quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:15 schreef Rewimo het volgende:
Met nog even een speciaal welkom voor Tess
ik was druk aan het googlen natuurlijk, waaruit eigenlijk bleek dat het enorm varieert. vooralsnog uit het zich bij selene dus eigenlijk alleen via zwieberig lopen, waardoor ze gewoon veel valt, onhandig overkomt, veel blauwe plekken, dat werk. zijzelf heeft nu eigenlijk nergens last van. als ze valt staat ze op. meestal heeft ze zich dan volgens eigen zeggen geen zeer gedaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben wel een beetje hyperdebiel simmu
Wat wil je weten?
Ik liet Tobias onder mijn arm doorzwemmen, direct onder het oppervlakte. Daarna steeds mijn arm wat verder onder water gedaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:53 schreef Nijna het volgende:
Kleuter is bezig voor haar A diploma zwemmen, sinds anderhalve week zwemt ze met kleren aan, gaat eigenlijk gewoon goed. Het duiken en dan door het gat gaat al steeds wat wisselend, maar vandaag kreeg ze het niet voor elkaar.
Ze was in tranen vertelde juf en ze kon er niet achter komen wat er nou was.
Dat laatste is mij ook niet gelukt, het enige wat ze zei was: "ik ging steeds drijven en toen kon ik het niet".
Maar goed, advies van juf om zelf te oefenen. Dat had ze ook tegen M gezegd en die zegt nu dat ze helemaal niet meer naar zwemles wil als we niet gaan oefenen zelf...
Dus toen papa zei dat hij niet naar het zwembad kon omdat hij dienst heeft was het paniek dus.
(We gaan meestal met zn 4-en, het lukt mij niet om allebei de meiden tegelijk mee te nemen, maar ik kan dus best met kleuter alleen).
Dus iemand nog suggesties om spelenderwijs wat te oefenen?
Of andere tips?
Aah, da's lief!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In aquarena kun je oefenen met het gat. En met diplomazwemmen moet ze zonder kleren door het gat dus ook zonder oefenen. Meike zegt: je moet denken dat er snoepjes achter het gat liggen ;-)
tess zou ook graag willen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wou dat dat hier ook kon, lars staat te trappelen. Maar hier zeggen ze dat dat niet kan omdat ze dan niet verzekerd zijn. Maar als t kan, en ze vindt t leuk, waarom niet!
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:57 schreef Moonah het volgende:
hij baalt ervan dat hij nu tussendoor niet meer kan gaan staan.
goedzo!!quote:Gelukkig al wel weer een diploma volgende week: na het dolfijndiploma nu op voor het haaiendiploma. Kind is zo trots als een pauw!
als je recreatief gaat zwemmen, is het in de meeste zwembaden niet toegestaan om zonder diploma in het diepe te komen, ook niet onder begeleiding.quote:Op zondag 16 juni 2013 08:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat raar dat dat niet mag..hier hebben de kinderen vanaf de eerste zwemles alleen de beschikking over het diepe.
Wellichtdat er geen haan naar kraait, zolang alles goed gaat. Mocht een kind echter een ongeluk hebben op school en dat kind is jonger dan 3 jaar 10 maanden of was al vaker dan 5 hele dagen of 10 halve dagen oefenen, dan ben je vast de pineut.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:04 schreef Fannetje het volgende:
Ik zou het gewoon doen hoor Spring.
Op de school waar ik werk mogen kinderen die de eerste drie weken van het schooljaar jarig zijn gewoon meteen na de vakantie starten. Mag officieel niet maar we scharen het gewoon onder 'oefenen'. En er kraait werkelijk geen haan naar hoeveel dagen je een kind laat oefenen.
In de link die ik plaatste, staat dat het de school vrij staat om ze anders in te delen (minder vaak dan 10 halve dagdelen) of om uberhaubt geen wenfase te hebben.quote:Op zondag 16 juni 2013 09:49 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wellichtdat er geen haan naar kraait, zolang alles goed gaat. Mocht een kind echter een ongeluk hebben op school en dat kind is jonger dan 3 jaar 10 maanden of was al vaker dan 5 hele dagen of 10 halve dagen oefenen, dan ben je vast de pineut.
Ik vind het maar raar, dat het zo verschillend wordt gehandhaafd. Ons overbuurmeisje ging ook al een tijdje halve dagen naar school. En haar vader zei, dat het geen probleem was met de verzekering omdat het hetzelfde gebouw is als de creche. Dat is bij de school van mijn zoon ook het geval en toch mocht hij niet eerder wennen.bij ons doen ze dus ook maar 3 dagen wennen, waarvan 2 halve en een hele, daar wordt niet vanaf geweken.
Het is absoluut niet zo, dat ik het slecht vind als een kind eerder naar school gaat. De door jou genoemde redenen waren bij ons ook de aanleiding om te kijken of hij eerder naar school mocht. Echter waren ze op school heel strikt, daar kon ik niet tegenin gaan. En weet ook niet of ik dat had gedaan in verband met verzekeringsissue.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:30 schreef Troel het volgende:
Hier hoor je ook wel dat een kind eerder begint, ook omdat er soms op de opvang geen leeftijdsgenoten meer zijn. Houd je dan de ontwikkeling van het kind niet tegen door het te weigeren op school?
Is het niet ook een regel omdat anders de kinderopvang nog verder terugloopt?
Hier ook... Erg vroeg voor mijn gevoel. Maar ook hier scheelt het geld omdat we meteen op vakantie gaan en nog een week niet-hoogseizoen meepikkenquote:
dan moeten wij nog op vakantie gaan. ..quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:26 schreef Sjeen het volgende:
Isa heeft Snorkel A gehaald gisterenIk vind haar stoer!
Leuk! Ik geloof dat korfbal hier helemaal niet leeft, kan zo snel geen vereniging vinden althans. Hier is het voornamelijk voetbal of hockey, de halve school hockeyt of voetbalt zo ongeveer. Isa volleybalt naast het snorkelen.quote:
Vrienden van ons drongen er ook op aan, maar school wilde het gewoon niet. Juf had het al druk zat in de klas met 30 kinderen. Die zat niet echt te wachten op nog eerder eentje erbij. En waar trek je dan de grens, want dan wil marietje ook etc. etc.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:30 schreef Troel het volgende:
Hier hoor je ook wel dat een kind eerder begint, ook omdat er soms op de opvang geen leeftijdsgenoten meer zijn. Houd je dan de ontwikkeling van het kind niet tegen door het te weigeren op school?
Is het niet ook een regel omdat anders de kinderopvang nog verder terugloopt?
dat is ook een van de redenen dat Tess pas na de vakantie naar school mag.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vrienden van ons drongen er ook op aan, maar school wilde het gewoon niet. Juf had het al druk zat in de klas met 30 kinderen. Die zat niet echt te wachten op nog eerder eentje erbij. En waar trek je dan de grens, want dan wil marietje ook etc. etc.
Dat meisje waar ik over schreef werd 31 mei 4 en is de maandag erop gestart, maar haar ouders hadden dat graag 2 mnd eerder gehad.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:45 schreef Troel het volgende:
Ik ben van vijf juni en mocht ook pas na de vakantie. Bij Ruben zit een jochie in de klas dat afgelopen week vier werd, maar toch echt nog mocht starten. Het verschilt gewoon heel erg per school denk ik ook.
Waarom dan, vraag ik me af... Vier is toch vroeg genoeg om te beginnen met school, lijkt me.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat meisje waar ik over schreef werd 31 mei 4 en is de maandag erop gestart, maar haar ouders hadden dat graag 2 mnd eerder gehad.
Ze was er zooooo an toe. En ze loopt zooooo voor. Dat de peuterleisters het ook niet nodig vonden werd weggewoven.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom dan, vraag ik me af... Vier is toch vroeg genoeg om te beginnen met school, lijkt me.
Ah, ok... Jaaaaa, dat soort ken ik welquote:Op zondag 16 juni 2013 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze was er zooooo an toe. En ze loopt zooooo voor. Dat de peuterleisters het ook niet nodig vonden werd weggewoven.![]()
Qua taal is ze idd heel vlot, maar de peuterleidsters zeiden bijv dat qua groepsgedrag er nog wel wat te winnen viel, en bijv. Basis'vaardigheden' zoals knippen en plakken was ook niet wat zij normaal bij een 4-jarige zagen.
Maar dat was allemaal niet belangrijk volgens papa.![]()
Bij ons op school werken ze ook met een instroomklas en dan was er een "oudste groep 1-ers klas".quote:Op zondag 16 juni 2013 20:56 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind het ook apart: op de opvang zijn er strikte regels over hoeveel kindjes per leidster en een onderwijzeres mag er 32 alleen doen. En terwijl ze bij de opvang niks hoeven te leren en op school wel. En hier mochten ze op 2 vd 3 scholen ook niet meer starten in mei of juni. En beide scholen werken met instroomklassen, dus in augustus starten ze met 5 kinderen en dat bouwt dan op. Lijkt me ook raar.
De grens was heel lang 1 oktober maar je had uiteraard uitzonderingen bij vlotte kinderen.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Was die 1 januari grens er niet heel lang al? Alleen tegenwoordig mag een kind maar 1 keer blijven zitten op een reguliere school. Dus zo'n oktober-december kind is dan al blijven zitten. Mocht er later nog iets gebeuren waardoor het kind nog iets achterblijft (scheiding, ziekte) is het 2 keer zitten blijven en moet het naar speciaal onderwijs.. Terwijl het misschien niet echt nodig is..
klopt! en blijven zitten in groep 1 of 2 heet officieel kleuterverlenging. Telt voor zover ik weet niet mee voor evt doubleren daarna...quote:Op maandag 17 juni 2013 10:19 schreef Nijna het volgende:
Wat ik begreep ligt de grens bij 1 januari tegenwoordig, qua overgaan.
Dus als ze na 1 januari starten blijven ze in principe nog in groep 1 het jaar daarna.
Is ook wel heel kort, dan zitten ze pas een half jaar op school...
Onze directrice zei dat het officieel ook als zitten blijven gezien wordt. Meestal geeft het ook geen problemen. Alleen als er dus later nog iets voorvalt (en dan hoop je dat ze genoeg reserve hebben), of omdat er een middelbare school gekozen wordt die extra eisen stelt, zoals het normaal doorlopen van de basisschool..quote:Op maandag 17 juni 2013 11:06 schreef mikoxx het volgende:
[..]
klopt! en blijven zitten in groep 1 of 2 heet officieel kleuterverlenging. Telt voor zover ik weet niet mee voor evt doubleren daarna...
quote:Wie bepaalt of mijn kind blijft zitten of overgaat naar de volgende groep?
De basisschool bepaalt of uw kind naar een volgende groep overgaat. Als ouder kunt u wel uw wensen laten weten, maar de school neemt uiteindelijk de beslissing.
Bezwaar maken
Als u het niet eens bent met de beslissing om uw kind wel of niet over te laten gaan, kunt u bezwaar maken via de klachtenprocedure van de school.
Zitten blijven op de basisschool
De basisschool moet zorgen dat uw kind zich blijft ontwikkelen. Ook houdt de school rekening met de voortgang van zijn prestaties. Uw kind blijft alleen zitten als zijn leerresultaten en ontwikkeling opvallend achterblijven bij die van de meeste klasgenoten. Als de school hier geen oplossing voor heeft gevonden blijft uw kind zitten.
1-oktober regeling
De 1-oktober regeling gold tot 1986. De regeling hield in dat kinderen alleen van de kleuterschool naar de lagere school gingen als zij voor 1 oktober 6 jaar waren geworden. Sommige scholen gebruiken deze datum nog steeds om te bepalen of een kind overgaat van groep 2 naar groep 3. Maar de meeste scholen kijken naar de ontwikkeling van het kind.
quote:Op maandag 17 juni 2013 11:28 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb em even nagezocht: de 1 oktober regeling gold maar tot 1986 aldus de rijksoverheid site
[..]
Jawel, bij ons zitten ze bij elkaar idd. Maar ze doen wel andere en meer taakjes.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:37 schreef mefke79 het volgende:
Even voor mijn beeld: zitten de kindjes van groep 1 en 2 dan niet bij elkaar? Dat dus groep 1 echt een instroomgroep is? Ik ben er nog echt niet in thuis blijkt wel.
Nee, dat is ook niet zo.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:56 schreef Nijna het volgende:
Bij een 2e keer blijven zitten, naar speciaal onderwijs?
Ze willen toch juist zoveel mogelijk op reguliere scholen, dan zal dat ook wel weer veranderen...
Jen gaat als het goed is na de vakantie ook door naar groep 2. Ik ben benieuwd. Klassen die groter worden vind ik een slecht iets. Hier had de school een enorme financiële injectie gekregen van de gemeente, daardoor zijn er extra lessen met dans, expressie enz enz. Kinderen zitten nu van half 9 tot 16 op school (3 pauzes). Extra leerkrachten voor die lessen. Maar dan denk ik, maak dan de groepen weer kleiner zodat je je kan focussen op de veel belangrijkere vakken zoals taal en rekenen, aangezien het een school is waar 80% van de leerlingen niet Nederlands is. Maar blijkbaar is daar dan de zaterdag voor. Want de kinderen met achterstand gaan dan ook op zaterdag.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Het is mss ook gewoon een goeie indicator.
Sasha is van 31 dec. maar zat prima op zijn plek in gr. 1 en is dus ook niet overgezet naar Gr 2 in Januari. Terwijl een vriendje van 8 januari dus per januari wel naar gr. 2 overgezet is.
Bij Sasha in de klas zijn er 2 uit November en 3 uit december en die hebben allemaal anderhalf jaar groep 1 erop zitten en gaan nu door naar groep 2 na de zomer.
onze school heeft 1/2/3 en dan 4/5 en 6/7/8.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ligt aan de school
sommige scholen hebben klassen 1/2 en sommige hebben de klassen apart
Lekker buiten gespeeld?quote:Op maandag 17 juni 2013 18:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet zo.
Zoek maar eens op de term Passend Onderwijs.... *zucht....
Ik houd mijn hart vast. Ik denk dus echt dat het onderwijs overbelast wordt en dat er serieus kinderen tekort gedaan gaat worden. Zowel de kinderen die extra zorg behoeven, als zij die 'gewoon' meedraaien. Klassen worden groter, meer kinderen die nu naar het SO gaan komen terug/blijven op regulier, de leerkracht krijgt een extra studiemiddagje (ipv een speciale opleiding voor SO....) en hoppa! Weer zoveel miljoen/miljard/weet ik het bezuinigd. Gewoon een ordinaire bezuinigingmaatregel die gebracht wordt al verbetering van het onderwijs. We zullen allemaal heel hard ons best doen, daar ben ik van overtuigd, maar een 'gewone' leerkracht is niet opgeleid en al helemaal niet voldoende toegerust (in tijd/ruimte/materialen en kennis) om op een dergelijke manier een groep te draaien.
/frustratiemodus...
Anyway, zoveel mogelijk kinderen op de reguliere basisschool. Als een tweede doublure zou dreigen, volgt er een onderzoek en aan de hand daarvan krijgt een kind dan binnen de eigen groep (gewoon mee over dus) een eigen leerlijn. Drie keer raden wie dat een hoop extra werk gaat kosten...
Oeps, ik wilde bijna weer de frustratiemodus aanzetten, maar ik ga zo lekker met mijn eigen kind buiten spelen.![]()
Wat voor visie volgt die school?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
onze school heeft 1/2/3 en dan 4/5 en 6/7/8.
De onderbouw heeft keuze momenten , verplichte momenten en stamgroeptijd.
Mijn kleuter heeft momenteel een eet-weiger-fase. Er gaat 's morgens met moeite 1 boterham in. Tussen de middag eet ze niet veel en 's avonds eet ze praktisch niks
Vicky, klinkt erg herkenbaar. Bij ons is het een beetje hetzelfde. S'ochtends en s'avonds slecht eten. Lunch op school gaat goed, thuis minder. Hij heeft het waarschijnlijk minder nodig.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
onze school heeft 1/2/3 en dan 4/5 en 6/7/8.
De onderbouw heeft keuze momenten , verplichte momenten en stamgroeptijd.
Mijn kleuter heeft momenteel een eet-weiger-fase. Er gaat 's morgens met moeite 1 boterham in. Tussen de middag eet ze niet veel en 's avonds eet ze praktisch niks
Natuurlijk Leren heet het.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat voor visie volgt die school?
Dat 1/2/3, hoe is dat in de praktijk? Het lijkt mij verre van ideaal voor groep 3
Ik vond het op zich prima maar je merkt wel het verschil tussen groep 1 en groep 3quote:We nemen kinderen serieus en zorgen dat zij centraal staan. Ieder kind beschikt over een eigen schat aan talenten. Ieder kind is uniek en leert op zijn eigen manier. Het ene kind leert door lezen, het andere kind leert door ontdekken en doen en weer een ander leert door samenwerken. Er zijn kinderen die daarbij behoefte hebben aan begeleiding en structuur. Anderen ontwikkelen zich juist beter in een vrije situatie. Bij Natuurlijk Leren is het onderwijs en de omgeving zo ingericht dat elk kind op zoek kan gaan naar een manier van leren die het meest natuurlijk bij hem past. Ieder kind krijgt zo alle kans om zich optimaal te ontplooien en talenten te ontdekken.
Wij helpen kinderen bij het ontdekken en uitbouwen van die talenten. Wij bieden onderwijs en begeleiding op maat in een uitdagende en rijke leeromgeving. We werken vanuit de behoeften en interesses van een kind. Wij hebben hoge verwachtingen van kinderen en stellen concrete eisen aan kinderen. Dat bepalen wij niet alleen, maar juist in samenspraak met een kind. Zo helpen we een kind inzicht te krijgen in het eigen leerproces. Samen gaan wij op zoek naar de sterke en zwakke kanten van een kind waarbij de focus ligt op de mogelijkheden en niet op de beperkingen. Van een kind verwachten we dat het verantwoordelijk wordt voor de eigen ontwikkeling en zelf keuzes leert maken. We willen kinderen leren op eigen benen te staan.
hier gaan e tussen 18.30 en 19.30.Amber en Tess gaan allebei even laat nr bed. Ze komen er bijna nooit uit.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe slapen jullie kleuters? Meike is savonds nog helemaal niet moe lijkt het. Ze gaat meestal rond half 8 naar bed, maar tis geen uitzondering als ze om half 10 nog niet slaapt. Sochtends slaapt ze ook niet heel lang, meestal rond 7:15 uur is ze wakker. Hoe laat gaan jullie 6 jarigen naar bed? Of tips? Want ze komt nu soms tig keer uit bed met allerlei smoesjes....
Ze gaan hier allebei tussen 19 uur en 20 uur naar bed. Ligt er net aan hoe laat we thuis zijn en of het mooi weer is en ze nog even buiten kunnen spelen etc...quote:Op maandag 17 juni 2013 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe slapen jullie kleuters? Meike is savonds nog helemaal niet moe lijkt het. Ze gaat meestal rond half 8 naar bed, maar tis geen uitzondering als ze om half 10 nog niet slaapt. Sochtends slaapt ze ook niet heel lang, meestal rond 7:15 uur is ze wakker. Hoe laat gaan jullie 6 jarigen naar bed? Of tips? Want ze komt nu soms tig keer uit bed met allerlei smoesjes....
Jongste moet van een van zijn drie 5,4-en nog een 5,5 maken anders mag hij formeel gezien niet door naar de 2e (en wat mij betreft prima, had ie zich maar in moeten spannen)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Adnap, wat hangt er dan nog wat af van die laatste toetsen. Door tot het einde.
Klinkt mooi! Doe eens een klinkje van de site per PM please??quote:
Geen kleuter, maar wel zesjarige hier.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat is ook weer zo... De meiden zijn hier rond 7 ook echt wel moe. Uiteraard hebben we nu Leyla die dan af en toe nog probeert nee ik wil niet slapen, maar eigenlijk ligt die altijd binnen 5 minuten ook in diepe slaap.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:13 schreef Moonah het volgende:
Mijn man werkt 4 avonden/nachten in de week. Ik werk 3 dagen. Dus wij zien elkaar regelmatig overdag samen.
En tja, het is zoals het is. Als ik Thies om 19 uur in bed leg werkt dat voor geen meter. Ik moet er zelf ook niet aan denken verplicht te worden in bed te liggen als ik niet moe ben.
Jennifer vraagt het tegenwoordig ook, mag ik naar bed ik ben zo moe... En we zien dat al vrij snel, dan vraag ik haar ook ben je moe lieffie? Want als jen moe is dan vergt het veel aandacht en moeite om haar binnen normale kaders te houden. Als we dan even met haar bespreken dat ze moe is en dat we samen werken om het wel gezellig te houden werkt dat wel mee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier komt het regelmatig voor dat Kim vraagt of ze nu alsjeblieft naar bed mag! En dan is het soms ietsjes later, bijvoorbeeld 19.15.
Moeheid helpt qua gedrag zeker niet mee. Idd het benoemen helpt hier ook goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jennifer vraagt het tegenwoordig ook, mag ik naar bed ik ben zo moe... En we zien dat al vrij snel, dan vraag ik haar ook ben je moe lieffie? Want als jen moe is dan vergt het veel aandacht en moeite om haar binnen normale kaders te houden. Als we dan even met haar bespreken dat ze moe is en dat we samen werken om het wel gezellig te houden werkt dat wel mee.
hier sliep ie per saldo eerder dan toen we m op tijd naar bed lieten gaan en zijn slaap-haat niet doorbroken wasquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuv dat ga Ik nu maar doen, maar proberen dan te leren flexibeler te trainen met slapen en dan maar even door een iets zuurdere appel heen
verduisteringsgordijnen heb je bij de ikea, 20/30 euro ofzoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb heel lelijk kranten op het raam van Kim geplakt. Verder hangt er een heel licht bloemetjesgordijn. Moet toch eens kijken wat een verduisteringsgordijn kost. Ze heeft een tijdje op Tylers kamer geslapen, die heeft wel een verduisteringsgordijn. Via fok ooit eens goedkoop op de kop getikt.
Kan dus echt verschil maken!
Dat deed mijn zus vroeger ook, heel rare gewaarwording.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:53 schreef easy-going het volgende:
Maarrrr .... hij slaapwandeltDe laatste weken is het echt iedere nacht raak, 1 of 2 x per nacht komt hij aangewandelt, kruipt in ons bed, ik stuur hem dan weer terug en dan wandelt hij braaf zijn bed weer in
en weet vervolgens van niets de volgende ochtend
Ik weet niet of je handig bent met naaimachine of iemand in jouw omgeving, bij leenbakker hebben ze nog wel eens een bak met couponnen voor een paar euro. Hier zat er laatst best wat van dat verduisterende spul tussen. En als je een paar lappen aan elkaar maakt, dan werkt het ook, zeker als er toch al een leuk gordijn voor hangt, als je het er achter tegenaan stikt, heb je het al een stuk donkerder.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb heel lelijk kranten op het raam van Kim geplakt. Verder hangt er een heel licht bloemetjesgordijn. Moet toch eens kijken wat een verduisteringsgordijn kost. Ze heeft een tijdje op Tylers kamer geslapen, die heeft wel een verduisteringsgordijn. Via fok ooit eens goedkoop op de kop getikt.
Pas op hoor, een bepaald soort ramen barsten als je ze afdekt en de zon erop schijnt. Ons is het door de bouwer iig nadrukkelijk afgeraden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
kun je niet een shirt in zijn tas meegeven met dat als hij het te warm heeft hij die aan kan doen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:28 schreef lady-wrb het volgende:
hadden we het niet onlangs over kleding aanpassen op het weer?
die van mij was gisteren in korte broek en t-shirt (gelijk had hij, want het was wel heel warm)
vandaag kwam hij in wintertenue naar beneden, want het zou toch kouder worden?
maar even serieus. hoe pak ik zoiets nou aan want hij snapt het echt niet. ik kan hem toch moeilijk in dikke broek en wintertrui naar school laten gaan?
hij heeft vandaag alleen twee toetsen. dus hij is wel weer snel thuis.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
kun je niet een shirt in zijn tas meegeven met dat als hij het te warm heeft hij die aan kan doen?
dan zou ik m nu zo laten gaan.
oeh dat lijkt me heel moeilijk.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hij heeft vandaag alleen twee toetsen. dus hij is wel weer snel thuis.
ik heb m wel even een t-shirt aan laten doen.
en laten gaan? ik heb vorig jaar het omgekeerde gehad en heb er toen niets van gezegd. hij heeft toen tot in november zijn zomerjack aangehouden. tot we een keer samenfietsten en hij zei dat hij het koud had. toen ik vroeg of het niet handig was om zijn winterjack aan te doen, bleek dat hij daar dus gewoon niet opkomt. hij is gewoon niet in staat dat te bedenken.
ja dat is lastig. en als klein kind kan je daar als moeder natuurlijk bij helpen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
oeh dat lijkt me heel moeilijk.
is t misschien een optie om bijvoorbeeld sochtends naar buiten te gaan en te voelen of hij het warm of koud heeft
en dan aan de hand daarvan de eventueel de kleding aan te passen?
O, dat is wel handig, zo'n richtlijn! Die ga ik ook maar even aan Daan doorgeven. Hij heeft trouwens de proefwerken erop zitten en heeft nu geen lessen meer. Vandaag en morgen is hij vrij, maandag moet hij de boeken inleveren en donderdag krijgt hij dan zijn rapport (maar de cijfers staan al op Magister en zien er goed voor hem uit).quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:42 schreef easy-going het volgende:
Ik heb hier al jaren een "temperatuurregel" die aardig werkt.
Boven de 15 graden korte mouwen.
Boven de 20 graden korte broek.
Vandaag is wel een beetje dubieus, hij is in een korte broek naar school, maar heeft een lange broek in zijn tas gestopt.( is de hele dag onder de pannen met BSO enzo).
herkenbaar. hier is de kleuter nogal van het becommanderen van peuter, die daar (logisch) geen trek in heeft en dan gewoon zn gang gaat, wat bij kleuter (heel herkenbaarquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:47 schreef Nijna het volgende:
Pfff, hier 2 dametjes ontzettend aan vakantie toe geloof ik... de ene loopt alleen nog maar te katten en te snauwen als het niet gaat zoals zij heeft bedacht (en dat is regelmatig als je naar school moet en 5 minuten voor je weg moet bedenkt om iets te knutselen wat nu af moet.
En de bijna-kleuter jankt om werkelijk alles, er loopt een mier op het terras "weeeeeeeh"![]()
.
Wat vreemd. Lijkt me ook erg saai. Voor iedereen. Want met alle respect, veel kinderen lezen nog niet zo erg boeiend voor... Ik ben benieuwd naar de motivatie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:07 schreef livelink het volgende:
Katja had een aantal weken geleden haar werkstuk ingeleverd en vandaag kregen de kinderen te horen dat ze hun werkstuk allemaal voor moeten gaan lezen. Zou dat nou zijn om te controleren of ze het zelf gemaakt hebben en zelf snappen wat ze hebben geschreven?
Best oké site, wat ik ervan heb gezien.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef trui het volgende:
er is een nieuwe website over de seksuele ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar, en hoe ze hierin te begeleiden. wellicht interessant voor de ouders hier. er staan ook een heleboel boekentips in. Ook voor jongere leeftijden trouwens, misschien ook bij de peuters nog dit linkje plaatsen?
http://www.kindenseksualiteit.nl/
Wat spannend!quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:36 schreef lily het volgende:
Hier nog 1 week basisschool voor oudste. En nog 1 week basisschool voor middelste op die school..
spannend
Aaah, beterschap.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier nog een heeeeeleboel verslagen die af moeten, proefwerken en andere losse eindjes. En het kind is geveld door griep.
Wel sneu hoor hij was helemaal boos en in tranen 'want nu was zijn hele planning fucked' (ja sorry, net taalgebruik werken we nog aan)
gelukkig had ie dus een hele sprong gemaakt dit jaar en kwam het alleen neer op de dingen die hij gister niet kon voorbereiden vanwege euh, liefde voor t toilet,quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Aaah, beterschap.
Harde leerschool, maar ook van zoiets kun je weer leren.
Maar dat hangt wrs ook samen met mijn huidige eigen frustratie. Collega is nu ziek, en zij is van het laatste moment/ alles net op het nippertje af, dus dat komt nu allemaal op mijn schouders. Terwijl ik alles altijd ruim plan zodat er nog tijd over is voor onvoorziene dingen...
Dus vertel hem maar dat iemand van Fok! het wel een mooi leermoment voor hem vindt.
oh!quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Onze nieuwe leermethode werpt zn vruchten af. Oudste kwam vandaag thuis met een 9 voor Frans
quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Onze nieuwe leermethode werpt zn vruchten af. Oudste kwam vandaag thuis met een 9 voor Frans
Hoera!quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Elke dag bepalen we samen wat er geleerd moet worden. Dit doet hij aan de keukentafel zonder telefoon en muziek in de buurt.quote:
Iris had zo'n zelfde opdracht, een mooi werkstuk maken van een zelfgekozen onderwerp, en daarover moesten ze dan ook een spreekbeurt houden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:07 schreef livelink het volgende:
Katja had een werkstuk van 10 pagina's, inclusief wat illustraties, dus dat valt nog wel mee. Maar er waren ook kinderen met werkstukken van wel 50 pagina's, volgens Katja. Dat wordt nog een hoop voorleeswerk.
Ach, wat jammer inderdaad. Maar als het weer echt zo slecht is, is het ook niet leuk.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik kreeg zonet een smsje van de juffen van Tristans school met de vraag of we een fietsdrager hebben en zoja hoeveel kinderen en fietsen we zouden kunnen vervoeren. Het plan is dus dat de kinderen morgenvroeg om 10 uur worden opgehaald, omdat er nog meer slecht weer verwacht wordt. Wel jammer hoor, dat hun schoolkampreis zo in het water valt.
meestal hebben de kinderen het heus wel naar hun zin ondanks de regen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik kreeg zonet een smsje van de juffen van Tristans school met de vraag of we een fietsdrager hebben en zoja hoeveel kinderen en fietsen we zouden kunnen vervoeren. Het plan is dus dat de kinderen morgenvroeg om 10 uur worden opgehaald, omdat er nog meer slecht weer verwacht wordt. Wel jammer hoor, dat hun schoolkampreis zo in het water valt.
Mja. Ik heb net bericht van de juffen gehad. Ik word dus morgen om 10 uur verwacht, zodat ik 2 kinderen en hun fietsen mee kan nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
meestal hebben de kinderen het heus wel naar hun zin ondanks de regen.
maar het is jammer ja. met mooi weer is het absoluut het allerleukste
Een spreekbeurt houden over een werkstuk is wat anders dan een werkstuk voorlezen. Klinkt wel een stuk beter.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:30 schreef Lois het volgende:
[..]
Iris had zo'n zelfde opdracht, een mooi werkstuk maken van een zelfgekozen onderwerp, en daarover moesten ze dan ook een spreekbeurt houden.
Ze wilde natuurlijk over paarden, mocht niet van juf want dat had ze vorig jaar al, en nu dus over vogeltjes. Hartstikke leuke PowerPoint erbij gemaakt met foto's en special effects, en ze had gewoon een geweldig cijfer voor werkstuk en spreekbeurt.
Hier gaat het momenteel net zo...quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:47 schreef Nijna het volgende:
Pfff, hier 2 dametjes ontzettend aan vakantie toe geloof ik... de ene loopt alleen nog maar te katten en te snauwen als het niet gaat zoals zij heeft bedacht (en dat is regelmatig als je naar school moet en 5 minuten voor je weg moet bedenkt om iets te knutselen wat nu af moet.
En de bijna-kleuter jankt om werkelijk alles, er loopt een mier op het terras "weeeeeeeh"![]()
.
ik ben wel heel benieuwd hoe hij het gehad heeft!quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:13 schreef livelink het volgende:
Ik ben ook blij dat ik Job morgenochtend weer zal zien. Ik kan me nu eigenlijk nauwelijks meer voorstellen dat hij 8 maanden lang van zondagmiddag t/m vrijdagmiddag weg was. Van dinsdag tot vrijdag duurt nu al zo eindeloos.
We zijn weer thuis. Job was heel blij dat het kamp weer voorbij was. Je kon je kinderen een telefoon meegeven, dan mochten ze 's avonds tussen 19.00 en 20.00 bellen. Ik had geen telefoon meegegeven. Job was daar heel verontwaardigd over, want elke avond had hij ons willen bellen om te vragen of we hem op konden halen. Ik ben stiekem wel blij dat ik hem dus die telefoon maar niet heb meegegeven. Dan hadden we elke avond de stress gehad van wel/niet komen halen, terwijl het nu gewoon geen optie was.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben wel heel benieuwd hoe hij het gehad heeft!
Slim bedacht! Hopelijk geeft het hem wat houvast.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier is het vooruitzicht van de vakantie juist een stresspunt. de structuur valt weg, en dat geeft een boel spanning bij Eli.
We hebben nu een klander gemaakt tot zijn verjaardag (29-8) met een globale dagindeling en dat iedere dag eentje wegstrepen. Hopelijk geeft dat wat rust en structuur.
Ik heb wel zin in de vakantie, Even helemaal niets! Heerlijk.
Rust maar lekker uit Job! Fijn dat het allemaal goed gegaan is Livelink en misschien inderdaad maar goed dat de telefoon er neit was. Dat geeft ook weer een hoop mogelijkheden en stressquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:12 schreef livelink het volgende:
[..]
We zijn weer thuis. Job was heel blij dat het kamp weer voorbij was. Je kon je kinderen een telefoon meegeven, dan mochten ze 's avonds tussen 19.00 en 20.00 bellen. Ik had geen telefoon meegegeven. Job was daar heel verontwaardigd over, want elke avond had hij ons willen bellen om te vragen of we hem op konden halen. Ik ben stiekem wel blij dat ik hem dus die telefoon maar niet heb meegegeven. Dan hadden we elke avond de stress gehad van wel/niet komen halen, terwijl het nu gewoon geen optie was.
Maar ondanks dat, heb ik het gevoel dat het toch wel leuk is geweest. Nu is hij alleen maar heel moe en heeft heel veel honger. En hij heeft keelpijn, dus het weekend gaan we maar gebruiken om goed uit te rusten.
Ik denk niet dat hij een helm ophad hoor (vergeten we hier ook regelmatigquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:20 schreef Nijna het volgende:
Troel, zal je zien, als ze dan vallen... natuurlijk net met de plek waar de helm niet zit, ergens op...
Ticoleuk!
Stiemie, fijn dat ze weer is goedgekeurden een mooi rapport
super.
Spuug
M. rende vanmorgen de school in en gleed uit op zo'n rooster voor de deur, nou de afdruk staat nog in haar bil... ziet er echt sneu uit, gelukkig lijkt ze er verder niet echt last van te hebben.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:35 schreef livelink het volgende:
Ticootje, wat leuk dat Jen nu het koningspaar heeft gezien. Job wil later graag koning worden en ziet nog wel kansen met Amalia. Ik heb hem nog wel geprobeerd uit te leggen dat hij geen koning wordt als hij met Amalia trouwt, maar dat ging zijn bevattingsvermogen te boven
Eigenlijk vind ik dat ook niet goed van de juffen/meester. Snap dat niet alles positief kan zijn maar je kunt het zo verwoorden dat er toch positief nieuws in staat al is het een zinnnetje van : wat fijn dat je er bent, zo nieuw in groep 1 valt nog niet mee maar je doet je bestquote:Op zondag 23 juni 2013 08:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Koning Job en koningin Jen! En dan hun eigen koninkrijk.
Stiemie, en Karin, fijn dat de rapporten goed waren!
Vicky mooi scores!
Hier ook een goed rapport. Alles in woorden, maar juf kan het nogal mooi verwoorden. Dus zelf een traan in mijn ogen. Zo jammer dat hij straks naar een andere juf gaat. Hij was echt gegroeid tot een groep3 klaar. Met een hele goede werkhouding (behalve het opruimen, onze dromer), en hij was een fijne mentor geweest voor de nieuwe kinderen. Erg behulpzaam, maar mooi in evenwicht met zijn eigen werkjes.
Mijn neefje had best een negatief rapport. Beetje jammer als je amper 4 maand in groep 1 zit. Tsja, dan kun je niet verwachten dat ze altijd netjes meedoen en de regeltjes onthouden.. Niet een rapport dat je trots aan opa&oma laat zien..
Wat onwijs sneu voor dat jochie maar ook voor zijn ouders, wat verwacht die school wel niet joh na een paar maand...quote:Op zondag 23 juni 2013 08:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Adnap, dat dus. Nu stond er echt letterlijk iets in als. "Probeer je hoofd er iets meer bij te houden" en dan binnen de rest van de tekst echt een negatieve toon. Had er dan iets gezet van je bent nog wat dromerig en daar gaan we volgend schooljaar samen mee aan de slag ofzo..
Tinu, wat een sociaal jochie!
Hier is het verslag/rapport altijd aan het eind van het jaar. Of je er nou 2weken of 2jaar zit. En tussendoor 2 keer een 10 minuten gesprek, in november en maart.
Alleen bij de kleuters dus wat meer gericht op sociale ontwikkeling, echt op kleuter niveau. En in de volgende klassen ook meer op werkjes. Maar het is montessori, dus sowieso minder gefocust op kennis en meer op ontwikkeling en manier van werken. Kennis is wel belangrijk en wordt ook wel getoetst. Maar je kunt ze niet 1op1 vergelijken met medeleerlingen. Dus ze kijken meer naar de leerlijn en of ze die blijven volgen.
zelf alleen Engels en Duits gehad dus al die talen zijn nieuw. Met Frans ben ik zover dat ik nu een stukkie tekst kan lezen en de kern er toch wel uit kan vissen. Latijn is op zich niet zo lastig, behalve de naamvallen, maar de betekenis van woorden lukt wel.quote:Op zondag 23 juni 2013 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Adnap, zo spijker je je eigen kennis ook wel weer bij inderdaad!
Hier ook geen cijfers. Wel onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende en goed.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, leuk dat je juf nog 2 jaar mag bezoeken. Daan kan over 2,5 jaar ook bij Chris zijn juf aan de slag, tenminste juf zou zorgen dat het geregeld werd
Ik heb het nog even nagezocht, maar ze krijgen bij ons in geen enkele groep cijfers. Er wordt alleen gekeken naar de kwaliteit van hun werk op hun niveau. Dan kunnen ze ook niet vergelijken.
Hier dus ookquote:Op zondag 23 juni 2013 12:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hier ook geen cijfers. Wel onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende en goed.
O ja cito-letters zitten er ook nog bij inderdaad die was ik alweer vergetenquote:Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef Troel het volgende:
Hier onder niveau, niveau, of boven niveauEn de letters van de CITO.
Wij krijgen het in grafieken mee, zo zie je dus bij elk onderdeel hun eigen lijntje. Elke letter wordt dan geloof ik weer vertaald naar een Romeins cijfer. Kyllian scoorde bij een paar boven de A en daar stond een I+ achter. Het gaat dus om de lijn, als hij nu bij een bepaald onderdeel ineens naar een D zal gaan, dan zal er gekeken kunnen worden naar een oorzaak.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik snap dus geen hout van die die toetsscores en vaardigheidscores. Er staat een romeins cijfer bij waar een omschrijving bij hoort, maar verder die getallen? Adacadabra
Dit.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, dikke hoela maar ik kocht wel 41 zakjes chips!
Ja 1 juf en ze heeft alles gewoon zo goed onder controle dat je helemaal niet doorhebt dat het er zoveel zijnquote:Op maandag 24 juni 2013 12:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Allemachtig zeg!!!41....arme juf, staat er 1 juf voor?
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, dikke hoela maar ik kocht wel 41 zakjes chips!
Het is Dalton onderwijs dus veel zelfstandig werken. Ik krijg elke week een keurig afgetekend lijstje met alle werkjes dus er wordt zeker nog wel wat gedaan hoor.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:15 schreef ferrari_rood het volgende:
41 ll??? van instroom tot groep 2?
En de juf is nog niet overspannen? Ik was denk ik gillend weggerend dan leren ze echt niks meer.
dat... helemaal..quote:Op maandag 24 juni 2013 14:50 schreef Ticootje het volgende:
41 kleuters.... omg... Ik zou een regelrechte zenuwinzinking krijgen...
(Nu moet ik ook gewoon toegeven dat ik groepen kinderen niet leuk vind. Ik vind over het algemeen alleen mn eigen kinderen leuk, en zelfs dan bega ik bijna een familiedrama als de 2 meiden elkaar een hele dag in de haren zitten... Ik ben er gewoon echt niet voor gemaakt.)
Ik moet bij de kerk 1x in de zoveel tijd oppassen... Ik vind het gewoon echt helemaal niet leuk. En dan moet je ook wat voorbereiden aan knutselding.. Echt dat moet je gewoon niet aan mij vragen. Ik hou niet van knutselen, ik ben niet creatief en ik haat rommel...quote:Op maandag 24 juni 2013 14:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat... helemaal..
Ik heb bij Ambet de overblijf gedaan. Nooit meer..
zijn wij tweeling?quote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik moet bij de kerk 1x in de zoveel tijd oppassen... Ik vind het gewoon echt helemaal niet leuk. En dan moet je ook wat voorbereiden aan knutselding.. Echt dat moet je gewoon niet aan mij vragen. Ik hou niet van knutselen, ik ben niet creatief en ik haat rommel...
ow er zijn er dus meer die er zo over denken..fijn, dat scheeltquote:Op maandag 24 juni 2013 14:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat... helemaal..
Ik heb bij Ambet de overblijf gedaan. Nooit meer..
Sneu voor de kindjes he? Stomme mama's hebben ze.quote:
op zich vond ik het niet zo heel erg om te doen maar er waren er een paar die echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalden. Toen een van die mannetjes een potlood in mijn gezicht stak, cm onder mijn oog, was ik er helemaal klaar meequote:Op maandag 24 juni 2013 14:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ow er zijn er dus meer die er zo over denken..fijn, dat scheelt
Rotmoeders!!quote:Op maandag 24 juni 2013 15:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sneu voor de kindjes he? Stomme mama's hebben ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |