Ik zit met een kwestie:
ik ben op het einde van dit jaar 2 jaar ziek. Ik zit midden in een revalidatie van een VKB-reconstructie, deze revalidatie zal ongeveer in maart klaar zijn.
Ikzelf, de fysiotherapeut en de orthopeed zijn van mening dat ik na de revalidatie weer mijn beroep als timmerman voort kan zetten al dan niet als werknemer of zelfstandige.
De vraag die ik mezelf en het UWV aan mij en ook zichzelf stelt is of het wel slim is om met zo'n knie weer kniebelastend werk te gaan doen, tot einde wachttijd (december dit jaar) is dit in ieder geval niet mogelijk.
Ik heb geen recht op WIA omdat mijn inkomstenderving bij andere beroepen minder is dan 35%. Wel heb ik recht op een WW.
Het UWV zegt dat ik in januari inzetbaar ben voor 40 uur. Ik zeg dat ik dat niet ben omdat ik 2 keer in de week fysiotherapie en oedeemtherapie heb.
Antwoord: "Dat ben je wel anders heb je geen voltijd WW maar alleen voor de uren die je wel beschikbaar bent."
Nu lees ik dat dus er een ontslag via de kantonrechter moet lopen omdat ik en het UWV deels van mening zijn dat ik binnen een x aantal maanden weer mijn werk kan hervatten. Of het slim is is een ander verhaal in mijn ogen dat is nu nog niet te beoordelen.
quote:
Als uw werkgever na twee jaar ziekte een ontslagvergunning aanvraagt bij het UWV Werkbedrijf, dan zal deze vergunning niet zomaar afgegeven worden. Uw werkgever zal het UWV Werkbedrijf duidelijk moeten maken dat:
U hoogstwaarschijnlijk niet binnen zesentwintig weken zult herstellen.
U ook door middel van scholing of andere ondersteuning geen andere passende werkzaamheden binnen het bedrijf kunt verrichten.
Volgens deze quote kan ik dus niet ontslagen worden gezien ik volgens mij, de fysiotherapeut en de orthopeed in ongeveer maart weer hersteld ben om weer te kunnen functioneren.
Ik ben dus benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor mijn werkgever en dit eventueel de arbeidsverhouding zou kunnen beïnvloeden.
Let wel: De arbeidsverhouding tussen mij en mijn werkgever verloopt prima.