abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128194913
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Laatste post:
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ow er zijn er dus meer die er zo over denken..fijn, dat scheelt :P
op zich vond ik het niet zo heel erg om te doen maar er waren er een paar die echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalden. Toen een van die mannetjes een potlood in mijn gezicht stak, cm onder mijn oog, was ik er helemaal klaar mee

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sneu voor de kindjes he? Stomme mama's hebben ze.
Rotmoeders!! :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:07:49 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_128195086
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:34 schreef Moonah het volgende:
Letters van de cito zeggen weinig. Alleen hoe je kind tov anderen scoort (A= 25% hoogste scores, B en C de volgende 25 %, D en E de resp. 15 en 10% laagste scores).
Je kind kan van een B naar een C zijn 'gezakt' en tóch heel mooi volgens zijn eigen lijntje zijn gegroeid. Vaardigheidsscores (die de leerkracht je ook kan geven) maken dat veel meer inzichtelijk.
Ik vind die CITO sowieso vrij weinig zeggen. Ruben heeft het hele schooljaar op zowel M1, E1, M2 en E2 enkel A gescoord :') Geen idee of ie nu meer of minder fouten heeft gemaakt. Hij had het wel over dat ie dacht dat ie een foutje gemaakt had, maar om daar nou een tien minuten gesprek voor aan te vragen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 juni 2013 @ 15:09:08 #3
37295 Luigi
mario pls
pi_128195161
Ik vind de meeste kinderen nog steeds helemaal niet zo leuk :'). Ja, m'n nichtje en neefje, die kan ik hebben. En verder 1 of 2 vriendinnen van de uk. Maar verder... neuh.
pi_128195223
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:03 schreef Vicky het volgende:

Rotmoeders!! :D
Nou idd... Dat ik zondag in de enige regenbui van de hele dag in een kermisattractie zat die Jen helemaal fantastisch vond en ik de re3st van de dag kotsmisselijk van was...

Kermis is trouwen ook absurd duur zeg... Belachelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128195393
ik heb ook gewoon niks met de meeste kinderen. Sterker nog, over t algemeen vindt ik ze maar irritant.
Ben dan ook blij dat het kinderfeestje achter de rug is :)
pi_128195482
Ja zeg jullie weten me wel moed in te praten voor het kinderfeestje van volgende week ;( ;)
  maandag 24 juni 2013 @ 15:21:08 #7
37295 Luigi
mario pls
pi_128195683
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb ook gewoon niks met de meeste kinderen. Sterker nog, over t algemeen vindt ik ze maar irritant.
Kinderfeestjes... brrrrrrrrr.
pi_128195695
:D sorry stiemie, ik kan het niet mooier maken als het is :P
pi_128208954
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
:D sorry stiemie, ik kan het niet mooier maken als het is :P
:D

ik hoef pas weer in oktober/november.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128210036
Pfff stiemie 42 kinderen in de kleuterklas, wat veel!
hier is grote heisa op school omdat er volgend jaar 2 ipv 3 kleuterklassen komen en aan het eind van het jaar de klassen dus 32 kleuters hebben.

wij hebben ook volgende week kinderfeestje. nu maar duimen voor mooi weer met weinig wind. We gaan water raketten afschieten.
pi_128210818
Gaaf idee p_iglet!

Kinderfeestje... oktober pas gelukkig ;). Hoeveel nodigen jullie er eigenlijk uit?
Fake it till you make it...
pi_128211111
Hier na de zomer een feestje, Chris is midden in de vakantie jarig. Eens kijken of Chris zijn oude vriendjes wil, of hij toch de nieuwe klasgenootjes uitnodigd. Zitten naast zijn vriendje straks 3 jongens in groep 3. Dan mooi groepje van 5 kids.
Zoals het nu staat ergens pannenkoeken eten en dan naar de speel/kinderboerderij.
pi_128211279
Wij hadden in totaal 6 kindjes
pi_128211889
Stiemie, het komt vast wel goed. Kun je niet gewoon suikerglazuur maken uit poedersuiker en water en dan verschillende soorten hagels en strooisels. Dat is dan voor jou en de kindjes makkelijk te doen denk ik.

Leuk idee p_iglet.

Ik wens me vaak dat mijn februari kind in de zomer was geboren. Zoveel makkelijker als in de winter als alles binnen moet. Onze buren hebben laatst voor het feestje van dochterlief zo een springkasteel neergezet. Alleen hun tuin grenst aan een plein waar garages zitten, dus dat kan daar makkelijk. Bij onze kleuterr op school hebben de laatste kinderfeestjes ergens plaatsgevonden in een gehuurde grote ruimte en dan was ook de hele klas uitgenodigd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 24 juni 2013 @ 21:07:14 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128212085
Nou, wij hebben vandaag het kinderfeestje voor Marlien gehouden. 't Was ook nu niet zo heel mooi weer, ze zijn maar even buiten geweest om te spelen.
Ik heb het overleefd, de kinderen vonden het leuk en ik was heel erg blij dat mijn andere kinderen meegeholpen hebben!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_128214982
Hier is toch echt de max 30 in een klas geloof ik. Hier nu een klas van 23, maar ze begonnen met 25.
Volgend schooljaar hebben ze totaal 16 klassen. Groep 4 zullen net als groep 3 twee klassen van zijn. Het blijft dezelfde samenstelling, dus max 23.

Hihi Grijs, gelukkig weer overleefd.
Wanneer id ze jarig of is ze al jarig geweest?

[ Bericht 13% gewijzigd door Meimeltje op 24-06-2013 22:06:50 ]
  maandag 24 juni 2013 @ 22:25:43 #17
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128217343
Ze was vorige maand al jarig geweest (de 27e), dus het werd ook wel tijd voor een feestje! Vooral omdat dit de laatste schoolweek voor ze is. Vandaag waren ze vrij, dus dat leek me handiger dan in het komende weekend, want dan heb je kans dat er al wat met vakantie zijn.
  maandag 24 juni 2013 @ 23:07:24 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128220033
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
QFT

En ik vierde de verjaardag van mijn Maart jarige afgelopen vrijdag. Omdat het in juni veel mooier weer is. :') sprak zij tot twee keer tot op haar ondergoed natgeregend.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128221891
Hier een prinsessenfeest gehad zaterdag. Ze wordt zes. Ik had een kist gehuurd, dat was wel keuk.
Één kort spel buiten in de regen en verder had ik ze in mijn huis. Alle acht. En geen oppas beschikbaar, dus ook nog twee babies en een peuter erbij.
Nee, volgend jaar gaan we mooi een buiten-huis-activiteit doen. Mijn hobby zal het nooit worden...

Succes Stiemue. Wordt vast leuk voor je dochter.
Met een meidenkwartet
pi_128222048
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind die CITO sowieso vrij weinig zeggen. Ruben heeft het hele schooljaar op zowel M1, E1, M2 en E2 enkel A gescoord :') Geen idee of ie nu meer of minder fouten heeft gemaakt. Hij had het wel over dat ie dacht dat ie een foutje gemaakt had, maar om daar nou een tien minuten gesprek voor aan te vragen.
Dat ligt dan aan de uitdraai die je hebt gekregen. De meeste systemen die scholen gebruiken kunnen prima meer info geven, zoals die grafiekjes die eerder genoemd zijn, of DLE scores (vanaf groep 3). En de school kan ook doortoetsen als hij zo constant A of A+ scoort, dus de toets van een half jaar verder ook afnemen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 00:14:47 #21
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128223350
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan de uitdraai die je hebt gekregen. De meeste systemen die scholen gebruiken kunnen prima meer info geven, zoals die grafiekjes die eerder genoemd zijn, of DLE scores (vanaf groep 3). En de school kan ook doortoetsen als hij zo constant A of A+ scoort, dus de toets van een half jaar verder ook afnemen.
Ja, bij de rapportbesprekingen van mijn oudste (die ook altijd A's scoorde) beweerden de leraren ook altijd dat er wel te zien was dat hij vorderingen maakte. Ze probeerden soms ook uit te leggen hoe het zat, maar dat was voor mij niet helemaal duidelijk. 't Zal wel.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 00:40:21 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128224087
Als hij geen vorderingen zou hebben gemaakt, had hij niet voortdurend weer A's kunnen blijven scoren.
in de haak.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 06:04:48 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_128226648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 00:40 schreef trui het volgende:
Als hij geen vorderingen zou hebben gemaakt, had hij niet voortdurend weer A's kunnen blijven scoren.
Tuurlijk wel. In januari en juni testen ze met hetzelfde materiaal. Als hij het in januari allemaal zonder fouten maakt, is de kans aanwezig dat dat in juni ook zo is, zonder dat er dus vordering zichtbaar is.

Hij zat in januari in groep 1 en heeft toen dus M1 en M2 gemaakt, nu alleen E2. Het heeft denk ik weinig zin om bijvoorbeeld een 3 toets af te nemen?
Volgens mij ga je dan teveel vragen van een kind.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 juni 2013 @ 06:15:05 #24
386633 Adnap
I love Life !
pi_128226667
Doortoetsen zegt ook niet heel veel. Eind groep vijf is jongste doorgetoetst, om te kijken waar hij toen een c ging scoren...nou niet dus. De m8 toets maakte hij met een B.... en toen zatschool eht met de handen in de haren. Maar leren leren, nut van leren of jezelf uitdagen heeft hij niet geleerd daar helaas.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 25 juni 2013 @ 07:41:06 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128226980
Plus dat je op die manier eventuele hiaten in de kennis ook mist. Omslachtige rekenmethodes, of het niet geautomatiseerd hebben van tafels... Beter is het dan om via SIDI-R of hoe heet dat tegenwoordig, te toetsen en zo ook vinger aan de pols te houden over de leerlijn.

Dat leren leren is wel zorgelijk ja. Mijn oudste gaat wel iedere keer keurig over maar liep er dit jaar toch hard tegenaan dat rijtjes gestampt en huiswerk gemaakt moet worden. Gelukkig nu naar de 4e dat scheelt weer een vreemde taal en in zijn geval aardrijkskunde en geschiedenis. :D
Hij pakt het toch iedere keer zelf weer op. Heel knap vind ik. We gaan t nu met middelste ervaren. Die is wat makkelijker daar in. Voor oudste is huiswerk een onoverkomelijke berg zo lijkt het. Ik schat dat middelste dat 'gewoon even doet' dan is t maar klaar.

Maar ik dwaal af :@ een andere methode van bekijken en toetsen dus. Zou ik zeker eens naar vragen. Want verveling is écht vervelend.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128227237
Hier legde ze het best duidelijk uit, die cito scores. Mbv van zo'n grafiek.
Maar daarnaast hebben we ook voorbelden gekregen uit het cito boekje en de praktijk wat ervoor zorgde dat de score van de toets wel overeen kwam met hoe hij haar kent.
De dame had bij beide toetsen dit jaar A+ gescoord.
En het belangrijkste bij de laatste gesprekken was dat haar zelfvertrouwen enorm was gegroeid de latste tijd..dat had ze wel nodig :)
pi_128229056
Ik weet van 1 cito dat Chris daar een goede A op scoorde. Dat zal de M2 wel geweest zijn. Maar dat gebruikt juf alleen om haar eigen visie te bevestigen. Als die score anders uitkomt dan verwacht kijkt juf eerst naar de manier waarop de toets gemaakt is, en waarom de score zo anders is. Nog een keer extra toetsen om te kijken hoe de kind werkt kan ook een optie zijn. Dus ze gebruiken het hier omdat ze het kind moeten volgen, maar normaal gesproken weet de juf/meester wel waar het kind staat zonder een test.

Vanochtend Chris uitgezwaaid. Lekker op schoolreis. Nu maar hopen dat er niet teveel regen gaat vallen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:16:21 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128229420
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. In januari en juni testen ze met hetzelfde materiaal. Als hij het in januari allemaal zonder fouten maakt, is de kans aanwezig dat dat in juni ook zo is, zonder dat er dus vordering zichtbaar is.

Hij zat in januari in groep 1 en heeft toen dus M1 en M2 gemaakt, nu alleen E2. Het heeft denk ik weinig zin om bijvoorbeeld een 3 toets af te nemen?
Volgens mij ga je dan teveel vragen van een kind.
Wordt inderdaad hetzelfde materiaal gebruikt? Dat wist ik niet. Verder had ik het natuurlijk over de leeftijdsgebonden normen die gehanteerd worden, en het maar A's blijven halen gaat over meer dan 2 momenten, toch?
Bij een foutloze score is het natuurlijk altijd lastig om vooruitgang te meten, iemand zit immers aan z'n 'plafond' voor dat stuk kennis. ik neem aan dat hij/zij dan wel verdieping/verrijking krijgt aangeboden waar mogelijk, of wat versneld door het lespakket kan gaan. Jouw zoon was toch ook naar een andere school gegaan, Grijs, waar op dat vlak extra mogelijkheden waren? Of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
in de haak.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:18:16 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128229460
Ik heb echt nog nooit een rapport gezien van Jenny... :D

Ik hoop dat ze dit jaar wel iets mee naar huis krijgt.. Zodat ze dat kan laten zien aan opa's en oma's.
pi_128229597
Ik heb ook begrepen dat de toetsen hetzelfde zijn, alleen de normering strenger.

Meike kwam thuis met een woordveld, ze werken over sprookjes, en dan mag ze zelf woordjes opschrijven die daarmee te maken hebben.
Ooooo wat genieten.... O+
"sniwwitju en de seefu dwergen"
"de seefun gijtjus"
"rootkapje"
"has en grietje"
enz enz enz

*kleuter-af*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:35:11 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128229844
Jenny begint wel te lezen... Ze herkent woorden en letters... Ik vind dat zo knap..
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:59:03 #32
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128232585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:16 schreef trui het volgende:

[..]

Wordt inderdaad hetzelfde materiaal gebruikt? Dat wist ik niet. Verder had ik het natuurlijk over de leeftijdsgebonden normen die gehanteerd worden, en het maar A's blijven halen gaat over meer dan 2 momenten, toch?
Bij een foutloze score is het natuurlijk altijd lastig om vooruitgang te meten, iemand zit immers aan z'n 'plafond' voor dat stuk kennis. ik neem aan dat hij/zij dan wel verdieping/verrijking krijgt aangeboden waar mogelijk, of wat versneld door het lespakket kan gaan. Jouw zoon was toch ook naar een andere school gegaan, Grijs, waar op dat vlak extra mogelijkheden waren? Of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
Hij heeft van begin tot eind op dezelfde basisschool gezeten. Hij is daar wel een keer versneld en kreeg ook altijd extra uitdaging. Momenteel zit hij op het gymnasium en gaat hij met mooie cijfers over naar de 2e klas (gemiddeld staat hij ruim een 8). Ik heb de indruk dat hij op de basisschool wel goede vaardigheden heeft aangeleerd, vooral om niet gelijk op te geven als het niet in 1x gaat.

Maar om terug te komen op cito-scores: als je altijd een A haalt en de keer daarop ook, dan weet je niet of hij misschien een jaar eerder ook al een A zou hebben gehaald voor diezelfde toets, lijkt me. Ze wilden op school ook nooit doortoetsen: "We weten dat hij een voorsprong heeft en hij krijgt ander werk aangeboden op zijn niveau". Dat niveau is niet door tests vastgesteld, maar ik had wel de indruk dat ze hem aardig goed in de peiling hadden. En daardoor is testen ook niet nodig geweest.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:01:47 #33
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128232705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je op die manier eventuele hiaten in de kennis ook mist. Omslachtige rekenmethodes, of het niet geautomatiseerd hebben van tafels... Beter is het dan om via SIDI-R of hoe heet dat tegenwoordig, te toetsen en zo ook vinger aan de pols te houden over de leerlijn.

Dat leren leren is wel zorgelijk ja. Mijn oudste gaat wel iedere keer keurig over maar liep er dit jaar toch hard tegenaan dat rijtjes gestampt en huiswerk gemaakt moet worden. Gelukkig nu naar de 4e dat scheelt weer een vreemde taal en in zijn geval aardrijkskunde en geschiedenis. :D
Hij pakt het toch iedere keer zelf weer op. Heel knap vind ik. We gaan t nu met middelste ervaren. Die is wat makkelijker daar in. Voor oudste is huiswerk een onoverkomelijke berg zo lijkt het. Ik schat dat middelste dat 'gewoon even doet' dan is t maar klaar.

Maar ik dwaal af :@ een andere methode van bekijken en toetsen dus. Zou ik zeker eens naar vragen. Want verveling is écht vervelend.
Gaat je oudste al bijna naar de 4e?! En gaat je middelste (straks?) naar dezelfde school?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:03:51 #34
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128232804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Jenny begint wel te lezen... Ze herkent woorden en letters... Ik vind dat zo knap..
Mooi hè? Dat ze plotseling zien dat die rare tekentjes letters zijn en woorden vormen. Vind het elke keer weer bijzonder!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:15:35 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128233266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Gaat je oudste al bijna naar de 4e?! En gaat je middelste (straks?) naar dezelfde school?
ja! Snel gaat het hè :o hij moest profiel kiezen en 'dus' een studierichting. Wel leuk en boeiend en ontzettend spannend. Maar ook confronterend. Hij is gewoon op de helft nu! Nog zo'n rukje en hij gaat het huis uit :'(
En ja, middelste gaat naar dezelfde school. Gister kennis gemaakt met zijn nieuwe klas. Hij heeft er zin in! En mijn kleintje gaat gewoon ook al naar groep 7 :X
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:43:06 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128234181
ik kan er gewoon niet bij buuv, dat je oudste nu al 3 jaar op de middelbare school zit. dat klopt echt niet met mijn tijdsbeleving. :o
in de haak.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:09:43 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128235127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:43 schreef trui het volgende:
ik kan er gewoon niet bij buuv, dat je oudste nu al 3 jaar op de middelbare school zit. dat klopt echt niet met mijn tijdsbeleving. :o
met de mijne ook niet. :D maar t is echt zo. Wij hebben t idee dat de basisschool snel gaat maar de middelbare school nog sneller.
pi_128235853
Nee.

[ Bericht 100% gewijzigd door debuurvrouw op 25-06-2013 13:35:50 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:29:24 #39
400505 Seikcid
Since 1922
pi_128235893
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:28 schreef stbabylon het volgende:
Nee
QFT!

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 25-06-2013 13:36:13 ]
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_128236964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef debuurvrouw het volgende:
zoiets doen ze ook nog wel, en eindtoetsen aan t begin van een nieuw blok om te zien wat ze al beheersen. Plus allerlei verbreding, verdieping, verrijking en compacten. Maar ze gaan sinds groep 2 naar een speciale klas dus het valt mij verder allemaal niet meer zo op (ik hoef niet steeds met school in gesprek om te zien hoe het gaat, gewoon de standaard tienminutengesprekken is genoeg).
pi_128237299
Dat van die hiaten is trouwens wel interessant, kinderen kunnen op de cito gewoon A scores halen ook al begrijpen ze een heel onderdeel niet. Als voorbeeld zou je 'breuken' kunnen nemen. Er worden maar een aantal vragen over breuken worden gesteld tijdens een test en heel veel over andere rekendingen. Als ze alles goed hebben behalve de breuken dan hebben ze kennelijk iets gemist. Als niemand dat in de gaten heeft kunnen ze daar later ernstig mee in de problemen komen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:15:02 #42
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_128237684
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

met de mijne ook niet. :D maar t is echt zo. Wij hebben t idee dat de basisschool snel gaat maar de middelbare school nog sneller.
Ja he! Dat vind ik ook. Bizar snel gaat het.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:16:29 #43
37295 Luigi
mario pls
pi_128237726
Middelbare school.... man.... *negeer negeer negeer* Da's nog eeeeeeeeeuwen weg he? ;(.
pi_128238751
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:16 schreef Luigi het volgende:
Middelbare school.... man.... *negeer negeer negeer* Da's nog eeeeeeeeeuwen weg he? ;(.
Heb je haar nog niet aangemeld dan? :o
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:49:38 #45
37295 Luigi
mario pls
pi_128238833
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:47 schreef snoopy het volgende:

[..]

Heb je haar nog niet aangemeld dan? :o
Ze wil nu nog dierendokter voor zielige zieke babydieren worden (en dan alleen de LIEVE zielige zieke babydieren he) dus ik wacht nog ff...
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 14:58:39 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128239126
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:15 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja he! Dat vind ik ook. Bizar snel gaat het.
dat kan ik volledig beamen :Y
dat portret van mij gaat ook alweer naar de derde :o
dat hele schooljaar is omgevlogen. (nu begonnen ze laat en eindigen ze vrij vroeg, dus misschien versterkt dat het gevoel van snelheid :) )
pi_128245047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond het zo leuk om te zien hoe ineens het kwartje viel zeg maar :).
Dat ze eerst nog de letters spellen en geen idee hebben wat er nou staat en dan "ineens" beseffen dat het een woord is wat ze lezen :).

Meike, bijna groep 3 :)
pi_128245741
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ze wil nu nog dierendokter voor zielige zieke babydieren worden (en dan alleen de LIEVE zielige zieke babydieren he) dus ik wacht nog ff...
Mazzelaar! Mijnes wil paardrijdster worden ;(
pi_128251338
:D
Mijne is geswitched van politie te paard naar brandweer vrouw
pi_128252647
Dat leren lezen is leuk! Mooi om te zien dat er echt weer iets is gegroeid in het koppie.

De mijne wil brandweerman worden. Politieagenten moeten te hard rennen :P

Schoolreis overleefd. Mooie weer en mooie speelplek. Misschien eens zo heen als het uitkomt.
En dan morgen de wenochtend in groep 3. Kijken welke kindje ook mee gaan naar de andere vestiging..
pi_128253029
mijnes gaat trouwen met haar beste vriendinnetje en dan gaan ze samen op de boerderij wonen. vriendinnetje gaat dan de boerderijdingen doen en zij wordt huisvrouw

wat nou rolbevestigend -O-
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:59:40 #52
386633 Adnap
I love Life !
pi_128253673
Hier wil er een rechten of geschiedenis ^O^ gaan studeren en de ander iets medisch,maar dat wordt het dek ik niet.
I live life, i love life
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 21:12:40 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128254368
hier moet L. morgen nog verplicht aanwezig zijn, overmorgen schoolreisje en vrijdagmiddag op kamp van de roeiclub *O*
en dan nog de overige verplichte nummers en dan is het vakantie *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:15:34 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128254548
Ik ben blij dat die van mij laat vakantie hebben dit jaar. Ik ben er nog niet aan toe, geloof ik. Wel zitten we nu al in al die 'einddingen' als voorstelling van de streetdance, turnwedstrijd ter afsluiting, kamp, enz. enz. De hele maand juni is het al bal, wat dat betreft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:15:52 #55
386633 Adnap
I love Life !
pi_128254562
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:12 schreef lady-wrb het volgende:
hier moet L. morgen nog verplicht aanwezig zijn, overmorgen schoolreisje en vrijdagmiddag op kamp van de roeiclub *O*
en dan nog de overige verplichte nummers en dan is het vakantie *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Hier Tot vrijdag toetsen,maandag boeken,dinsdag rapportvergadering en woensdag laatste dag *O*
I live life, i love life
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 21:16:52 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128254618
ja die boeken moeten ook nog ergens weg, maar als ik vraag wanneer krijg ik geen antwoord :')
dus dat reken ik tot de verplichte nummers
pi_128258958
Hier iemand die zeemeerman wil worden ;) Of anders toch politieman.

De basisschool gaat idd veel te snel, onze 6-jarige al naar groep 4 en in december de jongste naar groep 1. Hoe snel de middelbare school gaat wil ik niet weten..

Hier morgen het schoolreisje. Ze gaan naar de Efteling. Heerlijk een vrije dag met de jongste dus aangezien ze pas eind van de dag weer terug zijn ;)
pi_128260209
De een hier wil juf en mama (soms) worden, maar vooral juf.

De ander wil mama worden, vooral mama (nog net geen kleuter, maar toch maar hier ;)).

Wij hebben informatieavond van groep 3 gehad, gaat hard. Na de zomervakantie groep 3 en de ander groep 1, kleine meisjes worden groot.
pi_128260964
Vandaag portfolio gesprek gehad. Eigenlijk niks aan te merken. De meester is dik tevreden.
Amber moet nog wel oefenen op klokkijken.

Na de vakantie heb ik een groep 5 en groep 1 kind...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 26 juni 2013 @ 06:56:50 #60
386633 Adnap
I love Life !
pi_128267805
Heerlijk Vicky !!

Nijna gaat hard hoor, zeker als ze alle 2 op school zitten !

Nog 1 dagje een 11 jarige, morgen wordt de jongste 12. Hij is er niet zo zeer mee bezig, zaterdag vieren we het.
I live life, i love life
pi_128269014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:59 schreef Adnap het volgende:
Hier wil er een rechten of geschiedenis ^O^ gaan studeren en de ander iets medisch,maar dat wordt het dek ik niet.
so, ambitieus :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 juni 2013 @ 09:03:37 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128269119
Gisteren nog een afsluitend gesprekje gehad met de meester van Isa. Die gaf aan dat er bij de CITOscore steeds minder naar de letters maar meer naar de Romeinse cijfers gekeken wordt en naar de score die hoort bij het aantal maanden school (vanaf groep 3 telt elk jaar voor 10 maanden). Een en ander werd wel duidelijker dan die grafiekjes zo :)

Vandaag feest in de klas, morgen uitdelen ivm verjaardag en vrijdag laatste dag voor de vakantie. Heerlijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:25:22 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128269629
Nog twee weken tot middelste 12 wordt. Leuk al die carriere-ideeën. :D
Mijn oudste twijfelt tussen Robotica, Natuurkunde of informatica als studie maar 'iets technisch' en heeft wel oren naar een studie in het buitenland (Finland, Japan of Amerika) ( ;( da's over drie jaar hè :o en hij is nu 13 :X)

Middelste wil dierenarts worden. En net als bij oudste denk ik dat het een echt passende studiekeus is. Maar goed, hij moet nog beginnen aan de middelbare school we zien wel waar t schip strandt. Jongste heeft nog geen beroepswensen. Zijn hoogste ambitie is 'van de basisschool' ;)
pi_128269898
:W Vanmiddag gesprek bij het MKD over Tyler. Ben benieuwd wat daar uitkomt! Qua gedrag is alles nog hetzelfde helaas.

En Kim doet het goed op school. Op de cito ietsjes minder, maar wel gemiddeld. Lezen, rekenen en schrijven gaat goed. Volgend schooljaar worden de klassen iets anders. Het wordt dan een groep 3/4. Gelukkig zijn er meerdere kindjes die in de klas blijven, waar ze nu ook mee speelt. Minstens 2 vriendjes gaan naar een groep hoger, ze hebben al afgesproken dat ze nog wel samen kunnen spelen. Ik bewaar de telefoonlijst wel, komt dat ook goed!
pi_128269937
Wij hebben gisteren ook gesprek gehad op school. M. gaat door naar groep 2, maar hij verdomde het om de Cito toets te maken. Er was geen land mee te bezeilen. Dat is iets waar we vaker tegen aan lopen; wat hij absoluut niet wil, doet hij niet. Al ga je op je kop staan. Boos worden helpt niet, straffen niet, er met hem over praten niet. Hij doet het alleen als hij het wil. Op zijn voorwaarden. Het is geen kleutergedrag, dit speelt al zolang hij er is.

Die toets interesseert me niet zo veel, maar ik zou graag een handvat hebben om die harde harses, dat dwingende en 'ik maak dat wel uit' er uit te krijgen, zonder zijn wil te breken. :+
Je wordt niet groot zonder dingen die je opgelegd worden namelijk. En natuurlijk moet hij thuis ook van alles, dat levert soms strijd op, en soms doet hij het gewoon. Wij zijn echt geen doetjes, hij krijgt zijn zin niet, maar het is echt wel een handicap. Ook voor hemzelf

En eerlijk gezegd zou ik het ook wel fijn vinden als hij gewoon in groep 1 had mogen blijven.
pi_128270037
En er met hem over praten op momenten dat hij niet in zo'n bui zit, vragen waarom hij er dan geen zin in heeft en uitleggen dat jij ook wel eens dingen moet doen waar je geen zin in hebt.
en hem desnoods een spiegel voorhouden door zijn gedrag eens te immiteren als hij iets van jou gedaan wilt hebben.
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:55:54 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128270415
Waarom had je 'm in groep 1 willen houden Bodpa? Hij komt op mij over als een voorlijk jongetje namelijk. Nog een jaar groep 1 is wel heel mager dan misschien?

Geen tips voor t kraken van je harde noot. Het lijkt me enorm lastig zeg. :o weet hij zelf waarom hij dat niet wil?
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:00:12 #68
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128270519
Lastig Bodpa!

Ik herken het gedrag van mijn oudste. Hoe harder ik iets wil, hoe groter zijn verzet. Als hij heeft besloten dat hij iets niet wil, doet hij het absoluut niet.
Wat bij hem (op den duur) wel hielp was het eerst even laten rusten, en vervolgens uitleggen waarom je wil dat iets gebeurt. Pas op het moment dat het helemaal helder was kon ik het aan hem vragen en dan deed hij het vaak wel. Maar niet doorduwen want dat werkt echt averecht.
Mijn man is nogal van het 'niet zeuren maar gewoon ff doorduwen' en zeker met oudste levert dat alleen maar strijd op. Tot er op een gegeven moment alleen nog maar strijd was om het strijden :-/
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 10:02:05 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128270555
ik herken het ook wel van L.
maar na doorvragen bleek dat hij overal tegenop zag en bang was het fout te doen.
goed uitleggen wat de bedoeling is en oefenen thuis hielp goed
pi_128270564
Lijkt me lastig Bodpa. Hier nog geen ervaring mee, juist het tegenovergestelde.
Ik zou zelf met name met erover praten en uitleggen werken. Eventueel werken met beloningen. Als hij toch iets doet wat hij liever niet wil hem een kleine beloning geven?
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:10:25 #71
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128270735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:37 schreef bodpa09 het volgende:
Wij hebben gisteren ook gesprek gehad op school. M. gaat door naar groep 2, maar hij verdomde het om de Cito toets te maken. Er was geen land mee te bezeilen. Dat is iets waar we vaker tegen aan lopen; wat hij absoluut niet wil, doet hij niet. Al ga je op je kop staan. Boos worden helpt niet, straffen niet, er met hem over praten niet. Hij doet het alleen als hij het wil. Op zijn voorwaarden. Het is geen kleutergedrag, dit speelt al zolang hij er is.

Die toets interesseert me niet zo veel, maar ik zou graag een handvat hebben om die harde harses, dat dwingende en 'ik maak dat wel uit' er uit te krijgen, zonder zijn wil te breken. :+
Je wordt niet groot zonder dingen die je opgelegd worden namelijk. En natuurlijk moet hij thuis ook van alles, dat levert soms strijd op, en soms doet hij het gewoon. Wij zijn echt geen doetjes, hij krijgt zijn zin niet, maar het is echt wel een handicap. Ook voor hemzelf

En eerlijk gezegd zou ik het ook wel fijn vinden als hij gewoon in groep 1 had mogen blijven.
Oh Bodpa helaas geen tips, maar wel veel herkenning. Mijn jongste is ook zo :X Doorgaan en consequent zijn tot je het er op een gegeven moment zelf ook eigenlijk wel mee klaar bent... Herkenbaar...
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:15:44 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_128270890
Hier hebben we ook zo'n jongetje.. En ook nog niets gevonden dat helpt..
Belonen, straffen, praten, uitleggen.. Het werkt allemaal voor geen meter. Als hij in z'n eigenwijze hoofd heeft besloten dat iets niet gaat gebeuren, gebeurt het ook niet. :X
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_128271158
Ah. Meer kinderen met een kop erop.

Fijn herkenning.
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:30:33 #74
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128271320
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:
Ah. Meer kinderen met een kop erop.

Fijn herkenning.
Yep die van mij heeft als bijnaam "EsNee" ;)
pi_128271398
hier een jongetje wat heel meegaand is zolang het is wat hij wil. is het iets wattie niet wil, dan kan je het domweg vergeten. selene kan je nog wel ompraten, ravi niet.

selene hoeft voorlopig niet naar de fysio. de hele motoriek is getest en een podotherapeut heeft ff meegekeken. ze zien het rare lopen wel, maar ze heeft er geen hinder van. op geen enkele manier. ze speelt, ze sport, speelt buiten, kan mee met groepsbuitendingen en het belangrijkste: ze is niet bang van fysieke dingen en heeft er gewoon plezier in. tsja. niet nodig om dan nu al aan de slag te gaan :) wel in de gaten blijven houden. het rare lopen komt waarschijnlijk vanuit de hypermobiliteit, met name in de heupen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128271449
Thanks! Super fijn, die herkenning!

@Buuf: Hij zit pas een half jaar op school. In groep 2 moet hij van alles, en wat extra tijd om die harde noot te kraken zou me wel van pas komen. ;) Het was ook het eerste dat hij zei vanmorgen. "Naar groep 2? Dat wil ik niet, dan moet ik werkjes maken!" Hij zal het toch moeten laten zien, mocht hij voorlijk zijn.

@Bla/ Meimeltje: Uitleggen werkt niet echt. Nouja, hij snapt het wel, maar het speelt geen rol meer als hij in zijn hoofd heeft dat hij iets niet wil. Belonen hebben we ook geprobeerd, maar dan doet hij het alleen voor de beloning. Het is niet iets intrinsieks, en dat is natuurlijk wat ik het allerliefst zou willen. Maar ik kan idd wel proberen duidelijker te maken waarom ik iets graag wil, en navragen waarom hij weigert.

Die ingang van jou Lady, had ik zelf nog niet bedacht. Misschien is hij idd wel een beetje angstig. Hij is wel een bange poeperd, dus misschien speelt dat hier ook.

@Taartjesfee: precies! Je krijgt strijd om het strijden. En hoe harder je iets wil hoe minder hij geneigd is je tegemoet te komen.

Hij heeft het overigens geweldig naar zijn zin op school. Is er echt zielsgelukkig.

[ Bericht 3% gewijzigd door bodpa09 op 26-06-2013 11:14:54 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:55:21 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128273967
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:03 schreef Sjeen het volgende:
Gisteren nog een afsluitend gesprekje gehad met de meester van Isa. Die gaf aan dat er bij de CITOscore steeds minder naar de letters maar meer naar de Romeinse cijfers gekeken wordt en naar de score die hoort bij het aantal maanden school (vanaf groep 3 telt elk jaar voor 10 maanden). Een en ander werd wel duidelijker dan die grafiekjes zo :)

Klopt. De Romeinse cijfers geven ook het gemiddelde aan. Maar de verdeling is anders dan bij de letters.
I= hoogst scorende 20%, II=daarna scorende 20% etc.
Bij de letters is de verdeling anders (A=hoogst scorende 25%, B=daarna scorende 25%, C weer 25 %, D= een na laagst scorende 15% en E=laagst scorende 10%).
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:35 schreef _Ingrid_ het volgende:

En Kim doet het goed op school. Op de cito ietsjes minder, maar wel gemiddeld.
En zo'n uitspraak vind ik typerend voor de waarde die er gehecht wordt door zowel veel scholen als ouders aan citoscores. Het gaat toch om het eerste zinnetje: "Kim doet het goed op school". Heerlijk! Dát is het belangrijkste.
Ik vind het heel erg dat cito's zó belangrijk worden gemaakt. Blijf eea alsjeblieft in perspectief zien. het zijn gemiddelden. En gemiddelden bestaan bij de gratie van uitschieters naar boven en naar beneden.
Succes trouwens met Tyler Ingrid. En fijn, dat het zo goed gaat met Kim!
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:37 schreef bodpa09 het volgende:
Wij hebben gisteren ook gesprek gehad op school. M. gaat door naar groep 2, maar hij verdomde het om de Cito toets te maken. Er was geen land mee te bezeilen.
Wellicht is hij er gewoon niet aan toe? Toetsen zijn zéker in groep 1 zó abstract en niet bij de realiteit van het kind passend. Op een plaatje aangeven hoe de schaduw valt vanuit een bepaald perspectief. 8)7 Laat die kleuters lekker buiten spelen en experimenteren met schaduw!
(ik snap je punt wel hoor Bodpa, het gaat verder dan de toets. Succes ermee!!).

Mijn kleutercollega had zo'n mooie metafoor die dat hele citogebeuren (en wat er aan wordt opgehangen) weergeeft:

Een kind is net een bloembolletje. Dat planten we heel voorzichtig, zetten het op een zonnig plekje, koesteren het, geven het water etc. Als er dan een beetje groen uitkomt staan we te juichen, maar trekken er ook net zo hard aan omdat het moet groeien groeien groeien. En dan trek je het kapot.

/aversie tegen cito-ophemeling

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:35 schreef bodpa09 het volgende:
Thanks! Super fijn, die herkenning!

@Buuf: Hij zit pas een half jaar op school. In groep 2 moet hij van alles, en wat extra tijd om die harde noot te kraken zou me wel van pas komen. ;) Het was ook het eerste dat hij zei vanmorgen. "Naar groep 2? Dat wil ik niet, dan moet ik werkjes maken!" Hij zal het toch moeten laten zien, mocht hij voorlijk zijn.
Ik vind dit een heel duidelijke uitspraak voor een kleuter.
quote:
Hij heeft het overigens geweldig naar zijn zin op school. Is er echt zielsgelukkig.
O+ Fijn! Hopelijk groeit hij in het 'moeten'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:57:01 #78
37295 Luigi
mario pls
pi_128274021
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Moonah het volgende:

^O^ . Ik wou het al niet zeggen ;). Volgens mij denken heel veel onderwijzers er zo over? (Hoe nuttig een test of toets ook af en toe kan zijn!).
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:57:59 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128274053
quote:
17s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

^O^ . Ik wou het al niet zeggen ;). Volgens mij denken heel veel onderwijzers er zo over? (Hoe nuttig een test of toets ook af en toe kan zijn!).
Ja. Er heerst momenteel grote onvrede onder leekrachten over het hele cito-gedoe. Van hogerhand wordt er veel te veel aan opgehangen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:58:51 #80
37295 Luigi
mario pls
pi_128274087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja. Er heerst momenteel grote onvrede onder leekrachten over het hele cito-gedoe. Van hogerhand wordt er veel te veel aan opgehangen.
Dat vind ik echt een genot om te lezen, eerlijk gezegd. Ik krijg ook complete uitslag van de toets en labeldrang in het onderwijs.
pi_128274671
quote:
En zo'n uitspraak vind ik typerend voor de waarde die er gehecht wordt door zowel veel scholen als ouders aan citoscores. Het gaat toch om het eerste zinnetje: "Kim doet het goed op school". Heerlijk! Dát is het belangrijkste.
Ik vind het heel erg dat cito's zó belangrijk worden gemaakt. Blijf eea alsjeblieft in perspectief zien. het zijn gemiddelden. En gemiddelden bestaan bij de gratie van uitschieters naar boven en naar beneden.
Succes trouwens met Tyler Ingrid. En fijn, dat het zo goed gaat met Kim!
Ze vind het ook erg leuk om heen te gaan, werken in de werkboekjes geniet ze van. Voorlezen aan de andere kinderen vind ze ook erg leuk. Ik hoor haar ook vaak rekenen tijdens het spelen.
Met naar bed gaan mag ze zelf ook een stukje voorlezen, vind ze prachtig!

Update over Tyler komt vanmiddag na het gesprek wel. Iig weten we dat hij een achterstand van 7 maanden heeft. Nog steeds spraakachterstand en een articulatiestoornis.
En het agressieve, veel schelden, gillen en alles en iedereen zeer willen doen is er ook nog.
Gelukkig kan hij tussendoor wel heel leuk en lief zijn, daar probeer ik bewust goed op te letten als hij bij mij is. Je ziet al snel alleen maar het negatieve.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:20:50 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128274964
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:13 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ze vind het ook erg leuk om heen te gaan, werken in de werkboekjes geniet ze van. Voorlezen aan de andere kinderen vind ze ook erg leuk. Ik hoor haar ook vaak rekenen tijdens het spelen.
Met naar bed gaan mag ze zelf ook een stukje voorlezen, vind ze prachtig!
Dat klinkt heel fijn Ingrid.
quote:
Update over Tyler komt vanmiddag na het gesprek wel. Iig weten we dat hij een achterstand van 7 maanden heeft. Nog steeds spraakachterstand en een articulatiestoornis.
En het agressieve, veel schelden, gillen en alles en iedereen zeer willen doen is er ook nog.
Gelukkig kan hij tussendoor wel heel leuk en lief zijn, daar probeer ik bewust goed op te letten als hij bij mij is. Je ziet al snel alleen maar het negatieve.
Heftig. En zwaar lijkt me. Knap dat je het positieve niet uit het oog verliest!
pi_128275260
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:20 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat klinkt heel fijn Ingrid.

[..]

Heftig. En zwaar lijkt me. Knap dat je het positieve niet uit het oog verliest!
Ja, daarom woont hij nog tot 8 juli bij mijn ouders. Daarna is het kijken wat het beste is.
Wellicht ga ik met de kinderen in een gezinsopname. Maar daar hoor ik pas 12 juli meer over.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:31:20 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128275289
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja, daarom woont hij nog tot 8 juli bij mijn ouders. Daarna is het kijken wat het beste is.
Wellicht ga ik met de kinderen in een gezinsopname. Maar daar hoor ik pas 12 juli meer over.
Wat dapper! Ik hoop dat je met hun vader op één lijn zit.
pi_128275952
Ingrid, wat klink je positief!

Moonah, handig zo'n juf in de buurt ;)

Chris heeft zijn wenochtend overleefd. Wat een mini tussen die groep 3-4 kinderen (volgend jaar in 3-4-5 groep). Hij klonk vrolijk en wilde ook wel na de vakantie erheen. Hij vond het alleen niet leuk dat hij de namen niet meer wist. Dus dat gaat vastlopen.
pi_128276034
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat dapper! Ik hoop dat je met hun vader op één lijn zit.
We werken er hard aan! Gaat gelukkig steeds beter.
pi_128277880
Bodpa, onze zoon heeft ook een erg sterke wil. Op school doet hij volgens mij echt goed mee. Thuis is het lastiger als hij iets niet wil. Bij ons helpt uitleggen erg goed waarom iets niet kan. Als dat niet werkt ook nog weleens afleiden of een tussenweg vinden. Gisteren op weg naar huis mocht hij een cakeje hebben, dat hij zelf op de bso had gemaakt. Daarna wilde hij snoepen, maar dat mocht niet, we gingen zo avondeten. Hij mocht wel een olijf hebben, die hij erg lekker vind. Als je zoon iets niet wil doen, bijvoorbeeld met hem afspreken eerst iets leuks te gaan doen en dat hij daarna het gevraagde moet doen. Zou dat werken?

Ingrid, wat knap van je hoe je dat managt met je 2 kids en je positiviteit vind ik echt bijzonder!

Df fijn, dat de wenochtend zo goed ging.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128279308
quote:

Mijn kleutercollega had zo'n mooie metafoor die dat hele citogebeuren (en wat er aan wordt opgehangen) weergeeft:

Een kind is net een bloembolletje. Dat planten we heel voorzichtig, zetten het op een zonnig plekje, koesteren het, geven het water etc. Als er dan een beetje groen uitkomt staan we te juichen, maar trekken er ook net zo hard aan omdat het moet groeien groeien groeien. En dan trek je het kapot.

Mooie metafoor idd.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 juni 2013 @ 15:34:49 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128282718
quote:

[..]

dat proefde ik gisteren ook in het gesprek. En die mening deel ik eigenlijk ook wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:00:27 #90
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128283652
quote:

[..]

De cito wordt hier op de basisschool wel gerelativeerd (gelukkig), alleen zo jammer dat de middelbare scholen daar dan wel weer zoveel waarde aan hechten.
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:07:38 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128283901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:00 schreef Grijs het volgende:

[..]

De cito wordt hier op de basisschool wel gerelativeerd (gelukkig), alleen zo jammer dat de middelbare scholen daar dan wel weer zoveel waarde aan hechten.
nou, dit dus. ik heb helemaal niks met cito omdat het een richting aangeeft ten opzichte van het gemiddelde. Maar nu weer met middelbare schoolkeuze er toch hard tegenaan gelopen dat zij wél heel sterk naar die scores kijken.
En daar kan je het niet mee eens zijn maar zo is het wel
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:21:07 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_128289067
Iemand hier enig idee of er ook een soundtrackcd bestaat van Pluk van de Petteflet? Ik kan het via google niet echt vinden...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:04:10 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128290522
Ik kan het liedje wel dromen: een plek een plek, wie heeft een plek.. voor Pluk
in de haak.
pi_128290641
Wij hebben die film sinds kort in huis! Ik vind hem zo tof.
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:07:42 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_128290645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:04 schreef trui het volgende:
Ik kan het liedje wel dromen: een plek een plek, wie heeft een plek.. voor Pluk
Ja, ik ook :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:07:57 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_128290650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij hebben die film sinds kort in huis! Ik vind hem zo tof.
Tof he?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128290695
We hadden het boek al twee keer doorgelezen, dat maakte het extra leuk en spannend voor ze.
En ik vind het jongetje dat Pluk speelt een beetje een grote R :P
pi_128291156
Ik lees een beetje jullie opmerkingen over de cito. Maar wat nou als blijkt dat de citoscore wel het beste kan voorspellen op welk schoolniveau het kind thuishoort/ het beste past? Dan is daar toch niks mis mee? En dat het in de jaren nog wisselvallig kan zijn, of nog heel erg opklimt omdat een kind een tragere ontwikkeling doormaakt (latere rijping), wat maakt dat nou verder uit? Ouders worden er onzeker van of ten onrechte trots misschien. Ja. dat zal wel vaker gebeuren. Sinds mijn kind op school zit ben ik al duizend keer onzeker geweest. Ik zie er geen problemen in. Wij worstelen op school (havo-vwo) ook met het bepalen van juiste overgangsnormen. Ook nu weer zijn er kinderen die overgaan waarvan we zeker weten dat ze gaan afhaken/ afstromen. Het is voor iedereen het meest prettig als de norm voldoet. Men zoekt daarna. Ook vanuit cito, denk ik.

Nou ja. Ik heb er eigenlijk helemaal niks tegen, geloof ik.

Hier wordt het als een heel klein grafiekje bijgevoegd. Het verdere rapport bestaat uit verhaaltjes over het kind. De hele basisschoolperiode worden hier geen punten op rapporten gegeven. De citoscores zijn dus de enige echte scores die ze behalen. Verder zijn het opmerkingen en bolletjes die aangevinkt worden (o, v, rv en g).

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 26-06-2013 19:54:12 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:29:45 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128291449
Daar sluit ik me bij aan Groofsken, ik vind het als aanvulling ook vooral goed en interessant.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')