Aha, de inhoud heerst. Proost.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Vraag even of ze dat topic naar ONZ schoppen, mijn god, wat een bagger.
Neuken!quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:00 schreef betyar het volgende:
Ik moet naar bed maar ben niet moe, wat nu?
Het Europees Parlement is natuurlijk ook wel echt een grap;quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Vraag even of ze dat topic naar ONZ schoppen, mijn god, wat een bagger.
quote:Justitie mag superdrone Defensie lenen
Militairen, justitie en politie hebben sinds woensdag de beschikking over een nieuwe superdrone. Daarmee kunnen ze iedereen in Nederland 16 uur non-stop vanuit de lucht bekijken. Dat schrijft het AD.
De zogenoemde ScanEagle is bedoeld voor militaire operaties, maar wordt straks ook door de politie ingezet om bijvoorbeeld inbrekers te lokaliseren, hennepkwekerijen op te sporen of grote mensenmassa's in beeld te brengen, zo bevestigt Defensie.
Als justitie daar om vraagt, wordt het apparaat ook voor de opsporing van burgers gebruikt.
De inzet van de ScanEagle is politiek omstreden. D66 vindt het gebruik van het toestel voor opsporingsdoeleinden veel te ver gaan. 'We willen eerst geregeld hebben wanneer ze mogen worden ingezet', vindt D66-Kamerlid Schouw.
Het lijkt me inderdaad wel plezierig als eerst eens geregeld wordt wanneer hij mag worden ingezet.quote:
Mogguh.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad wel plezierig als eerst eens geregeld wordt wanneer hij mag worden ingezet.
Goedemorgen.
Ongetwijfeld heb je gelijk, maar ik zie toch graag dat ze het er eerst eens over hebben. En ik wil ook wel weten of ik er iets aan kan doen als dat ding op een dag voor mijn raam hangtquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:05 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Mogguh.
Ach joh.. dan komen ze met een regel als zoethoudertje voor het volk. Ze zetten dat ding gewoon in als ze dat nodig achten, mogen we niet weten anders maken we ons zorgen. Dus maken ze gewoon een schijnwetje
Laatst poste ik nog dat ik er heilig van overtuigd ben dat alle telefoongesprekken worden opgenomen en tijdelijk bewaard. Dit blijkt ook gewoon waar te zijn, (wist ik al). Uiteindelijk komt het er straks op neer dat wanneer ze vragen hoevaak die dingen worden ingezet, er wordt geantwoord met; "daar kan ik geen uitspraken over doen" allemaal in verband met OPSEC.
WGR / Bijna twee jaar ziekquote:Niet iedereen zoals jij zit bij de grootste werkgever van NL het UWV zijn hele leven al steun te trekken hoor. Het zou je sieren je dankbaarheid eens te tonen aan al die gemene "rechtse stemmers" die er toch mooi voor gezorgd hebben dat je zonder er een moer voor hoeft te doen dat je brood op de plank hebt steuntrekkende luilak. (ik wil dat UWV janktopic van je er wel bijhalen als je dat liever hebt hoor)
Voor je raam zal hij niet komen te hangen, dat weet ik wel bijna zekerquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ongetwijfeld heb je gelijk, maar ik zie toch graag dat ze het er eerst eens over hebben. En ik wil ook wel weten of ik er iets aan kan doen als dat ding op een dag voor mijn raam hangt
Dat filmpje kan ik niet bekijken want dan moet ik inloggen en daar voel ik bij YouTube/Google niet meer voor; over bemoeienis gesproken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:16 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Voor je raam zal hij niet komen te hangen, dat weet ik wel bijna zeker![]()
Maar ze zullen wel met zo'n statement komen dat de normale mens niets te vrezen heeft en dat ze alleen worden ingezet bij speciale opsporingszaken en bij het monitoren van grote mensenmassa's bij evenementen.
Is er kans dat ze mensen kunnen zien zonnen in hun tuin. Ja, dat maken ze met de politiehelikopter ook mee. Maar dat soort beelden komen niet op youtube of zo.
Of nouja, ik heb dat nog niet zien gebeuren door Nederlandse overheidsdiensten. De Amerikanen willen nog wel eens wat uitlekken.
Op afstand een beetje zitten gluren.
Oh, naja, koppeltje heeft het gezellig in de achterbak van een een pickup, helikopter filmt dat van afstand, koppeltje heeft dus helemaal niets door, tot grote hilariteit van het personeel in de helikopter.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat filmpje kan ik niet bekijken want dan moet ik inloggen en daar voel ik bij YouTube/Google niet meer voor; over bemoeienis gesproken.
Ik vind het ook al geen prettig idee dat iedereen maar in beeld kan komen overal. Met een beetje slechte wil zijn de gangen van mensen helemaal na te gaan.
Dat schenden van de privacy is natuurlijk menselijk, daarom moeten er wat mij betreft strenge regels komen om het toch zoveel mogelijk tegen te gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:55 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Oh, naja, koppeltje heeft het gezellig in de achterbak van een een pickup, helikopter filmt dat van afstand, koppeltje heeft dus helemaal niets door, tot grote hilariteit van het personeel in de helikopter.
Aan de ene kant heb ik er ook wel wat moeite mee, maar aan de andere kant kan je er weinig aan doen en gebeurt het sowieso al een tijdje. Zelfs vanuit de ruimte kunnen ze nummerplaten van auto's zien, dat is niets nieuws.
Jammer dat de beelden van de strafkampen in Noord-Korea zo onduidelijk zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:55 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Oh, naja, koppeltje heeft het gezellig in de achterbak van een een pickup, helikopter filmt dat van afstand, koppeltje heeft dus helemaal niets door, tot grote hilariteit van het personeel in de helikopter.
Aan de ene kant heb ik er ook wel wat moeite mee, maar aan de andere kant kan je er weinig aan doen en gebeurt het sowieso al een tijdje. Zelfs vanuit de ruimte kunnen ze nummerplaten van auto's zien, dat is niets nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |