ik vind de combinaties die je noemt nogal tegenstrijdig. In mijn beleving is het rubber altijd harder bij energy savers waardoor je juist minder grip hebt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:08 schreef jitzzzze het volgende:
Lekker hoor, 4 Michelin Energy Savers. Niet om het energy saven want dat boeit me geen hol. Maar wel om het lage geluid, uitstekende grip in nat en droog en de goede prijs.
En weinig rolweerstand is ook lekker op de snelweg, en ze zijn comfortabel. Wat wil een mens nog meer?
energie saven is grip inleveren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:08 schreef jitzzzze het volgende:
Lekker hoor, 4 Michelin Energy Savers. Niet om het energy saven want dat boeit me geen hol. Maar wel om het lage geluid, uitstekende grip in nat en droog en de goede prijs.
En weinig rolweerstand is ook lekker op de snelweg, en ze zijn comfortabel. Wat wil een mens nog meer?
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:41 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik vind de combinaties die je noemt nogal tegenstrijdig. In mijn beleving is het rubber altijd harder bij energy savers waardoor je juist minder grip hebt.
Tsja jongens, ik verzin het ook niet. Ik rijd er al jaren op (tenzij 'nieuwe' auto met andere banden gekocht word) en ze bevallen me prima.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:21 schreef rival het volgende:
[..]
energie saven is grip inleveren.
profielen die voor minder geluid worden gemaakt hebben een slechtere waterafvoer dan degene die gemaakt worden waar het voor dient, water afvoeren.
Nee, het is een benzine.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zeker een diesel ? Zoja je brandstofpomp.
Zoiets denk ik ook ja, kan het alleen zelf zo even niet zien. Het rare is wel dat het soms ook na 5 kilometer is. Dan zou het blok nog niet zo warm moeten zijn toch?quote:
Voel er maar eens aan na 500m Dat wordt heter dan je denkt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:47 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook ja, kan het alleen zelf zo even niet zien. Het rare is wel dat het soms ook na 5 kilometer is. Dan zou het blok nog niet zo warm moeten zijn toch?
Schijnt vaker gebeuren bij BMW dat de pakking in het kleppendeksel wat lekt. Ik hoop in ieder geval dat ze iets kunnen vinden.
Altijd zo irritant als ze niks kunnen vinden maar dat er wel iets aan de hand is Maar ik breng mijn auto altijd naar die garage en helpen me altijd super met uitgebreide uitleg erbij en dergelijke dus ik heb goede moed.
Hmm oke dan zou het nog wel kunnen jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voel er maar eens aan na 500m Dat wordt heter dan je denkt.
Het kan ook gewoon een smerige interieurfilter zijn. Als je rijd komt er veel meer lucht doorheen en valt het niet zo op.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hmm oke dan zou het nog wel kunnen ja
Ik vind het altijd zo kut he met een andere auto. Elk geurtje en elk geluidje wat je hoort... ik word er altijd veel te nerveus van
Het is niet altijd, soms sta ik gewoon stil en loopt hij keurig netjes stationair en ruik ik helemaal niets. Het is alleen volgens mij als ik even een dot gas gegeven heb.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon een smerige interieurfilter zijn. Als je rijd komt er veel meer lucht doorheen en valt het niet zo op.
Dan moet het haast wel verbrande olie zijn of je uitlaat lekt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:54 schreef Fopje het volgende:
[..]
Het is niet altijd, soms sta ik gewoon stil en loopt hij keurig netjes stationair en ruik ik helemaal niets. Het is alleen volgens mij als ik even een dot gas gegeven heb.
helemaal gek kan dat mij maken..... het gevoel hebben dat mijn auto uit elkaar dreigt te vallen en dan blijkt er ergens een klein dingetje los te hangen oidquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Fopje het volgende:
elk geluidje wat je hoort... ik word er altijd veel te nerveus van
Het Audi topic brrrrrrrquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
Qua humor kan je wel naar het Audi topic.
Dan schrik je wel ff ja Was je veel kwijt?quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
Zo ziet het er uit bij een "normale", en niet gepoetste 2001 330i
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.
Pakking kleppendeksel is twee jaar geleden vervangen.
Stond ik op de Stelvio na enige stijgactiviteit stil bij wegwerkzaamheden; kwam de walm uit de spleten tussen motorkap en spatbord. Denk je ook even sh****t.
Dan hoop ik dat dat het probleem isquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
Pakking staat op de nota voor 35 ex.
Zal bij een X wel 3 of 4 keer zo duur zijn, schat ik.
Arbeidsloon weet ik niet; ze hebben toen nog wat meer dingetjes gedaan. Maar een uurtje moet wel lukken volgens mij.
Gieten ze er goud in?quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:59 schreef Fopje het volgende:
Ik belde de dealer ook om olie te verversen... 285 euro
Ik ben gekke henkie niet... Ze zeiden wel dat ik een zeldzame uitvoering had toen ik het chassisnummer gaf
Hoe doe ik dit ?quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Resetten van de interval kan zelfs gratis . BMW-dop heb ik ooit gekocht voor een tientje ofzo en al lang terugverdiend. Garages zijn afzetters . 285 euro terwijl er voor 30 euro olie in gaat en een tientje voor een filtertje. Uurtje beunen ook. Dat garages ook geld moeten verdienen snap ik, maar dit gaat nergens over
Deze dan:quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:17 schreef maart78 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)e2e0&previousPage=lr
Denk je dat die van Marktplaats van 15 beter is?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Klinkt niet echt betrouwbaar, maar goed, wellicht vergis ik mij.
Nee, dat is precies hetzelfde apparaat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Denk je dat die van Marktplaats van 15 beter is?
Die heeft dezelfde besteld en verkoopt 'm hier door voor meer.
En je hebt gewoon Paypal-bescherming, je hebt alleen kans dat je 2-3 weken moet wachten voor je hem in huis hebt.
Precies. Gewoon betrouwbaar via eBay/vanuit China.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dat is precies hetzelfde apparaat.
Kijk dat zou wel heel erg mooi zijn! Ik vertrek dit weekend voor een weekje vakantie, maar dan neem ik daarna even contact met je op!quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik kan em resetten voor je.
Woon in Hoogvliet.
Goed ik hoor het wel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:29 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Kijk dat zou wel heel erg mooi zijn! Ik vertrek dit weekend voor een weekje vakantie, maar dan neem ik daarna even contact met je op!
Trouwens, wat denken jullie, zijn die E46 328jes nog enigszins te verkopen? Aangezien iedereen tegenwoordig klein en zuunig wilt rijden..
Ik heb hier dus een hele nette staan, zowel van binnen als van buiten, leder is nog als nieuw.
Maar aangezien dit jaar weer wil gaan studeren wordt de Bimmer toch wat te duur ben ik bang...
Wat zou zo'n auto nog ongeveer waard zijn? Het gaat om een E46 328i Executive uit 1998 met 190dkm op de teller.
Waarom skip je die vakantie dan niet? Liever heel het jaar plezier van je wagen dan één week vakantie.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:29 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Kijk dat zou wel heel erg mooi zijn! Ik vertrek dit weekend voor een weekje vakantie, maar dan neem ik daarna even contact met je op!
Ik heb hier dus een hele nette staan, zowel van binnen als van buiten, leder is nog als nieuw.
Maar aangezien dit jaar weer wil gaan studeren wordt de Bimmer toch wat te duur ben ik bang...
Die vakantie kost niks;) Weekje in Duitsland toeren met de motor..quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom skip je die vakantie dan niet? Liever heel het jaar plezier van je wagen dan één week vakantie.
En zo vreselijk duur is een E46 nou ook weer niet om te rijden, tenzij je echt 20k+ km's/jaar maakt want dan tikken de brandstofkosten nogal aan.
Ik ga er morgen een paar voor je schietenquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je n fototje, kennis was opzoek naar een auto
Ik weet niet of het dan lukt, schijnt alleen >2000 te kunnen. Maar je kunt het proberen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:48 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Hoe doe ik dit ?
Ik heb mijn BMW laatst ook zelf een beurtje gegeven, maar ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die service interval reset... Gaat om een E46 328i uit 1998.
Het klinkt spannender dan het daadwerkelijk isquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat dacht ik al. Blij dat ik een >2000 model heb met OBD2, heb je al dat gedoe tenminste niet
niet iedereen rijdt op 10W40 he.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
285 euro terwijl er voor 30 euro olie in gaat
Alleen die 0W50 die in een M-model moet is echt duur. 5W30 origineel BMW longlife 04 koop je gewoon voor 6 euro per liter.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:07 schreef rival het volgende:
[..]
niet iedereen rijdt op 10W40 he.
Sommige olie is echt duur.
8 euro, 10W40, speciaal voor diesels met veel ervaringquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ook goed 8 euro per liter is goed te doen. Zelfs bij mijn garage op de hoek betaal ik 15 euro per liter voor volsynthetische olie. Ja, doei!
Waar?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Alleen die 0W50 die in een M-model moet is echt duur. 5W30 origineel BMW longlife 04 koop je gewoon voor 6 euro per liter.
en hoe werkt het nu danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:22 schreef jitzzzze het volgende:
Dat de schakelaar onder de handremhendel aan het overlijden is.
Je hebt een E36 toch? Dan werkt de handrem met een ouderwetsche kabel.
Nee e46quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:22 schreef jitzzzze het volgende:
Dat de schakelaar onder de handremhendel aan het overlijden is.
Je hebt een E36 toch? Dan werkt de handrem met een ouderwetsche kabel.
Origineel BMW? Ik keek net even gauw en kwam niet onder 5,30 uit. Ook niet duur. Maar ligt natuurlijk ook aan de verzendkostenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:54 schreef daNpy het volgende:
Idd diverse aanbieders gevonden via Ebay, prijzen van 4,40 per liter
Oke hmm weet je zeker dat het dat is ? hoef niet bang te zijn dat mn remvloeistof te laag is ofzo ?quote:
Bij je handrem is vast gewoon vast. Extra hard aantrekken zou niet nodig moeten zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:35 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Oke hmm weet je zeker dat het dat is ? hoef niet bang te zijn dat mn remvloeistof te laag is ofzo ?
Omdat ik een andere auto gewent bent trek ik die handrem altijd nog ff extra hard aan, met 2 handen hehehe omdat dat zo bij mn vorige auto moest.... misschien wat dat niet zo goed voor hem...
Ja, om in die ambtenarenbakjes nog enig plezier te hebbenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
Met een RDW auto de handrem aantrekken voor U bochtjes?
En ik dacht dat een RWD auto sowieso geen ambtenaren muesli auto wasquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, om in die ambtenarenbakjes nog enig plezier te hebben
318 ...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
Met een RDW auto de handrem aantrekken voor U bochtjes?
En zeker niet op de koppeling met die delay valve.. Maja dat krijg je als mensen mee praten terwijl ze nooit zoiets geprobeerd hebben.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:55 schreef Impry het volgende:
Handrem even gebruiken om een hairpin in te zetten is helemaal niet gek hoor.
Zeker zonder sper krijg je hem anders zomaar niet om.
Voor haakse bochten e.d. wordt het een ander verhaal.
quote:Op zondag 30 juni 2013 02:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat geloof ik. Al blijf de über-7 toch altijd de E38...
Ah . Lijkt me prachtig om nog eens te hebben ja, helaas ook duur in onderhoud. Als ik niet zoveel km's zou maken zou een exemplaar op gas nog een optie zijn.quote:
Soms zit het mee...quote:Op zondag 30 juni 2013 22:01 schreef Fopje het volgende:
Pff morgen is het zo ver...
Ik ga voor een lekker pakking van het kleppendeksel of een lekke vacuumpomp.
Heb er nog niet echt van kunnen genieten zo
veiliger/zekerder dan terugschakelen dus JA.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
Met een RDW auto de handrem aantrekken voor U bochtjes?
Echt niet, de E23quote:Op zondag 30 juni 2013 02:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat geloof ik. Al blijf de über-7 toch altijd de E38...
Is me nog nooit opgevallen, alles went blijkbaarquote:Op maandag 1 juli 2013 14:39 schreef Andyy het volgende:
Maar wel belachelijke stuurratio op de E38, moest een hele workout doen om rotondes te nemen, en bij snelle bochten moest ik sneller sturen dan drifts in de X1
Dat heb ik in m'n Lexus LS ook. Heb altijd het gevoel dat ik veel meer moet draaien dan nodig is. Bij BMW's heb ik dit nooit gemerkt, bij m'n iQ ook niet, die stuurt heel strak en snel.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:39 schreef Andyy het volgende:
Maar wel belachelijke stuurratio op de E38, moest een hele workout doen om rotondes te nemen, en bij snelle bochten moest ik sneller sturen dan drifts in de X1
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:58 schreef Fopje het volgende:
Gisteren de auto naar de garage gebracht, vanmiddag telefoontje gehad met de diagnose
Hij zag een lek bij de pakking van het kleppendeksel, boven de uitlaat. Hij heeft de pakking besteld, zou me ongeveer 150 euro gaan kosten
Ik hoop dat het probleem dan verholpen is
Vond het nog meevallen, heb ergere prijzen voorbij zien komen op internet voor het vervangen van die pakking. Als het maar opgelost isquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Daarom zelf sleutelen.
Is een pakking van 20 eur en 10 minuten werk.
35 ex kost die pakking bij BMW.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Daarom zelf sleutelen.
Is een pakking van 20 eur en 10 minuten werk.
Aardig stukje rijdenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
35 ex kost die pakking bij BMW.
10 minuten haalt niemand.
Maar incl.een biertje kom je in een half uur een heel end.
Donderdag naar Noorwegen. Eens kijken hoe het oude kreng zich houdt.
[ afbeelding ]
met mijn 25 jaar oude 4 cilinder met 3ton op de teller ben ik europa nog rondgereden, 8000 kilometerquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:01 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Aardig stukje rijden
Ik vertrek over 2 weken ook met de bmw richting Berlijn, maar ookal zijn ze al aan de leeftijd, dat soort afstanden moeten ze makkelijk halen toch?
Een auto in goede conditie moet dat eenvoudig kunnen. Ik rij regelmatig honderden km's per dag en dat trekt ie makkelijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:01 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Aardig stukje rijden
Ik vertrek over 2 weken ook met de bmw richting Berlijn, maar ookal zijn ze al aan de leeftijd, dat soort afstanden moeten ze makkelijk halen toch?
Nice, tja met goed onderhoud zou het ook geen probleem moeten zijn lijkt mij.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:03 schreef rival het volgende:
[..]
met mijn 25 jaar oude 4 cilinder met 3ton op de teller ben ik europa nog rondgereden, 8000 kilometer
Heel vet! Dat zou ik ook wel eens met de motor willen doen ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ben er wel eens vaker geweest; maar nu laatste keer alweer 2008. Moet eigenlijk eens met de motor; maar ben wat te veel luxe-paardje.
Foto's binnen een paar uur op dezelfde dag genomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, zo. Dat lijkt mij echt zo vet om te doen...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
Ik schreef "Moet eigenlijk eens met de motor..."
Heb ik dus nog niet gedaan.
Plaatjes zijn een paar dagen geleden gemaakt door deze gasten:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=896881&page=2
Wow, wat een wegen! Mooie foto's ookquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ben er wel eens vaker geweest; maar nu laatste keer alweer 2008. Moet eigenlijk eens met de motor; maar ben wat te veel luxe-paardje.
Foto's binnen een paar uur op dezelfde dag genomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kogels (ball joints) die eraan zitten slijten. De stang zelf slijt inderdaad nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
stuurstang. dat lijkt mij toch geen slijtbaar onderdeel, bedoel je niet de bussen die erin zitten?
Speling in je stuur, trillen tijdens rijden en remmen, speling als je het wiel heen en weer beweegt (van L naar R), wollig gevoel in stuur, scheeftrekken met remmen, overmatig corrigeren met remmen/gas los/optrekken.quote:
Nee, geen roest. De lak die eronder zit ziet er nog zeer goed uit, het is echt de blanke lak...quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee loslatende lak is niet zozeer iets wat bij specifiek e46 vaker voorkomt.
zie je al roest wat er door komt. je kunt het eens navragen bij bedrijven gespecialeerd in lakherstel. ik vrees dat ze toch gaan zeggen dat opschuren en opnieuw in de lak zetten de enige optie is.
Goed is het natuurlijk niet. Het ding wordt dan amper warm. Ik zou daarvoor gewoon de fiets pakken en je Bimmer gebruiken voor de langere stukken: slijtage is nu enorm.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:10 schreef 12345r het volgende:
Meteen nog ff een vraagje; Hoe denken jullie over korte stukken rijden met de auto?
Ik rij inmiddels al een jaar lang dagelijks zo'n 4km heen naar mijn werk en 4km terug (ja, lui ) en daar daarbuiten 1x per week een ritje van 50km en heeeel af en toe echt een lange rit.. Tot nu toe zonder problemen, maar ik lees allerlei verhalen dat een 328 bij korte stukken veel roet op bouwt bij de kleppen wat uiteindelijk kan leiden tot een vastloper Het is dus een 328 (benzine) uit 99.
Hoe kan ik dat precies herkennen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
subframe achter wil losscheuren, of was dat voor 2000?
Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:39 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat precies herkennen?
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen.
Advies: Google er even op, want er was een vrij harde datum waarna het niet meer voor zou komen. En als je het echt zeker wilt weten moet je hem op een brug zetten en eronder kijken.
Dan hoop dat ik er voor die tijd hier een nog een E46 kenner langskomtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
6-cilindersquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
Dat is balen, wat moet je fixen? En kan je niet zelf e.e.a. doen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het schijnt ook bij de lagere vermogens wel voor te komen.
Vandaag voor de APK op pad trouwens, dat ging dus mooi niet door. Diverse zaken niet oké. Balen! En dat wordt de portemonnee trekken...
Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar moet je wel net makkelijk bij kunnen. Ik heb begrepen dat dat niet altijd handig is? Als het echt peanuts is laat ik het ze er binnenkort wel bij doen, ben ik overal meteen vanaf.
Maar die remleiding gaat veel kosten inderdaad. Toen ie op de brug stond was al duidelijk te zien dat het ding zo onmogelijk irritant weggewerkt zit, dat daar wel uren in gaan zitten.
Dat is bij mijn wagen wel zo, vervangen betekend de tank een stukje laten zakken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:08 schreef daNpy het volgende:
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:08 schreef daNpy het volgende:
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee . Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan.
Je hebt een E36 toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt.
Gelukkig ben ik de komende week op reis; hopelijk kunnen ze e.e.a. in 'grijze' uurtjes doen.
[..]
Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee . Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus.
Een e46 .quote:
Remleiding had ik niet voorzien, ga er vanuit dat zulk spul gewoon heel blijft.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:06 schreef daNpy het volgende:
Mjah, remleidingen en remklauwen is m.i. gewoon onderhoud. Dat het nu zo ver is dat het achterstallig onderhoud is kan de auto weinig aan doen
Hmm, kijk zelf maar even of je dit goed te doen vind. http://bmw.workshop-manuals.com/3_Series_E46quote:
Dat is wel ontzettend handig. Of een krik, assteunen en een matje (nee, niet in je nek )quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ziet eruit alsof het prima te doen is, als je maar een brug hebt.
Dat is wel makkelijk, zulke maatjesquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat heb ik sowieso, maar een brug werkt wel véél handiger. Dat wordt echt een pré bij mijn eigen huis... een garage met een brug.
Maar dat maatje van me heeft een brug thuis. En die hardyschijf kan nog wel even wachten; over 5k kan die ook nog wel. De remklauw en leidingen niet want hij komt anders gewoon niet door de keuring.
Remleiding is een E46 kwaalquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een e46 .
[..]
Remleiding had ik niet voorzien, ga er vanuit dat zulk spul gewoon heel blijft.
En remklauw zat er stiekem wel aan te komen, maar niet meer aan gedacht omdat ie soms de vorige improvisatie geen problemen meer gaf.
Verder ben ik ook wel reëel hoor: met de km's die ik maak heb je nou eenmaal onderhoud. Het was alleen fijn geweest als het wat meer gespreid was
Klopt geen zak van. Maar waarom kijk je naar zo;n versjaakt ding?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vanavond voor die auto wezen kijken. Reed en zag er goed uit, maar nu kom ik net tot de ontdekking:
Advertentie (148 dkm)
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
En deze (170 dkm)
https://www.domeinenrz.nl(...)tos=7113&kterug=7113
Dat klopt sowieso niet.
Op de angel eyes na zag de auto er gewoon goed uit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt geen zak van. Maar waarom kijk je naar zo;n versjaakt ding?
Klopt. Ik wil 'm niet voor elke scheet lastig vallen, maar in dit geval is 't wel handigquote:
Wist ik helemaal niet . En inderdaad... daarom waag ik het wel om blokken en schijven zelf te vervangen, dat komt wel goed. Maar nu met zuigers e.d. geklungel is, ga ik geen risico nemen. Dan desnoods maar iets nieuws erop. Dat gevoel van enkele maanden terug wil ik niet meer hebben: blokken die aanliepen, constante verbrandingsgeur en een loeihete velg. Het karretje moet komend jaar gewoon weer probleemloos 30k+ kunnen lopen. Dat gaat nou eenmaal niet voor nietsquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Remleiding is een E46 kwaal
Zelf knoeien met remmen is nooi slim dus
Ja dat denk ik geen idee, is het makkelijk te fixen ?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:25 schreef jitzzzze het volgende:
Of is de sensor onder je hendel overleden?
Geen idee, hier kan je het zelf bekijken hoe moeilijk het te fixen is: http://bmw.workshop-manuals.com/quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:56 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ja dat denk ik geen idee, is het makkelijk te fixen ?
Lampje brand continue en reageert niet m,eer op de handrem
dat is wel nog een nette voor z'n leeftijdquote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat n weertje om is lekker uitgebreid met de hand te wassen..
[ afbeelding ]
in de zon wassen doe ik nooit, kans dat de lak verbrand.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat n weertje om is lekker uitgebreid met de hand te wassen..
[ afbeelding ]
Thnx!quote:Op zondag 7 juli 2013 20:51 schreef maart78 het volgende:
[..]
dat is wel nog een nette voor z'n leeftijd
Nee, niet boeiend ook.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
al eens een compressietest gedaan? of een vermogensmeting, dyno of iets dergelijks?
Dat.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nee, niet boeiend ook.
Rijdt goed.. we zien et wel wanneer die dr mee ophoud
Wat een plaatjequote:Op maandag 8 juli 2013 21:51 schreef Cucumissativus het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijn 330!
Gisteravond bij het ondergaande zonnetje ergens in Zeeland.
quote:
Jullie halen mij straks in met mijn '90 E30 (327k)quote:Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jouw E46 heeft er net zoveel Km's op zitten als mijn E36
Ik zag vanmorgen 317K voorbij gaanquote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:56 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
Jullie halen mij straks in met mijn '90 E30 (327k)
ik werk tegenwoordig ook maar 1.5km van huis dus ik maak er niet zoveel meerquote:
Dat zou ik ook wel willenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:32 schreef rival het volgende:
[..]
ik werk tegenwoordig ook maar 1.5km van huis dus ik maak er niet zoveel meer
Na jarenlang dagelijks 2 uur file is dat echt een verademingquote:
Snap ik, ik rij nu 200Km per dag. Gelukkig wel zonder file, maar het blijft een eindquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef rival het volgende:
[..]
Na jarenlang dagelijks 2 uur file is dat echt een verademing
Vind het wel aan de prijs; 15/20 eur het uur Excl. gereedschappen.quote:
Hehe, als ik de ruimte ervoor zou hebben zou ik dat direct doen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:52 schreef daNpy het volgende:
Als dat te duur is koop je toch zelf een brug
Om bij de binnenste te komen moet je dan nog steeds je best doen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Stuurkogel .. Krik eronder .. Wiel eraf dan kan je dr toch bij ...
rubbertjes invettenquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:40 schreef daNpy het volgende:
Mjah als je daar geen 15 euro voor over hebt... bovendien denk ik niet dat je in 15 minuten klaar bent
Mocht je tijd over hebben kun je toch gewoon de rest van de auto even inspecteren? Wielen eraf, remmen controleren, alle bouten een keer natrekken etc. Uurtje heb je zo vol als je wil.
Het gaat niet om die 15 EUR, maar om het gevoel wat ik erbij heb.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:40 schreef daNpy het volgende:
Mjah als je daar geen 15 euro voor over hebt... bovendien denk ik niet dat je in 15 minuten klaar bent
Mocht je tijd over hebben kun je toch gewoon de rest van de auto even inspecteren? Wielen eraf, remmen controleren, alle bouten een keer natrekken etc. Uurtje heb je zo vol als je wil.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:12 schreef jitzzzze het volgende:
Vind het wel aan de prijs; 15/20 eur het uur Excl. gereedschappen.
Wat is het nou?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:26 schreef jitzzzze het volgende:
Het gaat niet om die 15 EUR, maar om het gevoel wat ik erbij heb.
Als ik niets anders te doen had, dan had ik het al geregeldquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou?
In de tijd dat je hier loopt te posten had je het -naar eigen zeggen- dus al kunnen doen.
Mijn E46 zit nog bijna een ton lagerquote:Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jouw E46 heeft er net zoveel Km's op zitten als mijn E36
Dus de jouwe staat nog in de kinderschoenenquote:Op zondag 14 juli 2013 11:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mijn E46 zit nog bijna een ton lager
Altijd een hekel puntje, ik heb de mijne vorig jaar moeten vervangen. Er kwam vlak voor reparatie zoveel diesel uit lekken dat de hele achterkant na een week onder de diesel zatquote:Op zondag 14 juli 2013 11:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Gekocht met weinig km's, dus moet met wat goed (slijtage)onderhoud nog wel een tijdje mee kunnen! Zo lang de brandstofpomp het houdt
Ik was voor 700 klaar, maar dat was alleen maar zo goedkoop omdat het voor mijn monteur routinewerk was en ik die pomp zo goedkoop kon krijgen.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt. Van de E46 is de pomp een bekende kwaal. Helaas is het standaard reparatiebedrag ergens tussen 1.500 en 2.000 euro...
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft.quote:
Dat scheelt. Ik hoop gewoon dat die van mij het nog anderhalf jaar volhoudtquote:Op zondag 14 juli 2013 11:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik was voor 700 klaar, maar dat was alleen maar zo goedkoop omdat het voor mijn monteur routinewerk was en ik die pomp zo goedkoop kon krijgen.
Mocht je nog een goed adres zoeken voor elektronische zaken, stuur me dan een PM Het is wel in een uithoek van het land, maar ik ben er zeer tevreden over.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft.
Uit het blote hoofd (wel modelafhankelijk, maar toch):
- raammechanisme
- centrale vergrendelingsmodules
- brandstofpomp
- turbo
- draagarmrubbers
- thermostaat
- subframe scheuren
- motorsteunen
- airbagmatje
[..]
Dat scheelt. Ik hoop gewoon dat die van mij het nog anderhalf jaar volhoudt
Remleidingen achter, carterontluchting, achterklep etc.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft.
Uit het blote hoofd (wel modelafhankelijk, maar toch):
- raammechanisme
- centrale vergrendelingsmodules
- brandstofpomp
- turbo
- draagarmrubbers
- thermostaat
- subframe scheuren
- motorsteunen
- airbagmatje
Het is dus zaak om er net op tijd bij te zijn, dat je er nog zelf rijdend kan komenquote:Op zondag 14 juli 2013 12:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kun je doen. Alleen ben je daar zo afhankelijk van elektronica dat elke reparatie duur wordt . Dat is dan weer het voordeel van een ouder model: je kunt nog veel zelf doen.
En ik hou het in gedachten. Mocht m'n pomp hemelen dan kan het handig zijn. Al moet ik dan alsnog een andere pomp vinden voor een goede prijs, en het transport regelen. Ook niet goedkoop .
Oja, achterklep heb ik ook. En de factuur van de remleidingen moet ik nog gaan betalenquote:Op zondag 14 juli 2013 12:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Remleidingen achter, carterontluchting, achterklep etc.
Gelukkig heeft niet elke auto van álle problemen last
Klopt, maar preventief vervangen doe ik ook niet, daar is het te duur voor...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is dus zaak om er net op tijd bij te zijn, dat je er nog zelf rijdend kan komen
En wat je over de E91 zegt is helemaal waar, daarom probeer ik zo lang mogelijk in de E36 te blijven rijden.
Je krijgt er wel heel veel auto voor terug (vind ik ) en als je de Tourings vergelijkt betaal je voor een E46 ook veel te veel voor wat je krijgt imo.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is dus zaak om er net op tijd bij te zijn, dat je er nog zelf rijdend kan komen
En wat je over de E91 zegt is helemaal waar, daarom probeer ik zo lang mogelijk in de E36 te blijven rijden.
Daarom heb ik ook zo lang gewacht. Zodra hij begint te lekken word het tijd om eens te gaan rondkijken naar een andere pomp. En dan kan je nog maanden rondrijden voordat ie het echt begeeft.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, maar preventief vervangen doe ik ook niet, daar is het te duur voor...
Klopt, die van mij begon te lekken en dat word steeds gekker. Ook niet zo gek want er gaat diesel doorheen onder heel wat barretjes.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik begreep inderdaad wel dat een oplopend brandstofverbruik duidt op een kapotte pomp. Tzt ga ik daar wel naar kijken; op dit moment is het verbruik nog te overzien en zoals gebruikelijk.
Ja, dat klopt. Ik merkte het als eerste toen ik bij stilstaan voor bijv. een verkeerslicht een dieselgeur rook. De lucht werd zo mijn interieur in gezogen, en bij rijden niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, hopelijk wordt het dan wel duidelijk ja. Maar je hoort ook nogal eens dat de elektronica van de VP44 eraan gaat en dat hij dan ineens *poef* zegt. Dan ben je wel zuur.
Ik vermoed dat ie dat zelf ook wel had bedacht. Maar dan moet je niet gek opkijken als je 15 euro per lamp kwijt bentquote:
daar dacht ik ook al aan. woensdag even langsquote:Op zondag 14 juli 2013 18:16 schreef daNpy het volgende:
Heb die voldoende liggen. Ff naar de sloop heb je er ook genoeg
Teruggaan en aangeven dat het probleem niet verholpen is. En dan het zo regelen dat ze het gratis alsnog fixen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:58 schreef Fopje het volgende:
2 weken geleden is de pakking van mijn kleppendeksel vervangen in verband met verbrande olie geur.De lekkage was goed zichtbaar volgens de garage. Het is nu een stuk minder maar ruik het nog steeds af en toe, en het ruikt niet meer zo heftig maar nog wel genoeg om het op te merken
Nu rond de 200 en de 250 kilometer gereden. Hij zei ook al dat ik misschien nog wat zou ruiken omdat er altijd nog restjes olie liggen wat ze niet schoonkregen. Maar na 250 km nog steeds? En als ik het ruik is het ook wel veel minder dan voorheen.... Toch weer een kutgevoel.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef daNpy het volgende:
Ik weet niet hoeveel je rijdt maar misschien ligt er nog ergens wat olie wat door opwarming nog 'geurt'.
Volgens mij ergens eind 2000. Ongeveer tegelijk met de overgang van OBD1 naar OBD2.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:11 schreef daNpy het volgende:
Weet er iemand wanneer BMW in de E46 de stekkers achterop de radio heeft veranderd?
Ik weet nl. niet zeker of dit bij de facelift gebeurt is, of dat het juist weer afhankelijk is van type radio/navi oid.
overgang obd2 is toch ergens 1996?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij ergens eind 2000. Ongeveer tegelijk met de overgang van OBD1 naar OBD2.
vandaar dat ik even in de war wasquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:07 schreef jitzzzze het volgende:
Maar er zijn ook E36's met ODBII en dat is inderdaad ergens in '95/'96 gebeurt.
ik heb mijn 1996 motor omgezet naar obd1 vandaar dat ik dat jaartal in mijn hoofd hebquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh dan snap ik de verwarring. Dat wist ik ook niet
Zo niet heb ik de speakers van een sedan volgens mij nog wel liggenquote:Op maandag 15 juli 2013 23:01 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Misschien een wat gekke vraag, maar ik stel hem toch. Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een E46 Coupé. De speakers achter in de hoedenplank ontbreken echter.
Passen toevallig de speakers van een touring in deze standaard ingebouwde frames?
Waar is dat eventueel na te zoeken?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij ergens eind 2000. Ongeveer tegelijk met de overgang van OBD1 naar OBD2.
Ja die kabel is dus ¤ 117,-quote:
BMW -> Blaupunkt stekkersquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Thafuck Is het een gouden Monster kabel?
Mochten deze passen, neem ik ze graag van je over.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo niet heb ik de speakers van een sedan volgens mij nog wel liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |