoon zat te spelen en zo geld wilde verdienen. Was een Britse para die gevochten had op de Falklands.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een viool voor je liggen, mag je zo hebben
Moet je niet vergeten je grote DiG op te spelden.![]()
Triest genoeg dat in de VS echt gezien
Ja, die herinner ik ook nog.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik hoor het Balkenende nog zeggen: "ma het zuur komt het zoet"
Mark Rutte, als persoon een prima kerel, maar zijn beleid is kut.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, die herinner ik ook nog.
Maar Rutte voelt zich niet geroepen aan uitspraken gedaan door vorige kabinetten te houden ;')
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet enkel in de VS, ik heb het 18 jaar terug ook in Engeland gezien, een veteraan die saxofoon zat te spelen en zo geld wilde verdienen. Was een Britse para die gevochten had op de Falklands.
Helaas wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Had ik in/van Groot-Brittannië niet verwacht. En zeer zeker niet met Falkland-veteranen.
Weet ik, collega van mij is oud studiemaatje van Mark Rutte.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mark Rutte, als persoon een prima kerel, maar zijn beleid is kut.
Maar ook toch pas eigenlijk de laatste pak hem beet 12 jaar?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas wel.
Wat dat betreft loopt Nederland echt voorop mbt veteranenzorg.
Tja, koffiedik kijken wat ze gaan doen.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weet ik, collega van mij is oud studiemaatje van Mark Rutte.
Ik vind het jammer dat ze niet kijken naar de effecten van belastingverhogingen die indertijd van de crisis in de jaren '80 doorgevoerd waren.
Eigenlijk verwacht ik ieder moment te horen te krijgen dat we ArbeidsTijdVerkorting gaan krijgen om het hoge aantal werklozen aan een baan te helpen.
Klopt, na de missies in Bosnië is de betere zorg pas in gang gezet. Die zorg die ik niet heb gehad, maar nu wel aanspraak op kan maken.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar ook toch pas eigenlijk de laatste pak hem beet 12 jaar?
Het is gewoon denk ik overal genegeerd, de nazorg aan militairen. Heb begrepen dat er sinds rond 2000 ook in de VS veel veranderd is doordat veel veteranen uit de eerste Golfoorlog met dezelfde problemen kampten als de Vietnamveteranen, en bij ons dus de Libanon- en Bosnië-veteranen.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, na de missies in Bosnië is de betere zorg pas in gang gezet. Die zorg die ik niet heb gehad, maar nu wel aanspraak op kan maken.
Tuurlijk, niks is perfect, alles kan beter. maar het is beter dan bv in de VS, de UK, Belgie etc etc
Ze hebben wel geleerd van de fouten die ze gemaakt hebben.
Tja, net zoals de Indië veteranen: "de heren worden bedankt"quote:Op maandag 1 juli 2013 21:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Het is gewoon denk ik overal genegeerd, de nazorg aan militairen. Heb begrepen dat er sinds rond 2000 ook in de VS veel veranderd is doordat veel veteranen uit de eerste Golfoorlog met dezelfde problemen kampten als de Vietnamveteranen, en bij ons dus de Libanon- en Bosnië-veteranen.
En dat is een goede zaak
Klopt, maar juist daarom wrang voor alle militairen die op uitzendingen zijn geweest sinds Ned. Indië en zo'n 50 jaar hebben moeten wachten tot er adequate zorg wordt gegeven.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, net zoals de Indië veteranen: "de heren worden bedankt"
Juist die generatie heeft naast de oorlog die zij voerden gevochten voor een beter veteranenbeleid in Nederland.
Kijk, de jongeren hebben nog een leven voor zich, houden zich er vaak niet mee bezig, maar die Indië veteranen hebben het pad gemaakt waarop we nu zitten. Ben ik ze ook zeer dankbaar voor.
Gelezen ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt, maar juist daarom wrang voor alle militairen die op uitzendingen zijn geweest sinds Ned. Indië en zo'n 50 jaar hebben moeten wachten tot er adequate zorg wordt gegeven.
Je hebt dat stuk van mijn neef toch wel eens gelezen die zich in Bosnië al afvroeg waarom ze niets gehoord hadden over de zorg voor militairen tijdens de missie.
No problemquote:Op maandag 1 juli 2013 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gelezen ja.
Ik begin nu scheef te zien ivm dubbele dosis seroxat. Kan me niet meer goed concentreren nu
Sorry.
Heb hem net een tomatensoepje laten eten en hij ligt nu in bed. Ik volg hem zodadelijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
No problem
Gewoon lekker iets anders gaan doen
quote:Op maandag 1 juli 2013 22:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heb hem net een tomatensoepje laten eten en hij ligt nu in bed. Ik volg hem zodadelijk.
Dan ga ik achter jou staanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:45 schreef jitzzzze het volgende:
NOG STEEDS NIET KLAAR? HOE MOET DAT DAN ALS ER OP JE GESCHOTEN WORD?
ahhhhquote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:52 schreef jitzzzze het volgende:
Quarter pounder. En in de USA is het dan natuurlijk een dubbele QP met bacon
Dit jonguhquote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De baconator van de Wendy'sEn als je niet zoveel honger had nam je een Son of a Baconator
Inmiddels voldoende koffie naar binnen?quote:
Mogguh.... snif, snif, snif, maar morgen gaat het weer regenen.quote:
Reeds jaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Inmiddels voldoende koffie naar binnen?
Mogguh Erasmoquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:45 schreef Erasmo het volgende:
MogguhGratis koffie voor iedereen!
[..]
Lokale honing eten helpt
Dank jequote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:45 schreef Erasmo het volgende:
MogguhGratis koffie voor iedereen!
[..]
Lokale honing eten helpt
Vrije dag vandaag?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:48 schreef Erasmo het volgende:
Spek en eieren liggen in de panStraks dat eruit en de bonen erin, scheelt weer een pan
Ahhh, heerlijkquote:
Hmmmm, krijg er trek vanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:48 schreef Erasmo het volgende:
Spek en eieren liggen in de panStraks dat eruit en de bonen erin, scheelt weer een pan
Da's toch Zeeuws spek?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh, heerlijk
Wij hebben nog "dutch bacon" in de vriezer liggen, gekocht in Engeland
Op de verpakking staat "dutch bacon". Dikke plakken spek voor bij een Full Monty. Gek genoeg noemen ze het daar dus Dutch Bacon.quote:
Nog beterquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:55 schreef Erasmo het volgende:
Ik haal het bij een lokale varkensboer, aan 1 stuk. Kun je zelf bepalen hoe dik het is
Yep, heb je me laten zien. Vanmiddag ff knutselen met een stukje carbietquote:
Blaas je snor er niet afquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep, heb je me laten zien. Vanmiddag ff knutselen met een stukje carbiet
Hahahaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Blaas je snor er niet af
Straks boodschappen doen bij de oosterburen
Vlees haal ik altijd bij de boeren in de buurt. Moet even de auto aftanken en bier etc. halen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha
Die de oosterburen de groeten. Goedkoop vlees halen?
Hebben die boeren een winkel erbij onzo?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vlees haal ik altijd bij de boeren in de buurt. Moet even de auto aftanken en bier etc. halen.
Winkel is een groot woordquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hebben die boeren een winkel erbij onzo?
vast wel. Zitten bij de Betuwe he.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Winkel is een groot woord
Maar ook bij jou in de buurt zul je ongetwijfeld zoiets kunnen vinden.
Zat dus. Ben de precieze locatie vergeten maar als je het even per dm stuurt dank zoek ik wel wat op.quote:
Gorinchemquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zat dus. Ben de precieze locatie vergeten maar als je het even per dm stuurt dank zoek ik wel wat op.
Nu ja mano, weer is tantoe spang bro!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
Je bent een sjembek wat zeurt en je weet niet watskeburt
Ik mag geen auto meer rijdenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:35 schreef Erasmo het volgende:
Even snel gegoogled en er zit zat in de buurt. Belangrijkste is natuurlijk om op de bordjes te letten als je over de lokale wegen rijdt.
De fiets?? Dikke lul drie bier. Btw, die hep een lekke bandquote:
Band plakkenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De fiets?? Dikke lul drie bier. Btw, die hep een lekke band
Heb die fiets al 2 jaar niet meer gebruiktquote:
Misschien is het ook verstandiger om op dit moment niet te fietsen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb die fiets al 2 jaar niet meer gebruikt
Geen excuus. Zet die verkoolde longblaasjes van je maar eens stevig aan het werkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb die fiets al 2 jaar niet meer gebruikt
Idd, 40mg seroxat, loop als een zombiequote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Misschien is het ook verstandiger om op dit moment niet te fietsen.
Eerst maar van de drank af, passo por passoquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geen excuus. Zet die verkoolde longblaasjes van je maar eens stevig aan het werk
Dat bedoelde ik ookquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, 40mg seroxat, loop als een zombie
Doe maar duurquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:24 schreef hoogvlieger het volgende:
Wat een soepel ding is die Nokia Lumia zeg. Echt heel blij mee. Toch onverwacht nog een hele verbetering tov mn android HTC.
Zo maar ff lunch maken: Stokbrood met truffelmayo, rucola, rosbief en zongedroogde tomaatjes
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:52 schreef m.k het volgende:
Ff wat utp kabeltjes trekken voor de sport1 open
wat?quote:
Mijn naam is haas ik weet van nietsquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:22 schreef m.k het volgende:
Willen jullie het anders nog een keer vertellen?
Na de vlindertuin de grootste blamage van afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef demspec het volgende:
http://m.youtube.com/#/wa(...)ch%3Fv%3D3iqih0B5SbQ
Wat is dit nou weer
Het blijft gewoon het hoereren van de KL...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:59 schreef Rave_NL het volgende:
Captain Jack op de landmachtdagen vind ik nog minder professioneel dan de vlindertuin.
Die was ik alweer vergeten... Bedankt voor voor het weer ter sprake brengen...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:59 schreef Rave_NL het volgende:
Captain Jack op de landmachtdagen vind ik nog minder professioneel dan de vlindertuin.
Maar 33 duimpjes omlaagquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef demspec het volgende:
http://m.youtube.com/#/wa(...)ch%3Fv%3D3iqih0B5SbQ
Wat is dit nou weer
Krijg de valk nu op m'n schouder..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:19 schreef hoogvlieger het volgende:
Langleve defensielogica: RMC's opheffen > Geografische herindeling Brigade verwantwoordelijkheidsgebied > Regio's nogmaals herindelen op basis van provincies. En dat binnen 3 jaar
En ik zeker die MKZ koe van jou? Ruilen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Krijg de valk nu op m'n schouder..
Het is vroeg. Doe eens in jip en jannekequote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:19 schreef hoogvlieger het volgende:
Langleve defensielogica: RMC's opheffen > Geografische herindeling Brigade verwantwoordelijkheidsgebied > Regio's nogmaals herindelen op basis van provincies. En dat binnen 3 jaar
Ja, doe maar. Krijg jij echt de bizon?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
En ik zeker die MKZ koe van jou? Ruilen?
Tot zo'n twee jaar terug had je nog de Regionaal Militair Commando's Noord/Oost/Zuid/West. Indeling van eenheden ook gebaseerd op deze verdeling. Werd toen opgeheven, waarna FR/GR/DR/OV/GEL onder 43mechbrig, NH/ZH/UT onder 11lumbl en ZE/NB/LI onder 13mechbrig werden ingedeeld. Gaat nu wederom in geschoven worden mbt het gebied van 43brig en 11brig waardoor bepaalde eenheden weer gaan schuiven van brigade.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:21 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Het is vroeg. Doe eens in jip en janneke
En waardoor ik dus straks de torenvalk van 11 AASLT op m'n schouder draag en niet meer de bizon van 43 MECHBRIGquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:21 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Het is vroeg. Doe eens in jip en janneke
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En waardoor ik dus straks de torenvalk van 11 AASLT op m'n schouder draag en niet meer de bizon van 43 MECHBRIG
Als het echt waar is komen wij in N-Holland en Utrecht onder 43mech, Gelderland onder 11 lumbl, en Z-Holland onder 13mech. Dan zullen de A en D cien van 20e naw naar 30e gaan waardoor zij een bataljon met 7 cien krijgen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, doe maar. Krijg jij echt de bizon?
Lekker geregeld allemaal weer, maarja ik zit wel op een lumbl kazerne. Dus in principe voor ons niet zo'n rare verandering.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:34 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als het echt waar is komen wij in N-Holland en Utrecht onder 43mech, Gelderland onder 11 lumbl, en Z-Holland onder 13mech. Dan zullen de A en D cien van 20e naw naar 30e gaan waardoor zij een bataljon met 7 cien krijgen.
Ze moeten die Delta cie van jullie gewoon onder 20e indelen. Ben je ook weer van dat gezeik af.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lekker geregeld allemaal weer, maarja ik zit wel op een lumbl kazerne. Dus in principe voor ons niet zo'n rare verandering.
Dat zou inderdaad ook kunnen. Volgens mij hebben jullie ook nog eens een veel strakker/beter georganiseerde batstaf..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:38 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ze moeten die Delta cie van jullie gewoon onder 20e indelen. Ben je ook weer van dat gezeik af.
Is wel te hopen ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen. Volgens mij hebben jullie ook nog eens een veel strakker/beter georganiseerde batstaf..
Vermoed dat dat niet bij de Natres is besloten maar bij een of ander staftijgerclubje in een ivoren toren in den Haag.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe why? Juist niet toch, als jij straks onder 10 bat. komt?
Maar het is dan voor jou toch juist niet voordelig dat het 20e beter georganiseerd is als je straks toch bij het 10e komt te zittenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:44 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Vermoed dat dat niet bij de Natres is besloten maar bij een of ander staftijgerclubje in een ivoren toren in den Haag.
Wat zou het me straks nog een kut boeien als ik dan toch bij 10 zit?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar het is dan voor jou toch juist niet voordelig dat het 20e beter georganiseerd is als je straks toch bij het 10e komt te zitten.
True dat. Vraag me af in hoeverre de leuke oefeningen etc. verschillen tussen het 10e en 20e.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wat zou het me straks nog een kut boeien als ik dan toch bij 10 zit?
Hoezo leuk? Oefening moet leerzaam, niet leuk zijn. Het leuk hebben doe je maar met een biertje aan de bar of met een wijf in bed.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
True dat. Vraag me af in hoeverre de leuke oefeningen etc. verschillen tussen het 10e en 20e.
Leuk en leerzaam is hetzelfde in mijn boekje.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Hoezo leuk? Oefening moet leerzaam, niet leuk zijn. Het leuk hebben doe je maar met een biertje aan de bar of met een wijf in bed.
Heb jij eigenlijk het optreden tijdens het concert van 300 jaar Vrede in Utrecht al gezien?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die was ik alweer vergeten... Bedankt voor voor het weer ter sprake brengen...
Richtlijn?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef jitzzzze het volgende:
De Nederlandse vertaling van Guideline? Een richtsnoer[ afbeelding ]
Neen, en dat wil ik graag zo houden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk het optreden tijdens het concert van 300 jaar Vrede in Utrecht al gezien?
Ik voorspel, na komende zaterdag, een stortvloed van wasbeerfoto'squote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:55 schreef Puala het volgende:
Wellicht zijn er hier ook liefhebbers voor een Fotowedstrijd? De wedstrijd in FOT is terug van weggeweest![]()
FOT / De FOK!fotowedstrijd is terug!!
Mayday => Meidag...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef jitzzzze het volgende:
Jup, lmb die dat mokkel tilde en via een tokkellijn naar beneden kwam.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neen, en dat wil ik graag zo houden.
Was er ook niet iets met mis Saigon?
Ik hoorde dat ER altijd mailtjes met ideeën stuurt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:27 schreef Cobra4 het volgende:
Welke rang zal de persoon hebben die zulke dingen verzint?
Een verse TLT van de KMA?
Waarschijnlijk is het nog een oude baas met aardig wat sterren ook..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:27 schreef Cobra4 het volgende:
Een verse TLT Communicatie/PR van de KMA?
Leidraad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef jitzzzze het volgende:
Real life voorbeeld; niets aan verzonnen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Leidraad.
Maar waar komt jouw vertaling vandaan?
Verdomd, meer dan 537.000 hits tov 1.230.000 voor leidraad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Real life voorbeeld; niets aan verzonnen.
I hate to say it; but I told you soquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Verdomd, meer dan 537.000 hits tov 1.230.000 voor leidraad.
Precies, ik denk ook eerder zo'n oude baas die een compleet verknipt beeld van wat ''hip'' is heeftquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:59 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het nog een oude baas met aardig wat sterren ook..
'Alle jongeren houden toch van dat ge-yoyoyo? Hoe heet dat ook alweer? Oja hiphop! Als we nou een nummertje laten maken door de nieuwe Ali B komt vast iedereen solliciteren!'
Al moet ik zeggen dat er met de clip niks mis is.
Wij gaan zaterdagavond samen een biertje doenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:27 schreef Cobra4 het volgende:
Een verse TLT Communicatie/PR van de KMA?
Mijn pa die jarenlang op zee voer, wist ook niet waar het vandaan kwam. Ik kwam erachter toen ik tijdens een les Frans zelf het verband maakte...quote:
Nu pas. Had gelezen dat met uitzondering van Amsterdam-West alle pakketjes afgelopen zaterdag bezorgt zouden worden. West pas maandag.quote:
Tsja, de PTT is veranderd in een onbetrouwbare tokoquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nu pas. Had gelezen dat met uitzondering van Amsterdam-West alle pakketjes afgelopen zaterdag bezorgt zouden worden. West pas maandag.
Vertel mij wat. Eerder dit jaar ruim 5 weken bezig geweest om een AANGETEKEND verzonden pakket teruggevonden te krijgenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tsja, de PTT is veranderd in een onbetrouwbare toko
Dat is toch niet normaal.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Eerder dit jaar ruim 5 weken bezig geweest om een AANGETEKEND verzonden pakket teruggevonden te krijgen
Vind ik ook van niet. Kreeg het pakket na 5 weken bijna dagelijks bellen eindelijk zwaar beschadigd terug, reden van 'vermissing' adres zou niet bestaan. De onbeschadigde inhoud van het pakket in een nieuw pakket gestopt, en mijn broer reed probleemloos met zijn TomTom naar het niet bestaande adresquote:
Nee natuurlijk niet, je zou ook niet gewoon je werk goed doen, stel je voorquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vind ik ook van niet. Kreeg het pakket na 5 weken bijna dagelijks bellen eindelijk zwaar beschadigd terug, reden van 'vermissing' adres zou niet bestaan. De onbeschadigde inhoud van het pakket in een nieuw pakket gestopt, en mijn broer reed probleemloos met zijn TomTom naar het niet bestaande adres
Schadevergoeding, of zelfs maar kosten aantekening terug
Ach, ze zijn voor de pakketten nu gewoon een klant kwijt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, je zou ook niet gewoon je werk goed doen, stel je voor
Ze blijven de grootste, echt eraan ontkomen is er helaas niet bij.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, ze zijn voor de pakketten nu gewoon een klant kwijt.
Klopt, helaas. Maar als ik nu nog wel wat via hun moet verzenden al is het maar een brief op zijn minst met track-and-trace. Kwam er zelf achter dat er iets mis moest zijn omdat ik 4 pakketten dezelfde dag verzonden had, en in de gaten hield wanneer ze afgeleverd zouden worden. Dit pakket was 'plots' uit het systeem volledig verdwenen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ze blijven de grootste, echt eraan ontkomen is er helaas niet bij.
Wat je niet ziet bestaat nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt, helaas. Maar als ik nu nog wel wat via hun moet verzenden al is het maar een brief op zijn minst met track-and-trace. Kwam er zelf achter dat er iets mis moest zijn omdat ik 4 pakketten dezelfde dag verzonden had, en in de gaten hield wanneer ze afgeleverd zouden worden. Dit pakket was 'plots' uit het systeem volledig verdwenen.
quote:
Post-NL pakketservice? Tot een paar jaar terug nooit problemen mee gehad. De laatste jaren is er gemid. met 1 van de 10 pakketten die ik verstuurde iets misgegaan. Ben juist alles aangetekend begonnen te verzenden omdat het zo vaak mis ging.quote:
Yupquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]lucht zie ik ook niet, dus het bestaat niet?
vervang de witte onderbroek door een Borat-mankini en even de tondeuse over zijn hoofd, standje 2 en het is een spitting image!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:02 schreef Aapsoldaat het volgende:
ER weet zich wel bezig te houden![]()
[ afbeelding ]
Goed plan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wij gaan zaterdagavond samen een biertje doen
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:02 schreef Aapsoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:02 schreef Aapsoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe was voor jou Veteranendag?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:08 schreef Wasmachinu het volgende:
Majoor Kramer, baas! Geweldige humor en een brok aan ervaring.
Edit: bleken achteraf pubers van jaar of 16 te zijn, maar ik schrok me de tering, ik was aandachtig mijn mail aan het lezen, en in 1 keer kwamen ze links en rechts van me zitten, nu stond mijn laptop met een waarde van 4000 euro naast me, dus werd enigzins pissed, als ex millitair zag ik gelijk aan hun schoenen dat het bananen waren dusquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:15 schreef raptorix het volgende:
Zit ik lekker te chillen op mijn bankje, komen deze lui rechts en links van me zitten, ik had ze bijna een elleboog gegeven, kennelijk vonden ze zichzelf nogal grappig maar normaal ram ik liever eerst:
[ afbeelding ]
Deze dacht ik ook, na 3 seconden had ik wel gezien dat het mafkezen waren, heb ze nog de tip gegeven dat je ghilli (hoe spel je dat eigenlijk?) toch echt op je omgeving moest aanpassen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |