op zich vond ik het niet zo heel erg om te doen maar er waren er een paar die echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalden. Toen een van die mannetjes een potlood in mijn gezicht stak, cm onder mijn oog, was ik er helemaal klaar meequote:Op maandag 24 juni 2013 14:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ow er zijn er dus meer die er zo over denken..fijn, dat scheelt
Rotmoeders!!quote:Op maandag 24 juni 2013 15:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sneu voor de kindjes he? Stomme mama's hebben ze.
Ik vind die CITO sowieso vrij weinig zeggen. Ruben heeft het hele schooljaar op zowel M1, E1, M2 en E2 enkel A gescoord Geen idee of ie nu meer of minder fouten heeft gemaakt. Hij had het wel over dat ie dacht dat ie een foutje gemaakt had, maar om daar nou een tien minuten gesprek voor aan te vragen.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:34 schreef Moonah het volgende:
Letters van de cito zeggen weinig. Alleen hoe je kind tov anderen scoort (A= 25% hoogste scores, B en C de volgende 25 %, D en E de resp. 15 en 10% laagste scores).
Je kind kan van een B naar een C zijn 'gezakt' en tóch heel mooi volgens zijn eigen lijntje zijn gegroeid. Vaardigheidsscores (die de leerkracht je ook kan geven) maken dat veel meer inzichtelijk.
Nou idd... Dat ik zondag in de enige regenbui van de hele dag in een kermisattractie zat die Jen helemaal fantastisch vond en ik de re3st van de dag kotsmisselijk van was...quote:
Kinderfeestjes... brrrrrrrrr.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb ook gewoon niks met de meeste kinderen. Sterker nog, over t algemeen vindt ik ze maar irritant.
Ben dan ook blij dat het kinderfeestje achter de rug is
quote:Op maandag 24 juni 2013 15:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
sorry stiemie, ik kan het niet mooier maken als het is
QFTquote:Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb ook gewoon niks met de meeste kinderen. Sterker nog, over t algemeen vindt ik ze maar irritant.
Ben dan ook blij dat het kinderfeestje achter de rug is
Dat ligt dan aan de uitdraai die je hebt gekregen. De meeste systemen die scholen gebruiken kunnen prima meer info geven, zoals die grafiekjes die eerder genoemd zijn, of DLE scores (vanaf groep 3). En de school kan ook doortoetsen als hij zo constant A of A+ scoort, dus de toets van een half jaar verder ook afnemen.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind die CITO sowieso vrij weinig zeggen. Ruben heeft het hele schooljaar op zowel M1, E1, M2 en E2 enkel A gescoord Geen idee of ie nu meer of minder fouten heeft gemaakt. Hij had het wel over dat ie dacht dat ie een foutje gemaakt had, maar om daar nou een tien minuten gesprek voor aan te vragen.
Ja, bij de rapportbesprekingen van mijn oudste (die ook altijd A's scoorde) beweerden de leraren ook altijd dat er wel te zien was dat hij vorderingen maakte. Ze probeerden soms ook uit te leggen hoe het zat, maar dat was voor mij niet helemaal duidelijk. 't Zal wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de uitdraai die je hebt gekregen. De meeste systemen die scholen gebruiken kunnen prima meer info geven, zoals die grafiekjes die eerder genoemd zijn, of DLE scores (vanaf groep 3). En de school kan ook doortoetsen als hij zo constant A of A+ scoort, dus de toets van een half jaar verder ook afnemen.
Tuurlijk wel. In januari en juni testen ze met hetzelfde materiaal. Als hij het in januari allemaal zonder fouten maakt, is de kans aanwezig dat dat in juni ook zo is, zonder dat er dus vordering zichtbaar is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:40 schreef trui het volgende:
Als hij geen vorderingen zou hebben gemaakt, had hij niet voortdurend weer A's kunnen blijven scoren.
Wordt inderdaad hetzelfde materiaal gebruikt? Dat wist ik niet. Verder had ik het natuurlijk over de leeftijdsgebonden normen die gehanteerd worden, en het maar A's blijven halen gaat over meer dan 2 momenten, toch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 06:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. In januari en juni testen ze met hetzelfde materiaal. Als hij het in januari allemaal zonder fouten maakt, is de kans aanwezig dat dat in juni ook zo is, zonder dat er dus vordering zichtbaar is.
Hij zat in januari in groep 1 en heeft toen dus M1 en M2 gemaakt, nu alleen E2. Het heeft denk ik weinig zin om bijvoorbeeld een 3 toets af te nemen?
Volgens mij ga je dan teveel vragen van een kind.
Hij heeft van begin tot eind op dezelfde basisschool gezeten. Hij is daar wel een keer versneld en kreeg ook altijd extra uitdaging. Momenteel zit hij op het gymnasium en gaat hij met mooie cijfers over naar de 2e klas (gemiddeld staat hij ruim een 8). Ik heb de indruk dat hij op de basisschool wel goede vaardigheden heeft aangeleerd, vooral om niet gelijk op te geven als het niet in 1x gaat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:16 schreef trui het volgende:
[..]
Wordt inderdaad hetzelfde materiaal gebruikt? Dat wist ik niet. Verder had ik het natuurlijk over de leeftijdsgebonden normen die gehanteerd worden, en het maar A's blijven halen gaat over meer dan 2 momenten, toch?
Bij een foutloze score is het natuurlijk altijd lastig om vooruitgang te meten, iemand zit immers aan z'n 'plafond' voor dat stuk kennis. ik neem aan dat hij/zij dan wel verdieping/verrijking krijgt aangeboden waar mogelijk, of wat versneld door het lespakket kan gaan. Jouw zoon was toch ook naar een andere school gegaan, Grijs, waar op dat vlak extra mogelijkheden waren? Of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
Gaat je oudste al bijna naar de 4e?! En gaat je middelste (straks?) naar dezelfde school?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je op die manier eventuele hiaten in de kennis ook mist. Omslachtige rekenmethodes, of het niet geautomatiseerd hebben van tafels... Beter is het dan om via SIDI-R of hoe heet dat tegenwoordig, te toetsen en zo ook vinger aan de pols te houden over de leerlijn.
Dat leren leren is wel zorgelijk ja. Mijn oudste gaat wel iedere keer keurig over maar liep er dit jaar toch hard tegenaan dat rijtjes gestampt en huiswerk gemaakt moet worden. Gelukkig nu naar de 4e dat scheelt weer een vreemde taal en in zijn geval aardrijkskunde en geschiedenis.
Hij pakt het toch iedere keer zelf weer op. Heel knap vind ik. We gaan t nu met middelste ervaren. Die is wat makkelijker daar in. Voor oudste is huiswerk een onoverkomelijke berg zo lijkt het. Ik schat dat middelste dat 'gewoon even doet' dan is t maar klaar.
Maar ik dwaal af een andere methode van bekijken en toetsen dus. Zou ik zeker eens naar vragen. Want verveling is écht vervelend.
Mooi hè? Dat ze plotseling zien dat die rare tekentjes letters zijn en woorden vormen. Vind het elke keer weer bijzonder!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Jenny begint wel te lezen... Ze herkent woorden en letters... Ik vind dat zo knap..
ja! Snel gaat het hè hij moest profiel kiezen en 'dus' een studierichting. Wel leuk en boeiend en ontzettend spannend. Maar ook confronterend. Hij is gewoon op de helft nu! Nog zo'n rukje en hij gaat het huis uitquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:01 schreef Grijs het volgende:
[..]
Gaat je oudste al bijna naar de 4e?! En gaat je middelste (straks?) naar dezelfde school?
met de mijne ook niet. maar t is echt zo. Wij hebben t idee dat de basisschool snel gaat maar de middelbare school nog sneller.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:43 schreef trui het volgende:
ik kan er gewoon niet bij buuv, dat je oudste nu al 3 jaar op de middelbare school zit. dat klopt echt niet met mijn tijdsbeleving.
QFT!quote:
zoiets doen ze ook nog wel, en eindtoetsen aan t begin van een nieuw blok om te zien wat ze al beheersen. Plus allerlei verbreding, verdieping, verrijking en compacten. Maar ze gaan sinds groep 2 naar een speciale klas dus het valt mij verder allemaal niet meer zo op (ik hoef niet steeds met school in gesprek om te zien hoe het gaat, gewoon de standaard tienminutengesprekken is genoeg).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je op die manier eventuele hiaten in de kennis ook mist. Omslachtige rekenmethodes, of het niet geautomatiseerd hebben van tafels... Beter is het dan om via SIDI-R of hoe heet dat tegenwoordig, te toetsen en zo ook vinger aan de pols te houden over de leerlijn.
Ja he! Dat vind ik ook. Bizar snel gaat het.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
met de mijne ook niet. maar t is echt zo. Wij hebben t idee dat de basisschool snel gaat maar de middelbare school nog sneller.
Heb je haar nog niet aangemeld dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:16 schreef Luigi het volgende:
Middelbare school.... man.... *negeer negeer negeer* Da's nog eeeeeeeeeuwen weg he? .
Ze wil nu nog dierendokter voor zielige zieke babydieren worden (en dan alleen de LIEVE zielige zieke babydieren he) dus ik wacht nog ff...quote:
dat kan ik volledig beamenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja he! Dat vind ik ook. Bizar snel gaat het.
Ik vond het zo leuk om te zien hoe ineens het kwartje viel zeg maar .quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Jenny begint wel te lezen... Ze herkent woorden en letters... Ik vind dat zo knap..
Mazzelaar! Mijnes wil paardrijdster wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ze wil nu nog dierendokter voor zielige zieke babydieren worden (en dan alleen de LIEVE zielige zieke babydieren he) dus ik wacht nog ff...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |