abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juni 2013 @ 12:31:10 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128416635

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep
F means you're fucked
pi_128417255
Rondje van 6,5 km gepland, slechts 5,2 gelopen. Enkel begon pijn te doen en ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Hij begon te zeuren bij 4, het werd erger tot 4,5 en toen bleef het vrij constant, werd in ieder geval zeker niet minder. Ik vind het best lastig om in dat soort gevallen naar m'n lichaam te luisteren. Wanneer kan je nu het beste stoppen, wanneer doorlopen? Dit keer dus maar gestopt, weet niet of dat nu het beste was of niet. En ik moet even bedenken hoe ik m'n enkel wat sterker krijg, vind dit een beetje irritant worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 juni 2013 @ 13:01:31 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128417271

:D file naar de start

[ Bericht 3% gewijzigd door Swetsenegger op 30-06-2013 17:08:36 ]
  zondag 30 juni 2013 @ 13:02:42 #4
92409 Twinky
Little star.
pi_128417299
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:27 schreef Frsh het volgende:
Hulde aan oma Twinky!

Maarre, Pilates zie ik mezelf nog niet zo snel doen. Stilliggen en 1 voor 1 je spieren aanspannen. Doe mij maar iets met bewegen en je spieren aanspannen. Maat goed, das mijn voorkeur.
Nou, het is dus geen yoga (want dat vind ik stom). Bij pilates moet je gewoon planken, en dan ondertussen omstebeurt je ellebogen optillen :P of op je zij liggen met bovenste arm op een bal, dan je bovenste been rondjes laten maken in de lucht (en daarna nog tien andere dingen) en dan die hand op de bal zo stil mogelijk houden.
Kijk maar eens hier bijv: Het is allemaal wat zweverig, maar gewoon loeizwaar :P
  zondag 30 juni 2013 @ 13:08:30 #5
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128417427
Clinic was grappig, nieuwe dingen geleerd en eens kijken hoe ik dat in m'n trainingen kan gaan stoppen. Wat ik altijd erg fijn vind is dat men je looppatroon opneemt zodat je goed kan zien wat je goed en fout doet. En!! We krijgen de filmpjes nog per mail fzo. Dus ik kan in de lengte van dagen m'n looppatroon analyseren.

En weer een t-shirt erbij.

[ Bericht 5% gewijzigd door slacker_nl op 30-06-2013 13:17:55 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128417709
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:01 schreef Gogo83 het volgende:
Rondje van 6,5 km gepland, slechts 5,2 gelopen. Enkel begon pijn te doen en ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Hij begon te zeuren bij 4, het werd erger tot 4,5 en toen bleef het vrij constant, werd in ieder geval zeker niet minder. Ik vind het best lastig om in dat soort gevallen naar m'n lichaam te luisteren. Wanneer kan je nu het beste stoppen, wanneer doorlopen? Dit keer dus maar gestopt, weet niet of dat nu het beste was of niet. En ik moet even bedenken hoe ik m'n enkel wat sterker krijg, vind dit een beetje irritant worden.
Ik vind het ook lastig om naar mijn lichaam te luisteren. :Y Maar volgens mij heb je er goed aan gedaan om te stoppen, je wil het niet erger maken. Hoop dat het snel beter gaat!
pi_128417943
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:08 schreef slacker_nl het volgende:
Clinic was grappig, nieuwe dingen geleerd en eens kijken hoe ik dat in m'n trainingen kan gaan stoppen. Wat ik altijd erg fijn vind is dat men je looppatroon opneemt zodat je goed kan zien wat je goed en fout doet. En!! We krijgen de filmpjes nog per mail fzo. Dus ik kan in de lengte van dagen m'n looppatroon analyseren.

En weer een t-shirt erbij.
Weer een shirt! Waren er veel mensen?

Klaas heeft besloten dat ik hem de hele dag aaitjes mag geven, komt goed uit.
pi_128417993
Ik vind het ook altijd moeilijk in te schatten wanneer ik eigenlijk zou moeten stoppen of doorgaan. Ook wanneer ik weer kan beginnen na een blessure. Ik heb nu last van mijn scheenbeen en ik vraag mij af of de blessure over is, de spieren een beetje "vast" zitten en ik een beetje los moet gaan lopen of dat ik het nog even de tijd moet geven.
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 13:29:47 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_128418027
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

:D file naar de start
Foto wil niet verschijnen, maar de link doet t wel. Tof! *O* En lekker weer!

https://www.dropbox.com/s(...)3%2012%2047%2043.jpg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 30 juni 2013 @ 13:34:27 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_128418158
Zo, eens even een trimloopje van A tot Z meegemaakt qua organisatie. Zelf heb ik briefjes uitgedeeld bij de finish (kleinschalige loop ;) ).Mijn nichtje van 6 liep mee met de kinderloop en kwam in traaaaanen binnen als laatste O+ Ze kon erna wel weer lachen, want mocht de lootjes trekken (om vervolgens ook de prijzen binnen te halen).

Mr Q, zwager en zus en flink wat bekenden hebben mooie tijden gelopen. Mijn zus 27 half, damn die gaat snel tegenwoordig :o

Eenmaal klaar met mijn klusje besefte ik me dat mijn hele stijve rug weg is! Wat een 10k tempoloop vrijdag en een nachtje dansen (bruiloft op strand, die bij HAAG ;) met supergoede DJ en veel rosé :s) ) Zo zie je maar, rust roest (qua rug dan).

En nu ga ik ff bijlezen hier! Benen omhoog, Tour de France aan en lekker uitkateren.... :O
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 13:37:40 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_128418227
Nawww nichtje O+ zou ze wel nog een keertje op herkansing willen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 30 juni 2013 @ 13:39:37 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_128418278
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Nawww nichtje O+ zou ze wel nog een keertje op herkansing willen?
Denk het wel :Y Is ze altijd snel weer vergeten!
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 13:44:01 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_128418392
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:39 schreef Quoi het volgende:

[..]

Denk het wel :Y Is ze altijd snel weer vergeten!
Gelukkig maar. Ik vind die kidsruns altijd zo leuk om te zien O+
  zondag 30 juni 2013 @ 13:45:10 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_128418420
Hats we zitten/liggen er denk ik hetzelfde bij, alleen bij mij ligt er een grote zwarte dame op schoot :D

dit klinkt dubieuzer dan het is
pi_128418548
Badwater over ruim twee weken en in Death Valley is het 54 graden ... Dat is nog geen 3 graden onder de hoogste temperatuur ooit gemeten.
  zondag 30 juni 2013 @ 13:52:27 #16
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128418613
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:27 schreef hatsaflats het volgende:
Weer een shirt! Waren er veel mensen?

Klaas heeft besloten dat ik hem de hele dag aaitjes mag geven, komt goed uit.
Er waren een redelijk aantal mensen aanwezig, denk 10-15. Misschien wel meer. En een best fijne trainer.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128418796
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:45 schreef Quoi het volgende:
Hats we zitten/liggen er denk ik hetzelfde bij, alleen bij mij ligt er een grote zwarte dame op schoot :D

dit klinkt dubieuzer dan het is
Ik heb alleen grote zwarte mannen , maar zwart en harig komt sowieso overeen :)

Maar hij wilde buitenspelen :{
  zondag 30 juni 2013 @ 14:00:44 #18
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128418842
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:59 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb alleen grote zwarte mannen , maar zwart en harig komt sowieso overeen :)

Maar hij wilde buitenspelen :{
Logisch, prachtweer vandaag. Ik ga ook zo iets buiten doen, geen idee wat, maar iets..
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 14:03:17 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_128418909
Ik zit met een schuin oog naar de Tour te kijken. Corsica, dat is ook wel running material zeg :9
  zondag 30 juni 2013 @ 14:07:20 #20
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_128419033
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  zondag 30 juni 2013 @ 14:11:27 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_128419160
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit met een schuin oog naar de Tour te kijken. Corsica, dat is ook wel running material zeg :9
Ook wel vakantie material vind ik :Y
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 14:13:42 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_128419230
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:11 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ook wel vakantie material vind ik :Y
Dat ook ja! Ziet er heul niet verkeerd uit! Mooie baaien en alles :)
pi_128419371
Wolve ging niet mee vandaag, die ging wat aan de keuken klussen :) dus ik alleen op pad!

Gelukkig was de clubfotograaf er bij, dus er zijn op tenminste twee plekken foto's gemaakt :P maar die volgen later nog wel een keer.

Start was 'knus' :) stond een beetje in het midden (heb al zó vaak achteraan gestaan en dan kom je gewoon klem te zitten achter de HEEL langzame mensen, wat ook niet echt fijn is. Er werd een en ander door een microfoon gebrabbeld, maar dat had niemand door, dus geen idee wat er gezegd werd _O-
Op een gegeven moment klonk er een héél zielig toetertje, wat zowel veel gelach als een goede start opleverde. Hup. Daar gaan we! *O*

KM1: Nog een beetje door het dorpje, beetje heuvel op, beetje heuvel af. Leuke aanmoedigers en natuurlijk er en der wat inhalers. Nog even met een clubgenootje opgelopen, maar ik bleek al snel wat sneller te zijn, dus toen ben ik rustigaan doorgelopen zonder haar. Daarna eigenlijk de hele boel alleen gelopen.

KM2: Dat duurde nog best lang voor we daar waren! Vooral ook omdat dat het eerste stuk echt goed omhoog was :% Marshalls moedigden nog aan en onze clubfotograaf stond er ook. "Well Done Barnsley! *O* " *klik* ben benieuwd hoe fris ik er daar uitzag. Volgens mij nog wel redelijk. Voetjes voelden zich nog goed.

KM3: Nog zo'n stuk omhoog :% Er leek geen einde aan te komen. Maar op de 3KM mochten we heel even ademhalen een beetje naar beneden O+ dat was fijn O+ Ging eigenlijk wel lekker, stiekem. Voor me liep mijn 'richtclubgenoot', die eigenlijk wat sneller loopt dan ikzelf normaal, maar besloot te kijken hoe lang ik haar in het zicht kon houden 8-)

KM4: Tot aan km4 weer fors omhoog. Begin nu toch wel wat last te krijgen van DE BLAAR, maar is nog eigenlij nauwelijks iets. Gewoon doorploegen. Wind was lekker verkoelend en er was geen zon: perfect loopweer en ik liep eigenlijk wel awesome.

KM5 - 6: Laatste klim! *O* Tussen 5 en 6 was een drinkpost, maar omdat ik m'n gordel bij me had gewoon door kunnen lopen. Was wel fijn eigenlijk, beetje drinken in m'n eigen tijd, al is een groot deel van het water ook over m'n hoofd en in m'n nek geëindigd ;)

KM7-9.6: De hamer, de warmte, de blaren, ALLES :(. GIGANTISCH. De blaren begonnen ineens te exploderen en zo deed mijn lichaamstemperatuur dat ook. We gingen hier het Trans Penine Trail op, wat een mooi wandelpad is, op zich, maar compleet uit de wind in de luwte en tot overmaat van ramp begon ook nog de zon te schijnen. Wát een hel ;( Heb het tempo erin weten te houden door op mijn richtclubgenoot te blijven focussen en nog op een meisje dat vlak voor me liep. 2 keer er bijna voorbij gegaan, maar toen ook eigenlijk niet.... Vlak na het 9KM punt haar toch maar ingehaald, omdat ze wat in begon te houden. Ik had zóveel pijn dat ik gewoon wilde dat 't over was, dus gas erop.

Laatste 400 meter: Gewoon gas erop en gaan :% Veel clubgenoten die daar stonden aan te moedigen en te roepen, en dankzij hen heb ik zelfs nog 2 mensen ingehaald op de laatste 50 meter. En toen de finish over...

In een GE-WEL-DI-GE....

*tromgeroffel*

*O* *O* 55.49 *O* *O*

En ik stortte echt bijna compleet in :') geen energie meer, niets. Snel twee beters aanmaaklimo naar binnen gewerkt om weer wat op pijl te komen, en een O+ brownie O+ zelfgebakken O+ _O_ Lang leve de Harriers O+ En bij de prijs in zat een mooi felgroen functioneel Shirt van de race, zal ik straks even foto'tje van maken.

Daarna naar de auto gestrompeld en naar huis gereden O+ alwaar ik m'n schoenen uitdeed en de bloedende blaren zag ;( Maar het was het wel waard O+

Eerste actiefoto, 20m van de finish:

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 30-06-2013 15:15:53 ]
Ja doei.
  zondag 30 juni 2013 @ 14:21:23 #24
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_128419538
Zo, dat was best pittig. Wilde vandaag 3km aan mijn normale rondje toevoegen, maar had na 500 meter al door dat het hem niet ging worden vandaag. Voor de verandering eens geluisterd naar mijn lijf en het nomal rondje gelopen in een tempo wat 30s per kilometer onder het standaard looptempo ligt. Dat koste al moeite genoeg! Het snackbar eten van gisteravond hakt er harder in dan ik had verwacht. Het was trouwens ook pittig warm.

http://www.endomondo.com/workouts/209817459/2395026
  zondag 30 juni 2013 @ 14:24:10 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_128419631
Heb trouwens eindelijk persoonlijk kennisgemaakt met een paar mammoeten in het loopwereldje rondom Den Haag. Veelal oude knarren die heel vroeg komen, vaak met een brommertje ergens uit het Westland. En ze hebben een stempelboekje :o Speciaal daarvoor komt een stempel uit de kast. Gewoon, om alle loopjes bij te houden.

De alom bekende G.R. (dé man met de zweet-hoofdband) startte zelfs 35 minuten eerder op de 15k, zodat de organisatie niet zo lang bij de finish moest wachten. Hij is aan het trainen voor de marathon :)

Mooie tijd Mo w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')