abonnement Unibet Coolblue
pi_128559606
nee loslatende lak is niet zozeer iets wat bij specifiek e46 vaker voorkomt.
zie je al roest wat er door komt. je kunt het eens navragen bij bedrijven gespecialeerd in lakherstel. ik vrees dat ze toch gaan zeggen dat opschuren en opnieuw in de lak zetten de enige optie is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_128560065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee loslatende lak is niet zozeer iets wat bij specifiek e46 vaker voorkomt.
zie je al roest wat er door komt. je kunt het eens navragen bij bedrijven gespecialeerd in lakherstel. ik vrees dat ze toch gaan zeggen dat opschuren en opnieuw in de lak zetten de enige optie is.
Nee, geen roest. De lak die eronder zit ziet er nog zeer goed uit, het is echt de blanke lak...
Ja, ik zal wel eens gaan informeren!
pi_128560600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:10 schreef 12345r het volgende:
Meteen nog ff een vraagje; Hoe denken jullie over korte stukken rijden met de auto?
Ik rij inmiddels al een jaar lang dagelijks zo'n 4km heen naar mijn werk en 4km terug (ja, lui :+ ) en daar daarbuiten 1x per week een ritje van 50km en heeeel af en toe echt een lange rit.. Tot nu toe zonder problemen, maar ik lees allerlei verhalen dat een 328 bij korte stukken veel roet op bouwt bij de kleppen wat uiteindelijk kan leiden tot een vastloper :X Het is dus een 328 (benzine) uit 99.
Goed is het natuurlijk niet. Het ding wordt dan amper warm. Ik zou daarvoor gewoon de fiets pakken en je Bimmer gebruiken voor de langere stukken: slijtage is nu enorm.

Hoe warmer, hoe beter, geldt bijna. Ik merk bij mijn diesel op de dagen dat ik enkele reis 75+km rij, dat ie een stuk beter en zuiniger loopt dan wanneer ik tussen 25km en 50km rij. Dus 4km is helemaal ruk.
Schip ahoy!
pi_128561963
ochja het moet wel kunnen om korte afstanden te rijden hoor
wat ik lees is dat je door vaak korte afstanden condens kunt krijgen, waardoor er kans op sludgevorming is. van die smerige mayonaiseachtige drep aan je oliedop.

zuinig rijden kan je vergeten, de eerste kilometers verbrand je echt veel meer brandstof.
zelf rij ik soms ook die kleine afstandjes. en ja, de fiets is beter maar als je zo'n fijne auto hebt is de verleiding groot.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:14:46 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128562182
Veel vaker olie wisselen is dan aan te raden.
Los latende lak heb ik ook wel vaker gezien op een e46.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_128612930
Vanavond ga ik kijken bij een E46 uit 2000, zijn er nog (speciale) dingen waar ik op moet letten?
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 10:55:41 #157
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128614714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
subframe achter wil losscheuren, of was dat voor 2000?
Hoe kan ik dat precies herkennen?
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 11:58:34 #159
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128615437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:39 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat precies herkennen?
Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen.

Advies: Google er even op, want er was een vrij harde datum waarna het niet meer voor zou komen. En als je het echt zeker wilt weten moet je hem op een brug zetten en eronder kijken.
pi_128616633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen.

Advies: Google er even op, want er was een vrij harde datum waarna het niet meer voor zou komen. En als je het echt zeker wilt weten moet je hem op een brug zetten en eronder kijken.
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 12:31:55 #161
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128616704
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
Dan hoop dat ik er voor die tijd hier een nog een E46 kenner langskomt 8-)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:33:40 #162
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_128616763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
6-cilinders
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:06:17 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128617909
Idd alleen bij 6 cilinders. Een E46 van 2000 is overigens nog de pre- face-lift.

En verder:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=27415
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_128618163
Het schijnt ook bij de lagere vermogens wel voor te komen.

Vandaag voor de APK op pad trouwens, dat ging dus mooi niet door. Diverse zaken niet oké. Balen! En dat wordt de portemonnee trekken...
Schip ahoy!
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 14:23:08 #165
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128620634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het schijnt ook bij de lagere vermogens wel voor te komen.

Vandaag voor de APK op pad trouwens, dat ging dus mooi niet door. Diverse zaken niet oké. Balen! En dat wordt de portemonnee trekken...
Dat is balen, wat moet je fixen? En kan je niet zelf e.e.a. doen?
pi_128626151
Remblokken waren weer op: blijkt dat de remklauw aanloopt. Was paar maanden terug ook al. Zit vol met roest, dus wordt waarschijnlijk een nieuwe. Plus de blokken dus. Ook nieuwe remleidingen (zijn compleet verroest) en twee nieuwe banden. Met die remklauw lopen de kosten lekker op. En die remleidingen kosten niet zo veel, maar het arbeidsloon voor die kutbaan... :X
Schip ahoy!
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 16:41:04 #167
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128626211
Auw, dat is lekker :X Is een setje tweedehands remklauwen geen optie? Of dat je zelf alle onderdelen koopt?
Remleiding kost inderdaad geen kont, maar het op maat buigen duurt lang waardoor het alsnog een duur geintje word.
pi_128626700
Ik heb de blokken gelukkig al zelf en ook de ruitenwissers en banden heb ik zelf geregeld. Maar die klauw kost geld, het alsnog monteren van de blokken ook (want kan moeilijk zeggen dat ze die klauw mogen plaatsen en de rest niet, dat vind ik ook niet chique), en dan de remleiding nog. Ik hou rekening met een factuur van rond de vijfhonderd euro. Best vervelend als je er niet op rekent -O-.
En dan zal ik de hardyschijf maar even vergeten. Ook tachtig euro, probeer ik er binnenkort samen met een maatje wel onder te zetten.
Schip ahoy!
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 17:04:13 #169
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128626973
Daar heb je gelijk in. Remleiding is erg afhankelijk van hoe lang hij ermee bezig is; oude eraf is niet zo spannend, maar nieuwe namaken en erop zetten kan eventjes duren.

Die hardyschijf is zes boutjes, dat kan niet heel spannend zijn zou je denken. Duur schijfje trouwens, voor mijn auto kost ie de helft :X
pi_128627085
Maar daar moet je wel net makkelijk bij kunnen. Ik heb begrepen dat dat niet altijd handig is? Als het echt peanuts is laat ik het ze er binnenkort wel bij doen, ben ik overal meteen vanaf.

Maar die remleiding gaat veel kosten inderdaad. Toen ie op de brug stond was al duidelijk te zien dat het ding zo onmogelijk irritant weggewerkt zit, dat daar wel uren in gaan zitten. ;(
Schip ahoy!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:08:29 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128627114
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 17:11:07 #172
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128627188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar moet je wel net makkelijk bij kunnen. Ik heb begrepen dat dat niet altijd handig is? Als het echt peanuts is laat ik het ze er binnenkort wel bij doen, ben ik overal meteen vanaf.

Maar die remleiding gaat veel kosten inderdaad. Toen ie op de brug stond was al duidelijk te zien dat het ding zo onmogelijk irritant weggewerkt zit, dat daar wel uren in gaan zitten. ;(
Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan.
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 17:12:37 #173
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128627227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:08 schreef daNpy het volgende:
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
Dat is bij mijn wagen wel zo, vervangen betekend de tank een stukje laten zakken.
Als nieuwe remleiding voorgebogen/helemaal kant en klaar zou komen dan is dat nog wel te overwegen, maar van scratch een nieuwe maken is simpelweg kut.
pi_128627304
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:08 schreef daNpy het volgende:
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt.
Gelukkig ben ik de komende week op reis; hopelijk kunnen ze e.e.a. in 'grijze' uurtjes doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan.
Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee :r. Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus.
Schip ahoy!
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 17:15:37 #175
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128627347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:14 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt.
Gelukkig ben ik de komende week op reis; hopelijk kunnen ze e.e.a. in 'grijze' uurtjes doen.

[..]

Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee :r. Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus.
Je hebt een E36 toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')